Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Technische staf Ajax niet onder de indruk van miljoenenaankoop’

Laatste update:

Ajax nam Luis Manuel Orejuela afgelopen zomer voor circa 3,65 miljoen euro over van het Colombiaanse Deportivo Cali. Voorlopig is men in Amsterdam echter nog niet onder de indruk van de verdediger, zo weet het Algemeen Dagblad te melden. Orejuela speelde dit seizoen nog geen enkele wedstrijd in de Eredivisie.

Tot dusver kwam Orejuela één wedstrijd in actie voor de hoofdmacht: de verdediger speelde negentig minuten mee in de bekerwedstrijd tegen Scheveningen, die met 1-5 gewonnen werd. Trainer Marcel Keizer zou hebben gehoopt dat Orejuela zich in die wedstrijd zou laten gelden, maar dat gebeurde niet.

De Colombiaan moet het dit seizoen verder voorlopig doen met wedstrijden in de Jupiler League. Tot dusver speelde Orejuela vier wedstrijden voor Jong Ajax. In Amsterdam had hij een stevige concurrent moeten worden van Joël Veltman voor de positie van rechtsback. Dat is dus nog niet gelukt, tot teleurstelling van de technische staf.

Had jij ook meer verwacht van Luis Manuel Orejuela?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klopt, het valt een beetje tegen als je jong-Ajax volgt. Verdedigend niet overweldigend en aanvallend vrijwel zonder bijdrage.

Daarom heeft hij Veltman nog niet van de plek verdreven. Wat dat betreft had Ajax beter Dumfries kunnen halen. Die is nog wel wat onstuimig, maar wel een speler met een aanvallende drang en een drive om altijd te winnen...

13 oktober 2017 om 08:36

In deze tijd vind ik het woord miljoenenaankoop overdreven voor een aankoop van 3 miljoen.
Maar dat is een andere discussie.

Neres had ook een half jaar nodig dus misschien komt het nog wel..

13 oktober 2017 om 08:49

Op zich is het niet enorm veel geld, maar wel als je de speler alleen gebruikt in de Jupiler League is het voor die competitie natuurlijk wel een miljoenenaankoop. Ik denk niet dat er veel spelers zijn die meer hebben gekost in de Jupiler League.

Als ik zie dat Feyenoord Amrabat en Larsson voor 3 ton meer heeft gekocht (en Boëtius voor ruim 2 miljoen minder (transfermarkt.de)) dan snap ik wel dat deze speler kritisch wordt bekeken. In het hedendaagse voetbal misschien niet enorm veel geld, maar clubs in de eredivisie kunnen zich voor zo'n bedrag heel aardig versterken.

13 oktober 2017 om 09:25

@bliek
Misschien formuleer je het verkeerd.
Voor een club als Ajax is bijna 4 miljoen niet veel geld, maar voor het over grote deel van de rest van Nederland wel.
Tel daarbij de 5 miljoen van Cassierra en 12 miljoen van Neres erbij dan heb je toch een behoorlijk bedrag voor spelers die en niet goed genoeg en alleen in jong spelen en éã©n voor de reserve bank.
Menig club kan hier jaren van blijven bestaan!

13 oktober 2017 om 09:42

Het is vooral de arrogantie van Ajax waar ik me aan stoor - de Eredivisie is niet goed genoeg als visvijver, maar er worden wel miljoenen uitgegeven aan allerlei matige Zuid-Amerikanen. Laten we deze jongen trouwens nog niet afschrijven, iedereen moet de tijd krijgen om zich aan te passen, maar ben het er wel mee eens dat je voor dat bedrag een prima Eredivisie-back had gehaald die er wel meteen stond.

13 oktober 2017 om 10:14

Ajax is eerder bereid miljoenen te tikken voor een relatief onbekende Zuid Amerikaan dan dit geld te betalen voor een talentvolle Nederlandse eredivisie speler (van Dongelen, Hoogma jr. om snel maar 2 voorbeeldjes te noemen). Het zal wel gaan onder het mom; liever teveel betalen voor een onbekende buitenlander dan de tegenstanders financieel sterker maken. Deze jeugdspelers trekken daardoor naar andere competities en verdwijnen van de radar, echt jammer vind ik dat.

13 oktober 2017 om 11:06

Zag je bij PSV ook in de periode Lemic. Nu krijgen ze zo'n zelfde effect bij Ajax. Hopelijk worstelen ze zich er wel uit voor het te laat is.

13 oktober 2017 om 11:43

Ach ja, ze wouden ook die Richarlison en juist hij doet het heel goed, op Premier League-niveau nog wel. Zul je net dan weer zien.

13 oktober 2017 om 12:00

@gaalmeister

Waar ik me dan weer aan stoor is aan onzinnige "arrogantie" opmerkingen alleen maar om te zeuren over Ajax.
Als Ajax zoekt in de eredivisie schieten de prijzen ineens omhoog, terwijl er met enige regelmaat wel degelijk gekeken wordt in de eredivisie, dus de opmerking is flauwekul. Nu kijkt men eens verder dan eredivisie en Denemarken en dan is het weer niet goed. Waar men de spelers ook vandaan zal halen, jij en je medebashers zullen altijd wel een reden zoeken om te provoceren. De backs die gelijkwaardig zijn in de eredivisie aan een Veltman zijn ondanks de overdreven kritiek op Joël schaars.

13 oktober 2017 om 12:16

@araman
Jij zegt dat de eredivisie clubs de prijzen omhoog halen als Ajax komt.
Maar doet Ajax dat niet precies hetzelfde als er een (buitenlandse) club komt?
En nu niet zeggen dat ze bij Ajax beter zijn geworden, wat wel vaak zo is, maar als je bv naar Ziyech kijkt, die was bij Twente veel en veel bepalender dan bij Ajax maar moet nu wel minimaal het drievoudige opbrengen toch.

13 oktober 2017 om 15:53

Arrogantie??? Welke Nederlandse spits heb jij de afgelopen jaren zien rondlopen die goed genoeg zou zijn geweest voor Ajax. Sterker nog welke spits heb je in de eredivisie gezien??? Het is niet zo maar dat ook Feyenoord een buitenlandse aanvalsleider heeft. Verder vind ik het meer dan terecht dat Ajax nog nauwelijks geld uitgeeft in de eredivisie. Bekijk het maar lekker, jaarlijks miljoenen uitgegeven voor uiteindelijk matige spelers in de eredivisie. Gok dan maar op buitenlanders. En die balans blijft maar positief. De winst op Milik was voldoende voor onze zuid Amerikaanse vrienden. En de winst op Sanchez is voldoende om dit nog een aantal keer te proberen.

Zou het dan niet eens tijd worden om eens wat op je scouting te gaan doen ? En niet elke Window lukraak maar wat spelers te kopen veel te duur ?

13 oktober 2017 om 08:32

Volgens de geruchten waren de scouts niet zo positief over zijn ontwikkeling de laatste anderhalf jaar. In die rapporten beschrijft men Orejuela als 'een kwetsbare rechtsback die regelmatig steekjes liet vallen.' Als dat klopt, ligt het feit dat hij teleurstelt dus niet aan de scouting.

13 oktober 2017 om 08:35

Viergever was toen de bankzitter onder Frank de Boer met dezelfde technische staf. Ze zien meer in Riedewald zitten. Zeg het maar wat voor kwaliteit onze technische staf hebben...

Onder Bosz bloeit Viergever... en is nu niet meer weg te denken.

13 oktober 2017 om 08:36

Tuurlijk ligt het wel aan de scouting dan, die hadden dus zelf gezien in die anderhalf jaar tijd dat hij geen progressie boekte, waarom koop je hem dan ook? Of k begrijp je verkeerd, het is tenslotte nog vroeg😁

13 oktober 2017 om 08:45

De scouting geeft alleen advies, zij kopen niet. Als wat Master D zegt waarheid is dan ligt het niet aan de scouts.

13 oktober 2017 om 08:50

@chantal1970

De scouting koopt hem niet. Dat doet Overmars in samenspraak met het Technisch hart. De scouting bekijkt enkel de speler en schrijft daar een verslag over. Als men een speler koopt ondanks een negatief verslag van de scouting en die speler in praktijk tegenvalt, dan kunnen we niet zeggen dat de scouting iets verkeerds heeft gedaan. Die hadden immers al zeer grote twijfels bij de speler.

13 oktober 2017 om 08:54

Er is al in augustus zo'n bericht hier verschenen waarin werd gesuggereerd dat Orejueala tekort kwam en dat de scouts dit al hadden gezien. Uit een bericht op deze site van 25 augustus : Na het vertrek van Kenny Tete naar Olympique Lyon kwam Orejuela in beeld. De verdediger is vorig seizoen uitvoerig bekeken door de club, maar scouts waren niet enthousiast over zijn ontwikkeling. Van een 'talent met veelzijdige kwaliteiten' werd hij, zo schrijft Voetbal International, een 'kwetsbare rechtsback die regelmatig steekjes liet vallen'.

13 oktober 2017 om 11:05

Chantal.
Scouts kopen geen spelers. Die doen aanbevelingen. Raden zij een speler af, maar wordt die toch gekocht dan wordt de scouting niet gebruikt waarvoor hij dient.

Ik ben niet onder de indruk van de huidige Technische staf van Ajax.

Ze zijn wel gecharmeerd van Dijks, Sigthorsen, Serero zonder rendement, Siem de Jong (traag en geen verfijnde teckniek), Riedewald, Tete, enzovoorts.

Bosz stuurde het elftal dat het beste is voor het elftal en het voetbal hoort ook bij Ajax!

De aankopen van Ajax krijgen gewoon minder aandacht van de Technische staf. De prioriteit van de Technische staf is jeugd. Lees maar in de VI Blad van Bergkamp. Dat wordt lekker lang wachten tot het elftal er staat...

13 oktober 2017 om 08:39

Voor wat zou serero rendement moeten hebben? Hij was een (verdedigende) middenvelder. Zijn taak is gewoon ballen afpakken en veroveren en dat doet hij prima.

13 oktober 2017 om 08:42

Breedspelletjes, balbezit, zonder risico en terug spelletjes, vaak slaapverwekkende wedstrijden met Serero in de basis.... Als je Ajax voetbal wilt zien heb je niets aan Serero.

Schone op 6 in een aanvallende rol onder Bosz loopt het veel beter voor Ajax! Tempo is veel hoger geworden.

13 oktober 2017 om 10:13

Klopt Peter, feit is wel dat je met Schöne op 6 onder Bosz in de Europese wedstrijden kon zien dat hij een hoop snelheid en verdedigend vermogen te kort kwam. Dit werd door Bosz destijds opgevangen door vaak na een uur Donny van De beek erin te brengen (die het overigens goed deed) maar had naar mijn mening ook met Serero op 6 gekund. Die is naar mijn mening verdedigend toch wel een stuk beter dan Schöne.

13 oktober 2017 om 08:40

Erg makkelijk om enkel de slechte aankopen erbij te halen. Er zijn ook goede aankopen gedaan zoals Sanchez, Dolberg, Onana en Ziyech. Bosz afgelopen seizoen met de kwalitatief beste selectie mogen spelen van de afgelopen 10 jaar . Spelers als Klaassen, Ziyech, Traore en Sanchez dreven met z'n vieren het niveau omhoog. Het is mijns inziens voornamelijk aan de technische staf te wijten dat deze goede spelers vorig jaar op het veld stonden.
Dat Ajax de afgelopen zomer niet goed heeft ingespeeld op het vertrek van (met name Traore, Sanchez, Tete en Riedewald) is de technische staf wel aan te rekenen. Daar hebben ze in tekort geschoten. Maar om successen voornamelijk enkel in de schoenen te schuiven van Bosz vind ik te kort door de bocht.

13 oktober 2017 om 09:39

Ik ben ook niet onder de indruk van jouw eenzijdige kritiek, je kunt ook Milik, Younes, Sanchez, Ziyech, Dolberg, Onana, Traore, Huntelaar noemen, maar nee, enkel de wat mindere goden. De jong heeft het heel goed gedaan in het verleden en heeft al 8,5 miljoen opgeleverd.

Misschien moet hij nog wennen aan het Ajax-systeem. Dat lukt meer spelers niet dan wel die van buitenaf komen. Je kan je dan ook meteen afvragen of dat systeem aangepast moet worden.

13 oktober 2017 om 08:29

Dat had Traore, Ziyech, Sanche, Younes niet nodig want ze moeten wel natuurlijk het filosofie kennen. Dat is tot nu toe nog steeds niet duidelijk onder de huidige technische staf.

De technische staf van Ajax bakt er helemaal niks van. Die laten de sympathieke Dijks spelen, een jingen waar al 3 keer duidelijk is aangegeven dat hij niet goed genoeg is. En dan niet onder de indruk zijn van een jongen die er pas een paar maanden is. Wat een onkundige klungels.
Zo moest Neres als rechtsbuiten notabene eerst leren verdedigen van Keizer.
Keizer doet maar wat, opstellingen zijn niet logisch, wissels vaak lachwekkend. Ook als ik hem steeds met zijn hoofd van links naar rechts zie schudden en zijn voorgekauwde teksten hoor oreren is het mij volstrekt duidelijk dat deze nobody er alleen zit omdat hij een vriendje van Bergkamp is. Keizer is de ideale trekpop van deze voormalige topvoetballer.
Laat de Orejuela maar een wedstrijd of 5 in het eerste spelen en beoordeel hem dan.
Ik heb 0,0 vertrouwen in de technische staf.
Wat te denken van onze dino Spijkerman. Is toch ongelooflijk dat die man nog bij Ajax in dienst is. Blijkbaar heeft die ook nog een dikke vinger in de pap. Daarom wild Bosz ook niet verder. Hadden we eindelijk iemand van buitenaf en die niet in dat enge cirkeltje zit, prompt was er resultaat, vooral qua spel.
Dat hele zooitje moet eruit. Wellicht dat Overmars nog een kans waard is, moet hij wel zijn eigen zienswijze in praktijk brengen en niet te hoeven luisteren naar anderen.

13 oktober 2017 om 08:53

Mee eens. Dezelfde technische staf ziet; Riedewald meer zitten dan Viergever.
Wist niet dat Sinkgraven op LB kon.
Schone even op 6 gespeeld dan wel als verdedigende rol en dat is NIET de kwaliteit van Schone.
Dijks gaan niet samen met Ziyech en Younes op de linkerflank.

13 oktober 2017 om 10:12

Je zegt in meerder berichten een aantal dingen waar ik niet bij kan. Bijvoorbeeld: 'ze zien Riedewald meer zitten dan Viergever'. Hoe kom je daarbij? Viergever is al lange tijd sterkhouder in het elftal, in het begin onder heftige kritiek van fans. Riedewald ontwikkelde zich niet meer, kreeg genoeg kans, maar werd uiteindelijk getransfereerd. Dat is toch precies het tegenovergestelde van wat jij suggereert?

13 oktober 2017 om 11:26

Onder Frank de Boer (met dezelfde huidige staf) kreeg Riedewald de voorkeur boven Viergever. Sinds de komst van Bosz kreeg Viergever de voorkeur boven Riedewald.

Ikzelf kon al de kwaliteit van Riedewald zien, niet geschikt. Dezelfde "catergorie" als Emmanuelson.

Nu kunnen de huidige technische staf (dankzij Bosz) Viergever niet om hem heen omdat hij al genoeg heeft bewezen beter te zijn dan Riedewald en Dijks.

Ik heb het indruk dat de huidige staf wil bewijzen dat het met de jeugd wel kunnen wanneer ze veel kansen krijgen.

Ja en Keizer vond wober ook niet zo goed maar die speelt gewoon in het Oostenrijks elftal, ongeveer gelijkwaardig met het NL11.

Geef die jongen gewoon de kans, zet hem erin, is niet zomaar international van Colombia geworden linkt me.

Soms heb ik het idee dat de technische staf op zoek is naar een wonder terwijl er ook geen 11 wonderen op het veld staan. In feite, geeneen.

13 oktober 2017 om 08:59

Inderdaad, als rechtsback speelt ben je gewoon een simpele waterdrager. Met een goede inzet veel loopvermogen en wat spiermassa kun je een heel eind komen. Kijk maar naar Veltman en Viergever. Als je in de voorhoede speelt dan kun je het nog moeilijk compenseren als je kwaliteiten te kort komt maar van de waterdragers in het elftal hoeven wij geen fluwelen techniek te verwachten.

13 oktober 2017 om 09:42

Wat een onzin. Als rechtsback kom je vaak verdedigend 1 op 1 te staan tegen snelle dribbelaars, en daarnaast ben je in Ajax aanvallend ook heel belangrijk. Je mag amper zwakke punten hebben, buiten misschien (kop)kracht.

13 oktober 2017 om 10:06

tuurlijk, je moet kwaliteiten hebben. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat rechtsbacks geen wedstrijden voor je winnen zoals aanvallers dat kunnen doen. Veel van de kwaliteiten van een rechtsback zijn nog bij te schaven. Veltman is namelijk nooit een toptalent geweest in de jeugd maar is er voornamelijk door z'n doorzettingsvermogen en hard trainen gekomen.

Misschien moet die walgelijke trainingsstaf eens zelf achter de oren krabben en toekennen dat het ze dus totaal niet lukt om zo’n speler beter te kunnen laten voetballen. Geloof echt wel dat deze jongen talent heeft.

13 oktober 2017 om 09:06

Precies. Ik zie hier weinig reacties van mensen die hem ooit hebben zien spelen. Hij is wel snel, hij kan wel voetballen, kan wel voorzetten, maar oogt onzeker. Ik heb meer twijfels over zijn verdedigende kwaliteiten.

Tsja wat heeft Keizer ooit zelf laten zien? Het begint er een beetje op te lijken dat hij niet goed kan omgaan met buitenlandse aankopen. Aankopen niet inpassen maar wel blijven zeuren om aankopen...heel irritant.

Wie Veltman aanstelt als je aanvoerder, is sowieso niet serieus te nemen. Veltman, Dijks, keer op keer Younes laten falen en niet wisselen.

@mayarood:
Of misschien van mensen die hem hebben zien spelen maar er een andere kijk op hebben dan jij. Ik ben met je eens dat hij snel is en kan voetballen. Maar als je het mij vraagt is zijn handelingssnelheid op dit moment gewoon nog een tempo te laag. En daarom denk ik dat hij nog geen basisplaats heeft.

De technische staf van Ajax is een blind en dood paard. Ze zien het niet zitten Orejuela, Wober en Neres maar wel in Dijks en Kluivert en Younes die niet scoren. Nou dan geef mij maar Wober en Neres hebben al meer laten zien als die andere in die paar minuten die ze gespeeld hebben. En ze zullen het ook wel weer fout zien inzake Orejuela en Cassiera.
En ik word echt helemaal moe als ik hoor, ze moeten wennen of spreken de taal niet.

En van dijks zijn jullie wel onder de indruk?

Het is ook niet iedere keer raak. Zuid Amerikaanse talenten moeten nog altijd even aarden in (Noord) Europa. Een Sanchez was een schot in de roos en deze jongen is dat vooralsnog niet, al kan dat later wel komen uiteraard.
Wat dat betreft ben ik blij dat VGeel bij Feyenoord op zeker speelt en voor Nederlands talent gaat wat al bekend is met de eredivisie. Exotische missers kan Feyenoord zich niet veroorloven.

Het zijn dezelfde mensen die alle aankopen hebben helpen bepalen, volgens hun structuur, en nu dus achteraf laten blijken niet onder de indruk te zijn? Dit is duidelijk een brevet van ongeschiktheid. Per slot van rekening blijft de opbouwende fase vanuit de verdediging nog altijd bar slecht en kijken de verdedigers en de middenvelders die ze wel opstellen meer naar Onana dan naar t vijandelijke doel. Laten ze maar zelf in de spiegel kijken. Wat denken ze wel, dat ze het voetbal hebben uitgevonden, terwijl Colombia wel op t WK aanwezig gaat zijn. Alleen maar excusessss

Het Rotterdamse AD is de laatste weken aardig op dreef. Ze zijn ineens zo positief over Ajax in hun berichtgeving.... Zouden er niet zulke berichten over Rotterdamse clubs zijn?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren