‘Op dat moment was PSV daar populairder dan in Nederland’
PSV wil de toch al warme banden met Mexico op commercieel vlak nog meer aanhalen. De Eindhovense club is ongekend populair in het Noord-Amerikaanse land, nu Hirving Lozano het tenue van PSV om de schouders draagt én goed presteert. Lozano kopte zijn vaderland bovendien hoogstpersoonlijk naar het WK van volgend jaar in Rusland.
Wat PSV via zijn eigen kanalen ook publiceert over Lozano, de online clicks schieten door het plafond. De Eindhovense club onderzoekt derhalve de mogelijkheden. "Een Spaanstalige vorm van ons eigen clubkanaal bijvoorbeeld", legt algemeen directeur Toon Gerbrands in De Telegraaf uit. "Ik kan wel zeggen dat we de populariteit van Lozano in de goede zin van het woord hebben onderschat."
Het filmpje waarin bekend werd dat Lozano met rugnummer 11 zou gaan spelen, bereikte in totaal achttien miljoen mensen via social media. "Op dat moment was PSV in Mexico City populairder dan in Nederland." Gerbrands hoopt dat Lozano dan ook langer dan één seizoen in Eindhoven blijft, uiteraard ook om sportieve redenen. "Hij wil naar de top, maar voordat je naar de zeventiende verdieping van een flatgebouw gaat, is het misschien handig even te stoppen op de twaalfde of veertiende etage."
Meer nieuws
Serieuze problemen voor Feyenoord: ‘De club wordt de stad uitgejaagd’
Kraay ziet ‘achterlijke, debiele’ actie bij NAC: ‘Hoe haal je dit in je hoofd?!’
Hans Kraay junior heeft live in de uitzending nieuws over Hedwiges Maduro
Roda JC lijdt door basisdebutant zeer duur puntenverlies in jacht op promotie
Ongekende flater: Ronald Koeman junior grote schlemiel van de avond
Rogier Meijer krijgt pikante vraag over Feyenoord in aanloop naar bekerfinale
Meer sportnieuws
Dat is altijd een pluspunt van voetballers uit een land waar niet extreem veel echte toppers vandaan komen. Laten we eerlijk zijn, zo heel veel Mexicanen spelen niet in de top. En als dan een jong talent de stap naar Europa maakt, en kans maakt om nog veel hoger dan PSV te spelen, dan wordt men in positieve zin gek in die landen.
Zelfde gebeurde onder andere met Park (psv), en nu met Son (tottenham). Die clubs zijn echt enorm populair in Korea bijvoorbeeld. Zelfde verhaal met Kagawa, Howard et cetera. Het lastige is alleen om ook echt geld te verdienen aan die populariteit aan de andere kant van de oceanen.
Marketing is een belangrijk element in voetbal. Vooral gebruik van maken. Lozano is natuurlijk een perfect visite kaartje voor goede reclame. Hoop dat er meer talenten, hierdoor naar Psv komen ipv een grote Europese club.
Die laatste beeldspreek is niet erg sterk. Ik heb nooit het idee als ik naar de top van een flatgebouw wil, 'laat ik verstandig zijn en een paar etages eerder een tussenstop maken'. Verder marketing technisch natuurlijk handig dat Lozano zo populair is in eigen land.
wel als je daar essentiã«le ervaringen en informatie op kunt halen om je doel te behalen op die laatste etage?
Blijft toch een zeer matige beeldspraak
Eens hoor, maar er zit weldegelijk wat in..
Stel jij hebt een sollicitatiegesprek op de laatste etage bij een topbedrijf. Op etage 12 van hetzelfde gebouw werkt een vriend van je die er jaren gewerkt heeft en je veel kan vertellen over het bedrijf, de organisatie en het werk dat je er zou moeten gaan doen..
Zou je dan niet even uitstappen om wat informatie in te winnen om vervolgens perfect voorbereid binnen te stappen bij de organisatie waar je uiteindelijk wil werken?
Op die manier is PSV ook een tussenstap die Lozano moet voorbereiden op uiteindelijk spelen bij een absolute topclub.
Dat je uiteraard niet altijd als je naar de bovenste etage moet denkt laat ik eens uitstappen 4 etages eerder snap ik, maar het kan wel
Is het niet meer een beeldspraak in de trant van "hardlopers zijn doodlopers"?
Het is inderdaad nogal zwakke beeldspraak, als je naar de 17de etage moet met de lift, dan denk je er doorgaans niet over om onderweg even op de 12de of 14de etage uit te stappen voor de handigheid. Als je de lift neemt, dan doe je dat om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming te zijn. Met stoppen schiet je je doel voorbij.
De uitleg van dat sollicitatiegesprek en uitstappen op de 12de etage om info in te winnen bij een vriend, vind ik tamelijk vergezocht en rechtpraten wat krom of op z'n minst een vreemde bocht is. Zo valt er altijd wel ergens een mouw aan te naaien. Zeker in deze tijd van sociale media en Whattsapp als communicatiemiddelen win je eerder op die manier info in. Of plan je een afspraak dagen voor het gesprek.
Logischer zou de beeldspraak zijn geweest als Gebrands had gezegd: 'Als je zo snel mogelijk langs het trappenhuis naar de 17de etage gaat, is het handig en op de 12de- of 14de verdieping even een tussenstop te maken, i.p.v. uitgeput de top te bereiken'
Als je de trap omhoog rent heb je toch hetzelfde doel met snelheid? Als je dan vervolgens stopt schiet je je doel ook voorbij, dan had je namelijk net zo goed wat langzamer(de geleidelijke weg) in Ãâ©ã£â©n keer naar boven kunnen lopen..
Natuurlijk is de beeldspraak die Gerbrands gebruikt matig, maar ik probeer het ook maar te verklaren he
In mijn ogen is psv alleen niet de voorlaatste stop naar de top. Eerder nog een stop ervoor, helaas zijn wij in NL daarnaar afgezakt. Lijkt me dat zo’n jongen 1-2 jaar in NL speelt. Dan naar een club net onder de top in een topcompetitie gaat en vervolgens naar de absolute top gaat.
Weinig spelers nog die vanuit NL de stap naar de absolute top maken.
@Joshknows
Als je lopend de trap neemt terwijl je als alternatief de lift kan nemen, dat doe je dat niet om op z'n allersnelst boven te komen. Dan is je primaire doel om op de bovenste etage te komen, liefst snel, doch geleidelijk en niet omwille van de snelste manier. Je schiet je doel dan niet voorbij, er is minder haast bij, dus is even een tussenstop maken wel verstandig, handig ook als wil je toch zo snel boven zijn. Zo'n besteiging vergt wel een geleidelijke opbouw in tegenstelling tot een zorgeloze, maar (te) snelle liftverplaatsing. Ook al gaat het trappenlopen langzamer, uitgeput raakt de gemiddelde mens er sowieso van.
Misschien is de beeldspraak in dit geval: 'kiezen voor de lift of het trappenhuis om de top te bereiken' iets duidelijker.
Overigens denk ik niet dat Gerbrands jouw creatieve beeld van een sollicitant voor ogen had in zijn beeldspraak, dus zal het in dit geval waarschijnlijk niet zijn bedoelde beeldspraak verklaren 😉
"there's no elevator to succes, you'll have to take the stairs"
@ buitenspelval: Ik snap je punt, laat dat duidelijk zijn
Sollicitatie is wellicht inderdaad ook niet het beste voorbeeld, gaat mij meer om bij een tussenstop(bedrijf,psv of wat dan ook)) ervaring en kennis op te doen alvorens je ergens anders, waar die ervaring gewenst is, binnen te lopen.
@ Afca_yiddo: volkomen gelijk, helaas..
@ Joshknows
Ah, dat Engelse gezegde kende ik niet, da's idd wat ik bedoel, en wellicht heeft Gerbrands die klok ook ooit horen luiden, maar gebruikt hij hem verkeerd
Ik snap trouwens jouw voorbeeld ook wel hoor, ik probeer je zeker ook niet onderuit te halen of zo. Over je laatste alinea zijn we het allebei denk ik ook eens.
Je moet het zien als een spelletje en op de bovenste verdieping is de eindbaas. Als je daar in één keer naar toe gaat is de kans heel groot dat de eindbaas je doodmaakt omdat je te weinig ervaring en wapens hebt. Je kan soms het beste alle verdiepingen doorlopen maar het kan natuurlijk ook zijn dat dat je kostbare tijd verspilt. Ik denk dat Gerbrands veel Die Hard Trilogy heeft gespeeld.
Je ziet al die Mexicanen ook allemaal reageren of liken bij elke post op Twitter / Instagram / Facebook dat met Lozano te maken heeft. PSV is ontzettend populair in Mexico door Guardado, Moreno en nu Lozano. Ze kijken daar zelfs wedstrijden van PSV en dragen shirts.
Laat die Mexicanen maar niet horen dat "schwalbekoning" Robben daar gespeeld heeft.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.