Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schmidt of Tuchel getipt als bondscoach: ‘Zij hebben goed werk geleverd’

Laatste update:

De KNVB moet binnen afzienbare tijd op zoek naar een nieuwe bondscoach. Dick Advocaat suggereerde onlangs dat Ruud Gullit zijn opvolger kon worden, maar daar is Gertjan Verbeek het niet mee eens. De voormalig oefenmeester van onder meer sc Heerenveen, Feyenoord en AZ noemt Ronald Koeman, Thomas Tuchel en Roger Schmidt als de voornaamste kandidaten voor de vacature.

“Advocaat noemde Ruud Gullit als kandidaat om hem op te volgen, maar het lijkt me niet verstandig dat hij over zijn eigen graf gaat regeren. Ronald Koeman is daarvoor een topkandidaat. Maar ja, je weet niet of hij vrij komt bij Everton”, zegt Verbeek in gesprek met Trouw. Hij zou een voorstander zijn van een buitenlands bondscoach.

Tuchel zit momenteel zonder club, nadat hij afgelopen zomer moest vertrekken bij Borussia Dortmund. Schmidt heeft sinds juli de leiding bij het Chinese Beijing Guoan, waar hij tot het einde van 2019 vastligt. “Een buitenlandse bondscoach kan natuurlijk ook. Tuchel of Schmidt bijvoorbeeld. Zij hebben goed werk geleverd in Duitsland. Het gaat er vooral om dat een coach zich voor de langere termijn wil binden.”

Ben jij het met Gertjan Verbeek eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoewel ik er nooit een voorstander van ben geweest om een buitenlandse coach voor de groep te zetten moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk geen alternatieven zie. Zeker als Koeman het niet doet, of bij Everton mag blijven zitten.

Ik denk dat een buitenlandse coach wel bakken aan kritiek krijgt als het minder gaat, maar omdat hij het toch niet kan lezen zal hij daar niet zo van wakker liggen, ook geen voorkeur hebben voor welke club in Nederland dan ook zal in zijn voordeel werken.

10 oktober 2017 om 08:58

Eens, al zou ik voor Klinsmann gaan, die heeft als bondscoach goede prestaties neergezet met een 'klein land'.

10 oktober 2017 om 09:11

Klinsmann, nee dank je. Dan mag Oranje zich bekeren tot het boeddhisme en wordt alles spiritueel. Die vent is knetter. Die moet je niet willen.

10 oktober 2017 om 09:33

Iemand die waarde hecht aan de mentaliteit van een elftal is niet 'knetter'. Zo iemand moet je juist koesteren. Maar jij hebt liever de Depay mentaliteit hier.

10 oktober 2017 om 09:42

Silentstrike, ben het met je eens dat je iemand moet koesteren die daar waarde aan hecht. Maar lw88 zegt nergens dat hij liever de Depay mentaliteit wil zien.

10 oktober 2017 om 09:31

Ik denk dat Michel Preudhomme de beste bondscoach voor dit oranje is.
Hij heeft bij (bijna) alle clubs waar hij gewerkt heeft, grote successen gehaald, zowel als speler en als coach.
Hij heeft veel ervaring, veel persoonlijke als nationale prijzen binnengesleept, kan de Nederlandse taal, kan goed met de jeugd werken, en ik denk daarbij dat hij de Nederlandse competitie en Nederlandse spelers in het buitenland kent en ook redelijk volgt.
Daarbij is hij erg passioneel, soms iets te passioneel misschien, maar dat kan dit elftal wel goed gebruiken.
Kortom; de ideale bondscoach.

10 oktober 2017 om 11:20

Preudhomme... man man die kon je in zijn Twente tijd ook op zijn best mentaal niet stabiel noemen. De miljoenen van Joop en zijn lucht kasteel duwde Twente omhoog, niet een oreudhomme

10 oktober 2017 om 12:05

Mentaal niet stabiel? Op welke manier?
Daarbij is niemand perfect. Van Gaal was ook niet altijd mentaal stabiel (naar de pers toe), maar was wel een topcoach.
Iedere gek heeft zijn gebrek. Preudhomme zijn uitspattingen neem ik voor lief.

Anders kijk je even op Wikipedia naar zijn staat van dienst als trainer en je zal zien dat hij bij elke club (grote persoonlijk als nationale) successen heeft behaald!

Overigens werd dat luchtkasteel na de periode van Mcclaren en Preudhomme opgeblazen. Uit niets is gebleken dat Twente destijds fraudeerde. Maar het is natuurlijk wel makkelijk punten scoren om de keuze voor Preudhomme op deze manier belachelijk te maken.

10 oktober 2017 om 15:46

Er zijn vele landen, ook toplanden die een buitenlandse coach hebben, daar is niet zo veel mis mee.
Ik word bovendien wat moe van die analisten en journalisten die een buitenlandse coach een diskwalificatie vinden van de 'nederlandse trainer.
Met uitzondering van de het nu net wel even wat moeilijker hebbende Koeman, heeft die 'nederlandse trainer' er nl. de laatste jaren in het internationale top- en sub-top voetbal héél weinig van gebakken, inclusief de Hiddinks en Van Gaals van deze wereld.
Dus ik zou niet direct afwijzend staan tegenover een buitenlandse coach. En wat het niet spreken van de taal betreft, in Nederland spreken we prima Engels en Duits. Dus daar hoef je alvast niet zo spastisch over te doen.
Bovendien, als je het goed bekijkt, De Boer heeft al aangegeven het nu nog niet te willen, dan blijven er van de geschikte kandidaten uit Nederland 2 over en dat zijn Koeman en Bosz. En die zijn nu net niet beschikbaar...

Ik roep al een flinke tijd dat Tuchel of Schmidt de moeite waard zou zijn, zeker wanneer deze een lange termijn contract tekent. Ik geloof dat er behoefte is aan verjonging, dat het Nederlandse voetbal en de coaches 'achter lopen', als het ware.

Gullit neem ik als coach niet erg serieus, misschien als knuffel assistent of iets dergelijks. Koemand had ik een tijd terug een goede keus gevonden en het is misschien nog steeds geen slechte keus als bondscoach. Ben er alleen bang voor dat zijn selectiebeleid gaat lijken op zijn aankoopbeleid en daar word ik niet gelukkig van. Ben echt voorstander van een nieuwe, jonge coach die systemen, patronen en durf erin gaat slijpen. Ik weet dat we geen wereldvoetballers meer hebben, maar tactiek en dergelijke valt er allemaal in te slijpen. Moeten er wel zaken veranderd durven worden bij de Knvb.. vernieuwing is nodig.

10 oktober 2017 om 11:47

Ik had graag Oscar Garcia gezien. Die wilde ik eigenlijk afgelopen zomer al naar Ajax hebben.

Ik vind dat het niet mogelijk moet zijn om een buitenlandse coach te nemen. Het is een landenelftal dus ook de staf moet Nederlands zijn. Buitenlandse coaches doe je maar in het clubvoetbal.

10 oktober 2017 om 09:40

Maar wat als je beste coaches nu gewoon trainer bij een club zijn en Oranje niet willen of kunnen trainen?
Dan ben je verplicht om een coach te kiezen die op dat moment vrij is, als land zijnde. In het geval van Nederland kom je dan uit bij een Gert-Jan Verbeek of iets dergelijks.
Ik heb Verbeek wel hoog zitten maar niet als coach bij een topteam of bij Oranje.

10 oktober 2017 om 10:08

Ja, dan is het maar zo. Als er spelers niet beschikbaar zijn haal je ze toch ook niet uit het buitenland?

10 oktober 2017 om 11:13

Daar heb je wel een punt.

Kijk, ik zou ook graag zien dat de bondscoach een Nederlander is, maar kijk eens naar andere sporten; genoeg buitenlandse trainers die topsporters trainen die op een ek, wk of Olympische spelen uitkomen. Daar wordt er niet zo 'moeilijk' over gedaan of raar tegenaan gekeken als bij ons Oranje.

Nee dan zou ik eerder voor Ten Hag gaan. Gewoon die durf nemen en slechter kan het toch niet gaan. Ten Hag is vernieuwend en is met zijn voetbalvisie van deze tijd. Laat een matige team toch floreren en op een leuke aanvallende manier voetbal spelen. Heeft ervaring vanuit Bayern en is Nederlands, dus doe maar mij maar liever Ten Hag dan.

10 oktober 2017 om 10:12

Tweede vraag is: willen we dat? Willen we een 'toptalent' jarenlang verbinden aan bondscoachschap? Ik zie Ten Hag toch liever stappen maken in het clubvoetbal, de komende jaren.

10 oktober 2017 om 12:52

Hij doet het zeker heel erg goed bij Utrecht. Alle lof voor hem, maar denk je niet dat dit iets te voorbarig is?
Ik denk dat het verstandig is om een bondscoach te hebben met meer ervaring dan dat Ten Hag heeft.

10 oktober 2017 om 12:56

Dat is die durf nemen. Dortmund ging voor Tuchel, Real ging voor Zidane, enz. soms moet je gewoon durf nemen. Niet blind, maar wel met een gedachte en we kunnen zien dat ten Hag het prima doet. Heeft ook de nodige ervaring mee vanuit Bayern en bij Utrecht speelt hij verfrissend voetbal met jonge jongens, zelfs lastpakken laat hij opbloeien. Dus dat is wat mij betreft geen slechte keuze.

10 oktober 2017 om 13:03

Maar die durf is met Blind ook verkeerd afgelopen voor Oranje. Danny heeft ook onervaren fouten gemaakt die hem gelijk al veel krediet hebben gekost.

Tuurlijk kan het goed uitpakken, maar doe mij maar iemand met meer ervaring.

Waarom zou Tuchel kiezen voor de Knvb? Die kan zo terecht in de Premier League. Wordt al genoemd als opvolger van Koeman bij Everton. Koeman is en blijft de beste optie voor Oranje, maar een nog betere optie is om eerst van Gaal aan te stellen als TD en die het voetbalmodel laten bepalen. Gezien het feit dat Koeman en Van Gaal niet lekker door een deur kunnen is dan de laatste uitgesloten als nieuwe bondscoach.

Alsjeblieft geen Gullit. Geweldige voetballer geweest en met zijn charisma en uitstraling een prima assistent of commercieel uithangbord voor het Nederlandse voetbal, maar voor een rol als bondscoach vind ik hem gewoon intelligentie tekort komen. Zegt echt nauwelijks zinnige zaken, ook tactisch niet.

Een buitenlandse coach als Schmidt of Tuchel zou geweldig zijn, maar met name Tuchel kan toch voor een veel hoger salaris naar een mooie club. Zo'n moderne Duitse pressiecoach zou goed passen bij deze lichting: ze hebben veel loopvermogen, maar de teamgeest moet er ter compensatie van de magere kwaliteit worden ingeramd. Als Ijsland het kan, moet het hier ook kunnen.

Een nieuwe TD die het voetbal gaat vernieuwen vind ik echter belangrijker.

10 oktober 2017 om 11:30

Ik sluit me volledig bij jou aan. Het gaat op bestuurlijk niveau al fout, daar moet ook echt veel veranderen.

Tuchel zou een droom zijn. Leg de man een blanco cheque voor en bind hem voor de komende jaren. Het is simpelweg voor een nieuwe tijd en manier van werken. We moeten innoveren en ons aan gaan passen aan het voetbal van nu. Tuchel zou daar perfect bij passen. We hebben geen wereldtoppers meer, maar wat jij zegt: teamgeest, tactiek en dergelijke kunnen allemaal aangeleerd en bijgebracht worden.

Er moet heel veel veranderd worden bij onze voetbalbond, op het veld maar ook zeker op kantoor in Zeist.

Het werkt niet om vast te houden aan Nederlanders voor de functie van bondscoach van het Nederlands Elftal. Alle 'grote' namen hebben het de afgelopen jaren geprobeerd en hebben het (met uitzondering van Van Gaal) niet kunnen bolwerken om zich te kwalificeren. Het wordt weer tijd om naar buitenlandse coaches te kijken. Want, dat was vroeger ook geen taboe. Andere spelopvattingen, een goede mentaliteit en werkvoetbal moeten de kernwaarden zijn voor een nieuwe bondscoach. Het kan niet anders: dit elftal speelt als een verlepte bloem; compenseer op zijn Ijslands.

De KNVB zou maar eens beginnen excuses aan te bieden aan Koeman en hem aanstellen als Bondscoach. En Gullit als zijn assistent.

Ik vond de constructie die Johan Derksen aanhaalde wel een hele goede. Rutten TD en een staf met Ronald/Erwin Koeman en Ruud Gullit erbij, dan heb je echt wat zitten op de bank. Daarnaast Verbeek als opleider voor de trainers met Meulenkamp dan haal je echt heel veel ervaring en knowhow binnen bij de Knvb en kan je zeker de komende 5 jaar vooruit. Daarmee moet je toch alles wel zo om kunnen bouwen dat we over 5 jaar weer serieus mee kunnen doen.

10 oktober 2017 om 12:24

Verbeek nooit bij nl elftal betrekken. Die man spoort niet

Je weet het nooit, een tijd terug riep een aantal mensen op vz om sampaoli. Kijk eens wat hij presteert met zo een team als Argentinië met al die sterren.

10 oktober 2017 om 12:46

Je hebt de indruk dat Sampaoli zelf gaat over de opstelling? Als je met Benedetto en Acuna speelt in plaats van Dybala, Higuain of zelfs Lavezzi, dan word je vast door iemand gezegd zulke namen op te stellen.

Ja, Dybala en Messi spelen ongeveer hetzelfde, maar dat betekent niet dat je Messi niet in de spits kunt zetten met Dybala erachter.

Van Gaal, van Marwijk en de Haan technische directie, Blange blijft. Verbeek bondscoach met Bommel en Davids als assistenten.

Ik wil geen Duitser als bondscoach van het Nederlands elftal. Wij als Nederland moeten gewoon echt wel een goede Nederlandse coach aan kunnen stellen. Anders laten we helemaal blijken dat we de weg kwijt zijn .
Zet van mij part Van Marwijk er weer neer. Of een ander sterk duo. De spelerslichting is het probleem want in principe hebben 3 coaches het niet gered achter elkaar nu.

10 oktober 2017 om 13:00

Op de wedstrijd tegen Frankrijk na heeft Advocaat 3 van de 4 wedstrijden gewonnen in de kwalificatie. En uit tegen Frankrijk mag je best verliezen.
Ik denk dat wanneer Advocaat vanaf het begin bondscoach was, hij Oranje in ieder geval wel naar het ek en wk had geloodst.

10 oktober 2017 om 13:16

Ja maar op de wedstrijd van Frankrijk na heeft hij ook geen zware tegenstand gehad in principe. Bulgarije thuis dat is een ander verhaal dan uit. Daarnaast krijgt hij vanavond Zweden thuis als hij die wint valt er wat voor te zeggen dat het hem wel gelukt zou zijn.
Daarnaast kan je het hem wel kwalijk nemen door totaal niet te weten hoe het met de doelsaldo zit.
Tegen Frankrijk werd er veel te veel aangevallen waardoor we 4-0 verloren en het hadden moeten dicht timmeren, en tegen teams als Wit-Rusland, Bulgarije werd er weer veel te weinig aangevallen en word er liever wat safe gespeeld omdat winst ineens het belangrijkste was ipv veel goals maken.

Tuchel? Die kost meer dan het hele elftal verdient. Zijn we zo rijk? Verder denk ik dat die zelf niet wil. Een trainer die al het interesse van Bayern en Real uitgelokt heeft gaat zeker niet het NL elftal trainen.

Geen enkele trainer met kwaliteiten gaat voor deze groep staan. De grootste uitdaging word überhaupt iemand vinden die bereid is in te stappen.
Elftal mist momenteel iedere kwaliteit, daarnaast is er ook op korte termijn geen groot talent wat zijn opwachting kan maken in Oranje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren