Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Keizer heeft weer lucht na ruime overwinning Ajax in Friesland

Laatste update:

Ajax is er zondagmiddag na twee keer puntverlies in de Eredivisie op rij wel in geslaagd om te winnen van sc Heerenveen. De Amsterdammers gingen in een crisissfeer op bezoek bij de Friezen, die voor dit weekend nog op de tweede plaats stonden. De ploeg van Jurgen Streppel liet in de eerste helft ook zien dat die hoge notering geen toeval was, maar moest na twee snelle goals van David Neres toch capituleren. Via Lasse Schöne en Maximilian Wöber liep Ajax na de rust zelfs uit naar 0-4, waardoor de ploeg van Marcel Keizer nu de zesde plaats inneemt.

Heerenveen bracht vlak voor de aftrap naar buiten dat het het de komende weken zonder de geblesseerde Arber Zeneli moet stellen, terwijl Keizer met het opstellen van Wöber, Schöne en Neres zijn basisopstelling ook overhoop gooide. Die keuze leidde in de openingsfase tegen een fel jagende thuisploeg echter niet tot meer controle en de eerste kans kwam uit buitenspelpositie voor de Friezen. Heerenveen bleef er daarna kort op zitten en profiteerde bijna van een te korte terugspeelbal van Neres.

AFC Ajax heeft het moeilijk tegen SC Heerenveen, maar gaat dankzij twee goals van David Neres in drie minuten tijd wel met een voorsprong de rust in! ??

Geplaatst door voetbalzone op zondag 1 oktober 2017

Martin Ödegaard kon door richting André Onana, maar de Real Madrid-huurling slaagde er niet in om de doelman te passeren. Ajax liet zich daarna via een kopval van Wöber die net naast ging ook eens voor het vijandelijke doel zien en Hakim Ziyech stuurde een vrije trap langs de verkeerde kant van de paal. Ook Heerenveen werd daarop twee keer gevaarlijk uit een standaardsituatie: Kik Pierie raakte in de rebound uit een afgeslagen vrije trap de paal en Stijn Schaars schoot de bal vlak daarna uit opnieuw een vrije trap rechtstreeks op de paal.

In een fase waarin Ajax zich gelukkig mocht prijzen dat het niet op achterstand kwam, was het echter Neres die twee keer razendsnel toesloeg. De Braziliaan combineerde voor zijn eerste goal na een goede lichaamsschijnbeweging met Klaas-Jan Huntelaar, waarna hij door mocht richting Martin Hansen en binnen prikte. Huntelaar speelde ook een hoofdrol bij de tweede goal van de vleugelaanvaller: de spits kopte een verre trap van Onana door, waarna Neres oog in oog met Hansen opnieuw toesloeg.

Flipperkast! Maximilian Wöber maakt zijn eerste voor AFC Ajax! ??

Geplaatst door voetbalzone op zondag 1 oktober 2017

Na de thee leek Heerenveen wat beduusd van de verrassende achterstand en na vijf minuten spelen lag de bal bijna weer achter Hansen. Donny van de Beek stuitte op aangeven van Amin Younes echter op de lat. Het publiek in het Abe Lenstra Stadion probeerde de thuisploeg daarop weer richting het niveau van de eerste helft te stuwen en een harde vrije trap van Yuki Kobayashi kon door Onana maar net met de vuisten onschadelijk gemaakt worden. In het laatste kwartier kreeg Justin Kluivert de kans in plaats van Neres en de aanvaller stond koud in het veld toen Ajax de voorsprong verder uitbreidde.

Lucas Woudenberg hield vast bij een corner, waarna Serdar Gözübüyük naar de penaltystip wees. Schöne bleef vervolgens ijzig koel tegen zijn oude club en faalde niet. Daarmee was het nog niet gedaan voor de bezoekers, want Wöber beloonde zijn basisplaats ook nog met een treffer. Heerenveen kreeg de bal na een corner van Schöne niet weg uit de zestien, waarna de Oostenrijker in een paar pogingen wist te scoren. Door de nederlaag van Heerenveen is er overigens geen enkele ploeg in de Eredivisie meer ongeslagen dit seizoen.

Vind jij de 0-4 eindstand geflatteerd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een dodelijk effectieve Neres velde Heereveen dan, maar het was wel echt om te janken zo slecht. Ajax wat op een dode spelmoment, een lange bal naar voren, een penalty en een scrimmage zich voorbij Heereveen moet vechten, het is een duidelijk beeld. Overwinning is niet zo zeer gestolen, maar Heereveen had zeker meer verdiend dan deze dikke nederlaag.

Wanneer je met twee naar binnen trekkende vleugelspitsen speelt, dan creã«er je ruimtes op de flanken. Het helpt dan ook niet echt als je met Veltman en Viergever als backs speelt. Beide hebben niet het vermogen, de durf en de techniek om naar voren te stomen en de ruimtes te benutten. Er is dus geen aansluiting en Ajax profiteert niet van de mensen die naar binnen trekken. Ajax zal echt backs moeten gaan halen in de winter, dit gaat gewoon niet werken zo. Younes moet trouwens stoppen met naar binnen trekken, maar lekker voorzetten gaan geven. Afmaken kan de rest nou 'net ietsjes beter'.

Opvallend was de rol van Schone vandaag, of zeg maar gerust niet zo opvallend. Schã¶ne zou het spel moeten dirigeren vanuit de nummer 6 positie, maar slaagde daar door de druk van Heereveen totaal niet in. Schã¶ne is goed aan de bal, maar raakt in paniek zodra er druk gezet wordt. Frenkie de Jong had erin gebracht moeten worden.

Kortom, een lekkere 0-4 overwinning maar nog veel om aan te werken. Samba op de flanken met Neres en Kluivert, twee nieuwe aanvallende backs in de winter, Younes lekker verkopen en we zijn met de Pasen kampioen

1 oktober 2017 om 16:25

Ik zie Viergever vaak opkomen en als hij de bal krijgt ook de achterlijn haalt voor een voorzet, Veltman haast nooit. Snap niet hij je zegt dat hij het vermogen om op te komen niet heeft, vorig jaar nog in de EL zo vaak gedaan zelfs nog in de 80-90ste minuten.

1 oktober 2017 om 16:41

Moet je kijken met welke spelers naast en ervoor Viergever en Veltman hebben... het is de opdracht dat ze niet te veel naar voren moeten is wel duidelijk. Ze steunen Wober en de Ligt ook erg goed.

Veltman en Viergever staan veelal tussen de linies van rb/rcv en lb/lcv,

1 oktober 2017 om 16:25

Nog twee? Rechts zijn we toch aardig bezet.

1 oktober 2017 om 16:34

Veltman en Viergever gewoon ijzersterk vandaag, Veltman wint het duel waar de 0-1 uit komt, verdedigen ook vooruit dus er is voldoende aansluiting, daar zijn ze in het druk zetten vooral heel belangrijk, dus een slecht argument van je. Als ze aanvallend goed zijn en hun man laten lopen is ook het ook weer niet goed, verdedigen deden ze vandaag goed en in het combinatiespel deden ook prima mee.

We hebben Orejuala, Zeefuik, Sinkgraven en Bakker al, gelukkig hebben we een TH die wel naar de opleiding en talenten kijkt en vooruit denkt. Die koopwoede geloof ik niet zo in, welke backs moeten ze halen dan? Mazraoui is ook nog een goede optie op RB, draait heel lekker in Jong Ajax en is aanvallend sterk.

Is best wat aan te werken, maar je zou ook nog even Wober kunnen noemen, die speelt gewoon ijzersterk.

1 oktober 2017 om 16:46

Wat belachelijk is, dat Wöber speelde omdat Dijks geblesseerd was. Wöber moet gewoon lekker basis. Ik roep het al het hele seizoen, Dijks OUT! Wöber IN. Kluiver out Neres IN.
Viergever prima linksback, en Neres aub Basis. Scoort gemiddeld meer dan Younes en Kluivert samen. Younes weer 90min, zonder een pepernoot te raken, ik zeg niet dat ze nu een betere hebben lopen, maar hoezo krijgt hij zoveel vertrouwen en Neres niet. Laat Cerny maar af en toe op links zodat Younes moet vechten voor zijn plek, hij liet Dumfries meerdere malen gewoon lopen en aanvallend bracht hij ook bijna niets. En scoren hahah dat is zo langzamerhand iets wat je nooit tot zelden moet verwachten van die gozer.

1 oktober 2017 om 17:00

Frank, waarom zie jij het toch wel allemaal goed? Maar die Keizer niet, erg jammer dit benieuwd nog hoelang dit aan gaat modderen allemaal.

1 oktober 2017 om 17:29

Dit roepen en denken er velen hier op VZ. Misschien heeft Keizer meegelezen want de 3 nieuw ingebrachte spelers vandaag scoren allemaal.

1 oktober 2017 om 17:48

Het gaat me ook niet om de breedte die we daar hebben, maar om de type spelers. Wil je profiteren van naar binnenkomende vleugelspitsen, dan moeten je backs meer aanvallend spelen en af en toe de achterlijn halen. Viergever en Veltman zijn alles behalve dat. Verdedigend hebben ze zeker hun kwaliteiten, maar aanvallend schiet het niet veel op.

1 oktober 2017 om 17:49

@Frank. Waarschijnlijk kende je Wober niet voordat hij naar Ajax kwam. Een beetje makkelijk credits claimen met 'ik roep het al het hele seizoen.' Daarbij, Wober is geen linksback...

1 oktober 2017 om 21:34

Nou Sinkgraven, Orejuala of Mazraoui zijn dan prima opties. Overigens is ook niet zo dat Veltman en Viergever daar nooit komen, ze zijn vooral sterk in de, duels, druk zetten en ook in de passing, verder maken ze regelmatig gaten hoor, maar het zijn niet de mannen aan de bal met een geweldige voorzet of dribbel, je kunt ook niet alles hebben. Echter heb je die optie met Orejuala en Sinkgraven wel.

1 oktober 2017 om 22:37

Lol Viergever ja maar Veltman heb ik dit seizoen misschien 1/2x de achterlijn zien halen en dan overdrijf ik niet 😂 wie weet mis ik het elke keer.

1 oktober 2017 om 16:43

Bassie, ja in de eerste begin 20 a 30 minuten was het om te janken, daarna na de eerste goal ging het al wat beter. Nu hopen dat ze de weg naar boven hebben gevonden. Alleen erger ik me dood aan die younes, iedere wedstrijd opnieuw, banken die jongen

1 oktober 2017 om 17:33

@Bassie
Samba en Kluivert in 1 zin noemen. Niet te geloven. Die jongen komt nog geen lantaarnpaal voorbij en mensen willen hem maar blijven zien. Mensen vergeten steeds dat younes constant maar dan ook constant 2 man voor zich heeft staan. Dat is verdomde lastig voetballen. Ziyech kan 80 keer de bal verliezen en niemand zegt wat en younes kan niks goeds doen lijkt het wel. De enige vleugelspeler met rendement op dit moment is Neres! Kluivert laat ook helemaal niks zien dus laat die jongen ook maar lekker op de bank zitten.

1 oktober 2017 om 17:41

Soccerfan, ik heb het ook al eerder aangegeven. Ziyech vond ik vandaag ook matig tot slecht hoor. Maar je verdediging voor Younes kan ik niet bevatten. Alleen in zijn eerste jaar toen hij nog onbekend was bij iedereen, was hij nuttig daarna alleen maar ergenis en onkunde. Enkele uitschieters daargelaten, zoals een paar wedstrijden in de El. Deze jongen moet zo snel mogelijk verkocht worden, laat Kluivert maar op links spelen. Hij is jonger, Younes wordt nooit meer beter.

1 oktober 2017 om 17:51

In Kluivert zie je dan wel degelijk de potentie, in Younes zie ik helemaal niks. Ja, als een vleugelspeler die de achterlijn haalt en een voorzet geeft, maar die man blijft geloven dat die Ronaldo is...

1 oktober 2017 om 18:01

soccerfan, younes heeft er twee voor zich en verlost zich er meestal van, klopt dat hij het lastiger heeft dan een kluivert, maar verdedigen kan die niet, of heb je niet gezien dat de hunt ook kwaad was op hem, die aai over de bol was echt niet van goed gedaan jongen. Hij gaat altijd naar binnen en heeft bitter weinig blik voor een andere speler.
Ziyech is nog altijd belangrijk hoe die ook speelt, een moment van hem en dat is genoeg. Zeker ook vandaag niet de beste speler geweest, maar altijd hard nodig. Zelfde geld het eigenlijk voor shone, niet snel maar het is een teamspeler en de tackles die hij doet is vaak hard nodig.

1 oktober 2017 om 20:49

Viergever heeft dat vermogen wel, echter met De Ligt en Wober achterin snap ik dat je verdedigend speelt.

Zo matig spelen en met 4-0 winnen, da's ook knap!

1 oktober 2017 om 16:25

Komt gewoon omdat Neres wel zijn kansen afmaakt. Zo wordt het makkelijker voor de ploeg. Alleen de backs hebben geen aanvallende kwaliteiten dus dan wordt het moeilijk voor de vleugelspelers.

1 oktober 2017 om 16:30

Jup, ze worden amper gelanceerd of goed aangespeeld.

1 oktober 2017 om 16:43

Zodra younes naar binnen gaat dan moet viergever er overheen. Dan moet de Heerenveen back keuzes maken. Zelfde met veltman en neres. Verdedigend zijn de backs wel solide, maar ik mis een arias bij ons.

1 oktober 2017 om 16:47

En als viergever er over heen gaat, gaat younes voor eigen geluk/spel. Dus onzin, ik vindt viergever een verademing op lb dan die verdomde dijks, dus graag een contract voor viergever, die jongen mag niet weg, maar krijgt ook geen verlenging.

1 oktober 2017 om 17:02

Lee, ja precies! Dat hebben onze huidige backs niet, want dat zou kansen nog meer kansen bieden voor Huntelaar en natuurlijk de buitenspelers.

1 oktober 2017 om 19:35

Viergever is geen back man. Hij hoort gewoon centraal. We zijn de slechte dijks gewend en zodoende lijkt iedere back dan goed. Zodra Viergever erover heen gaat krijgt younes meer ruimte. Nu constant dubelle dekking

1 oktober 2017 om 19:58

Ja klopt, maar liever Viergever daar dan Dijks. Dat kan gewoon echt niet meer!

1 oktober 2017 om 17:13

Vooral de 1e helft. Daarin was Heerenveen heer en meester op het veld maar maakten ze de kansen niet af. 2e helft was Heerenveen niet meer zo goed. Laatste 20 minuten hadden nog vervelender kunnen worden voor Heerenveen, want alle energie was eruit. Ik ben echt een megafan van Younes en zie bijna elke wedstrijd wel mooie dingen van hem. Vandaag op 1 pass na alleen helemaal niet. Begrijp dan ook niet waarom hij Kluivert voor Neres wisselde ipv met Younes.

1 oktober 2017 om 17:34

Omdat Neres op zn doelpunten na ook niet helemaal lekker speelde. En het feit blijft dat ondanks alles younes toch de meest gevaarlijke vleugelspeler is die Ajax heeft.

Keizer voorlopig gered. Zeer geflatteerde overwinning, maar ben er wel blij mee.

Ondanks dat ik eigenlijk had verwacht dat Ajax punten zou verspelen tegen Heerenveen, verwacht ik niet dat deze wedstrijd de ommekeer onder Keizer zal zijn en vroeg of laat dit seizoen, verwacht ik eigenlijk wel dat Keizer ontslagen zal worden.

Een zeer geflatteerde overwinning. Ajax kwam in de eerste helft 2x goed weg, doordat Heerenveen 2x de paal raakte en Odegaard na een fout van Neres alleen op Onana afging, maar Neres speelde buiten zijn fout een prima wedstrijd en was dodelijk effectief en beslissend met 2 goals, terwijl ik Wã¶ber ook een prima wedstrijd vond spelen.

Ergens rond de 80ste minuut had Wã¶ber ook een moment waar hij de bal tekort op Onana terug speelde, maar voor de rest speelde Wã¶ber, net als Neres, een goede wedstrijd en voorlopig mag Wã¶ber van mij wel in de basis blijven staan, had ergens in de eerste helft ook echt een zeer goede ingreep, anders was Heerenveen zeer gevaarlijk eruit gekomen en het doelpunt van Wã¶ber verdiende niet de schoonheidsprijs, maar wel mooi voor hem dat hij Ââ´n goal maakte en z'n basisdebuut bekroonde met een goal.

Van Neres heb ik al vaker aangegeven dat hij gewoon in de basis moet staan en dat Neres de enigste vleugelaanvaller van Ajax is, met rendement. Ik vind Neres ook vrij goed samenspelen met Huntelaar, die 2 voelen elkaar wel vrij goed aan en ik weet zeker dat als je Neres gewoon een vaste basisplaats geeft, dat hij z'n transfersom zeker waard zal zijn en dat ook terugbetaald met assists en goals.

Toch raar dat Keizer telkens aangaf dat Neres, Wã¶ber en Orejuala niet klaar zijn voor basisplaatsen, maar ondertussen speelde vandaag zowel Neres als Wã¶ber een prima wedstrijd en ik denk dat als je Orejuala de kans geeft, dat hij het ook goed zal doen.

Normaal gesproken heb ik kritiek op Veltman en vandaag vond ik hem op sommige momenten wel echt weer Veltman zoals ik hem ken: niet goed genoeg als rechtsback, maar moet wel toegeven dat ik hem vandaag op een paar momenten na wel prima vond spelen.

Voortaan mag Keizer wat mij betreft wel in deze opstelling met Ajax spelen (jammer dat je geen opstelling kan toevoegen als je je reactie aanpast):

GK: Onana.
RV: Orejuala.
Rcv: Veltman.
Lcv: Wã¶ber.
LV: Viergever.
RM: F. de Jong.
CM: van de Beek.
LM: Ziyech.
RB: Neres.
CA: Huntelaar.
LB: Kluivert.

Younes vond ik vandaag ook weer erg slecht. Tuurlijk, hij is zeer snel met de bal, maar Younes heeft 9 van de 10x dezelfde actie en vandaag had hij 1 actie waar hij buitenom ging en van de Beek tegen de lat schoot, maar voor de rest kon Younes vandaag helemaal niks tegenover Dumfries en Kluivert mist ook rendement, maar ik denk dat Kluivert vanaf links beter is als Younes en ik zou gewoon regelmatig rouleren op de vleugels, maar Neres en Kluivert moeten in mijn ogen de vaste vleugelaanvallers worden.

Maar zoals ik hierboven al aangaf: ondanks dat Ajax vandaag heeft gewonnen, verwacht ik niet dat dit de ommekeer zal zijn en ik verwacht dat Ajax net zo wisselvallig onder Keizer zal blijven, als in de afgelopen weken en vroeg of laat dit seizoen verwacht ik wel dat Keizer z'n spullen moet pakken.

1 oktober 2017 om 16:32

Rochester, ik verwacht ook dat Keizer niet lang blijft zitten. We zijn nu al wat maanden verder, en nog steeds rommelt een ieder grotendeels nog steeds maar wat aan. Erg frustrerend en pijnlijk, als ik terug denk aan vorig jaar vooral de 2e seizoenshelft. 😯

1 oktober 2017 om 16:45

Keizer is voor mij geen enkel punt van discussie.ajax zal de komende jaren alleen maar plezier aan hem beleven.einde discussie over hem,laat hem zn werk doen !

1 oktober 2017 om 17:05

Why

Kom op kerel, wil je dan ook eventjes toelichten. Op welke gronden jij denkt, dat wij zelfs jaren plezier gaat leveren? Ik heb mezelf alleen maar onder ergenis kunnen betrappen onder Keizer, met als een van de grote diepte punten het Europa echec. Dan heb ik het nog eens over het, ideeëlozeen povere veldspel van Ajax.

1 oktober 2017 om 21:38

We zijn al wat maanden verder? Nou nou, je maakt het wel erger dan het is. We zijn net twee maanden begonnen met het huidige seizoen. Peter Bosz kreeg het rond deze tijd een beetje aan de praat (na de eerste bekerwedstrijd) dus ik zou Keizer sowieso nog de kans geven tot aan de winterstop. Draait het dan nog steeds niet - dan moeten we gewoon verder kijken, maar tot het zo ver is geef ik hem het voordeel van de twijfel. Veel mensen riepen rond deze tijd ook om het ontslag van Bosz.

1 oktober 2017 om 22:33

Micolli, het grote verschil is dat Bosz zich al bewezen had bij andere clubs. En dat hij een duidelijke visie had, en ik zag het vooruitgang. Op basis van zijn magere cv, had Keizer sowieso al nooit aangesteld moeten worden. Daar kunnen we Bergkamp en Sar voor bedanken, ik had een ervaren trainer willen zien die zal al bewezen had. Dus ja ik riep nooit om ontslag van Bosz, omdat ik wist van zijn vakmanschap.

1 oktober 2017 om 16:43

Vorig jaar toen Dolberg wegviel, en Younes ook niet beschikbaar was speelda ajax een wedstrijd of 2 met de voorhoede Kluivert-Traore-Neres, wat was dat genieten zeg

1 oktober 2017 om 16:46

Snap niet dat je dan niet gewoon kunt zeggen dat Veltman als RB vandaag goed speelde, toch moet je er nog wat negatiefs over zeggen.

En Keizer mag ook een fatsoenlijke kans krijgen, vorig jaar had Bosz ook een matige start, volgens velen moet er nu koppen rollen in het TH omdat ze zijn vertrek tegen Dortmund niet gestuit hadden (wat gewoon fin. en sportief een verbetering is). Met het hele Nouri verhaal vind ik eigenlijk volgend seizoen pas echt en goed meetpunt, laatst zag ik een lijstje met mogelijke trainers en daar werd ik ook niet warm van. Enige wat ik hem kwalijk neem is dat hij sommige zaken niet intern houdt, aankoopbeleid bijvoorbeeld, dat is sowieso niet handig want daarmee geef je een slecht signaal naar je selectie en ze hebben juist vertrouwen nodig.

Younes ben ik het mee eens, vind vooral vreemd dat je hem niet wisselt als je ruimte krijgt voorin en je zoveel snelheid op de bank hebt. Verder denk ik dat de terugkeer van Sinkgraven veel gaat brengen, zeker als je Siem de Jong en Frenkie de Jong opstelt en Ziyech naar LA zet. Dan krijg je een enorm dynamisch elftal met veel beweging.

Onana - Veltman - de Ligt - Wober - Sinkgraven - Siem de Jong - van de Beek - Frenkie de Jong - Neres - Huntelaar - Ziyech

1 oktober 2017 om 17:01

Hoe je het ook drasit of keert Veltman is gewoon geen back van het hedendaagse top voetbal, als CV vind ik Veltman goed genoeg voor de basis, maar als rechtsback kan het gewoon niet, hij mist alle kwaliteiten van een hedendaagse back (snelheid, dribbel, explosiviteit) bij welke topclub heb je nou een back als Veltman? Ik jan er geen een noemen. De backs van tegenwoordig zijn jongens als Alves, Alba, Alaba Carvajal, en in mindere maten Karsdorp, Arias Etc. Allemaal jongens met drive, snelheid en een voorzet. Misschien zijn ze puur verdedigend wel minder dan Veltman, maar dat compenseren zij vaak met snelheid en felheid

1 oktober 2017 om 17:05

@ Lausho,

Ik vermeld toch ook dat Veltman op een paar momenten na, gewoon een prima wedstrijd speelde? Bij Neres (dat moment met Odegaard, te korte terugspeelbal) en Wöber (dat moment met Veerman, te korte terugspeelbal) vermeld ik toch ook dat ze buiten deze momenten gewoon goed speelden en dat doe ik toch ook in mijn stukje hierboven over Veltman?

Zoals ik hierboven al aangaf: vroeg of laat in dit seizoen, verwacht ik dat Keizer ontslagen zal worden. Ik denk niet dat deze wedstrijd tegen Heerenveen de ommekeer voor Ajax zal zijn onder Keizer en tuurlijk is het dramatisch wat er is gebeurd met Nouri, maar hoe erg het ook is: je kan niet continu blijven gebruiken dat het door de situatie met Nouri komt.

Bij Bosz had ik er in ieder geval nog vertrouwen in dat het goed zou komen. Bij Heracles en Vitesse had Bosz ook opstartproblemen en ook bij Dortmund had hij begin dit seizoen wat opstartproblemen, doordat hij een aantal oefenwedstrijden niet won en ook bij Ajax had hij dat, want Bosz had in ieder geval een duidelijke visie en rond deze tijd, vorig seizoen, begon Ajax onder Bosz steeds beter te spelen en in de 2de seizoenshelft draaide Ajax als een geoliede machine en ik weet zeker dat als Bosz dit seizoen ook nog coach van Ajax zou zijn, dat dit het seizoen van Ajax zou worden in de Eredivisie en ik denk dat we dan sowieso Europees hadden gespeeld.

Keizer heeft totaal geen tactiek. Hij heeft nu al meerdere wedstrijden bij Ajax gecoacht en sindsdien heb ik de formaties 4-3-3, 4-4-2, 4-2-4, 3-4-3, 3-3-4 en weet ik veel wat allemaal voorbijzien komen en dat spelers als Dolberg en Ziyech nog niet in beste doen verkeren, ligt natuurlijk ook deels aan hun zelf, maar persoonlijk vind ik ook dat dat aan Keizer ligt, mede doordat hij best vaak van tactiek en opstellingen heeft gewisseld en dat de tactiek/formatie en opstelling zijn in mijn ogen juist dingen, waarbij je juist zo snel mogelijk duidelijkheid moet creëren, maar dat heeft Keizer tot nog toe niet gedaan.

Ziyech als linkeraanvaller gebruiken heeft ook geen zin. Toen hij vorig seizoen door Ajax werd gekocht, werd hij in z'n eerste paar wedstrijden ook als een soort rechtsbuiten opgesteld en dat werkte voor geen meter, maar dat moest omdat Ziyech zogenaamd moest 'wennen' aan het systeem van Ajax en de eerste de beste wedstrijd die Ziyech bij Ajax op het middenveld speelde, speelde hij meteen een sterke wedstrijd.

Dat spelers bij Ajax eerst altijd moeten 'wennen' aan het systeem, vind ik echt altijd onzin. Dat is niet alleen onder Keizer zo, maar de afgelopen jaren was dat ook zo onder Bosz (met Ziyech dus) en ook onder de Boer, terwijl Keizer vrij recent ook aangaf dat Orejuala, Neres en Wöber nog niet klaar waren voor het Ajax-spel, het Ajax-spel waar Keizer de afgelopen weken niet eens altijd meespeelde.

Vandaag begonnen Neres en Wöber in de basis en ze speelden beide 'n prima wedstrijd en waren allebei trefzeker (2x Neres, 1x Wöber) en ik denk dat als je Veltman centraal in de verdediging naast Wöber neerzet en dan Orejuala en Viergever op de zijkanten, dat dat voor nu een betere verdediging is en in de winterstop zou ik proberen om nog een linksback aan te trekken. en dan zou ik vanaf de winterstop in deze opstelling spelen (zie opstelling).

Onana
Orejuala
Veltman
Wöber
Arana
F.de Jong
vd.Beek
Ziyech
Neres
Huntelaar
Kluivert
1 oktober 2017 om 21:25

@cr7_arsenal

Ajax heeft met van der Wiel en van Rhijn ook zogenaamde moderne aanvallende backs gehad, echt tien keer liever Veltman, die overigens qua passing en positiespel aanvallend erg goed is. Met Orejuala en Mazraoui heeft Ajax die opties ooverigens wel, maar denk dat het verdedigend nog kamikaze is om zonder Veltman te spelen.

Daarnaast noem je even de beste backs van de wereld, Ajax zit niet op dat niveau, wij mogen blij dat iemand op zijn 25ste nog steeds in NL wilt voetballen. Veltman heb ik ook liever dan Arias, qua passing en positiespel is Veltman bv. een stuk beter.

1 oktober 2017 om 21:31

@rochester

Laat het daar dan bij en zeg niet dat hij niet voldoet als RB maar dat hij dat vandaag gewoon goed invulde. Ik hoop dat Keizer gewoon een eerlijke kans krijgt, ik zie ook weinig betere alternatieven, ik hoor mensen Verbeek noemen, dan denk ik, echt waar? Welke topploeg heeft die aan de praat gekregen, hopeloos gefaald bij Feyenoord en AZ, hij krijgt ze fysiek wel in orde, maar thats it.

Hij is zoekende, klopt, hij moet werken naar een systeem die dynamisch is mijn inziens. Dat je gewoon schakelt als je dat goed uitkomt, daarom Ziyech ook op LA, met de vrijheid om in te zakken. Sinkgraven kan door op LA om zo met 3 verdedigers te gaan spelen, Viergever of Wober kunnen dan de RA oppakken, 1 op 1. Of Siem naast Klaas-Jan zetten en Ziyech in laten zakken naar AM, kan Sinkgraven ook nog door en dan sta je met 4 aanvallers. Daarom ben ik voor die strategie, Sinkgraven is daar cruciaal in, kan evt . ook nog naar het middenveld, dus veel opties.

1 oktober 2017 om 17:36

Rochester..... younes staat constant tegenover 2 man! Maar daar kijken mensen niet naar. Kluivert presteerd ook niks maar kan blijkbaar niks fouts doen.....

1 oktober 2017 om 18:01

@ Soccerfan_1,

Kluivert kan blijkbaar niets fout doen? Misschien bij andere supporters, maar ik heb vaak genoeg kritiek gehad op Kluivert. Soms vind ik dat hij minder zijn mond open moet trekken, want hij heeft altijd wel praatjes, maar op het veld laat hij het nog niet heel vaak zien en hij mist duidelijk rendement.

Dat hij geen rendement heeft, is iets waar hij echt aan moet gaan werken en deze dingen die ik hier nu opnoem, heb ik hier op Voetbalzone al vaker benoemd. Al heb ik bij Kluivert ook wel het idee dat hij vanaf links beter is, dan vanaf rechts.

Bij Younes heb ik ook vaak zat aangegeven dat hij rendement mist. Zo nu en dan heeft Younes echt wel fraaie acties, maar 99 van de 100x maakt hij dezelfde actie en hij moet juist meer variatie in z'n spel krijgen en net als Kluivert, moet hij ook aan z'n rendement gaan werken.

Keizer twee belangrijke dingen!

Neres heeft vanaf zijn eerste minuten al laten zien, dat hij over een heerlijke dosis rendement beschikt. Wanneer krijgt hij nou een serie van 6 of 7 wedstrijden, het volledige vertrouwen dat verdiend hij!

Tweede punt wanneer stop je nou met opstellen van die dramatische Younes, lekker definitief op de tribune zetten en in de winterstop wegdoen. Ik hoop echt dat het bod van 12 miljoen van Schalke niet waar was, want ik zou nog steeds schreeuwend en zwetend wakker worden 's nachts. Laat Kluivert dan maar op links spelen, wat eigenlijk zijn positie is. Al moet zijn rendement weer veel beter.

Blij met de drie punten, maar overall vond ik weer ideeloos, rommelig in combinatie met slecht veldspel. Bij Heerenveen vond ik dat veel beter verzorgd, en we hebben natuurlijk enkele momenten gezwijnd in de eerste helft. Meer geluk deze pot, dan wijsheid als je het aan mij vraagt. Al waren we de tweede helft misschien ietsjes sterker, maar de 0-2 kwam duidelijk aan als mokerslag bij Heerenveen en was het geloof weg.

Om niet te negatief te zijn, ook nog wat positiviteit vanmiddag. Jammer dat Dijks ziek was dat gun ik niemand, maar ik was blij dat hij niet kon spelen vandaag. Het is te vroeg om Wober te beoordelen maar zag enkele goede intercepties en rust (op die terugspeelbal na dan met Onana), met Viergever weer als linksback stond de achterhoede ietsjepietje beter. Sinkgraven is geen linksback, en zal het ook nooit worden mislukt experiment. Dus ik denk dat we voorlopig, deze achterhoede van vandaag maar moeten aanhouden.

Huntelaar was niet zelfzuchtig, en was erg belangrijk bij de goals. En ik vind hem steeds meer opstaan, en zich ontwikkelen als een soort vader zoals ik al een tijd eerder had aangegeven.

Een van mijn favorieten onze Afrikaanse panther in de goal was ook goed bezig trouwens, goed om te zien want ik vond hem wat slordig en een minder keepen de laatste weken... 😁🙌🏾

1 oktober 2017 om 17:06

Jong Ajax

Dat zijn pijnlijke cijfers, en dan nog het meest belachelijke is. Dat deze jongen al drie keer afgetest is, en dan nu toch weer in de basis staat. Wie houd je dan voor de gek? De supporter in ieder geval niet.

1 oktober 2017 om 21:09

Dan zetten wij Bilal Basaçikoglu tegen hem in :-)

1 oktober 2017 om 16:36

Eens met wat je zegt. Ik vond met name de rol van Huntelaar (in tegenstelling tot Schone) echt opvallend. Sterk aan de bal, aardig wat goede ballen gegeven. Die was echt een soort kapstok waar de aanval aan gehangen werd. Vond met name het middenveld vandaag niet overtuigen, het was allemaal weinig geraffineerd. Toch best veel kansen gecreëerd.

1 oktober 2017 om 17:09

Leidsehood

Klopt, en ik vond hem nooit echt 100 procent een kapstok vroeger. Maar je ziet dat het buitenland Huntelaar heel goed heeft gedaan, het is een completere speler geworden met veel ervaring.

Het middenveld was inderdaad matig, al vond ik dat Schone ondanks zijn huidige beperking het alleraardigst deed en belangrijk was. Ziyech een van mijn grote favorieten, vond ik weer een potje matig vandaag hoor.

1 oktober 2017 om 16:39

Huntelaar is in principe je aanvoerder.

1 oktober 2017 om 17:18

Njfromvol

Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op.

Maar ik ben een van de grootste criticasters van Veltman, en heb ik al erg vaak uitgebreid uitgelegd waarom ik dat vind. Waarschijnlijk heb je dat ooit wel een keer gelezen, want jij bent ook best lang actief op Voetbalzone. Maar ik zal hem nooit onnodig ´aanvallen´, dat is oneerlijk en ongeloofwaardig.

Maar ik vond Veltman het vandaag weer zeer aardig doen, hij was ook belangrijk bij de 0-1 van ons. Ik had het niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar ik vind Veltman de laatste 3 weken goed spelen naar zijn kwaliteiten dan Hij had zo een periode ook vier of vijf maanden onder Frank de Boer, ik hoop dat hij de weg naar boven definitief van zich heeft afgeschud.en dat die gebruikelijke pupillenfouten, concentratiegebrek en nadelige beslissingen niet meer maakt Die gewoon echt niet meer mogen als je zolang bij het eerste van Ajax speelt, dat was eigenlijk mijn probleem met hem. Al moet ik daarbij zeggen dat centrale verdediger eigenlijk zijn positie is, al vond ik hem daar ook nooit 100 procent overtuigen voor een lange periode.

Maar vooralsnog ben ik best trots op Veltman, en ik geloof sterk in ere wie ere toekomt. Als het goed is, dan verdiend iemand dat ook te horen net hoe dat andersom ook zo moet. In mijn ogen dan... .

1 oktober 2017 om 21:12

Een lapje stof om je arm maakt je niet opeens aanvoerder, zoals het ontbreken daarvan niet betekent dat je geen leider kunt zijn. Bij Huntelaar klopt gewoon alles en daarbij helpt zijn enorme ervaring natuurlijk ook nog eens. De dingen die hij zegt, snijden hout en hij laat het ook in hhet veld zien. Hij is de laatste jaren een persoonlijkheid geworden.

1 oktober 2017 om 22:39

NJfromVOL, het buitenland heeft Huntelaar erg goed gedaan! Ik denk trouwens dat niemand had verwacht dat Huntelaar een basisplaats zou krijgen, wellicht is hij daarom geen aanvoerder geworden.

Tsja, als je zelf de 1-0 niet maakt krijg je m natuurlijk een keer tegen. Had bij de 0-1 het idee dat de ingooi van Veldman niet goed genomen is. Ook zuur dat Keizer tegen Hveen eindelijk doorheeft dat Neres moet starten en Viergever ipv Dijks hoort. Als je naar het spelbeeld kijkt is 0-4 niet helemaal terecht maar als je met 0-4 verliest heb je in ieder geval terecht verloren. Hoogmoed komt voor de val laten we maar zeggen.

Onana keepte echt heel goed.

1 oktober 2017 om 19:41

Op veel vlakken vond ik Heerenveen Ajax de baas, maar op de belangrijkste, het afronden, niet. Je kunt verdorie met 1-0 voorkomen en dan zie je dat Odegaard helemaal niet in de wedstrijd heeft gezeten wat mij betreft. Aanvallend moet die jongen nog veel leren. Twee momenten waarvan 1 alleen op de keeper en een waarbij hij gewoon de ruimte heeft om uit te halen niet benutten. Dat is best wel kwalijk. Desalniettemin ben ik liefhebber van mooi voetbal en wat ik vandaag van Heerenveen gezien heb, daar heb ik toch wel van genoten. Maar ja, beter lelijk winnen dan mooi verliezen...

Terechte overwinning, geflatteerde uitslag.

Enorm geflatteerde uitslag. Met een beetje geluk stond Heerenveen voor rust met 3-0 voor. Neres bewijst eigenlijk bijna altijd dat hij de beste vleugelspeler is van Ajax. Heeft in die enkele wedstrijden dat hij speelde meer gescoord en voorgegeven dan Younes de afgelopen jaar.

Wöber mag er ook wel in blijven, als is het maar om Dijks eruit te houden. Ajax moet proberen Younes in de winter te verkopen en Johnson overhevelen naar het 1e.

Geen goede wedstrijd van Ajax. Echter als Heerenveen de kansen niet afmaakt dan krijg je de deksel op de neus.
Positief opgevallen is Wöber. Dit laat zien hoe slecht Keizer is als trainer. Hij geeft al weken aan dat het te vroeg is voor Wöber.
Maar als je hem ziet spelen, dan is het toch echt schandalig en onbegrijpelijk dat je Dijks opstelt?
Wöber is een prima speler en kan goed samen spelen met De Ligt. Makkelijke keuze dan toch?

1 oktober 2017 om 16:38

Klopt wat je zegt over Wober. Zelfde geldt voor Neres vind ik. Die krijgt ook te weinig kansen.



On: Het middenveld van Heerenveen was in de eerste helft weer geweldig bezig met Odegaard ervoor als aan alles, Ödegaard overigens heel de wedstrijd goed. Pierie was ook goed en krijgt een 6 van mij, deze jongen gaat zeker de top halen als hij zich door blijft ontwikkelen. Ödegaard werd overigens bestempeld als miskoop, speler die niet goed in de groep ligt en de probleem van Heerenveen vorig seizoen maar je hoort daar nu dat hij basis is en goed speelt niks meer over.

Erg geflatteerde overwinning voor ons. Ik vond Heerenveen echt goed spelen en ons vol onder druk zetten. Neres breekt de wedstrijd dan ook volledig open, want anders had ik het nog wel willen zien hoor.
Deze overwinning brengt hopelijk weer wat vertrouwen in de koppies, want dan hebben ze echt hard nodig.

Ik moet overigens echt een lans breken voor Huntelaar. Hij zet Neres bij de 0-1 vrij voor de keeper en heeft ook een groot aandeel in de 0-2. Werkt hard, sleurt en speelt gewoon prima. Alle schoten die hij lost gaan minimaal op doel.

Younes erg slecht. Tijd dat hij eens wat vaker naar de kant gaat, want hij frustreert ook een hoop medespelers als Schone en Ziyech die hem niet begrijpen.

Al met al, erg blij met de 3 punten, 4 doelpunten en hopelijk weer een scheutje extra aan vertrouwen voor in de koppies.

Ik heb een gekke wedstrijd gezien met een nare nasmaak. Beide helften zijn ver onder niveau aan de kant van Ajax. Het scorebord doet geen eer aan het spel dat Ajax heeft vertoond vanmiddag.

Er zit geen idee in alles wat Ajax doet de laatste tijd. Druk zetten gaat niet georganiseerd, ook al probeert Huntelaar de rest aan te sturen. Vele spelers vielen mij alweer tegen, zoals een van de Beek, Younes en Ziyech.

Deze 0-4 overwinning is slechts een verbloeming van hoe slecht het eigenlijk met Ajax gaat. Ik zie geen visie van Keizer in dit Ajax, ze doen maar wat.

1 oktober 2017 om 16:40

Van de Beek en Ziyech zijn gewoon achteruit gegaan onder Keizer. Ook Schone was vandaag slecht en dat is dan je hele middenveld dat niet goed speelt. Daar ging het vandaag mis vond ik. Dat druk zetten is inderdaad ook veel minder.

1 oktober 2017 om 19:10

Dan noem je net de 2 spelers op die de meeste last hebben omtrent de situatie van Nouri. Keizer mag het niet zeggen naar dit is precies de reden dat hij het vorige week weer benoemde. Lijkt wel of men het niet serieus neemt maar al helemaal niet snapt hoeveel impact het nog steeds heeft.

Veltspel was niet echt groots maar de uitslag wel. Is dit het begin van een goede periode? We zullen het zien.

Neres begint in de basis en scoort gelijk 2 keer. Toeval? Ik denk t niet, wordt tijd dat die rendementloze vleugelspelers gaan banken(Younes, Kluivert).

Scorebord journalistiek? 4-0 was gezien het speelbeeld niet echt verdiend?

1 oktober 2017 om 16:25

Maar de overwinning was zeker weten wel verdiend. Ajax was niet best, maar Heerenveen al helemaal niet.

1 oktober 2017 om 17:02

Bedoel eerder de 4-0 dan de overwinning. Als je met duidelijke cijfers wint, dan heb je al verdiend gewonnen maar het spel van ajax was geen 4-0 waard.

1 oktober 2017 om 18:21

Die van PSV gezien de eerste helft echt niet maar op die van Feyenoord kun je niks aanmerken. Die hebben 75 minuten lang goed gespeeld. Ben overigens voor PSV. Ook tegen Willem 2 vond ik de 4-0 onterecht. Zeker mbt de penalty.

1 oktober 2017 om 22:16

Kansen worden nu eenmaal gemist maar Ajax heeft genoeg kansen gehad om zelfs deze scoren nog groter op het bord te zetten. Als je echt kijkt naar de kansen van Heerenveen kwam het niet door hun goede spel zie blunder Neres, vrije trap op de paal etc. Niet echt uitgespeelde goede kansen.

Geflatteerde, maar belangrijke overwinning. Niets toegegeven op Feyenoord en Psv. Hopelijk is dit de aanleiding tot beter spel en meer overwinning in de komende weken, te beginnen over twee weken tegen Sparta (waar ik overigens live bij ben )

Huntelaar de beste man vandaag. Telkens allerlei slimmigheden om de verdediging dwars te zitten en hij was een perfect aanspeelpunt. Neres ook zeer sterk. Mooi dat Wöber zijn doelpuntje mee kan prikken, speelde verder ook prima. Ook onana vond ik echt goed spelen, die jongen is de rust zelf. Het kan zeker beter maar het was niet slecht vind ik.

We kunnen de volgende conclusies trekken na deze wedstrijd.

Heerenveen weet weer waar het staat na de masterclass van Ajax
Keizer is een top trainer
neres is een koopje.
Verdediging van Ajax en de keeper kunnen lezen en schrijven met elkaar.

wat is voetbal toch een gek spelletje als je hier met 6-2 op je klote krijgt moet je niet raar op kijken.

Geflatteerd, Ajax zit zeker wel in een crisis. In de winterstop goede aankopen doen Marc. Dan kunnen ze voor de kampioenschap gaan.

1 oktober 2017 om 19:51

Aankopen? Overmars moet niets meer kopen. Wordt toch niet opgesteld. Wober liet zien helemaal niet een aanpassingsperiode nodig te hebben en toch aardig bij Ajax in te passen te zijn. Helemaal als je ziet wat die jongen laat zien bij een elftal wat zwaar in de crisis zit. Neres doet precies wat vele waaronder ik al weken roepen, gewoon scoren. Twee grote kansen, twee goals. Goede loopakties, koelbloedig afronden. Geen enkele andere vleugelspeler bij ajax kan dat. Tegen ado den haag zagen we nog wel grotere kansen die niet afgerond werden. Huntelaar neres zou zomaar het nieuwe huntelaar suarez kunnen zijn. Twee spelers die een verder matig ajax overeind houden met goals. Maar Overmars heeft geen enkele invloed op de opstelling, hij kan wel kopen maar als aankopen na anderhalve maand pas een kans krijgen om iets te laten zien terwijl je wekenlang punten verliest dan heeft dat weinig zin.

2 oktober 2017 om 00:36

Dat de aankopen moeten wennen dat begrijp niemand...als je als Ajax zijnde verder wilt kijken en wilt deelnemen aan de champions leauge via de play-offs dan missen ze op een aantal plekken wel kwaliteit. Ik had liever gezien dat Ajax punten had gemorst maar als Ajax zou winnen "gunde" ik neres de doelpunten. Hij moet gewoon 10 wedstrijden op rij spelen dan kunnen we een beter conclusie over hem trekken. Op dit moment zie ik in hem geen top speler.

Uiterst effectieve Neres, matig Ajax met een zeer teleurstellend middenveld vandaag. Huntelaar, Neres + centrale duo redelijk goed. Backs oké. Rest gewoon slecht naar mijn mening. (Onana wel klasse) Neres laten staan, die brengt doelpunten met zich mee en zet aanvallen op waarna hij goed doorbeweegt. Wober ook laten staan want ben Dijks kotsbeu.

Lekkere overwinning die natuurlijk wel wat geflatteerd is. Het is best knap te noemen dat Heerenveen niet heeft weten te scoren. Maar hopelijk geeft deze overwinning de groep wat vertrouwen.

Voor de volgende wedstrijden hoop ik dat Neres eens een reeks wedstrijden mag blijven starten, hij laat wel zien over rendement te beschikken ondanks hij verder niet super speelde. Daarnaast hoop ik ook dat Viergever linksback blijft staan en Wober zijn plek in het centrum overneemt. Wober begon wat nerveus leek het, maar herpakte zich daarna goed en heeft een degelijke wedstrijd gespeeld.

Het is afwachten hoe de volgende wedstrijden zullen verlopen, het kan ineens beter gaan lopen maar het kan ook wisselvallig blijven en ik vrees dat dat zal gebeuren.

Veltman was voor mij de beste speler. Een talent dat lekker zichzelf blijft. Op straat riep iedereen vroeger: ”Ik ben Ronaldo! Ik ben Henry! Ik ben Zidane!”. Veltman zei gewoon heel droog: “Ik blijf mezelf.”. En al die jongens naar hem kijken, prachtig.

1 oktober 2017 om 16:30

Ho kijk uit wat je zegt, dit mag niet gezegd worden, Veltman kan namelijk niks goed doen bij velen.

1 oktober 2017 om 16:34

Wat een overdreven gezanik. Veltman is de eerste om toe te geven dat hij nog geen goed seizoen draait en dat mogen anderen ook gewoon terecht aangeven. Vandaag was hij goed en dat zal iedereen toegeven en wanneer het niet goed is mogen we dat ook zeggen.

1 oktober 2017 om 16:38

Ja dat is zo, echter gaat het ook nergens om hoe hij wordt afgezeken door velen. Zijn goede momenten zijn niks waard en zijn slechte worden uitvergroot, als men nou eens zou beginnen hem objectief te beoordelen...

Ik lees heel veel, wanneer krijgen we fatsoenlijke backs, Veltman kan echt niet meer etc. etc. Hoe kun je die conclusie trekken na vandaag?

Keizer moet eerst zijn oude cadeautjes uitpakken voordat hij om nieuwe vraagt. Vandaar dat Neres en Wober speelden. Beiden scoorden. Die van Wober was niet de mooiste maar hij telt wel.

Zelden zo'n goeie verliespot gezien. Heerenveen speelde erg goed, maar beloont zichzelf niet. Toppunt van efficiëntie bij Ajax. Odegaard en Woudenberg de zwakste schakels vandaag. Genoten van de wedstrijd ondanks het verlies.

1 oktober 2017 om 17:16

Zo geweldig was Heerenveen nou ook weer niet.
Ze verdienden geen punten, maar de nederlaag was iets te ruim.
Ajax de verdiende winnaar.

1 oktober 2017 om 19:30

Nee, Ajax tikte Heerenveen helemaal scheel en speelde geweldig. Balbezit was ruimschoots voor Ajax en die wisten elkaar blindelings te vinden. Ajax speelde wel geweldig... Als er iemand verdiende om voor te staan met rust, was het op basis van het vertoonde spel Heerenveen. Het gebrek aan productiviteit breekt je vandaag op.

Lekker, belangrijke 3 punten, je hebt een matige start maar al wel 4 uitwedstrijden, 3 op kunstgras 1 in Heerenveen en Vitesse thuis hebben we het ook altijd moeilijk mee. Dus als je nu de stijgende lijn pakt dan speel je om de titel, het moet en kan nog wel steeds beter.

Neres en Wober laten zien dat men hun veel te snel tot miskopen bestempelen, vooral Neres zit nog veel meer rek in, maar hij is nu al gevaarlijk en dodelijk, kun je nagaan. Veltman en Viergever, bovenaan in de pispaaltjes lijst, maar zo ongewaardeerd, winnen enorm veel duels de tegenstanders van Veltman waren helemaal nergens.

Ik snap niet dat men vasthoudt aan Younes, vooral niet als je voorkomt, dan wil je snelheid op de flanken en dat mist Younes gewoon.

Verder wat een gezeik, ajax matig, Dolberg speelt tekort, blablabla, gewoon 0-4 in Heerenveen. De scheids gaf ze heel veel mee waar ze gevaarlijk uit werden, heel veel makkelijke vrije trappen rond de 16 zien. Je mag ook wat positiefs noemen zeg, effectiviteit is hoog, ze zijn gevaarlijk voorin en doortastend.

1 oktober 2017 om 16:41

Het gezeik komt vooral van mensen die ons hoe dan ook een verloren wedstrijd hadden gegunt. Juist nu hebben we zulke overwinningen nodig. Dat zag je bij de ontlading van Schone. Het was echt vijf voor twaalf en Ajax heeft dus gewonnen. We hoeven echt niet de polonaise te dansen, ver van dat, maar deze overwinning zou iets kunnen veranderen. Positief dan. Tja, dat is dan balen voor o.a Mario Been...

1 oktober 2017 om 16:43

Alsof dat alleen hij Ajax is? Wat een gezever ik de eerste weken over PSV heb moeten lezen. Eredivisie is op sommige vlakken echter wel voorspelbaar. Heerenveen wint praktsch nooit thuis van Ajax. Net als ik hieronder een voorbeeld gaf van PSV en Utrecht.

1 oktober 2017 om 16:50

Vind het ook een trend over de gehele ED, negatief gezeur, waardeloze analisten, walg ervan. Alleen Feyenoord dat is een en al positiviteit, met name in het begin, dat is mij dan weer wat te positief allemaal.

Kortom het ontbreekt aan objectieve en goede analyses, dan heb je ook een keer zoiets van, hij mag een feyenoorder zijn, maar hier heeft hij toch echt een punt.

1 oktober 2017 om 17:47

Echt waar, analisten op fox bij ajax zijn echt om te janken. Is dit bij feye en psv ook zo? Je smaakt gewoon dat ze balen van een overwinning, sad.

Hoezo die trainer heeft weer lucht!

Als je een groot talent als Dolberg 5 minuten laat invallen bij een stand van 0-4, dan ben je niet goed bij je hoofd en moet je eigenlijk met ingang van direct ontslag krijgen. Wat is dat voor een achterlijk gedrag om dergelijke wissels toe te passen. Is dat een vorm van Macht van een trainer!

Tip voor Van Basten met nieuwe spelregel: na 85e minuut geen wissels meer toepassen!

1 oktober 2017 om 16:32

Dolberg is uit vorm, al maanden lang, Huntelaar is gewoon beter op dit moment, dus zo een schande is dat niet.

1 oktober 2017 om 16:36

Dat kan, maar 5 minuten laten invallen, wat heeft dat voor een zin (op misschien de wedstrijdpremie na). Niet alleen resultaten beoordelen een trainer, maar ook dit verwerpelijke gedrag met een ,,top''-speler doe je gewoon niet. Passeren prima, maar dit nooit! Waarschijnlijk heb jij nog nooit gevoetbald!

1 oktober 2017 om 16:38

Nee niet gevoetbald maar wat er precies schandalig aan is dat snap ik niet maar dat zal wel aan mij liggen.

1 oktober 2017 om 16:41

Alleen omdat Keizer dit doet is het verwerpelijk gedrag? Toevallig alleen omdat je hem gewoon niet mag ofzo... gisteren bij Chelsea - City kwam er een speler voor 5 seconden in het spel. Daar zou je waarschijnlijk niet eens over zeuren omdat het Engeland is

1 oktober 2017 om 16:52

Niks aparts hoor, zo'n wissel 5-10 minuten voor tijd. Ik snap daarom je gezanik ook niet zo best; dit soort wissels zie je bijna elke wedstrijd, bij elke club. "waarschijnlijk heb je nog nooit gevoetblad"... Jij waarschijnlijk ook niet... In ieder geval niet op hoog niveau, anders zou je niet zo zeuren...

1 oktober 2017 om 16:52

Met die 5 minuutjes elke wedstrijd gaat het ook echt wel maanden duren voordat hij weer in vorm is.

2 oktober 2017 om 09:07

Is je dan ook niet uit te leggen! Maar het heeft te maken met respect voor elkaar! Denk er nog maar eens over na voordat je je gelijk wilt halen zonder enige vorm van ervaringsdeskundigheid!

1 oktober 2017 om 16:35

Wellicht niet superhandig voor het vertrouwen van Dolberg. Maar je vergeet het wedstrijdelement.. Overigens zou Cocu dan ook een reprimande of schorsing moeten krijgen volgens de nieuw te hanteren beautycase rules die MvB voor ogen heeft

1 oktober 2017 om 16:53

Dat vertrouwen moet hij maar verdienen, ik zou hem niet eens op de bank zetten maar kiezen voor Casseirra als tweede spits.

1 oktober 2017 om 17:12

Dan riskeer je, naast dat Dolberg nog meer vertrouwen mist, ook een groot aantal euro's. Mits Dolberg echt zo nuchter is als hij zich voordoet en een langer verblijf bij Ajax als leerproces blijft zien.. Maar ik geloof in 2017 niet meer in dat soort leuk klinkende beloftes.

1 oktober 2017 om 21:37

Nouen, hij is nog altijd maar een jeugdaankoop van 1 miljoen, wellicht raak je de juiste snaar en gaat hij presteren. Ik geloof ook niet in die beloftes, dus, Ajax moet aanzichzelf denken.

1 oktober 2017 om 16:37

Haha zo triest he dit... als er geen enkele reden is om over te zeuren dan verzin je er wel 1!
Niet zeuren, geen beste wedstrijd maar wel 4 keer scoren.

1 oktober 2017 om 16:51

wat is het probleem om 5 minuten te spelen? Kun je nou echt niks anders noemen na deze wedstrijd? Genoeg positieve aanknopingpunten hoor.

Velen hadden al gerekend op een dikke overwinning van Heerenveen ook al zullen een aantal dat ontkennen. Het grote verschil is dat Ajax dit keer gewoon voor elke meter vocht en dat kader verdient Huntelaar een compliment voor alle arbeid die hij levert. Verder snap ik niet waarom De Jong geen krediet heeft en Youness altijd 90 minuten mag blijven staan. Laat Wober maar staan, maakt op mij een solide indruk. 3 punten uit pakken bij Heerenveen is gewoon prima gedaan in deze lastige fase.

1 oktober 2017 om 16:53

Geen nood om te ontkennen. Ik zag dit allang zien gebeuren. Heb vooral talloze Ajacieden gezien die hoopten dat Heerenveen dik zou uithalen, zodat Keizer de bonje zou krijgen. Genoeg mensen weten wel dat wat Heerenveen ook probeert ze Ajax in de kaart spelen. Niks bijzonders dus.

Geflatteerd en Ajax had ook niet mogen klagen als het hier als verliezer van het veld was gestapt. Heerenveen heeft het aan zichzelf te danken dat ze vandaag hebben verloren. Zelf de kansen niet afmaken en klungelig verdedigen op bepalende momenten.
Wel goed voor Psv. 2 punten uitgelopen op de nummer 2 (van 1 punt op Heerenveen naar 3 op Feyenoord). Ook zal Keizer nog wat langer blijven zitten. Wat voor geen enkele concurrent van Ajax verkeerd nieuws zal zijn. Win-win.

Leuk voor Neres dat hij 2 keer scoort. Redelijk goede voetballer. Alleen jammer van dat opzichtig vragen om een gele kaart. Daar had hij er zelf eentje verdiend. Een van de weinige fouten, zoniet de enige, van de scheids vandaag.

1 oktober 2017 om 16:36

Ajax heeft over de hele wedstrijd meer kansen gehad dus terechte overwinning ookal zou 2-4 een reële afspiegeling zijn geweest.

Ondanks het zwakke spel toch 0-4! Dat komt omdat Neres gewoon wel rendement heeft en dat is extreem belangrijk. 2 doelpunten in amper 5 minuten. Heerlijk hoor. Wober ook erg sterk mag er van mij in blijven. De backs zijn niet aanvallend genoeg en daarom ook mede het probleem van het spel. Sinkgraven of een nieuwe linksback en dan Orejuela erin.

Ziyech begint ook wel lachwekkend te worden zeg. Die gozer levert gewoon de helft van de ballen in.

1 oktober 2017 om 16:38

Fantastische voetballer maar hij heeft wel een enorm mankement; als het spel niet fantastisch is laat hij zijn medespelers met veel opknapwerk de middag doorbrengen.. Bij Twente werd hij altijd gezien als de enige speler die door bleef gaan in slechte tijden. Maar dat zien we bij Ajax nog niet echt terug..

1 oktober 2017 om 16:51

ajax is ook geen twente, hij speelde vandaag beter als vorige week vindt ik. Wat ik haat is dat gefluit, hoelang is hij bij heerenveen weg

1 oktober 2017 om 17:06

Twente is ook geen Ajax, maar daar liet hij wel zien door t grind te gaan. Bij Ajax heb je andere jongens om je heen staan met een ander niveau en een andere mentaliteit maar dat betekent niet dat je moet verwachten dat ze geen aandacht nodig hebben. Als je die kwaliteit bij Twente een heel seizoen hebt tentoongespreid val je bij de grotere clubs ook op. Daarom haalt een grotere club je ook op.. Bij Twente was Ziyech een groot talent, bij Ajax moet hij nog een extra stap doen voordat hij naar een echte grote club kan gaan. Maar hij doet voetballend een stap zijwaarts en dirigerend groeit hij wel, maar ik vind het niet genoeg

2 oktober 2017 om 17:06

Wat een onzin, Ziyech deed bij Twente verdedigend helemaal niets en zijn mentaliteit was vaak genoeg een probleem.

We mogen toch hopen dat het TH zich hier niet mee rijk gaat rekenen en zogenaamd het licht aan t eind van de tunnel ziet. TH en de staf kennende gaat dat dus wel gebeure. De uitslag was prima maar t spel was weer om te huilen

Dat mensen nog serieus denken dat we Heerenveen even van de mat zouden spelen. Serieus, deze overwinning geeft lucht en hopelijk ook wat vertrouwen. Als Keizer stopt met z'n onzin kunnen we misschien eindelijk het seizoen beginnen.

Wat ik mooi vond was de strijd die beide ploegen leverden. Wanneer Utrecht en AZ zich naar de slachtbank lieten leiden bleef Heerenveen knokken. Ik heb daar veel respect voor. Ook voor hun fans die KJH z'n respect gaven.

Voor Mario Been en de mensen die Ajax niks gunnen is een 0-4 moeilijk te accepteren. Net zoals ik en de rest van de Ajacieden zure druiven moeten eten wanneer PSV en Feyenoord makkelijk winnen in Utrecht of Alkmaar. Toch denk ik dat ook Ajax hun krediet nu moet krijgen want de club stond echt op de afgrond. En nu staan we weer een stapje verder van het ravijn...

1 oktober 2017 om 16:39

Toch mooi dat je met deze post de overwinning van PSV (notabene van een ronde geleden) en Feyenoord wil bagetalliseren. Heerenveen speelt altijd naïef tegen Ajax. Dat is niks nieuws. Sterker nog, je kunt er gif op innemen dat hoe slecht Ajax ook speelt ze wel winnen in Heerenveen. Dat is namelijk al seizoenen zo. Hetzelfde als wat PSV bij Utrecht heeft.

1 oktober 2017 om 16:49

Het punt is alleen dat mensen de 0-4 nog geflatteerd vinden. Ze hadden vandaag genoeg kansen om minimaal een gelijkspel te pakken, dus zo slecht speelde de thuisploeg toch niet? Sterker nog, Ajax was vandaag best efficiënt iets waar we juist meestal zoveel moeite mee hebben (kijk maar naar Younes...). In Eindhoven zouden ze daar respect voor hebben, toch?

1 oktober 2017 om 16:56

Ben dan ook mans genoeg om toe te geven dat Utrecht en AZ net zo goed vanalles hebben geprobeerd. Word daar zo moe van. Als Ajax weer eens wint, moet vooral even weer benadrukt worden dat de tegenstander ook wel erg goed was. En ja, geflatteerd, dat je je daar wat van aan trekt? Het zou mij persoonlijk een biet schelen.

Maare als Heerenveen zoals wat jij zegt idd genoeg kansen had. Uh dan is het toch logisch dat mensen 0-4 geflatteerd vinden? Utrecht had vorige week ook genoeg kansen, was alleen niet efficiënt met de kansen.

1 oktober 2017 om 17:12

Ik kan je niet meer volgen. Heerenveen speelde toch niet slecht vandaag? In mijn mening is de overwinning niet geflatteerd omdat Ajax zelfs in de eerste helft meer had kunnen scoren.

Ik hoop nu alleen dat Keizer door blijft bouwen op deze uitslag en dat we bijvoorbeeld geen Dijks meer gaan zien. De overwinning geeft iedereen binnen de club weer wat rust, maar als we niet van Sparta winnen hebben we vandaag niks bereikt.

1 oktober 2017 om 19:08

Heerenveen had er ook 3 kunnen maken, dan krijg je een hele andere wedstrijd. Als je de kansen niet afmaakt, dan krijg je de deksel op de neus.

1 oktober 2017 om 18:26

Feyenoord en PSV gaven AZ en Utrecht minder mogelijkheden om te knokken. Dat is juist goed lijkt me. Vrij bijzonder om het juist andersom uit te leggen.

Nou.. nu kunnen sommige Ajacieden ook ophouden over dat clubs (oa FCU) alles geven tegen Ajax en bij PSV niets doen. Heereveen is elke keer tegen Ajax wel 3 Amsterdamse punten. Maar toch proficiat. Misschien is dit wel de ommekeer.

1 oktober 2017 om 16:37

Nu loop je echt te zeuren hoor, Heerenveen heeft echt wel alles gegeven.

1 oktober 2017 om 16:38

Je kunt niet zeggen dat Heerenveen vandaag geen inzet heeft getoont.

1 oktober 2017 om 16:50

Nou idd, Heerenveen gaf echt wel 100 % vandaag. Ik vind dat je nooit geflatteerd met 4-0 van een veld stapt maar 2-4 had.... wellicht.... 🤔..... of???

1 oktober 2017 om 16:41

Waar slaat dit dan weer op? Heerenveen voetbalde prima mee en had enkele goals kunnen maken. De 4-0 was zeker enigszins geflatteerd maar je kunt Heerenveen niet verwijten dat ze geen inzet toonde, absoluut niet.

1 oktober 2017 om 17:02

@sanderkoevoets, @ilana007 Ik zeg nergens dat ze geen inzet getoond hebben. Maar net zoals Utrecht zich inzet tegen PSV en dan het verwijt krijgen dat ze zich meer opladen tegen Ajax, kan ik net hetzelfde schrijven. Heereveen knalde er tegen PSV direct op en was zo effectief als de pest. Tegen Ajax niet. En terwijl PSV veel punten heeft weten te pakken tegen Utrecht is het het zelfde geval bij Ajax tegen Heerenveen. En dit was vooral gericht op de Ajacieden die de laatste tijd telkens zeggen dat iedereen Ajax als de wedstrijd van het seizoen zien en voor de rest bij de pakken neer gaan zitten. Dus of jullie voelen je aangesproken, wat betekent dat jullie best zielig zijn vanwege dat wat ik net geschreven heb, of jullie hebben m'n reactie niet begrepen.

1 oktober 2017 om 19:11

'Heereveen knalde er tegen PSV direct op en was zo effectief als de pest. Tegen Ajax niet.'

Ook nu knalde Heerenveen er vanaf de eerste minuut op. De effectiviteit was alleen minder. Dat kan gebeuren, maar heeft niks met onwil te maken.

Konden nog 200 minuten spelen, hadden we nog niet gescoord.. onvoorstelbaar wat een kansen zijn er gemist.

Was een duidelijk les in effectiviteit, maar goed niks aan te doen. Alleen die ingooi bij de 0-1 heb ik mijn twijfels over.

1 oktober 2017 om 16:48

Eerste goal geen fouten gemaakt aan Heerenveen zijde, prima goal wat mij betreft. Over alle andere goals valt te discussiëren wie er nou in de fout ging. Gewoon kinderachtig verdedigd. Jammer genoeg hebben we geen linksbackup, want Woudenberg heeft er een handje van zijn handen niet thuis te houden. Verder goed gevoetbald en Ajax veel de wil opgelegd. Het ontbrak aan goals en daar had Odegaard na een halve helft voor moeten zorgen. Bij 1-0 zou de ban gebroken zijn geweest en was de wedstrijd anders verlopen. Echter worden wat als koekjes niet verkocht en heeft Ajax 6 keer op goal geschoten en 4 keer gescoord. Dat is ook een kwaliteit die Heerenveen vandaag niet bezat.

Voorspelbare ruime zege. Wat Heerenveen tegen PSV wel kan, kunnen ze tegen Ajax niet opbrengen. Utrecht heeft hetzelfde alleen dan bij PSV. Op zich is dat nog steeds apart, maar wel iets wat we al jaren zien in de Eredivisie.

Geflatteerd is deze uitslag zeker, maar al met al was Ajax toch wel de terechte winnaar hier vind ik. De selectie van Ajax lijkt echter niet helemaal op orde wat mij betreft, met Keizer als slechtste pion daarin. Die man snapt er echt helemaal niks van. Ik snap oprecht niet waarom hij eerst Neres wisselt, en dan Huntelaar en Younes erin laat staan op het moment dat er meer ruimtes komen. Als je al vindt dat Younes een waardige speler is voor Ajax, dan is dat omdat hij een redelijk actie in de kleine ruimte heeft, maar in de counter of als er meer ruimtes komen is Younes gewoon ronduit waardeloos. En dan toch haalt die gek Neres, die juist goed speelt dan, eruit en vervolgens ook Huntelaar die juist een redelijk goede pot speelde.

De verdediging van Ajax heeft ook z'n tekortkomingen. De backs zijn amper aanvallende backs. Ik hoop echt dat Sinkgraven snel terugkomt en z'n kans krijgt op de linksbackpositie. Dijks is natuurlijk waardeloos, en ook viergever en veltman zijn gewoon geen echte backs, al kunnen ze er wat mij betreft wel mee door. Ik vond Wöber trouwens positief opvallen. Persoonlijk hoop ik dat Wöber Viergever vervangt en Sinkgraven links back blijft spelen, en ergens hoop ik dat die nieuwe rechtsback doorbreekt want dat schijnt een echte mooie aanvallende back te zijn. Verder hoop ik dat Younes gewoon uit de basis verdwijnt. Younes is alleen nuttig als je echt iets moet forceren tegen een extreem defensief ingestelde ploeg, maar dat betekent niet dat hij een basisplek verdient en zeker niet in deze soort wedstrijden. Ik zou zoals velen hier met Kluivert/neres spelen, maar misschien dat Dolberg ook tot z'n recht kan komen op de rechtervleugel. Ben zelf niet zo heel gecharmeerd van Kluivert, die heeft een te laag rendement. Soms heeft hij een mooie actie maar het mislukt te vaak.

En dan heb je ook nog de 6 positie. Schone speelde acceptabel, maar wordt duidelijker toch steeds wat ouder en zonder Klaassen op t middenveld mist er misschien toch wat power. Tegen de wat kleinere ploegen ben je denk ik nog beter af met Frenkie de Jong, en tegen dit soort ploegen zou ik eigenlijk een wat sterkere middenvelder zien die zich beter onder druk uit voetbalt.

In de winterstop is er nog wel wat werk te doen. Een nieuwe coach is sowieso nodig want Keizer lijkt er echt niks van te begrijpen en laat Ajax niet echt voetballen volgens een idee. Verder zou een linksback, als Sinkgraven veel geblesseerd blijft of ook geen potten kan breken, niet een al te gek idee zijn, en hebben we zeker behoefte aan een echte goede linksbuiten die er dan ook gelijk staat. En als het mee zit kunnen ze dan misschien een speler voor de positie van Schone vinden, al hebben we natuurlijk ook nog Siem de Jong en wil je misschien niet iemand kopen voor een positie die uiteindelijk voor Frenkie de Jong bestemd lijkt.

Hoorde na de wedstrijd Keizer weer wauwelen. Is die man wel van deze wereld? In de dug-out zenuwachtig luisterend naar meester Spijkerman, want die deelt de lakens uit. En wat is het dan niet meer dan normaal dat Bosz geen enkele toegevoegde waarde aan deze meneer toekende - en zeer terecht! Ajax krijgt, zo spelend, in de naaste toekomst heus nog wel het deksel op de neus, want het spel is abominabel, niet om aan te zien en afhankelijk van toevalligheid en de grillen van bepaalde spelers. Dus reken je niet rijk in Amsterdam, want volgende keer staan Neres en Wober weer "gewoon" buiten de basiself en Dijks, Younes en Kluivert er in. Vanmiddag liet al zien hoe zeer de technische staf er naast zat met het niet opstellen van deze twee spelers. Nog niet duidelijk dat Younes nooit scoort? Nog niet opgemerkt dat Dijks alles kan, behalve voetballen? Dan ben je dus ziende blind. Althans, dat heeft in ieder geval deze wedstrijd wel duidelijk gemaakt. Ik zou als technisch hart maar wat minder blij zijn met wat vanmiddag te zien was van Ajax. Al was het dan wel de reddingsboei van van der Sar, Bergkamp (afwezig) en Overmars. Een kinderhand is snel gevuld.....

1 oktober 2017 om 17:17

Keizer en het TH zijn vanmiddag gered, maar ook zij weten dat er nog heel veel moet gebeuren. Ik ben blij met deze overwinning omdat ik voor Ajax ben. Hadden we niet gewonnen dan had ik de hoofden van Keizer en Bergkamp geëist. Sterker nog, we zijn er nog lang niet. We hebben nu even weer wat adem, maar we kunnen binnen no time weer over een crisis praten. We zullen zien waar het schip bijvoorbeeld na de klassieker zal stranden...

Nu hebben we even wat rust en kunnen we ons opmaken voor de blamage die Oranje heet

1 oktober 2017 om 21:43

Kunt zoveel eisen, maar ze zijn gelukkig de baas, ik sta bv. met of zonder overwinning achter ze. Zeker dit seizoen met Nouri mag en kun je niet te snel conclusies trekken, ook vind ik de continuiteit heel goed bij de club, dat wil ik niet zomaar opgeven.

Als je ziet welke alternatieven er laatst opgenoemd worden, dan wordt je daar ook niet warm van en vervang Bergkamp maar eens, we hebben al best wat oud ajacieden versleten en hij spreekt tot de verbeelding bij toptalenten, we mogen hem dankbaar zijn voor zijn inzet.

1 oktober 2017 om 17:41

Pinko....waarom dan weer alleen younes noemen. Nog niet duidelijk dat cerny nooit scoort? Nog niet duidelijk dat Kluivert nooit scoort? I rest my case...

1 oktober 2017 om 19:03

Kluivert noem ik bij de 3 die meestal in de basis staan, terwijl dat nergens op is gebaseerd. Cerny noem ik niet eens, want die speelt terecht weinig. Het ontbreekt Ajax dus nu nog aan een scorende linksbuiten. Maar vooraf dit seizoen en tijdens de Europese expeditie, heb ik ook opgemerkt dat er 2 direct inzetbare aanvallende backs, een nummer 6 ala Poulsen en minimaal 1, beter 2 af en toe scorende buitenspelers bij moesten komen, er van uitgaande dat de selectie op Klaassen en Tete (helaas) na, compleet zou blijven. Maar in plaats van versterken is de selectie uitgehold en zijn er blijkbaar spelers voor Jong Ajax gehaald, al begrijp ik niet waarom Wober niet speelt in plaats van Dijks. Maar ik begrijp nog minder van Keizer en diens aanstelling. Al deze punten noemend, is het nog een wonder dat het technisch hart en de technische staf nog steeds de stoeltjes warm houden. Maar de prijzenkast blijft dit seizoen leeg, dat kan ik hun wel voorspellen. En dat is dus wel een intikkertje;-)

Ziyech is erg achteruitgegaan en niet alleen hij, maar ook een aantal andere medespelers(dolberg,vdbeek,younes etc..)

Ligt dit nu aan het spel van Keizer? Want sinds zijn aantreding ziek ik totaal geen visie in het spel wat ik zo jammer vind.

1 oktober 2017 om 17:39

Ziyech is idd zo slecht dit seizoen. Hij heeft constant balverlies. Moet echt beter

Had gehoopt dat Heerenveen Ajax hier pijn zou doen, maar helaas. Ene week allebei thuis verliezen, andere week allebei een op papier lastige uitwedstrijd met ruime cijfers winnen. Blijft wel spannend zo

Uitslag wat geflateerd, maar de zege is denk ik over 90 minuten gezien wel terecht. Echter, er waren weer hele fase in de wedstrijd dat het er niet goed uit zag. Het is dat Heerenveen scherpte in de afwerking mist. Maar goed, misschien ook wel eens lekker dat het de andere kant uitvalt. Tegen ADO en Heracles mis je zelf de scherpte en verlies je uiteindelijk punten, nu geven we Heerenveen dezelfde les.

Sparta thuis is de volgende tegenstander, dat zouden normaal gesproken 3 punten moeten worden. En daarna komt natuurlijk de klassieker uit, iets waar ik niet bepaald naar uitkijk momenteel. Keizer heeft iets meer lucht, maar op dit moment is het nog steeds 5 voor 12. Een misstap en het is gewoon over, ik denk dat die retoriek voorlopig nog wel even op gaat. En dat is niet verkeerd, want ik heb er totaal nog geen vertrouwen in dat het goed komt. Ook al hebben de keuzes van Keizer vandaag goed uitgepakt met Wobber (redelijk gedwongen maar oke), Schone en Neres.

Vandaag zag je een duidelijk verschil tussen Huntelaar of Dolberg in de spits. Waar Dolberg vaak de bal aanneemt en zelf loopt te pielen en dan door 1 klein tikje weer op de grond gaat liggen of de bal verspeeld, ziet Huntelaar de loopacties van zn medespelers en speelt de bal meteen door. Dolberg blijft een supertalent maar het is nu wel duidelijk dat Huntelaar 1e spits moet blijven. Laat Dolberg maar invallen of desnoods vanaf links spelen.

1 oktober 2017 om 18:53

Het verschil tussen Huntelaar en Dolberg is niet uit te leggen.. Huntelaar heeft altijd bewezen een enorm hoog rendement te bewerkstelligen met een technische kwaliteit van een Gattuso.. Dolberg heeft technisch veel meer in zijn mars, tactisch waarschijnlijk ook maar daar heeft hij tijd voor nodig om dat te kunnen bewijzen.. Maar Huntelaar is dusdanig veel effectiever en heeft daarbij ook nog eens zoveel meer ervaring dat hij de ontwikkeling van Dolberg momenteel serieus dwarsboomt

Kortzichtig van Advocaat om Huntelaar niet te selecteren. Die kun je heel goed gebruiken wanneer het er echt om gaat.

Geen geweldige wedstrijd maar toch een 0-4 overwinning. Had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Keizer nu neres maar eens een tijd een kans geven!.

Voorspelbaar eigenlijk dat zowel Feyenoord als Ajax makkelijk winnen van de subtoppers. Dat is toch wel echt de eredivisie. Puntenverlies loop je vaak op als je het niet verwacht.

Keizer heeft weer lucht....... super optimistisch!! Ik hoop niet dat Marcel deze site volgt anders gaat ie zich nog gekke dingen in de hoofd halen ook nog😩

Ik hoop dat dit de ommekeer word van dit seizoen net zoals vorig seizoen de wedstrijd tegen Willem 2 de ommekeer werd.
verder zie ik nog steeds liever sinkgraven op linksback omdat hij zich bij het middenveld kan voegen en ik vind hem aanvallend beter dan viergever.
ook heb ik liever cassierra op de plek van Younes omdat Cassierra inform is en makkelijk scoort.

Wel mooi dat die Schaars nog prima weet te voetballen bij vlagen

Spijt me vreselijk maar die Keizer heeft nog steeds geen plan en voetbal was slecht. Ik blijf erbij: #keizerout

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren