Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse lijkt na ruime nederlaag tegen Nice al uitgespeeld in Europa

Laatste update:

Vitesse heeft ook aan zijn tweede groepswedstrijd in de Europa League geen punten overgehouden. Nadat het elftal van Henk Fraser twee weken geleden al zijn meerdere moest erkennen in Lazio, bleek donderdagavond ook OGC Nice een maatje te groot: 3-0. Doordat Lazio in de andere wedstrijd in de groep won van SV Zulte Waregem, lijkt de rol van Vitesse in Europa na slechts twee duels reeds uitgespeeld.

Fraser had in aanloop naar het treffen aangegeven Nice, waar Wesley Sneijder ontbrak in de wedstrijdselectie, met realisme te willen bestrijden. Vitesse maakte twee weken geleden tegen Lazio immers een frisse indruk, maar ging door defensief gestuntel uiteindelijk toch met 2-3 onderuit. Aan de Côte d'Azur openden de Arnhemmers brutaal, wat leidde tot pogingen van onderen anderen Milot Rashica en Tim Matavz. Vitesse kon hoop putten uit de sterke openingsfase, maar liep na ruim een kwartier spelen toch in het Franse mes.

Een hoekschop van Pierre Lees-Melou werd met het hoofd verlengd door Bonfim Dante, waarna Alassane Pléa bij de tweede paal geheel vrijstaand de 1-0 kon binnenlopen. Nice wilde na de openingstreffer onmiddellijk doorpakken en kreeg via Allan Saint-Maximin en Lees-Melou mogelijkheden op een tweede doelpunt, maar zij stuitten op Remko Pasveer. Vitesse leek de schade zo te beperken in de eerste helft, maar moest op slag van rust alsnog een tweede goal incasseren. Saint-Maximin kon ongestoord nagenoeg het gehele veld oversteken en gaf Pasveer vervolgens het nakijken met een schot in de verre hoek: 2-0.

Alexander Büttner maakte bij beide tegentreffers een slechte indruk en bleef in de rust achter in de kleedkamer. Vitesse begon vervolgens vol goede moed aan de tweede helft, maar kon na zeven minuten spelen alweer van het veld stappen nadat de belichting in de Allianz Riviera was uitgevallen. Scheidsrechter Aleksei Eskov besloot het duel voor een periode van twintig minuten stil te leggen.

Na de noodzakelijke onderbreking gebeurde er aanvankelijk weinig. Vitesse leek niet bij machte om Nice aan het wankelen te brengen, maar was na ruim een uur wel plots dicht bij de aansluitingstreffer. Thomas Bruns trof echter de kruising uit een schitterende vrije trap. Het waarschuwingsschot van de middenvelder leek Nice wakker te schudden: het elftal van Lucien Favre schroefde het tempo nog eens op in de slotfase en sloeg acht minuten voor tijd via opnieuw Pléa voor een derde maal toe. Hij verschalkte Pasveer ditmaal met een schot in de korte hoek en bepaald zo de eindstand.

Zie jij Vitesse nog overwinteren in de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het Nederlands voetbal is sportief failliet. Zowel Vitesse als Feyenoord hebben nog geen punt gepakt in de Europese groepsfase en ik vrees dat ze ook geen punt meer gaan pakken omdat ze kwaliteit tekort komen. Het lijkt mij beter als de Knvb vanaf volgend jaar alleen nog de kampioen Europa instuurt want alle andere clubs zetten het Nederlands voetbal voor schut in Europa.

28 september 2017 om 21:25

Ja, want de kampioen doet het altijd lekker in Europa. Er moet niet zoveel gejankt worden hoe slecht we zijn. Nederlandse ploegen gaan er bij voorbaat al vanuit dat ze worden uitgeschakeld. Allemaal angst. Clubs moeten hun werknemers eens kei en keihard laten trainen en zorgen dat ze topfit zijn. We worden in Europa niet afgetroefd op techniek of inzicht, maar op snelheid en kracht. Dat is gewoon trainbaar.

28 september 2017 om 21:35

Dit vind ik dan weer gejammer van de bovenste plank. Als je kritiek hebt, dan moet je dat dit seizoen op Ajax en PSV hebben. Die hebben zich af laten troeven door clubs met veel minder budget.

Zowel Feyenoord en Vitesse hebben nu de twee sterkste tegenstanders getroffen, beiden met een veel groter budget. Aan die nederlagen conclusies trekken is waardeloos.

Als Vitesse er straks 2 keer af gaat tegen Zulte dan is er reden tot paniek. Nu een wedstrijd als dit gewoon niet.

28 september 2017 om 21:46

Je hebt gelijk maar ik zou Ajax, psv en Feyenoord Europa insturen. Deze clubs maken nog een beetje kans alleen niet in de CL. Dat Ajax en psv zich niet via de voorronde plaatsen is in mijn ogen een incident. Ook in de eredivisie moeten ze de tansferwindow verplaatsen zodat de selecties al bekend zijn. Dan krijg je niet een Sanchez senario die wel speelt en donderdag weg is op de dag van de wedstrijd. Daarnaast moet de Europese kalander anders worden ingericht, voorrrondes spelen in juli voor miljoenen is voor geen 1 club gunstig.

29 september 2017 om 00:10

Incident? Kopenhagen, Rosenborg, Auxerre, Rapid Wien, Salzburg, Dinamo Zagreb, Steau Boekarest, Slavia Praag, Rostov... Dit zijn clubs die de afgelopen jaar of 10 Ajax hebben weten uit te schakelen in de voorronde van de EL of CL! Onzin dus dat het een incident is. Ook de topclubs verprutsen het structureel in Europa. De EL finale van afgelopen jaar kun je beter een incident noemen.

29 september 2017 om 07:01

Haalde tenminste wel punten. Dat Ajax waar je t over hebt . Dat Vitesse of wie ook nu nog Europees speelt komt door de 'topclubs' uit eigen land. Dat aan wijzen elke keer als t mis gaat.
Het niveau daalt en daalt. Mede door t grote geld in t buiten en een achterhaalde wedstrijd opvatting van Nederlandse kan.
Afgelopen tien jaar speelde Ajax er 5 van in de CL, en haalde daar punten binnen tegen grote clubs. Of ze nou 2 of drie wisselspelers in t elftal hadden moet niets uitmaken. Blijft een goede prestatie.

We raken achterop. Al jaren duidelijk.

Jammer van Vitesse gisteren. Maar goed Nice is ook geen koekenbakkers club. Veel talent en fysiek ook prima in orde..
Volgende wedstrijd weer een kans... Een ervaring is t sowieso en gewoon er weer vol tegenaan volgende keer.

29 september 2017 om 08:37

Kan je wel een keer winnen van Barcelona, maar aan die punten heb je weinig als je het tegen de 'kleinere' Europese ploegen telkens laat afweten in zowel de voorrondes als de groepsfase. Zelfde geldt voor andere Nederlandse clubs hoor. We hebben niks te zoeken in Europa als we onszelf niet eens kunnen opladen voor een wedstrijd tegen Osijek of een club Luxemburg. Dat Nederland de komende jaren weer een directe CL-plaats binnenhaalt is dan ook een illusie.

Niet onverwacht, toch teleurstellend.

En weer naar een kansloze nederlaag van een Nederlandse club zitten kijken. Begint saai te worden...

28 september 2017 om 21:37

Vreselijk niveau. Elke wedstrijd wordt een nederlaag voorspeld. Dat wordt als negatief uitgelegd. Vervolgens gebeurd het en is het einde oefening. Als je BeNeLiga roept, dan snap je er schijnbaar ook niks van. Als je zegt dat het team te jong is, dan zegt men goed genoeg is oud genoeg. Als je zegt dat het aan geld ligt, dan heeft een zak geld nog nooit gescoord. Ondertussen winnen vrijwel alle teams uit de beste competities, met leeftijd, en met geld. Het is allemaal te verhelpen, maar heel nederland is verdeeld. Mijn visie: geen beneliga, geen geld, geen oudere selecties, geen prijzen.

28 september 2017 om 21:54

Klopt we zullen toch iets moeten doen om deze vrije val te stoppen en een BeneLiga zou zeker helpen.

28 september 2017 om 22:26

Normaal ben ik het oneens met alles wat je zegt maar wat je zegt klopt wel als je heel goed leest. Een BeNeliga zal alles oplossen en dan kunnen we waarschijnlijk 3 NL clubs de CL in sturen.

28 september 2017 om 22:53

Ach hou toch op. Het enige wat zou helpen is 10 rijke russen of Arabieren die het geld flink laten rollen. Maar daar zitten de meeste mensen in Nederland ook niet op te wachten. Een Beneliga lost vrij weinig op en je maakt er ook gewoon veel clubs hartstikke mee kapot.

29 september 2017 om 00:09

Frank, je hebt gewoon100% gelijk. Alle principes overboord, tijd voor een nieuwe Hollandse school!

28 september 2017 om 21:44

Andere slechte clubs pakken nog regelmatig een puntje tegen een beter team. Bij Nederlandse clubs ben je inderdaad verzekerd van een kansloze nederlaag. Tactisch en verdedigend klopt er helemaal niks van hier.

28 september 2017 om 21:50

Wat had je verwacht, tegen Lazio en Nice? Was bij de loting al voorspelbaar dat die 2 er flink bovenuit steken.

Belgie en Nederland kennen nu weliswaar een uitzonderlijk slecht jaar, gelukkig lijkt dit meer een incident te zijn.

28 september 2017 om 22:43

Een incident? Ik vrees van niet. De eredivisie is slechter dan ooit. We winnen nooit wat, en gaan met steeds minder teams door. Structureel matig presteren deden we altijd, nu is het rond uit slecht. Niveautje hongarije of zweden ofzo. Nee dit is geen incident maar een nationale ramp.

28 september 2017 om 22:55

Daar ben ik het niet mee eens de afgelopen seizoen hebben clubs toch redelijk wat laten zien vooral PSV en Ajax. Maar als je geen jongens van 25 of ouder kan betalen dan houdt het op want deze spelers hebben het fysiek en de slimmigheidjes nog niet.

Er is een te groot kwaliteit verschil tussen de Nederlandse competitie en Europees voetbal.
Helaas het is niet andersssss....

Gelukkig maar, we moeten ook niet teveel Nederlandse clubs in Europa hebben. Heb af en toe echt moeite met kiezen welke Nederlandse club ik moet volgen in Europa. Hopelijk wordt dat na de winter wat minder allemaal.

28 september 2017 om 21:36

Net als de continue angste dat onze sterspelers worden weggekocht. Ik moet er niet aan denken. Al die flair, bravoure en klasse. Deze lichting is bijna niet op te volgen door jeugd of aankopen.

Laten we er van genieten zolang het nog kan. Deze generatie is uniek.

:S

28 september 2017 om 21:38

Als Nederland 2 clubs in CL heeft en 2 in EL, kun je gewoon alle 4 de wedstrijden kijken. In CL speelt de een op dinsdag en de ander op woensdag, terwijl in EL de een op donderdag 19:00 speelt en de ander op donderdag 21:05 speelt, dus met 2 NL teams in CL en 2 NL teams in EL, kun je gewoon, elk wedstrijd met een Nederlandse team, volledig kijken

28 september 2017 om 21:54

Lijkt wel op een wilde fantasie tegenwoordig. Zie het helaas niet zo snel meer gebeuren...

29 september 2017 om 00:11

Eigenlijk doen we het nog slecht, Luxemburg en Andorra zijn nog beter in het verstoppen van hun prestaties. Maar goed we zijn al goed op weg om hun prestaties te evenaren. Ik koester deze prestatie van Vitesse dan ook als een overwinning voor het voetbal.

Zwaar kansloos. Eerste helft 2-0 achter. De 2de helft nam Nice het niet eens meer serieus.
Een speler van Nice ging hooghouden op het vel en Saint maximin ging lekker pingelen bijna op de eigen 16 om vitesse verder te vernederen.
Niets te zoeken in Europa samen met zulte waregem.

Hadden ze bij Vitesse werkelijk geloof om de volgende ronde te halen ? Met deze tegenstanders? Ze mogen blij zijn met thuis een gelijk spel tegen Zulte Waregem en dan hebben ze het goed gedaan. Hebben niks te zoeken in Europa.

28 september 2017 om 21:15

Waregem is anders nog wel erger dan Vitesse, sowieso al die ploegen van onze zuiderburen krijgen pak slaag op pak slaag, en ik verwacht dat Vitesse minstens 4, zo niet 6 punten pakt tegen die zwakke Belgen.

28 september 2017 om 21:18

Ja, gelukkig krijgen onze Nederlandse clubs niet pak slaag op pak slaag!

28 september 2017 om 21:23

Nee, want Vitesse kreeg vorige wedstrijd geen pak slaag. Sterker nog, die hadden er meer uit kunnen en misschien wel moeten halen tegen Lazio thuis.

28 september 2017 om 21:30

@inkemontana

Nogal een onnodige reactie, aangezien iedereen toch wel snapt dat Nederland niet beter presteert dan de Belgische clubs. Twee "arme" competities, maar Nederland en Belgie ademen in ieder geval nog echt voetbal en geven geld uit van de club in plaats van dat van een rijke eigenaar en/of investeerder...

28 september 2017 om 21:31

Dat had zeker gemoeten, maar wij hadden helaas Van der Werff in het veld staan.

28 september 2017 om 21:33

Natuurlijk krijgen wij dat wel, maar het is op dit moment inderdaad nog minder in Belgie. Anderlecht dat gister thuis word af gemaakt door Celtic met 0-3, niet dat Ajax of Feyenoord denderend is, maar 0-3 thuis tegen Celtic??
Ook heeft Vitesse vorige week een puike pot gespeeld tegen een veel beter team, maar met Van der Werff en Pasveer krijg je er altijd een tegen.
Utrecht heeft het bijna gefikst tegen Zenit St. Petersburg.
Ja Ajax en PSV helemaal dramatisch, maar toch ook samen verantwoordelijk voor toch reputatie hoog houden de laatste 2 jaar.
We stellen echt niet zo veel voor, maar we moeten niet doen als of het helemaal niets is, in Nice met 3-0 verliezen is niet de teloorgang van het NL voetbal.

28 september 2017 om 21:35

Sirius. Heh? Dan is mijn reactie niet onnodig, maar is het toch juist onnodig om te benoemen dat de zuiderburen pak slaag op pak slaag krijgen als onze neerlandse clubs dat ook krijgen?

28 september 2017 om 21:38

Binny. Flippie, hoe kan je dat nou zeggen? Rosenborg is nog 3 keer minder dan Celtic en daar verloor Ajax twee keer van?

29 september 2017 om 07:11

Omdat de ene de ander uitschakelde hoeft niet per de iets te zeggen toch? Ajax ging nipt niet door tegen Nice in een 'verse donkere' periode. Vitesse won van Ajax, maar ging ten onder tegen Nice.

28 september 2017 om 21:27

Het voetbalverstand is ver te zoeken als je Vitesse lager inschat dan Zulte Waregem. Lazio en Nice zijn beter, maar dat is geen schande. Het zou daarentegen wel een schande zijn als Vitesse slechte resultaten zou halen tegen Zulte Waregem...

Verschrikkelijk, een heel zwak Vitesse gezien vandaag. Vitesse speelde heel erg laf, zette geen druk. Maar waar ik mij het meeste aan erger is gewoon het lakse verdedigen en gebrek aan kwaliteit achterin. Dabo is veel te slecht, Butner ook, pasveer een bizarre achteruitgang ten opzichte van room en het centrale duo ben ik ook niet heel tevreden over. Ik vind het logisch dat Vitesse laf speelt als er zo'n linie achter je staat die nog niet eens een kleuter die met een skippybal voetbalt tegen zou kunnen houden.

28 september 2017 om 21:22

Dit inderdaad. buttner was echt een aanfluiting. Dabo komt voor de Eredivisie al te kort. En dan speelde van der Werff niet eens mee -_-

Jammer voor vitesse maar de meeste goals komen door vitesses fouten zelf. Buttner moet niet denken dat die het mannetje is laat faye ook maar vaker spelen die speelde goed. Rashica is te egoistisch daar mag die ook op aangesproken worden. Ik denk dat miazga snel nog hogerop kan

28 september 2017 om 21:23

Faye speelde idd prima, net als tegen Ajax. Buttner gaat zo z'n basisplek nog kwijtraken

28 september 2017 om 21:25

Buttner is het idd echt totaal kwijt... Vond Rashica eigenlijk wel goed! Vind dat het echt duidelijk wordt dat hij een stap hoger wel aan kan. Miazga vond ik mstig, omdat hij bij de tweede goal meer gad moeten doen dan alleen meelopen.

Sluit me volledig aan bij Johan Derksen wat betreft Pasveer. Die kerel heeft echt een te hoge dunk van zichzelf. Kan er niet veel van, waar Room juist nog wel eens punten pakte voor Vitesse.

Dit was overigens geheel verwacht, deze nederlaag. Maakt vitesse niet ineens een mindere ploeg. Zie ze dit seizoen nog boven Ajax eindigen. Maar das olk niet zo knap meer lol

28 september 2017 om 21:33

Ik vind rashica meestal wel goed niet alleen in de ed ook tegen lazio maar nu ging die maar vanuit alle hoeken schieten

Het spel van Vitesse was op zich nog niet zo slecht.
De zwakte is de verdediging en dan met name de backs en de grootste fout die ze hebben gemaakt is om
Pasveer de voorkeur te geven boven Room en die uiteindelijk te laten vertrekken.
Dat Serero ver over de middenlijn een bal verkeerd geeft kan gebeuren en dat Butner dan vervolgens uit positie is is ook nog te begrijpen.
Maar Pasveer moet gewoon in het midden van zijn doel staan, dan had hij de bal kunnen pakken. Ook de derde goal had hij moeten hebben, hij staat notabene in de korte hoek waar de bal geschoten word en ook deze gaat erin.
Ben er van overtuigd dat Room die 2 ballen had gehad, maar Pasveer brengt op de beslissende momenten niks extra en dan prijs je je helemaal uit de wedstrijd. Die met een beetje geluk dan zomaar in een gelijkspel of een hele kleine nederlaag was uitgelopen.

Room is en was toch veel beter dan die Pasveer??

Ik kan Vitesse ook echt niet meer volgen dit seizoen. Verliest van Swift nadat het goed had gespeeld tegen Lazio. Wint vervolgens van Ajax en verliest daarna kansloos van Nice. Ook tegen VVV onnodig punten verspeeld.

waar Feyenoord nog kan spelen voor een 3e plaats, en daarvoor kan strijden. is Vitesse eigenlijk al klaar nu. je Moet 1e of 2e worden en beide plekken zijn zo goed als al vergeven. ze kunnen natuurlijk nog zeker 3e worden. maar meer dan voor de eer is dat niet

28 september 2017 om 23:19

Laten we hopen dat Feyenoord die 3e plek pakt, hebben we misschien nog iets aan dit Europese seizoen.

Saint-Maximin mocht doen wat hij wilde bij de 2-0, niemand die hem aanpakt.

Stengun,

Het zal zeker niet makkelijk worden maar dat ze al klaar zijn dat hoeft nog niet.
Vitesse zal nu eerst zelf de 2 wedstrijden tegen Zulte moeten winnen dus klaar zijn ze nog niet.
Dan hopen dat Lazio en Nice uit de 2 wedstrijden tegen elkaar niet allebei 3 pnt halen. Maar 1 club bv 0 of 1 pnt dan zijn er nog kansen maar of ze dan alsnog te realiseren zijn is een 2e. want je moet nog zeker 1 x winnen thuis.
Strijden zoals Feyenoord kan Vitesse dus ook nog, maar eerst die wedstrijden tegen Zulte maar zien te winnen.

Jammer, maar was te verwachten. Hopelijk weten ze de wedstrijden tegen Zulte allebei te winnen voor nog wat puntjes, maar meer lijkt er niet in te zitten.

Jammer dat AZ geen mazzel had in de bekerfinale want Vitesse stelt echt diep teleur. Tegen b team van Lazio leuk het nog wat tot er 3 serieuze Lazio wissels kwamen.

Blijft triest dat Ajax en psv er ook al uit lagen tegen kleine clubs, dat maakt de wanprestatie van Feyenoord en Vitesse alleen maar harder resoneren.

29 september 2017 om 07:43

Oh ja, want AZ had het absoluut beter gedaan tegen Lazio en Nice? Wat een onzin. Het verschil is gewoon te groot.

Ja en toen deed Ajax het opeens niet zo slecht in Europa als je de rest zo ziet stuntelen. Ajax kwam welliswaar niet door de groepsfases van de CL maar liet altijd goed voetbal zien in Europa.

Als de nederlandse teams nou en stoppen met het tikke terug als het iets te moeilijk wordt en een keer met durf spelen dan is het probleem eigenlijk opgelost.

Verlies je dan? Ja waarschijnlijk evengoed maar het is al een stuk leuker om naar te kijken!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren