Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jong Ajax alleen koploper na ruime overwinning op Helmond Sport

Laatste update:

In de Jupiler League heeft Jong Ajax afstand genomen van de concurrentie door een 1-4 uitzege op Helmond Sport. Met een assist en twee doelpunten werd Mateo Cassierra daar de grote man van de wedstrijd. FC Oss, tot vrijdagavond de nummer twee achter de Amsterdammers, ging voor eigen publiek met 0-2 onderuit tegen Jong AZ. MVV, dat uit de eerste vier wedstrijden tien punten behaalde, wist op eigen veld niet te winnen van Jong PSV (0-0).

Helmond Sport – Jong Ajax 1-4
De ploeg van trainer Michael Reiziger liep afgelopen maandag tegen het eerste puntenverlies aan. Thuis werd er niet gewonnen van RKC Waalwijk (1-1). Vrijdagavond werd er wel gewonnen. De beloften van de Amsterdammers kwamen na een half uur spelen op voorsprong via Carel Eiting, die raak schoot op aangeven van Cassierra. Op slag van rust deed de thuisploeg wat terug. Vanaf elf meter schoot Furhgill Zeldenrust de bal achter doelman Stan van Bladeren. Na rust stond Cassierra op en leidde hij Jong Ajax naar de overwinning. In de 57ste minuut schoot hij raak vanaf elf meter, waarna hij de stand niet veel later op 1-3 bracht en met zijn vijfde doelpunt van het seizoen de wedstrijd besliste. Het laatste doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt door Dennis Johnsen. De buitenspeler pegelde de bal vlak voor tijd op prachtige wijze in de kruising.

Go Ahead Eagles – SC Cambuur 1-3
Het duel op De Adelaarshorst kwam pas na rust op gang. De bezoekers uit Leeuwarden kwamen na 58 minuten spelen op voorsprong via Justin Mathieu. Lang konden zij niet van hun voorsprong genieten, want drie minuten later lag de bal er aan de andere kant in. Sam Hendriks kopte met een boogbal op doel. Sluitpost Jesse Bertrams dacht dat de bal naast ging, maar zag de bal via de binnenkant van de paal in het doel belanden. Toch werd het Cambuur dat de overwinning naar zich toe zou trekken. Twintig minuten voor tijd tekende Karim Rossi voor de 1-2, waarna de eindstand op 1-3 werd bepaald door Martijn Barto.

Jong FC Utrecht – De Graafschap 1-4
Het team van trainer Henk de Jong heeft vrijdagavond uitgehaald op bezoek bij Jong FC Utrecht. De thuisploeg kwam in de eerste helft nog wel op voorsprong via Nick Venema, maar zag de bezoekers uit Doetinchem na rust langszij komen via Daryl van Mieghem: 1-1. Door doelpunten van Sjoerd Ars, Mark Diemers en Anthony van den Hurk liep De Graafschap uit naar een 1-4 zege en meldt het zich op de zesde plaats in de Jupiler League.

FC Dordrecht – Almere City 1-1
De Schapenkoppen zijn niet bijzonder sterk begonnen aan het nieuwe seizoen en wisten ook vrijdagavond niet te winnen van Almere City. Calcan Andreas gaf de Dordtenaren na tien minuten hoop op een goed resultaat door de score te openen op aangeven van Robert Mutzers. De voorsprong werd na rust uit handen gegeven. Arsenio Valpoort tekende voor de 1-1 en deed dat na voorbereidend werk van Achille Vaarnold.

NEC – FC Emmen 1-1
Zowel NEC als FC Emmen moest winnen om aansluiting te houden met de top van de Jupiler League en de ploeg van Adrie Bogers kreeg na drie minuten de uitgelezen kans om een goede stap te zetten door een toegewezen strafschop. Arnaut Groeneveld mocht het vanaf elf meter proberen, maar Dennis Telgenkamp bracht redding. De ervaren keeper kon echter niet voorkomen dat Jari Schuurman na twintig minuten zijn ploeg op voorsprong bracht. Kansen voor Cas Peters, Youri Loen en Anco Jansen passeerden de revue en uiteindelijk maakte Nick Bakker in blessuretijd de gelijkmaker.

Jari Schuurman scoort namens NEC

FC Oss – Jong AZ 0-2
De thuisploeg was er alles aan gelegen om de gedeelde koppositie in de Jupiler League te behouden, maar in de eerste helft kreeg Jong AZ aardig wat mogelijkheden om de score te openen. Een poging die eindigde op de lat vlak voor rust was de grootste kans voor de Alkmaarders. Meteen na de pauze bracht nieuweling Ricardo van Rhijn de bezoekers op voorsprong. Keeper Xavier Mous had een drukke avond en moest toekijken hoe Ferdy Druijff een kwartier voor tijd het duel besliste en ervoor zorgde dat Jong AZ op punten gelijk kwam met FC Oss.

Fortuna Sittard – FC Volendam 1-0
Fortuna Sittard had het knap lastig tegen het laaggeklasseerde Volendam en Miguel Santos moest enkele keren knap redding brengen. Ook Hobie Verhulst zorgde er namens de uitploeg voor dat er niet gescoord werd in de eerste helft. Ook in de tweede helft waren de ploegen enigszins aan elkaar gewaagd, maar Marco Ospitalieri zorgde er uiteindelijk voor dat er kon worden gejuicht door op het scoreformulier te geraken. Daarna zette Volendam nog wel aan, maar zijn doelpunten uitgebleven.

MVV Maastricht – Jong PSV 0-0
De openingsfase stond allesbehalve bol van de spektakel, maar na achttien minuten kon Mauro Júnior de bezoekers op voorsprong zetten. De Braziliaan verzuimde echter een grote kans te verzilveren en teisterde met zijn schot het aluminium. Na een halfuur moest Bram van Vlerken geblesseerd van het veld en werd vervangen door Dirk Abels. De ruim vijfduizend toeschouwers kregen ook in de tweede helft weinig soeps voorgeschoteld en na negentig minuten stond de teleurstellende brilstand op het scorebord, hoewel beide ploegen aardig wat mogelijkheden hadden.

Telstar – FC Den Bosch 3-2
De wedstrijd tussen de twee middenmoters was nog maar tien minuten bezig en beide ploegen hadden al een goal geïncasseerd: Gerson Rodrigues scoorde namens de thuisploeg de 1-0 , maar Sven Blummel bracht Den Bosch na zes minuten alweer op gelijke hoogte. Telstar liet zich echter niet van de wijs brengen en na bijna een halfuur spelen zette Andrija Novakovich de thuisploeg weer op voorsprong. Na een uur spelen maakte Dennis Kaars in twee instanties de 2-2, maar door een benutte penalty van Novakovich mocht de thuisploeg een feestje vieren.

RKC Waalwijk – FC Eindhoven 0-1
Halverwege de eerste helft werd Ruud Swinkels de held van FC Eindhoven door een strafschop van Paul Quasten te keren. De dertigjarige doelman speelde een sterke partij en moest meerdere keren ingrijpen. De bezoekers kregen ook veel kansen en scoorden zelfs twee keer, maar beide doelpunten werden wegens buitenspel afgekeurd. Aan het vertoonde spel was duidelijk zichtbaar dat beide ploegen zich in de onderste regionen van de Jupiler League bevinden, maar Eindhoven deed goede zaken door in blessuretijd te scoren via invaller Alessio Carlone.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo jammer dat een jong-team eerste staat. Deze competitie is echt verpest.

15 september 2017 om 22:11

De jeugd heeft blijkbaar de toekomst?😉

15 september 2017 om 22:22

Je bedoelt met jeugd spelers die gekocht zijn voor 2 en 5 miljoen ? En dan deed neres mer zijn 12 miljoen niet eens mee.

15 september 2017 om 22:30

Verandert de prijs iets aan de leeftijd van de spelers dan?

15 september 2017 om 22:32

Je hebt het er wel elke keer zwaar mee toch, zowel op wedstrijdtopic als artikel erna. Maar als Jong AZ al paar weken met van Rhijn speelt zegt niemand er iets van, Jong Ajax is een jeugdteam en Ajax gebruikt het voor de jeugd die te oud is voor de o19 maar niet beter is dan de basis, zoals elke andere club. Verschil is dat Ajax laatste jaren voldoende geld heeft gemaakt om tieners voor enkele miljoenen te halen met oog op toekomst. Cassierra speelt meerdeel van zijn wedstrijden in Jong Ajax en zelfde zal gaan gebeuren met Orejuela en Johnsen. Die zijn te oud voor jeugd en niet beter dan concurrentie in eerste, moeten ze dan maar seizoen niet spelen omdat ze 2 miljoen en 5.5 miljoen IPV 2 ton en 5 ton hebben gekost?

15 september 2017 om 23:22

Ik kan me de frustratie bij sommige wel inbeelden. Clubs uit de JL hebben het zwaar genoeg om kwalitatief goede spelers op te stellen en Ajax kan op z'n gemakt een speler van 12 miljoen opstellen. Dat is volgens mij het complete rechter rijtje qua "waarde" niettemin staat er nergens in de regels beschreven dat dit niet mag dus ze hebben het er maar mee te doen.

15 september 2017 om 23:34

Van Rhijn doet ritme op. En bij AZ speelt de beste jeugd al in het 1e.

15 september 2017 om 23:37

Bij Ajax ook kijk de Ligt, Kluivert, Van de Beek etc

15 september 2017 om 23:39

Er staat nergens beschreven dat het niet mag. In kan me wel inbeelden dat een supporter van pakweg NEC of De Graafschap er minder happy mee is. Al zouden deze clubs exact hetzelfde doen mochten zij in dezelfde positie zitten.

16 september 2017 om 08:46

Antigua, best mogelijke Ajaxteam van u21 zou oa De Ligt, Vd Beek, De Jong, Kluivert en Dolberg bevatten die nog geen minuut JL hebben gespeeld dit jaar en praktisch niets hebben gekost. Jong Ajax speelt verre van in de sterkste opstelling want de grotere talenten zijn al doorgeschoven. Toen Sinkgraven misschien ritme op kwam doen in de JL werd er ook van een schande gesproken, is niet gebeurd maar is wel beetje met twee maten meten. Doet AZ het met Van Rhijn is het ritme op doen, wil Ajax het met Sinkgraven doen is het Competitievervalsing.

15 september 2017 om 22:12

Waarom? Omdat jongens van 18 jaar beter voetballen dan mannen die al waarschijnlijk tijden betaald voetbal spelen? Ik zou er juist van genieten als jong ajax/psv etc op bezoek komt. Ik denk dat het juist het niveau opkrikt van Nederland.

15 september 2017 om 22:21

@Veltheer, Wat is er in godsnaam positief aan voor een Cambuur oid om weggespeeld te worden door een stel jonkies aangevuld met de net-niet basisspelers. Als deze Jong-teams enkel de echte jonkies zouden mogen opstellen, zouden ze echt niet zo hoog staan.

Nee ik vind er zelf weinig aan en volgens mij zijn er eigenlijk geen JL-ploegen die echt blij zijn met deze ontwikkeling.

15 september 2017 om 22:32

Wie speelde vandaag bij Jong Ajax die geen jonkie is dan?

15 september 2017 om 22:35

Want die net niet spelers zijn geen jonkies? Allemaal netjes u21, of het nu Johnsen, Cerny, Eiting, Zeefuik of Cassierra. Of zijn het opeens geen jonkies omdat ze dichter tegen eerste aanzitten? Als Sinkgraven echt had gespeeld Maandag was ik het er mee eens geweest of als ze Lamprou weer oproepen, maar je speelt je talenten die nog niet ver genoeg zijn voor Ajax 1 nu in je u21 team zoals elk ander team. Ondertussen speelde Jong PSV dit jaar al met Maher en Jong AZ met Van Rhijn maar daar hoor je niemand over?

15 september 2017 om 22:37

Deze keer was dat alleen Cassiera.

Maar over het algemeen vind ik het niveauverschil gewoon veel te groot tussen deze teams en de JL-ploegen en ik zie dat echt niet veranderen door nog meer beloftenteams toe te voegen.

En ja ik weet wat je nu gaat zeggen. Qua leeftijd is hij een jonkie, maar het is toch van de zotte om zo'n speler en een speler als Neres in je jong elftal te zetten? Ik vind dat belachelijk. Net als dat ik Maher en Room bij Jong PSV belachelijk vind.

15 september 2017 om 22:38

@Gaudi. Ten eerste gaat het niveau van de JL omhoog. 2e haat de weerstand van de clubs omhoog en 3e is dat bv Cambuur en de rest graag in de ED spelen en het niveau nog hoger ligt. Maar schijnbaar speelt Cambuur liever tegen amateurs zodat ze elke wedstrijd winnen? Publiek vind het iig wel leuk om tegen jong te spelen. Wedstrijden worden ook beter verkocht. Maar je kunt ook alles vanuit negatief standpunt bekijken.

15 september 2017 om 22:40

Net 20 jaar oud vind jij geen jonkie?

15 september 2017 om 22:41

Je mag toch wel hopen dat een ploeg kan winnen van een veredelde jeugdploeg. Ongeacht of er wat gekochte spelers rondlopen, het blijven jongens van een jaar of 19. Ja, het is zuur voor een cambuur, dat snap ik. Maar het klasseverschil tussen bijv jong ajax en andere ploegen is heel erg groot. Ook zonder een neres of cassiera zou dat verschil er zijn. Ik denk dat de JL ploegen meer geschrokken zijn van het niveau dat ze zelf halen ten opzichte van de jong-teams.

15 september 2017 om 22:48

Ik vind het bizar dat een speler om zijn prijskaartje niet zou mogen spelen in een belofte team. Dat het voor de tegenstander klote is een speler tegen te komen die rest niet tegenkomt ben ik met je eens maar dat doet er niets aan af dat er buiten prijskaartje letterlijk geen excuus is iemand van 20 jaar niet te laten spelen in het belofteteam. Als verschil in begrotingen en waarde team het punt is moet je dat op elk niveau schrappen. Of zou Ajax in de Eredivisie tegen VVV Ziyech niet mogen gebruiken want deze is duurder. Of zou City tegen Feyenoord maar voor 50 miljoen aan kapitaal mogen zetten? Dit zie je op elk niveau, vorig jaar in de YL speelde ook spelers van 5+ miljoen in een o19 competitie. Was ook niemand over aan het klagen toen.

15 september 2017 om 22:49

Het is als Feyenoord tegen Man City. Tegen te veel geld kan je niet winnen. Probleem is dan ook nog dat de Jong teams niet eens meedoen voor de prijzen, waardoor sponsoren en supporters van de andere JL clubs afhaken. Waarom zou je naar een wedstrijd tegen een spek en bonen team gaan kijken en die dan ook nog eens verliezen. De JL is geen serieuze competitie meer en het worst steeds moeilijker voor Juup clubs om de begroting rond te krijgen. Deelname van de Jong teams versnelt het proces dat de rijke clubs rijker worden en de arme clubs armer en dus wordt het Nederlandse voetbal alleen maar schraler en schraler.

15 september 2017 om 22:55

Hipp00, zonder de Jong teams trekt een nog grotere inkomstenbron zich terug en dan is het nog maar te bezien waarmee ze beter af waren. Dan zijn enkele ploegen ten dode opgeschreven vanaf het moment dat de TV gelden weer dalen omdat de Jong teams eruit gaan. Dat het niet ideaal is maar op financieel vlak profiteren clubs tot op bepaalde hoogte mee van de Jong ploegen. Daarnaast is elk jaar er wel een ploeg boven de jeugdteams geëindigd, als je dat niet lukt tegen een team vol u21 ga je het in de Eredivisie ook niet redden.

15 september 2017 om 22:58

Nee er is momenteel geen excuus om Cassiera Neres, Maher, Room etc.. te weren, dus dat gaat ook niet gebeuren. Maar ik zie niet in wat de positieve keerzijde van al deze beloftenelftallen is voor de oorspronkelijke JL ploegen en dan zou je wat mij betreft zeker niet dat aantal nog verder moeten uitbreiden, wat dus is gebeurd.

En ik word op deze mening behoorlijk aangevallen door met name Ajacieden. Wellicht begrijpen die niet dat ik niet alleen Jong Ajax bedoel, maar alle Jong-teams (zoals ik ook zeg).

15 september 2017 om 22:59

Geef een JL ploeg geld om ook jeugdspelers van een paar miljoen per stuk te kunnen kopen en het niveau wordt meteen een stuk beter. Het budget van de gemiddelde JL ploeg is lager dan de waarde van Jong Ajac.

15 september 2017 om 23:05

Thamike:
1) Hoezo gaat het niveau omhoog? Je kunt Roda 80x laten spelen tegen Barcelona, maar daar worden ze echt niet slimmer, sneller of doelgerichter van.
2) Hoezo gaat de weerstand omhoog?
3) Niveau in de Eredivisie ligt inderdaad hoger. Dat is een terechte constatering.
4) Nee dat sowieso niet. Een Cambuur speelt niet liever tegen amateurs een Cambuur speelt liever tegen andere JL ploegen. Ploegen die ook voor promotie spelen. Is dat nu echt zo raar voor je? Stel je eens voor dat er in de Eredivisie een ploeg zou zijn die mee zou doen voor spek en bonen. Wat heb je daar dan aan?
5) Supportersaantallen gaan langzaamaan ietsje omhoog ja. Maar jij weet dan ook dat
aantallen van 300-400 man geen uitzondering zijn geweest.
6) Bekijk ik het negatief of juist realistisch? Is het negatief om niet alles naar de klote te willen hebben puur en alleen vanwege het gewin van de grote clubs? Oké, dan bekijk ik het maar negatief.

15 september 2017 om 23:14

@Kohaku, Dat is inderdaad de enige manier hoe je het niveau kunt opkrikken van die JL ploegen: geld. Zeker in de huidige voetballerij heeft de club met de meeste poen de meeste kansen. Ik geloof er echt niet in dat welke JL ploeg dan ook maar op een enkele manier van heeft geprofiteerd door tegen Ajax, PSV, AZ of Utrecht 2 te mogen ballen.

15 september 2017 om 23:15

Vandaag stonden er 2 spelers in het veld aan Ajaxkant die meer dan een opleidingsvergoeding hebben gekost. Een 19-jarige flankspeler en 20-jarige spits. Rest was of eigen jeugd of voor opleidingsvergoeding (Doekhi) overgekomen. Toch was Jong Ajax ze overal op het veld de baas, dat het prijskaartje hoger is dan de waarde van de speler is logisch want het gaat om talenten. Is Cassierra 5.5 miljoen waard? Nee. Maar Ajax hoopt dat hij dat wel waard gaat zijn dus haalt hem voor 200% meer dan zijn waarde om te voorkomen dat hij elders heengaat. Zelfde met Johnsen, die is geen 2.4 mil waard zonder een minuut professioneel voetbal maar dat hoopt Ajax wel dat hij haalt. Probleem hierbij is dat zelfs als die 2 ton en 5 ton hadden gekost er wel iets anders gevonden werd om over te klagen. Eerlijkheid in topsport op financieel vlak is er niet in het voetbal, dat is al jaren zo.

15 september 2017 om 23:27

Nu valt dat inderdaad mee Wolters, maar denk even verder. Een volgende tegenstander staat dadelijk tegen Sinkgraven, Lamprou, Neres, Cassiera. Dan denk je toch ook van, stik er maar in? En nogmaals als dat bij PSV gebeurt met spelers vind ik dat even treurig. Het past gewoon niet en het hoort wat mij betreft niet in de JL thuis. Het probleem is dat het niveauverschil veel te groot is, anders dan in Duitsland of Spanje waar die B-elftallen in de middenmoot meedraaien.

15 september 2017 om 23:40

Vanaf moment dat je spelers van 21+ gaat halen keur ik het al af. Neres heb ik geen probleem mee als hij maar genoeg wedstrijden haalt zoals Cassierra die 22x al is uitgekomen voor Jong Ajax, de kans is 80% dat je hem treft. Orejuela verwacht ik dit jaar ook veelvoudig bij Jong Ajax, net als Johnsen. Het argument van vaste selecties kan ik goed begrijpen maar van prijs dus totaal niet. Een vaste selectie van Jong Ajax zou naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon Cassierra, Cerny, Johnsen, Orejuela en jammer genoeg ook Lamprou (door blessures en het uitblijven van gehaalde keeper die pas in Januari komt) bevatten. Dat ze Sinkgraven of bvb Dijks/Schone of Huntelaar spelen om maar wat namen te noemen keur ik ook af. Maar het principe van een belofte elftal is niet resultaten boeken maar je belofte speelminuten laten maken en zich ontwikkelen, ik vind dat hoger staan dan prijskaartje van de spelers.

16 september 2017 om 00:07

@wolterx
Dat is korte termijn denken. Op de lange termijn holt de deelname van de Jong teams de aantrekkelijkheid van de Jupiler League steeds verder uit. Het is toch bizar dat je deelneemt aan een competitie waar 20% van de teams niet voor de prijzen mee mag spelen? Sterker nog dat bij 20% van de teams het fit houden/krijgen van spelers belangrijker is dan het uiteindelijke resultaat in de wedstrijd...

16 september 2017 om 00:34

Dat zijn 1 of 2 spelers, ipv 5/6 die tege de basis van het 1e aanhangen.

16 september 2017 om 01:13

Gaudi, het kan ook zijn dat de andere teams getriggerd worden beter te spelen wanneer ze tegen een veel beter team spelen. Dat geldt immers ook voor de Eredivisieteams wanneer ze tegen Europese teams spelen. Het is een uitdaging.

16 september 2017 om 01:56

En wat is dan leuk aan voetballen tegen een stel houthakkers uit Goesbeek voor 200 man? En voor de talent ontwikkeling is het erg goed, en Spanje en Italië spelen al jaren Barca B, real B etc in ee secunda en derde divisie. Bovensmdien kan zo'n jong team niet promoveren. En wellicht leer je nog wat bij als
Je tegen Neres of zo speelt in plaats van een postbode uit Wageningen . Ik vond wel dat de maximum leeftijd 23 moet zijn , dus niet gebruiken on een geblesseerde speler weer ritme op te laten doen. Een Lamprou in de goal levert geen talenten op.

15 september 2017 om 22:13

Als niet boven een jong-team kunt eindigen dan heb je ook niks te zoeken in de eredivisie.

15 september 2017 om 22:18

Heeft enkel en alleen met geld te maken, iedereen kan talent kopen als men maar geld heeft

15 september 2017 om 22:29

Het is inderdaad een schande dat ploegen niet boven een team kunnen komen dat wekelijks meer dan 10 miljoen op het veld hebben staan. Gebruik je hoofd aub.

15 september 2017 om 22:45

hoe je het went of keert, 70% van de JL ploegen zijn niet om aan te zien. Haal de jong-teams eruit en zet die bij elkaar in een competitie, dan is de JL binnen 3 jaar de derde competitie van Nederland.

16 september 2017 om 00:10

Jawel. Want veel jong spelers verdienen al meer dan veel rechterrijtje Eredivisie spelers. Top JL clubs moeten kunnen concurreren met rechterrijtje Eredivisieclubs, en niet met de reservebank van Ajax en PSV.

15 september 2017 om 22:21

Waarom? De teams van Ajax en Psv krikken het niveau alleen maar omhoog, dat lijkt me alleen maar goed voor spelers van andere clubs deze weerstand.
Doordat deze teams meedoen is er meer media aandacht voor deze competitie en kijken er meer mensen naar.
Voor de ontwikkeling van talent bij de topclubs is het super, de stap van de A1 naar het eerste is vaak te groot, dit is een mooie tussenstap, ook omdat ze nu eerst al kunnen wennen in veel fysieke competitie met veel meer oudere spelers.

15 september 2017 om 22:35

Die laatste alinea klopt. Voor de ontwikkeling van de talenten van PSV en Ajax etc... is dit positief ja. Andersom wordt dat volgens mij niet zo ervaren.

15 september 2017 om 23:02

In het landsbelang, wat staat er voor jou dan voorop? dat grote talenten die niet meer in aanmerking komen voor de A1 en zich op deze manier door kunnen ontwikkelen en de laatste stap kunnen zetten in plaats van dat ze ander tussen het wal en het schip zouden vallen.
Of de piepende JL clubs zoals Telstar of Fortuna die het allemaal niet zo zien zitten tegen Ajax 2.

15 september 2017 om 23:08

In het landsbelang lijkt het mij ook dat de kloof tussen de al rijke clubs en de clubs die het minder hebben, niet nog groter wordt. Dus tenzij er een constructie wordt bedacht dat die JL ploegen op een of andere manier echt kunnen profiteren van deze elftallen, heeft het voor mij geen waarde.

15 september 2017 om 23:43

@gaudi of je wilt het niet inzien of je hebt er over heen gelezen. De Jupiler ploegen profiteren al massaal van de jong teams. Ajax, PSV en AZ krijgen niet twee keer tv geld die krijgen alleen tv geld uit de pot van de eredivisie. Zonder die jong teams was er geen eens een pot tv geld voor de Jupiler. Dat is de keiharde realiteit. En als ze in de jupiler zo blijven zeiken moet de KNVB die jong teams maar eens terug trekken, zien we wel wat er over blijft. Het is toch van de zotte dat er in plaats van dankbaarheid wekelijks gezeik is. Eerst gezeik over de wisselende samenstellingen. Dat was niet eerlijk want dan speelde niet iedereen tegen een ploeg van hetzelfde niveau. Dat probleem van de baan en nu is het, het zogenaamde prijskaartje van spelers. Ajax haalde vorig jaar de finale van de EL met zo ongeveer de goedkoopste selectie in die competitie. Feyenoord werd kampioen met een selectie die een fractie had gekost van die van Ajax en PSV. Maar in de Jupiler is blijkbaar geld doorslag gevend, maar dan wordt ff gemakshalve vergeten dat zonder die jong teams er geen geld zou zijn. Ga naar eens sponsors regelen als de beelden niet worden uitgezonden.....

16 september 2017 om 11:04

@ninjakai. Ik begrijp jouw reactie niet, want ik geef hieronder ook aan dat zonder de Jong-ploegen er geen Jupiler League zou zijn. Dat is niks nieuws voor mij.

Het niveaverschil is echter wel dusdanig groot (ik noem nergens prijskaartje) dat het zijn doel wat mij betreft voorbij is geschoten. En het is prima, leuk en aardig, dat jij het wel een leuke toevoeging vindt. Maar kijken we in dit land niet al veel te veel naar wat de grote ploegen nodig hebben en waarderen? Wat mij betreft wel.

En dus inderdaad het enige positieve is dat we nog een JL hebben, maar die wordt wel steeds meer en meer gedomineerd door beloftenelftallen. Ik geloof niet dat dit de enige oplossing is. Dan zie ik nog liever dat de Knvb meer geld toestopt naar de JL, dan deze oplossing.

16 september 2017 om 14:10

Ja. En nooit uitsupporters. Geen sfeer. Het gevoel tegen 2de keus te moeten spelen. Het is een grof schandaal waardoor de hele appeal van de JLeague verdwijnt.

15 september 2017 om 22:46

Zonder deze constructie had de helft van de Jupiler League teams kunnen opdoeken. Dat het niet leuk is voor de traditionele Eerste Divisie clubs begrijp ik wel maar een andere optie was er niet.

15 september 2017 om 22:53

Klopt. Dat is ook het pijnlijke. Je hebt die beloftenelftallen nodig om de competitie overeind te houden, maar het lijkt meer een soort uitstel van executie. Ik vind het doodzonde dat de echte mooie amateurploegen niet willen promoveren, want 1000x liever IJsselmeervogels dan Jong PSV, Ajax of noem maar op.

16 september 2017 om 07:48

Ach, staan Ajacieden tenminste ergens nog boven aan. Niet te veel aandacht aan besteden. ;-) (Ajacieden, het is een grapje :-))

16 september 2017 om 08:57

Had jij naar 18 jaar ellende gedacht dat je deze grap ooit nog zal kunnen maken?
Ajax morgen bovenaan op 819 en 830, het zal zomaar kunnen.

16 september 2017 om 12:42

Ja leuk. Of je start de Ajax league... Gaat nergens over dit.

16 september 2017 om 14:08

Sterkee nog. Het is een compleet schandaal.

18 september 2017 om 07:56

@feyenoord98: Deze competitie is niet verpest. Het voetbal is verpest.

Het word eens tijd dat casierra een serieuze kans word geboden in het eerste elftal van ajax. Ik vind het grappig dat voor dolberg de opstelling word veranderd en constant gezegd word dat hij nr 1 spits is en casierra die alles erin schiet niet eens een echte kans krijgt

15 september 2017 om 22:24

Ik begrijp je alleen heeft Dolberg dacht ik het al bewezen in jonj. Laat Casierra maar ff lekker warm draaien daar. Zelfvertrouwen tanken etc. Hij gaat zijn kans wel krijgen. Je moet ook begrijpen dat de Eredivisie van een ander niveau is. Ze zullen gauw genoeg merken dat Casierra te goed is voor de Jupiler L.

15 september 2017 om 22:37

Dolberg heeft zijn debuut in Jong Ajax nieteens gemaakt, kwam direct van de o19 naar het eerste.

15 september 2017 om 22:43

Nou dan kunnen ze straks misschien geswitch worden als Casierra bewijst dat de JL niks voor hem is. En daar is ie omdat moment heel goed mee bezig.

15 september 2017 om 23:42

Loopt over 2 seizoenen meer dan 1 doelpunt of assist per 90 minuten en zelfs per wedstrijd. Doet het al langer goed maar zet nu voetballend de stappen, is gretiger en dat betaald zich uit. 5 goals en 3 assists eerste 5 wedstrijden dit seizoen.

Ik geniet er juist van.

De beste man groeit in zn ontwikkeling! Verdiend misschien wel een kansje af en toe.

Geen geweldige wedstrijd van Jong Ajax maar vanaf voldoende. Cassierra gaat met de week beter spelen op voetballend vlak en de balletjes die vorig jaar paal of net naast gingen verdwijnen nu in binnennetje, die gaat nog de kans krijgen dit jaar als er een blessure in eerste komt. Johnsen op momenten geniaal en paar minuten later onverklaarbare actie die gedoemd te mislukken was, wel een prachtige goal op einde. Eiting speelde een goede pot, beste middenvelder deze pot, goal van hem wel een gigantische blunder van de keeper. Nunnely niet goed, de Wit idem. Zeefuik maakt een grote fout bij tegengoal maar daar leert hij van. Bergsma wel een pluim voor het opbouwen van hem. Op naar volgende wedstrijd.

Ik vind het niveau echt triest in de Jupiter. Als een team als jong Ajax waar de oudste speler van vandaag 20 was op het veld en nu ook nog eerste staat. En mijn clubje cambuur zo laag dat zegt genoeg over hoe laag het niveau hier is. En het rechter rijtje van de eredivisie is ook 1 pot nat. 1 van de reden waarom ik liever de laatste jaren naar de andere competies kijk.

Ondanks dat Jong PSV ook geregeld leuke dingen laat zien in de Jupiler League. Voor het aanzien van de competitie vind ik vier beloftenelftallen wel erg jammer. Vooral vanwege de teleurstellende supportersaantallen (al valt het dit weekend mee), maar daarnaast worden de oorspronkelijke JL ploegen er ook geen steek beter van.

15 september 2017 om 22:26

Waarom worden de oorspronkelijke Jupiler teams er geen steek beter van? Ik zeg niet dat wat je zegt niet waar is, ik vraag me alleen af waarom dat zo is. Ze spelen tegen betere spelers dan normaal (afgaand op hoe hoog de jong ploegen staan) en daar wordt je toch juist beter van? Iig hoor ik dat altijd als het om Europees voetbal gaat.

15 september 2017 om 22:29

Ik denk dat het weinig motiverend is om tegen een team te spelen dat niet als doelstelling kan hebben om te promoveren. Zie ook artikel Volkskrant over Jong AZ (vorig jaar) en de reacties van clubs als Katwijk, IJsselmeervogels daarop.

Daaruit blijkt ook dat de oorspronkelijke clubs het meer zien als een soort kanonnenvoer zijn voor de ontwikkeling van talenten van anderen en eerlijk gezegd kan ik mij daar wel in vinden.

15 september 2017 om 22:36

Serieus? Als je je niet kan motiveren om tegen de koploper te spelen zal je inderdaad niet beter worden. Je kunt je afvragen of je dan uberhaupt profvoetballer moet zijn, aangezien het feit dat de tegenstander niet kan promoveren vrij irrelevant is. Je kan zelf promoveren, dat moet de motivatie zijn toch?

15 september 2017 om 22:38

Als je zo slecht bent dat je van een jeugdteam niet kan winnen dan kan je maar beter in de spiegel kijken in plaats van klagen.

15 september 2017 om 23:10

Wel een verschil of je tegen jeugd van een Nederlandse topclub speelt of tegen de jeugd van bv Katwijk. Bij Katwijk lopen niet zo heel veel spelers in de jeugd die voor enkele miljoenen gekocht zijn.

15 september 2017 om 23:24

Kohaku, als nu Sierhuis had gespeeld en Cerny IPV Cassierra en Johnsen was er wel iets anders te klagen geweest. Vorig jaar was het ook zo, in de top 15 stonden 3 of 4 Jong Ajax spelers en sowieso 1 van Jong PSV. Samen waren die goed voor nog geen half miljoen in aankoopbedrag die maakte het verschil maar toch werd er gewezen naar Cassierra omdat hij meer geld heeft gekost. Ook zonder Cassierra of Neres zijn de Jong elftallen gewoon een pak beter. Als Ajax nu een team neerzet van u21 spelers de minder dan 1 miljoen in aankoop zijn; Zeefuik - De Ligt - Bergsma - Savastano/Dankerlui; Vd Beek - Eiting - De Jong; Cerny - Dolberg - Kluivert. Die hebben allemaal samen geen miljoen gekost, denk je dat het resultaat nu anders zou zijn? Volgens jouw argument zou je als JL beter af zijn tegen Dolberg dan tegen Cassierra want Cassierra heeft 10x zoveel gekost. Of speel je liever tegen Kluivert dan Johnsen. Het niveau JL ligt lager dan het niveau van de grotere talenten in Nederland. Bij PSV kan je ook een heel aardig team maken voor minder dan 1 miljoen met enkel u21 spelers en AZ ook. Zeg dan eerlijk dat de kwaliteit van de jonkies het probleem is en gooi het niet op een bedrag.

15 september 2017 om 22:27

Bij Ajax is de Toekomst met ruim 2.000 mensen regelmatig uitverkocht voor JL wedstrijden.

16 september 2017 om 12:44

Leuk man. Spelen we tegenwoordig alleen voetbal om Ajax te plezieren?

Ajarm! Alarm! Cassierra komt eraan zie ik ...

15 september 2017 om 22:22

Hij moest nog even wennen aan het Ajax spel zeker

15 september 2017 om 22:41

Leuk zo'n knipoog maar Cassierra kwam binnen als een halve linksbuiten/ linker spits in een tweespitsensysteem en Ajax gaf al direct aan dat het een project zou worden van hem een spits te maken voor Ajax en dat eerste jaar in het teken zou staan van die positiewisseling doorvoeren (zelfde als wat Dolberg in de o19 heeft moeten doen) en dat begint zijn vruchten af te geven. Voetballend steeds beter, afmaken en looplijnen beginnen een goed niveau aan te tikken en zoals vandaag ook enorm gretig als hij speelt. Baalde zichtbaar van het niet compleet maken van de hattrick.

15 september 2017 om 22:44

Begrijp dan ook dat het een grap is en dat je er niet zo serieus op in hoeft te gaan.

15 september 2017 om 22:52

Dat begrijp ik heel goed maar lijkt alsof meeste traject achter Cassierra niet begrijpen. Schreven hem al binnen 2 maanden af voor eerste vorig jaar. Jouw reactie was zonder knipoog namelijk ook correct geweest. Want hij moest ook daadwerkelijk wennen en in een positie groeien.

15 september 2017 om 23:11

Ja dat is helaas een vaak terugkerend fenomeen in Nederland. Je wordt snel opgehemeld en ook heel snel afgekraakt. Kijk hoe dat nu met Dolberg al gaat. Bizar eigenlijk

15 september 2017 om 23:26

We hebben te maken met jonge spelers, die pieken en dalen voor ze een constant niveau halen, zeker bij aanvallers is dit bijna gegarandeerd.

Prima tweede helft van de Graafschap en uiteindelijk een verdiende overwinning. Hopelijk volgende week tegen Volendam ook een goed resultaat. Ben wel geschrokken van het spel van Go Ahead zeg, ze zullen nu wel snel punten moeten gaan halen voordat ze op grote afstand geraken.

Keurige driepunter gepakt uit bij Go ahead. Stroeve start, maar hopelijk kunnen we deze lijn doorzetten

15 september 2017 om 22:42

Jezus, wat waren wij slecht! Gefeliciteerd met de punten..

Het systeem met de Jong teams mag wat mij betreft wel enigszins aangepast worden. Nu is er een wezenlijk verschil tussen op vrijdag of maandag moeten aantreden tegen die teams. En dat is toch een vorm van competitievervalsing.

Als je nou zou werken met selecties per periode (een interne transferperiode als het ware) met betrekking tot het eerste en het Jong team. Spelers van de A1 mogen nog wel tussen de beide teams wisselen. Zo worden jongens als Neres, Wober enzovoorts niet ingezet tegen teams die wel voor het echie spelen. Is dat een nadeel voor Ajax en Psv. Ja want die jongens kunnen niet zo 1, 2, 3 wedstrijdritme opdoen. Maar zoals het nu gaat is het gewoon niet leuk voor andere JL clubs.

15 september 2017 om 22:42

Precies mijn gedachte en uitstekend voorstel. De JL gaat zo alleen maar meer achteruit, maar wat mij betreft zou er ook een max van 2 JONG teams moeten zijn.

Mooi om te zien dat Ajax de lijn weet door te trekken met een bijna nieuw elftal. Cassiera klopt ook aan de deur.

Oft: Tijdens de samenvatting was te zien dat Hans Kraay Johnson van Ajax had geïnterviewd na de wedstrijd die rond 22:00 klaar was. Maar hij was rond 22:00 (live) vervolgens ook op tv te zien tijdens de samenvattingen op FOX.

Hoe kan dit? Of ben ik nou dom?

16 september 2017 om 04:12

Endemol Shine BV waar de opnames worden gemaakt ligt pal tegenover de JC ArenA. Denk dat Hansie er binnen 5 minuten is om zijn oogappeltje, als ik de uitzending van gister mag geloven, te interviewen.

16 september 2017 om 07:40

Ha! Never mind, gister betrof het een uitwedstrijd. Hans = magic ðŸ˜

Ik geloof altijd dat de manier waarop een ploeg speelt een uiting is van de persoonlijkheid van de trainer. Was het NEC onder Vloet een team dat heel degelijk te werk ging, het NEC onder Pastoor een team dat volgens een bepaalde verzorgde en gestructureerde manier probeerde te voetballen (zelfs als dat eigenlijk niet kon), het NEC onder Brood een uitgekookte moordmachine, het NEC onder Faber een geniepige ploeg om rekening mee te houden en was het NEC onder Hyballa een team dat met heel veel passie maar zonder al teveel ratio speelde. Dit NEC onder Bogers is als een laffe, apathische, onderdanige hond die uit angst de hele kamer onderzeikt en vervolgens zonder te blaffen op z'n rug gaat liggen. Het is echt een verschrikking.

En dit kon je van tevoren aan zien komen. Wat mij betreft een onvergeeflijke fout van onze kale badmeester om Bogers aan te stellen. Bogers kan het beste de eer aan zichzelf houden en terugkruipen in de rol die in eerste instantie voor hem was weggelegd, want anders krijgt hij zodadelijk echt het hele Nijmeegse publiek over zich heen. En als Bogers dat zelfinzicht niet heeft dan doet Oversier er heel verstandig aan om die beslissing voor hem te nemen, tenminste als hij nog langere tijd in Nijmegen wil blijven werken. Want zo werkt het nou eenmaal in de voetballerij. Als je als club met de hoogste begroting in 5 wedstrijden 1 keer redelijk speelt, 2 keer zeer matig en 2 keer afgrijselijk slecht dan moet je ingrijpen. Hebben nu al gewoon 7(!) verliespunten. Even ter vergelijking: het NEC onder Brood had in de gehele 1e seizoenshelft 7 verliespunten. Om het maar even in perspectief te plaatsen.

16 september 2017 om 01:25

Precies, we zijn er klaar mee. Bogers aanstellen als assistent en vervolgens hoofdtrainer maken was voor vele supporters al genoeg. Met deze spelers moeten we de JL kapot spelen! Ongelofelijk...

16 september 2017 om 04:42

Brood had echt wel betere spelers dan die er nu in Nijmegen rondlopen.

16 september 2017 om 09:19

Dat denk ik ook. Maar dat is niet voor niks het elftal met een record aantal punten. Denk dat deze selectie ook goed genoeg is om kampioen te worden.

Toch onbegrijpelijk dat Cassiera nog steeds niet bij het 1e zit. Goed, zijn start was niet denderend maar je ziet toch zeker wel dat hij talent heeft. Waarom niet veel vaker bij het 1e laten aansluiten en regelmatig minuten laten maken.

Maakt niet uit wat voor trainer je bij jong ajax zet... nu is het reiziger.. ze doen het allemaal goed, omdat ze nou eenmaal betere spelers hebben dan de tegenstander.. Hoe kan ajax nou in godsnaam Keizer trainer van het eerste maken!!

Pure jaloezie bij Jupiler League clubs, je kan toch wel wat laten zien tegen jonge jongens

Het gaat bij de jong teams er niet om hoe oud ze zijn, maar om een hogere kwaliteit. Daarom hebben ze ook een hogere waarde dan de meeste Jupiler spelers. Het oneerlijke zit hem er in dat je in feite 2 verschillende niveaus tegen elkaar laat spelen. Dit is natuurlijk niet helemaal waar, maar je snapt wat ik bedoel.

16 september 2017 om 10:45

Nee ik snap er niks van eerlijk gezegd. Een elftal van de jaren onder de boer met afvallers van het eerste zou ik begrijpen maar dit zijn jongens wat nog gewoon jeugd is. Die Johnson speelde vorig jaar bij Jong Heerenveen en was toen ook al goed dus was dat toen ook oneerlijk dan? Cassierra kwam te kort voor het 1e en maakt nu altijd zijn minuten in het 2e. Waar moet Ajax hem anders laten spelen?

16 september 2017 om 15:58

Wat dacht je van verhuren aan een andere eredivisieclub. Dat werkte vroeger ook prima toch?! In de JL hebben dat soort spelers niets te zoeken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren