Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Kramer heeft tegen Manchester City niets te zoeken in de spits’

Laatste update:

Voorafgaand de wedstrijd tussen Feyenoord en Manchester City gaat het in Rotterdam vooral over de invulling van de voorhoede. Nicolai Jörgensen is geblesseerd aan zijn hamstring en Michiel Kramer lijkt zijn logische vervanger. Rob Jacobs vindt echter dat Giovanni van Bronckhorst er goed aan doet om Kramer ook tegen Manchester City te passeren.

Volgens de voormalig trainer van Feyenoord heeft Kramer 'niets te zoeken' in de spitspositie tegen the Citizens. Kramer, zo legt Jacobs uit aan NUsport, is een centrumspits die vooral in het strafschopgebied gevaarlijk is. Daar zal Feyenoord woensdagavond echter 'helemaal niet' komen. "En als je er wilt komen, heb je loopvermogen nodig en ook dat heeft hij niet. Bij een eventuele 0-1 stand kun je Kramer er wel in zetten en lange ballen spelen."

"Ik zou Steven Berghuis en Jean-Paul Boëtius voorin opstellen", stelt Jacobs voor. "Zij zijn snel en moeten vanaf het middenveld reageren. Ik vind Karim El Ahmadi, Tonny Vilhena, Jens Toornstra en Sofyan Amrabat de vier ideale middenvelders. Dat zijn lopers, ze kunnen verdedigend de bal afpakken en omschakelen naar een snelle tegenaanval." Behalve Jörgensen ontbreekt ook Ridgeciano Haps, die waarschijnlijk wordt vervangen door Miquel Nelom.

Moet Giovanni van Bronckhorst kiezen voor een voorhoede met Steven Berghuis en Jean-Paul Boëtius?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 september 2017 om 14:54

Precies. en daarbij waarom zou je Kramer passeren als je 9 van de 10 x toch van City verliest. Oftewel het maakt geen verschil. Alleen wanneer je Kramer passeert heb je in enen een ontevreden speler in je selectie. Is het niet waard.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze het systeem deze zomer veelvuldig getest hebben met Jorgensen in de spits. Dan ís het logischer om daar een spits voor in de plek te zetten ipv je systeem opnieuw om te gooien.

13 september 2017 om 14:56

Is helemaal geen gelul als je zijn redenatie even leest. Zoals de wedstrijd wrs zal verlioen vanavond spelen we meer op eigen helft dan op de helft van de tegenstander en dan heb je idd helenaal niets aan kramer. Speel je in principe met 10 man. Dus als je kramer vervangt voor een middenvelder voegt dat uiteraard iets toe. Daar moet gebuffeld worden. Dat city beter is weten we allemaal, daarom moet het vanavond puur op inzet gebeuren. Daar is kramer geen uitblinker in.

13 september 2017 om 15:07

Je hebt juist wat aan kramer. De enige kans op een goal is uit een dood spelmoment. Kramer is de enige die kan koppen.

13 september 2017 om 15:09

Botthegin en vd heijden kunnen ook aardig koppen. Daarnaast zie ik in de counter ook zeker wel mogelijkheden. Als we ze maar lang genoeg op de 0 kunnen houden.

13 september 2017 om 15:21

Ja, en Kramer kan mooi een balletje proberen vast te houden of doorkoppen zodat we kunnen counteren. Je hebt geen reet aan alleen snelle spelers als je wil counteren.

13 september 2017 om 15:33

Een balletje vmvasthouden heeft hij zijn hele carriere nog niet gekund. Waarom zou hij daar vanavond ineens mee beginnen?

13 september 2017 om 15:50

Bizzlad sorry maar jouw redenering gaat helemaal nergens over, juist in de counter heb je iets aan kramer, knallen over de flanken door de snelheid van boetius en berghuis en die lange werphengel die enorm goed kan koppen, verder kan hij niet veel maar koppen kan hij zeker. Ondanks het enorme krachtsverschil zie ik wel kansen voor Feyenoord, het kan spoken in die badkuip, vanavond staan we hand in hand ook ik als Ajacied, come on Feyenoord!!!

13 september 2017 om 15:53

Ja...dan ga je er even vanuit dat hij bij een counter op tijd in de 16 is en vrij staat. Want invnl kan hij goed koppen, maar tenzij hij 1op1 tegen otamendi staat zie ik hem geen kopduel winnen vanavond.

13 september 2017 om 15:53

Moest lachen om werphengel haha! We gaan het zien. Kramer is het gewoon net niet. Ik hoop zo dat ie ons allemaal het tegendeel bewijst en twee ongelofelijke frummelgoals maakt.

13 september 2017 om 16:02

Bizzlad ik ga er niet vanuit, maar jij doet of dat dat niet mogelijk is en dat is het wel degelijk, als je met snelheid wilt knallen kun je een eindstation als kramer gwn goed gebruiken.

13 september 2017 om 16:18

Als je wilt counteren is het inderdaad handig om een aanspeelpunt te hebben, maar Kramer is geen goed aanspeelpunt. Heeft geen techniek en is ook niet zo sterk.
Jorgensen zou die rol perfect vullen.

13 september 2017 om 16:33

Jorgensen is geblesseerd. Kramer is prima voor de spits, gewoon meteen spelen alsof je met 0-1 achterstaat want dat sta je eigenlijk ook gewoon. Lange ballen en hopen dat hij er eentje inlegt.

13 september 2017 om 16:34

Laat ik het dan zo zeggen tommy. Ik schat kramer niet sneller in dan de verdedigers van city. Bij een counter ga ik er dus van uit dat hij niet vrij staat in de 16. Daarbij zie ik hem ook geen kopduels winnen want die jongens, itt verdedigers in de eredivisie, kunnen wel verdedigend koppen. Dus is hij wat mij betreft overbosig want je kunt zijn "sterke" punten niet benutten. Prima als jij daar anders obmver denkt...ik hoop zelfs dat jij gelijk krijgt en kramer scoort 😉 ik denk het alleen niet.

13 september 2017 om 17:11

Hij is alsnog 7cm langer dan hun grootste verdediger Stones en kan goed aanvallend koppen dus hoeft hij niet helemaal vrij te staan om een kopduel te winnen, je kan beter in 1 ding heel goed zijn dan in alles middelmaat ten opzichte van hun.

13 september 2017 om 17:16

Maar zijn andere ding is wel een kansloze redenatie. Bij 0-1 Kramer brengen om de lange bal te spelen?? Logisch tegen City. Lekker de lange bal spelen.

Ik vind het ontzettend vervelend worden dat afzeiken van spelers. Lekker goedkoop scoren.
Want buiten de centjes, ik snap niet dat de Knvb Nederlandse clubs überhaupt nog inschrijft voor de Cl.

Ook dit is een reden waardoor het Nederlandse voetbal achterop raakt. Dat constante negatieve gelul.

13 september 2017 om 15:09

Wat een onzin. Heel Feyenoord heeft niks te zoeken tegen City, ook Vilhena niet. Hou is op zeg met dat hypen van Vilhena. Daarnaast is Feyenoord totaal niet met Ajax te vergelijken aangezien Ajax nog enigszins hun eigen spel konden spelen in de topwedstrijden. Wij hebben dat niet, wij gaan vanavond gewoon de boel dichthouden en hopen op een counter. Wat heb je dan precies aan Kramer? Beweegt weinig, is niet snel, kan geen bal bij zich houden het is niks meer dan een pinchhitter. Daarnaast speelt City zoals ze het hele seizoen al doen, met 3 verdedigers. Dan is het niet zo raar dat men oppert om met 2 snelle spelers of een valse spits te spelen. Kramer heeft het al moeilijk tegen twee verdedigers in de Eredivisie laat staan tegen 3 van Man City.

13 september 2017 om 15:12

Ja idd. Je moet wel even kijken naar de kwaliteiten van Kramer. Hij is geen aanspeelpunt, die de bal vasthoud. Hij moet echt bediend worden in de 16. Voorin moet je gewoon snelle handige spelers hebben.

Goed zo Van Bronckhorst,lekker Kramer op de bank houden en met 2 snelle aanvallers spelen.

13 september 2017 om 14:49

? Kramer speelt...

0-4, al hoop ik dat feyenoord wint of een punt pakt

Jawel hoor. In de counter of bij een fout van Otamendi die in de voeten speelt van Kramer, kan Kramer zomaar toeslaan hoor. Otamendi maakt geregeld foutjes en kan zomaar een opbouwende fout maken. Bij Kramer ben je afhankelijk van geluk. Daf geluk is opzich mogelijk met stones en otamendi in de achterhoede bij City.

13 september 2017 om 15:07

Ongelooflijk dat City met die twee achterun speelt en die Otamendi ook nog eens duur van Valencia gekocht is. Zag hem voor het eerst tijdens Duitsland - Argentinië tijdens het WK 2010 (4-0). Toen was hij technisch en positioneel met afstand de slechtste man op het veld.

13 september 2017 om 16:42

Otamendi had bij Valencia een one-season wonder toen in 2014/15. Hij was toen erg goed bij Valencia en toen kocht City hem meteen. Daarom heeft City hem zo duur gekocht. Het schijnt dat Pep Guardiola ook af wil van Otamendi.

13 september 2017 om 15:08

Otamendi heeft nog wel eens een risicovolle pass. Al moet ik zeggen dat hij dit tegenwoordig niet meer vee heeft. Vindt hem zelfs erg sterk in het nieuwe systeem.

Zie ze overigens vandaag ook weer met 3 man achterin en 2 wingbacks spelen.

13 september 2017 om 15:29

Zo gaat het toch altijd hier.
Als je als speler 1 fout maakt blijf je dat de rest van je carrière horen

13 september 2017 om 16:06

Er wordt alleen vanuit gegaan dat Otamendi niet speelt...

Ik snap ook niet zo goed wat hij met Kramer wil doen. City speelt 3-4-3 met 3 beren achterin. Dat gaat die lange slungel fysiek never nooit winnen. Had als Feyenoord gekozen voor een 5-3-2 met Berguis en Boetius voorin. Ballen vasthouden en opschuiven heeft toch geen zin, je moet snel schakelen en de ruimtes bespelen. Boetius en Berghuis staan minder vast en kunnen het die drie logge gasten van City achterin een stuk lastiger maken dan Kramer.

13 september 2017 om 15:28

Kramer: 1,95m
Otamendi: 1,83m
Stones: 1,88m

De grootste reus staat aan de kant van Feyenoord dan.

feyenoord moet zich ook gewoon ingraven en met een 5-4-1 opstelling gaan spelen en dan een snelle man als boetius of berghuis als counterspits inzetten. ik vind kramer sowiezo al een zeer overschatte spits. totaal geen dreiging en hij oogt nog lomper dan dat weghorst 2 jaar gelden bij ons was

13 september 2017 om 15:48

Is indd wel het beste concept om je iets te laten inzakken.
Ik denk alleen dat je kans maakt om enigszins mee te kunnen als je wel voetballende spelers zou opstellen, vooral op het middenveld. Fysiek heb je niet heel veel aan tegen dit soort drukzettende voetballende teams. Helaas ontbeert Feyenoord die spelers een beetje.
Zelfde geld voor de wedstrijd tegen napoli straks.

Tja, met een Nederlands budget heb je sowieso weinig te zoeken in wedstrijden tegen die plastic sjeikspeeltjes als City. Misschien moeten we maar gewoon niet komen opdagen, want dan verlies je maar met 3-0.

Dat negatieve gelul de hele tijd. We gaan gewoon lekker voetballen en misschien, als alle sterren op een lijn komen te staan, halen we een puntje.

13 september 2017 om 15:45

Als je dan niet beter hebt dan Kramer, moet je het daar maar mee doen. Persoonlijk hoop ik op een klein wondertje en wint Feyenoord, ze zullen nu de eer van het Nederlandse voetbal hoog moeten houden. Het zou overigens prettig zijn als we als Nederlanders sowieso eens zouden kappen met dat negatieve gedoe, al gaat het om een opponent in de Nederlandse competitie. Zou jij je ook kunnen aantrekken.

13 september 2017 om 16:03

Ik ben over het algemeen toch best positief volgens mij. Al zal ik vast weleens een rotopmerking over een concurrent maken, was ik vorig jaar in de eindfase van de EL toch hartstochtelijk voor de "vijand" Ajax

Of met Boetius en Berghuis als snelle aanvallers of met Larsson erbij en Toornstra op de bank. Ik geef de voorkeur aan optie 1 omdat Toornstra met zijn loopvermogen enorm belangrijk kan zijn.

Kramer moet de bal 2 seconden vast kunnen houden wil hij van waarde zijn. Ik denk dat hij max. 1 seconde krijgt en dat is te weinig om een aanval door te kunnen zetten.

Dit wisten we toch al lang? Beetje goedkoop scoren. Als er totaal geen vertrouwen in Kramer was geweest had hij nu niet bij Feyenoord gespeeld. Het is eenmaal onze 2e spits en hij kan er zomaar een bal in werken. Ik wens hem alle geluk en succes toe in deze zware wedstrijd.

Tja, Manchester City heeft op elke positie wel een mannetje van minimaal 50 miljoen rond lopen. Spelers die op dat niveau ook maar enigszins wat te zoeken hebben, tref je doorgaans niet aan in de eredivisie. Misschien een hoge uitzondering daargelaten. Maar die zijn dan ook snel genoeg weer weggekocht.

Ik kan me nog goed herinneren toen Ajax tegen City speelde dat Eriksen in de spits speelde. Als je met Kramer (een lange statische spits) gaat spelen dan speel je City alleen maar in de kaart, dat hebben ze het liefst. Maar als je een valse spits opstelt dan moeten de verdedigers gaan doordekken, dat zijn ze niet gewend. Counteren lukt toch niet want die verdedigers zijn allemaal sneller.
Ik zou zo spelen.

Jones
Diks
Botteghin
vd Heijden
Nelom
Vilhena
El Ahmadi
Toornstra
Larsson
Berghuis
Boetius
13 september 2017 om 15:15

Kan wel zien dat jij voor Ajax bent. Dit is de grootste kamikaze opstelling die ik tot nu toe heb gezien.

13 september 2017 om 15:16

Waarom? Je speelt met een spits minder en een verstevigt middenveld. Als je meer body wilt hebben kun je Larsson ook nog inruilen voor Amrabat en Toornstra op 10 zetten. Aan Kramer ga je niks hebben deze wedstrijd, stel dat je 10 minuten voor tijd nog maar met 1 doelpunt verschil achter staat dan kun je m altijd nog brengen om iets te forceren.

13 september 2017 om 15:23

Ik zou sowieso niet met Diks en Nelom spelen. Ik zet nog liever Kramer op linksback, dan dat Nelom daar speelt. Ik denk dat je gewoon met 3 centrale verdediger moet spelen en Ahmadi en Vilhena daar vlak voor en daarvoor Toornstra. Dan staat er als een flink blok. De rest moeten gewoon snelle mensen zijn en sowieso Amrabat rechtsback. Je staat waarschijnlijk constant met zijn allen in de 16 en met een paar uitvallen moet je het doen. Diks en Nelom zullen allebei sowieso verzuipen, die zijn helemaal niet feyenoord 1 waardig, zelfs niet feyenoord 2

13 september 2017 om 15:29

Als je zonder backs gaat spelen wordt je sowieso overlopen. Dan komen snelle jongens als Sane er in en die loopt de middenvelders aan alle kanten voorbij. Je kunt beter backs opstellen die iig de snelheid hebben om mee te lopen met hun directe tegenstanders.

13 september 2017 om 15:24

afcavosje, je weet wel wie de trainer is toch van City? Juist ja, een trainer die Eist dat zijn nverdedigers doordekken. Het is geen Mancini meer he. Dit City is niet te vergelijken met het City waar Ajax tegen speelde.

13 september 2017 om 19:37

@afcavosje
Op zich geen gekke opstelling alleen zou ik niet met Larsson beginnen.
Heeft nog te weinig speelminuten gemaakt om in het ritme te geraken.
Misschien Toornstra op zijn plek?
Wie dan moet spelen ipv Larsson laat ik wel aan van Bronckhorst over want ik zou het niet weten

Als Larsson en Boetius beide in vorm zijn en leuke acties hebben dan kan je op de counter toeslaan,de zwakte bij City ligt bij Ottamendi.met een volle kolkende Kuip erachter verwacht ik een geweldige wedstrijd.

Dit is wat ik al eerder zei. Kramer is met eeenzame hoogte de nr1 van Feyenoord die totaal niets te zoeken heeft in de CL. Zelfs Nelom vind ik beter geworden op zijn positie. Natuurlijk niet je nr1 back, maar hij had 'n tijdje een zwaar zwak niveau voor Feyenoord begrippen.

Ik snap zijn redenering wel, al zou je met Kramer als aanspeelpunt voorin juist een snelle uitbraak kunnen forceren, waardoor city misschien wat behoudender gaat spelen en de druk niet puur op de achterste linie komt te liggen.. Ik denk maar een beetje hardop :P

13 september 2017 om 15:37

Klopt wat je zegt, zo dacht ik ook ff. Hoop voor Feyenoord oprecht op resultaat, maar als Kramer speelt dan mag City hem van mij flink raken! Bah ik mag hem echt niet

Feyenoord moet vandaag tegen city vooral in de zestienmeter druk zetten en dan heb je kramer wel nodig vind ik. Als je bij city wil scoren moet dat gebeuren tijdens de opbouw van city. Door een individuele fout van de verdedigers, wat vaak het geval is kun je op scoren. Als feyenoord gaat afwachten gaan ze helemaal afgeslagt worden. Doel moet zijn fat city niet zomaar het middenveld van feyenoord gaat oversteekt

Kramer is juist ondanks zijn lengte totaal geen aanspeelpunt. Kon bij Ado al nauwelijks een bal vasthouden of goed kaatsen. Hij is alleen gevaarlijk met voorzetten van de zijkant en daarom kan je Kramer gewoon niet opstellen vandaag. Ik denk dat het beste is om of Toornstra of Larsson in de punt te plaatsen. De drie achterin houden niet zo van de wat behendigere spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren