Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ploeggenoot hoopt op rentree rebelse Van Dijk: ‘We zijn blij dat hij er nog is’

Laatste update:

Virgil van Dijk stuurde deze zomer nadrukkelijk aan op een vertrek bij Southampton. Onder meer Chelsea en Liverpool wilden de verdediger graag overnemen van the Saints, maar zij besloten om hem niet zijn zin te geven. Ploeggenoot Steven Davis hoopt dat de Nederlander zich op termijn weer bij de selectie zal voegen.

“Hij is een geweldige speler, met heel veel kwaliteiten. Van Dijk zou voor iedere club ter wereld kunnen spelen, zo goed is hij. We zijn blij dat hij nog steeds speler van Southampton is en hopen dat hij een sterk seizoen kan spelen”, zegt de aanvoerder van the Saints tegenover de Daily Mirror. “We zijn de afgelopen seizoenen veel belangrijke spelers kwijtgeraakt.”

“De club heeft het uitstekend gedaan door hen te vervangen. Maar je wil een keer iets bereiken en dan moet je de selectie in stand proberen te houden. Je moet de beste spelers binnenboord houden, dus daarom moest Virgil blijven”, legt Davis uit. Het contract van Van Dijk in Southampton loopt nog tot 2022. De verdediger traint al een tijdje apart van de eerste selectie van the Saints.

Denk jij dat Virgil van Dijk weer voor Southampton zal spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het wel fijn dat een club als Southampton haar spelers aan het contract houdt. Dan had je maar niet moeten bijtekenen dan was het bod geaccepteerd. Ik zou hem vanaf nu per halve week niet trainen/meedoen een boete van een week geven wegens werkweigering, kijken hoe snel Virgil dan met hangende pootjes terug komt.

4 september 2017 om 11:58

Virgil traint gewoon hoor.. alleen niet bij de selectie. Deze keuze is door Southampton zelf gemaakt en niet door van dijk. Hij doet dus gewoon wat van hem gevraagd wordt. Hij had destijds alleen aangegeven dat hij zich niet kan focussen op Southampton vanwege andere interesse van clubs. Nu die interesse weg is verwacht ik hem snel terug. Ben wel benieuwd hoe de supporters en je teamgenoten je de komende tijd behandelen met zo'n gedrag.

4 september 2017 om 12:01

Ok Thanks Roedii, dan heb ik het niet goed opgeslagen!

4 september 2017 om 12:12

Roedii Als hij zich niet kan focussen omdat hij teveel met andere clubs bezig is, vind ik dat niet anders dan werk weigeren. Boete lijkt me zeker op z'n plaats.

4 september 2017 om 12:21

Het is geen robot hè. Een wedstrijd vraagt 100% mentale focus en als er van alles rondom jouw persoontje speelt, kan dat voor sommige spelers mee gaan spelen in het koppie. Hij is gewoon blijven trainen, zoals de club hem gevraagd heeft te doen. Niet een ideale situatie, maar ook absoluut geen grote soap.

4 september 2017 om 12:44

@fstolo Dat is gebeurt omdat hij tegen de regels in met Liverpool sprak en zn hoofd op hol heeft laten brengen. Het is misschien begrijpelijk, maar ik vind iig dat zijn club, die hem waarschijnlijk meer dan een ton per week betaalt, hier niet voor op hoeft te draaien. Dus misschien is boete niet het juiste woord, maar salaris betalen zou niet nodig moeten zijn in die periode.

4 september 2017 om 13:00

nee, want hij werkt gewoon. Als ik op mijn werk niet goed kan focussen, maar toch mijn werk uitvoer dan weiger ik geen werk...

4 september 2017 om 13:01

Als zij geen salaris betalen dan houden zij zich ook niet aan het contract. Van Dijk heeft zich gewoon aan het contract gehouden. Jij spreekt jezelf erg veel tegen...

4 september 2017 om 13:10

@leopart Jouw werk kan waarschijnlijk ook uitgevoerd worden met wat minder focus.
En ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Op het moment dat hij door eigen toedoen niet kan presteren, lijkt het me meer dan logisch dat een club daar niet voor op hoeft te draaien. Ik denk dat een rechter daar ook in mee zou gaan, en mogelijkerwijs hebben ze daar al bepalingen voor in de contracten staan.

4 september 2017 om 15:05

Dante heeft hier boven wel degelijk gelijk. Van Dijk heeft een tijd geleden aan gegeven geen wedstrijden meer voor Southampton te spelen en dat is gewoon werkweigering. Dat is ook de reden waarom hij part moet trainen.

4 september 2017 om 16:22

Bijtekenen of niet.. als een club een speler niet wil verkopen en zeker een club in de middenmoot die niet financieel sterk staat naast de topclubs in Engeland. Zet er dan geen afkoopsom bij.. want 1 die meer geld dan jou heeft kan het afkopen. Wat dus openlaat dat een speler ambitie mag hebben om zich te bewijzen voor eventuele interresses van andere clubs. Dat een club een speler aan zijn contract houd is puur kinderachtig. Zeker een club in de middenmoot die zeker binnen nu en tien jaar geen kampioen word.

4 september 2017 om 17:47

Wat voor werk doe ik dan?
Wanneer jij je niet kan focussen, maar gewoon kan trainen dan doe je gewoon je werk. Hij traint gewoon apart en het was de trainer zelf die hem niet meenam op trainingskamp... Als jij vindt dat je al moet kunnen focussen om te trainen dan wil ik niet weten hoeveel moeite jij moet doen voor iets wat wel iets voorstelt. Ik hoop niet dat jij met mensen werkt o.i.d

5 september 2017 om 00:25

Probeer niet te makkelijk conclusies te trekken terwijl je me helemaal niet kent Leopart. Als je me wel zou kennen zou je snappen dat je je totaal belachelijk maakt met je opmerking. Maar goed.

Het gaat niet om de focus op trainen. Het gaat erom dat hij geen focus op kan brengen om wedstrijden te spelen. En geloof het of niet, dat is waarom ze hem zoveel betalen.

4 september 2017 om 12:59

Hoe weet je dat een bod was geaccepteerd als hij niet had bijgetekend? Dat is echt compleet uit de lucht gegrepen. Dan had hij alsnog een drie-jarig contract gehad en Southampton heeft al eens transfers geblokkeerd van spelers die kortere contracten hadden dan dat.

4 september 2017 om 13:15

Hij mag van Soton niet meetrainen he... Daar kiest hij niet zelf voor.

4 september 2017 om 13:37

Als je niet mag meetrainen krijg je geen boete en als je spelers aan het contract houd hebben we geen transferwindows meer, maar gewoon speler die na het einde van het contract naar een andere club gaan.

Het principe van contracten afkopen snap je nog niet, of wel?

4 september 2017 om 13:46

Als een trainer 3x op rij verliest is ook voor Southampton een contract ineens niets meer waard. Hypocriet gedoe. Hoop dat Van Dijk hier sterker uit komt, ook bij Oranje hebben we hem heel hard nodig.

4 september 2017 om 14:10

Je bent al gecorrigeerd over het laatste gedeelte van je post, maar ook de rest vind ik zo hypocriet van clubs en dus onzin van jou. Als je namelijk niet bijtekent en je hebt nog maar één jaar of minder dan zetten clubs je tegenwoordig op de tribune. Als je bijtekent en je om wat voor reden dan ook niet goed genoeg meer wordt bevonden dan proberen clubs je ook op allerlei manieren te lozen. Niet meer laten trainen met het eerste, aanbieden bij andere clubs etc. Maar dat is allemaal wel normaal zeker?

Men moet gewoon inzien dat tegenwoordig een contract in het voetbal van beide kanten meer een verzekering van inkomsten (speler voor salaris en club voor een transfersom) is dan een bepaalde tijd dat je ook daadwerkelijk ergens blijft spelen.

4 september 2017 om 15:28

Precies dit dus. Het is dat de spelers een fortuin uitbetaald krijgen, maar als je dit soort praktijken gaat weerspiegelen op de normale samenleving dan komt het al dicht bij slavernij.

Net als Coutinho bij Liverpool gewoon weer je best doen voor je club en de supporters en zo alsnog een transfer verdienen in de winter of volgende zomerse transferperiode. Dat spelers tijdens de transferperiode soms naar niet helemaal de juiste manieren grijpen om een transfer forceren, is nog te begrijpen. Echter als de transferperiode voorbij is, moet je je weer richten op de club waar je zit en daar je best voor doen.

4 september 2017 om 13:01

Waarom zouden deze spelers volgend jaar wel ineens mogen vertrekken? Ik zie daar niet zoveel verschil tussen. In het geval van Virgil van Dijk heeft de club nadrukkelijk gezegd we willen hem niet verkopen, behoort tot onze toekomstplannen en we willen een nieuwe weg inslaan met de nieuwe eigenaren. Dan lijkt het me heel stug dat ze volgende zomer zeggen, oh ja hoor, nu mag je wel weg.

4 september 2017 om 13:13

Het is toch algemeen bekend dat de voetbalwereld zo opportunistisch is als maar zijn kan. Wat is nou weer ineens vertrekken als het nog een jaar duurt en er daarin van alles kan en ook zal gebeuren? Bovendien hebben clubs nu een jaar lang de tijd om een vervanger te zoeken of de speler te overtuigen om te blijven.

"waarom zouden deze spelers volgend jaar wel ineens mogen vertrekken? Ik zie daar niet zoveel verschil tussen."

Er zit niet zoveel verschil tussen de situatie nu en over een jaar volgens jou dus? Wat clubs en spelers zeggen, kan je sowieso vaak met een korreltje zout nemen.

4 september 2017 om 13:44

Als de club hem echt niet wil laten gaan zit er inderdaad niet zoveel verschil tussen die situaties. Enige wat je in die situatie kunt doen is bewust eigen goals maken om een transfer te forceren. Andere acties werken blijkbaar niet. Maar je kunt niet zeggen dat de situatie veranderd is mocht van dijk volgend jaar weg willen en southamptonbwil hem niet laten gaan...

Zand erover en je stinkende best doen. Ook bij Oranje gaan we hem gewoon hard nodig hebben.

4 september 2017 om 12:24

Inderdaad, konden hem goed gebruiken tegen Frankrijk.

Met Hoedt en de Vrij ga je kei hard af tegen de toppers.

Ze zullen hem wel vergeven als hij terug in de basis staat en ze minder goals binnenlaten. Blijft een topper.

4 september 2017 om 13:46

Of ze zullen hem wel laten gaan als hij eigen goals gaat maken. Ik weet niet wat slimmer is als je weg wil. Je best doen of juist niet... in zulke situaties denk ik aan het 2e.

Ik hoop dat Van Dijk zijn eigen fouten inziet en dat Soton hem weer toelaat bij het 1e.

Het is erg jammer dat het zo heeft moeten lopen.
Een transfer gaat nu wel erg moeilijk worden.
Hoop zelf ook dat van Dijk zo snel mogelijk weer kan aansluiten bij Southampton.

Nou Virgil, gewoon lekker vol de focus leggen op Southampton nu en weer een seizoen vlammen. Nu helaas geen transfer gemaakt, maar dan komt die volgend jaar wel!

Was handig geweest voor Nederland dat van Dijk zich nu zou kunnen doorontwikkelen bij een topclub, maar Southampton staat volledig in zijn recht. Dan maar nog een jaartje wachten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren