Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Begrijp niet dat Advocaat en Gullit zo'n licht middenveld het veld insturen'

Laatste update:

Oranje verloor donderdag kansloos tegen Frankrijk (4-0), waardoor een goed resultaat zondagavond tegen Bulgarije een vereiste is om zicht te houden op het WK in Rusland van volgend jaar. Hugo Borst wil graag zien dat bondscoach Dick Advocaat alleen maar kiest voor fitte spelers: "In godsnaam. Stel spelers op die al een wedstrijd of vier in de benen hebben."

Borst kiest sowieso voor Arjen Robben, omdat hij geniet van 'een uitzonderlijke status', terwijl ook voor Jasper Cillessen een uitzondering wordt gemaakt. Wesley Sneijder wordt gepasseerd in de favoriete opstelling van Borst, want 'die werd tegen Frankrijk ondersteboven gelopen'. Borst neemt het Advocaat en assistent Ruud Gullit kwalijk dat er donderdagavond in Parijs werd gekozen voor een 'lichtgewicht-middenveld'.

"Ik begrijp niet dat twee mannen die zó gepokt en gemazeld zijn, zo'n licht middenveld zonder spelritme het veld insturen", aldus de analist bij de NOS. Borst zou op het middenveld zodoende kiezen voor Marco van Ginkel, Tonny Vilhena en Georginio Wijnaldum en in de spits krijgt Bas Dost de voorkeur boven Vincent Janssen. "Dost speelt altijd en scoort altijd. Geef hem de kans maar."

Ben je het eens met het middenveld van Hugo Borst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik begrijp ook niet dat een coach als Advocaat, die toch bekend staat als een pragmatische coach, niet met 5 man achterin gaat spelen!! Dat vind ik onbegrijpelijk.. Je kan het jezelf zo veel makkelijker maken als je er nog eentje inschuift achterin. Als Strootman speelt (die ze allemaal consequent op blijven stellen) dan staat er bij balbezit sowieso drie man centraal achterin want hij gaat gewoon lachend tussen die twee lopen.. Dus voor de opbouw en het aanvallende werk hoef je het niet te laten.

3 september 2017 om 11:01

Klopt. Vond ik vooral tegen Frankrijk ook opvallend naief van Advocaat, wat toch geen tactisch onbenul is. Alle supporters van Nederland lijken het 4-3-3 spel voor Nl elftal voorlopig even te hebben opgegeven (vooral na succesvol wk met 5-3-2), maar de coaches na v. Gaal lijken maar halsstarrig eraan vast te klampen. Haast net zo halsstarrig als aan die prutser van een Strootman (in oranje). Wat ik trouwens wel grappig vind: die Borst komt met commentaar dat het middenveld veel te licht was tegen Frankrijk en vervolgens noemt 'ie zelf namen die minstens zo licht zijn. Dat is helaas nou eenmaal de vijver waar we momenteel uit moeten vissen.

3 september 2017 om 11:15

Zoveel mogelijkheden heeft Advocaat niet qua spelers. We weten natuurlijk niet wat het plan was op het middenveld, maar als je ziet dat het niet loopt, moet je ingrijpen. Ze hadden na een kwartier spelen al een extra middenvelder erin moeten brengen.

3 september 2017 om 11:18

Ach joh.. Promes, Strootman, Janssen, Sneijder ik snap niet hoe het kan dat zij zo vaak, zo slecht mogen spelen zonder dat daar enige consequentie aan verbonden is! Als je er andere spelers neer zet gaan zij het echt niet slechter doen hoor!

3 september 2017 om 11:23

Houd toch eens op over die 5 man achterin. Mourinho speelt ook altijd 4-2-3-1, ook als hij de bus parkeert. Het gaat erom welke spelers je het veld opstuurt en met welke instructies, niet wat voor opstelling je kiest.

Het belangrijkste probleem is dat we geen enkele goede verdedigende middenvelder meer hebben nu nigel de Jong weg is. Tenzij je Hendrix oproept of Blind daar zet, maar dat zijn ook niet echt krachtige spelers, vooral Blind niet. Misschien Fosu-Mensah eens proberen.

3 september 2017 om 12:19

Marten de Roon is beter dan Hendrix. Ik denk als je Blind samen met De Roon als CDM hadden gezet, hadden zij het veel beter gedaan dan Wijnaldum en Strootman, omdat die te aanvallend zijn ingesteld en omdat Strootman niet helemaal dezelfde speler is als voor zijn blessure.

3 september 2017 om 11:46

Dat het onder die wonderdokters weleens fout gegaan is doet natuurlijk niet af aan het feit dat je met die drie centrale verdedigers gewoon voor meer zekerheid zorgt, ook tussen de oren van die spelers! Van Gaal heeft ook weleens aan gegeven dat dat ook een belangrijke factor was!

3 september 2017 om 15:20

Binnen dit nederlands elftal mis ik iemand die af en toe een rotschop uitdeelt, als een pitbull een duel in gaat en zich niet voor schut laat zetten.

Als je toch kijkt hoe blind door pogba voor schut wordt gezet bij de cornervlag... Als ik zo voor schut gezet zou worden door notabene een ploeggenoot zou ik hem toch een rotschop verkopen. Hij zou er niet langskomen, niet met en niet zonder bal

Als ze verstandig zijn gaan ze de komende wedstrijden gewoon 3-5-2 spelen met hoog opgeschoven backs.. Je moet elke wedstrijd winnen en het liefst ook met veel doelpunten. En Bulgarije, Wit-Rusland en Zweden moeten gewoon te verslaan zijn.

Cillissen
De Vrij
BMI
Hoedt
Fosu Mensah
Van Ginkel
Vilhena
Blind
Wijnaldum
Robben
Promes
3 september 2017 om 10:48

Het vervelende is alleen dat ze tegenwoordig in Wit-Rusland al zeggen:"nederland?? Dat moet te doen zijn" Bulgarije en Zweden zullen dus ook die mening hebben. Systemen zijn leuk maar je hebt eerst goed spelersmateriaal nodig. En helaasat ontbreekt er op het ogenblik aan in Nederland

3 september 2017 om 10:58

Nederland heeft veel betere spelers dan Bulgarije, Wit Rusland en Zweden. Bij Zweden zou alleen Emil Forsberg een basisplaats hebben in Oranje, dus Oranje moet gewoon winnen van deze drie!! Ze moeten wel scherp blijven en niet denken van: "het wordt makkie".

3 september 2017 om 11:19

Dat blijven we onszelf wel vertellen, maar laten we eerlijk zijn: het is gewoon helemaal niets als ze samen op het veld staan! Ik denk dat wij zelf onze spelers schromelijk overschatten

3 september 2017 om 11:20

Ik denk "het wordt makkie" niet meer in de hoofden zitten van het Nederlands Elftal.

3 september 2017 om 11:31

Dat is een opstelling voor als je wilt gaan counteren.

Een andere opstelling lijkt me beter als je moet winnen.
BMI is een stuk sneller en meer ervaren dan Hoedt, dus die vervangen we. Het middenveld heeft zo genoeg pit en fysiek. Er staat een echte afmaker met Dost en zijn gebrek aan kwaliteit aan de bal word opgevangen doordat onze 3 creatiefste spelers om hem heen staan.
Jammer dat de links- en rechtsback aanvallend niet veel toevoegen, maar we hebben niets anders.

Cillissen
Fosu Mensah
de Vrij
BMI
Blind
Wijnaldum
Vilhena
Robben
Promes
Memphis
Dost

Het enige waar ik het absoluut mee eens ben is dat Bas Dost gewoon de nr 9 moet zijn bij Oranje. Die gast schoot vorig seizoen alles in flarden wat los en vast zat! Ook dit seizoen lekker op dreef. Man man man... We krijgen weer zo een Huntelaar van Persie gebeuren. Dat weer de verkeerde spits wordt opgesteld.

3 september 2017 om 11:26

Met alle respect voor Bas Dost maar die jongen komt gewoon niveau te kort! In de CL scoort hij toch ook niet. Portugal dat is allemaal leuk en aardig maar de meeste teams zijn daar vrij zwak en zo'n Dost gaat echt niet even 10 goals in de premier league scoren. Dost heeft altijd echt optimaal gepresteerd rond de spelers om hem heen Narsingh bij Heerenveen, de Bruyne bij Wolfsburg en bij Sporting Martins. Liever Vincent Janssen waardoor jongens als Robben en Promes beter functioneren:

3 september 2017 om 14:56

Hij heeft het in de voorgaande interlands toch wel aangetoond? Scoorde in de 3 interland voor die van Frankrijk steeds een goal.

3 september 2017 om 11:35

Het is heel simpel. Als we weten dat we kansen gaan creeëren en de bovenliggende partij zijn moet je Dost opstellen omdat hij dan goals gaat maken.
Als je tegen een Frankrijk speelt is Janssen beter omdat hij defensief hard werkt en een aanspeelpunt is die goed kan combineren. Dost zou nog geïsoleerder zijn geraakt dan Janssen tegen Frankrijk.

3 september 2017 om 12:20

Dost is ook niet goed genoeg. Zelfs op hun oude dag zijn van Persie en Huntelaar nog een klasse beter dan die 2 flapdrollen die er nu telkens in staan. Zeer jammer dat Advocaat de Hunter niet heeft opgeroepen; in vorm bij Ajax en zelfs nu nog beter dan wat er op dit moment staat...

3 september 2017 om 14:52

Dost had toch een basisplaats tegen Luxemburg en Bulgarije? Viel toen compleet door de mand. Wat maakt het nu uit dat hij scoort in Portugal? Hij moet scoren in Oranje. Janssen scoorde in de 3 interlands voor Frankrijk gewoon. Dus wat is nu het probleem? Dus je gaat de speler die scoort vervangen door degene die niet scoort?

4 september 2017 om 00:28

Maar Janssen scoort niet meer. Niet in de afgelopen 2 wedstrijden. Dus 2 om 2. Dost verdient een kans. Janssen wordt uitgekotst in Engeland waar Dost alles aan flarden schiet. Terwijl heel Spurs WEL lekker draait op Janssen na. Dat je een speler al beoordeelt op 2 wedstrijden en daarmee al afschrijft. Knap hoor! Ja ik zie het hoeveel Janssen heeft gescoord in de laatste 2 interlands. LOL

Borst heeft gelijk, dit moet het middenveld worden. We hebben nu spelers nodig die gemeen zijn en gas blijven geven.

Ik snap niet dat er iedere keer naar de coaches worden gewezen. Voorheen bestond het Nederlands Elftal uit spelers die destijds presteerden bij Europese topclubs. En nu??? We mogen blij zijn dat er enkele een basisplek hebben bij een subtop.

Dus tja, beter dan dit hoeven we de komende jaren niet te verwachten.

3 september 2017 om 11:13

Dannog hoor je met dit materiaal van alle landen in deze poule te winnen met uitsluiting van Frankrijk. Dus er is zeker een probleem waar ook de coaches mee zitten. Advocaat kun je nu niet aanwijzen. Maar de twee voormalige bondscoaches zeer zeker wel. Materiaal is nog altijd genoeg voor knockoutfase wk, mentaal zit het gewoon niet goed..

3 september 2017 om 11:20

Dan juist moet je met tactische vondsten het team versterken. Een hechtere defensie, 442, 532 of 352, en 2 snelle wendbare spelers voorin. Onbegrijpelijk dat tegen de Franse krachtpatsers niet voor een dergelijke ingreep is gekozen. Tactiek moet ons redden in kwalitatief arme jaren, zoals Van Gaal goed had gezien.

3 september 2017 om 11:39

Tegen Frankrijk had je misschien een meer fysiek middenveld moeten opstellen, maar dat kan ook gewoon met een 4-2-3-1. Het gaat erom welke type spelers je opstelt, niet de formatie zelf.

Wijnaldum werd ook omver gelopen tegen Frankrijk. Dus ik snap die keuze van Borst niet helemaal. Net zoals dat ik niet snap dat Huntelaar niet bij de selectie zit

Sorry hoor maar er wordt FLINK overdreven na de wedstrijd tegen Frankrijk... Het maakt geen fuck uit wie je tegen Frankrijk het veld in stuurt...

3 september 2017 om 12:28

Precies. Dit is het moment voor de achteraf praters en de doem denkers. We zitten in een cyclus waarin we afscheid moeten nemen van de ouwe topspelers en dus een nieuwe lichting. Dan heeft Frankrijk op alle posities betere spelers en maakt het niets uit wat je het veld in stuurt. En heel gek maar tot voor de rode kaart sta je maar 1-0 achter. Ja had meer kunnen zijn maar was nog niet zo. Je zag de 2e helft met 10 man meer aanvallende impulsen dus er zat daar al wat fout. Maar normaliter had het niet uitgemaakt wie er stond. Ik heb al deze deskundige ook niet gehoord toen de opstelling bekend was. En iedereen was het er over eens dat Frankrijk op dit moment een paar maatjes te groot is.

wij zijn al jaren luxe gewend. omdat wij de uitvinders van het totaal voetbal zijn. ik ben van mening dat dit deels met visie te maken heeft. dit staat los van kwaliteit. om eerlijk te zijn frankrijk,belgie bijna elk land heeft er mee te maken gehad dat ze mindere periodes hebben gehad qua kwaliteit. belgie stelden immers niks voor vroeger. nu moet je kijken een wereld elftal. dus naar kwaliteit moet je niet kijken dat is de makkelijk en totaal onnodig omdat we niet beter hebben. je moet kijken wat je in eigen keuken hebt, en roeien met de middelen die je hebt dat maak je een kampioen. oke terug naar totaalvoetbal prima dat we dat hebben uitgevonden. maar het word tijd om te gaan updaten. totaalvoetbal 2.0 we we gaan een kijkje nemen bij andere competities we vergaren kennis. we willen dingen weten, de nieuwste technologische ontwikkelingen volgen. we moeten alles er aan doen om het wiel beter te maken. alles in het leven word geupdate dus waarom het voetbal niet? zijn we te trots? willen we ons ego niet opzij zetten? want je moet realistisch kijken. het is klaar van tijdperk goud jaren. laten we nieuw bladzijde schrijven. oke we hebben mindere kwaliteit maar dat betekent niet dat we ver kunnen komen. ik heb liever dat kwartfinales halen. dan dom aan ons eigen totaalvoetbal houden en niet eens op het wk komen. dit gaat dus allemaal om visie. kijk ijsland ek. kwaliteit is bagger maar dat is geen excuus. je kan als team groeien het blijf immers een teamsport. samen doe je het, ik mis de vurige mentaliteit in het nederlandse voetbal. daarom dat psv en ajax zuid-amerikanen halen die dat wel hebben. dus blijkbaar weten we 1 ingredient die we missen vurigheid! zo kom je steeds achter dingen. 

dit is zou mijn opstelling nu zijn. ik kijk naar de volgende punten 
- speelt wekelijks en liefst in vorm
- past hij in het systeem wat ik voor ogen hebt.
- ervaring
- liefst in grotere competities. (niks mis met eredivisie)

Soms zijn mindere spelers ( Dus spelers minder als de concurrent door de ogen van het nederlands volk) toch het laatste puzzelstukje kan zijn. Het gaat om een team bouwen niet om zet de beste spelers erin.

Wij hebben talenten maar niets voor niets heten het talenten. Deze spelers zijn vaak wisselvallig in spel. Talenten moeten immers groeien tot volwaardig constante spelers. Nog een ding wat Nederland vaker mag oefenen. Penalty's ik benadruk dit heel goed omdat we echt slecht zijn erin. Het moet echt beter! 

mijn systeem is met 2 controleurs. 1 verspreider die blijft hangen omdat blind niet de snelste is. je kan zeggen over blind wat je wilt maar hij heeft een fenomale inzicht. gezien omdat we ook niet beter hebben ben ik hartstikke blij met blind. nogmaals ik kijk wat we wel hebben zeiken heeft geen zin. de andere is een pitbull daar zie ik vilhena wel in. in de verdediging heb ik voor gebruikelijke van dijk en de vrij gekozen. daarnaast pieters en tete. pieters heeft ervaring speelt redelijk nogmaals kijken wat we in de keuken hebben. voorin heb ik robben , promes,wijnaldum. ik heb voor wijnaldum gekozen omdat hij scorend vermogen heeft en lekker gevaarlijk is in de 16. ik zou op de training willen oefenen met de buitenspelers om voorzetten op dost. want hij scoort aan de lopende band dus dat moeten we benutten. in het nederlands elftal is het belangenrijk dat er een as gaat ontstaan met bepalende jongens. die telkens terug komen. dit zijn meestal enkele spelers die zijn belangenrijk voor het team. dan heb ik het niet meer over robben. de rest zou eventueel gewisseld kunnen worden mocht ene het beter doen. keeper hebt gekozen voor padt. ik hou van lange keepers geeft van meer zekerheid en uitstraling. zoet acht ik te zwak. cillessen traint alleen maar. 

de opmerking: mensen die zeggen nederland heeft niks te zoeken op het wk is onzin. omdat wij gewend zijn om altijd mooi te spelen hebben we dus niks te zoeken
word wakker mensen tijden veranderen. nogmaals met mindere kwaliteit kan je op toernooi ver komen. we gaan voor het kampioenschap maar kwartfinales halve finales is toch prima! is toch niks mee. ik zou hartstikke trots zijn op het elftal. 

dit geeft aan hoe arrogant en verwend wij zijn omdat ze niet spelen zoals wij vroeger gewend zijn we blijkbaar niks waar. strijden tot de laatste kansen fysiek en mentaal passie strijd. ook al is het niet even mooi dat is het mooie van wat minder zijn!
je verdient het niet als pas alles kanssen weg zijn! als sweden had gewonnen bijvoorbeeld. ondanks het slecht spelende oranje is er kans. dit gaat niet over wel verdienen of niet verdienen. dit gaat om kansen grijpen!
Lees meer op www.voetbalzone.nl

Padt
tete
De vrij
Van dijk
Pieters
Blind
Vilhena
Robben
Wijnaldum
Promes
Dost

Het is gewoon een matig team oranje.
Waren we voor het afgelopen wk al.
Alleen toen hadden louis nog.
En ook het middemveld van ginkel vilhenna wijnaldum word overlopen door die fransen.
Die hebben op iedere plek top spelers en een paar uit de buitencategorie. Nederland heeft alleen robben die top is maar geen buitencategorie meer.

Je kan Dost prima neerzetten met Robben op de flank en dan achteraf zeuren dat ie onzichtbaar is.

Je zet óf Robben links en een rechtspoot rechts met Dost er tussen of een aanspeelpunt in et midden met Robben op rechts.

En dat geneuzel over het middenveld. Er zijn misschien 10 middenvelders in de hele wereld die zich staande houden tegen die wereldtoppers van Frankrijk en van die 10 heet er geen Van Ginkel, Wijnaldum Vilhena. De pers lijkt wel verrast door het resultaat tegen Frankrijk. Als Telstar van Ajax verliest is het toch ook geen demasquee. We moeten ons realiseren dat we niet zo goed zijn en die arrogantie inslikken. Het enige domme was open huis houden bij 0-2 en 10
Man waardoor je er nog 2 om de oren krijgt.

3 september 2017 om 15:03

Dat klopt. Als je Dost wilt gebruiken din je de flanken aan te pakken. Maar om nu Robben daarvoor op te offeren? Laten we niet doen dat Dost onze redder is. En ik zou ook niet zo snel goede buitenspelers weten die dit wel goed invullen momenteel. De beste in de Nederlandse competitie is Alireza, maar die mag je niet selecteren.

Er wordt veel naar de coaches gewezen, maar het zijn met name de spelers die teleur stellen. Er lopen genoeg leuke spelers rond (geen echte wereldtoppers, maar ook niet zo dramatisch dat je dient te verliezen van Bulgarije bijvoorbeeld) maar zij laten hun land keer op keer vallen. Geef Dost inderdaad maar eens de kans en ik vind dat Wijnaldum, Strootman en Promes deze kwalificatie niet meer hoeven te spelen. Krijgen keer op keer de kans om op te staan voor hun land en laten die keer op keer liggen. Dan maar de kans geven aan Van Ginkel, Vilhena en Dost.

3 september 2017 om 13:53

Ik vond Promes echt heel slecht spelen. Zijn snelheid was nergens te vinden. Zijn dribbels en doelgerichtheid ook niet. En dat was zeker niet de eerste keer voor het Nederlands elftal.

3 september 2017 om 15:06

Promes was zeker niet de minste. Enige die nog wel eens een actieve maakte en had een prima voorzet op Robben.
Weet je trouwens dat Dost tegen Bulgarije uit in de basis stond? Liep lekker toen hè!

3 september 2017 om 17:53

Hoeveel kansen zijn er toen gecreëerd voor Dost? Als uw antwoord ,,bijna nul'' is dan mag dat aan een gebrek aan aanvoer geweten worden. En in dat geval heeft een spits geen eerlijke kans gehad. Tenzij hij zelf de bal dient af te pakken om vervolgens de voorzet binnen te schieten na een voorzet die hij op zichzelf heeft moeten geven. Zelfs het o zo geroemde Frankrijk heeft niet eens zo'n speler. Maar Dost wordt er wel op afgerekend omdat hij ''maar'' in Portugal speelt. Uitgerekend een land waar Oranje vrijwel altijd kansloos tegen ten onder gaat.

5-2-3 zou mijn opstelling worden, met vilhena vlak voor de verdediging, met blind ipv hoedt en aan de linkerkant viergever (die helaas niet is opgeroepen). Van beek en sneijder als middenvelders en dost in de spits.

Als het middenveld kut is, kun je die ook gewoon overslaan.

En wie gaat van dit middenveld de beslissende pass geven? Dit zijn alleen maar dravers

De opbouw is van Nederland veel te traag. Tempo veel te laag. Steeds weer een balletje breed of een balletje terug. Passes die niet aankomen.

3 september 2017 om 12:12

Het loopt niet, geen tempo
Dan speel je niemand uit
Iedereen die Cruijff kent hoort dat te weten

Het is jammer dat bepaald spelers van Nederland, bij hun club wel gewoon goed presteren en bij Nederland het eigenlijk niet of nauwelijks laten zien en dan heb ik het over bijvoorbeeld Wijnaldum, Strootman en Promes: deze 3 spelers behoren 9 van de 10x tot de betere spelers van hun club, maar bij het Nederlands elftal laten ze het vrijwel nooit zien en niet dat Wijnaldum, Strootman en Promes de enigste 3 zijn, maar ik noem ze hier maar even als voorbeeld.

Regelmatig lees ik ook reacties dat dit het slechtste Nederlands elftal is en het klopt inderdaad dat dit niet het beste Nederlands elftal is, maar zo slecht als iedereen doet voorkomen, is dit Nederlands elftal niet. Alleen zijn landen als bijvoorbeeld Frankrijk gewoon van een hoger niveau, want die hebben in vrijwel elke linie wel echt een speler van een zeer hoog niveau rondlopen en ook kan Frankrijk het zich makkelijk veroorloven om bijvoorbeeld Benzema niet op te roepen, want dan hebben ze nog de keus uit spelers als Giroud, Griezmann, Lacazette, Mbappé en nog een aantal spelers en ik zou willen dat Nederland deze luxe had.

Ook vind ik het raar dat spelers als Pieters, Fer en van Aanholt vrijwel nooit worden opgeroepen door de bondscoaches van de afgelopen jaren. Alle 3 kunnen en zullen ze in mijn ogen echt wel van toegevoegde waarde zijn voor Nederland en ze spelen alle 3 al een paar jaar op een uitstekend niveau, waar ze zich ook prima staande houden en mits iedereen fit is, moet dit in mijn ogen de selectie worden:

Keepers: Jasper Cillessen ( FC Barcelona ), Jeroen Zoet ( PSV ) en Sergio Padt ( FC Groningen ).

Verdedigers: Kenny Tete ( Olympique Lyon ), Rick Karsdorp ( AS Roma ), Stefan de Vrij ( Lazio Roma ), Wesley Hoedt ( Southampton ), Virgil van Dijk ( Southampton ), Bruno Martins Indi ( Stoke City ), Erik Pieters ( Stoke City ) en Patrick van Aanholt ( Crystal Palace ).

Middenvelders: Daley Blind ( Manchester United ), Leroy Fer ( Swansea City ), Kevin Strootman ( AS Roma ), Tonny Vilhena ( Feyenoord ), Georginio Wijnaldum ( Liverpool ) en Wesley Sneijder ( OGC Nice ).

Aanvallers: Quincy Promes ( Spartak Moskou ), Arjen Robben ( Bayern München ), Bas Dost ( Sporting Portugal ), Jeremain Lens ( Besiktas ), Memphis Depay ( Olympique Lyon ) en Ryan Babel ( Besiktas ).

Als Nederland in een 3-5-2 formatie gaat spelen met deze selectie, dan zou ik op de back-posities voor Karsdorp en van Aanholt kiezen. Als Nederland in een 4-3-3 / 4-2-3-1 formatie gaat spelen, dan zou ik op de back-posities voor Tete en Pieters kiezen en Sneijder zou ik wel oproepen, maar in mijn ogen is hij niet meer goed genoeg voor de basis en dus zou ik met Wijnaldum op de plek van Sneijder spelen en dan Fer en Strootman controlerend.

In de punt van de aanval zou ik kiezen voor Lens: hij heeft in het verleden al vaker in de punt van de aanval gespeeld en is gewoon een prima spits. Kan zelf kansen creëren, is snel en heeft scorend vermogen en mocht je bijvoorbeeld achterstaan of een goal willen forceren, dan zou ik Dost erin brengen en ook zou ik Padt gewoon als 3de doelman bij de selectie halen, want in mijn ogen is hij gewoon een goede keus als 3de doelman en wie weet kan Padt in de toekomst wel omhoog gaan in de pikorde.

Cillessen
Tete
de Vrij
van Dijk
Pieters
Fer
Strootman
Robben
Wijnaldum
Depay
Lens

Advocaat was overmoedig tegen de Fransen en gebrek aan inzicht dat hij al niet na 20 heeft ingegrepen. Er was maar éã©n optie: zo weinig mogelijk goals tegen omdat doelsaldo erg belangrijk kan worden. Vanavond tegen Bulgarije hopelijk Dost in de spits en van Ginkel voor Sneijder, dit naast de al twee aangekondigde wijzigingen.

Het gaat niet Alleen om ee spelers die je opstelt. Het gaat om het systeem . Het is onbegrijpelijk dat dat belachelijke 4-3-3 steeds weer uit de kast wordt gehaald. 8 jaar lang 2 WK's presteren we uitstekend met andere systemen. En wat doen die koekenbakkers na van gaal?? 4-3-3! 4-3-3 was wellicht leuk in de jaren 70 maar kan tegenwoordig echt niet meer . Je worst totaal overlopen op het middenveld. Landen als Frankrijk Spanje Duitsland hebben daar 5 man rondlopen , hoe wil je die tegenhouden met 3 man. Je verdediging staat dus constant onder druk en aanvallend staat je spits op een eiland . Waarom spelen alle spelers slecht bij oranje terwijl ze bij hun club wel goed doen? Puur vanwege het systeem . Strootman wordt bij roma de stofzuiger genoemd..op een 5 mans middenveld is hij de gaatjesvuller . Bij oranje vallen zo veel gaten die zijn niet meer te zuigen . En daarnaast moet hij ook nog opbouwen en het spel verdedigen . Zelfde geldt voor Wijnaldum . Promes is de beste speler van Rusland maar daar heeft hij vrijheid om vanuit een 10 positie overal op te duiken en bij oranje zit hij vastgeplakt aan de zijlijn. Hoedt en de vrij kunnen echt wel verdedigen maar zagen tegen Frankrijk overal blaauw op zich af komen. Oranje moet 4-3-3 kilometers onder de grond begraven en echt nooit nooit nooit maar over hebben. Het is het domste naive systeem dat je voor het hedendaagse voetbal kunt bedenken . Wellicht win je dan nog niet van Frankrijk vanwege het kwaliteits verschil , maar je wordt niet zo overlopen en als het lang 0-0 of 1-0 blijf , maak je altijd een kans. Juist als je minder kwaliteit hebt moet je nederig en slim zijn. Van landen als IJsland , Tsjechië , Turkije , Bulgarije , Zweden moet oranje met gemak kunnen winnen. Daar hebben ze echt wel de spelers voor , maar dan moet je wel het maximale uit de spelers halen . In dit geval
Had ik dus tegen Frankrijk voor 4-2-3-1 gekozen met een middenveld van blind-Vilena-strootman-Wijnaldum-robben

Hij maakt voor Cillissen een uitzondering, waarom? Juist een keeper heeft ritme nodig. Verder zou ik Janssen vervangen door Dost, Sneijder door Vilhena, Strootman door Van Ginkel en Blind door elke willekeurige linksback met 2 benen.

Tja, het gevolg van onkunde bij Advocaat. Een middenveld van Strootman, Wijnaldum en Sneijder tegenover Kante, Pogba en Griezman is vragen om problemen. Technisch, tactisch en fysiek kom je dan tekort. En als je de strijd op het middenveld verliest dan weet je dat je kansloos bent.

Verder werd het pijnlijk zichtbaar dat je creativiteit nodig hebt. Met enkel en alleen de bal rondspelen kom je er niet. De Fransen hebben Griezman, Coman, Leyman, Pogba die allemaal een tegenstander kunnen passeren zodat een andere tegenstander moet uitstappen en ze vervolgens een makkelijke keuze kunnen maken. Wij hebben helemaal niemand die een tegenstander kan passeren op snelheid of door hem het bos in te sturen. Zelfs Robben zag er armoedig uit.

Dus ja, wees blij dat het 4/0 was geworden met deze opstelling en tacktiek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren