Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Overmars slaat toch nog toe: vijftien miljoen euro voor Braziliaan’

Laatste update:

Marc Overmars zei bij de presentatie van Maximilian Wöber dat de kans ‘vrij groot’ is dat Ajax geen verdediger meer gaat halen, maar wellicht slaat de directeur spelersbeleid toch nog een keer toe. R7 Sports claimt namelijk dat Ajax een bod van circa vijftien miljoen euro heeft uitgebracht op Rodrigo Caio Coquette Russo.

De Braziliaanse journalist Alison Souza meldt op Twitter dat de deal al rond is, maar zo ver gaat R7 Sports niet. Dat medium stelt echter wel dat de kans bestaat dat de 24-jarige Caio komende zondagavond tegen Palmeiras zijn laatste wedstrijd voor São Paulo speelt, de club waarbij de drievoudig international van Brazilië nog tot nieuwjaarsdag 2022 onder contract staat.

Rodrigo Caio meldde zich op twaalfjarige leeftijd in de jeugdopleiding van São Paulo, zesvoudig landskampioen, en tekende in juni 2011 zijn eerste profcontract. Hij maakte in zijn eerste wedstrijden voor São Paulo indruk als rechtsback, maar schoof later op naar zijn natuurlijke positie in het centrum van de defensie. Rodrigo Caio kan overigens ook als verdedigende middenvelder uit de voeten.

Rodrigo Caio staat inmiddels op 157 officiële wedstrijden voor Tricolor en kwam daarin tot vijf doelpunten en vijf assists. In de zomer van 2015 maakte Valencia melding dat men Caio voor minimaal 12,5 miljoen euro had gecontracteerd, maar ‘complicaties’ dwarsboomden de transfer. Hij leek vervolgens naar Atlético Madrid te gaan, maar zag op het laatste moment af van een transfer naar LaLiga omdat hij in Brazilië wilde blijven. Hij komt nu mogelijk alsnog in Europa terecht.

Denk jij dat Ajax een bod heeft uitgebracht op Rodrigo Caio?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 augustus 2017 om 08:45

Ik weet niet waarom we nav1 succesv(Sanchez) ineens allemaal gokken op dure spelers uit samba landen? Terwijl marcio santos, ledesma, rosales, cvitanich enz enz al aangetoond hebben dat wennen bij Ajax vanuit Latijns Amerika echt n hell of a job is....verder heb ik niet het gevoel dat Ajax op elke positie n lijst had met top 3 gescoorde spelers en dat deze gast uit de lucht kont vallen met zn 24 jaar... #paniekvoetbal

25 augustus 2017 om 08:51

Omdat we nu scouts hebben die in Zuid Amerika gespecialiseerd zijn. Ik zie het probleem niet. Daar zit die passie en inzet wat Ajax juist mist.

25 augustus 2017 om 08:56

Nou heb ik misschien nog niet genoeg gezien van Neres, maar hij straalt op mij alles behalve passie en inzet uit, oogt altijd een beetje verdwaasd.

25 augustus 2017 om 09:00

Ik heb echt vertrouwen in Neres en ook in Cassiera. Maar ze moeten wel echt de kans krijgen.

25 augustus 2017 om 09:53

Jij misschien wel Sven, maar de mensen die dagelijks met ze werken hebben dat totaal niet.

25 augustus 2017 om 09:54

Ja zo ziet hij er gewoon uit alsof hij de hele dag in de coffeeshop heeft gezeten. Hij mag idd wel wat harder werken en tonen dat hij er wat meer zin in heeft. Aan de andere kant als je ziet dat je inmiddels 3e keus bent achter Kluivert en Cerny zal zijn motivatie ook wel compleet verdwenen zijn.

25 augustus 2017 om 09:57

@intellectueel Dezelfde mensen wiens functioneren nu ter discussie worden gesteld?

25 augustus 2017 om 10:09

De mensen die dagelijks met ze werken hebben r indirect voor gezorgd nu dat wij bezorgd zijn om onze club n emotioneel reageren nu. De mensen die dagelijks met ze werken.......!!!!!

25 augustus 2017 om 12:36

Waarschijnlijk omdat spelers die een kwaliteit versterking zijn uit Zuid Amerika nog wel haalbaar zijn. In tegenstelling tot Europeanen die te veel salaris en niet naar de Eredivisie willen. Misschien dat men nog naar zoiets als sub-Sahara Afrika kan gaan kijken, maar waarschijnlijk is het scoutingsapparaat daar minder. Het zou wel goed zijn als je een gedeelte van de opbrengsten in het scoutingsapparaat te steken sinds gevestigde namen uit Europa niet te halen zijn. Naast natuurlijk het salaris plafond omhoog gooien zodat je misschien wel die ene ervaren kracht kunt halen die met niveau mee kan.

25 augustus 2017 om 12:51

Ik denk dat het ook knap lastg is als je door een grote club voor 12 miljoen gehaald wordt op 19-jarige leeftijd en je vervolgens niet in de plannen van de nieuwe trainer voorkomt. Ondanks tegenvallende prestaties van je concurenten, die wekelijks toch weer in de basis staan. Ik heb meer vertrouwen in de kwaliteiten van Neres dan in de keuzes die Keizer maakt. Keizer werkt denk ik graag met de jongens waar hij afgelopen seizoen mee heeft gewerkt helaas zijn die nog niet klaar voor het grote werk.

25 augustus 2017 om 14:28

Ja het is echt zonde van het geld om zo je geld uit te geven. Koop eens een Nederlandse voetballer die al enige tijd in de Eredivisie rondloopt, want kampioen zijn we al drie jaar niet meer. Europees gaan wij ook niet veel verder komen als iedereen maar extra tijd gunt aan buitenlandse spelers. Niemand klaagt dat Neres nu in de basis moet knokken of hij mag vertrekken. Het lijkt erop dat hij zonder zich te bewijzen al meteen die Ronaldo status krijgt. Waarom miste hij die schotpoging thuis tegen Rosenburg? Stel Marc haalt voor 50 miljoen aan Brazilianen, dan sla je volledig de plank mis. Want ik wil prijzen zien en progressie zien boeken met Ajax. Van de afgelopen 7 jaar heb ik maar een seizoen aantrekkelijk voetbal gezien en dat was alleen onder Bosz. Hij bewees dat je geen Brazilianen nodig hebt om te excelleren. Allemaal onzin om steeds maar weer buitenlandse spelers te halen. Je moet gewoon de spelers van je huidige selectie hard aanpakken, dan komt vanzelf de kwaliteit in hun naar boven.

Al haal je Sergio Ramos! Eerst de bezem door de Trainersstaf

25 augustus 2017 om 08:58

En het Technisch Hart neem ik aan ook.

Exit; Keizer, Spijkerman, Van der Sar en Bergkamp !

25 augustus 2017 om 09:05

Met nadruk op de assistenten inderdaad!

25 augustus 2017 om 11:03

Vergeet vooral die oud keeper niet. Die schreeuwlelijk mag ook vertrekken.

25 augustus 2017 om 11:03

Je bent geen Ajacied, anders praat je niet zo over vd Sar, Bergkamp en in mindere mate Spijkerman.
Vd Sar doet het commercieel gezien prima en Bergkamp is een icoon! Ipv te schreeuwen om ontslag kun je beter gewoon eens evalueren en kijken waar hrt zwakke punt echt ligt.
Het seizoen is onrustig gestart vanwege Bosz, Nouri en het vertrek van Sanchez. Klaassen viel te anticiperen, de eerste drie dingen ziin Ajax gewoon overkomen en zijn te wijten dat ondanks de 'kapitaalkracht' van Ajax, dit in het niets valt met het buitanland. Laten we eerlijk zijn. Een Pl-club krijgt 100m aan tv gelden, en alleen dit bedrag is meer dan de begroting van Ajax. Duitse clubs krijgen ook een aardige zakcent en hiermee valt niet te concurreren.

Het is gewoon een logisch gevolg dat als je een goed seizoen draait, je beste spelers wegwillen naar clubs waar ze het vijfvoud kunnen verdienen. Daar is nauwelijks beleid op te maken in dit tempo en het bestuur doet het gewoon prima.

25 augustus 2017 om 11:28

@ultimatefreak8

Klopt, ik ben geen Ajacied, maar Vitessenaar. Maar van de 3 topclubs heb ik wel het meeste affiniteit met Ajax.

Vd Sar was een wereldkeeper maar dan ben je nog geen goed directeur ! Heeft een pedante en arrogante houding ens tuurt naar het lijkt de club te weinig. Is volgens mij een groot voorstander van vriendjes om hem heen.

Bergkamp was een begenadigd voetballer en Cruyff-adept. Maar hij heeft JC zelf en zijn vriend Jonk gelyncht. Werkt veelal op de achtergrond en heeft het plan Cruyff achter zich gelaten. Kon ook niet met Bosz goed overweg. Ook hij heeft graag het kaartclubje om zich heen.

Het seizoen is niet onrustig gestart door Bosz, die was voor die tijd al weg. trouwens Sar en Bergkamp hebben niets gedaan om Bosz te houden en mee te werken aan zijn plannen. Ze waren blij van die zogenaamde lastpak af te zijn. Vriendje Keizer is naar voren geschoven en die blundert en wisselt er behoorlijk op los.

Ja, het seizoen begon desastreus door de gebeurtenissen rondom Nouri. Maar verder heeft Ajax niet doorgepakt. De linksback-positie was een probleem. Dijks is al 3x gewogen en te licht bevonden, maar is opeens de nieuwe linksback van Ajax. Op het vertrek Sanchez (voor hem gold niet 'not for sale'is niet goed ingesprongen.

Daarbij is het gesol rondom Viergever ( één vd sterkhouders van vorig jaar) en steeds wisselen van de vleugelspelers geen goed.

Oké tegen Nice kun je er misschien uitvliegen. Maar toch niet tegen Rosenborg ? En wat te denken van die lamlendige wedstrijd tegen heracles ! Voila, dit is het resultaat, heel veel onrust, geen vertrouwen en niemand weet waar die aan toe is.

Succes en sterkte !

25 augustus 2017 om 11:42

Je kunt het tegenwoordig beter de Technische Pacemaker noemen. Zit weinig leven meer in bij die lui.

25 augustus 2017 om 09:07

Keizer doet het zeker niet goed. Maar wie moet hij anders opstellen ipv de Ligt en Dijks. De een komt nog te kort de andere is gewoon niet goed genoeg.

25 augustus 2017 om 09:14

Ja Janssen.. Maar het staat niet! Het is geen eenheid. Hij maakt rare keuzes en wissels. Gooit het roer om tegen Groningen en wint, maar als het er dan om gaat in Europa stelt hij dezelfde 11 op die faalden. Van mij mag hij zsm weg. Hij is er gewoon niet klaarvoor!

25 augustus 2017 om 09:15

De hele verdediging komt te kort, de Ligt is nog jong maar zie een Veel meer ervaren Viergever en Veltman dezelfde of nog grotere fouten maken, als de Ligt wil groeien heb je een goede naast hem nodig, de Ligt wordt ook onzeker doordat hij met 3 hele matige spelers naast hem moet spelen

25 augustus 2017 om 09:57

Hét waren vooral de wissels wederom die hij maakte wat Ajax de das om deed. Net als bij Nice zelf de angel uit je eigen spel halen en de tegenstander in het zadel helpen. Dat neem ik hem zeer kwalijk

25 augustus 2017 om 09:58

Qua opstelling kun je hem niet zoveel verwijten. Tuurlijk Schone of De Jong, Huntelaar of Dolberg maar echt wezenlijk beter dan de ander is er op zich niet één.

Wel kun je hem het spel, de coaching tijdens de wedstrijd (zie die Dijks nog bij een 1-2 voorsprong rustig naar blind naar voren rennen) en de wissels (heracles en gisteravond).

Ja de voorbereiding was verstoord, ja transferwindow is open maar daar heb je dus mee te handlen.

25 augustus 2017 om 10:41

Kan Keizer er iets aan doen dat Van de Beek een passje over 3 meter verkeerd geeft? Nee toch? Het team laat die man gewoon vallen. Bij Bosz begon het ook slecht en draaide het ook, geef ze eens tijd.

25 augustus 2017 om 10:50

Precies. De 1e 2 goals die je tegen krijgt kan een trainer helemaal niks aan doen. Gewoon puur individuele fouten en bij de 2e ook nog pech dat de arbitrage niet zag dat het buitenspel was. Ajax begon beide helften goed. Dat is de hand van de coach. Niet de individuele fouten van de spelers...

25 augustus 2017 om 10:53

Plots staat vd Beek gisteren als 6 opgesteld. Daar stond Schone vaak.

25 augustus 2017 om 11:03

We hebben vorige week gezien hoe goed dat ging, schone op 6. Speelde op 8 stukken beter. Bovendien was donny een van de betere spelers afgelopen zondag, op 6.

25 augustus 2017 om 11:04

Vd beek is prima op 6. Speelt daar wel vaker maar gister was ie gewoon dramatisch.

25 augustus 2017 om 11:07

Het is niet zo dat Van de Beek de goal op een presenteerblaadje gaf, er gebeurde veel tussenin. Tuurlijk is het een grote fout, maar balverlies over de middellijn mag niet leiden tot een doelpunt. Had de verdediging goed gestaan dan was dit niet gebeurt.

Als Keizer niet zo laf gewisseld had, maar gewoon door was gegaan met het spel dat ze speelden, en waarin ze de overhand hadden, dan had er zeer waarschijnlijk een derde doelpunt bijgekomen.

Bovendien is het ook Keizer geweest die de grootste stuntelaar aanvoerder heeft gemaakt, dat kun je hem wel degelijk aanrekenen.

25 augustus 2017 om 12:01

@urbyafc
Met Keizer ontslaan los je het probleem niet op. Het zijn de mensen die de trainer aanstellen die het probleem zijn. Eerst is er hommeles met Bosz (bergkamp?) en vervolgens wordt Keizer een onervaren trainer, maar wel in het pulletje bij Bergkamp vallend, aangesteld. Moet je dat Keizer verwijten? Lijkt mij niet. Het probleem zit veel dieper om nog maar te zwijgen van het aan- en verkoopbeleid en dan de nadruk op het eerste.

25 augustus 2017 om 13:03

Het was juist de fout van Dijks, kijk maar goed nog een keer. Het begint bij vd Beek maar hij deed er wel wat aan maar Dijks niet! Als Dijks wat aan gedaan werd werd er tegendoelpunt waarschijnlijk voorgekomen...


Kijk maar op ajax tv, 00:50 wat Dijks aan het doen was, juist hij liet zijn man gaan.

25 augustus 2017 om 13:04

ajaxxxlove, niet alles kan je aan de trainer hangen, zou ook niet goed zijn, ook hij moet leren, alleen die stomme wissen, om dolberg er uit te halen. Die was niet goed. Ze hadden door moeten blijven met aanvallen, ze hadden de noren in de tang zitten en door die wissel veranderde dat weer helemaal

25 augustus 2017 om 16:34

Raar toch tegen Nice was het juist volgens de kenners dom om te blijven aanvallen en nu was het dom om niet meer te verdedigen. Het is nooit goed

25 augustus 2017 om 14:33

Alleen trainerstaf is echt niet voldoende. Koop Ajax van de beurs, ontsla Van der Sar, Bergkamp en Overmars. Die gasten maken er een potje van. Maak Wim Jonk de leider van Ajax en alles is opgelost.

26 augustus 2017 om 08:34

Inderdaad, Ajax mag in het verleden dan wel grote namen hebben gehad. Maar ze werden ps echt goed in het buitenland. Vergeet niet dat Zlatan in Italië als eerste werd geleerd om alles wat hij bij Ajax had geleerd te vergeten.

Ajax zal toch anders naar de opleiding en de trainingen moeten gaan kijken. Verdedigers moeten harder en meedogenlozer worden.
Middenvelders meer gif in het spel.
En aanvallers echte killers.

Dolberg als echte afmaker komt niet tot zijn recht als de vleugelspelers geen voorzetten geven bijvoorbeeld.

Meteen doen. Zou een echte versterking zijn!

25 augustus 2017 om 08:42

Heb jij hem zien spelen? (oprechte vraag) Ik ben benieuwd of dit een echte versterking is.

25 augustus 2017 om 08:50

Ja heb hem vaker zien spelen. Gold altijd als een van de grotere Brazilliaanse talenten. Technisch erg begaafd en een hele goede timing qua verdedigen. Hij liet niets heel van Neymar in zijn laatste jaar bij Santos (2013). Volgens mij kan je overal wel filmpjes vinden van die wedstrijd.

Zie hem gezien zijn lengte en fysiek overigens liever spelen als 6, maar zou bij Ajax ook weg moeten komen als CV.

25 augustus 2017 om 08:52

zeker een goede verdediger. zeer volwassen ook, maar dat mag ook wel op je 24e. dat verklaart ook de hoge prijs. ben benieuwd of hij ook echt komt.

25 augustus 2017 om 09:09

Wauw... dat had ik never nooit verwacht. Hij zit geregeld bij de Braziliaanse selectie is een verdedigende voetballer. Speelt al sinds zijn 17e mee bij Sao Paulo en kan zowel op CV als op 6 spelen. Heeft in zijn eerste opmars een zware blessure gehad van 7 maanden 2 jaar geleden, waardoor toen een transfer naar Europa niet door ging vanwege de medische keuring. Zowel Sevilla als Valencia wilden hem toen echt hebben.
In tegenstelling tot de ajax spelers van nu is hij echt een leider en zet hij de verdediging helemaal neer, deed hij overigens ook bij de Olympische ploeg die goud won tegen Duitsland waar hij altijd een basisplaats had. Is geen keiharde verdediger, maar eerder een slimme verdediger die niet veel overtredingen nodig heeft.

Wat mij wel twijfels geeft is dat hij altijd naast een soort killer in de verdediging staat, a la Thiago Silva/miranda of zoals Ajax had met Sanchez. Hij is namelijk niet super groot en niet de keiharde sloper.. Wel is hij 100x beter in de lucht dan Veltman natuurlijk, anders kom je niet bij de nationale ploeg.

Ik gleoof echter niet dat hij komt... Zeker niet na de komst van Wober.

25 augustus 2017 om 09:11

Ook een oprechte vraag. Als hij dan zo goed is, waarom speelt hij dan op zijn 24e nog in Brazilië? Meestal worden dat soort jongens vrij snel opgepikt door topclubs uit Europa.

25 augustus 2017 om 09:17

Als je het artikel ook hebt gelezen dan weet je waarom hij nog steeds in Brazilië speelt.

25 augustus 2017 om 11:06

@therazer.....Omdat niet alle Brazilianen staan te springen om naar Europa te gaan. Sommigen spelen daar hun hele carrière ondanks aanbiedingen uit Europa.

25 augustus 2017 om 14:17

Waarom zou hij dan nu wel naar Europa willen gaan voor nota bene Ajax? En waar zijn de Europese topclubs nu ze zien dat Ajax concreet wordt?

25 augustus 2017 om 18:26

Dat zegt die Braziliaan toch? Omdat hij 2 jaar geleden vlak voor een transfer naar Sevilla geblesseerd raakte voor 7 maanden. Toen was hij pas 21. Nu is hij net 1 week 24.

25 augustus 2017 om 09:09

Ik denk ook dat het een versterking is maar vraag me af of dit artikel waarheid is. De uitspraak: "Marc Overmars zei bij de presentatie van Maximilian Wöber dat de kans ‘vrij groot’ is dat Ajax geen verdediger meer gaat halen" baard mij nogal zorgen. De linie van het team waar ECHT kwalitiet te kort komt is namelijk de verdediging. Als hij dat in deze laatste dagen niet inziet dan gaat het een zwaar jaar worden voor de Ajacieden..

27 augustus 2017 om 03:45

Ik had liever Denswil gehaald voor de Linksbackpositie. Een beest met een zeer dodelijk schot en vrije trap. Kan je meteen Dijks verkopen. Bovendien kan je ook hem dan linkscentraal achterin zetten en De Ligt linksback. Met een Braziliaan is het maar de vraag of ie aanpast en of hij snel groeit. Een Sanchez is uniek, zoiets zie ik niet weer gebeuren.

25 augustus 2017 om 18:48

Zojuist een update van Mike Verweij. Is helaas onzin. Deze speler komt niet.

Klinkt als een goede speler, genoeg ervaring en iemand die je naast De Ligt kan zetten om hem te begeleiden. Scheelt toch of je als De Ligt zijnde iemand van 19 naast je hebt of iemand van 24 met 160 wedstrijden in de benen die gelinkt is aan Valencia en Atletico. Vraag is alleen of zo'n speler wil komen naar een club die niet eens Europees speelt en waar op dit moment totaal geen plan lijkt te zijn.

25 augustus 2017 om 12:52

Ik hoop wel dat zn engels goed is dan. En dat hij niet hoeft te wennen aan Nederland maar er gelijk staat.

Er komt een gekocht vreemdelingenlegioen aan... kennelijk biedt die eigen superopleiding geen soelaas. Deze moet dus kwalitatief veel beter zijn dan St Juste.... en ook veel duurder! We gaan het zien!

25 augustus 2017 om 08:45

We zeuren steeds dat de Ligt onevaren is maar iemand uit de opleiding heeft wel de ervaring ?

25 augustus 2017 om 08:54

Asjeblieft zeg. Beter een 'vreemdelingenlegioen' die 100x beter presteren dan 'eigenjeugd' die nog te jong/onervaren zijn.

Wat maakt het nou uit of het St Juste is of deze braziliaan? Als hij gewoon beter presteert dan boeit het totaal niks. Of vond je achteraf dat je beter St Juste kon halen ipv Sanchez omdat hij zorgt voor een 'vreemdelingenlegioen'?

25 augustus 2017 om 08:57

Bekende spelers in onze competitie maakt je in verre weg niet altijd beter, dat hebben we de laatste jaren wel gezien. Dat ter zijde bestaat het alleen uit jonge spelers, er moet nu ervaring bij komen in de verdediging, en die lopen niet rond op de toekomst.

25 augustus 2017 om 09:37

@grasveld7
Nou Ziyech steekt er momenteel toch met kop en schouder boven elke andere Ajacied uit!
Ook een speler uit de eigen eredivisie.
Zou er dan echt geen sleeping giants meer zijn?
Geloof ik niks van want als bv Haps, Overheem, Ter Avest of Ramselaar uit de jeugd van Ajax kwam, op hetzelfde niveau als ze nu staan, ze waarschijnlijk veel hoger aangeslagen werden.

25 augustus 2017 om 09:51

Lees, "niet altijd'', Er zijn uitzonderingen, maar Ziyech was als een van de betere spelers in de Eredivisie toen hij nog bij Twente speelde. Haps is toch geen bijzondere speler? En Ramselaar heeft niet eens een basisplaats bij Psv.. Dus geef mij maar spelers in het buitenland die in competities spelen waar meer gevraagd wordt dan alleen techniek.

25 augustus 2017 om 10:35

Ziyech steekt er met kop en schouders bovenuit? Waarin? Die 98% van zijn acties die balverlies opleveren of de 2% die wel lukt?

25 augustus 2017 om 09:04

Hou toch op, eigen jeugd. Ajax is geen kinderfeestje bij de MCDonalds. Speelt genoeg eigen jeugd. Eigen jeugd behoort het eerst 1 of 2 seizoenen met inval beurten te doen. En wat heeft St.Juste met dit verhaal te maken?

25 augustus 2017 om 09:21

Heb je de selectie van je eigen ploeg wel is bekeken. Zit vol met spelers van andere clubs. Ik dacht dat Feyenoord ook zo'n goeie opleiding had? Valt dus ook wel mee. Spelers zijn al gouw beter dan St Juste want die kan er niet veel van net als Haps trouwens maar ik ben blij voor je dat jij blij bent met middelmaat

25 augustus 2017 om 11:00

Ik hoef alleen maar Dijks te zeggen en ik ben al klaar. Als jij Dijks beter dan Haps vindt, snap ik direct je voetbalkennis!

25 augustus 2017 om 11:36

Waar zeg ik dat ik Dijks beter vind dan? Dijks is nog slechter dan middelmaat. Maar hoe had jij de verdediging van Ajax gisteren dan neergezet met het materiaal wat ze voor handen hadden? Viergever linksback?

25 augustus 2017 om 11:40

Haps is Echt niet beter dan Dijks hoor!!!!

Haps heeft 1 goed seizoen gehad bij een subtopper, that's it.

25 augustus 2017 om 16:48

Dijks heeft nog nooit een goed seizoen gehad!

25 augustus 2017 om 11:08

@lucunculus......Oh krijgen we dat weer. Die opleiding is prima maar die jongens hebben ervaring om zich heen nodig. Je kan niet constant met jong Ajax in het veld staan. Die jochies kunnen de kar nog nog niet trekken. Die moet je rustig brengen maar dat snappen de anti's dan weer niet. Die hebben dan weer een reden om weer opmerkingen over de jeugdopleiding te maken.

Die zal ff gek zijn om nu nog te komen, maar laten we hopen dat het doorgaat. Op dit moment is eigenlijk alles beter dan de huidige verdediging.

Overigens zal dit allemaal op korte termijn misschien helpen, maar op de langere termijn zullen er toch echt koppen moeten gaan rollen wil Ajax weer voetballend succes krijgen. Vorig jaar was duidelijk een gelukje met Bosz.

Potverdorie Ajax, paar weken geleden was ik nog aan het hopen om 2 Nederlandse ploegen in de champions league te zien.

Met deze verdediging kan je nog zo veel beter zijn dan de tegenstander, maar de kans op een tegendoelpunt ligt altijd op de loer.

Hoop voor Ajax toch wel dat ze verdedigende kwaliteiten gaan binnenhalen anders word het een lastig seizoen.

Dit zou best nog wel eens een pleister op de wonden kunnen zijn voor Ajax. Dit schijnt een zeer goede verdediger te zijn die de laatste maanden ook vast bij de Braziliaanse selectie zit.

25 augustus 2017 om 08:50

En die kon naar Atletico en verkoos Brazilië, waarom zou hij nu naar Nederland komen en naar een club gaan die dit jaar internationaal niet meedoet? Dit is een wandelgangen verhaal, meer niet!

25 augustus 2017 om 09:26

Waarom niet he? Het doet je allemaal wel wat he de uitschakeling van Ajax en de mogelijke aankopen. Bij elke aankoop ga jij nu roepen dat een speler van Feyenoord beter is. Zeer volwassen hoor. Goed bezig

25 augustus 2017 om 10:52

De uitschakeling van Ajax doet mij helemaal niets! Ik vind het ook gewoon terecht. Vind ze Europees op dit moment niet eens goed genoeg. De EL finale vorig seizoen is een toevalstreffer geweest, door een relatief makkelijke loting. Dit heb ik al eerder gezegd. Maar Ajax pretendeerde weer mee te doen en kwalitatief op orde te zijn. Gebleken is dat dit totaal niet waar is. Ik als Feyenoorder verwacht niet dat wij in de CL overwinteren. Maar ik blaas ook niet zo hoog van de toren zoals menig Ajacied hier wel doet. Dat is het grote verschil!

25 augustus 2017 om 11:34

@ Lucunculus

Wellicht kan hij wel verder kijken dan de deceptie van gisteravond., wellicht heeft Ajax hem kunnen overtuigen van een nieuw te bouwen team waar zij in hem 1 van de belangrijkste schakels zien. Geld is natuurlijk belangrijk, maar voetballers kun je soms nog overtuigen door hun ego te strelen of warmte te bieden. Of hij wilt wellicht eerst nog een tussenstap in Europa maken, alles is het op moment zo ellendig als het maar zijn kan bij Ajax, maar Ajax is nog steeds een goede springplank voor spelers. Die reputatie is echt niet aangetast na gister avond.

Persoonlijk hoop ik dat hij komt, al had ik liever gezien dat Ajax hem al veel eerder had gehaald. Ik juich het toe dat Ajax weer in Zuid-Amerika weer actief is, er zijn natuurlijk een hoop spelers die niet haalbaar zijn, maar spelers waarvoor de Europese top en sub top geen belangstelling heeft kunnen wel degelijk van toegevoegde waarde zijn. Hoe vaak hebben we de afgelopen jaren wel niet Zuid-Amerikaanse spelers bij die voormalige oost blok clubs gezien die echt wel konden voetballen en die niet zouden misstaan bij Ajax of Psv.ook ben ik wel een beetje klaar met Nederlands spelers omdat die vaak ook de typische Nederlandse voetbal kwaaltjes hebben.

Deze man heeft het in zich om de leiding te nemen in de verdediging, maar ook als captain zou hij geschikt zijn. Veltman als "captain" is echt een "joke",een prettige bijkomstigheid is ook dat hij qua overtredingen geen "loose cannon" iszoals Veltman dat wel is. Wat te vaak ellendige gevolgen heeft gehad voor Ajax. Het is een intelligente verdediger, met de nodige ervaring. Nog belangrijker; hij is in staat om zijn ervaring over te brengen op andere spelers. Zo´n kapstok hebben de jonkies in de verdediging al jaren nodig, maar zoals iemand hier boven al zei; hij komt het beste uit de verf wanneer hij een "killer" naast zich heeft staan.

Het zou een stunt van jewelste zijn als Ajax hem weet over te halen om naar Mokum te komen, ik hoop echt dat hij komt. En uiteraard voor de basis want eigenlijk zou je in de basis in elke linie een ervaren speler (die zijn ervaring ook kan over brengen) moeten hebben waar de jonkies in die linie zich aan kunnen op trekken, of gecorrigeerd kunnen worden door zo´n speler, want ook dat is oh zo nodig in Amsterdam. Nu snap ik dat het vinden van zo´n derde speler moeilijk is, maar met twee van dat soort spelers in de selectie zou ik al hartstikke blij mee zijn.

25 augustus 2017 om 09:03

Hij komt vast niet. Wat doet hij nou hier? Geloof er niks van en het is toch te laat. En niet alleen de verdediging is bagger. Ook de aanval. Te matige vleugels. Wordt er gewoon droevig van.

25 augustus 2017 om 14:40

Lee112,

Ik moet ook nog maar zien of hij komt, maar als hij wel komt is dit weer een stukje doorselecteren.

Zal de kwaliteit weer ten goede komen, zag gisteravond toch weer goede momenten als ze dat weten uit te bouwen gaat het wel goed komen.

Ben bang dat Marcel niet het totale plaatje ziet, is wel goed om een snelle verdediger tegenover een snelle tegenstander te zetten.

Maar had het achter beter gewoon kunnen laten staan en Frenkie brengen om het middenveld te ondersteunen.

Hoop dat keizer het gaat redden bij Ajax, maar heb toch al zo nu en dan kleine twijfels.

Goed dat hij zondag nog in brazilie speelt.

Bij VVV spelen ze liever tegen Dijks of veltman op de vleugels
Daar wordt Thy of van Crooij echt niet bang van

Even serieus. Dit is een braziliaans international. Die ook bij deze bondscoach serieus in beeld is. Die al naar een Spaanse topclub kon. En dan zal deze jongen voor ajax gaan spelen. Dit is een hele goede verdediger maar hier zitten echt nog wel meer clubs achteraan. Wordt al veel langer in verband gebracht met Europa. Maar die gaat echt wel naar een club die europees speelt.

Als de kalf gezonken is dempt men de put is hier van toepassing.

Het is een zooitje ongeregeld in de top van Ajax en het moment is aangebroken dat supporters zich moeten laten gelden.

Het optreden van de directeur tegenover Fox Sports toont aan hoe de belevingswereld van 'trainee' Edwin van der Sar is. Misplaatste arrogantie van de bovenste plank. Zijn handje werd 3 jaar lang vastgehouden, want meneer kon/wilde niet alleen zwemmen. Nu zien we allemaal waarom.

25 augustus 2017 om 10:31

amen... ik zeg dit zelfs al jaren. in de winter van van t seizoen 12/13 gaf ik(andere gebruikersnaam) al aan dat dit niet goed gaat. ow ow ow wat werd ik toen afgemaakt door een aantal VZ "bodyguards" van overmars en co. jullie weten wel wie dat zijn.... vorig jaar door paniekaankoop ziyech, voltreffer sanchez en bosz werd alles gemaskeerd. maar deze mensen die zichzelf de top van ajax noemen, maken jaar in jaar uit de zelfde fouten. f side en vak 410 kom in actie!!!

25 augustus 2017 om 10:32

uh.. wat heeft van der Sar precies verkeerd gedaan?
Het aanstellen van trainers en het ahlen van spelers is toch het werk van Overmars?

25 augustus 2017 om 10:41

vd sar is lid van TH. onder andere door hem ging peter bosz weg. onder andere door hem, werd keizer aangesteld(al moet ik zeggen dat ik zelf ook pro aanstelling keizer was, bijdeze i stand corrected) ipv een meer ervaren trainer. nee vd sar is hier ook mede schuldig.

25 augustus 2017 om 10:59

Je weet overigens wel dat overmars geen speler mag halen zonder goedkeuring vn het technisch hart? En in veel gevallen moet de rvc ook nog toestemming geven als het technisch hart uberhaupt al toestemming gegeven heeft. Vd sar is voorzitter van het technisch hart dus. Overmars wil wel kopen merk ik, maar ergens wordt hij tegengehouden. En hij heeft vrij stellig gezegd dat het niet de rvc is. Of je zijn uitspraken moet geloven is een 2e, maar als die kloppen lijken bergkamp en vd sar aankopen te blokkeren.

25 augustus 2017 om 11:23

Je doet je naam eer aan everybodyblind. Bosz is gewoon weggegaan omdat dit een trein was die maar een keer langs kwam, verdient meer, grotere club, kan hem geen ongelijk geven. Hij heeft een excuus gezocht, zoveel is inmiddels wel duidelijk, er zijn altijd wel dingen die beter kunnen zelfs bij de CL winnaar.

25 augustus 2017 om 11:50

ik zal het een en ander mis hebben zal wel. maar niemand maakt meer fouten dan de top bij ajax. wellicht zocht bosz excuses, maar de hele hierarchie binnen ajax is zwaar corrupt en vol met vriendjespolitiek. met zon trainer aan t roer geef je hem wat hij wenst. wederom is gebleken hoe verrot dat hele werking van TH is. was jij niet van t groepje van wat ik noem de VZ bodyguards van overmars en co? waar onder andere d.bergkamp ook een "lid" van is. nee sorry, die hele zooi heeft er een rotzooi van gemaakt, sportief gezien. but hey...we zijn de rijkste club van nederland..dat telt ook voor iets toch..

25 augustus 2017 om 12:57

Je geeft echt nul argumenten en onderbouwing, alleen maar geschreeuw. Lekker belangrijk wel groepje jij mij plaatst, ik ben lausho en heb mijn eigen mening, je hoeft het niet met mij eens te zijn maar onderbouw die in ieder geval wel.

25 augustus 2017 om 15:05

ik heb genoeg onderbouwing gedaan in mijn vorige posts. ik weet niet of t nu nog zo werkt, maar eerst kon je in t archief rond neuzen. als t nog kan, mag je gerust kijken. en ja tis nu meer emotie die de overhand heeft. en daarbij, welke argument wil je horen??? tis toch duidelijk als poep in de wc...dit werkt niet. ze maken steeds dezelfde fouten. het is daar vriendjespolitiek. het is daar te veel mensen met stemmen. het gaat niet goed, sportief gezien. ze hebben weer gefaald in deze transferwindow. wat voor argument moet je hebben?? het is gewoon feit wat er nu gaande is. een constatering. en dat moet ik nog beargumenteren?? oke lah...je hebt "gelijk". ik heb geen inhoud...

Doet me denken aan vorig jaar. Pas toen we uitgeschakeld werden, werd de portomonee opengetrokken voor Ziyech.

Waarom niet een Vermaelen halen die er direct kan staan en zich minder zal hoeven aan te passen?

25 augustus 2017 om 09:22

Voortdurend geblesseerd. Daarom niet dus.
Simpelheid en onderbuik regeren weer volop hoor.

Paniek zeg. Nu pas? We zijn deruit en de motivatie lijkt weg in de ploeg. Keihard gefaald deze transferperiode. Ongelofelijk!

Lijkt wel alsof Ajax of minimaal de rvc een grote schoonmaak wilt realiseren en daar de uitschakeling voor gebruikt.
Er zijn deze zomer haast meer spelers gekocht dan in alle jaren onder de Boer.
Ik heb ook sterk het vermoeden dat een nieuw elftal rondom Sanchez, Dolberg en Van de Beek gesmeed werd, alleen is eerstgenoemde nu vertrokken.
Ajax moet nu Dijks, Veltman, Viergever en Younes slijten.
Vervangers voor Veltman en Viergever zijn er al of zíjn ze mee bezig.
Nu die andere 2 nog.

25 augustus 2017 om 11:01

Uiteraard, stuur younes de enige die goed speelde gister weg...

25 augustus 2017 om 11:09

Het zou fijn zijn als Younes een reeks van goede wedstrijden kan spelen. Ik snap dat je niet elke wedstrijd kan schijnen, maar je kan je wel nuttig maken door andere spelers te faciliteren.

26 augustus 2017 om 15:31

Younes die zichzelf keer op keer vastloopt en een blind paard is, en notabene scoort dankzij een voorzet van iemand die wel overzicht heeft.
Ja die Younes moet weg.

Ze hadden potverdikke voor die Richarlison wat meer neer moeten durven leggen... waarom nu ineens wel? Altijd die paniek aankopen, omdat ze het in het begin wel denken te redden met de selectie wat niet zo blijkt te zijn!

25 augustus 2017 om 11:25

Tussen de regels door lezend denk ik dat Overmars dat graag had gedaan, maar dat hij hierin niet werd gesteund door de Raad van Commissarissen. Richarlison was een speler die vooral Overmars wilde hebben, maar de overige leden van het technisch hart hadden vertrouwen in de vleugelspelers die er al zijn, Kluivert, Neres, Younes en Cerny. Een extra vleugelaanvaller betekent ook dat 1 van die andere 4 geen zicht op speeltijd meer zou hebben.

Verdedigend moest er al wat bij toen Sanchez er nog was. In dat geval zou Wober een prima aanwinst voor de toekomst zijn. Nu Sanchez weg is moet Ajax een vervanger halen. Hoe goed deze jongen ook is (en ik vind het echt een goede speler), het is geen vervanger voor Sanchez. Dit is een veel begaafdere voetballer, maar een minder goede verdediger. Deze jongen heeft een beest van een verdediger naast zich nodig, dan kan hij met zijn kwaliteiten uitblinken. Nu zou hij naast de Ligt komen te staan, wat ook een voetballende jongen is en geen killer. Ik vrees dat het dan nog steeds een prima donna elftal is, ook al heeft deze speler enorme kwaliteiten.

Ja het is te laat mensen, ja! Maar dat is toch niet een reden om nu geen versterkingen meer te kopen? lijkt me juist broodnodig een killer achterin erbij te krijgen want gisteren stonden er 4 kleuters te verdedigen. Viergever heel snel uit het centrum halen en terug op linksback zetten en Dijks alsnog naar Norwich laten vertrekken! Hoop dat ze deze Braziliaan halen en er volledig opklappen voor het kampioenschap. Nummer 34 voor Nouri!

Stel dat het waar is, wat een wanbeleid voert ajax dan wederom! Waarom nu pas werk maken van deze jongen? Zij volgen hem al langer (komt niet uit de hoge hoed neem ik aan) dus had deze speler met een mogelijk vertrek van Sanchez direct de vervanger moeten zijn! Wellicht had dit EL of zelfs CL opgeleverd!
Nu is hij extra duur en is het voor voor de ajaxfans extra zuur!

25 augustus 2017 om 09:26

Amen! Dit riep ik vorige week ook al, Ajax had meteen moeten anticiperen op het vertrek van Sanchez, want bij het eerste bod was het al overduidelijk dat hij naar Engeland toe wilde. Nu vis je opnieuw achter het net, geen CL, geen EL, en dan kom je nu met een verdediger aanzetten die je dus wel door de voorrondes heen had kunnen ballen. Vorig jaar was het precies hetzelfde verhaal met Ziyech.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk mosterd na de maaltijd is, want ook deze jonge kent de taal niet en zal moeten wennen aan de club en medespelers. Maar goed, dan had er in ieder geval een meer ervaren speler gestaan die weet wat opruimen inhoud. Dit is echt een goede speler, die de verdediging van Ajax een grote sprong aan kwaliteit zal geven.

25 augustus 2017 om 10:00

Ajax heeft ook direct Wöber gehaald na vertrek Sanchéz, een speler waar ze veel potentie in zien. Maar hij wilde niet naar Ajax komen zolang Sanchéz er nog was in verband met speeltijd. Timing van vertrek is uiteraard sub-optimaal.

25 augustus 2017 om 10:07

Maar waarom lees ik dan overal dat hij niet meteen een basisplaats krijgt? Die jonge wordt gezien als een van de grootste talenten in zijn eigen land, maar hier krijgt een Dijks zelfs nog de voorkeur. Wober kan ook op de LB positie, ik zal dan ook geen seconde twijfelen en meteen die wissel doorvoeren aankomende zondag.

25 augustus 2017 om 10:25

Omdat hij nu pas wil, omdat er andere hoger aangeschreven clubs zijn afgevallen bijvoorbeeld? En omdat Sanchez tegen de verwachting in vertrok?

25 augustus 2017 om 10:29

Sanchez is nog geen week weg. Denk je dat deze Braziliaan, inclusief werkvergunning regelen en randzaken meteen basis had gespeeld gisteren?

Tegen Nice speelde Sanchez beide wedstrijden.

25 augustus 2017 om 11:39

@ goodold11

Als Ajax hem in een veel eerder stadium had benaderd had hij wellicht mee kunnen spelen. Iedereen wist vorige seizoen al dat er serieus getrokken zou worden aan Sanchez. Als hij in een eerder stadium was gekomen, was wellicht Sanchez ook langer gebleven. Hij was 1 van die spelers die boos waren dat Ajax niet tijdig door selecteerde.

25 augustus 2017 om 11:55

Het is de manier hoe je zaken wil bedrijven. Als de speler niet weg is, kan je moeilijk iemand van dat kaliber halen voor de bank. Huid niet verkopen voordat de beer geschoten is.

Barac was op het allerlaatste moment afgeketst, had bij Sanchez ook kunnen gebeuren dan was deze Braziliaan niet nodig geweest. Het doorselecteren had gemoeten op andere posities, niet op de positie van Sanchez.

25 augustus 2017 om 17:19

@ goodold11

Op zich kan dat wel, maar je moet in ieder geval je schaduwlijst klaar hebben leggen. Het is algemeen bekend dat Overmars dat niet heeft. Het gaat niet alleen om Barac of Sanchez; de pijnplekken werden vorig seizoen al herhaaldelijk al bloot gelegd en daar is gewoon niets mee gedaan. Barac kwam pas weer op de radar door het tweeluik met Psv, zoals elk seizoen tot nu toe onder deze (technische) leiding reageert men pas als het te laat. Wat dat betreft moet ik Overmars in ieder geval het compliment geven dat hij dat ook heeft toegeven dat ze de kans hebben laten liggen.

Ook al zat er wellicht deze periode een beetje pech bij; dan nog is het een feit dat ze weer niet een uitgebalanceerde selectie/bank hebben kunnen samenstellen. Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen, wat ook niet helpt is dat Overmars feitelijk al een aantal jaar onder curatele staat. Men is vergeten dat in zijn eerste jaren al die kleine "koopjes" van hem aardig begonnen aan te tikken, toen wilde de Rvc al van hem af maar hij gered door de andere leden van het technisch hart. Dan is er nog het gegeven dat voor transfers (zowel in als uitkomend) bij bedragen vanaf 10 miljoen en meer er toestemming moet zijn van de rvc, waardoor je dus ook minder snel kan schakelen. Dat heeft alles te maken met de eerste (falende) jaren van Overmars, waardoor er eigenlijk een onmogelijke werk situatie is.

Dan laat ik nog maar achterwege dat niet zo heel lang geleden (maar door de finale plaats van vorige seizoen hoor je daar niets meer over) is dat de scouting van Ajax het bloed van Overmars wel kan drinken. Die conflicten zijn bij mijn weten nog niet opgelost, en ook in het rapport van Ling kwam er behoorlijk veel rotzooi naar boven drijven. Velen deden dat af als rancune, maar na het conflict met Jonk zagen we hetzelfde gebeuren met Bosz. Met andere worden er is nog niets verandert.

Tenslotte vind ik het persoonlijk onverantwoord om zo´n onervaren coach voor de groep te zetten als je weet dat:

- Er serieus door geselecteerd had moeten worden.

- Dat je weet dat er sterk getrokken zal worden aan sterktehouders van vorig seizoen.

- Gebruik te moet maken van het momentum dat Ajax "hot" is door die finale plaats om de ploeg en bank echt te versterken.

Dan neem je zo´n groot risico met zo´n onervaren trainer, ik ben al vanaf het eerste jaar na hun aanstelling tegen de huidige technische leiding. Toen des tijds geloofde ik het verhaal van het scoutingapparaat, Ling, Jonk en ook Bosz. Wat mij betreft hebben ze genoeg kansen gehad.

En daar komen ze nu mee. Ik ken deze jongen niet, maar na de blamage van gisteren doet mij dit nieuws weinig. Moet die zeer bittere pil nog verwerken...

Ik zie Valencia en Atletico voorbij komen in het artikel. Waarom zou deze jongen in godsnaam wel naar Ajax willen komen?

25 augustus 2017 om 09:21

2 keer medische afgekeurd, daarom ging een transfer naar Spanje niet door... en mensen hij heeft pas 3 keer in het nationaal elftal gespeeld, niet echt talent wel?

25 augustus 2017 om 10:55

Omdat hij slechts 3 keer in het Braziliaans elftal gespeeld heeft is hij niet echt een talent?
Dat is best een aparte aanname hoor.

Ik bedoel: Weet je hoe verschrikkelijk veel Brazilianen er in het topvoetbal rondlopen? Dan haal je minder gemakkelijk een groot aantal interlands. Ze kunnen er net als ieder ander maar 11 opstellen, maar ze moeten concurreren met een veel groter aantal spelers.

Een Felipe Luiz bijvoorbeeld is al 32 heeft 'slechts' 32 interlands, maar een topper als Marcelo (alweer 29 jaar) heeft er nog geen 50. Als je daar even wat minder speelt, wordt je gewoon niet opgeroepen.

Wat ik bedoel is: Zelfs Brazilianen die nooit een interland spelen kunnen voor onze begrippen toppers zijn.

25 augustus 2017 om 12:08

Je redenatie is goed, echter hebben die toppers uit Europa minder interlands omdat ze soms de toppers thuislaten en (mindere) jongens uit de eigen competitie een kans geven. Dat kan heel goed het geval zijn bij deze jongen. Ik heb hem nooit zien spelen dus geen waardeoordeel over deze jongen hoor.

Cassio Ramos heeft ook interlands gespeeld en dat was de 2e keeper van Sparta (verhuurd door psv)

25 augustus 2017 om 09:29

Begrijpend lezen is ook een vak..... Heeft in zijn eerste opmars een zware blessure gehad van 7 maanden 2 jaar geleden, waardoor toen een transfer naar Europa niet door ging vanwege de medische keuring. Zowel Sevilla als Valencia wilden hem toen echt hebben.

Beter eerst Bergkamp en Spijkerman eruit schoppen! Kunnen Overmars en Keizer gewoon hun werk doen!

25 augustus 2017 om 11:16

Jij bent ook geen Ajacied, want zo praat je niet over Dennis Bergkamp. Als assistent doet hij het ook prima.

25 augustus 2017 om 11:35

Haha, op basis waarvan basseer jij dat? Bergkamp zorgt alleen maar voor onrust met z'n stugge houding. Ook een reden dat Bosz weg is gegaan en dat Overmars naast Keizer geen ervaren trainer neer mocht zetten, allemaal door dat Technisch Hart waar Bergkamp deel van uit maakt. Bergkamp en consorten verpesten Ajax. Maar goed, een 'echte' Ajacied mag dat niet zeggen.

25 augustus 2017 om 11:43

@ Ultimatefreak8..

Van mij mogen ze er allemaal eruit, want veel wat we nu zien stond ook in de rapportage van Ling toen des tijds. Allemaal leuk en aardig hoor, maar elke Ajacied heeft respect voor Bergkamp, maar als hij niet functioneert in de technische leiding houd het gewoon op,

25 augustus 2017 om 13:45

Het is ook niet erg om eventueel acties te ondernemen, maar om nu te roepen dat iedereen die je niet bevalt eruit moet, zeker na een bepalende nederlaag, is korte termijn politiek. Vijf maanden geleden was alles nog hosanna.
Bergkamp heeft sterke kanten, ook zwakke kanten. Misschien wat leiderschap binnen Ajax zou de club goed doen, omdat dan beter de sterke punten van een persoon benut kunnen worden.

wat gaan we doen met de scout die bovengenoemde speler heeft gescout zodra d ze speler flopt bij ajax terwijl hij 15m heeft gekost. Ontslaan we die dan ook?

Het Nederlandse voetbal verkeert in crisis omdat we financieel niet meer concurreren met het buitenland. De Engelse competitie is financieel ijzersterk en de Duitse competitie volgt ook. Nu komt de Franse competitie hard opzetten, doordar er veel privaat geld in wodt gestopt en gaan de tv gelden ook vas en zeker steigen. Iedereen wilt Neymar en Mbappe zien. De Italiaanse competitie krabbelt ook op en Juventus, Milan en Napoli zijn goede ploegen. En dan heb ik het nog niet over de restante competities waar aardig geld inzit.

Je kunt bijna geen beleid meer maken als topclub omdat je de aanvoerder van Fortuna niet meer krijgt aangetrokken, je eigen jeugdspelers miljoenen contracten kunnen tekenen in het buitenland en elke speler met drie goede eredivisie wedstrijden wordt weggekocht.

Ik ben al wat ouder. Ik weet niet of je het doorhebt, maar de eerste divisie van de jaren 90 was net zo goed als de teams die nu het rechterrijtje spelen van de eredivisie.
In het begin van het milennium gingen spelers van ondertop naar subtop naar top. Tegenwoordig gaan spelers van eerste divisie en hoger net zo gemakkelijk naar een niveautje hoger in het binnnenland als dat ze nu naar het buitenland gaan.
De gehele competitie is gemarginaliseerd. Het niveau doet echt pijn. Als bestuurder krijg je hier geen beleid op gemaakt, behalve dat als een speler in Nederland goed speelt, je er een aardige zakcent voor krijgt.
Als Feyenoord halve finale haalt, dan worden ze ook leeggekocht.

De oplossing zit hem niet in het ontslaan van bestuurders bij geen enkele club, maar hoe Nederland weer aansluiting kan krijgen op de internationale kapitaalmarkt (tv gelden, sponsering, vergoedingen goor oefenwedstrijden, etc).

25 augustus 2017 om 17:36

@ Ultimatefreak8...

Ik ben ongeveer een jaar niet op voetbalzone geweest, maar ik ben al tegen deze leiding na het eerste jaar van hun aanstelling. Dat heb ik hier de afgelopen jaren ook veelvuldig herhaald, dus ik val niet in de categorie mensen voor wie alles vorig seizoen koek en ei was; en nu opeens alles verrot vind. Al is het niet dat ik het jou kwalijk neem dat jij dit niet wist, maar er gemakshalve er maar vanuit gaan dat ik iemand met de waan van de dag meegaat slaat nergens op.

Door de finale en de goede ontwikkeling die Ajax leek door te maken onder Bosz zijn velen vergeten wat er allemaal daarvoor mis was, dat had voor de rest weinig te maken met de veranderde transfermarkt of de financiële verschillen.. Ik heb nu even geen tijd om dat allemaal te herhalen, maar als je op mijn naam zoekt op voetbalzone zul je uitgebreide en beargumenteerde bijdrages van mij terug vinden waarom ik tegen deze leiding ben. Ik wil er gerust wel op terug komen, maar dan laat ik wel een berichtje achter op je "wall".

Feitelijk komt het in het kort erop neer, dat net zoals de spelers ook Ajax niet leert van eerder gemaakte fouten, en het gedoe rondom het vertrek van Bosz bewijds de dat nog maar weer eens. Het is leuk dat jij je leeftijd in de strijd wilt gooien, maar ik ben zelf ook al lang geen puber meer, dus dat toontje mag je lekker achterwege laten.

Als het kalf verdronken is....

Alleen een ezel stoot zich...

Maar goed dit is een begin. Paar goede jongens er bij, even doorbijten dit seizoen en het volgende seizoen weer acte de presence

Hahaha wat een wanbeleid ze moeten allemaal opstappen precies zoals vorige jaar in chaos snel Ziyech halen terwijl hij zogenaamd niet nodig was en nu weer snel wat aankopen doen zodat publiek tevreden blijft ik trap er niet in

Of hij komt of niet het is wel een opwindende transferperiode dit jaar!

In het internationale topvoetbal waar iedereen groter, sterker en sneller wordt haalt Ajax natuurlijk een centrale verdediger van 1.82......bij Ajax worden er dingen gedaan waar bij je mond soms van open valt.

25 augustus 2017 om 10:03

Ramos is 1.83, laten we nou aub niet gaan doen alsof een verdediger van 1.82 direct niet kan voetballen.

25 augustus 2017 om 11:28

Maar er zijn wel verschillen. Ramos is razendsnel en zeer kopsterk. Deze jongen is niet 1 van de snelste en kan op zijn best redelijk koppen. Daarbij heeft Real Madrid de mogelijkheid om een beest van een verdediger op te stellen naast Ramos (pepe en nu Varane). Die mogelijkheid heeft Ajax niet, waardoor je deze jongen duidelijk niet in zijn kracht zet.

na het debacle van gisteren komen de aankopen nog?
overmars mooi op tijd klootzak.

25 augustus 2017 om 10:40

Deadline is ook nog niet dicht, heeft niks met gisteren te maken, maar gewoon dat die nog 6 dagen open is en spelers nu nog een stap willen maken.

25 augustus 2017 om 11:32

je snapt het niet zeker eerst cl vooronde en el vooronde verspelen en dan nog spelers hale.
Dit had veel eerder gemoeten.

25 augustus 2017 om 12:59

Dat snap ik heel goed, maar het punt is juist dat het mogelijk is en dus gebeurd. Wat kan Ajax eraan doen dat de transfermarkt nog open is terwijl ze al begonnen zijn? Niks en daarom verwijt ik ze daar ook weinig in.

Kijk, eindelijk iemand die als een echte versterking klinkt!

Ajax heeft zonder twijfel nog verdedigende versterking nodig, maar.............als je een onervaren back inbrengt om van een back een middenvelder te maken terwijl je een middenvelder (de Jong) op de bank hebt zitten spoor je ook niet. Als ik de Jong was geweest had ik gezegd: trainer ik weet genoeg. Doei!

Daarnaast was die wissel helemaal idioterie. Je had die Noren bij de strot, die konden de aanvallende druk met Dolberg en KJH niet aan.

Als je bij een club met toch enige naam van de 6 wedstrijden er 1 wint is het crisis!!!! En moet je je afvragen wat nu? Zondag VVV uit, die win je zo ook niet.

Van opleidingsclub naar koopclub zou zo in het spotje kunnen van tele2, wat is er toch gebeurt met de beste opleidingsclub van Nederland.

Nou, niet in meer actief in Europa, dat kan een keer gebeuren toch. Iedereen lijkt haast alweer vergeten wat er allemaal is gebeurd met dat team. Wel lijkt het nu onzin om allerlei onduidelijke figuren naar Ajax te halen. Nu weer een Braziliaan die niet voor niets niet wordt opgepakt door Europa. Z'n naam is wel weer geweldig, Rodrigo Caio Coquette Russo. Ik hoor het al door de stadionspeakers en hoe Jan Boskamp het gaat uitspreken. De teleurstelling is groot, het voetbal niet goed genoeg, maar het vertrouwen in de nieuwe trainer Keizer is in ieder geval bij mij gezakt naar zeer laag. Wat een kwiebus met die wissels zeg. Het enige wat hij had moeten doen is die dramatisch sleche Veltman wisselen na die wederom verschrikkelijke blunder. Hij ziet die speler niet eens achter zich. De enige wijziging die volgens mij nog moet plaatsvinden is een toptrainer aanstellen. Keizer een plekje terug als assistent. Die is er nog niet klaar voor. Dolberg verkopen voor die 50 miljoen en in een package-deal die oeverloze zeikerd Ziyech ook maar meenemen en helemaal opnieuw beginnen.
En v.w.b. Cerny, na die cruciale blunder van gisteren, waardoor je op 1-3 kunt komen, begrijp ik waarom deze speler verhuurd/verkocht mag worden. Ik had de hoop dat hij naar PEC zou komen, maar ..... laat maar!

25 augustus 2017 om 10:40

Je aanvoerder wisselen dat durven een hoop coaches niet , alleen de coach van het Nederlandse damesteam

25 augustus 2017 om 11:53

@ peinke

Dat de meeste mensen hem niet kennen zegt niets, het is schier onmogelijk om echt bekende namen te halen die de hele wereld kent en respecteert. Overigens kennen velen de talenten ook niet die doorgaans worden gehaald of worden door geschoven. Dit is een intelligente verdediger die het in zich heeft om de leiding te nemen in de verdediging, iets waartoe Veltman helemaal niet toe in staat is. Dat hij niet eerder naar Europa kwam had te maken met medische redenen; en medische situaties kunnen zich verbeteren.

Daarnaast vind ik het onzin om te stellen dat wanneer de Europese top of subtop geen belangstelling heeft voor een speler; die speler geen versterking kan zijn voor Ajax, Feyenoord of Psv. We hebben vaak genoeg bij die voormalige oost blok clubs Zuid-Amerikaanse (en andere exoten) gezien die echt wel konden voetballen en die bij 1 van de Nederlandse traditionele top drie niet hadden misstaan.

25 augustus 2017 om 12:08

Nou, nu lijkt het op paniek in de tent, net als die Wöber. Als je je nu kunt redden met je huidige selectie, ga daar dan eerst eens mee verder en probeer niet net voor de deadline nog een speler te hengelen. En ik ben het eens met al die analytici die beweren dat alle spelers die naar PSV of Feyenoord gaan niet goed genoeg zijn. Zo'n Larson, akelig mannetje overigens, maar is die niet goed genoeg bijvoorbeeld. Maar heb de indruk dat bij Ajax alles is gefocust op eigen opleiding en als ze dan wakker schrikken ze mogen kiezen uit de 3e garnituur die dan net als Wöber in een paar maanden tijd van 7,5 ton naar 7,5 miljoen transferwaarde worden getild. En dat is nu net niet slim!

25 augustus 2017 om 18:42

Dat er nu paniek in de tent is klopt zeker, maar helaas is dat eigenlijk elk seizoen zo het geval. Paniek aankopen zijn niet altijd slecht, meestal wel natuurlijk; maar Ziyech was ook een paniek aankoop. Deze beste man zou (al is dat natuurlijk mijn mening) wel een geschikte aanwinst zijn, hij heeft voldoende ervaring en weet dit ook over te brengen op anderen spelers. Hij kan de druk aan om leiding te geven aan de verdediging en het is een intelligent verdediger, zo´n man kunnen de jonkies echt wel gebruiken.

Daarmee speel je alvast in op het volgende Europese seizoen (ik ga er natuurlijk vanuit dat Ajax via de competitie Europees veilig zal stellen). Ook in de competitie heb je zo´n vent nodig, en voor de ontwikkeling van de Ligt zou het perfect zijn.

Wöber ken ik niet, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen,maar je hebt nu de kans om een dikke twintiger met degelijk ervaring en bewezen leiderschap kwaliteiten binnen te halen.

Ik ben het grotendeels eens met het laatste gedeelte van jouw bijdrage, Ajax is ook doorgeschoten met het doorschuiven van jeugd. Nu ben ik al heel lang een tegenstander van Overmars, maar hij heeft dit zelfs onlangs aangegeven. Wat betreft spelers halen uit de Nederlandse competitie is het eigenlijk net zo lastig als bij de meeste buitenlandse binnenkomende transfers. Ik denk dat je het als een soort conjunctuur moet zien; Ajax is al een tijd niet succesvol geweest in halen van Eredivisie spelers dus halen ze ze elders, en op een gegeven moment draait dat weer tijdelijk om. Nu ik er over nadenken zie je altijd periodes met zulke golf bewegingen.

Wat wel een groot nadeel is van Nederlandse voetballers is; dat ze bijna allemaal last hebben van die typische Nederlandse voetbal kwalen:

- Structureel een laag tempo hanteren.

- Wedstrijd concentratie niet vast kunnen houden, met name in de slot fases. Waardoor men zo vaak het onnodig uit handen geeft.

- Structureel verdedigend de rode loper uitrollen, en gewoon toe staan te kijken.

- Te langzaam leren van fouten, men zich te vaak verschuild achter leeftijden.

- Het hebben van een over mijn lijk mentaliteit, want ze laten zich te vaak als kleine meisjes aan de kant zetten hebben.

- Te vaak niet in staat zijn om fatsoenlijk een pass over een paar meter te kunnen geven.

- Het extreem wisselvallig nemen en het verdedigen van standaard situaties.

- Veelal alles te mooi/voetballend willen oplossen.

- Niet scherp aan de aftrap verschijnen, het is niet normaal hoe vaak je moet horen dat men het niet "graag genoeg wilde" of dat ze niet "bij de les" waren.

- Nederlandse spelers in vergelijking ook vaak zoveel minder fit zijn en uithouding vermogen hebben.

Dit zijn allemaal zaken waar je mijn inziens geen miljoenen voor nodig hebt om te verbeteren. Het Nederlandse voetbal zegt wel na elk seminar dit aan te pakken, maar uiteindelijk trainen en leiden we gewoon op zoals we dat altijd hebben gedaan. Lol, ik zie nu dat ik behoorlijk ben afgeweken.

Zucht.... te laat Overmars. Laat je aankopen nu maar. Nooit was de frustratie groter ten aanzien van het handelen in de zomer. We zijn er nooit sterk in maar als je je club in een paar maanden zo ziet afglijden, krijg je mij niet meer enthousiast met een Samba speler erbij. Bwoaahhh wat een drama maand is augustus.

25 augustus 2017 om 10:58

Overmars kan er weinig aan doen dat de markt zo laat sluit en dat spelers zo laat willen beslissen, plus dat hij in een financieel speelveld zit waar Ajax het onderspit delft en vooral kan reageren. Ergens in Juli of Augustus komt een club met een flinke zak geld voor Walker van Tottenham, dat gaat Tottenham weer uitgeven aan Sanchez die zich sportief en financieel kan verbeteren, dan land je dus na onderhandelingen in half augustus en pas dan is Wober bereid om naar Ajax te komen, wat overigens al lastig genoeg was, Ajax heeft maanden aan hem getrokken en hij is nog niet eens een gevestigde speler. Maargoed dat was Sanchez ook niet.

Vind ook ik dit jammer? Ja! Kan Overmars hier iets aan doen? Nee, tot 31 augustus 23:59 blijft het een gekkenhuis. Maakt geen reet uit wie er op de stoel van TD zit, vind juist dat ze vanuit de opleiding goed anticiperen op vertrek van spelers, maar dat die nog niet meteen het niveau hebben van spelers die er al een jaar hebben gespeeld is ook gewoon logisch.

Iedere verdediger is een toevoeging aan de selectie van Ajax. Of zijn er nog die hards overgebleven na het zien van de wedstrijd gisteravond uit tegen Rosenborg? Dan moet je, net als Keizer en het hele technische hart van Ajax, een meters dikke betonnen plaat voor je hoofd hebben. Helaas vrees ik dat wat ik al eerder ventileerde, dat er bij Ajax van alles plaatsvindt, en dan vooral van het verkeerde soort. Dat zal met die hooghartige wijsneuzen daar niet vanzelf overgaan.....

25 augustus 2017 om 10:46

Dat er vanalles negatief gebeurd is een feit, maar waar dat aan te verwijten valt, dat is een ander verhaal. Ajax bepaald geen start tijden van de competities en ook geen transferdeadlines. Ook kunnen ze er weinig aan doen dat financieel het onderspit delven tov andere landen, tenminste niet het huidige bestuur, die proberen alles te doen om de begroting op de schroeven. En dat de Knvb kunstgras toelaat helpt bv. ook niet, spelers als Sanchez hebben dat na een jaar wel gezien.

Wat is je kritiek nou exact, je loopt maar wat te schreeuwen over het verkeerde soort. Ik kan ook wel zeggen, er gaat veel goed, van het goede soort, is toch geen argument? Mensen die Ajax blijven steunen hebben juist geen plaat voor de kop, maar begrijpen dat de realiteit is dat we weinig voorstellen financieel en sportief, waardoor het gruwelijk lastig is spelers aan te trekken.

25 augustus 2017 om 12:53

Ok, even over de verkeerde soort. Wegpesten van Bosz, aanstellen van Keizer, selectie weer niet op tijd op orde. Dat zijn maar een paar negatieve uitschieters. Simpel gezegd: met de huidige beleidsbepalers en technische staf is de weg van Ajax neerwaarts gericht. Alleen een grote schoonmaak van bovenaf kan dit stoppen. Het was tekenend dat Cruijff zijn handen van Ajax aftrok. Hij had al lang gezien welke kant het opging. De verkeerde....

Heb wel met ajax te doen. Nu zo laat nog geld besteden. Verdorie man! Elk jaar weer te laat! Het had zo mooi kunnen zijn. Zo'n van de Sar is ook niet geschikt voor dit vak. Staat als een bang hertje op een snelweg een interview te geven. Probeert dan ook nog stoer te doen terwijl hij staat te bibberen. Zet er aub een paar zwaargewichten neer en maak van Ajax weer Ajax.

25 augustus 2017 om 11:00

Zie bovenstaande, dit is gewoon de markt waar Ajax in zit, als je die realiteit niet begrijpt zul je elk jaar gefrustreerd raken, dit is gewoon een logisch gevolg van het fin. krachtenveld en de timing van voorrondes en transferdeadline

Ongelofelijk goede speler, maar we hebben een linksback nodig. En snel ook.

Zal wel weer te lang duren en een middenmotor uit Engeland ermee vandoor gaan. Uiteindelijk komen we uit bij Kashia ofzo...

25 augustus 2017 om 12:33

Kashia heeft in ieder geval een mentaliteit waar je u tegen zegt, is een leider en is t.o.v Veltman en Viergever gewoon een vooruitgang

Het zou wel een topversterking zijn, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij echt komt. Qua salaris biedt Ajax echt niet meer dan de Braziliaanse top, en ik weet niet of hij na zo'n Europese deceptie nog wil komen. Sanchez is ook geen 40 miljoen waard geworden omdat hij zo leuk speelde Fran Sol of wat dan ook.

Ik denk ook dat een linksback belangrijker is. Wöber lijkt echt een goede verdediger (al is het geen Sanchez). Orejuela is volgens kenners echt een koopje, dus die zou Veltman er wel uit moeten spelen. De Ligt was vorig jaar echt een beest, die moet je gewoon vertrouwen geven. Op het middenveld mag er voor de breedte nog wat bij (siem zou prima zijn als invaller), in de aanvaller graag nog een linksbuiten met klasse. Dan zou je zoiets krijgen:

Onana
Orejuela
de Ligt
Wöber
Aankoop
Frenkie
van de Beek
Ziyech
Neres
Dolberg
Aankoop

Weer een Braziliaan voor de tribune, gezien het succes van Neres en andere Brazilianen in dienst van Ajax.

(zo, nu wel goed onderbouwd, beste moderators? Krijg ik nu mijn puntje terug?)

25 augustus 2017 om 11:47

ik denk dat ze eerst de tribune gaan versterken en dan de bank en misschien in de winter de selectie?

'werd destijds bij Valencia 2x medisch afgetest......
Als dat maar goed gaat

15 miljoen voor een centrale verdediger? Die Overmars is echt volledig het spoor bijster!! Dit ruikt weer naar paniekerig beleid!! Het beste voor Ajax zou zijn dat het een andere leiding krijgt. De huidige leiding handelt zeer amateuristisch en onbekwaam.

Ik zou de komst van Caio echt wel toejuichen en mocht hij daadwerkelijk komen, dan zou ik in de laatste paar dagen nog proberen om Veltman te slijten. En ja, Veltman is aanvoerder, maar zowel op rechtsback als centrale verdediger, is hij gewoon niet goed genoeg en deze Caio is sowieso minimaal 1 klasse beter als Veltman als centrale verdediger, want Caio is pas 24-jaar, maar behoort al jaren tot een van de betere centrale verdedigers uit dat continent.

Hopelijk is er een club die Veltman wilt overnemen en het maakt mij niet uit hoeveel Ajax aan hem verdiend, als hij maar verkocht wordt. Begreep sowieso al niet waarom zijn contract werd verlengd en begreep al helemaal niet, waarom hij aanvoerder is geworden, want hij is gewoon geen aanvoerder en hij blijft fouten maken.

Ook hoop ik dat Ajax nu nog een linksback en een vleugelaanvaller binnenhaalt, want van Dijks en Viergever op linksback 'n heel seizoen lang, wordt je ook niet vrolijk, terwijl ik Viergever centraal sowieso al beter vind en Sinkgraven zie ik liever op het middenveld en Ajax werd kortgeleden met Angulo (21-jarige linksback van Deportivo Cali) en wat mij betreft haalt Ajax hem maar, want veel andere mogelijkheden zijn er niet en ja, zelf heb ik vaak Arana genoemd, maar ook Sevilla had een paar dagen geleden een bod op hem uitgebracht, maar Corinthians heeft aangegeven dat ze hem deze transferperiode niet meer zullen verkopen en ik denk dat Angulo ook echt een zeer goede back voor Ajax zal zijn.

Als vleugelaanvaller hoop ik op iemand als Everton Felipe. Zijn naam heb ik ook al vaker genoemd: dat is een vleugelaanvaller van 20-jaar, die in Brazilië bij Sport Recife speelt en in januari van dit jaar had Ajax een bod van 8 miljoen op hem uitgebracht, maar dat werd toen afgewezen en uiteindelijk haalde Ajax Neres binnen en als Ajax-zijnde zou ik nu weer een poging wagen, met een bod van zo'n 10 tot 11 miljoen, want op Cerny, Kluivert en Neres kan je (nog) niet 'n heel seizoen rekenen, terwijl Younes eigenlijk ook zeer wisselvallig (en 9 van de 10x zeer voorspelbaar) is en van Johnson verwacht ik dat hij dit seizoen vooral in Jong Ajax zal spelen.

Zoals ik al zei: probeer Veltman deze transferperiode nog te verkopen, zeker als je Caio binnenhaalt. Dan heb je dus deze selectie voor dit seizoen:

GK: André Onana - Benjamin van Leer - Kostas Lamprou.
RV: Luis Orejuala - Deyovaisio Zeefuik.
CV: Rodrigo Caio - Matthijs de Ligt - Nick Viergever - Maximilian Wöber.
LV: Jeison Angulo - Mitchell Dijks.
CM: Donny van de Beek - Carel Eiting - Lasse Schöne.
AM: Hakim Ziyech - Daley Sinkgraven - Frenkie de Jong - Siem de Jong.
RB: David Neres - Justin Kluivert - Vaclav Cerny.
CA: Klaas Jan Huntelaar - Kasper Dolberg - Mateo Cassierra.
LB: Amin Younes - Everton Felipe.

Dit moet dan in mijn ogen de vaste opstelling worden (zie opstelling). Zoals ik dus al aangaf: probeer Veltman deze transferperiode nog te verkopen en dan zou ik in de verdediging met Orejuala, Caio, Viergever en Angulo spelen en Wöber en (vooral) de Ligt zou ik dit seizoen nog een beetje in de luwte houden, al zullen die ook wel genoeg wedstrijden meepikken.

Op het middenveld zou ik voor Siem de Jong kiezen, samen met van de Beek en Ziyech en ik zou dan rouleren op het middenveld en ook iemand als Frenkie de Jong zal vast wel genoeg wedstrijden meepikken en ik sluit niet uit dat Ziyech heel misschien deze transferperiode nog zal vertrekken en anders zie ik hem volgend jaar zomer wel vertrekken en dan kan Frenkie de Jong zijn plek overnemen.

In de aanval zou ik momenteel voor Neres op rechtsbuiten kiezen, want Neres vind ik momenteel in zijn ontwikkeling toch wel wat verder als Cerny en Kluivert en ook denk ik dat Neres toch wat doelgerichter is als Cerny en Kluivert en in de punt van de aanval zou ik momenteel voor Huntelaar kiezen, want dat Dolberg nu minder zou presteren, was ook wel te verwachten en daarom is Huntelaar juist gehaald en Dolberg zou ik dit seizoen ook weer een beetje buiten 'de spotlights' houden om het zo maar even te noemen, maar ik zou wel vaak rouleren tussen Huntelaar en Dolberg.

Voor de rest zijn er genoeg mogelijkheden om te rouleren met de selectie die ik hierboven heb beschreven en spelers als Wöber, de Ligt, Frenkie de Jong, Schöne (dan het liefst in een aanvallende rol op het middenveld), Kluivert, Everton Felipe, Dolberg, etc. zullen echt wel aan hun wedstrijden komen.

Alleen ben benieuwd hoe Keizer het zou doen. Met de selectie die ik hierboven heb, moet je op papier zeker mee kunnen doen voor de titel, maar zelfs nu Ajax Europees uitgeschakeld is, zie ik Ajax niet mee doen voor de titel en dat is ook omdat ik Keizer gewoon erg zwak vind als coach, want het zal me niets verbazen als hij rond kerst ontslagen zal zijn en vooral tactisch is Keizer echt dramatisch.

Onana
Orejuala
Caio
Viergever
Angulo
S.de Jong
vd.Beek
Ziyech
Neres
Huntelaar
Younes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren