Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Keizer verraste: ‘Ik had mijn basisplaats bij Ajax zelf niet verwacht’

Laatste update:

In de eerste competitiewedstrijd van het seizoen had Mitchell Dijks een basisplaats bij Ajax. De vaste linksback Nick Viergever schoof door naar het centrum van de verdediging door de absentie van Davinson Sánchez, waardoor Dijks op de linkerflank terechtkwam. Een maand geleden was dat nog ondenkbaar, want de vleugelverdediger stevende af op een vertrek bij Ajax.

In gesprek met AT5 beaamt Dijks dat hij zijn basisplek zelf ook niet verwachtte. "Ik hoopte op een transfer, maar die is niet gekomen. En toen belde de trainer (Marcel Keizer, red.), we hebben een goed gesprek gehad en ik heb het vertrouwen gekregen. Hij wilde me er graag bij hebben. En ik denk dat ik tijdens de voorbereiding heb laten zien dat ik veel geleerd heb in Norwich."

Dijks is tevreden over zijn eigen spel, zegt hij. "Maar wel met een dubbel gevoel, ik heb liever drie punten", vertelt hij na de 2-1 nederlaag. "Ik hoor net keeper Bram Castro is verkozen tot man van de wedstrijd, dus dat zegt genoeg denk ik." De knop moet nu om, weet Dijks. "Donderdag staat er weer een wedstrijd voor de deur dus moeten we de schouders er weer onder zetten."

Is Mitchell Dijks een goede linksback voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vond Dijks gisteren één van de beteren op het veld van de Ajax kant. Dat zegt helaas dan wel wat over hoe Ajax er voor staat.

13 augustus 2017 om 10:24

Hij begon sterk maar na de 1-0 vond ik hem juist heel snel achteruit gaan. Voor zijn wissel liep hij geen meter meer.

13 augustus 2017 om 10:25

Hij mocht bij de 1-1 anders best de speler die van heracles de assist gaf wat korter op hem zitten.

13 augustus 2017 om 10:25

Een van de beteren toch zag ik hem qua positioneel en tactisch veel fouten maken en de voorzetten kwamen er niet aan. Zijn tegenstander liet hem te veel gaan en Younes zorgt juist voor dat Dijks veel ruimte kreeg en daar heeft Dijks weinig gebruik gemaakt zoals rendement.

13 augustus 2017 om 10:25

@mrwolffnl: Sluit ik me volledig bij aan. Bij de 1e goal van Heracles gaat hij niet helemaal vrijuit, maar voor de rest was hij 1 van de weinigen die niet enorm door het ijs zakte. Hij kwam vaak mee naar voren, was agressief op de bal en had nog bijna gescoord ook (kwam op de paal).

In de Eredivisie denk ik ook dat Dijks meer dan prima meekan, in Europa komt hij alleen wel tekort. Hij doet ook echt te weinig met zijn lengte met hoge ballen.

Edit: goede opmerking van Hindeloopen... Was uiteraard de 1e...

13 augustus 2017 om 10:36

Neem aan dat je de 1e goal van Heracles bedoeld, bij de 2e was hij allang gewisseld!

13 augustus 2017 om 10:28

Dijks speelde prima gisteren en is voor Eredivisiebegrippen ook gewoon prima. Heeft snelheid, prima voorzet, sterk in de duels en verdedigend helemaal niet zo zwak als sommige mensen af en toe doen vermoeden. Dit is blijkbaar ook wel de vijver waarin wij als Eredivisie moeten vissen. Ik denk dat hij ons nog gaat verbazen in positieve zin dit seizoen! Heb ook liever Dijks daar staan dan een verkapte linksback als Sinkgraven!

13 augustus 2017 om 10:57

zijn topsnelheid ligt misschien wel hoog omdat hij van die lange benen heeft maar explosief is hij zeker niet.elke kleine vleugel speler zou hem in de eerste 30-40 meter makkelijk kunnen kloppen

13 augustus 2017 om 11:06

Daar vergis je je in. Dijks is enorm snel en een kleine vleugelspeler is dat een term voor snelle speler? Dijks is de snelste Ajacied en Ook al lijkt zijn start wat langzaam is hij nog de snelste na Kluivert die de snelste start heeft.

13 augustus 2017 om 11:11

@ryan030: Hij lijkt niet snel, maar dat is Dijks dus juist wel. Op de 50 meter verslaat hij op snelheid Tete (zelf aangegeven door Tete). Het oogt alleen niet snel omdat hij lang en totaal niet wendbaar is.

13 augustus 2017 om 11:21

wat ik bedoel aan tegeven is hij is miscchien erg snel op de 50-100 meter sprints maar hoevaak loop je in een rechte lijn en dan 50 of meer meter lang?er zijn genoeg kleine spelers die gewoon erg explosief zijn en veel wendbaarder en als buitenspeler is het echt maar zelden dat je een sprint van meer dan 20-30 meter maakt dus zo effectief is dijks zijn snelheid niet met voetbal.kijk als voorbeeld aguero of zelfs messi die zijn echt super explosief op de eerste 30 meter en zorgen gewoon elke verdediger problemen door die enorme startsnelheid en wendbaarheid aan de bal.maar zal me niks verbazen als een dijks ze er allebei eruit rent in een lange sprint van 60-80 meter. of vergelijk het met een usain bolt,op de eerste 40 meter loopt hij achteraan en dan begint hij te versnellen en haalt hij een hogere topsnelheid als bijna alle andere sprinters.hierdoor wint hij de 100 meter maar op een 50 meter sprint zal hij het tegen de meeste van zijn concurrenten afleggen.

ook de vergelijking met tete loopt wat mank want dat is ook niet bepaald een vleugelflitser.

13 augustus 2017 om 11:03

Ja dag, Dijks speelde dramatisch. Ik heb hem niet zien verdedigen, want het enige dat hij deed was zijn man 2,5 meter voor zich lopen... Kwam Kuwas naar hem toe, dan bleef Dijks gewoon die afstand houden. Nooit verdedigde hij op de man of bal.. Hij zat er nooit kort op.. Kijk alleen al dat eerste schot van Kuwas of de eerste tegengoal... Aanvallend was het ook niks. Geen enkele goede voorzet. Voor de rest was het gewoon een vertraging in het spel..

13 augustus 2017 om 11:08

Sorry hoor bijna heel Ajax was slecht maar Dijks speelde een prima pot. Dat jij geen interventies hebt gezien wil niet zeggen dat ze er niet waren. Heb echt goed op hem gelet en verdedigend had hij een redelijk makkelijke avond dus schoof hij steeds meer naar voren maar bij balverlies van Ajax was hij ook altijd weer op tijd terug. Dijks hapt idd niet snel en enige wat hij hier meer moet doen is de voorzet eruit halen maar verder niets op aan te merken gisteren.

13 augustus 2017 om 11:15

Ik vond dijks ook een van de beteren gisteren. We willen allemaal types als dani Alves of een type maxwell maar dat soort types komen haast niet meer naar de eredivisie. Als Ajax voor een speler op de tribune zit en er zijn andere clubs die daar lucht van krijgen zijn ze er als de kippen bij. Ajax heeft in mijn ogen ook veelste traag gehandeld met het oog op de CL. Van beek zou ook de opvolger van schone moeten zijn. En Appie op de positie van Klaassen. Dat kun je Ajax dus niet aanrekenen. Verdedigend zou je Ajax wel kunnen zeggen dat het hart heeft gefaald. Younes heeft 10 dagen vakantie gehad in mijn ogen veelste weinig en ook niet echt een goeden vervanger voor. Kluivert voetbalt ook nog te wisselvallig maar is nog zo ontzettend jong die kun je dat ook niet aan rekenen. Keizer heeft gisteren wel gefaald met alle respect naar Heracles. Wissels die niet goed uitpakte en in mijn ogen ook de verkeerde. Als je zo speeld tegen Rosenborg kun je net zo goed je alleen richten op de eredivisie.

13 augustus 2017 om 14:08

Ik zou niet bang van zijn als hij opkomt met ruimte want zijn rendement is matig...

Het failliet van het transferbeleid kan niet beter worden geïllustreerd, dan de basisplaats van Mitchell Dijks. Eerst verhuren omdat hij niet goed genoeg is, daarna mag ie weg omdat ie niet goed genoeg is, om vervolgens met tientallen miljoenen op de bank geen betere optie te kunnen vinden, waardoor je hem in genade moet aannemen en zelfs opstellen in de eerste competitiewedstrijd.

13 augustus 2017 om 10:26

Als je het zo bekijkt heb je een duidelijk punt benoemt. En als je leest dat meerdere spelers hebben aangedrongen op het aantrekken van meer spelers kan je concluderen dat Overmars wederom slecht zaken doet op dat gebied.
Vorig jaar was de selectie ook nog niet rond op dit tijdstip. Nu dus weer niet. Ik hoop voor keizer dat hij punten gaat pakken en dat hij het elftal snel aan de praat krijgt want hij zal de man van de rekening worden. En dan staan Sanchez en Dolberg ook op het punt van vertrekken.

13 augustus 2017 om 10:27

Spijkerman ziet hem wel zitten... dat kun je toch zien op de zijlijn...

13 augustus 2017 om 10:31

Hij werd verhuurd omdat hij niet in de basisplannen van Bosz voorkwam (tactische redenen, niet perse om gebrek aan kwaliteit). Hij mocht na zijn verhuurperiode vertrekken, wegens een aflopend contract en edn goede onderhanddlingspositie van Ajax. Zijn tijd in Norwich was immers goed. Ajax deelde hem mee dat hij bij Akax zou blijven dit seizoen, omdat er niet genoeg andere opties zijn in de verdediging. Hij stond gisteren in de basis, omdat Riedewald en Tete voor de hofdprijs zijn verkocht en Sanchez waarschijnlijk ook vertrekt.

Dijks speelde gisteren naar mijn idee goed. Vooral aanvallend voegde hij wat toe, wat voor een Ajax linksback belangrijk is. Ajax moet daarom snel handelen en zijn contract verlengen en een LCV aantrekken. Dijks lijkt mij goed genoeg voor LB.

13 augustus 2017 om 10:50

Onder Frank de Boer was Dijks altijd vaste basisspeler, Bosz zag het niet in hem zitten en gooide hem direkt eruit.
Waarheid ligt in het midden, Dijks is een goede linksback maar internationaal komt hij tekort.
Bi1j de 1-1 was een fout maar geen hele grote fout, zo worden er legio gemaakt ook door "betere" linksbacks.

13 augustus 2017 om 11:38

Het gaat mij vooral om de geloofwaardigheid als club. Dat Bosz het niet in Dijks zag zitten vind ik een keuze en dat recht heeft een trainer. Echter begint zijn opvolger Keizer de voorbereiding op dezelfde voet als Bosz. Dijks traint niet bij het eerste, krijgt geen speeltijd in oefenwedstrijden, krijgt geen rugnummer, wordt niet ingeschreven voor de CL en komt niet op de teamfoto. Ook dat is een keuze. Echter wordt je wel volledig ongeloofwaardig als je vervolgens zonder dat iets verrassends gebeurd qua uitgaande transfers hem er na de heenwedstrijd tegen Nice plotseling bijneemt en hem nu zelfs een basisplaats gunt. Had hem dan vanaf het begin van de voorbereiding serieus genomen.

13 augustus 2017 om 12:19

Dijks is nog een overblijfsel van de puinhoop dat jarenlange wanbeleid met zich heeft gebracht.
Sinds een jaar of anderhalf zie je toch een duidelijk sterke lijn omhoog wat betreft het transferbeleid.
Ik verwacht dan ook nog wel dat Ajax nog voor sluiting van de transferbeleid een nieuwe linksback heeft aangetrokken.

Wat wel beter moet is dat Ajax hun zaakjes veel eerder op orde zou moeten hebben. Nog voor de wedstrijden tegen Nice voor de CL had de selectie op orde moeten zijn.
In hoeverre je Overmars dat kwalijk kan nemen weet ik niet want je merkt aan sommige punten dat ook hij wordt tegengewerkt door figuren als van der Sar en Bergkamp. Ook nu weer met de aanstelling van Keizer waar Overmars op tegen was.

Speelde prima. Tegen Heracles... maar ben bang net als bij zijn vorige periode dat tegen sterke tegenstanders zijn fysiek niet voldoende is om zijn tekortkomingen op puur voetbal gebied te maskeren. Komt gewoon te kort voor Ajax 1. Mja als je niks anders hebt...

13 augustus 2017 om 11:44

Offensief liet hij gister een aantal aardige dingen zien. Verdedigend was het echter dramatisch gister, hij gaf Kuwas te veel ruimte en durfde er niet kort op te zitten, wat resulteerde in de 1-1 en een aantal andere gevaarlijke acties. Prima als back-up, maar zeker niet goed genoeg voor de basis.

Dijks is positioneel niet sterk om goede keuze te maken en heeft niet de gewoonte om te voetballen oa kleine ruimte. Ook is hij positioneel niet sterk om druk te zetten. 100x voorzetten geven zonder resultaat zag de Technische Hart blijkbaar wel zitten.

Dijks ... tja... Was gisteren zeker niet de minste bij Ajax, maar speelde heel risicoloos omdat hij wist dat hij anders weer het pispaaltje werd. Inmiddels wel al een aantal keer bezwezen dat hij het niveau voor Ajax niet heeft.

Voor mij nog steeds een gebrek aan ambitie als je hem moet opstellen.

13 augustus 2017 om 10:49

Gebrek aan ambitie en tevens en brevet van onvermogen dat je niet iets beters dan Dijks kan vinden.
Maar het zegt ook wel weer veel over de rest dat Dijks nog het dichtste bij doelpunten was van allemaal. Ajax heeft nog veel meer middelmaat. Heb me gisteren vooral weer aan rendement 0 Younes geërgerd. Kappen draaien kwijt.
En zo heeft dit Ajax iets te veel middelmaat, maar te weinig ambitie en kunde om hier wat aan te doen

13 augustus 2017 om 10:56

En de financiele middelen zijn er.

Er werd besmuikt gelachen dat Feyenoord Haps nam, maar daar gaan we dan vanmiddag naar kijken. Deze speler zou Ajax uit een hoop zorgen hebben gehaald (LB is duidelijk en geeft je ook centraal meer mogelijkheden).

Wat ik verder niet snap is dat die jongen van Heerenveen wordt aangetrokken, waar je mogelijk over twee jaar de vruchten eens van plukt. Leuk natuurlijk, maar vandaag heb je er niets aan

13 augustus 2017 om 11:10

Dat is ook het kern punt van het probleem dat ik met dit beleid van Ajax heb. Er is te weinig oog voor de zwakke plekken in de huidige selectie. Daarom starten we keer op keer met nederlagen waardoor je de voorronde CL al drie jaar niet doorkomt en je direct in de competitie weer achter de feiten aanloopt.
Dit zien we nu al jaren gebeuren en ik voorspel je, volgend jaar gebeurt exact hetzelfde als we op deze manier doorgaan.

13 augustus 2017 om 16:21

Ajax heeft elk jaar een selectie die tot op het eindmeedoet om de titel. Wat wil jij dan, dat Ajax 50 mln investeert om een iets grotere kans op de titel te maken? En dan wellicht weer voorronde CL eruit. Daar wordt toch niemand wijzer van? Ajax voert realistisch, verstandig beleid en strijd elk jaar om de titel. Om structureel beter te worden moet er niet incidenteel veel geld aan transfers worden uitgegeven, maar moet de begroting omhoog.

13 augustus 2017 om 20:18

Kom op Spaanse Bas, dat doen psv en feyenoord ook niet en die hebben de selectie ook op tijd op orde.
En elk jaar dat je niet in de CL speelt, kost je ook gewoon 15-20M dus die inkomsten mis je ook nu al drie jaar.
Verder is de EL op donderdag ook niet bevorderlijk voor de competitie het weekend er op vanwege de korte voorbereiding.

Ik vind het opzienbarend dat een aankoop van 12 miljoen(Met variabelen 15 miljoen), in een wedstrijd als deze, 90 minuten op de bank blijft zitten. Onbegrijpelijk!

13 augustus 2017 om 10:31

Ja je zou toch zeggen dat Neres na het half jaartje wennen aan Nederland nu toch eindelijk het volle vertrouwen krijgt van Ajax. Jammer voor Neres en zeker niet motiverend als je zo genegeerd wordt.

13 augustus 2017 om 10:37

Denk dat hij gewoon niet goed genoeg is!

13 augustus 2017 om 10:49

Tja, de coach is het blijkbaar met je eens maar van wat ik heb gezien is hij beter dan Kluivert.

13 augustus 2017 om 10:55

@matthijs013
Ik denk dat hij inderdaad nog niet helemaal gewend is. Of toch weer een miskoop? Hij kan lijkt me moeilijk minder rendement hebben dan Younes

13 augustus 2017 om 11:41

Hij heeft in de speelminuten die hij gemaakt heeft net zoveel rendement gehaald als Younes die 10x zoveel mocht spelen. Het is gewoon een onbegrijpelijke keuze dat ie niet speelt.

13 augustus 2017 om 12:08

Kiezer heeft de voorkeur voor eigen jeugd. Denk ik.

13 augustus 2017 om 14:40

Hansje1969, dat lijkt mij ook niet! Iedereen ziet dat Younes maar 1 ding kan.. Ik blijf mezelf verbazen over het selectiebeleid van de trainers.. de Boer, Bosz en Keizer die alle 3 dat blinde paard van een Younes opstelden!

13 augustus 2017 om 15:05

Kappen draaien kappen draaien kappen draaien de trechter in en bal kwijt. En dat zien we dan 5 of zes keer. Dat is mijn omschrijving van Amin Younes. En dat alles levert een rendement van 0,00 op. Snap werkelijk niet dat Ajax hem niet verkocht heeft terwijl ze zo graag verkopen.

13 augustus 2017 om 13:56

Neres is beter dan kluivert die ook echt weinig rendement heeft. hoeveel goede acties en voorzetten had kluivert gisteren? 0 ?
Younes same story .

Koppen bij elkaar verstand op nul en er voor gaan donderdag en de andere wedstrijden ook

Tot wanneer heeft ie een contract

13 augustus 2017 om 10:32

Na dit seizoen loopt zijn contract af...

Dijks: "Ik hoor net keeper Bram Castro is verkozen tot man van de wedstrijd, dus dat zegt genoeg denk ik."

Je kunt ook zeggen: "ik heb Dolberg niet gezien, dat zegt genoeg denk ik." Mede omdat de bal van Dijks niet aankwam...

13 augustus 2017 om 11:10

Ik denk eerder omdat Dolberg nooit op de goede plek staat als er een voorzet komt maar dat mag niet gezegd worden want Dolberg wordt door iedereen met gouden handschoenen aan bekeken.

13 augustus 2017 om 11:50

Dijks onder Frank de Boer hebben we gezien dat zijn voorzet ook niet goed waren en Dolberg was toen niet de spits.

Als ik gisteren Dijks zo zie voetballen hoort hij in Engeland thuis niet bij Ajax, gebrek aan nauwkeurig, positioneel, kleine ruimte en simpel voetballen.

Spijkerman had beter met arojuelo op rechts in de verdediging kunnen beginnen. Veltman en de ligt centraal en viergever op link. Die Colombiaan heeft dit seizoen al een paar wedstrijden gespeeld en was er klaar voor. Onbegrijpelijk dat deze koekenbakker speelde. Hoop dat hij snel weer uit de basis verdwijnt. Zijn voorzet is zo slecht en hij voegt opbouwend weinig toe.

13 augustus 2017 om 10:38

Inderdaad, een briljant idee om van je om met iemand te starten die nog nooit met de groep heeft meegetraind en waar de meeste spelers nog nooit een woord mee hebben gewisseld. Wat zou daar nou mis kunnen gaan.

13 augustus 2017 om 10:39

Arojuelo? Heb je hem uberhaupt al eens zien voetballen?
Klinkt een beetje wanhopig als je je hoop vestigt op een onbekende speler.

Ik denk dat die jongen zijn koffers nog niet heeft uitgepakt.

13 augustus 2017 om 16:45

Hij is international toch? Vergelijkbaar met arias meer hoef ik niet te weten. Die dreiging aan de rechterkant is wat ajax mist want veltman is gewoon een centrale verdediger zonder dribbel en voorzet.

13 augustus 2017 om 11:55

Nee om te beginnen moet je Schone niet op 6 (zoals Frank de Boer) zetten dan verzuipt hij. Hij kan op 6 alleen als hij naar voren speelt (ook druk zetten (Bosz)), dat heb ik gisteren niet gezien.

Waarschijnlijk was het tactiek van Spijkerman want ik zie veel overeenkomst als onder de Boer.

Een speler die 3x verhuurd is... een maand geleden niet mee mocht op trainingskamp.. zelfs geen rugnummer kreeg.. is nu basisspeler.. wat een blamage.

13 augustus 2017 om 10:51

Hij is alleen een basisspeler omdat Ajax Sanchez mistte. Hij is gewoon een back up, en ik denk dat hij daar goed genoeg voor is. Iedereen doet net alsof hij vast staat voor de basis maar dat is helemaal niet zo, hij is een speler voor op de bank.

13 augustus 2017 om 11:25

En zelfs daar hoort hij niet want waarom heeft Ajax hem dan steeds verhuurd? Terwijl ze met Sinckgraven een "noodlinksback" hadden?! Te gek voor woorden..

Niks ten nadele van Dijks, maar hij was door Ajax al afgeschreven. Door een gebrek aan verdedigers is hij er maar weer bij gehaald. Geeft maar aan dat Ajax slecht geanticipeerd heeft op het vertrek van Tête en Riedewald.

13 augustus 2017 om 10:52

niet door Ajax maar door Bosz.

13 augustus 2017 om 14:44

Bosz heeft ajax in 1 jaar vakkundig kapot gemaakt en geen prijzen gepakt. Drama. De erfenis van Bosz: nul prijzen en spelers als Bazoer Tete Riedewald voor niks de deur uit. Dolberg in een vormdip, Ziyech in een vormdip, verdediging die wankelt.

Het is al zijn derde kans die hij krijgt na te zijn afgeschreven. Eerst verkocht aan Willem II omdat hij tekort kwam, toen weer teruggekocht, toen weer verhuurd en nu weer een kans. Je moet respect hebben voor die jongen want dit is natuurlijk weinig motiverend. En zijn contract loopt af na dit jaar, terwijl hij weinig uitzicht heeft op verlenging op dit moment. Als het andersom was geweest en Ajax had de speler willen behouden maar die speler twijfelde dan zat hij nu op de tribune bij Jong Ajax, zie Boilesen. Maar nu hij nodig is mag hij weer opdragen, respect voor Dijks, en ik hoop dat de supporters hem ook steunen want dat verdient hij na deze behandeling.

Dijks speelde een prima wedstrijd in mijn ogen. Een aantal prima voorzetten terwijl Dolberg weer andere dingen aan het doen was. Een snoeihard schot nog van Dijks richting kruising en een bal op de paal. Bij de tegen goal kun je je afvragen of hij er niet meer aan had kunnen doen Om te blocken maar eerlijk is eerlijk het waren ook 2 prima goals van Heracles. Dit seizoen gaat helemaal niks worden voor Ajax dacht ik direct na het drama van Nouri al maar het zal alleen maar erger gaan worden. Binnenkort gaat iedereen roepen om exit Keizer etc. Ook is er nog interesse in andere spelers zoals Dolberg en Ziyech die ook nog wel zullen vertrekken dus echt Top weer!!

13 augustus 2017 om 14:45

Ik vond daar dat met name viergever er dichter op moest zitten.

ik snap al die lof voor youness en "supertalenten" kluivert,de ligt en dolberg niet helemaal.elke keer dat ze 1 goede wedstrijd spelen komen er drie draken van wedstrijden daarna.zulke spelers moeten gewoon veel meer concurrentie hebben bij een club als ajax.is toch belachelijk dat je met twee jochies van 17 in de basis staat als "grootste/beste"club van nederland?

youness doet al drie jaar precies het zelfde wanneer komt er eens een goede linksbuiten die de spits wel bediend?of een goal scoort.elke keer naar binnen komen en zon slap schot heb je toch helemaal niks aan.

dolberg is goed aan de bal maar mist gewoon te veel kansen en creeert te weinig voor zichzelf,ik lees hier vaak dat het zon supertalent is maar ik zie het niet.erg traag niet heel erg doelgericht en harstikke vaak 90 min lang onzichtbaar.als je het de backs van heracles niet eens moeilijk kan maken wat wil je dan beginnen tegen een beest als kompany of godin die 90 minuten lang in je nek zitten te hijgen en fysiek 2 klasse sterker zijn als de heracles backs en ook nog eens een over mijn lijk instelling hebben.

hoevaak krijgen we nog te horen ja maar de ligt is pas 17/18 jaar en je kan het hem niet aanrekenen?hij is toch basisspeler van ajax of niet?hoeveel fouten mag hij blijven maken het eerste van ajax is toch geen speeltuin.ook hij wordt gigantisch overschat draaicirkel van een vrachtwagen,echt heel erg traag en maakt gewoon nog veel ste veel fouten.die jongen is absoluut nog niet goed genoeg voor het niveau ajax hoezo blijven aanploeteren met zon bankrekening?hoezo halen ze niet gewoon een stabiele verdediger van een jaar of 23-29.

zelfde geld voor kluivert ene wedstrijd een 9 alleen weinig rendement en de volgende 2 wedstrijden zie je hem helemaal niet.ook nog niet rijp genoeg voor een basisplaats hoeveel punten moet je nog verspelen voordat de leiding eindelijk ingrijpt.

ook de cdm en beide back posities zijn gewoon heel erg matig en moeten versterkt worden.

ik kan er met mijn hoofd niet bij dat als je zoveel geld hebt als ajax dat je niet een team kan creeeren wat de eredivisie zou moeten kunnen domineren ala bayern in duitsland. ik zie ajax er trouwens gewoon uitvliegen tegen rosenborg,die spelen als mannen en een spits als bendtner heeft matige verdedigers als viergever en de ligt gewoon in zijn zak 90 minuten lang.

Los van de bespiegelingen over de kwaliteit van Dijks staat er een belachelijke cijferwaardering onder. Daaruit zou je mogen afleiden dat de spelers van Heracles gemiddeld genomen 2 x zo goed waren als de de Ajacieden. Ajax speelde onder de eigen norm, speelde te gemakuchtig, miste de werkelijke drive en liet na de 1-0 veel te veel ruimte voor Heracles. Maar om nou te stellen dat de spelers van Heracles gemiddeld een 8 en die van Ajax een 4 verdienden vind ik getuigen van een behoorlijk geberek aan realiteitszin, nuanceringsvermogen en voetbalverstand.

13 augustus 2017 om 11:25

Maar dat vind ik altijd van deze cijfers. Ze kunnen ze beter weglaten...

13 augustus 2017 om 11:25

Ik zou daar niet al te veel waarde aan hechten, supporters botvieren hun frustratie op die cijfers en vinden elke speler een prutser na zo'n wedstrijd. En daarnaast beoordelen ze de spelers denk ik op hun kunnen ipv hun daadwerkelijke bijdrage. Younes heeft het laagste cijfer maar gaf wel een assist.

13 augustus 2017 om 11:30

ik denk dat je zelf het punt mist.heracles heeft een begroting van 10-11 miljoen ajax het tienvoudige.dan mag je toch verwachten van ajax dat ze heracles gewoon van de kaart spelen.heracles heeft gewoon met de minimale middelen waarmee zij werken gewoon boven behoren gepresteerd voor hun doen en dan zijn die 7-8 volledig terecht.heracles heeft er meer uitgehaald dan verwacht en ajax minder.dus ajax krijgt alles onder een 6 en heracles erboven.

en je kan wel 65-70 balbezit hebben als je niet wint heb je er weinig aan gehad.nederlandse mensen zijn gewoon vies van defensief voetbal en vinden als je veel de bal hebt dat je automatisch beter bent wat absoluut niet zo hoeft te zijn.heracles heeft gewoon hun plan goed uitgevoerd met de minieme middelen die ze hadden.dat is toch een topprestatie?

je kan na gisteren Dijks wel in den treuren gaan analyseren, maar er zijn volgens mijn wel beteren dingen bij Ajax te analyseren!!!!!
Kan je zeggen, dat het dan een lange lijst word.

Frank de Boer is weer terug bij Ajax, en zijn spel ook. Of moeten we Keizer Streppel II noemen? En dat de voor Ajax ongeschikte Dijks - kan nog mee als derde reserve in de Eredivisie - gisteravond 1 van de beteren was, vooral qua instelling, zegt bijna alles over de wanprestatie van het huidige Ajax. Maar ik kan de Ajax fans geruststellen: bereid je dit seizoen met het huidige technische hart maar voor op 1. uitschakeling tegen Rosenborg. 2. Bekervoetbal wordt ook niks. 3. Kwakkelend seizoen met uiteindelijk een roemloze derde plaats. Want wil je het anders, zal de bezem door het Noord-Koreaanse regime bij Ajax moeten. Kundige, kritische mensen, en geen klef vriendenclubje dat elkaar maar op de schouders blijft slaan terwijl het gebouw instort. Ik vrees het laatste, want ik zie de RVC ook als bondgenoot van het huidige technische hart. Het zou voor 1 keer mooi zijn dat dat ophoudt met kloppen....maar sprookjes bestaan niet;-)).

Ajax is uitgehold en men doet er niks aan, vorig seizoen had je op de bank Riedewald, Tete en van de Beek zitten en nu door deze transfers heb je Riedewald en Tete verloren en door de dramatische gebeurtenissen met Nouri ben je ook daar een optie kwijt.

Nu heb je op de bank Dankerlui en Zeefuik voor je achterhoede, dan ga je toch enorm achteruit en op het middenveld heb je nu alleen als redelijke optie Frenkie de Jong.
Voorin heb je zat opties en ben je met Huntelaar voor Cassierra waarschijnlijk wel sterker geworden, blijkbaar bevalt Neres niet en moet die nog veel leren, ze proberen hem bij Ajax te laten meeverdedigen maar misschien moet je die jongen vooral gewoon laten voetballen, de keren dat hij speelde en mocht beginnen vond ik hem toch altijd sterk en dreiging veroorzaken, je moet niet altijd spelers moeten willen veranderen maar gebruiken waar ze sterk in zijn.

Dan laat je Cerny invallen, die heeft 0,0 vertrouwen, dat zie je bij elke actie die hij maakt, waarom dan niet Neres die gewoon stoïcijns zijn ding zou hebben gedaan.

Nu heeft Ajax een rechtsback gehaald terwijl je al 2 opties had met Veltman en Zeefuik, had je dan gericht op een goeie linksback en vooral een middenvelder, de spoeling is daar heel dun, valt er iemand op je middenveld weg dan heb je alleen Frenkie de Jong en zou je moeten gaan schuiven met mensen als Schone wegvalt langdurig. De Jong is geen verdedigende middenvelder dus dan moet je daar v.d Beek gaan neerzetten die het ook niet is.

Bij Ajax zal er echt wat bij moeten eigenlijk 3 man, centraal achterin zeker als Sanchez vertrekt, linksback moet er iemand bij zeker omdat Sinkgraven enorm blessuregevoelig is en op je middenveld zal er een extra optie moeten komen.
Centraal zal wel gekozen gaan worden voor die Kroaat die eerder niet door ging, 23 en dan spelend voor de nummer 4 van Kroatie, komt niet over als de grote verlosser voor Ajax. Genoeg geld op de bank ook om echt een topper te halen en die veel salaris te bieden, maar blijkbaar heeft Ajax te weinig uitstraling nog over want ondanks de verbeterde aanbieding kiest Sanchez toch voor Spurs, ook logisch want daar kan die en meer verdienen en op het allerhoogste podium acteren met Champions League en Premier League.

13 augustus 2017 om 12:41

dit zeg ik ook al meerdere weken de selectie is gewoon al een paar jaar lang uitgehold en als je dan niet tijdig vervangers erbij haalt gaat het algehele niveau gewoon omlaag.met blessures op het middenveld ben je gewoon de lul want de back ups zijn gewoon vele klassen minder alleen frenkie zal het niveau misschien aankunnen.

linksback,linksbuiten,extra breker op het middenveld en een cb als sanchez weggaat zou wel het minste moeten zijn.

13 augustus 2017 om 14:48

Alleen Bosz had een echt goede selectie met Ziyech en Sanchez die hij erbij kreeg. Dat die niet kampioen is geworden is een absolute schande.

Die hele linkerkant in de verdediging (viergever/dijks) speelde als een natte krant en hebben de de Ligt volkomen in de steek gelaten. Maar ook Schöne heeft gefaald door de gaten die er ontstonden tussen verdediging middenveld niet dicht te lopen waardoor H.cles in alle vrijheid con gaan counteren.

13 augustus 2017 om 14:48

Dijks speelde gewoon redelijk. Viergever en Schone inderdaad matig. Maar de voorhoede was ook weer drama.

Ik hoor niks over Ziyech, die speelde gisteren slecht zeg.
Ok dat doelpunt geeft ook weer zijn klasse aan.

het is een schande dat bij PSV Brenet en bij Ajax Dijks opgesteld worden. Beide spelers hebben helemaal niets bij een topploeg te zoeken. Bij beide clubs kun je je ook afvragen wat er in het 2de en in de jeugd rond loopt als dit de eerste keuze is.

Eigenlijk heeft hij alle lichamelijke eigenschappen om te slagen plus de bezieling. Enigste minpunt is niet onbelangrijk. Inzicht verdedigend. Looplijn zijn vaak verkeerd en hij hij Let te veel op de bal of te veel op de man. Taak is om dit goed te combineren en beter te leren inschatten. Maar ja hoe train je dit?

13 augustus 2017 om 14:50

Eens. Maar lijkt me dat er bij een club als Ajax wel iemand rondloopt die dat kan trainen. Veltman is daar veel beter in trouwens. Die staat vaak op de juiste plek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren