Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax komt bovendrijven en laat kansen op overwinning liggen

Laatste update:

Ajax heeft een relatief goede uitgangspositie behaald in de derde voorronde van de Champions League. Op bezoek bij OGC Nice speelde de ploeg van Marcel Keizer met 1-1 gelijk, na doelpunten van Mario Balotelli en Donny van de Beek. Ajax speelde ondermaats in de eerste helft, maar kwam na rust bovendrijven en liet enkele goede kansen op de overwinning liggen. De Eredivisionist hoopt het karwei volgende week af te maken.

Het hoofd stond de afgelopen weken bij Ajax niet naar de derde voorronde van de Champions League. Het dramatische nieuws over Abdelhak Nouri wierp een schaduw over het affiche. De middenvelder werd in de Allianz Riviera vooraf geëerd door de supporters van beide clubs en door de spelers van Nice, die tijdens de warming-up een speciaal shirt droegen om hun steun te betuigen. In een rommelige openingsfase mocht Ajax proberen het spel te maken. De bezoekers zetten vroeg druk, terwijl Nice terugzakte.

Tot grote kansen leidde dat veldoverwicht nauwelijks. Een slap rollertje van Amin Younes zeilde naast en Lasse Schöne testte doelman Yoan Cardinale met een hard afstandsschot. Tussendoor schoot Balotelli hoog over en zorgde Vincent Koziello voor het eerste schot op doel voor Nice. Daar kende André Onana echter geen problemen mee. Zonder serieuze mogelijkheden leek de eerste helft doelpuntloos te eindigen, maar Balotelli bepaalde anders. Jean Seri verraste Nick Viergever met een schijnbeweging en bracht de bal voor, waarna de Italiaan van dichtbij afrondde.

In het restant van de eerste helft slaagde Ajax er niet in om de klap te verwerken. Nice kreeg nog een kans via Valentin Eysseric, terwijl de ploeg iets daarvoor tevergeefs schreeuwde om een strafschop na een ingreep van Donny van de Beek. Het slordige Ajax, met debuterend trainer Keizer op de bank, moest na rust uit een ander vaatje tappen. Dat deed het ook. Binnen vier minuten zorgde Van de Beek voor de 1-1 en daarna voetbalde Ajax een stuk gemakkelijker en hing een Amsterdamse zege nadrukkelijker in de lucht dan een overwinning van Nice.

Het doelpunt van Van de Beek kwam voort uit een voorzet van Justin Kluivert. Doelman Cardinale, die in de eerste helft ook al niet heel zeker oogde, werkte de bal richting Van De Beek, die direct reageerde en raak schoot in het lege doel. Hij droeg het doelpunt op aan zijn boezemvriend Nouri. Ajax voetbalde met frisse moed en zocht naar de 1-2. Davinson Sánchez dacht die voor zijn rekening te nemen, maar kopte snoeihard op de lat. Invaller Frenkie de Jong kreeg ook een goede kans, maar Cardinale pareerde zijn inzet. Alassane Pléa schoot aan de overzijde in blessuretijd voorlangs en liet na Nice de zege te bezorgen.

Maakt Ajax het karwei af in Amsterdam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van dit Nice moet Ajax volgende week gewoon kunnen winnen. Buiten Sari, die Tunesische jongen, die nummer 7 en Balotelli is het allemaal maar erg matig. Voetballend van achteruit redelijk beperkt als ze onder druk gezet worden.
En natuurlijk een keeper die bij FC Oss het 4e elftal niet haalt.
Vond Ajax een matige 1e helft hebben, maar een prima 2e helft. Toch echt complimenten hoe vd Beek en Ziyech hebben gespeeld ondanks deze klote situatie. Verder moet Kluivert wel beseffen dat het "maar" Justin Kluivert is en nog niks heeft bewezen. Het loopt er een beetje bij als Neymar, maar speelt als Stijn Huysegems. Ook vond ik de Ligt een aantal keer knap verkeerd dekken en weinig de bal vooruit spelen. Je zag Ziyech er een paar keer helemaal gek van worden.

Hoe dan ook, volgende week afmaken.

26 juli 2017 om 22:38

Nou laten we hopen dat het syndroom van vorige seizoen niet doorspeelt naar dit seizoen! En dan bedoel ik vooral de kaarten en kansen missen. Man, man, man!

26 juli 2017 om 22:59

Kansen missen aan 2 kanten ook wel, Ajax mag echt blij zijn met een gelijkspel door de fout van de keeper, waar even daarvoor gewoon een enorme Nice kans wordt voorkomen door de arbitrage. Ajax wint dit niet zomaar, vooral niet van een Nice dat uit net zo prettig speelt als thuis. Gewoon een goed team dat niet voor niets zo goed heeft gepresteerd vorig jaar in Frankrijk. Toch een niveau hoger gebleken dan Lyon. Wordt nog een leuke return.

26 juli 2017 om 23:04

Nou, je laatste zin vind ik wel meevallen. Ze zakte na de 1-1 wel heel diep weg. Lyon had duidelijk niet zo'n diep dal. Misschien doe je nu aan scorebordjournalistiek maar nice was zeker niet beter.

26 juli 2017 om 23:12

Heb het over afgelopen seizoen is Frankrijk, beter dan Lyon. En inderdaad na de 1-1 een diep dal, maar in het slot kunnen ze hem ook nog winnen. Terecht gelijkspel, maar we moeten niet doen alsof Ajax een ronde verder is

27 juli 2017 om 00:28

Ajax verloor uit toch van Lyon?? Dus waarom miveau hoger?

27 juli 2017 om 00:35

Wat een onzin analyse zeg. Ajax speelde Nice van de mat, zelfs hun eigen trainet gaf aan overrompel te zijn door Ajax. Ik ben aangenaam verrast door het goede spel van het gehele elftal.

27 juli 2017 om 06:45

"Ajax verloor uit toch van Lyon?? Dus waarom miveau hoger?" Dit zegt dus 0,0. Barcelona of Real verliezen ook wel is van Osasuna of Alaves thuis, maar Alaves verliest dan weer van een Sociedad. Heeft Sociedad dan een hoger niveau als Barcelona? We kunnen ook feyenoord en go ahead hier voor gebruiken of Ajax en willem 2.

27 juli 2017 om 12:04

@goalski: of wij hebben naar een andere wedstrijd gekeken of we hebben een andere kijk op voetbal. Ik vond Nice xwaar tegenvallen. Ik begrijp niet dat deze ploeg 20pnt boven Lyon is geeindigd.

1e hleft was Ajax niet best maar toch creerde nice amper kansen. In de 2e helft was Ajax heer en meester. Alleen in de laatste minuut krijgen ze een goede kans. In de rest van de hele helft niet gezien. Waar Ajax kans op kans kreeg en ook nog de lat raakte.

Nog belangrijker na 60 minuten was het gewoon 'op' bij Nice. Ajax is tot de laatste seconde vol met het gas erop gaan spelen. Ajax is thuis 2 klassen beter en ik verwacht dat ajax er nog feller op zal zitten.

Nice is gewoon een matig team en viel me erg tegen. Ik maakte me best zorgen en de 1e helft viel niet mee van ajax maar ik had echt veel meer verwacht

26 juli 2017 om 22:38

Nou laten we hopen dat het syndroom van vorige seizoen niet doorspeelt naar dit seizoen! En dan bedoel ik vooral de kaarten en kansen missen. Man, man, man!

26 juli 2017 om 22:39

Frenkie de jong was erg goed vond ik! Lichtpuntje!

26 juli 2017 om 22:40

En Neres ook duidelijk beter dan Kluivert.

26 juli 2017 om 22:40

Ja inderdaad. Gewoon laten starten volgende week

26 juli 2017 om 22:41

Sowieso erg gecharmeerd van De Jong. In potentie één van de betere Ajacieden..

26 juli 2017 om 22:42

Ja klopt maar Neres al helemaal, volgende week beide basis en Schone & Kluivert banken

26 juli 2017 om 22:46

Schone banken? Hij was de enige die nog wat schoten kon veroorzaken en.speelde de eerste helft gewoon goed

26 juli 2017 om 22:48

Dat meen je toch niet serieus? Schone heeft een geweldige trap, maar vetraagd het spel zo verschrikkelijk veel. Dat kan in de Eredivisie, maar niet op dit niveau. Frenkie speet bijna altijd voorruit tot nu toe. Geweldige speler

26 juli 2017 om 22:48

De Jong had in 17 minuten meer schietkansen gecreëerd dan Schone in de ontbrekende minuten aldus Opta.

26 juli 2017 om 22:49

Ik vond schone ook echt goed in de eerste helft. Pakte de gele kaart door een fout van een ander. Werd natuurlijk eruit gehaald omdat hij op scherp stond. Speelde echt voortreffelijk. Jammer dat de oefenpot van zaterdag tegen hull niet doorgaat. Was een goed moment om nog te fine tune voor volgende week.

26 juli 2017 om 22:49

Doelpunt van Nice door knullig balverlies Schone.....

26 juli 2017 om 22:55

@maradungatje, De wedstrijd tegen Hull is verplaatst naar vrijdag, ze spelen om 15:00.

26 juli 2017 om 23:01

Kluivert was vorig seizoen ook beter vanaf links

26 juli 2017 om 23:02

Aha okee thx! Niet vol voor gaan maar gewoon de breedte van selectie testen in de 2e helft. Iedereen op scherp zetten zodat de bank niet indut na 2 weken wedstrijdloze benen.

26 juli 2017 om 23:33

Enige twee fouten van keizer.
Had met Frenkie en Neres moeten starten ipv younes en Lasse.
Kluivert op links haha 2 en een halve fout dan

26 juli 2017 om 23:51

Frenkie viel in als een baas!

In de afgelopen jaren heb ik vaak gehad dat ik me ergerde aan de slechte keuzes/vorm van een speler die dag om vervolgens 30 minuten lang te hopen op een wissel. Nu will ik niet zeggen dat Keizer de snelste was, maar de wissels die hij toepaste werkten duidelijk in ons voordeel. Persoonlijk had ik al genoeg gezien van Kluivert tegen het einde van de eerste helft maar kan wel begrijpen dat hij hem niet meteen in de eerste wedstrijd in de rust eruit haalt.

Frenkie kan wat mij betreft meteen de plek van Schone innemen na vanavond. Het tempo ging omhoog, hij draaide meerdere keren uitstekend weg en had zelfs een aantal mooie dribbels. Je ziet dat deze jongen gemaakt is om tussen de linies te spelen en het spel te maken. Wat een genot om deze jongen te zien spelen. Dit in tegenstelling tot onze cultheld die toch handelingssnelheid tekort komt en minder goed in de kleine ruimtes is.

Had heel de week een slecht gevoel over deze wedstrijd dus 1-1 met een prima 2e helft is een uitstekend resultaat wat mij betreft. Volgende week afmaken in een kolkende Johan Cruijff Arena.

27 juli 2017 om 00:04

Nou volgens mij werd Viergever ook als een amateur uitgespeeld...

27 juli 2017 om 00:29

Tja viel ook in en speelde toen Nice moe werd. Maakt ook wel verschil.

27 juli 2017 om 07:32

Ja schone banken. Het Ajaxspel werd veel beweeglijker en vloeiender toen van de beek op sesvsyond en de jong erbij kwam. Veel meer beweging, sneller en strakkere passes, en echt veel meer vooruit. Schone werd ik gek van, die heeft toch een hoop ziekenhuis ballen gegeven en heel veel passes opzij of naar achter.

27 juli 2017 om 07:50

Ja het leek wel alsof Schöne een nog een stuk meer vertraagde dan vorig seizoen! Wat me ook op viel was dat Veltman, veelal geroemd om z'n aanvallende kwaliteiten niet één keer open stond als ie aangespeeld werd! Hij draaide werkelijk alles terug, waardoor het spel nog meer werd vertraagd.

26 juli 2017 om 22:39

Hahaha die keeper was idd een koekenbakker

26 juli 2017 om 22:39

Ajax speelde gelukkig de tweede helft een stuk beter, Neres en Frenkie speelden prima.

Had zelfs al een overwinning kunnen zijn, goed herpakt.

26 juli 2017 om 22:43

Ik kan je verzekeren dat Nice dat ook zal denken van ajax. Sanchez (notabene beste speler van ajax) werd ff rondgedold. 2e helft was stukke beter.

Al met al acht ik ze beide even goed en dus de return 50/50

26 juli 2017 om 22:48

Ik denk dat Ajax nu wel een licht voordeel heeft met de uitgoal. Nice moet nu scoren in de arena en dan zullen ze het spel moeten maken en dat is absoluut niet hun spel. Ik denk dat er beel ruimtes gaan komen en dan is Ajax op zijn sterkst.

26 juli 2017 om 22:50

Maurootje. De spelers van Nice kunnen zich beter bezighouden dat ze schijnbaar na 65 minuten kapotgespeeld zijn, dan met Ajax onderschatten. Overigens is 50/50 onzin, omdat Ajax een betere uitgangspositie heeft.

26 juli 2017 om 22:52

Zo jij kunt dat verzekeren, je hebt net een rondje interview gedaan in de kleedkamer van Nice, of wat?

26 juli 2017 om 23:18

Grootspraak van mauro, waar de nice supporters zich daar zelf niet eens aan wagen. Je zag de teleurstelling ook van de gezichten van hun spelers afdruipen. Dit blijft hun enige thuisduel in de cl dit jaar.

26 juli 2017 om 22:43

Prachtige prestatie van Ajax, nu de boel thuis afmaken.
Dat doelpunt van Donny was echt heel knap, heel beheerst geraakt, top gedaan

26 juli 2017 om 22:44

Interessant wat je zegt over dat Kluivert erbij loopt als neymar. Mijn vraag is of je die uitspraak ook concreet kan maken?

Wat zie jij wat jou doet denken aan Neymar. Het is altijd zo makkelijk om zoiets te roepen. Kluivert speelde misschien niet top, maar om dan te zeggen "hij loopt gelijk bij als neymar".

26 juli 2017 om 22:46

Ajax hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat Dolberg en Sanchez weggaan... wat vielen die erg door de mand zeg.

26 juli 2017 om 22:50

mbt071, gelukkig maar. Blijven ze daar ook van af. Moet je nagaan als elke speler zijn piek raakt

26 juli 2017 om 22:51

Jij snapt niks van voetbal? Werkelijk elke aanname of voortzetting van dolberg was perfect vanavond. Om nog niet te spreken over die supersnelle combinaties waar hii buitenkantje voet ballen panklaar legt

26 juli 2017 om 22:52

Hahahahaahahahahahahaha

26 juli 2017 om 22:52

Sanchez speelde prima Dolberg deed goed mee.

26 juli 2017 om 22:53

Ik wacht op het moment dat Huntelaar basis komt te staan. Sowieso heb ik hem meegemaakt in zijn eerste periode, dus voor mij is hij sowieso basiskandidaat.

26 juli 2017 om 22:55

Serieus, elke aanname was perfect. Die bal op Ziyech met zijn buitenkant was geniaal ja. Maar dolberg en perfect vanavond... Wauw

26 juli 2017 om 23:01

Wally8 een perfecte avond is wat anders, maar Dolberg deed wat hij moest doen gewoon goed. Sanchez was naar mijn mening de sterkste achterin. Ook nog bijna gescoord.

26 juli 2017 om 23:07

Ik vond Sánchez juist heel matig. Kijk naar de goal en ook een paar keer gedold.

26 juli 2017 om 23:12

En daarnaast in balbezit weer matig. Maar zeker bij de goal stond hij weer lucht te dekken.

26 juli 2017 om 23:31

Wauw, als dit perfect is dan is de lat inmiddels ver onder de grond gezakt. Ben een fan van de speelstijl van Dolberg, maar vond hem echt om te janken vanavond.

26 juli 2017 om 23:34

Sanchez speelde echt een draak van een wedstrijd. Ik heb hem minimaal 4 ballen zien verspelen, hij werd enkele keren goed gedold, hij stond meer dan eens niet goed opgesteld en bij het tegendoelpunt was hij één van de (minimaal) drie schuldige.

En dat voor iemand waar Ajax 40 miljoen euro voor vraagt.

27 juli 2017 om 07:41

Vind je, ik zou de eerste helft nog maar eens terug kijken waar Sanchez met een paar uitstekende ingrepen voorkomt dat overtalsituaties werden uitgespeeld. Toegegeven hij timed ook een keer gruwelijk verkeerd en staat gewoon fout bij de 0-1, maar het was verre van dramatisch.

Dolberg zag je totaal niet, totdat hij fatsoenlijke passes kreeg. Ging die ook een stuk beter meevoetballen en betere passes geven. Hij moet wel beter worden op lange ballen. Moet daar meer duels gaan winnen.

26 juli 2017 om 23:41

Mensen hebben het over de Franse competitie die sterk is, maar als ik Nice vergelijk met Ajax dan ben ik tot de conclusie gekomen dat een Frenkie toch wel van wereldklasse moet zijn. Sari is wel de beste bij Nice, maar daar is ook alles mee gezegd. Bij Ajax vond ik De Ligt ook erg sterk spelen. Kluivert is matig en wellicht heeft het ongeluk met Nouri impact gehad om een 18-jarige jongen. Frenkie was weer erg fenomenaal bezig en als ie nog wat dodelijker kan zijn en aan zijn schot precisie kan werken, dan is hij wel een interessante speler voor clubs als Real Madrid en Barcelona in de toekomst. Blijft het nog steeds zonde vinden dat wij Nouri nooit meer kunnen zien. Want ook hij was buitenaards met die gekke skills. Ik zei het vorig seizoen al. Met een middenveld als Frenkie, Van de beek en (helaas niet meer bij kan zijn) Nouri, hadden we ver kunnen komen in de Champions League. Een Ziyech is zeker een goede speler, maar die drie opgeleide spelers bij Jong Ajax, die zijn geboren om samen te spelen. Je moet het zien als Iniesta, Busquets en Xavi. Zo een driehoek ga je niet even snel vinden.

27 juli 2017 om 00:11

"Hadden we ver kunnen komen in de champions league." Jouw weekend is vroeg begonnen?

27 juli 2017 om 00:41

Zonder meer een technisch perfect middenveld.. alleen ga je het daarmee niet redden in de CL. Komt zoveel meer fysiek bij kijken dan je denkt.

27 juli 2017 om 07:13

Wat je hier zegt is allemaal waar. Vond vooral Schöne (en Kluivert die wat ongelukkig was in zn acties), echt een hele zwakke wedstrijd spelen, hij kan die positie fysiek niet aan op dit niveau, dat hebben wij ook allemaal kunnen zien in de Europa league finale, waar hij volledig weggespeeld werd door Fellaini, puur op kracht en slimheden in de duels. Was dan ook een verademing dat Van de Beek op die positie kwam te spelen toen Schöne gewisseld werd, won al z'n belangrijke duels en wist elke keer goed het overzicht te bewaren als er door de dubbele dekking van younes, ruimte vrij kwam voor Ziyech of Dolberg. Schöne als back-up is meer dan prima, maar hij hoort niet meer opgesteld te worden als basisspeler, hopelijk hebben keizer en co. Dat ook gezien en kunnen ze een waardige vervanger doorschuiven/aantrekken. Verder vond ik Veltman echt een top wedstrijd spelen, zo ondergewaardeerd, wat hij allemaal dichtloopt en door slim te positioneren aan ballen overneemt, is erg belangrijk voor dit Ajax

27 juli 2017 om 08:13

Ik zou het fijn vinden als je Achilles of Fc Dordrecht als vergelijking gebruikt, en niet de trotse nummer 15 van de JL

Opzich heerlijke eerste wedstrijd hoor. 1e helft was ondermaats maar de 2e helft is echt leuk om te kijken. Zeker toen de Jong en Neres erin kwamen. Wat laten die 2 toch zien dat zij in de basis horen. Opzich met een rommelige voorbereiding is dit toch wel een mooie eerste wedstrijd.

De Jong leest het spel veel sneller dan Schone. Schone is echt niet goed genoeg voor Europees niveau. Verder vind ik Neres echt een geweldige speler om naar te kijken. Hij heeft overzicht, durft te jagen en kan een mannetje passeren. In de combinaties is hij ook heel mooi om naar te kijken ook al lukt het niet altijd.

Verder vind ik dat er echt wel een linksback bij mag komen. We spelen met 4 cv's. De 2 backs komen ook niet op en dat kan niet handig zijn voor de aanvallers. Anders Dijks misschien de kans geven deed het bij Norwich niet onaardig. Maar in mijn ogen is een nieuwe linksback wel nodig.

Genoten en thuis in de Arena afmaken!

26 juli 2017 om 22:45

Frenkie viel zeer goed in. Je merkt aan Schone dat zijn techniek hem vaak op hoogniveau in de steek laat. Die 2 a 3 keer dat hij de bal buiten de zestien krijgt is zijn eerste aanname gewoon heel matig. Waardoor hij nogmaals moet corrigeren.

Ik zou hem graag een paar keer 90 minuten zien spelen in het begin van het seizoen. In plaats van die invalbeurtjes.

26 juli 2017 om 22:55

Frenkie is een Spanjaard in een Nederlands lichaam, minst Nederlandse speler met de meest Nederlandse naam. Hij danst rondom de bal, handelingssnelheid ligt hoor maar moet rijpen en doet dat door minuten te maken. Tot de winter minimaal 20 minuten per wedstrijd pakken, beker basis en na de winter gaat hij zich basis in spelen. Neres spreekt voor zich, moet de onbetwiste rechtsbuiten worden. Alles aan die jongen zijn manier van spelen is klasse, techniek, motoriek maar vooral doorbewegen na elke bal. Enorme fan van, gaat de smaakmaker van Ajax worden als we hem nog minimaal 2 seizoenen kunnen houden.

26 juli 2017 om 23:33

Wolterx. Inderdaad, grappig hoe neres al door velen (vooral buitenstaanders) werd afgeschreven. Vandaag zag je zijn potentie. Maar dat liet hij vorig seizoen echter ook al zien door doelpunten te maken. We gaan pas echt genieten als hij zonder handrem speelt, want dat is wat hij deed. Vooral geen fouten maken en wanneer het kan even een actie. Vandaag zag ik voor het eerst een Neres die echt vrij speelde. Goede aankoop en ook Kluivert komt er wel. Is overigens 3? Jaar jonger.

26 juli 2017 om 23:47

2 jaar, Kluivert is van '99 en Neres van '97. Kluivert ben ik meer sceptisch over omdat hij op kwam in absolute topvorm, betere vorm dan hij in de hele opleiding ooit heeft gehad. Zodoende werd hij al direct iets groter gemaakt dan hij is, op links zie ik hem zich basis inspelen over jaartje/na vertrek Younes maar op rechts ben ik er niet kapot van.

Schone uit - De jong in

26 juli 2017 om 22:38

Neres volgende week ook maar starten. Elke keer als hij erin staat komt er zoveel meer dreiging van die kant. Plus het feit dat hij zo goed als geen balverlies heeft, in tegenstelling tot Kluivert die zo n beetje elke bal kwijt raakt.

26 juli 2017 om 22:41

Ja echt he. Kluivert valt vooral op door irritant gedrag

26 juli 2017 om 22:44

@dyon
Precies wat jij zegt zeg ik al een paar maanden. Vind dat kluivert ontzettend veel balverlies heeft in een wedstrijd.
Neres is veel volwassener in zijn spel en heeft veel meer rust aan de bal.
Hopelijk gaat keizer dit ook zien.

26 juli 2017 om 22:45

Inderdaad. Vind dat erg jammer gezien zijn leuke debuutjaar. Hij is nu vooral irritant aanwezig en naar mijn mening niet basis waardig op dit moment.

26 juli 2017 om 22:39

En zo simpel is het! Hoe wil je je stempel drukken op de wedstrijd zeg.

26 juli 2017 om 23:11

Zou mooi zijn. Die lichaamsschijnbeweging en het wegdraaien op randje 16. Om te smullen

27 juli 2017 om 00:33

Beetje manke vergelijking. De Jong viel prima in maar wel tegen 11 fransen op hun tandvlees.

Wat vielen Neres en Frenkie lekker in zeg! Leuke 2e helft gezien met een terechte uitslag.

26 juli 2017 om 22:39

Inderdaad. Ben sws meer fan van Neres dan Kluivert. Veel meer dreiging. Snap ook niet waarom hij niet gewoon begint.

26 juli 2017 om 22:40

Helemaal mee eens en niks aan toe te voegen.

Vond donny and frenkie verrassend goed spelen. Deze jongens zijn de toekomst van het Amsterdamse middenveld

26 juli 2017 om 22:47

Helemaal mee eens. Je ziet dat zodra vd Beek op de plek van Schöne komt en Frenkie daarvoor, dat het spel veel sneller en soepeler loopt. Het is een jing middenveld, maar wat je zegt: het is onze toekomst.

26 juli 2017 om 23:06

Onze toekomst. Voor 1 goed seizoen, dan hebben wel weer een nieuwe toekomst

26 juli 2017 om 23:05

Daarom snap ik dat gezeur op het aankoopbeleid ook niet, Eiting past zo in dat rijtje als hij zich doorontwikkeld. En dan zijn Jensen en Pasquali ook weer voor de toekomst gehaald. Op rechtsachter heb je Zeefuik erbij en Mazraoui heeft hij ook verrast bij jong ajax en heeft aanvallende kwaliteiten.

26 juli 2017 om 23:10

Omdat Frenkie rood kan pakken, Schone geblesseerd kan raken en je dan met Eiting in de basis moet en Lang 1ste invaller is. Daarom.

26 juli 2017 om 23:15

Dan speel je met Sinkgraven, van de Beek en Ziyech en heb je Eiting nog op de bank. Eiting en Zeefuik kunnen overigens zo in de basis, erg talentvol die jongens.

Prachtig dat juist Donny de treffer maakt! Terecht gelijkspel en genoeg kans op de volgende ronde!

26 juli 2017 om 22:40

Kreeg meteen tranen in mn ogen haha. Vind het echt mooi voor hem dat hij op deze manier een eer kan bewijzen aan Appie.

26 juli 2017 om 22:46

Dit is toch mooi.. verbroedering. Zo hoort het. Top

Heel mooi resultaat maar nog veel winst te behalen in het spel. Buitenspeler en back erbij zou geen overbodige luxe zijn..

leuke open wedstrijd met als opvallende speler invaller de Jong. wat een fijne speler.
volgende week knallen in Amsterdam

leuke open wedstrijd met als opvallende speler invaller de Jong. wat een fijne speler.
volgende week knallen in Amsterdam

Hadden hier moeten winnen. Mooi eerbetoon van de Nice spelers voorafgaand aan de wedstrijd voor Nouri.

Prima resultaat maar zonde dat het geen 3 punter voor ons werd. Was absoluut verdiend geweest. En wat een moment bij die supporter die het veld op kwam, scheidsje scheidsje toch, wat zak je daar door het ijs

Wat een balvirtuoos die Frenkie de Jong.

Bij vlagen ontzettend slordig maar minstens net zo spannend. Prima uitslag, biedt perspectief voor de return. De spanning is er nu af. Wat viel Frenkie weer heerlijk in, jammer dat -ie 't niet kon belonen met een goal. Overigens vond ik het geen rood voor Balotelli, hoe hard de commentator ook schreeuwde.

Na de eerste helft is een 1-1 prima maar er zat meer in. Neres gewoon altijd starten en De Jong is ook dichtbij een basisplaats. Dit Nice moet verslagen worden over twee wedstrijden.

26 juli 2017 om 22:48

Amen. Gelukkig zijn velen het erover eens dat Neres altijd hoort te starten. Geef hem het vertrouwen en we gaan leuke dingen zien. De Jong zou ik ook mooi basis zetten inderdaad, kan het spel makkelijker versnellen dan Schöne.

Een met name in de 1e helft onwennige wedstrijd voor Ajax. Je zag duidelijk dat Ajax scherpte miste, maar dat is ook niet heel gek met zo'n voorbereiding. In de 2e helft goed herpakt. Ajax had zelfs moeten winnen! (Die laatste 5min waren gewoon slecht) Ik zie in ieder geval genoeg kansen voor Ajax in de Arena. Als het publiek er wederom achter gaat staan kan dit niet meer fout gaan!

26 juli 2017 om 22:47

Eerlijk is eerlijk, een gelijkspel is gewoon een juiste afspiegeling van de wedstrijd. Zowel Ajax als Nice hadden beiden zeer goede kansen op de winst. Met name de tweede helft was Ajax veel beter, al moet ik zeggen dat Ajax nog goed weg kwam op het laatst. Ons voordeel is dat we de volgende wedstrijd thuis spelen. Europees doen we het thuis gewoon heel goed, dus dat is een uitstekend vooruitzicht.

Die gasten van Nice wisten op een gegeven moment niet meer waar ze het zoeken moesten, hartstikke moe waren ze.

De onkunde en het egoisme van Ajax slaat dan helemaal door. Ze kunnen het gewoon uitspelen. Tempo beetje hoger en gewoon passen voor de goal.

maar nee... afstandsschoten en verkeerde keuzes voor de goal. Zoals ook vorig seizoen regelmatig in de Euroleague. Dit valt met name op in uit wedstrijden. Vreemd. Iedereen wil daar carriere voor zichzelf maken, daarvoor zitten ze bij Ajax. En dat lijkt soms ook heel duidelijk naar voren te komen.

Ajax liet inderdaad paar kansen liggen, maar het is Nice die het in de slotfase naliet af te maken met 2 hele grote kansen😨

Redelijk gespeeld van Ajax. Beter uit de zomerstop gekomen dan ik verwachtte. Wel te slordig omgegaan met de gekregen kansen. En daar kijk ik met name bij naar Younes die echt ontzettend slecht was vandaag. Liever Kluivert linksbuiten en Neres rechtsbuiten (die ontzettend verfrissend inviel). Ook Schone was weer matig. Zie liever Donny op zijn plek en Frenkie de Jong op cam. Al met al echter niet slecht gespeeld. Ik ben een tevreden supporter!

Als ze zo spelen als in de laatste 20 minuten, rollen ze Nice thuis wel op. 12 man sterk, en uit een prima resultaat. Ik zeg op naar ronde 4!

Mooi optijd dit bericht zat nog te kijken. En een melding dat het al afgelopen was. Mooi resultaat had meer ingezeten maar in het laatst was het billenknijpen.

Moet de winnaar ook nog een tweede kwalificatieronde spelen of zijn ze dan echt geplaatst?

26 juli 2017 om 22:44

Dit is de derde van de vier kwalificatierondes

26 juli 2017 om 22:46

Dus hierna kan nog een pittige tegenstander volgen

26 juli 2017 om 22:58

Als ze verder gaan loten ze geen geplaatste club, dat is een voordeel.

26 juli 2017 om 22:45

Nog 1 ronde hierna

Fijn dat Ajax de uitgoal heeft maar die scheids maakt een paar rare beslissingen zeg...

26 juli 2017 om 22:41

Ja daar kwam Ajax goed mee weg.

26 juli 2017 om 23:33

@piet: En die niet gegeven corner voor Ajax dan? Zo kan je bij elke veelbelovende aanval wel een supporter op het veld sturen. Want de scheids geeft toch een doeltrap :

27 juli 2017 om 00:35

Tjonge 1 corner...het is wat.

Sjees Frenkie wat ben je goed. Deed alles goed die vent. Zijn lichaamschijnbewegingen zijn niet normaal. Heerlijke versnelling. In de basis met die vent. En zoals al eerder bekend is Neres gewoon beter dan kluivert. Geen schande, het is gewoon zo. 1-1 prima uitslag. Ps mooi voor donny!

26 juli 2017 om 22:46

De Jong is echt zo'n pareltje, prachtig om naar te kijken en buiten dat is vrijwel alles functioneel wat hij doet, Schone komt simpelweg handelingssnelheid te kort

26 juli 2017 om 22:47

Je zag wel dat toen Frenkie erin kwam, het verdedigend wel wat inzakte (laatste paar minuten ook) durf zelf niet te zeggen of het nou echt door het middenveld komt maar is toch redelijk aanvallend.

26 juli 2017 om 22:50

Ik pleit al zo lang voor een middenveld met Frenkie erin. Donny is naar mijn inziens gewoon onze beste 6 in deze selectie en Frenkie is gewoonweg te goed voor op de bank te houden. Mensen mogen zeggen wat ze willen en ik begrijp heel goed waarom mensen liever Schöne basis zien staan, maar Frenkie hoort wat mij betreft gewoon basis te staan. Het middenveld is gewoonweg beter in balans met Donny, Frenkie en Hakim. Schöne komt kwaliteit tekort voor de 6 positie. Zeker, hij heeft ervaring, maar kwaliteit heeft bij mij altijd voorrang.

26 juli 2017 om 23:16

Ik zie juist liever Frenkie vanaf 6 in een Schone rol, iets controlerender. Opbouw voorzien met Vd Beek die meer bikkelt, duels wint, 16 in duikt en doet aanjagen moet druk zetten. Donny kan zeker op 6, daar twijfel ik niet aan maar denk dat je teveel tweede ballen verliest. De Jong kan vanuit 6 perfect opbouwen zoals Schone in de beker dat deed wat hem zijn plek terug verdiende, kan met de bal aan de voet meters maken en blijft onder druk zo rustig dat het geen zwakke plek is als tegenstander vol druk zet. Van de Beek is minder lichtvoetig, wel sterker maar onder druk is dat niet de oplossing. De ideale 6 is Eiting in mijn ogen, die jongen is dusdanig slim dat hij vrijwel elke situatie voor is, zou hem dolgraag het anticiperen van Propper zien overnemen en dan heb je naar mijn mening de ideale 6 in Carel, dat is de man van volgend seizoen.

Geweldige resultaat en thuis moet ajax de Job af kunnen maken. En wat viel frenkie lekker in. Heerlijke actie en wat goeie kansen

Frenkie de jong en neres mogen wel basis staan volgend week. En viergever manmanman hoe verdedig je zo beroerd 1 been in de lucht als een ballerina... Ajax moet een goeie linksback halen dan zijn ze aardig compleet

Ik denk dat ik de uitwedstrijden van Ajax in Europa voortaan skip. Winnen mag blijkbaar niet en niet goed voor mijn bloeddruk.

Wel goed hersteld na een dramatische eerste helft. Maar er moet een hoop gebeuren. Backs zijn erg zwak. Het probleem van Veltman is dat hij de bal alleen naar binnen kan aannemen, waardoor Neres/kluivert de bal nooit krijgt. Frenkie neemt binnen een paar wedstrijden basisplek over van Schone. Het ziet er bij Frenkie zo soepel en makkelijk uit, kan denk ik echt een topper worden. Vd Beek motm wat mij betreft. Speelt met veel lef, en heeft heel veel eruit gehaald. En mooi dat uitgerekend hij scoorde.

26 juli 2017 om 23:04

Veltman weer een van de betere, zat er weer een paar keer goed tussen, vooral bij de afvallende ballen.

27 juli 2017 om 01:01

@lausho, goed lezen wat hij zegt over Veltman. Jij noemt nu de kwaliteiten op van een centrale verdediger en niet van een aanvallende back

Mooi resultaat. Kon nog beide kanten opvallen. Nice leek wel conditioneel minder.
Toch oppassen voor die tegenstoten volgende week. Maar 2-0 moet lukken

26 juli 2017 om 23:06

Kwam vooral ook door het spel van Ajax, Nice moest maar achter de bal aan.

Nou hopelijk heeft Keizer gezien welke spelers duidelijk de voorkeur moeten krijgen als je met Ajax met een hoge tempo en veel druk wilt spelen met effectieve buitenspelers. Die Frenkie gaat de revelatie worden dit seizoen, in minder dan Half jaar heeft die Schone uitgespeeld.

Wat enorm knap van onze jongens om zo’n karakter te tonen in zo’n lastige wedstrijd. Beide ploegen zagen er niet goed uit, maar er is er maar 1 die hiervoor een goede reden heeft. Totaal geen voorbereiding gehad en een totale knock-out al in het gezicht gekregen. En dan toch nog zo voor de dag komen en er een knap gelijkspel uitgesleept.

En dan Maradonny! Uitgerekend hij die hem mag maken voor zijn beste vriend Appie. Waar hij al 8 jaar samen mee voetbalt. Hoe geweldig moet dat voor hem zijn. Het is hem gegund!

Nog één puntje voor mijn mede Ajacieden. Ga vol achter deze ploeg staan, ze kunnen onze steun echt enorm gebruiken! Steek ze een hart onder de riem door niet zo kritisch te oordelen. Beeld je je het eens in hoe dat voor jezelf zou zijn als een teamgenoot zo ineens bij je weg wordt getrokken. Hoe vreselijk moet dat zijn.

Klasse gedaan jongens! Respect voor jullie! Volgende week als één stadion vol achter de ploeg om ze een hart onder de riem te steken!

Zo prachtig dat Donny scoort voor Ajax & Nouri vandaag! Hij speelde zeer goed verder vandaag net als Sánchez, De Ligt & Neres.

On: Eerste helft was Nice beter, maar AjaX herpakte zich goed in de tweede helft met Bij vlagen oogstrelend voetbal en veel kansen. Op het eind nog wel even billenknijpen, maar ben zeer tevreden. Volgende week wordt dit thuis sowieso afgemaakt

Prima uitgangspositie. Ajax heeft kansen gemist, maar Nice ook. Volgende week een reã«le kans om ze uit te schakelen! Mooi ook dat vd Beek scoort, na al die ballen op de lat van hem afgelopen EL seizoen.

Wel goed, ziyeck geweldige 2de helft gespeeld. Jammer dat gelijk spel, zat meer uit. En wat is die sarfri een theater mannetje

Wat een wedstrijd, eerste helft was Nice de bovenliggende ploeg, Ajax de 2e helft. Uiteindelijk een terechte uitslag, maar Ajax had zich echt moeten belonen met een 2e treffer! Zo zonde dat Ajax hier geen overwinning in uit sleept, aan kansen geen gebrek. Goed voetbal gezien vandaag, met name in de 2e helft was het af en toe weer genieten geblazen. Frenkie en Neres kwamen prima binnen de lijnen, en maakte dan ook voor het nodige verschil. Al met al een prima uitslag, om het volgende week af te maken in eigen huis.

Er zat meer in, maar al met al prima resultaat. Volgende week de klus klaren in eigen huis!

En oh ja, graag Neres en de Jong er voortaan in, want het voetballen werd een stuk makkelijker met hen in het veld.

Sorry maar ik vind Neres wel echt een stuk balvaster en dreigender dan Kluivert. Die moet in mijn ogen nog heel erg groeien, vind kluivert leuk voor tegen sparta, willem 2 etc of andere eredivisie teams.

Neres en de jong zie ik snel een basisplaats veroveren als ze zo door gaan.

26 juli 2017 om 22:51

Kreeg ook weinig goede ballen, net als Dolberg overigens.

Waanzinnig goed herpakt in de tweede helft, waarin Neres en frenkie een groot aandeel hadden. Uiteindelijk is 1-1 een prima uitgangspositie, maar met 2 uitgoals zouden we in een zetel zitten. Frenkie starten en ik zie het wel goed komen!

1ste helft echt matig. 2de helft supergoed. Maar ik had 1 ding verandert. Huntelaar erin voor Dolberg. Hij had niet zijn wedstrijd.

26 juli 2017 om 22:48

Ik had Frenkie voor Schöne gekozen, Lasse kan nog prima mee in de ED maar op europees niveau komt hij spijtig genoeg te kort.

Ajax speelde echt een hele goede 2e helft! Fel op die verdediging en je ziet dat ze alleen maar de bal wegrammen. Jammer dat ze niet de kansen benut hebben, want die keeper van Nice was echt een drama. Neres en De Jong horen absoluut in de basis, maar de Ligt is toch nog vaak onzeker hoor. Met die laatste kans van Plea staat en stapt hij compleet verkeerd. Al met al een goed resultaat wat ze zeker af kunnen maken in Amsterdam!

Waanzinnig goed herpakt in de tweede helft, waarin Neres en frenkie een groot aandeel hadden. Uiteindelijk is 1-1 een prima uitgangspositie, maar met 2 uitgoals zouden we in een zetel zitten. Frenkie starten en ik zie het wel goed komen!

Ik ben absoluut blij met het resultaat zeker aangezien die joekel van een kans op het einde voor Nice. Het glas was vandaag echt vol en leeg. Voor mij is het duidelijk dat we versterking nodig hebben, maar ondanks dat zijn we nu wel favoriet om door te gaan tegen de nummer drie van Frankrijk. Met een volle JC ArenA en veel liefde voor Nouri gaat Ajax heus verder.

Younes is zo'n enorm blind paard die op beslissende momenten bijna altijd bezwijkt. Maar die linksback en keeper van Nice waren vandaag gelukkig nog veel armoediger. Neres en de Jong mogen wel wat meer minuten krijgen. Man of the match: van de Beek, niet alleen vanwege zijn goal maar hij versnelde het spel en speelde als een aanvoerder. Van Dolberg verwacht ik volgende week meer en anders KJH maar minuten gunnen, Ajax speelt niet voor spek en bonen. Al met al een prima eindresultaat natuurlijk.

Het was niet altijd even goed en soms echt heel matig maar in deze fase telt alleen het resultaat. Met 4 centrum verdedigers kom je er niet, er moeten 2 backs bij. Neres liet in die korte tijd meer zien dan Kluivert en De Jong meer dan Schone. Volgende week met die 2 starten graag.

Tweede helft veel beter. Invallers vielen ook goed in. Frenkie is een verademing, veel meer drang naar voren en controle op het middenveld. Kansen genoeg op de 1-2 maar Nice kwam ook wel soms gevaarlijk uit. Ik kan leven met 1-1 en vooral de uit-goal.

Zat wel weer met frustratie naar Younes te kijken. In de vakantie niet op z'n schoten geoefend; in de F-jes schieten ze nog beter dan hij doet. Verder Neres basis voor Kluivert en Frenkie zeker vaak gaan brengen. Schone langzaam uit rouleren.

De scheids bij die supporter op het veld... geen flauw idee wat hij dacht. Corner door de neus...

Trouwens prachtig voor Donny dat hij op deze manier zijn vriend kan eren.

Laatste dertig minuten weer zeer genoten. Had zelfs meer ingezeten. Maar gelet op eerste helft en kansen over en weer mogen we niet klagen. In de JC Arena gaan we het afmaken denk ik. Echt zin an.

Ajax had het af moeten maken. Maar wat een matige wedstrijd. Vond Nice heeeeel erg slecht en jammer dat Ajax de kansen niet afmaakte.

Ik snap best goed waarom Schöne opgesteld blijft worden, maar ik pleit echt voor een middenveld met Donny op 6 en de Jong op zijn positie. De balans op het middenveld is op deze manier gewoon veel beter. Het is gewoon duidelijk dat Schöne gewoon niet de kwaliteiten heeft voor op die positie te spelen.

Neres viel zeer sterk in net als Frenkie overigens. Beide spelers zie ik dan ook liever basis staan, maar dat zei ik ook al tijdens de voorbereiding. De grootste zwakte blijft toch onze back posities. Er is echt broodnodig versterking nodig op beide back posities. Viergever is simpelweg beter als CV en daarachter hebben we niets meer lopen. Dijks komt ook gewoon tekort imo.

1-1 is een goed resultaat en ook een goede afspiegeling van deze wedstrijd. Al moet ik wel zeggen dat ik de scheids van vandaag echt zeer matig vond.

Neres was echt onwijs goed en heeft toch wel een streepje voor op Kluivert en dan Frenkie De Jong, zo jong maar niet normaal wat een bewegingen en vloeiend werd het spel met hem erbij, die moet zeker in plaats van Schone, ook al heeft deze meer ervaring, klasse telt bij Ajax toch!

Het is nog zeker niet gespeeld. Tot aan de 1-1 had ajax weinig te vertellen. Voorafgaand aan de 1-1 had Nice nog een goede kans op de 2-0 die onterecht werd afgefloten. Daarna was het spel voor ajax al had Nice nog een paar gevaarlijke kansen

Met alle respect ik weet niet wat mensen in younes zien als je dolberg vastzet dan speel je met een man minder sanchez moet nog stappen maken voordat hij op hoog niveau kan spelen en laten we eerlijk zijn hakim gaat het nooit redden op het hoogste niveau en is zeker niet meer dan 35 miljoen vind ik ik zag iemand nog hier zeggen dat hij barca of real ooit komt laten we hopen dat het sarcasme was de ligt, van beek, de jong en neres vond ik de beste en ja met veltman wn viergever speelt ajax eigenlijk gewoon met 4 cv's

26 juli 2017 om 23:11

Dat de backs niet opkwamen is in de verdediging ook wel handig want je zag viergever een keer opkomen en toen verklootte younes het en had je een vette counter aan je broek.

Duidelijk te zien dat dit de eerste wedstrijd van het seizoen was. Passing was slordig, verdediging ongeconcentreerd.

Maar waar ik me vooral aan stoor deze wedstrijd is hoe slecht is in aanvallen. Zowel het uitspelen van aanvallen als het afronden ervan is echt drama. Het zal ook wel te maken hebben met het gebrek aan ritme, maar vorig seizoen was dat vaak ook een probleem (met name op de counter). Het lijkt echt alsof niemand bij Ajax normaal kan schieten. Dat schot van Younes eerste helft en die van De Jong met links waren echt erbarmelijk. Soms zie ik hoe spelers bij betere ploegen afmaken en dan denk ik: "waarom kunnen ze dat bij Ajax niet?" Gewoon lekker strak in de hoek schieten. Ik ben echt klaar met die rollertjes en schoten recht op de keeper (geen hoek kiezen).

26 juli 2017 om 23:10

Ja klopt maar er zijn er minder die dat kunnen dan je denkt. Lacazette ofzo dat niveau wel maar die plea miste ook gewoon 1 op 1

Je ziet toch wel de el-ervaring. 90 min vol druk zetten. Dan zie je dat je wel compact kan spelen maar op een bepaald moment kan je het niet meer belopen.

Ik denk dat ajax volgende week er nog 2 tempos op gooit.

Terecht gelijkspel,Ajax had kunnen winnen en Nice net zo. Volgende week in de JC ArenA moet dit te doen zijn!

Prima resultaat, en zeker gezien de eerste helft. Tweede helft de rug gerekt en zeker het laatste kwartier had de 1-2 er ook nog wel ingezeten. Frenkie de Jong viel echt heel sterk in, Schone moet oppassen dat hij zijn basisplaats niet gaat verliezen dit seizoen. Hetzelfde geldt voor Neres die ook goed inviel met een paar goede acties. Verder blijft het jammer dat onze backs aanvallend minder zijn, dat is toch een wapen minder.

Lekker resultaat dit
Had na de 1-1 misschien al wel meer ingezeten maar helaas nog niet
Dit moet lukken volgende week
Maar zie dan wel liever neres starten dan kluivert

OGC Nice moest echt bibberen op de knieën zeg.
Zoals vorig jaar, hebben we onszelf te kort gedaan, maar 1-1 is een mooie uitslag.
Het is prachtig dat uitgerekend Donny hem maakt, waar Appie al samen mee speelt sinds hij 9 was.
Sanchez was dramatisch vandaag, Schone veel's te traag, kluivert niet goed, Younes ook niet goed, Dolberg onzichtbaar. Donny had ook een assist mogen hebben, als Sanchez n halve seconde later spring knikt hij hem erin.
Frenkie De Jong is echt een pracht voetballer vies in als een artiest, en Neres ook, steeds jagen, en niet altijd die moeilijke dingen he, gewoon soms simpel.
Volgende week af maken, Nice is niet zo geweldig hoor, zonder Cyprien, Dalbert, en Belhanda missen ze veel. In een kolkend Johan Cruijff Stadion maken we het volgend jaar af, ben trots op de jongens!

26 juli 2017 om 22:49

Dolberg kreeg vrijwel geen bruikbare ballen, zoals zo vaak. Schone stond toch wel vaak goed hoor en won flink wat duels en zijn schoten waren gevaarlijk. Younes echt ondermaats, zie toch liever Cerny of Kluivert daar.

Vond Younes ook weinig goed doen, leek een beetje afwezig. Verder heb ik wel het idee dat er een beetje de lijn van vorig seizoen wordt doorgetrokken. Prima wedstrijd vanavond.

Ik vond Neres goed invallen dat mag ook wel eens gezegd worden. Mag van mij zelfs in de basis beginnen want ik vind Kluivert nog te licht.
Volgende week zie ik het wel afgemaakt worden, had meer verwacht van Nice. Daarnaast is Ajax op Europees gebied in mijn ogen ook gewoon gegroeid.

Jammer dat ze er niet meer uit halen, zat er wel in, maar 1-1 is prima en vooral ook het voetbal in de tweede helft, bij vlagen echt heerlijk. Je zag ook dat Ajax Nice kapot aan het spelen was, moeten alleen nog leren doorbijten. Wel zonde van die twee momenten ook bij de Ligt weer op het laatst, dat is in de CL dodelijk.

Bij Neres kunnen de meesten alweer niet wachten om hem tot miskoop te bestempelen, maar wat een heerlijk voetballertje is dat. Valt mij op dat hij ook overzicht heeft, behalve snelheid en een actie. De Jong ook heel goed, als je hem, Eiting en Sinkgraven op de bank hebt heb je alles dubbel bezet maar zie toch graag een speler met wat meer duelkracht (vormer of Nigel de Jong bv.). Eigenlijk vind ik Siem de Jong ook wel een goede optie, is toch een wat ander type met wat meer kracht.

Veltman weer gewoon erg goed, zat er vaak tussen en hielp Sanchez in het centrum een keer enorm. Ook goed dat ze die gele kaarten pakken (al was die van Sanchez overdreven van de scheids) om counters eruit te halen, die van de Beek klapte er wel lekker in zeg.

Verder zou Nice wel eens uitgeschakeld kunnen worden door die supporter, de Uefa is niet mild met dit soort zaken en bij mij weten heeft Nice ook nog een geschiedenis. Je zult ze moeten straffen en een geld boete is te min, Ajax heeft niks aan een geldboete maar heeft wel nadeel ondervonden, enige juiste straf is uitsluiting van de CL.

26 juli 2017 om 23:07

Haha beetje overdreven maar ik teken ervoor

26 juli 2017 om 23:27

Neres brengt naar mijn mening gewoon te weinig voor eens speler van 14 miljoen. Dus dat de meesten zogezegd twijfels hebben, komt niet uit de lucht vallen. Dit jaar zal hij het moeten laten zien.vooralsnog kiest Keizer (net zoals Bosz) voor Kluivert in plaats van Neres.

Verder ben je deze wedstrijd aan het romantiseren. Op voetbalgebied werden er aardig wat fouten gemaakt aan beide kanten. Het was verreweg van geweldig. Al had Ajax wel een tweede goal moeten maken, maar dat ze Nice kapot speelde gaat wat ver...

27 juli 2017 om 01:04

Hij gaat ineens van 12 naar 14 miljoen.

27 juli 2017 om 09:14

Is vanaf het begin gezegd dat hij eerder is gehaald zodat hij wat kan wennen, ik zie toch liever Neres dan El Ghazi die we vorig jaar op RA hadden. Hij koos voor Kluivert omdat die voor diepgang moest zorgen, Neres komt wat meer naar binnen.

Kluivert volgende week maar even banken, liep steeds onnodig naar binnen en maakte niks klaar. En nogal opgefokt af en toe. Dit klusje moet Ajax klaren.

Goed resultaat dit. Thuis is Ajax sowieso sterker en het spel in de tweede helft was wel goed, zeker voor de eerste wedstrijd van het seizoen onder een nieuwe trainer. Volgende ronde is weer een stuk dichterbij

Deze hadden we kunnen winnen maar zeker ook kunnen verliezen. Zeker gezien de vele gelen kaarten. Verder bevestigd dit Ajax wat we al wisten.

Goed resultaat na deze moeilijke weken, vooral uit waar Ajax moeite mee heeft.

De jong gaat het binnenkort overnemen van Lasse en Neres gaat spelen voor Kluivert.

Voordat mensen gaan zeiken, de gele kaart van veltman was niet onnodig. Verder was ajax gewoon prima de tweede helft en was neres soms ongrijpbaar. En knap dat vd beek zo netjes was tegen die simpele interviewer.

26 juli 2017 om 23:06

Terecht gelijkspel trouwens, ajax had kunnen winnen maar nice ook. Beiden hadden kansen op 2-1/1-2.

26 juli 2017 om 23:08

Was wederom slim, net als dat liggen waar uiteindelijk zelfs een doelpunt uit kwam en een aantal uitstekende intercepties. Maar ik lees weer te weinig over de goede dingen van Veltman.

Ik denk als Sneijder in dit elftal zou komen voor schone dan gaat het nog beter draaien vond ajax sterk spelen had niemand verwacht denk ik na de trieste gebeurtenis appi stay strong👊👊👊â¤â¤ðŸ’ªðŸ’ªðŸ’ª

26 juli 2017 om 23:09

Ik snap het idee van Sneijder wel maar eigenlijk is het niet het type dat Ajax mist, dat is eerder N. de Jong of Vormer iemand met wat duelkracht. Siem de Jong bv. ook een optie, heeft wat kracht en is een middenvelder met diepgang, dat mis je eigenlijk. Types Sneijder heeft Ajax eigenlijk heel veel.

Kluivert gewoon nog een of twee seizoenen in Jong Ajax.
Ajax moet echt nog wat halen voor de selectie, want de backs zijn
ondermaats, de vleugels onderbezet (kluivert en Cerny zijn nog
niet klaar voor het grote werk) en op het middenveld (sneijder?)
moet er zeker ook nog wat bij. Nu staan 3 van de 4 verdedigers
met een gele kaart op papier. Stel dat volgende week je nog eens
op dezelfde manier wordt beboet, krijgen we dan Zeefuik, Bergsma,
Dankerlui en Viergever in de defensie? En welke A junioren zitten
dan op de reservebank? Ik weet, het is een doemscenario, maar
niet helemaal ondenkbaar. Tete, Westermann en Riedewald weg,
Sinkgraven chronisch geblesseerd, kortom, een hele achterhoede
weg....

26 juli 2017 om 23:19

Back is eigenlijk wel prima bezet, Veltman beste verdediger vandaag.

RB: Veltman, Zeefuik, Mazraoui
LB: Viergever, Dijks, Bakker en dan heb je Sinkgraven nog, maar die wordt denk ik meer middenvelder.

Op beide plekken wat verschillende types, je kunt snelheid met Zeefuik en Dijks inzetten en met Mazraoui heb je een back die eigenlijk gewoon een vleugelspeler is. Viergever is alround, maar niet snel, wel een extra kopper en Sinkgraven is voetballend de beste LB van de ED.

27 juli 2017 om 01:10

Ik lees steeds jouw reacties en krijg de indruk dat je bent ingehuurd door Veltman zelf. Beste verdediger? Centraal misschien wel maar zijn passing, inschattingsvermogen en overzichtelijk zijn van kinderlijk niveau. Hij speelt back maar doet alles omgekeerd. Hij zag Kluivert geen ene keer weglopen en dan heb ik het niet eens over die mislukte lange trap waardoor we bijna een goal tegen kregen. En dit is onze captain? Die boos moet worden als medespelers een fout maken? Ben benieuwd

27 juli 2017 om 09:31

Veltman kan niks goed doen bij velen, hij wordt chronisch ondergewaardeerd in mijn ogen. Veltman zette vooral goed druk vooruit en won vaak de bal rond het middenveld en sneed vaak goed naar binnen om Sanchez te helpen, die heel zwak was gisteren. Ja hij is onze captain en ook veruit de meest slimme en ervaren verdediger.

27 juli 2017 om 10:54

En dat schrijf je met droge ogen? Mocht Ajax doorgaan wordt het
weer billenknijpen met de spelers die je noemt. Doorsnee Eredivisie,
maar absoluut geen Europeees niveau. Veltman, Viergever en Dijks
worden en kunnen niet beter. Dat is die jongens niet kwalijk te nemen,
maar des te meer het technisch hart. En de A junioren moeten eerst
nog maar even 1 of 2 jaar in Jong Ajax laten zien of ze op termijn het
niveau aankunnen. Maar je hebt nu 2 backs - en zeker 1 middenvelder
en vleugelspits - nodig van volwassen kwaliteit. Zo niet, dan word je
op cruciale momenten wel weer wakker geschud als die 3 stuntelaars
achterin weer eens tegen rood of 2x geel aan lopen - oorzaak onkunde.
Maar zo te merken vinden ze dat bij Ajax geen probleem - dus zou ik
me er maar niet al te druk over maken;-))).

27 juli 2017 om 15:34

Ja pinko, backs kun je prima uit je opleiding halen, is een van de makkelijkste posities in je elftal. Veltman en Viergever kunnen Europees prima mee, volgens mij hebben we met die backs ook de EL finale gehaald. Wat is goed is, is jong genoeg, Zeefuik en Mazraoui hebben overigens al een jaar prima gespeeld in Jong Ajax en zijn klaar voor de stap.

Ik zie niet welke aankopen echt beter zijn dat de spelers die we nu hebben en betaalbaar zijn, schijnbaar weet jij het beter?

Normaliter gezien is 1-1 een goed resultaat, maar op basis van het tweede helft had Ajax de wedstrijd kunnen winnen. Al met al moeten ze het volgende week in eigen huis afmaken.

Eerste helft zeer matig, het begon zeer aardig met een fel Ajax, maar daarna zakte Ajax ver weg. En zo gingen we met een verdiende achterstand de kleedkamer in. Na rust de bovenliggende partij en goede kansen op de winst laten liggen, alleen de laatste minuiten waren slordig. Bijzonder jammer dat we het karwei eigenlijk niet vandaag voor driekwart hebben afgemaakt. De wissels van Keizer waren logisch en pakte goed uit. Al met al valt prima te leven met het resultaat, vooraf zouden de meeste er voor tekenen. Het is alleen net als vorig jaar zoals zo vaak dat het wedstrijdbeeld veel meel mogelijkheden op een beter resultaat heeft laten zien.

Toch even om mee te nemen dat Monaco, Psg, Lyon en Marseille hier allemaal verloren (en soms zelfs fors!) en wij een keurige uitgangspositie verschaffen tegen de nummer 3 van Frankrijk. En dat na zo'n vreselijke voorbereiding, waar je amper op kan anticiperen. Hulde voor de selectie! Het is nog verre van gespeeld, maar als we als supporters volgende week er weer een heksenketel van maken dan heb ik alle vertrouwen in het resultaat volgende week.

Mooie pot van Ajax en wat hoop ik voor het Nederlands voetbal dat ze de CL halen. Lekker gespeeld en goed resultaat volgende week afmaken in eigen huis. Alle vertrouwen in! Nu maar hopen dat PSV en FC Utrecht ook winnen morgen, zoveel NL clubs in Europa

Ajax begon goed hopen dat Keiser zulk voetbal gewoon 90 minuten lang erin kan slijpen. Daarna gaf Nice gas en was Ajax overrompeld en de 2de helft kon Ajax helaas niet door drukken. Van de Beek weer eens erg goed en Dolberg kan erg goed kaatsen de bal vasthouden daarnaast vielen Kluivert en Schone erg tegen maar waren hun invallers beduidend beter. Ik zie dit seizoen Schone zijn plek kwijtraken aan Frenkie de Jong die jongen brengt zoveel meer en voegt aanvallend zoveel meer toe. Een nieuwe linksback zou nog wel wenselijk zijn omdat Viergever daar niet goed genoeg voor is en een backup voor Younes zou ook niet misstaan als ze Cerny niet willen gebruiken hiervoor? Voor de rest is het team aardig compleet en hebben ze me aardig verrast.

Ik lees alle commentaren hier en ben verbaasd hoe vroeg in het seizoen mensen conclusies trekken. Voor zowel Ajax als Nice was dit de eerste officiele wedstrijd in het seizoen. Dan kun je nog geen topwedstrijd spelen.

Vind dat in het bericht van VZ wel erg makkelijk over die laatste kans van Nice. Dit was toch echt een 100% kans voor een voorsprong van Nice.

Met de juiste basiself maak ik mij absoluut geen zorgen, dwz de jong erin en ook Neres vanaf rechts, Kluivert of younes links is mij km het even maar frenkie de jong zorgt voor zoveel meer voetbal, wat een speler, kan niet genoeg basis spelen!

Ik vond Frenkie De Jong echt verrassend sterk spelen. Hopelijk mag hij vaker spelen dit seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren