Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern München neemt James Rodríguez op huurbasis over

Laatste update:

Bayern München en Real Madrid hebben dinsdag een akkoord bereikt over de (tijdelijke) overstap van James Rodríguez, zo heeft der Rekordmeister bekend gemaakt via de officiële kanalen. De Colombiaan wordt de komende twee seizoenen gehuurd van de Koninklijke, waarna Bayern hem via een optie tot koop definitief over kan nemen.

De 25-jarige middenvelder wordt in Beieren herenigd met Carlo Ancelotti, onder wie hij bij Real zijn beste periode beleefde. De Spaanse kampioen haalde James in 2014 voor 75 miljoen euro op bij AS Monaco, maar Zinédine Zidane besloot in het afgelopen seizoen nauwelijks een beroep op hem te doen. BILD meldt dat Real nu bereid is genoegen te nemen met een flink verlies: Bayern betaalt in eerste instantie 10 miljoen euro om James twee jaar te huren, waarna hij voor 35,2 miljoen euro definitief kan worden aangetrokken.

“We zijn erg blij dat het gelukt is om deze transfer te realiseren. Het aantrekken van James Rodríguez was de grootste wens van onze trainer, met wie hij in Madrid al succesvol samenwerkte. James is een veelzijdige speler, die zelf doelgevaarlijk is, maar ook veel doelpunten voorbereidt. Met deze transfer hebben de kwaliteit van ons elftal zonder twijfel kunnen verhogen”, reageert voorzitter Karl-Heinz Rummenigge.

James is na Corentin Tolisso, Niklas Süle, Serge Gnabry en Sebastian Rudy de vijfde aanwinst voor Bayern, terwijl Kingsley Coman ook definitief over werd genomen van Juventus. De kampioen van Duitsland nam daartegenover definitief afscheid van Mehdi Benatia en lijkt ook afscheid te nemen van Douglas Costa, die dicht bij een overstap naar la Vecchia Signora zou zijn.

Een goede deal voor Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die kwam onverwachts.

Waarom verhuren als je hem toch niet gaat gebruiken? Kan toch gelijk verkopen? En daarmee een talentvolle speler op zijn positie halen?

11 juli 2017 om 13:38

Wellicht is er over een jaar of 2 meer ruimte op het middenveld van Real? Modric is dan al 33 (?) Als ik het goed heb.

11 juli 2017 om 13:47

34 zelfs. In september wordt ie 32

11 juli 2017 om 14:10

Dat verklaart niet waarom er na de 2 jaar een optie tot koop in zijn contract zit.

11 juli 2017 om 14:14

Hij is echt om niets te vergelijken met Modric, totaal ander type speler en rol in het veld.

11 juli 2017 om 15:34

Klopt, ik mocht ook wel wat duidelijker zijn. Een andere middenvelder zou Modric zijn plek kunnen overnemen op CM waardoor James op 10 zou kunnen spelen.

11 juli 2017 om 16:10

Maar real speelt niet met een 10...

11 juli 2017 om 18:23

Ik begrijp ook wel dat ze nu met de punt naar achteren spelen. Hoewel Casemiro zijn rol goed vervuld zou het zeker niet de eerste keer zijn dat er met de punt naar voren wordt gespeeld. Zidane heeft al eerder gespeeld met James op 10 en Kroos en Modric achter hem. Hoewel het redelijk aanvallend is, zou hij kunnen opteren voor zo'n soort formatie als Modric wegvalt en er ruimte komt op het middenveld. Ik snap dat ik mijn gedachtes niet goed had verwoord in de eerdere reacties. Excuses daarvoor.

11 juli 2017 om 18:24

Of tenminste, Ancelotti. Weet niet of Zidane dit ook heeft gedaan maar ik raakte even in de war.

11 juli 2017 om 14:02

@ Emremor21,

Ik denk dat Bayern hier met James een soort zelfde constructie aangaat als bij Coman. Of in ieder geval: ik denk en hoop het wel, want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je een speler van het kaliber James eerst 2 seizoenen huurt, om 'm vervolgens terug te sturen naar z'n officiële werkgever, dus ik denk dat ze hem volgend seizoen of het seizoen daarna definitief kopen.

Maar wat een gruwelijke aankoop van Bayern en ook zo onverwacht. De afgelopen maanden zag je hier en daar al wat geruchten voorbijkomen, maar dit kwam wel heel erg onverwacht en echt een topaankoop voor Bayern.

Het is jammer dat James eigenlijk sinds de komst van Zidane zonder 'n nummer 10 speelde en James kan ook op de vleugels uit de voeten, maar daar had Zidane de keus uit Cristiano en Bale, dus viel James buiten de boot en Bayern haalt nu ook een topaankoop binnen: Robben en Ribéry zijn niet de jongste meer en sowieso al erg blessuregevoelig, terwijl Coman potentie heeft, maar nog niet in staat zal zijn om bijvoorbeeld Robben te vervangen, Douglas Costa zal waarschijnlijk verkocht worden en Gnabry zal verhuurd worden.

Persoonlijk zou ik in deze opstelling spelen bij Bayern (zie opstelling). Müller heeft bij het Duitse elftal volgens mij weleens vanaf de vleugels gespeeld en dan stond Özil op de 10-positie en ik zou proberen om zoiets ook bij Bayern te doen: dat Müller en James elkaar afwisselen qua positie.

Neuer
Kimmich
Boateng
Hummels
Alaba
Thiago
Vidal
Robben
Müller
James
Lewandowski
11 juli 2017 om 14:15

Bale heeft maar weinig gespeeld dit jaar, met name Isco en Vasquez kregen de voorkeur aan de rechterkant.

11 juli 2017 om 14:20

Heb het gevoel dat er zoals betrouwbare bronnen ook aangaven, een verband zit tussen de transfer van Costa naar Juve en deze transfer. Bayern en Juve hebben een akkoord bereikt over Douglas Costa die eerst gehuurd wordt en volgend jaar zal worden overgenomen, na dat akkoord kon Bayern vervolgens de transfer van James afronden en zal deze transfer straks ook pas later hoeven te bekostigen. Zoals jij het hier hebt staan zie ik Bayern ook wel spelen, James gaat denk ik niet Muller vervangen op 10, maar zal op de flank gaan opereren.

11 juli 2017 om 15:45

De voorkeur boven James bedoeld hij waarschijnlijk

11 juli 2017 om 14:21

James heeft een salaris van bijna zeven miljoen bij Real. Dat word in die twee jaar overgenomen door Bayern. Dat is 14 miljoen die Real bespaart, vervolgens komt er nog eens tien miljoen erbij dus dat is 24 miljoen voor twee seizoenen plus de optie tot koop betekent dat Bayern dan bijna zestig miljoen betaald voor James.

Als er geen enkele club is die nu dat bedrag kan neerleggen en James heeft geen toekomst bij Real (wat ik betwijfel) is dit toch een aardige constructie.

11 juli 2017 om 15:04

Zo mag je het niet berekenen.. want als een andere club hem nu voor 50 miljoen verkoopt dan bespaart Real ook z'n salaris dus als je zo gaat rekenen 'krijgt' real dan 64 miljoen voor hem...

Onbegrijpelijk wat een koop James is... Een Psg, Man City, Arsenal, Manu, Chealsea had toch ook wel direct 70 miljoen neergeteld?? Ik had eerder een verkoop met terugkoop-regeling verwacht of 2 jaar verhuurd zonder optie tot koop.. of in ieder geval een bedrag van 75 miljoen zodat je geen verlies zou maken. Ongelooflijk slechte deal van Perez.

11 juli 2017 om 15:54

Spaanse kranten melden van een huur contract van 2 jaar , in die 2 jaar nemen ze zijn salaris over 6 miljoen per jaar na die 2 jaar hebben ze een verplichte overmame van 60 miljoen. Real kan hem ook na die 2 jaar terug halen. De voorzitter is groot fan van james en wil hem liever niet kwijt . Over 2 jaar zijn modric , ronaldo en benzema wat ouder en komt er welicht ruimte voor james.

11 juli 2017 om 15:52

Verkopen zou inderdaad de beste optie zijn geweest. Ik vind zelf dat Perez zeer dom is geweest tijdens deze onderhandelingen. Als je alles na gaat kijken kan James voor ruim 40 miljoen de deur uit. Dat is geen gekke prijs want hij is een bankzitter bij Real Madrid en meer zou hij eigenlijk niet waard kunnen zijn al heeft hij buitengewone kwaliteiten. Echter kan Bayern na die twee jaar zeggen we nemen hem niet over en dan heb je James 2 jaar lang gebruikt voor 10 miljoen. Dus ik vind dat Bayern gewonnen heeft tijdens deze onderhandelingen.

Ook snap ik niet waarom Real hem wegslijt bij een rivaal en een concurrent als Bayern. Waar is dat nou goed voor? Ze konden hem net zo goed in Engeland aanbieden die zouden nog meer betalen dan James waard is. Had hij hem aangeboden bij United Chelsea of City zouden ze echt wel happen en misschien wel meer betalen.

Als Real Madrid fan ben ik daarom zeer teleurgesteld met deze transfer.

11 juli 2017 om 15:57

@emremor:
Zal vooral financieel/fiscaal voordelen hebben voor Bayern. Dit deden ze ook met Coman, zal wel een gedachte achter zitten. Om zo er financieel er beter uit te komen.

Damn, dit is onverwachts. Gelukkig gaat hij niet naar manchester united, hij past precies bij bayern want bayern wilt voetballen. Hoopte eigenlijk wel stiekem dat arsenal hem zou halen.

11 juli 2017 om 13:39

Misschien dat hierdoor muller vrijkomt en beschikbaar is.

11 juli 2017 om 21:20

Nu je het zegt... ik zie het hem nog 1 jaar proberen maar onder Ancelotti zal hij nooit veel spelen denk ik, die houdt van andere types. Een PL club kan dan misschien profiteren.

11 juli 2017 om 13:41

No RIOLA NO DEAL

11 juli 2017 om 13:55

Ook geen Manchester United he

Benieuwd hoe deze fantastische voetballer het gaat doen in Duitsland. Ik verwacht er veel van. Blijft een speler met een fantastische techniek. En Ancelotti zal hem niet voor de bank gehaald hebben...

Dit kwam super onverwachts zeg ! Wel goede deal voor beide partijen.

11 juli 2017 om 14:09

Edit: nu ik zie dat Bayern James voor 35,2 miljoen kan overnemen, vind ik dit slecht gehandeld van het bestuur van Madrid en super gehandeld van Bayern.

11 juli 2017 om 14:13

Nou dat valt toch wel mee, ze huren hem 2 jaar dus bayern betaald zijn salaris voor 2 jaar, en hij verdient boven de 14 mil per jaar als ik het goed heb, als ze hem gekocht hadden was het ook nu veel meer geweest(contract afkopen) maar dat maakt dus uiteindelijk niet echt veel uit..
Enorm benieuwd naar James bij Bayern, thiago, vidal en james op het middenveld, dat belooft wat!

11 juli 2017 om 14:21

Zo weinig? Dat kan ik me niet voorstellen, wat is de bron?

11 juli 2017 om 15:22

Nee, ik was de kosten van het huren vergeten die naar verluid op 10 miljoen euro in totaal liggen. In totaal dus een ruime 45 miljoen euro mocht Bayern hem kopen. Dat klinkt al veel geloofwaardiger aangezien dat maar 5 miljoen minder is dan zijn marktwaarde. Nog steeds een ontzettende goede deal en ik heb zo'n gevoel dat de goede band met Real door de deals van Kroos en Alonso hier ook een aandeel in heeft gehad. Wat je zegt kan ik me ook wel in vinden. De media had het constant over bedragen van 70 miljoen terwijl zijn marktwaarde op 50 miljoen ligt. Het lijkt me dus sterk dat er geinteresseerde clubs waren die meer dan 50 miljoen voor hem over hadden als Bayern hem nou gewoon voor iets onder zijn marktwaarde binnen heeft gehaald.

11 juli 2017 om 15:24

@marc juventus
Dat staat in de tekst.

@wahedcitroen
Ik vind het nogal weinig als hij straks ineens de pannen van het dak speelt, want dit blijft gewoon een van de betere middenvelders op de Europese velden mits hij vertrouwen krijgt.

@hangover96
Daar heb je gelijk in inderdaad, als er niet genoeg geboden werd kan ik het nog wel begrijpen.

11 juli 2017 om 15:35

@AC14

Maar ze betalen 10 mil om hem te huren plus die 35.2 = 45.2mil
Maar dan betalen ze ook nog zijn salaris eerste 2 seizoenen?
Dan komt dat toch ook ongeveer op 70mil uit maar hebben ze James dan al 2 jaar gehad..
Weet niet precies hoe het zit hopelijk komt er meer duidelijkheid over deze deal..

11 juli 2017 om 15:52

Ja, dat ontken ik ook niet en zeg daarom naar verluid 10 miljoen euro. Dat heeft VZ overgenomen van Bild, dat is dus geen zekerheid.

Geweldige aankoop dit! Een James in vorm en met wedstrijdritme hoort bij de beste 5 CAM ter wereld.

11 juli 2017 om 13:54

Het is geen aankoop daar ze hem huren
Hij is echter wel een goede aanwinst voor Bayern.

Dit is een verliessituatie voor Real. Verkoop hem dan meteen.

11 juli 2017 om 13:54

Klopt. Dit zijn de bedragen die Bild rapporteert: 5 miljoen per jaar geduurende de huurperiode en een optie tot koop van 35.2 miljoen. Je zou verwachten dat er vast wel een club is die nu direct 50 miljoen voor hem zou neerleggen.

11 juli 2017 om 14:00

32,5 miljoen.. Bayern is kan wel goed onderhandelen zeg. Denk dat James ook graag met ancelotti wilde werken dat zou ook kunnen meespelen. Netjes gedaan van bayern.

11 juli 2017 om 14:12

Dat lijkt me echt nagenoeg onmogelijk. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn van Real Madrid en die laten zich in onderhandelingen echt niet zo aftroeven.

11 juli 2017 om 14:17

Meerdere bronnen bevestigen het anders, denk dat ze er toch vrij goed in de buurt zitten. Credits voor de leiding van Bayern met een uitstekend staaltje onderhandelingswerk.

Rare constructie voor een topclub Bayern kan hem toch makelijk betalen.


11 juli 2017 om 13:45

Zelfde hebben ze gedaan met Coman. Bevalt hij en haalt hij het niveau, betalen ze het geld, zo niet, hebben ze voor een relatief goedkope som geld hem kunnen testen en zitten ze niet meteen met een verlies van 70 miljoen.

11 juli 2017 om 13:47

Ze hebben een optie tot koop toch? Dus ze kunnen hem elk moment vastleggen als ze willen. Mocht hij nou niet uit de verf komen dan bespaar je jezelf een miskoop van 70 miljoen. Prima constructie voor Bayern.

11 juli 2017 om 13:47

Bayern geeft nooit hele hoge bedragen uit en ik meende dat Real Madrid zo'n 70 miljoen euro voor James Rodriguez wil hebben. Mocht hij in de komende 2 seizoenen erg goed bevallen, kan Bayern er alsnog voor kiezen hem aan te trekken. Ik denk dat er ook wel een bepaalde transfersom is afgesproken waarvoor Bayern hem kan halen, al blijft dat gissen zolang de details nog niet openbaar zijn.

11 juli 2017 om 14:18

32.5 miljoen volgens meerdere bronnen. Gaat RM dus hoogstwaarschijnlijk een flink verlies op maken.

11 juli 2017 om 14:55

Oke, bijna de helft dus. Op zich was het wel te verwachten. La Liga past wel bij zijn spel, maar vind hem niet op zijn plaats in de huidige selectie van Real Madrid. Erg jammer, want hij heeft de kwaliteiten om bij zo'n beetje elke club te slagen.

Ik vind dit maar een bizarre constructie. Geen idee wat de vergoeding is voor twee seizoenen, maar deze constructie is wel heel bijzonder.

11 juli 2017 om 14:19

5 miljoen per seizoen.

11 juli 2017 om 15:09

Dat is niet veel. Plus salariskosten gok ik. 5 miljoen is ook de afschrijving die je hebt op de transfersom van iemand die je op zijn top koopt en daarna niet meer doorverkoopt. Hopelijk vind Bayern een echte vervanger voor Ribery en Robben due beiden toch meer echte dribbelaars zijn

11 juli 2017 om 16:29

Serge Gnabry en Kingsley Coman

Ik ben benieuwd of James zich in de basis kan spelen. Zal het wel heel lastig krijgen. Net als Gotze paar jaar terug.

Met pijn in mijn hart moet ik zeggen dat mijn club echt aan het slapen is. Manchester United wordt een wakker pff!

11 juli 2017 om 13:44

Die hebben Pogba al, precies zo'n zelfde figuur, united heeft echt geen cam nodig.

11 juli 2017 om 15:55

Tim

Pogba met James vergelijken? Pogba is geen aanvallende middenvelder maar een box-to-box speler.

11 juli 2017 om 16:05

Ik kan me anders geen constructie voorstellen waarbij je Lukaku-James-Pogba heb staan, ik denk dat Pogba daar te aanvallend voor ingesteld is. Daarbij moet United de focus leggen op een goede verdediger en een vleugelspeler. Ik denk dat daarom een James niet heel veel toevoegd aan de selectie.

11 juli 2017 om 13:53

Het is momenteel nog steeds niet best bij Manchester United en ook nu met Lukaku en Lindelof zie ik ze nog steeds niet als titelkandidaat. De buitenspelers zijn nog steeds erg matig en ook het middenveld is op Pogba na niet indrukwekkend. Bovendien zal de club moeten kiezen tussen Zlatan en Lukaku mocht hij nog een jaar bij United spelen.

Als een club als Bayern dan langskomt is, wordt het voor Manchester United erg lastig, ongeacht de financiele kracht van de club. Ik had wel verwacht dat een andere club dan United er dus met James Rodriguez vandoor zou gaan.

11 juli 2017 om 13:59

Ik vind Herrera wel een hele goede speler hoor. Goede inzet en kan fantastisch voetballen. Ze hebben inderdaad nog een vleugelspeler nodig, maar er is nog genoeg tijd en ze hebben geld zat om een topper te halen.

11 juli 2017 om 14:05

Maar die toppers moeten wel willen. De absolute top gaat momenteel niet bij United voetballen als clubs als Real, Barca, Bayern enzovoort ook geinteresseerd zijn. Bovendien is het scoutingsapparaat van United nou niet bepaald bijzonder de laatste jaren en is Herrera ten opzichte van de concurrenten bij andere clubs ook geen bijzondere speler.

11 juli 2017 om 14:36

Vleugelspelers erg matig? Kwam er afgelopen seizoen misschien niet helemaal uit, maar ik kan Martial links en Mkhitaryan rechts toch niet erg matig noemen ..

11 juli 2017 om 14:50

Martial is nog jong en zou zich nog kunnen ontwikkelen, maar momenteel hebben beide spelers het niveau van een Europese subtop. Voor United-begrippen vind ik dat matig. Bovendien zijn beide spelers van origine geen buitenspelers en dat kun je ook zien.

11 juli 2017 om 15:19

Zijn beiden geen echte flankspelers

11 juli 2017 om 15:22

Dan hebben wij daar verschillende meningen over. Tenzij je met momenteel bedoelt dat ze even niet zo in vorm waren.

Martial speelt trouwens al jaren alleen als vleugelspeler onder alle coaches, en mkhytarian speelt al jaren op rechts net zo goed als op 10. Ze komen wel ook naar binnen, maar dat doen alle vleugelspelers tegenwoordig.

11 juli 2017 om 15:26

@dial Zelfs als dat zo is, maakt dat ze nog niet matig. Benieuwd wat mensen hier trouwens bedoelen met echte flankspelers. Ik neem aan de echte vleugels die langs de lijn blijven en voorzetten geven. Dat zie je tegenwoordig heel weinig.

11 juli 2017 om 17:21

Maar je ziet vaak wel aan spelers waar ze zich het meest op hun gemak voelen. Martial heeft nog wel de leeftijd om een grote speler te worden, maar Mkhitaryan is met zijn 28 jaar nog steeds wisselvallig en wisselt twee goede wedstrijden vaak af met 4 slechte wedstrijden. Bij beide spelers zie je aan de looplijnen en de manier van spelen dat ze van nature een andere positie hebben.

Misschien was mijn term 'erg matig' wat aan de overdreven kant, maar als je een absolute topclub bent, moet je naar mijn mening hoger mikken dan Mkhitaryan en Martial (huidig niveau).

11 juli 2017 om 14:01

De spelers moet zelf ook willen. Als je kan kiezen tussen bayern en united is de keus snel gemaakt.

11 juli 2017 om 14:18

vooral als je oude trainer daar ook nog eens zit.

11 juli 2017 om 15:24

Waar hij ook nog eens geweldig onder speelde en laat die trainer nou net persoonlijk om jou hebben gevraagd.

11 juli 2017 om 16:07

Ze zijn al wakker, ze willen elke speler hebben maar komen uiteindelijk met lindelof en lukaku aan

Wat een sicke aankoop van Bayern. Gewoon a la coman even uittesten en daarna zien we wel. Bayern heeft op niet echt een nr 10 in de selectie en dit geeft natuurlijk veel opties. Ben alleen wel bang dat dit ten kosten gaat van Muller wat ik heel heel erg zonde zou vinden.

On: wel een enorm risico voor real. Ik bedoel als James het verpest kunnen ze hem nooit meer slijten voor het bedrag dat ze nu kunnen krijgen (ivm contractduur, slechte prestaties en leeftijd), terwijl als hij het goed doet Bayern hem voor de huidige prijs kan overnemen. Lijkt wel alsof real het risico draagt en Bayern een win win heeft

11 juli 2017 om 13:42

Real heeft altijd gunstige dingen in het contract staan dus dat zal wel goed zitten

11 juli 2017 om 13:44

Ik vermoed dat Real denkt dat zijn marktwaarde gaat stijgen als hij weet te bloeien bij bayern. James is echt de type die Bayern nodig heeft. Als Real gaan win situatie had zouden ze hem nooit verhuren

11 juli 2017 om 13:59

Ja, maar over 2 jaar heeft hij nog maar een contract voor 1 jaar bij Real. En het zou mij niets verbazen als in de optie tot koop een vaste koopprijs is bedongen door Bayern.

11 juli 2017 om 14:19

Klein verschil: in de eerste situatie kan bayern de optie lichten en hem voor meer dan 35m verkopen. Dan biedt liverpool of united of chelsea echt wel 50m zijn zn salariskosten en de transferkosten er ruim uit.

11 juli 2017 om 14:49

Scenario is nu dus bekend. Bizar dat Real hem voor max 45 miljoen laat gaan. Ja je bespaart wat salaris etc maar dat had je ook gedaan als je hem voor 70 miljoen had verkocht. Ik denk dat er andere clubs geïnteresseerd waren en dat het United verhaal broodje aap was.

Persoonlijk denk ik ook dat Real een soort mondeling gesprek heeft gehad over terugkomen en dat ze hopen dat James indien hij het goed doet gewoon terug wilt keren naar Real. Als Bayern dan de optie licht dan weigert james en heeft real hem terug

11 juli 2017 om 15:27

Je moet enkel wel nog rekening houden dat geen een club zo'n bedrag heeft geboden en waarschijnlijk was er niemand bereid om 70 miljoen euro te bieden voor een bankspeler.

11 juli 2017 om 21:26

Hangover

Mooie theorie maar scenario 1 is volstrekt onrealistisch. Als hij top speelt, legt Bayern hem echt wel vast. Je kan een topper altijd gebruiken en anders leggen ze hem puur vast om hem voor het dubbele te verkopen.

Slechte deal van Real, hadden de 80 miljoen kunnen recuperen lijkt me. Of verhuren zonder aankoopoptie.

12 juli 2017 om 00:03

Wie, gohjah, da's dan Mendes zij zorg om hem bij Juve, psg, chelsea of united of zo binnen te loodsen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen interesse is voor 1 van de allerbeste middenvelders ter wereld. Dan zullen ze elkaar wel vinden voor een miljoen of 70-80.

En anders Raiola aanstellen en je zit binnen het halfuur op de eerste vlicht naar Manchester

Ik vraag me af welk bedrag ze hebben genoteerd in het bedrag mocht Bayern James willen kopen. Iedereen zal nu namelijk zien hoe geweldig James is en hij zal de sterren van de hemel spelen bij Bayern. Geef hem een aantal maanden de kans om te wennen en iedereen zal James op 100+ miljoen schatten wat hij ook zeker waard is, let maar op!

Waarom is dit een goede deal voor Real Madrid? Je verhuurt een speler voor 2 jaar, met het risico dat James daarna niet wordt overgenomen. Mocht hij bij Bayern niet slagen dan ga je er ook nooit meer 70 miljoen voor vangen. Dan hadden ze 'm wellicht beter aan Utd kunnen verkopen voor belachelijk veel geld, want die lijken in paniek met de bedragen waarmee ze strooien.

11 juli 2017 om 18:12

paniek is niet het juiste woord. Ik denk dat het eerder te maken heeft dat man u te veel geld heeft en iedereen meteen de hoofdprijs vraagt als ze zien dat man u belt. Lindelof en lukaku al gehaald binnen twee weken. Ik zie geen paniek bij man u

Geweldig gedaan door Bayern, geweldige speler. Bayern zal hem sowieso wel kopen na deze 2 jaar, denk dat ze elkaar nog gaan loten en dat James real wel is pijn zou kunnen gaan doen. Mocht het allemaal zover komen.

Eindelijk wat actie uit Beieren. Toch de enige club die met het verlies van Lahm en Alonso naarstig opzoek moest naar een cam/cm.
Prima deal voor Bayern

11 juli 2017 om 13:52

Hun vertrek is zowel intern opgelost met Kimmich, de natuurlijk opvolger van Lahm. Tolisso is gehaald als opvolger voir Alonso. Bayern weet dat Ribery en Robben aardig op leeftijd beginnen te raken, daarbij met hun blessuregevoeligheid kan het geen kwaad een extra creatieve aanvaller.

Waar slaat dit nu weer op? Net als je denkt dat Real een hele sterke transferperiode aan het houden is, krijg je dit. Zo'n gearriveerde speler ga je toch niet voor twee seizoenen verhuren? Als hij de sterren van de hemel speelt haalt Bayern hem voor een relatief laag bedrag op, als hij geblesseerd raakt, zijn niveau niet haalt of wat dan ook sturen ze hem mooi terug naar Madrid met alleen de loonkosten op de kostenpost. Blunder wat mij betreft.

Voor Bayern natuurlijk een geweldige aankoop, hij gaat zeker schitteren daar. Die speelt Mã£â¼ller in no-time naar de tribune. James wordt nog altijd redelijk onderschat hier. De statistieken en zijn spel spreken boekdelen. Ik vind het jammer, maar begrijpelijk. Ben wel benieuwd wie met nummer 10 gaat spelen nu. Misschien dat Modric eens van die lelijke nummer 19 af mag

11 juli 2017 om 13:45

Inderdaad, in het jaar van Ancelotti toen James basisklant was speelde Real echt bijzonder slecht zonder James. James was echt de steunpilaar toen der tijd. Bij Bayern zie ik hem de beste CAM ter wereld worden gegarandeerd!

Kijk dit zijn ze... Niemand hoorde je over James Bayern en ineens slaan ze toe. Hoezo wacht Manchester United zolang? Zonde, maar een prima aankoop voor Bayern, denk dat de kans nu groter wordt dat Vidal vertrekt. Voor hoeveel miljoen kunnen ze hem kopen over 2 jaar?

11 juli 2017 om 14:19

Sorry maar Manu had 0 kans gehad als ze zich gemeld hadden en Bayern had zijn interesse al getoond.

Zoals ik al eerder zei vind ik dit een belachelijke deal. Je hebt hier uiteindelijk niks aan. Er zitten te veel risico's aan. Hij vertegenwoordigt nu nog zo n 70 mln. Wat als hij nu geblesseerd raakt of niet aan de bak komt... En over 2 jaar zit je hoe dan ook met hetzelfde probleem. Er is geen plek voor james want real speelt zonder 10. Verder is en blijft er zoveel concurrentie om zijn posities. Asensio en isco zijn grote talenten en zullen hopelijk over 2 jaar er staan wanneer Ronaldo stopt. Verder zullen er vast wel meer aanvallende versterkingen komen.

Het enige positieve aan dit nieuws is dat Ceballos naar Real komt. Dit vind ik niet echt een prettige deal voor Real. Bayern kan nu gebruik maken van zijn kwaliteiten, ze kunnen het rustig aan bekijken hoe James het zal doen. Faalt hij, dan keert hij terug en heeft Real na 2 jaar geen geld aan verdiend (transfersom). Als ze hem deze zomer verkochten voor pak em beet 70a80mil had je dat weer verder kunnen investeren in een Mbappe bijv. Nu is dit meer James een dienst bewijzen door hem weg te doen, zodat hij speeltijd krijgt. Aan de andere kant jammer dat hij vertrekt, vooral onder Carlo's tijd vond ik hem super goed spelen.

Wens hem veel succes bij Bayern, ze kunnen hem zeker goed gebruiken, zo zal Vidal wat meer terughoudender spelen, aangezien Alonso gestopt is en kan James als nr 10 fungeren achter Lewandowski.

Een middenveld met Tolisso, James, Thiago en Vidal. Damn! Dat word smullen

Een optie tot koop zou mooi zijn voor Bayern. Een soort als Coman

Wat een droomtransfer. Iemand van een kaliber James huren MET optie tot koop; beviel hij niet kan hij gewoon terug gestuurd worden. Ipv 70 mil uitgeven zonder garantie op succes. Knap gedaan Bayern.

Niet echt een goeie optie voor Madrid , een van de 3 echte concurrenten voor de championsleague. En die maken we nu wel beter , maar het is misschien ook nodig .Nu is de nummer 10 vrij voor een andere aankoop en word er ook ruimte gemaakt voor isco en asencio en alle jongens die op het middenveld rondlopen. Zal wel een goeie optie zijn voor beide clubs , Madrid vangt een goeie huurprijs en betaalt ze 17 miljoen per jaar aan salaris niet.

Gigantisch goed gedaan van bayern, want welke club wil de hoofdprijs nou betalen voor een halve bankspeler. Idem voor morata zou ik een zelfde constructie bedenken.

Beetje rare deal van Real zijn kant...
Je kan hem nu beter verkopen met beetje verlies dan 2 jaar verhuren. Voor hetzelde geld mislukt hij bij bayern en is hij helemaal niks meer waard. Of zou er misschien een andere speler van Bayern nasr Real gaan?

Al bij al is dit niks anders dan kapitaalvernietiging voor Real. Bayerm heeft wederom goed gehandelt.

Jammer, had hem graag in de PL willen zien. Wel is hij weer herenigt met Ancelotti. Dat jaar bij Real met Ancelotti speelde James echt geweldig.

Top gehandeld van Bayern, die mensen hebben echt verstand van zaken. Met James hebben ze nu echt wel een fantastisch team(als ze da ervoor al zelf niet hadden). Basiself is heel sterk, en dan hebben ze nog spelers als Sã¼le, Rudy, Tolisso, Coman, Renato Sanches achter de hand.

Edit : Dan ben ik nog Mã¼ller vergeten!

Neuer
Kimmich
Boateng
Hummels
Alaba
Thiago
Vidal/Toliss
Robben
James
Ribery
Lewa

Pff hier doet Bayern goede zaken zeg! Ook James wordt hier beter van, en zal aan veel meer speeltijd toe komen. Geen optie tot koop?

Slechte deal zeg. Zeker zo vroeg in de transfermarkt. Je had hem volgens mij makkelijk voor 65-70 mio nu meteen kunnen verkopen. Op deze manier krijg je hem na die uitleenperiode terug wanneer hij in waarde gezakt is na slechte prestaties, of je verkoopt hem alsnog voor 70mio, wat nu ook al kon, terwijl hij tegen dan misschien 90-100 mio is. Stel dat hij Bayern naar de cl-titel leidt volgend jaar?

En dan nog voor 2 jaar ipv 1 jaar? Wat denken die lui hier toch? 2 jaar?! 2 jaar wachten op een transfersom die niet eens zeker komt. Stel dat je hem dan toch terug krijgt is hij al weer 27 en heeft ie nog maar voor 1 jaar een contract. Dus veel geld vang je dan al helemaal niet meer. Zou ook echt wat zijn voor Bayern om hem te overtuigen niet bij te tekenen en een jaar te wachten waarna ze 'm gratis willen oppikken.

enorm slechte deal dit. Hier kun je alleen maar verliezen Madrid zijnde

dit hd zo'n fantastische transferperiode kunnen zijn zeg. Met Ceballos en Theo 2 toptalenten binnenrijven voor relatief weinig geld, Morata en James verkopen voor ongeveer 150mio samen en een serieuze poging wagen voor Mbappe... De droom van elke madridista, en dan komen ze met dit :/

edit: AS meldt dat Real die koopoptie kan afkopen voor 35 mio schijnbaar. Mocht dit kloppen is dat wel weer goed gedaan, dat is maar iets meer dan het bedrag dat je over 2 jaar aan loon kwijt zou zijn aan 'm. Dus als ie in Beieren de sterren van de hemel speelt zou Madrid ervoor kunnen zorgen dat ie toch terug komt.
Marca meldt dan weer dat de transfersom in 2019 maar 60mio bedraagt, dat zou helemaal om te huilen zijn

11 juli 2017 om 13:55

Je was me net ver met je reactie, maar echt helemaal mee eens. Ik snap echt niet wat Real bezield. Je kan hier als Real echt geen enkele winst uit halen.
Kapitaalvernietiging en je maakt een concurrent sterker.

11 juli 2017 om 14:12

Ik hoop eigenlijk dat deze deal onderdeel zal zijn van het aantrekken van Lewandowski. Anders snap ik het ook niet, had dan gewacht tot het einde van de transferperiode als blijkt dat er geen andere clubs zijn die een beter bod hebben.

11 juli 2017 om 14:35

James gaat de sterren van de hemel spelen daar. Real madrid weet dondersgoed dat James een wereldspeler is en daarom willen ze hem niet verkopen tis dat modric kroos en casemiro ineens een goude combi bleek. Maar we weten allemaal wat James kan brengen hij is gewoon the next best thing. Maar elke madrista die hem niet waardeerde gaat dat nog beseffen als Bayern MET Hem de CL wint en hij real madrid pijn doet in de ko fase. Zelfs ik zou dat heerlijk vinden

11 juli 2017 om 14:43

Maar in de praktijk hebben ze James nu toch verkocht? Ze verhuren hem eerst 2 seizoenen en dan is er een optie tot koop van 35 mil. Dat is een bedrag van niks natuurlijk voor zo'n speler zelfs al heeft die nog maar een eenjarig contract dan.

Ik snap niet dat iedereen zegt dat dit een domme zet van real is. James past op dit moment niet in het eerste van Real en het is een loon dus ze kunnen hem dan toch altijd weer vervroegde uit zijn loonperiode halen met wat vergoeding toch? Er zit waarschijnlijk ook meer achter dan dit kijk maar naar De Morate Juventus scenario jaar geleden.

Walgelijk, nog geen 30 minuten geleden zeg ik dat James Rodriquez misschien wel de enige echte vervanger voor Sanchez kan zijn bij Arsenal... en nu wordt hij verhuurd uhmm oke, Muller naar Arsenal dan Of zal hij verhuurd worden aan Juventus ofzo Of moet Arsenal dan toch maar het ziekenhuisbed versterken en Reus kopen... Of gewoon toch schijt hebben en Sanchez houden... of Sanchez ruilen voor Muller

11 juli 2017 om 14:12

@freshprince90

Leuke naam

Dit kwam echt heel onverwachts. Ik had stiekem gehoopt dat hij naar Chelsea zou gaan. Ik had sowieso gedacht dat hij naar de Premier League zou verkassen. Dit is toch wel een shock en een opmerkelijke transfer.

11 juli 2017 om 15:39

thanks

enne ja, dit kom echt uit de lucht vallen, ik las ook net voordat ik dit artikel las dat andere artikel over het gerucht van deze transfer en dacht bij mezelf, ik weet niet wat hier de bron van is, maar dit gaat echt niet gebeuren... *sluit artikel* *herlaad pagina* Het is gebeurd

Ik was al jaloers op Bayern i.v.m. de aankopen Sule en Tolisso, dan kan dit er wel weer bij

12 juli 2017 om 00:44

Inderdaad, wat een prachtige transferbeleid hebben zij als je ziet welke spelers zij halen en de prijzen.

11 juli 2017 om 15:58

Muller en Reus zullen nooit naar Arsenal vertrekken.

11 juli 2017 om 16:32

"nooit" is een gevaarlijk woord. En daarnaast gaat het er ook niet per definitie om of ze het willen, ik noem gewoon namen waarvan ik denk dat als het ergste dan toch moet gebeuren... (sanchez die deze zomer vertrekt) dan moet er toch naar zulke namen gekeken worden... James Rodriquez was mijn enige echte keus, waarvan ik nog enigszins de mogelijkheid van het zou zomaar kunnen zag. Muller kwam niet eens in me op, tot net dan... Als James inderdaad de plek van Muller zal stelen in het elftal, dan wil ik nog wel eens zien of Muller wil blijven. Reus vond ik wel een optie, maar een man van staal vervangen voor een man van glas klinkt ook niet echt ideaal.

Maar waarschijnlijk zit er niks anders op dan Lemar in het diepe gooien en hopen dat het goed uitpakt.. Ervan uitgaande dat Monaco wel mee zal werken, uiteindelijk. Niet dat ik zal klagen bij het kopen van Lemar... maar het is op dit moment een talent die een leuk seizoen heeft gedraaid vorig seizoen... Een leuk talent om een bepalende speler te vervangen is wederom niet echt ideaal...

Arsenal heeft echt een probleem. Bayern daarentegen doet het echt goed... echt om jaloers op te zijn. Sule, Tolisso en nu James (en dan nog wat andere...)

Al snap ik Arsenal wat betreft Sanchez ook wel weer... Sanchez niet hoeven vervangen is de allerbeste oplossing.

Ik word wel nieuwsgierig hoe hoog die optie tot koop dan niet is. Bayern kennende zullen ze wel weer een enorm goede deal gemaakt hebben.
Real snap ik echt niet. Deze jongen is en blijft een klassespeler. Zegt al genoeg dat Bayern hem wil overnemen.
Bayern, Real, Barca en Juve zijn toch wel de grote vier in de CL. Ze maken zo een directe concurrent in de CL toch echt wel sterker.

Wat een heerlijke transferzomer voor Bayern!!! James is gewoon super met veel mogelijkheden, Tolisso is een geweldige aankoop, Coman kan een hele goede buitenspeler worden.... man man man!

Waar is Real mee bezig. max 45 mln en 75 gekost. Hij is echt niet opeens niet meer gewild. Ze hadden beter nog maand kunnen wachten met verkopen.

Goede deal voor beide partijen.

Bayern heeft een topper in huis en Real kan een overbodige speler lozen, die toch niet helemaal uit de verf kwam en James kan juist laten zien wat voor waanzinnige speler het is op het hoogste niveau.

Iedereen valt over het feit dat Bayern als enige een goede deal heeft gesloten maar Real is echt niet op zijn achterhoofd gevallen.

Real zal wel met een achterliggende gedachte deze deal hebben gemaakt.

Er zullen in de toekomst vast meerdere deals komen tussen Real en Bayern en dit zal de relatie tussen de 2 clubs goed doen.

Een uitstekende deal van Bayern. Als de cijfers kloppen die op tz.de staan en op Bild Sport word de deal alleen nog maar beter. Een huursom van 5 miljoen per jaar en daarna een optie tot koop voor 35,2 miljoen. Wederom uitstekend onderhandeld van Bayern.

Jammer man, had hem graag bij United gezien. Bayern heeft toch een geweldig beleid, niet normaal hoe slim ze elke keer handelen.

Wat een deal van Bayern en wat weten zij toch een gestoord goed team te vormen, steeds met redelijk lage transferbedragen. Spelers als Robben, Ribery, Coman, Tiago, Neuer en ga zo maar door zouden voor werkelijk iedere topclub een absolute versterking zijn en zij hebben hen opgepikt voor een zeer beperkt bedrag!
James nu in de Coman constructie, ik snap niet dat Real hiermee akkoord gaat, want ik kan me niet voorstellen dat Psg, United of Chelsea niet 'gewoon' de 70 miljoen nu al wilden neerleggen. Het lijkt daarom wel alsof Real een herenakkoord met James hebben gesloten; jij bepaalt waar je heen gaat.

Dit Bayern München zou toch iedere club moeten kunnen verslaan? Er zijn zoveel mogelijkheden voor gestoord goede opstellingen, dus ik doe ook een poging, maar los daarvan kun je dus nog spelen met Vidal, Ribery, Sule, Coman en Sanches..!

Neuer
Kimmich
Hummels
Boateng
Alaba
Tiago
Tolliso
Robben
James
Muller
Lewandowski
11 juli 2017 om 14:23

Ze kunnen met zo'n opstelling inderdaad van iedereen winnen. Maar dat kunnen Juventus, Real Madrid, Barcelona en in iets mindere mate Chelsea, Manchester City, Paris St. Germain en Atletico Madrid ook. Leuk toch!

35mio maar volgens Bild? Doe effe normaal jongens

11 juli 2017 om 15:03

Nee de koop optie is 50miljoen.

11 juli 2017 om 15:08

Zou ook veel te weinig zijn. Als die jongen 2 jaar in de basis staat bij Bayern is hij bijna het dubbele waard, dat geloof ik echt. Zelfs nu had Madrid nog 65-70mio voor 'm kunnen vangen.

Pff ze hadden 'm gewoon voor een vriendenprijsje aan PSG moeten verkopen, hou je 60mio aan over, tonen ze hun ambitie en hebben ze meer kans op het behouden van Verratti, en melden ze zich waarschijnlijk niet meer voor Mbappe deze zomer. 3 vliegen in 1 klap.

Ik vraag me dus af of Real deze deal moest maken omdat ze die Mbappe willen halen. Wellicht in het salarishuis ofzo

11 juli 2017 om 14:35

Das niet eens een gek idee inderdaad. Of in ieder geval een 'grote' aankoop. Maar welke grote naam zou er dan komen? Hazard?! Mbappe is leuk maar redelijk hyped natuurlijk..

Slechtste deal van Real in deze eeuw?

Aan het begin van deze transferperiode gingen er geruchten rond dat United 75 miljoen euro wilde neerleggen en kijk wat voor miezerig bedrag ze er nu voor krijgen. 1 april is al geweest, dus ik ga haast denken dat het bestuur van Bayern bepaalde ordinaire beelden van meneer Perez heeft, want anders is deze transfer(constructie) niet te bevatten.

11 juli 2017 om 14:52

Hahaha, inderdaad zeg... dit is echt heel bizar...

Wat maakt dit nieuws me blij zeg, hij heeft eindelijk ****** getoond om zijn grote liefde die hem niet wilde, verlaten.

Bij Bayern komt hij onder Carlo onder iemand die hem vleugels gaf, Ik heb zelf gehoord dat hij een sleutel rol werd beloofd met Thiago wat goed is, want die combinaties tussen die twee wordt smullen.

James gaat weer de oude worden en veel mensen onderschatten die jongen, maar voor een nr10 komt hij in vorm zeker bij Top3. Zijn scoren vermogen alleen is heel belangrijk en veel mensen kunnen klagen over zijn werk ethiek. Geef hem vertrouwen en die jongen speelt zelf gebleseerd, wat ie toen zelf aangaf bij de nationale selectie.

Het wordt een mooi seizoen en ik zie Bayern na Madrid zelf de sterkte elftal hebben dit jaar.

Meneer kan hier zijn snelheidsacties voortzetten zonder beboet te worden.

ik ben eigenlijk wel blij , want nu zijn james niet helemaal kwijt. ik vind hem altijd een goede speler met zijn mooie goals

11 juli 2017 om 15:04

Niet helemaal kwijt? Joh ze kopen 'm gewoon hoor, maar pas over 2 jaar. En dan nog voor f****g 35mio? Zoveel betaal je voor Gomes, niet voor James. Hier kun je toch niet blij van worden?

11 juli 2017 om 15:47

Ik kan het dan ook niet geloven. Hier moet meer achter zitten. Perez gaat toch geen genoegen nemen met 32.5 mio? Wellicht toch Lewandowski die dan naar Real gaat? Denk het niet maar kan niet geloven dat de deal zoals die hier beschreven wordt daadwerkelijk klopt.

Volgens marca is de koop optie 50 miljoen. En niet 32.5

32,5 is helemaal niks in de huidige markt.
Beetje raar van real.

11 juli 2017 om 15:12

Het is 50. Volgens marca.

Grappig dat niemand de link ziet van Ancelotti en James. Zo onverwachts vind ik het dan ook niet.

Toen Carlo nog coach was bij Real speelde James een stuk meer, en hoe!
Bein sports bleef maar 'colombian wonderboy' schreeuwen tijdens geweldige assits, vrije trappen en goals.

Ik denk dat Carlo enorm veel lof nog heeft voor James en veel invloed op deze deal heeft gehad. Real ter spraken zie nog enig sinds potentie in James, vandaar dat ze (denk ik) hem nog niet willen verkopen.

12 juli 2017 om 00:48

Het is inderdaad niet gek als je het op die manier bekijkt. Ik denk dat het vooral omdat je hier nog nooit iets over gehoord hebt. Heel lang leek het te zijn dat James naar Engeland zou gaan en dan komt er opeens een bericht dat hij naar Bayern gaat zonder dat er echt over gesproken is de afgelopen weken/maanden.

Jammer dat Bayern hem niet kon kopen gelijk. Ik hoop dat die een belangrijke speler wordt

Dit kan toch niet waar zijn. Een optie van 32,5 mio!! Hier moet meer achter zitten. Perez maakt toch niet zulke deals?!?

Leuk dat James Rodriquez weer herenigd is met Carlo Ancelotti. Hopen dat hij veel speeltijd krijgt.

Erg pijnlijk dit. Het zat er aan te komen natuurlijk. Hopelijk vind je het geluk terug onder Don Carlo! Wat is dit toch een parel voor het voetbal. Geniale speler. We zullen je missen!

Wat als Bayern eerder dan de 2 jaar besluit om hem te kopen voor het genoemde bedrag, moeten ze dan nog steeds de huursom betalen? Stel 5 mlj per jaar aan huursom. Wat als je hem na het eerste jaar koopt, bespaart Bayern dan 5 miljoen?

Die zag ik niet aankomen.
Denk dat, als het voor alle partijen goed bevalt, hij definitief over genomen zou worden.

Mocht united een speler zoeken voor achter de spits. Zou ik Muller een zeker goede keuze vinden. Harde werker. Loop vermogen. Met scorend vermogen. Met de komst van James zal hij nog minder speelminuten krijgen

James had beter bij real gebleven jammer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren