Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax trekt na Van Leer opnieuw doelman aan: ‘Een van de grootste clubs’

Laatste update:

Ajax heeft vrijdagmiddag de komst van opnieuw een doelman bekend gemaakt. Na de van Roda JC Kerkrade overgenomen Benjamin van Leer zal ook Dominik Kotarski het keepersgilde komen versterken. De zeventienjarige doelman komt over van Dinamo Zagreb en heeft een driejarig contract gesigneerd in de Johan Cruijff ArenA.

Kotarski meldde zich in 2011 bij de jeugdopleiding van de Kroatische topclub en kiest nu voor een nieuwe stap. De jeugdinternational sluit zich na zijn achttiende verjaardag, op 10 februari 2018, aan bij Jong Ajax, zo laten de Amsterdammers weten: “Ik ben heel erg blij en trots. Het is één van de mooiste momenten uit mijn leven. Het is een eer om voor Ajax te mogen gaan spelen, één van de grootste clubs uit Europa.”

“Ik kan eerlijk gezegd niet wachten om te gaan trainen”, vertelt hij op de website van zijn nieuwe club. Kotarski omschrijft zichzelf als een moderne keeper: “Ik ben iemand die graag meevoetbalt en van m'n lijn afkomt. Het voetballende gedeelte ligt mij wel.” De Kroaat loopt in de opleiding overigens nog een derde nieuwe doelman tegen het lijf: Issam El Maach werd onlangs ook overgenomen van Vitesse.

Een goede aanwinst voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus toch! Ajax is goed bezig. Halen veel spelers en verkopen alles voor veel meer. Hoeveel banksaldo zal er inmiddels al zijn? En iemand enig idee wat er met dit geld gaat gebeuren?

7 juli 2017 om 15:35

De komende jaren de Eredivisie domineren

7 juli 2017 om 15:42

Ik hoop het niet, zou zonde zijn als onze competitie net zoals Duitsland en Italie wordt. Over 10 jaar zullen er 4-5 titels naar Ajax gaan, 3-4 naar PSV en misschien 1-2 naar Feyenoord even heel ruw gegokt.

7 juli 2017 om 15:50

@mitch:
Gaan ze wel door dit geld het salaris huis/plafon verhogen?

In dat geval zullen de grote talenten langer kunnenblijven denk ik. Plus zo kan je nog meer voor ze vragen als ze ook onder zwaardere voorwaarden vast liggen.

7 juli 2017 om 15:51

Was ook maar een geintje. Denk inderdaad wel, zoals jij ook aangeeft, dat Ajax de komende jaren succesvoller wordt dan Feyenoord en Psv. Het blijft koffiedik kijken natuurlijk, alleen zie je meteen dat wanneer Feyenoord kampioen wordt, ze een aantal belangrijke spelers kwijt raken. De selectie van PSV wordt ook aardig uitgedund en bij Ajax hoop ik dat dat mee gaat vallen. Daarnaast heeft Ajax meer te besteden dus kunnen ze een verlies makkelijker opvangen.

7 juli 2017 om 15:54

@capis: Dat hoop ik wel. Zou in mijn optiek verstandiger zijn dan meer geld uitgeven aan transfers, want tegen de grootmachten kunnen we toch niet op. Spelers langer behouden lijkt me dan de enige optie. Door de echt grote talenten, zoals Van de Beek, Kluivert en De Ligt contracten van minimaal vier jaar laten tekenen tegen een hoger salaris en eventueel een hoge, contractueel vastgestelde afkoopsom, net als in bijv. Portugal, lijkt me de weg om in te slaan.

7 juli 2017 om 16:00

@mitch:
Naja bij Ajax vertrekken:
Klaassen, Traore, Tete en nog mogelijk Younes en viergever.

Dat blijft altijd het lot van de Eredivisie als je er bovenuit steekt word je direct weg gekocht.

Feyenoord en PSV wisten zo juistten opzichten van vorig jaar de selectie zo goed als bij elkaar te houden. Maar op een moment zullen ze toch altijd gaan.

7 juli 2017 om 16:18

@fron010

Dat is nu toch al gemiddeld zo als je de geschiedenis van het nederlandse voetbal bekijkt?

7 juli 2017 om 17:22

@capis

Nee het salaris plafond wordt niet verhoogd omdat men niet verwacht dat spelers dan wel na hun 23ste willen blijven.

Ajax vult de jeugdopleiding aan zodat er genoeg concurrentie is en daardoor betere talenten doorstromen na het eerste. Hiermee hoopt Ajax elk jaar de gaten die ontstaan door de vertrekkende spelers goed te maken.

7 juli 2017 om 15:48

Leuk zo'n banksaldo maar ik heb een seizoenskaart om een ajax te zien met goede jonge en ervaren spelers. Niet om naar de bankrekening te kijken of een elftal met allemaal jongetjes die nog niet eens een biertje mogen kopen in de kroeg..

7 juli 2017 om 15:53

@blackpool:
Naja dit jaar niks te klagen gehad toch? Mooiste Ajax van de afgelopen 6 jaar misschien wel. En dat juist met veel jonge spelers!

De stap naar echt mee doen met de grote jongens is gewoon heel lastig nog. Ze moeten wel ooit eens iets gaan doenmet dat geld, maar dat zie ik wel gebeuren.

Salaris huis bijv?
Of er was spraken van het stadion terug kopen?

Je moet rustig door blijven bouwen en geen domme dingen gaan doen nu.

7 juli 2017 om 16:37

Nou precies! Zodra het ff weer een beetje tegen gaat zitten dan komen er toch wel weer van die mensen die roepen dat we teveel op de bank hebben staan! Ook al hebben we vorig jaar flink geïnvesteerd, Cassierra, Sánchez, Neres, Ziyech en een aantal talenten. Toch ruim 35 miljoen. Maar dat is blijkbaar nog niet voldoende want we hebben natuurlijk nog 100 miljoen op de bank staan .Maar goed, Ik vind persoonlijk dat wel een prima beleid hebben en hoop dan ook dat wel hier op Door kunnen bouwen.

7 juli 2017 om 17:02

Vraag eens aan Capis wat heel veel geld uitgeven Feyenoord had gebracht 12 jaar geleden? Dus zoals Capis terecht zegt verantwoord geld uitgeven niet met geld smijten omdat het er is, dat heeft 7-8 jaar geleden ook bijna tot problemen geleid.

Ken de keeper niet, maar een beetje concurrentie voor Jong Ajax kan geen kwaad.

Marc is goed bezig! Haalt goede talenten op voor relatief lage bedragen. Als er van al die talenten slechts 25% slaagt heb je het eigenlijk al prima gedaan. Voor 1 jackpot kan je weer minimaal 10 andere talenten kopen.

7 juli 2017 om 15:39

Ik zal je zeggen dat er nog geen 5% slaagt van die talenten die ze halen. Ze halen er 10 tallen op jaarbasis. Hoeveel breken er daadwerkelijk door?

7 juli 2017 om 15:50

Denk dat finalvoetbal doelt op buitenlandse jeugdaankopen.

7 juli 2017 om 17:00

@stleticofc, wat Elpistolero16 aangeeft doel ik inderdaad op. Ik heb het voornamelijk over de buitenlandse jeugdaankopen. Zoals die Braziliaan gisteren, deze keeper en dat Deens talent van 3,5 miljoen. Als 1 van die 3 slaagt zou al helemaal prima zijn.

7 juli 2017 om 17:24

Alle profclubs halen jeugd weg bij amateurs of andere pr.clubs..
Er breekt, van Ál die talenten maar weinig door..

Waarom nou weer meteen Als Ajax een jongen haalt weet dingen gaan roepen? Juist.. omdat t Ajax is. En dat triggert mensen die Ajax niet supporten om even lekker er wat over te zeiken.

Denk je dat Atletico geen jeugd weghaalt. Bij andere clubs ?
Of PSV? Of Fey? Freaking amateur clubs doen t al bijelkaar..

Er breekt over t algemeen weinig door. Af en toe heb je een goede lichting.. af en toe niet.

Dat jongens van Ajax of andere clubs op 16 jarige leeftijd naar een Chelsea , Arsenal of wat ook gaan.. is hun keuze. Maar dan geef ik die clubs de schuld niet..hun goed recht een talent proberen te overhalen er te komen spelen..
Mensen moeten eens gaan nadenken.. wat voor rol de ouders en evt zaakwaarnemers spelen in die zin.
Gaat om geld geld geld.. snel veilig spelen ... binnen zijn.. en Fck de rest..
snel snel snel.. das een beetje dat ding van tegenwoordig.

7 juli 2017 om 15:48

Die talenten kosten natuurlijk wel een lieve duit aan salaris. Ajax concurreerd in deze vijver qua salarissen met (sub)topploegen in Europa. Hoge salarissen en veel tekengeld om de talenten naar Amsterdam te krijgen.

7 juli 2017 om 16:45

Ja met de salarissen van de Europese topclubs zullen ze nooit kunnen concurreren, maar met de sportieve mogelijkheden wel. Bij Ajax krijgen de jonge spelers veel eerder een kans om in het eerste te spelen dan bij de europese topclubs. Met de mogelijkheid om te spelen moeten we de komende jaren zo veel mogelijk talenten binnen halen. Ik denk dat een speler beter kan kiezen voor een opstap dan de gok om direct naar de top te gaan

7 juli 2017 om 20:17

Klopt en hiermee trek je ook nog eens de verstandigere talenten aan. Jongens die nadenken. Liever Ajax dan Chelsea.

Hopelijk een goede versterking voor Ajax, we gaan het meemaken. Altijd moeilijk voor een jeugdkeeper om door te breken bij een topclub. Je ziet dat het via een kleinere club vaak beter lukt.

Vraag me trouwens ook af hoe het valt bij de diehard ajacieden dat deze jongen van Dinamo Zagreb komt. Ik wist niet dat dat matchfixing gerucht nog zo speelde bij ajacieden, maar ik zat er naast en deze jongen komt wel van de club die bewust Ajax eruit liet gaan, als de geruchten echt kloppen. Hopelijk wordt hij nu niet vijandig bejegend alleen omdat hij van die club afkomstig is.

7 juli 2017 om 15:36

Dat duel van Lyon tegen Zagreb zit bij veel Ajacieden wel diep, maar kan me niet voorstellen dat dit ventje daarop aangesproken zal worden. Die had nog geeneens haar op z'n ballen toen dat gebeurde.

7 juli 2017 om 15:39

Precies, ik kan het me ook niet voorstellen. Maar er werd net in het topic over Tete geopperd dat Ajax vanwege die wedstrijd geen zaken moet doen met Lyon, vandaar dat ik een beetje voor die jongen vreesde. Maar ik denk dat de weldenkende ajacied daar echt wel doorheen prikt, die jongen was amper in de puberteit toen.

7 juli 2017 om 16:51

Buiten dat.. Tis een individu! Als ik bij fc bal op t dak er voor zorg dat iemand expres penalty mist... zeg maar wat..
Betekend niet dat de hele club corrupt is.
Mensen hier zijn kort door de bocht, jaloers, en of willen gewoon weer wat bashen om Ajax..

Vrij kinderachtig allemaal

7 juli 2017 om 15:48

Haha ik moet eerlijk zeggen, mijn bloed begint ook wel weer een beetje te koken als ik er aan terugdenk maar om deze gozer daar nou mee lastig te vallen. Je kan hooguit stellen dat -ie een goede keuze maakt zo.

Overigens, je spreekt van een gerucht maar het hele verhaal rondom die wedstrijd is wel degelijk bewezen als matchfixing. Staat beschreven in het boek 'voetbal Mafia', door journalisten van VI.

7 juli 2017 om 15:55

Ik had begrepen dat die spelers de trainer eruit wilde werken, maar dat er niets bewezen kon worden. Dan mag Ajax het weleens gaan aankaarten bij de Uefa, daar zit sowieso nog wel een winstpremie of iets dergelijks in.

7 juli 2017 om 17:07

Het ging om een Franse club die bevoordeeld werd en raad eens wie de grote baas bij de Uefa was op dat moment? De heer Michel P. was niet vies van wat corruptie.

7 juli 2017 om 15:55

Is je laatste alinea nou serieus, of probeer je de boel op te stoken? Kan me niet voorstellen dat er ook maar een Ajacied is die een 17jarige lastig zou vallen om dat incident destijds. Dat er veel Ajacieden zijn die de sympathie voor Lyon en Zagreb grotendeels kwijt zijn, dat klopt, maar wat jij eruit haalt bij het Tete topic is heel anders. Daar zegt iemand: ik was als Ajacied zijnde niet naar Lyon gegaan, sympathie kwestie dus. Jij doelt nu gewoon op iemand terroriseren en dat lijkt me zwaar overtrokken. Er is nog geen enkele buitensporige reactie geweest die jou aanleiding zou kunnen geven om te denken dat deze jongen niet hartelijk ontvangen zou worden. Zelfs het eerste van Lyon werd afgelopen EL toernooi goed ontvangen.

7 juli 2017 om 15:59

Precies, daarom denk ik dat het ook wel zal meevallen. Dat een paar op internet zich heel erg opwinden over zoiets betekent nog niet dat iedereen dat vindt. Ik geloof ook niet dat deze jongen er op wordt aangesproken, zou echt belachelijk zijn namelijk.

7 juli 2017 om 16:03

Zegt genoeg over jou persoon dat je denkt dat mensen deze jongen gaan lastig vallen met een incident toen hij 11 was. Misschien werkt het zo in rotterdam, maar niet in Amsterdam.

7 juli 2017 om 16:21

Was jij niet degene die opperde om geen zaken meer te doen met Lyon vanwege dat incident? Dan is het natuurlijk hilarisch als Ajax nog geen half uur later een speler koopt van de club die daar nog veel meer schuld aan zou hebben gehad. Gelukkig zie jij ook wel in dat die jongen daar niet mee moet worden lastiggevallen, dat doet me goed eerlijk gezegd.

7 juli 2017 om 16:23

Nee dat was ik niet.

7 juli 2017 om 16:27

Oké, dan vergis ik me, excuses, ik verwar je denk met iemand anders.

7 juli 2017 om 16:56

Je hebt gelijk Baardgrasmus, t was wél pistolero met dat Ajax geen zaken met Lyon moest doen.

Lach toch hartelijk in m'n vuistje..

En dan nog ontkennen dat hij dat niet was..

En dan nu Zagreb 😂

Niveau af en toe...

Mooi. Slechter dan Alblas kan hij niet zijn.

7 juli 2017 om 15:37

Is Alblas zo matig dan? Ik weet vrij weinig over die gozer.

7 juli 2017 om 15:41

Heel erg matig. Als Jong Ajax een fatsoenlijke keeper had gehad waren ze kampioen geworden. Alblas kon je ongeveer 50 procent van de tegen goals aanrekenen.

7 juli 2017 om 16:57

Oke oke, ik heb wel wat wedstrijden van Jong Ajax gekeken, maar waarschijnlijk precies de wedstrijden waarin gedomineerd werd en er weinig kansen werden weggegeven. Het viel me wel op dat ze voor een ploeg dat tweede is geworden, veel tegendoelpunten kregen.

7 juli 2017 om 18:38

Alblas en Leeuwenburgh zitten er eigenlijk alleen als selectieopvulling bij, beide gaan Ajax 1 niet halen en ik vermoed dat ze volgend jaar (of misschien zelfs al op kortere termijn) gaan uitstromen.

Ajax is een beetje het Chelsea / Manchester City van Nederland aan het worden. 10-tallen jeugdspelers overal vandaan halen, en weer uitlenen in de oa jupiler league, onderkant eredivisie. En het maar opmerkelijk vinden als er talenten naar Engeland vertrekken. Ajax doet dit zelf op hele grote schaal met Scandinavische, en oost Europese jeugdspelers. Allemaal in de hoop dat er 1 of 2 doorbreken. En dan de scouting zo roemen.

7 juli 2017 om 15:57

Ik zou ze niet met die twee clubs vergelijken, maar ik snap je gedachten. Ten opzichte van de andere Nederlandse teams valt het inderdaad op, maar goed. Ajax kan het wel betalen, ik ben als Feyenoorder best jaloers. Wij kopen de topscorer van de eredivisie voor 3,5 miljoen, Ajax kocht laatst een jeugdspeler uit Denenmarken voor dat bedrag. Dat is het verschil. Gelukkig geeft geld niet altijd de doorslag, de rijkste club wordt niet per se kampioen, zie afgelopen seizoen bijvoorbeeld.

7 juli 2017 om 16:00

Het verschil is dat Ajax geen schipcontainers vol met spelers laat komen, maar gerichter koopt. Er loopt geen goede spits voor de Onder 19, dus daar wordt een spits voor gehaald. Er is te weinig creativiteit in de Onder 17 van vorig seizoen (komend seizoen dus de Onder 19), dus er wordt een creatieve speler gehaald. Er loopt niet echt een groot keeperstalent rond buiten het Onana, dus er wordt een talentvolle keeper gehaald. Chelsea en City kopen spelers alsof het trading cards zijn. Ze gaan naar de winkel, kopen een pakje en hoppa, weer 5 spelers erbij!

Daarbij is de kans op doorbraak bij Ajax groter dan bij Chelsea. Je komt naar Ajax en krijgt perspectief, bij Chelsea krijg je een zak geld.

7 juli 2017 om 16:46

@falonso:

Schipcontainers is natuurlijk nogal overdreven, maar als ik op Transfermarkt kijk naar de spelers die Ajax bij andere betaald voetbalclubs heeft weggehaald voor Jong Ajax, onder 19 en onder 17, dan tel ik er in 2015-16 10, in 2016-17 13 en dit seizoen tot nu toe al 9. Dat vind ik toch vrij veel.

7 juli 2017 om 17:12

In februari kwam de 17-jarige Poolse keeper Gorski naar Ajax. Nu dus de 17-jarige Kroatische Dominik Kotarski er bij. Vorige week werd bekend dat Ajax de 17-jarige keeper Issam El Maach bij Vitesse weg heeft gekaapt.

Dan heb je het dus even over 3 17-jarige keepers die je nagenoeg tegelijkertijd binnen haalt. Dat kan je toch best een flinke lading noemen.

Ik ben zeer benieuwd als je eens na gaat wat een club als Ajax in een seizoen aan talenten van andere Bvos weg trekt en dat naast de lijst van een Engelse topclub legt.
Ik vraag me af in hoeverre dat constant beweerde 'busladingen vol' stand houdt.

Uiteindelijk zie je nu dus ook gewoon duidelijk dat Ajax het financieel goed voor elkaar heeft en ze ook gewoon meer en meer jeugd kopen. De reeds genoemde 2 buitenlandse keepers, de 16-jarige Hongaren Schon en Horvath, Ricardo Farcas werd vorig jaar direct toen hij 16 werd uit Griekenland gehaald. De 17-jarige Australier Pasquali werd al aangetrokken en voor 3.5 miljoen komt de 17-jarige Jensen ook naar Ajax.

Daar is verder niets mis mee, maar we moeten simpelweg niet zo doen alsof alleen de internationale topclubs zo veel spelers aantrekken. Daar kunnen onze topclubs ook wat van.

Op transfermarkt zag ik onlangs bij de selectie van PSV voor de Uefa Youth League maar liefst 7 buitenlanders in de selectie. Dat is ook gewoon een heel best aantal. Zeker als je ziet dat Chelsea, samen met de City de meest actieve jeugdwerver van de Engelse topclubs, die cup 2x met bijna louter Britse spelers wist te winnen.

7 juli 2017 om 17:54

@cabinessence

Wat bij Transfermarkt niet staat, zijn spelers die al eerder transfereren. Ajax haalt inderdaad spelers van andere Bvo's, vaak wanneer die spelers al rond de 16 jaar zijn. Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Als je bij Chelsea kijkt en dan naar Colkett zou je denken dat hij eigen jeugd is. Maar ook hij is 'gewoon' weggehaald bij een andere Bvo, Charlton Athletic. Dat doen ze alleen op een dusdanige leeftijd, dat Transfermarkt dat niet weergeeft. Je pakt ook wel de recente jaren, waarin Ajax meer buitenlanders is gaan halen. In de jaren daarvoor was het minder. Dan moet ik er nog bijzeggen dat ik het kopen van spelers van binnenlandse clubs anders vind dan spelers uit het buitenland halen, maar dat ligt misschien aan mij. En je vergeet wel even te reageren op het perspectief gedeelte.

@sammerens
Gorski en El Maach zijn gehaald voor de U19, waar voor de rest alleen Plomper als doelman is. Kotarski is gehaald voor Jong Ajax, waar geen talentvolle keepers rondlopen op het moment. Het zijn er dus misschien veel, maar wel met perspectief. Niet puur op goed geluk (je hebt altijd geluk nodig, zeker bij jeugdtransfers).

Wat betreft de lijst die je graag wil zien, wat ik al tegen cabinessence zeg: Ajax haalt vaak spelers rond de 16 jaar, Chelsea al eerder. Kijk eens hoeveel spelers er verhuurd zijn. Die hebben zeker allemaal met zijn 50'en vanaf de U10's tot U23's bij elkaar in het team gespeeld?

Wat je zegt over de financien klopt. Je ziet ook dat Ajax het steeds meer doet de laatste jaren.

"daar is verder niets mis mee, maar we moeten simpelweg niet zo doen alsof alleen de internationale topclubs zo veel spelers aantrekken. Daar kunnen onze topclubs ook wat van." 'onze topclubs' doen dat misschien ook, maar wat ik al zeg; de aankopen zijn gerichter. Bij Chelsea halen ze er veel en hopen ze dat sommigen het redden, bij Ajax is het perspectief beter.

De reden dat Engelse ploegen met zo weinig buitenlanders spelen, is omdat zij geen werkvergunning krijgen en daardoor ook niet mee mogen doen aan de Youth League. Toen Chelsea de YL won in 2015, stonden er 7 spelers uit het buitenland ingeschreven. Man City had er 14 van de maximaal 40. Dus dat zijn er nog steeds aardig wat. Ajax had er 2. PSV had er 14 volgens de site van de Youth League.

Maar jij vindt dus dat Ajax en Chelsea/city hetzelfde doen wat betreft het jeugd(aankoop-)beleid?

7 juli 2017 om 16:24

Ga je dit nou bij iedere speler die Ajax voor de jeugd haalt posten of?

7 juli 2017 om 16:32

Wat een bullshit verhaal weer zeg. Ja Ajax koopt jeugdspelers dat doen ze al heel wat jaartjes, daar zijn ze namelijk groot mee geworden. Vergeet niet dat er de afgelopen jaren worden ze net zo goed bij Ajax ook weg gehaald. Ajax supporters hoor Je daar nauwelijks over behalve dat ze het jammer vinden en mensen die zeggen of ze het betwijfelen of die stap goed is. Je reactie komt gewoon heel erg jaloers over. Ajax heeft het geld op een eerlijke wijze zelf verdient waarom zouden ze dat niet mogen uitgeven dan? Je bent echt zielig

7 juli 2017 om 17:23

Klopt enigszins. Bij Ajax krijgen jongens uit de jeugdelftallen alleen vaker de kans. Bij Chelsea en Man City is dit niet het geval

7 juli 2017 om 18:58

Als je dus op basis van 1 overeenkomst tegenwoordig al gelijk bezig bent het Chelsea of Manchester City van Nederland aan het worden bent kun je wel bezig blijven. Ik kan het halen van veel jeugdspelers onmogelijk ontkrachten, maar dat uitlenen aan talloze clubs dat herken ik niet zo. Ik zie eigenlijk amper voorbeelden met jonge spelers die gehaald worden en dan direct verhuurd worden, zoals bij Chelsea of Manchester City.

Ik vind overigens dat de scouting het best goed doet, dat kun je bij Chelsea en Manchester City niet bepaald zeggen. Daar spelen toch vooral de grote aankopen die voor vele miljoenen zijn gehaald, niet de jeugdspelers die elders naar toe zijn vertrokken. Terwijl je bij Ajax met Eriksen, Fischer, Bazoer, El Ghazi, Dolberg en Onana toch aanzienlijk veel succes is geboekt. Daar tegenover staan altijd talenten die het niet redden, wat natuurlijk heel erg zonde is. Maar ik zie liever dat Ajax miljoenen op zo'n manier besteed dan de absurde hoofdprijzen betalen zodra een bovenmodale voetballer komt bovendrijven in de Eredivisie.

Bovendien geef je zelf al aan, ook bij Ajax worden talenten weggehaald door andere clubs. Dat soort gaten moeten toch gevuld worden, evenals de gaten die ontstaan omdat jeugdspelers te licht bevonden worden. De jeugdopleiding is een voortdurend komen en gaan van spelers, dat was, is en zal zo blijven.

Gaan we elf keepers opstellen straks

7 juli 2017 om 17:02

Hebben we maar 1 elftal dan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren