Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu laat niemand debuteren bij PSV: ‘Het is hier geen speeltuin’

Laatste update:

Het zag ernaar uit dat PSV op de laatste speeldag punten zou verspelen tegen PEC Zwolle, want men keek 78 minuten lang tegen een 0-1 achterstand aan. In die laatste twaalf minuten draaiden de Eindhovenaren de score om en werd er met 4-1 gewonnen. Tot het debuut van een of meerdere talenten kwam het niet.

Dante Rigo, Albert Gudmundsson en Pablo Rosario hoopten hun eerste minuten in het eerste elftal te maken, maar moeten hun debuut dus uitstellen tot volgend seizoen. “Ik wil de wedstrijd winnen. Daar gaat het om als je bij PSV speelt, het is hier geen speeltuin”, zei trainer Phillip Cocu na afloop tegen het Eindhovens Dagblad.

De twintigjarige Gudmundsson stak zijn onvrede niet onder stoelen of banken, want hij citeerde een tweet waarin werd vermeld dat Ajax met het jongste basiselftal ooit voor een Eredivisie-ploeg aantrad tegen Willem II. “...”, zo schreef de IJslander er cryptisch bij.


Wie wel in actie kwam, was Sam Lammers. De spits deed negentig minuten mee en nam de derde treffer voor zijn rekening. “Of ik blij was met mijn basisplaats? Dat zeker”, zei de twintigjarige in een interview met Omroep Brabant. “Ik ben blij dat het aan het einde toch nog loskwam, want dat zorgde ervoor dat het een hele andere middag werd.”

Geeft PSV de jeugd te weinig de kans?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met het tempo wat psv dit seizoen speelde zou ik liever in de speeltuin zitten.
Wat een slecht seizoen zeg.
En dan durft een zoet te zeggen dat ze kampioen verdiende te worden door een redelijke wedstrijd tegen een vermoeid ajax.

15 mei 2017 om 09:23

Ach ja PSV heeft een ego zo groot als de maan maar ze zijn toch 3e geworden in de Nederlandse competitie en dan gaan ze het ook nog is over Ajax hebben terwijl wij wel de grootste prijs van alle Nederlandse clubs misschien wel kunnen pakken van dit jaar over 9 dagen terwijl PSV er al uit lag in de groepsfase van de CL. Beter laten ze het op het veld zien en niet in de media met hun praatjes die tot nu toe tot een teleurstellend seizoen geleid hebben!

15 mei 2017 om 09:28

Was inderdaad een bizarre uitspraak

15 mei 2017 om 09:31

Ik neem aan een provocerende reactie maar ik ga er toch even op in. "Een ego zo groot als de maan" waar haal je dit vandaan? PSV staat juist bekend als een nuchtere club, die niet vaak hoog van de toren blaast. Een hele uitspraak van Zoet en misschien eentje uit de oude doos van Driesje Mertens zeggen niks over het imago van PSV. Ik denk dat iedereen het wel met je eens is dat dit een lief gezegd bagger seizoen was. Het is nu de taak aan Brands om deze zomer voor een uitgebalanceerde selectie te zorgen zodat we volgend jaar weer tot het einde mee kunnen doen om het kampioenschap. Super mooi natuurlijk dat Ajax weer weet door te stoten, dat is ook gewoon gunstig voor PSV.

15 mei 2017 om 09:31

Alsof Ajax van Atletico Madrid of Bayern Munchen wint.

15 mei 2017 om 09:55

"terwijl PSV er al uit lag in de groepsfase van de Cl."

Nu al vergeten dat Ajax niet eens de groepsfase van de CL haalde, omdat ze met 4-1 verloren van Rostov?

15 mei 2017 om 10:03

ja maar derde had psv toch wel kunnen worden?
Ajax was gewoon aan het opbouwen na de boer.
Bosz wilde zijn speelstijl invoeren.
Dat dat niet meteen lukte was te verwachten toch?
Psv had een basis en daar hadden ze verder mee moeten bouwen.
Maar het tegenovergestelde gebeurde.

15 mei 2017 om 10:10

Nou wees maar blij dat jullie misschien eventueel die prijs kunnen pakken. Heel apart hoe weinig nodig is om de ajax arrogantie te voeden.

Wat denk je van eerst even die prijs pakken en dan pas arrogant gaan doen?

15 mei 2017 om 10:32

Psv zou ook niet van Schalke of Lyon (en Atleti en Bayern) winnen dus dat compenseert elkaar wel weer

15 mei 2017 om 11:03

Je bedoeld dat zelfde Rostov waar PSV het zogenaamd ff tegen zou laten zien en dat ten koste van PSV de derde plek veroverde????????

15 mei 2017 om 11:12

PSV heeft niet van Rostov verloren, vriend. Daarnaast is de enige reden dat PSV geen derde werd, omdat Bayern het in Rostov liet lopen.

15 mei 2017 om 11:20

Idd helemaal met je eens! Het is ook allemaal nergens voor nodig heel nederland gunt het ajax ook maar der zitten (net als bij alle andere clubs) leeghoofden die liever wille uitdagen maar die mensen verpesten het juist voor de goeie ajacieden die niet zo zijn! Psv moet lekker doorselecteren en weer grotendeels opnieuw beginnen arias moreno guardado en luuk de jong verkopen en rustig weer opnieuw opbouwen ik denk dat ayoub een goede vervanger van guardado kan zijn achterin st juste (heerenveen) erbij halen en misschien kijken of je janssen van tottenham een jaar kan huren en je bent een heel end al

15 mei 2017 om 11:56

Datzelfde Rostov dat PSV onder zich hield in de poule? Ajax was toen duidelijk zoekende en ging af als een gieter. Maar dat het gewaarschuwde PSV juist door Rostov uit Europa geknikkerd werd is minstens zo erg. PSV heeft al vroeg in het seizoen de focus op de Eredivisie kunnen leggen, iets waar Feyenoord blijkbaar beter mee om is gegaan.

15 mei 2017 om 12:11

@gdoxu:

De enige reden waarom Rostov derde werd, is omdat het reeds geplaatste Bayern het in Rusland liet lopen. Had Bayern daar "gewoon" gewonnen, dan was PSV door een beter onderling resultaat derde geworden.

15 mei 2017 om 16:38

Psv had zelf alles in eigen hand! Ze hoefden alleen maar thuis te winnen in een bomvolle Philips stadion van Rostov. Psv speelde echter gelijk en daarom werden ze geen derde. Wat een onzin om Bayern erbij te halen alsof het alleen daaraan lag.

15 mei 2017 om 18:19

Jouw club is echt arrogant met EL willen we eerder dan de titel.

18 mei 2017 om 11:24

Naja, op onderling resultaat waren ze door geweest en op zichte van Rostov, alleen Rostov won bij Bayern, op het moment dat Bayern al klaar was. Je moet soms geluk hebben op het moment wanneer je tegen iemand speelt.

15 mei 2017 om 10:35

Ik ben totaal geen fan van zoet maar ik moet er wel een kanttekening bij maken. Hij zei niet dat psv verdiende kampioen te worden maar hij zei als psv heel het seizoen zoals tegen ajax speelde ze wel kampioen hadden kunnen worden

15 mei 2017 om 23:45

Is natuurlijk ook een bizarre uitspraak, want dat geldt voor meerdere ploegen.
Als Utrecht elke wedstrijd speelt zoals ze tegen Ajax spelen, dan doen ze ook mee om het kampioenschap.

En On Topic: Cocu is gewoon een lafaard, altijd geweest en zie dat ook niet snel veranderen. Laf voetbal, laffe interviews en totaal geen persoonlijkheid.

Je moet wedstrijden winnen. Maar als er niets meer op het spel staat kun je beter aan de lange termijn denken en talentjes eens voor de leeuwen gooien. Dan kun je eens zien hoe ze presteren op het hoogste niveau en kunnen de supporters ook eens zien wat voor vlees ze in de kuip hebben. Tenzij je natuurlijk niet tevreden bent over het niveau van de talenten.

15 mei 2017 om 09:28

Inderdaad, lekker motiverend voor die jonge gasten om niet te mogen debuteren in zo'n laatste wedstrijd waar niets meer op het spel staat, maar mensen die er een heel seizoen geen klote van bakken laten staan.
Het drogargument van Cocu om te willen winnen, pfffff. Hij zegt dus impliciet dat de kans om te winnen met die jonge gasten klein is. Je krijgt als jongeling erg veel vetrouwen en krediet van je trainer zo.

15 mei 2017 om 09:37

Schijnbaar hebben de jeugdige spelers Cocu dan minder overtuigd op de trainingen en hun wedstrijden in jong PSV om ze een kans te geven in PSV 1. Ik denk dat een trainer die elke dag met zijn spelers werkt en ze elke dag kan zien spelen er wel een betere kijk op heeft, dan wij de voetbalzone leden.

15 mei 2017 om 09:41

Ik kan me niet voorstellen dat er in heel jong PSV geen 1 speler rondloopt die niet overtuigd. Jong PSV is derde geworden in de JL, ik volg ze niet op de voet, maar volgens mij geeft dit wel aan dat er wel wat talenten tussen zitten. En dat terwijl een huurling als Zinchenko wel nog even mee mag doen. Laat dan een eigen jeugd speler spelen.

15 mei 2017 om 09:45

Onzin natuurlijk en dat weet je ook wel. Jij probeert hiet Cocu de hand boven het hoofd te houden omdat hij jouw cluppie traint. Zou je dat zelfde zeggen wanneer hij trainer was van feynootrd? Want als ze zo slecht waren, zaten ze ook niet op de bank. Jij weet net zo goed als elke andere voetbalvolger in Nederland dat Cocu het schoolvoorbeeld van een laffe trainer is, met heel weinig tactisch vernuft of vondsten om iets speciaals te doen.

En als je wel gelijk hebt, is dat het failliet van deze jeugdspelers bij psv. Er is gewoon geen betere wedstrijd om deze jongens te laten spelen.

15 mei 2017 om 09:47

Als je zo denkt kan je dus nooit kritiek geven op de opstelling. Maar als je ziet dat Luuk de Jong wekenlang mocht falen zonder consequenties, dan kan je toch ook wel zeggen dat Cocu te weinig vertrouwen geeft aan de jeugd. Dat is naar zo'n Lammers namelijk ook een signaal. Wat moest hij nog meer doen voordat hij zou mogen spelen? En nu het nergens over gaat mag hij pas opdraven.

15 mei 2017 om 10:04

Ik vind het vooral korte termijn geheugen, het geschreeuw om het hoofd van Cocu. Dit is gewoon nog steeds de trainer die 2x kampioen werd een keer zelfs met een historische 88 punten en ons op een haar na langs Atletico loodste in de champions league. Hij heeft al een bewezen tactisch vernuft te zijn en het seizoen is voor mij meer op conto te schrijven van brands die een ongebalanceerde selectie heeft gekocht. Ik zou inderdaad hetzelfde zeggen bij Feyenoord, wij hebben echt niet zoveel kijk op de selectie als Cocu en bijvoorbeeld Gio.

15 mei 2017 om 10:08

Op het moment dat Luuk echt geen knikker raakte (vlak voor de winterstop) was er gewoon geen vervanger. Locadia was geblesseerd en Lammers speelde na zijn geweldige weken als een zakje hooi. Je ziet dat Bosz ook een speler het vertrouwen gaf na elke week een bagger partij (Traore) dit heeft hij aan het eind van het seizoen terug betaald. Dit is een scenario dat ook bij Luuk de Jong had kunnen gebeuren, dat hij opeens weer begon te scoren.

15 mei 2017 om 13:55

Waarom vind jij Cocu een tactisch vernuft? Begrijp me niet verkeerd, hij heeft PSV een jaar kampioen gemaakt (ik heb het niet over vorig jaar omdat Ajax het toen heeft laten liggen), dus van mij hoeft Cocu niet weg. Maar een tactisch vernuft?

15 mei 2017 om 14:23

Waarom zet je ze dan op de bank.

15 mei 2017 om 15:03

Zit het nog diep Kyle66? Ajax heeft het toen niet laten liggen. Anders kan je ook het argument maken dat PSV het heeft laten liggen tegen Excelsior thuis. Waar ze in de 93 minuut door geklungel van schaars een goal tegen kregen. Onzinnig argument dus. Over 34 wedstrijden heeft PSV meer punten behaald dan Ajax op specifieke wedstrijden ingaan heeft geen nut. Cocu heeft ons persoonlijk door de champions league groepfase gesleept en 2 kampioenschappen gebracht in 4 jaar. Hij heeft spelers zoals wijnaldum, Depay, arias, Propper en ook Luuk de jong beter gemaakt/ weer laten voetballen. Luuk de jong speelde vorig jaar geweldig, maar kakte dit jaar in zonder buitenspelers wat ook logisch is. Dost werkt ook alleen maar in Portugal omdat hij per wedstrijd 20 plus voorzetten krijgt.

15 mei 2017 om 18:27

PSV was vorig jaar terecht kampioen. En ook in 2007 was het terecht.

15 mei 2017 om 23:46

Rom, net u Psv altijd van de Graafschap zou moeten winnen. Heeft Ajax gefaald, anders was Ajax kampioen geweest. Zo eerlijk moet je zijn, dat kampioenschap vind ik dus niet echt een Bijzondere prestatie. De eerste uiteraard wel!

Het is inderdaad geen speeltuin, maar je kunt een speler wel vlak voor de winterstop laten debuteren om hem extra te motiveren voor het volgende seizoen. Laat zien dat hij er dicht tegen aan zit en ook bij de selectie hoort. Dit vond ik zo mooi aan Van Gaal tijdens het WK destijds. Iedereen deed mee en er leek een echte teamspirit te hangen. Zeker als er niets meer op het spel staat, zou je dit toch echt moeten doen...

Nou Cocu zoals jij dit jaar de wisselbeleid hebt toepast leekt het inderdaad wel op een speeltuin

Bij Ajax is het ook geen speeltuin maar daar leggen ze met behoorlijk veel jeugdige spelers Willem 2 wel even over de knie. En met dat stelletje 'ervaren spelers' die PSV heeft hebben ze wel een heel matig seizoen gehad.

15 mei 2017 om 09:46

Gezwets. De jeugdige Ajax talenten hebben meer talent dan de PSV talenten. Cocu heeft gelijk. Je gaat niet jongens opstellen omdat mensen vinden dat PSV de jeugd te weinig kansen geeft. Cocu heeft in mijn ogen zeker fouten gemaakt , zoals te lang vasthouden aan de Jong en vooral het niet aantrekken van een vervanger voor Locadia, die bijna het hele seizoen geblesseerd was. Maar om te roepen dat hij koet vertrekken , zoals velen hier roepen , dat is dom. Volgend jaar nieuwe kansen en gewoon weer strijden voor alle mogelijke prijzen. Alle competities serieus nemen. Dat is ook een taak van het bestuur. Mogelijk maken om competitief te zijn in alle competities.

15 mei 2017 om 10:14

Ligt het nou aan mij of heeft iedereen hier zo'n korte termijn geheugen?? Weten jullie nog het jaar dat Cocu met PSV begon. Toen gaf hij heel veel jeugd de kans, en dat leverde hem de 10e plek in de winterstop op, uitschakeling in de EL. Een dramajaar wat geen enkele PSVer opnieuw wil beleven. Cocu is er toen achter gekomen dat hij met de talenten van PSV geen kampioen gaat worden. Daarom zijn ze gaan sleutelen aan de jeugdopleiding die nu langzaam zijn vruchten moet gaan afwerken. Vervolgens heeft Cocu het geweldig gedaan. Vind je het dan gek dat Cocu tegenwoordig voorzichtig is met talenten?

15 mei 2017 om 11:59

Er is een verschil tussen voorzichtig zijn, en ze compleet links laten liggen.
Alleen Lammers krijgt nu wat speelminuten, maar hoe lang schreeuwen mensen daar al niet om, in een seizoen dat Luuk de Jong absoluut dramatisch is.

15 mei 2017 om 16:10

Ik ga er wel van uit dat iedereen hier "zon korte termijn geheugen". Net als een lange termijn geheugen. Het wordt anders zeer lastig om mee te discussiëren hier.

15 mei 2017 om 17:16

Je weet best wat ik bedoel Goosfraba, normaal gezien worden dit soort reacties ook verwijderd...

18 mei 2017 om 11:26

Bij ajax miss wat meer talenten, maar daar word je geen kampioen mee zoals Voetbaltjer al aangeeft. De jeugdigheid van Ajax heeft ze kampioenschap gekost. De fout van De ligt tegen Excelsior en tegen Psv.

Huh, heeft hij dit echt gezegd?
Dit is toch niet te geloven! Cocu snapt er helemaal niets van!
Hij brengt de sfeer er ook lekker in zo.
Hij denkt dus alleen maar aan de korte termijn. Dat dit ten koste gaat van de lange termijn en zo de club in gevaar brengt zal hem schijnbaar worst wezen. Wat voor signaal geeft hij met deze opmerking naar zijn jeugdafdeling toe? Dat ze volgend jaar een eerlijke kans krijgen? Dacht het niet! De betere talenten zijn straks dus allemaal weg. Die zoeken hun heil wel ergens anders.
Wat een ongeschikte trainer is dit zeg. Ik veel respect voor de voetballer Cocu en het is misschien best een aardige vent, maar als trainer heeft hij voor mij afgedaan.
Ongeschikt!!!

Mijn advies aan Cocu: vertrek door de voordeur nu het nog kan..........

15 mei 2017 om 09:36

Helemaal mee eens. Het wordt tijd dat PSV eens wakker wordt en gaat voetballen met jeugd. Het is aanhaken of afhaken. Niemand zit toch ECHT te wachten op een vreemdelingen legioen. Ze moeten daar eens leren luisteren naar hun achterban. Schandalige uitspraak van Cocu.

15 mei 2017 om 10:34

Ik heb liever wat mooie Mexicaanse talenten dan een Bergwijn hoor...

15 mei 2017 om 12:04

Waarom kiezen? Je kan ook Goede spelers zelf opleiden.

15 mei 2017 om 12:24

Waarom moeten ze mooi zijn? Krijgen we weer dat hele uitstraling flauwekul... ik heb toch liever een gemotiveerde speler die eruitziet als Ribery ipv een Ronaldo kopie die ongemotiveerd is en niet kan voetballen. Voetbal ja, want daar gaat het om. Niet of ze een fotomodellenhoofd/lichaam hebben

15 mei 2017 om 16:51

Mooi kwa voetbaltechnisch moves neem ik aan. Ik kan me niet voorstellen dat hij doelt op uiterlijk.

15 mei 2017 om 09:50

Cocu moet oppassen dat hij inderdaad iemand als Rigo niet weg jaagt, dat is er echt een waar men spijt van zou krijgen.

15 mei 2017 om 10:29

Jongens in de jeugd bij psv.. ga nou naar een andere club voor het te laat is. Die gudmonsson heeft een punt met zn tweet

Belachelijke houding. Dit toont aan dat Cocu alleen met spelers die op hun top zijn - zoals afgelopen seizoen - kan voetballen. Als vaker aangehaald op VZ is dat zowel Cocu als Gio geen tactische hoogstandjes leveren. Beiden zijn wel kampioen geworden - daarvoor natuurlijk respect -, maar is de vraag hoeveel het door hun inbreng komt en niet door de omstandigheden. Ben geen fan Peter Bosz, maar hij laat wel jonge gasties hun ding doen en je ziet duidelijk zijn hand in het spel. Maar ook hij doet niet aan wissels of opstellingen waar je wooow zegt.
Ben benieuwd hoe Feyenoord en Psv, beter gezegd hun coaches, het volgend jaar gaan doen.

15 mei 2017 om 09:34

Door welke omstandigheden is Cocu dan 3 jaar geleden kampioen geworden met het hoogste aantal punten ooit in de geschiedenis van PSV (88). Een minder seizoen en mensen willen al het hoofd van Cocu op een spies zetten. Als Cocu gisteren heel jong PSV had opgesteld en ze met 0-3 hadden verloren was het ook niet goed geweest.

15 mei 2017 om 09:39

Oh nee hoor. Dat was helemaal niet erg geweest. Dat heb ik van tevoren al duidelijk aangegeven. Maar dan weet je wel iets meer over sommige jongens. Ook weer niet, want op 1 wedstrijd kun je je mening over een voetballer niet baseren.

15 mei 2017 om 09:45

Er is een middenweg. Hij had zeker wel wat gasten een kans kunnen geven en deed dit niet. Hij heeft ook al zijn ongeluk bewezen met Lammers. Heb ik weet niet hoeveel lui al sinds voor de winterstop horen roepen dat ze hem erin wilden zien, maar Cocu bleef maar aan LdJ vasthouden. Nu heeft hij noodgedwongen hem erin gezet en is hij al een paar wedstrijden op rij gevaarlijk en belangrijk. Overigens is dat seizoen met 88 ptn ook wel de verdienste van Brands die dat jaar de b belangrijke spelers vrijwel allemaal kon houden en een aantal zeer goede spelers erbij haalde. Met dat elftal + LdJ en Willems enorm in vorm moet je ook gewoon kampioen worden.

15 mei 2017 om 09:46

Zijn ongelijk bewezen*

15 mei 2017 om 10:14

Als je dat seizoen van 88 punten gaat geven aan brands, dan kan je toch net zo makkelijk dit bagger seizoen op conto schrijven van brands? Hij is namelijk degene die een selectie heeft neergezet zonder buitenspelers en met 6 basiswaardige middenvelders.

15 mei 2017 om 10:40

Inderdaad Cocu mag ook wel eens de middenweg zoeken. Vooral zo'n Lammers had er natuurlijk al veel eerder en vaker ingebracht moeten worden. Speelt goed in Jongpsv en zijn concurrent bij het eerste (L. de Jong) bakt het niks van. Dan kun je hem toch gedurende het seizoen best een paar keer in de 70e minuut inbrengen.

Een zeer onverstandige reactie. Lekker motiverend voor die jongens. Heel erg vreemd dit.

Was het maar wat meer als een speeltuin, want de absolute spelvreugde mis je toch wel af en toe bij PSV. Waar je bij Ajax bijv. Ziet dat de jongens zich zelfverzekerd voelen en happy is het bij psv toch tegenovergesteld en dat zie je in de resultaten terug.
Juist daarom had Cocu gewoon 2 spelers moeten laten debuteren, want een 4-1 tegen Pec is niet bijzonder en op die manier krijg je een beter moraal in je selectie en de media zal weer ietsjes positiever berichtgeven over je club.

Psv is een koopclub. De belangen zijn daar net zo groot als bij Ajax, maar die hebben het wel altijd aangedurfd om jonge spelers op te stellen. Ze kunnen daar in Brabant niet zeggen dat er te weinig talent rondloopt. Ajax heeft er aantoonbaar succes mee gehad, dus in Eindhoven zouden ze het ook vaker kunnen doen. Dat vereist wel een cultuuromslag en een hoop lef.

Ben benieuwd hoe de spelers van jong psv deze uitspraak opvatten. Hij noemt ze gwn indirect kindjes

Het is geen speeltuin maar dan wel Zinchenko als eerste laten invallen, die geen pepernoot raakt en vertrekt? Rare reactie van Cocu die zichtbaar geïrriteerd reageert. Doe je meestal als je weet dat je fout zit

Misschien kunnen Brands en Gerbrands nog eens uitleggen dat PSV zich meer op de eigen jeugd gaat concentreren, want uit het handelen van de trainer blijkt dit niet. Nu hoef je er niet 6 of 7 uit Jong PSV op te stellen hoor, maar iets meer spelers aan het grote werk laten ruiken in een wedstrijd die nergens om gaat had wel gemogen. Ik zie dat als het belonen van Rosario, Gudmundsson en Rigo voor hun goede seizoen bij Jong Psv.

En dit vind ik dus gewoon het probleem van Psv. Die durven geen talenten uit de eigen jeugd op te stellen. Ik vermoed dat ze in de zomer gewoon weer vele aankopen gaan doen waardoor deze talenten nooit gaan doorbreken. Maar goed, misschien ziet goed scouten en aankopen meer in het DNA bij PSV dan jeugd de kans geven.

Er is kennelijk geen vertrouwen in de eigen jeugd. Zelfs niet bij een wedstrijd die er niet meer toe doet. Terwijl Ajax gewoon jeugd opstelt in een uitwedstrijd die nog om het kampioenschap gaat, ondanks dat ze het niet in eigen hand hadden. Dat is het verschil.

Wat ontzettend fout dit.
Cocu is een mini Advocaat.. on Nederlands ook. Gudmundsson mag wel weer terug komen. Drama

Cocu geeft eerder spelers uit vorm een basisplaats dan eigen jeugd. Cocu had Luuk al lang op de bank moeten zetten. Lammers heeft in die wedstrijden meer laten zien dan Luuk hele seizoen.
Ik had liever op de 3e gestaan met aanvallend en attractief voetbal dan tikkie terug en tikkie breed. Ik zit eerlijk gezegd niet op nog zo een seizoen te wachten met dat inspiratieloze en strijdloze voetbal. laat Van Gaal maar komen die tenminste wel met de jeugd kan werken en Cocu mag zijn assistent zijn.

15 mei 2017 om 11:13

Ik weet precies wat je meemaakt. Dat inspiratieloos Ajax had ik afgelopen 5 jaar onder Frank de Boer. Ook geef de 4 kampioenschappen mij geen voldoening, mag zelf gestolen worden. Ik heb ook liever 3e gestaan met aanvallend en attractief voetbal. Het seizoen daarna kan je je team finetunen om voor de kampioenschap te spelen.

15 mei 2017 om 11:42

De Boer durfde jeugd te brengen en haalde er op zijn manier ook resultaat mee. Totaal niet te vergelijken met Cocu. Ook jongens als Ebecilio stonden gegeven moment basis. Dat zou Cocu nooit doen

Bijzonder van Cocu om de spelers die uit de eigen jeugd komen en op de bank zitten af te doen als speeltuinkinderen. Dat betekent dat PSV onder Cocu komende periode dus weer moet gaan kopen, kopen, kopen. Dat doen ze natuurlijk wel vaker, maar ik meende dat ze van het imago van koopclub afwilden. En dan in de begroting ook maar wat schommels en glijbanen meenemen voor de jeugdafdeling.

Zelfs als het nergens meer om ging zoals gisteren, durft hij het niet aan om talenten erin te gooien. Dat is nou het verschil tussen Ajax/feyenoord en Psv. Ze kunnen in Eindhoven wel al jaren roepen dat ze een nieuwe weg in willen slaan, maar behalve Depay (die overal wel was gedebuteerd) zie ik daar maar weinig van terug. Zo'n Hendrix had al tegen de 150 wedstrijden kunnen zitten en een stuk verder in zijn ontwikkeling maar ze huren liever elk jaar een speler van Chelsea. Of 1 van Newcastle die al 2 jaar aan het herstellen is. Luuk de Jong mag wedstrijd na wedstrijd aankloten terwijl er in de jeugd een prima spits loopt. Investeer je tijd dan om zo'n speler beter te maken. Het zal altijd een koopclub blijven. En dat maakt ook niet uit, maar dan moeten ze niet beweren dat ze een opleidingsclub willen zijn want dan houden ze hun mensen voor de gek

Zijn opvatting zegt genoeg hoe Cocu over de jeugd denkt. Heel erg jammer vind ik. Een wedstrijd die echt nergens meer om ging, kan je juist spelers proberen. Nu lijkt het alsof hij echt geen vertrouwen heeft in de jeugd. Of dat terecht is, weet ik niet. Jong PSV heeft het in de JL gewoon goed gedaan. Een Nederlandse club heeft nu eenmaal niet de mogelijkheid om met allemaal gearriveerde toppers te spelen.

Lekker denigrerende opmerking naar die talenten die aan de deur rammelen toe.

Cocu heeft op een paar incidenten na slecht gepresteerd met Psv.
Vorig seizoen met het nodige geluk kampioen, dit seizoen ondermaats.
Het lijkt er ook op dat hij - net als Streppel bij Heerenveen - de spelers
niet (meer) kan motiveren. Dat dan de jeugd ook nog eens terecht er
op wijst weinig kansen te krijgen, is inherent aan het behoudende karakter
van de trainer. Een jeugdopleiding heb je niet voor de lol, al is PSV toch
altijd meer een koopclub geweest dan b.v. Ajax of Feijenoord. Dat zit nu
eenmaal in het DNA van de club. Om op wel of niet jeugd snel(ler) brengen
terug te komen, Frenkie de Jong adviseert jonge spelers voor Ajax te kiezen.
Achterliggende gedachte is dat als je talent en ontwikkeling volgens plan
doorzet, je ook volwaardige kansen krijgt in het eerste elftal. En dat lijkt me
wel een cruciaal verschil met hoe PSV daar in staat. Zonder waardeoordeel,
want PSV heeft met haar beleid in het verleden ook veel prijzen gepakt, dus
laten we het maar houden op verschil in clubfilosofie;-)).

15 mei 2017 om 12:07

@ Pinko

Je post snijdt redelijk wat hout, echter Feyenoord is op de laatste jaren ook gewoon een koopclub. Uit de eigen jeugdopleiding (behoort al decennia lang tot de beste) kwam ook maar echt mondjesmaat iemand door.
Echter met het naderende onheil van een faillissement was men noodgedwongen om spelers uit de jeugd te gebruiken.

En men had het geluk dat dit goed uitpakte wegens een uitzonderlijk goede lichting. Echter heeft men inmiddels ook al de nodige aankopen weer gedaan. En binnen Bvo's zal men altijd zo blijven werken. Omdat een elftal uit louter eigen opgeleide spelers een utopie is .

15 mei 2017 om 18:40

Het was geen geluk maar PSV ging gewoon goed met druk om vorig seizoen.

Dit sloeg nergens op van Cocu.
Je wil toch weten wat die gastjes kunnen, dit was de ideale wedstrijd daarvoor.
De directie zou in principe ook Cocu op de vingers moeten tikken.
En zo'n opmerking over een speeltuin klinkt behoorlijk denigrerend naar je jonge spelers toe.

15 mei 2017 om 12:01

Inderdaad. Wat voor signaal moet dit dan wel niet afgeven aan de jeugd? Je krijgt alleen speelminuten als je er 100% staat. Maar tegelijkertijd moet je speelminuten maken, om basiswaardig te worden.

Hieruit blijkt toch wel dat Cocu niet zo goed is als men zegt. Ervaring en hoog gevoetbald is geen garantie dat je een goede coach bent/wordt.

Cocu kan alleen het team goed laten voetballen met spelers die top zijn en ervaring hebben. Dat zag je dit seizoen ook met Luuk de Jong, hij laat hem continue staan terwijl de Jong uit vorm is/was. echt goed opgelost heeft hij niet.

Jonge talenten laten instromen gebeurt nog steeds bijna niet bij Psv, ook niet onder leiding van Cocu.

Straks lopen er weer jonge talenten weg en dan is het weer huilen. Maar daarnaast moet er genoeg gesleuteld worden aan deze selectie, en dat is niet op 1 of 2 plaatsen maar wel op meerdere, dat wordt toch best wel lastig.

15 mei 2017 om 12:41

Ik denk dat het ook beter is als PSV afscheid neemt van Cocu.
2 keer kampioen en overwintert in de CL, mooi resultaat maar je ziet dat het op is.
En dat ligt niet aan de selectie, die is gewoon goed. Hij krijg ze niet meer aan voetballen toe. Een geheel nieuwe selectie is ook geen optie. De chemie tussen PSV en Cocu is simpelweg gewoon uitgewerkt.

Bij PSV heeft men veel geïnvesteerd in de opleiding, maar sluit het beleid van het eerste elftal daar niet op aan. Men valt toch liever terug op huurlingen, middelmaat (josefzoon, Isimat) of ervaring.

Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar in essentie ben ik het eens met Cocu. Het laten debuteren van jeugdspelers moet geen doel zijn maar een middel en dus slaat het nergens op om een hele lading jeugdspelers te laten debuteren om ze zoet te houden of om te bewijzen dat je de jeugd een kans geeft. De beste spelers moeten spelen en niet toevallig de spelers die uit de jeugd komen. En natuurlijk willen jonge spelers graag debuteren en bij de A-selectie zitten maar uiteindelijk heeft zo'n jongen er ook weinig aan wanneer hij elke week 10 minuten mag invallen als de wedstrijd gespeeld is. Dan kun je een speler beter 90 minuten laten spelen in de Jl.je moet gewoon een reeel pad schetsen voor die jongens en ze de mogelijkheid geven te laten zien wat ze in huis hebben. En als een Gudmundsson op de trainingen laat zien wat hij kan dan geeft Cocu hem vanzelf wel een kans. Maar je moet wel geduld hebben want je speelt wel bij een BVO en niet bij een amateurclub.

Wel vind ik dat je als trainer bij het wegvallen van een speler uit de A-selectie eerst moet kijken wat er rondloopt binnen de eigen gelederen. Neem bijvoorbeeld de blessure(s) van Willems als voorbeeld, waarbij er voor Brenet of Moreno gekozen werd; dat is een uitgelezen mogelijkheid om een speler van Jong PSV door te schuiven en een kans te geven en daar heb ik toch wel wat bedenkingen rondom de keuzes van Cocu. Ik ben dan ook wel benieuwd wat er deze zomer gebeurt wanneer er spelers vertrekken. Krijgen spelers als Gudmundsson dan een kans of wordt er eerst gekeken naar mogelijkheden buiten de club?

15 mei 2017 om 12:17

@ Dammie

Ik sluit me aan bij je betoog. Overigens gilt men hier in het kader van L. de Jong en zijn uit vorm zijn. Maar Lammers presteerde in die periode bij Jong PSV ook niet super. Wat moet je dan? Je topscoorder van het seizoen daarvoor er maar uit halen? En een jonge spits die ook niet in de vorm van zijn leven is voor de leeuwen gooien en de carrière misschien wel in de knop al knakken? Cocu traint 6 dgn per week met deze gasten, kent ze allemaal.
Weet ook wat ze kunnen en wat ze niet kunnen.

Wat ik nog veel frappanter vind is een jongen als Gudmundsson zich gaat vergelijken met een Ajax elftal? Hij speelt bij PSV en heeft Cocu als trainer niet een Bosz die zijn halve elftal rust geeft met het oog op een Europa League finale.
Zoals Bosz ook geen risico's nemen met een Klaassen/ziyech en consorten. Titel kwam alleen maar in zicht als Feyenoord zich nog een keer zou vergalloperen. Echter die kans was al verdomd klein aangezien met in Eigen Kuip speelde en de statistieken vooraf gewoon gunstig waren.

En de jonge talenten moeten gewoon geduld hebben. De meeste die hier nu worden genoemd zijn overigens dit seizoen allemaal doorgeschoven naar de A-selectie. Maar geduld is wat men vaak al niet meer kan opbrengen. Het moet nu en wel direct anders ontevreden.
Investeer in jezelf. Als je zo goed bent als je denkt te zijn en dat op trainingen laat zien sta je in de basis, zo niet dan speel je of Jupiler League bij Jong PSV of je zit op de bank.

Het grootste probleem van dit seizoen is met name Brands aan te rekenen door te veel spelers te laten vertrekken en daar geen adequate vervangers voor te halen. Dus geen evenwichtige selectie en dat is meer het probleem dan jonge spelers te laten debuteren.

15 mei 2017 om 12:41

De roep om Lammers typeert wat mij betreft ook een beetje het opportunisme in de voetbalwereld. Spelers die er niet zijn of die niet spelen zijn altijd de verlossers en degenen die spelen kunnen er bij een teleurstelling helemaal niets van. Lammers maakte een prima start in de JL maar viel daarna redelijk terug dus daarvan mag je niet verwachten dat hij PSV bij de hand gaat nemen en als verlosser op gaat treden. Daarnaast is De Jong inderdaad je aanvoerder en twee jaar lang erg belangrijk geweest; die laat je ook niet van de ene op de andere dag vallen. En vergeet niet dat Cocu en de anderen elke dag met jongens als Lammers op het veld staan en dus veel beter kunnen inschatten of hij een meerwaarde voor het eerste elftal is.

Ik ben vooral benieuwd naar de echte gedachte van Brands en Cocu om zoveel middenvelders aan te trekken en de aanval maar ook de verdediging te verwaarlozen. Mijn verwachting was dat PSV na de winterstop 442 ging spelen maar dat bleek niet waar te zijn....

15 mei 2017 om 12:56

@ Dammie

Verdediging heeft men het vertrouwen uitgesproken in Isimat-Mirin en daar achter een talent door te schuiven. Brenet bij afwezigheid van Willems.

Qua middenvelders ja, je had 6 volwaardige middenvelders. Ok Guardado en Hendrikx zijn beide geblesseerd geweest. Maar om dan nog van Ginkel te halen tja.... buitenkansje ja. Maar feitelijk zit hij wel Hendrikx in de weg en ook een Ramselaar.
Zinchenko was een gok die ook heel goed had uit kunnen pakken. Siem de Jong was iets die ik minder snapte ook omdat het geen echte middenvelder is. Siem is echt een 10 of valse spits. Maar PSV speelt niet met zo'n type speler. Dus ik snapte die huur niet.

Cocu bepaald de opstelling dus waarom geen 442 moet maar uit zijn mond komen.

Verder heeft Cocu natuurlijk wel genoeg jeugd laten doorschuiven richting de A-selectie. Een jongen als Bergwijn heeft kansen gehad, maar ze tot op heden gewoon nog niet voldoende gepakt. En ja dan kan je er gewoon naast komen te staan.
Echter hetzelfde gold ook voor Depay die stond er ook niet direct en kwam ook pas het seizoen erna.

De talenten zijn er echt wel, echter moeten die zich wel bewust zijn dat je keihard moet knokken en dat je het niet gratis en voor niets krijgt.

15 mei 2017 om 15:16

Dammie,

Je zegt eigenlijk dat de jeugd er grotendeels nog niet aan toe is om in het eerste te spelen.

Echter heeft PSV al eerder aangegeven dat zij meer aandacht aan de jeugd willen geven.

Jong PSV heeft het in de JL uitstekend gedaan, je zou mogen verwachten dat een aantal spelers uit dat team dan ook als de mogelijkheid zich aandient zich mogen laten zien in het eerste.

Deze laatste wedstrijd waar je al met een straatlengte voor staat op nummer 4, leende zich bij uitstek om je jeugdspelers te etaleren.

Lammers heeft volgens jou een redelijke terugval gehad, maar hij soorde wel 17 keer in 31 JL wedstrijden.

Luuk verdiende wel enige bescherming maar na een wedstrijd of 10 mag je toch wel eens een ander de kans bieden.

15 mei 2017 om 15:35

@ Leeuw087

Jupiler league of Eredivisie zit nogal een aardig verschil in. Kijk eens naar de ploegen die promoveren en waar dit het volgende seizoen staan? Juist meestal op de degradatieplaatsen of nacompetitie.
Dus dat geeft gelijk aan dat de stap nog een stuk groter is. Immers PSV speelt traditioneel voor het kampioenschap (top 3). Daar zitten dus nog een plaats of 12 tussen. Met het bijbehorende klasse verschil tussen onderin en middenmoot en top. Dus als Cocu ze er niet klaar voor vind is dat zijn goed recht.

Dat hij de laatste wedstrijd sommige wel had kunnen brengen zijn we het allemaal wel over eens.

Lammers is heel goed gestart in de Jupiler League heeft november tot maart gewoon slecht gebald in de Jupiler League. En laat dat nu ook de periode zijn dat Luc gewoon in PSV 1 slecht presteert.
Moet je dan je spits van Jong PSV die daar ook niet opvalt en byzonder is je spits van PSV 1 gaan laten vervangen?
Totaal onlogisch natuurlijk.

Dus wat Dammie en ik ook al zeiden je moet als talent aantoonbaar beter zijn op het moment dat je gebracht wordt. Anders krijgen gevestigde namen gewoon de voorkeur.
Zo werkt het overigens bijna bij alle selectie elftallen. Je moet iets extra's brengen, zo niet moet je geduld hebben en wachten op je kans.

Maar supporters denken dat ieder talent gelijk de verlosser is. Het merendeel van de talenten kent een opleving en valt vervolgens door de mand en blijkt het niveau niet aan te kunnen. Dat zie je overigens ook bij Ajax. Of spelers komen later tot wasdom en hebben meer aanlooptijd nodig.

El Ghazi leuk voorbeeld was het helemaal en redt het uiteindelijk bij Ajax ook niet om onomstreden basisspeler te worden. En zo is er nog wel een heel rijtje met talenten die het niet redden in Amsterdam. En die vervolgens bij een andere club op een niveautje lager wel maken. Niet elk talent is een toptalent. En als het toptalent/talent niet bereid is hard te werken en louter op zijn talent teert zal hij het ook niet halen.

Van een behoudende en conservatieve coach als Cocu kun je ook niets anders verwachten.

Juist de zogenaamde routiniers hebben hem dit seizoen laten vallen.

Alleen Sam Lammers heeft dit seizoen zijn debuut gemaakt. Vorig seizoen maakte alleen Jordy de Wijs zijn debuut. En het jaar ervoor waren Rai Vloet en Steven Bergwijn de spelers die hun debuut mochten maken. 4 debutanten de laatste 3 seizoenen, terwijl ik toch telkens lees dat de jeugdopleiding van PSV vol zit met talenten. Ook Jong PSV doet het uitstekend, dus onderhand is de vraag of Cocu wel de juiste trainer is als PSV echt serieus meer met zijn jeugdopleiding wilt doen.

Als je geen risico neemt en talenten alleen laat spelen bij een 4-0 voorsprong voor het laatste kwartier tegen Genemuiden, dan gaan je talenten zich automatisch ook minder ontwikkelen. Talenten hebben meer weerstand nodig, dat is toch de reden dat Jong PSV in de Jupiler League ging voetballen ? Als talenten op dat niveau gaan uitblinken en stabiel presteren is het zaak dat ze op een hoger niveau gaan spelen waar ze meer weerstand krijgen. Je debuut maken in PSV 1, of als in het eerste te weinig speeltijd krijgen ze verhuren aan een club die Eredivisie speelt en waar ze mogelijk wel die waardevolle minuten kunnen maken.

Natuurlijk is een eerste elftal geen speeltuin, maar het gaat ook om een stukje durf en lef. Beschouw die jonge talenten nou niet puur als 3de speler in de rij, die alleen in aanmerking komen als door blessures en schorsingen het echt niet anders gaat. Beschouw ze als potentiele basisspeler waar je over een paar seizoenen de vruchten kan plukken. Wil je dat ze gaan slagen ? dan zul je zelf ook speeltijd in deze jongens moeten investeren. Die gaan zich echt niet puur op de training zo ontwikkelen dat ze plots hun basisplaats afdwingen. Ervaring in wedstrijden op niveau op doen is zo belangrijk.

PSV heeft een aantal jaar terug duidelijk uitgesproken meer in te willen zetten op de eigen jeugd. Dat hebben ze afgelopen winter nog maar weer eens duidelijk laten horen en toch werkt de hoofdcoach daar totaal niet aan mee. Zelfs in een wedstrijd die nergens meer om gaat gebruikt hij geen spelers vanuit Jong Psv. Sterker nog, iemand als Zinchenko valt in, die waarschijnlijk in de zomer weer teruggaat omdat hij niet genoeg aan spelen toekomt en daarmee 0 waarde voor PSV vertegenwoordigd.

De wijze waarop Cocu dit seizoen leiding geeft en keuzes maakt staat dus volledig haaks op de filosofie die de club wilde inzetten een aantal jaar geleden. Iemand als Gudmundsson is gehaald met waarschijnlijk die filosofie in gedachten. Dus dat zo'n jongen zich dan laat horen vind ik logisch.
PSV zal in de zomer in mijn ogen een keuze moeten gaan maken. Of deze lijn doortrekken en een streep zetten door die nieuwe filosofie. Of een streep zetten door Cocu en een trainer aanstellen die wel de jeugd een kans wil geven.

Die Gudmundsson is gewoon een jeugdspeler, kan toch niet tippen aan Guardado, Hendrix, Van Ginkel, Propper, Ramselaar, Siem De Jong, Zinchenko? Zo'n jongen moet zich in de voorbereiding laten zien en hopen op een kansje en anders vertrekken. Er is gewoon teveel concurrentie op dit middenveld, maar ik vind niet dat je Cocu kwalijk kan nemen dat hij voor deze namen kiest.

Kenmerkend voor psv in het algemeen.

Na decennia van alleen maar kopen en eigen jeugd op het tweede plan zetten, toen een aantal jaren geleden in het beleidsplan opgenomen hebben van eigen jeugd meer kans geven.

Uiteindelijk is daar ook niet zo heel erg veel van terecht gekomen, alhoewel je wel kunt stellen dat Bergwijn en Locadia goed zijn gebruikt.

Wat een onzin en verkrampt antwoord van Cocu... alsof de Boer en Bosz niet willen (moeten) winnen...

Als je dan een gefundeerd antwoord wil geven, zeg dan dat je eigen jeugdopleiding niet goed genoeg is voor het inpassen in het eerste elftal.

Het is geen speeltuin, vandaar al die ''oude'' rotten week in week uit op het veld.

Lijkt mij noodzaak dat PSV schoon schip maakt. Stoppen met huren van spelers die talenten/eigen aankopen in de weg staan, en talenten daadwerkelijk de kans geven, voordat er geen 1 talent meer voor PSV wilt tekenen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren