Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Koeman wil middenveld van Everton met twee landgenoten versterken’

Laatste update:

Het verblijf van Marten de Roon bij Middlesbrough blijft waarschijnlijk beperkt tot één seizoen. Maandag viel het doek voor Boro in de Premier League en vanwege de degradatie staat de club open voor de verkoop van enkele spelers. Everton hoopt van die situatie te profiteren, schrijft de Daily Mail.

Ronald Koeman zou dit seizoen onder de indruk zijn geraakt van zijn landgenoot. Scouts van Everton waren maandag naar verluidt aanwezig op Stamford Bridge om De Roon in de gaten te houden in de wedstrijd tegen Chelsea. Middlesbrough verloor die ontmoeting met 3-0. Koeman kent De Roon nog van diens periode bij sc Heerenveen, toen de oefenmeester werkzaam was bij Feyenoord.

Het contract van De Roon in het Riverside Stadium loopt door tot medio 2020. Afgelopen zomer betaalde Middlesbrough circa veertien miljoen euro om hem over te nemen van Atalanta. Sindsdien was De Roon goed voor 32 competitieduels, waarin hij 4 keer scoorde. Koeman wil versterking voor zijn middenveld omdat Gareth Barry al 36 wordt en spelers als James McCarthy en Ross Barkley mogelijk vertrekken. Behalve De Roon staat ook Davy Klaassen op de verlanglijst van Koeman.

Is Marten de Roon goed genoeg voor Everton?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klaassen zou perfect passen bij een club als Everton. Loopvermogen, doorzetter, vrij goede techniek en diepgang. Maakt zo een doelpuntje of 15 per seizoen...

10 mei 2017 om 14:00

Bedoelde meer in alle competities. Speelt in Engeland met de bekers meer matches. Als hij zich net als Wijnaldum kan ontwikkelen, zal hij zelfs meer scoren. Vind dat ie geweldige looplijnen heeft..

10 mei 2017 om 14:49

Meen je dit serieus?! Ook met alle wedstrijden en bekers bij elkaar genomen scoort Klaassen er nog geen 15. Ten eerste denk jij dat hij alle wedstrijden zal gaan spelen? En ten tweede moet je eerst maar is even zien of hij wel elke wedstrijd speelt. Gaat niet gebeuren

10 mei 2017 om 16:29

Ligt het aan mij of zijn punt 1 en 2 bij jou hetzelfde?

10 mei 2017 om 13:56

Denk dat De Roon eerder in het rijtje haalbare spelers staat. Klaassen moet naar Europese (sub)top.

Gezien de voorgangers van Klaassen, een vrij grote kans Milito: Eriksen, Blind, Alderweireld, Vertonghen, Suarez. Ze stonden er allemaal direct.

10 mei 2017 om 13:59

Everton is toch Europese subtop? Voor niveau Chelsea, Manchester United, Manchester City komt hij te kort vind ik. Everton is prima voor Klaassen.

10 mei 2017 om 14:01

Ja, bel dan even de Europese subtop om ze dat te laten weten? Die hebben namelijk geen interesse...

10 mei 2017 om 14:01

Alleen Suarez stond er direct, de rest had echt wel even tijd nodig. Wat niet vreemd is, maar we moeten niet doen alsof ze meteen bepalend waren.

10 mei 2017 om 14:20

@coenmoulijnrip
Op dit moment is Ajax zelf Europese subtop. Ik denk dat dit team minstens zo goed als Everton is, dus sportief is het amper een stap vooruit

@real8madrid: onder welk kopje schaar jij Napoli? Al 2,5 jaar geã¯nteresseerd. Ik denk toch wel meer Europese top dan subtop, dat is een beetje de categorie clubs die me geschikt lijkt voor Klaassen.

@samcro:
Wat een onzin kraam je uit. Ze waren juist wel direct bepalend. Ik onderbouw dat met feiten in plaats van jouw in het luchtledige roepen:

-Eriksen is vanaf zijn eerste seizoen daar direct basisspeler, op 10 mei 2014 (dus direct in zijn eerste seizoen) werd bekendgemaakt dat Eriksen door de supporters van Tottenham Hotspur verkozen was tot speler van het jaar

- Vertonghen: Speelde direct gewoon zo goed als alles. Voor zijn optredens in de maand maart werd Vertonghen gekozen tot speler van de maand maart in de Premier League 2012/13, direct dus in zijn eerste seizoen bij The Spurs dus.

- Alderweireld: Heeft het niet gemaakt bij Atletico, maar stond er juist wel direct bij The Spurs. Stond daarom ook direct in PFA Premier League-elftal van het Jaar 2015-2016.

- Blind: In een zeer matig Manchester United begon hij heel erg goed en speelde alles.

Ze krijgen juist allemaal in hun eerste seizoen al de waardering, omdat ze er direct staan. Kom dan niet met dat omgekeerde gelul.

10 mei 2017 om 14:43

@myvision,

Milito heeft het over 13 goals scoren in de Premier League. Dat is wel even andere koek. Dat is een aantal waar een meer aanvallende speler als Mane nu net aan zit.
Waar middenvelders als Coutinho, Sigurdsonn, Eriksen en de Bruyne momenteel (lang) niet aan komen. Om te stellen dat Klaassen dat wel even gaat doen is nogal positief gezien.

Verder klopt jouw verhaal over dat al die andere spelers er direct stonden ook gewoon niet, dus jouw reactie richting Samcro slaat in dat opzicht nergens op.

Alderweireld heeft na zijn vertrek een jaar op de bank gezeten bij Atletico en heeft zich vervolgens eerst bij Southampton moeten bewijzen. Dat hij in 15/16 in het PFA team van het jaar staat is mooi, maar toen was hij allang weg bij Ajax dus om die uitverkiezen als 'er direct staan' te omschrijven is natuurlijk niet waar.

Eriksen had ook gewoon een aanpassingsperiode nodig. Die begon pas na de eerste seizoenshelft een beetje los te komen. Heeft het daarna uiteraard prima gedaan, maar na een half seizoen noem ik niet direct. Zo realistisch moet je zijn.

Blind begon onder van Gaal uiteraard in de basis, maar dat betekent niet dat je direct bepalend bent natuurlijk. Hoe bepalend ben je geweest als jouw coach en landgenoot na je eerste seizoen 2 nieuwe spelers voor jouw positie haalt en je ergens anders neer zet? Saillaint detail: Hij raakte relatief snel geblesseerd en tijdens zijn afwezigheid zette United hun beste serie neer met 6 overwinningen en 3 gelijke spellen in 9 wedstrijden.

Saurez scoorde na zijn overstap ook 'slechts' 4x in 13 wedstrijden. Pas na 1,5 seizoen kwam hij echt helemaal los bij Liverpool.

Maar goed, gezien jouw reactie reageer je weer eens als een stier op een rode lap als iemand ook maar iets zegt wat niet super positief voor jouw favoriete club of een ex speler is.

10 mei 2017 om 15:13

@real8madrid, ga jij Napoli even bellen om te zeggen dat ze geen Europese subtop zijn?

Ik zou persoonlijk niet voor Everton en de Premier League gaan en voor een club als Dortmund kiezen als ik Klaassen was. De Premier League is alleen qua kijkcijfers de grootste league, qua voetbal is het allemaal wat minder dan de andere grote competities. Het is voornamelijk inzet en Klaassen heeft meer in zich dan alleen arbeid verzetten.

10 mei 2017 om 15:51

Leuke feitjes idd, alleen zegt een uitverkiezing door nota bene eigen supporters en een speler van de maand-trofee mij echt heel erg weinig. Maar goed, ieder zijn ding. Alderweireld heeft dus even tijd gehad om zich aan een hoger niveau aan te passen, door zijn tijd bij Atletico, iets dat ik zelf al aangaf in mijn eerste reactie. Blind speelde alleen zoveel omdat hij door Louis gehaald was en ze geen betere optie hadden op zijn positie, door blessures.

Of eigenlijk had ik jouw relaas af kunnen doen met 1 woord: context.

edit
Ik zie nu pas dat Sammerens al uitgebreid uiteengezet heeft hoe het werkelijk zit. Dan was ik zelfs Alderweireld zijn periode bij Soton nog vergeten. En als ik zijn laatste zinnen lees is het niet de eerste keer dat je aangebrand reageert als iemand kritiek levert op iets dat met jouw club te maken heeft. Weer wat geleerd vandaag.

10 mei 2017 om 16:21

De top is veel te hoog gegrepen voor Klaassen, zelfs bij Everton zal die het enorm moeilijk krijgen. Hij moet veel hebben van zijn loopvermogen, in de zestien komen en zijn drive. In de eredivisie is dat geen probleem, maar in de EPL moet die meer meters maken, komt die meer in de duels en zal zijn gebrek aan techniek en tactiek meer naar voren komen.

Alderweireld flopte bij Atletico Madrid, Blind speelde niet alles, Vertonghen had het zeer moeilijk en werd bekritiseerd, enkel Eriksen en Suarez stonden er direct.

10 mei 2017 om 14:00

15 doelpunten? Komop kerel. Je snapt dat een killer als Ibra er maar 17 heeft inliggen dit seizoen? Costa 20, Aguero 19, Hazard 15, Kane 21 etc. En jij verwacht dat een middenvelder als Klaasen bij een subtopper als Everton er doodleuk 15 in gaat leggen? Hou toch op joh

Wat mij betreft kan Koeman ook prima voor Blind gaan. Die valt als iedereen fit is toch gewoon buiten de boot bij United. Een klein stapje terug en wekelijks spelen zou goed zijn voor hem en dan is Everton natuurlijk een uitstekende optie.

Hij past denk ik ook wel aardig in het spelletje van Koeman en is dan een perfecte vervanger voor Barry.

10 mei 2017 om 14:25

Blind is gedurende het seizoen juist compleet weggezakt in de pikorde.

Wegens de blessure van Smalling begon hij nog als eerste vervanger centraal achterin. Gedurende het seizoen is hij echter ingehaald door Jones en Rojo en daar dus tot vijfde keus gedegradeerd.

Toen Smalling terug kwam raakte net Shaw geblesseerd, waardoor Blind als linksback aan de slag kon. Naar mate het seizoen vorderde werd hij ook op die positie steeds vaker gepasseerd voor Darmian, Rojo of Young.

Recent staat hij inderdaad in de basis, maar dat is niet zo vreemd als je gelijktijdig Smalling, Jones en Rojo kwijt bent. Dan mis je 3 van de de eerste 4 keuzes centraal achterin en dan kom je bij nummer 5 uit. Toen Bailly er geblesseerd af ging kwam zelfs Darmian centraal achterin te spelen.

Ik weet niet hoe je er bij komt dat United met een nieuwe driemans verdediging speelt? Dat is slechts incidenteel voorgekomen, zoals de wedstrijd tegen Chelsea. De laatste weken spelen ze gewoon weer met een vertrouwde formatie met 4 man achterin.

10 mei 2017 om 15:08

We hoeven er ook niet uit te komen. Het is toch geen strijd?

Ik baseer het gewoon simpelweg op wat er dit seizoen is gebeurt. Daarbij bij iedere wedstrijd kijkende naar de blessuregevallen en de keuzes die Mourinho heeft gehad.

Als Mourinho voor ogen heeft daadwerkelijk naar een 3-5-2 over te gaan stappen dan hebben ze sowieso meer dan 4 centrale verdedigers nodig en dat vergroot uiteraard de kans dat hij vaker komt te spelen. Er is echter geen indicatie dat Mourinho daadwerkelijk over zal stappen naar een systeem met 3 verdedigers.

Het is verder toch ook geen kritiek op Blind? Ik zie het in ieder geval niet als beledigend om hem te omschrijven als een speler die niet goed genoeg is voor waar United heen wil, maar verder een prima speler voor een subtopper in een grote competitie. Als speler heb je het dan toch gewoon prachtig voor elkaar?

10 mei 2017 om 14:05

Alleen zou hij bij Everton precies dezelfde rol vervullen. Jagielka en Williams zijn gewoon betere cv's en Leighton Baines is nog steeds een van de beste, zo niet de beste op zijn positie in Engeland. Het enige voordeel dat Blind bij Everton heeft tov United is dat de spelers voor hem allemaal boven de 30 zijn en hij ze op termijn wel kan vervangen. Itt Bailly, Shaw en Smalling

10 mei 2017 om 14:28

Ik geef dan ook aan dat hij goede vervanger van Barry zou zijn. Dan heb ik het over het middenveld en niet over een positie in de verdediging.

10 mei 2017 om 14:33

Vind je hem goed genoeg als middenvelder dan? Ik vind hem goed als verdediger en een handige jongen omdat je hem ook op het middenveld in kunt brengen maar ik vind hem niet goed genoeg als middenvelder om als vaste basisspeler te gebruiken

10 mei 2017 om 15:13

Ik denk dat hij als CVM wel van prima waarde kan zijn bij de nodige clubs. Puur verdedigend vind ik hem juist vaak te zwak.

Everton speelt nog wel eens 4141 bijvoorbeeld en dan denk ik dat je met Blind een prima speler hebt die tussen de verdediging en het middenveld kan spelen.

Ook in een 4231 (wat Everton ook regelmatig speelt) kan hij als passende speler toch prima in een CVM rol spelen. Een beetje in de stijl van Carrick zeg maar.

10 mei 2017 om 16:16

Bij Everton golft het spel op en neer, Blind zou dan op de back alsmede centraal op het middenveld worden overlopen. Bij het defensieve United kan die zich wel staande houden.

Als Ajacied heb ik uiteraard liever dat Koeman voor De Roon kiest in plaats van Klaassen. Maar ik vind Klaassen om de een of andere reden niet in de Premier League passen. Ik zie meer een Bundesliga speler in hem.

Klaassen moet lekker naar Italië. Perfecte competitie voor het type middenvelder dat hij is. Veel loopvermogen, tactisch zeer sterk en op het niveau dat gevraagd wordt in de serie A en effectief voor de goal.

10 mei 2017 om 14:30

Natuurlijk, maar van tactiek moet je het in Engeland niet hebben. Juist dat is bij Klaassen zo waardevol. In Duitsland mist hij misschien nog net even die vrijheid en fysieke kracht die hij in Italië wel zou hebben.

Ik denk dat het voetbal van Everton perfect past bij spelers als Klaassen en de Roon. Doordat zij veel loopvermogen hebben en ook nog eens goed aan de bal zijn. Zeker Klaassen die perfect bij Lukaku kan aansluiten in de 16 meter omdat hij bijna altijd op de goede plek staat. Alleen hoop ik voor het Nederlandse voetbal dat Klaassen nog 1 jaar bij Ajax zal blijven.

Koemans selectie komt nog wel te kort op een aantal fronten en verder zal hij moeten door selecteren. Ik zou de volgende spelers weg doen:

- Verhuren: Galloway, Pennington, Calvert-Lewin
- Verkopen: Robles, Garbutt, Besic, Mccarthy, Lennon
- Vertrekt: Kone, Valencia

En dan nieuw (ervan uitgaande dat iedereen verder blijft):

- Keeper
- Back-up voor Rb
- Blind
- Klaassen
- Een rechtsbuiten
- Een tweede spits

Verder denk ik natuurlijk dat sowieso een van de spelers Barkley of Lukaku, en misschien wel allebei, vertrekt. Met het budget dat dan vrij komt kun je natuurlijk nog een goede creatieve aanvallende middenvelder en een spits halen.

Wat ik niet snap rond de hele berichtgeving met Koeman en Klaassen is dat Everton op dit moment al genoeg middenvelders heeft. Ze hebben Gueye, McCarthy, Barry, Davies, Besic, Barkley en Schneiderlin. Zelfs al vertrekken Barkley en McCarthy dan heeft Everton genoeg middenvelders die goed genoeg zijn om in de basis te spelen. Schneiderlin en Gueye zijn gewend aan de BPL en naar mijn idee minimaal even goed als Klaassen. En dan heb je nog Davies die zich sterkt ontwikkeld en volgend jaar zeer waarschijnlijk een basisspeler wordt.


Krijg het gevoel dat Klaassen bij Everton genoegen moet gaan nemen met heel veel banken, zeker het eerste seizoen. Idem De Roon. Naar mijn idee kan Klaassen beter naar een ploeg vertrekken waar hij gehaald wordt voor de basis.

10 mei 2017 om 14:59

Probleem is dat Davies een Engelse jeugdspeler is die zich goed ontwikkeld. Ik denk dat hij dus zeker veel minuten gaat maken komend seizoen.

Dus dan heb je, samen met Gueye en Schneiderlin al drie spelers die aanspraak kunnen maken op een basisplek. Aangezien Everton geen EL gaat spelen, zoals het er nu uitziet, hebben ze ook niet echt die breedte in de selectie nodig door nog een extra middenvelder erbij te halen. En voor een plek als rotatie speler bij Everton moet Klaassen het niet doen.

Daarnaast zie ik Everton niet Lukaku, McCarthy en Barkley alledrie laten gaan. Denk dat sowieso een van de drie dan wel zal blijven.

10 mei 2017 om 15:18

Everton speelt komend seizoen sowieso Europees voetbal.

United heeft al Europees voetbal via de EFL cup. Daarnaast spelen Arsenal en Chelsea de finale van de FA Cup. Dat betekent dat de nummer 7 sowieso Europees voetbal gaat krijgen. Als United de Europa League wint dan pakt zelfs de nummer 8 Europees voetbal.

10 mei 2017 om 15:41

Je hebt helemaal gelijk, was de EFL vergeten.

In welk geval de aankoop van Klaassen beter te verantwoorden valt, al betwijfel ik nog steeds of dat hij een basisplek in het merendeel van de wedstrijden kan bemachtigen. Maar misschien na volgende zomer, wanneer andere spelers ook zullen vertrekken.

Overigens klopt het wat Hangover96 zegt, maximaal 7 Engelse ploegen kunnen Europa in. Staat ook op de site van de PL.

10 mei 2017 om 16:03

@ Hangover,

Je hebt gelijk. Voor die vijfde Champions League plek moet Engeland een Europa League plaats opgeven en dan gaat de nummer 8 inderdaad de EL niet in.

Voor Everton maakt dat niet uit, aangezien plek 7 dus wel recht geeft op Europees voetbal.

10 mei 2017 om 14:29

"zelfs al vertrekken Barkley en Mccarthy dan heeft Everton genoeg middenvelders die goed genoeg zijn om in de basis te spelen."

Dan houd je over: Gueye, Barry, Davies, Besic, Schneiderlin. Dat vind ik wel heel erg matig voor een club als Everton. Gueye en Schneiderlin vind ik goede middenvelders maar de rest is geen structureel basismateriaal. Vind dan zeker dat er een meer aanvallende middenvelder bij moet komen.

10 mei 2017 om 15:04

Maar is Klaassen dan die aanvallende speler? Met Gueye en Schneiderlin heb je al twee harde werkers die het vuile werk opknappen. Kan Everton dan niet beter een echte 10 halen zoals bijvoorbeeld Tadic of Lanzini (niet per se die namen).

Daarnaast denk ik dat Davies ook een streepje voor zal hebben omdat het een Engelse jeugdspeler is.

Allemaal Daily Mail geneuzel dat alles wat Nederlands is met Koeman gaat linken en alles wat degradeerd met mogelijke nieuwe clubs zal linken.

Ik hoop dat de Besic zijn oude niveau bij Everton haalt vóór zijn blessure. Heb je toch een leuk (verdedigend) middenveld als ik zo lees..

10 mei 2017 om 16:45

Die kunnen hem alleen niet betalen
Dan maar naar Liverpool om Wijnaldum te vervangen, die heeft zijn beste tijd gehad

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren