Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dan hoor je dat Feyenoord niet tegen de druk kan, wat een onzin’

Laatste update:

Feyenoord ging zondagmiddag, in wat de kampioenswedstrijd had kunnen zijn, verrassend onderuit bij Excelsior. De Rotterdammers hebben met een voorsprong van een punt op Ajax de titelstrijd echter nog wel in eigen hand en kunnen het klusje aankomend weekend in de eigen Kuip klaren. Heracles Almelo is dan de tegenstander en volgens Willem van Hanegem moet dat geen onoverkomelijk probleem vormen voor de koploper.

“Het wordt zeker geen makkie. Het wordt zelfs moeilijk zat. Ik vind Heracles een vervelende ploeg om tegen te spelen. Die kunnen aardig voetballen”, schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Maar laten we Heracles niet groter maken dan ze zijn. Hun beste wedstrijden spelen ze op hun eigen kunstgras. Bovendien zal het toch niet zo zijn dat Feyenoord 33 speeldagen bovenaan staat, maar dan alsnog op de 34ste speeldag geen kampioen wordt. Zoiets bestaat gewoon niet. Feyenoord mag de titel nu echt niet meer weggeven.”

Van Hanegem spreekt van een collectieve wanprestatie en een dikverdiende nederlaag tegen buurman Excelsior. Hij gelooft echter niet dat dit te wijten is aan kampioensdruk: “Wat je hoort na zo'n onverwachte nederlaag van Feyenoord: Dat ze niet tegen de druk kunnen, Dat de spelers te veel stress voelen bij het grote verlangen van de fans. Dat soort dingen... Wat een onzin zeg. Feyenoord moet zich nu echt geen complex laten aanpraten.”

Denk jij dat Feyenoord tegen Heracles Almelo kampioen gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat Willem vroeger geen last had van dit soort druk zegt natuurlijk niks over de huidige spiergroep. Ik kan me goed indenken dat de druk immens is en dat de spelers hier hele zware benen van krijgen. Deze druk zou ik dan ook niet af doen als onzin naar juist gebruiken als iets realistisch, de spelers weten nu wat er kan gebeuren als de druk hoog is en wat dit met hun doet... Als hun dit nog een wedstrijd overkomt dan kan het alsnog eindigen als een vreselijk seizoen!

8 mei 2017 om 07:59

Normaal is er niks aan de hand voor ze volgende week, thuis, iedereen (weer) in feeststemming. Enige kans dag het misloopt is een incident met een rode kaart of een onverwacht scoreverloop. Feit is dat ze zich waarschijnlijk geen gelijkspel kunnen veroorloven, dus mocht Heracles de eerste maken, dan gaan we zien hoe stressbestendig Feyenoord is. Eerste helft gejaagd op zoek naar de bevrijding, tweede helft per ongeluk een tegengoaltje, vermoed dat ze dan volledig van het pad raken.

8 mei 2017 om 10:25

We hebben gezien wat zo'n wedstrijd met een team doet: kijk maar naar Ajax de Graafschap. Ik weet het nog zo net niet hoor. Vilhena is geschorst. Het team lijkt gewoon niet helemaal in vorm. Dat kan natuurlijk gewoon want een seizoen is heel lang. Misschien heeft de rust vorig weekend ivm de bekerfinale ze uit hun ritme gehaald? Heracles heeft nog een puntje nodig dus die gaan ook nog is hun best doen. Het ken vriezen het ken dooien

Denk als je naar de uitslagen kijkt dat het voornamelijk aan het kunstgras heeft gelegen. Ze moeten het gewoon afmaken tegen Heracles, al is het alleen al omdat anders de binnenstad eraan gaat ( ben ik bang .. ).

8 mei 2017 om 07:23

serieus meen je dat nou? 3-0??

8 mei 2017 om 07:56

Wat is er?

8 mei 2017 om 09:15

Ja kom op zeg met alle respect. indd kunstgras is klote zeker als het warm is en niet gesproeid is. maar zo een seizoen draaien dan met 3-0 verliezen van excelsior en dan zeggen, lag voornamelijk aan het kunstgras. uhm.... nee

8 mei 2017 om 09:49

Waaraan dan? Aan de spelers? Aan de trainer? Want het zijn namelijk dezelfde spelers en trainer, alleen het kunstgras is hier de wijzigende factor. Uiteraard niet goed te praten natuurlijk, maar het ligt daar dus weldegelijk voornamelijk aan het kunstgras.

8 mei 2017 om 09:53

Ja het was een doodgewone zondag middag wedstrijd. niks groots op het spel en het kunstgras de enige wijzegende factor. absoluut.....

8 mei 2017 om 09:54

onder een dergelijke druk zijn automatisme geen automatisme meer. deze kun je nu gaan evalueren en vlgnde week het anders doen. ben je alsnog kampioen

8 mei 2017 om 09:55

Wat een onzin. Wat dacht je van spanning. Iedereen speelde onder zijn niveau. Feyenoord kan de druk niet aan

8 mei 2017 om 09:56

En dan is kunstgras geen wijzigende factor ze hebben er namelijk al 4 of 5 gewonnen op deze ondergrond

8 mei 2017 om 09:57

Nee, ze konden gewoon niet met de druk omgaan. Je verliest echt niet met 3-0 door kunstgras, wat een gelul. Plus het feit dat iedereen al deed of het varkentje Excelsior al gewassen was heeft voor extra motivatie bezorgd bij die club. Mijn complimenten daarvoor.

8 mei 2017 om 10:30

troy010, "dezelfde spelers en trainer, alleen het kunstgras is de wijzigende factor". Kom op, mis je nu niet iets? Loodzware druk van de bevrijding van 20 jaar geen kampioenschap, ofzo? Dat gaat zondag niet anders zijn, zo niet erger. Feyenoord wil er niet aan om een mental coach in huis te halen. Dit kan was eens een enorme vergissing zijn.

8 mei 2017 om 11:46

@Ajaxied met een X. Mocht je de wedstrijd niet gezien hebben of je bril niet op gehad, dan vraag ik je toch ff de wedstrijd terug te kijken. Dat kunstgrasveld valt niet op te spepen. De bal rolde en stuiterde amper. Feyenoord heeft dit al vaker laten zien dit seizoen. Volgend weekend thuis afmaken, moet geen probleem zijn voor Feyenoord.

8 mei 2017 om 11:51

Ja heb ik gezien. excelsior combineerde prima op het veld zeg ook niet dat het niet aan het veld lag.... was alleen niet de grootste factor van het zeer matige spel. zijn heel wat mensen hierboven met me eens volgens mij. ennu tja.... met een c was al in gebruik haha

8 mei 2017 om 07:24

Nouja, Heracles presteert erg slecht tegen het linkerrijtje. Ze konden 45 punten halen tegen deze clubs, ze hebben er 11 gehaald. Feyenoord gaat er zondag vol op klappen, in eigen stadion, volle Kuip er achter!

8 mei 2017 om 07:33

Ja die kans is heel groot. De druk is alleen nog wel een beetje groter dan gisteren en Heracles kan maar zo een goal meepikken.

8 mei 2017 om 07:38

Excelsior toch hetzelfde verhaal? Hebben tegen PSV en Utrecht 0 punten gepakt, tegen Ajax 1 punt, en tegen feyenoord het eerste duel ook verloren.

8 mei 2017 om 07:39

Dat sowieso, maar men overdrijft weer enorm. Lijkt wel alsof Feyenoord er in eens niks meer van kan.

@vlugge

Excelsior hetzelde verhaal, maar moeten ergens vertrouwen uit putten he, haha.

8 mei 2017 om 07:53

Daar leek het gisteren inderdaad sterk op.

8 mei 2017 om 08:24

Wel knap dat een ploeg die er niks van bakt op 1 staat dan.

8 mei 2017 om 08:34

Dat dachten we na Sparta,Eagles Ajax uit ook. Niets bleek minder waar....

8 mei 2017 om 09:06

Feyenoord staat op 1 omdat Ajax zo lang in Europa zit. Dat weet iedereen, dat heeft Ajax punten gekost. Iedereen kan het erover eens zijn, de beste ploeg van de eredivisie is Ajax en Feyenoord is een goede tweede, hopelijk komt dat ook in de stand tot uitdrukking zondag.

8 mei 2017 om 09:31

Waarom was het verschil in januari dan al 5 punten? Toen zaten beide ploegen in Europa. Als Ajax niet Europees had gespeeld hadden ze echt niet boven gestaan hoor

8 mei 2017 om 10:02

Feyenoord stond 5 punten voor met Europees voetbal (winst op Manu en 2,5 dag later winst op PSV in Eindhoven!) en zelfs een bekerronde extra!
Geen smoesjes, Feyenoord voor de winterstop gewoon heer en meester. Domme nederlagen bij GAE en Sparta, totaal onnodig, 6 punten weggegooid.
Heeft meer met instelling te maken, wij doen het wel even. In uitwedstrijden zie je dat de zelfde spelers veel minder duels winnen, zie je Berghuis, Elia en Toornstra nauwelijks gevaarlijk worden. Is volgens mij puur psychisch.
Gisteren zag de verdediging er niet uit na rust. Gewoon amateurniveau. Zelfs Jones ging bij de 2e en 3e goal niet vrijuit vind ik.
Als ze niet met druk kunnen omgaan en volgende week weer als angsthazen gaan voetballen, dan vrees ik een nachtmerrie voor alle Feyenoordfans met mij....een Armenteros die Feyenoord naar de 2e plek schiet. En dat na meer dan 33 wedstrijden bovenaan te hebben gestaan.

8 mei 2017 om 08:49

Man dat zou zomaar een kunnen. Ben je zooooo dichtbij en heb je t voor t grijpen na 18 jaar. Mag nooit meer uithangen gegeven worden.
Gewoon een offday. Alleen een bad timing.

8 mei 2017 om 08:53

Een offday of kampioensstress? Ik denk het laatste. Op een offday verlies je niet met 3-0 van excelsior, maar als je verstijfd van de spanning staat wel.

8 mei 2017 om 09:55

Oh nee hoor. Het was weldegelijk een totale offday. 2 klutsballen die erin gaan en een vrije trap. Met een offday verlies je hier 1-0 of 2-0. Met een normale day win je hier met 1-0 of 2-0. Kampioensstress zou al tegen Vitesse gezien moeten worden. Dit was gewoon een totale offday waarin niets lukte. Zie die kopbal van Kongolo, normaliter gaat hij erin, nu net naast.

8 mei 2017 om 10:40

2 klutsballen? 1ste was gewoon mooi uitgespeeld. De 2de een goede counter waar 3 man vrij voor de goal stonden bij de voorzet.

oké dan zoeken we een andere verklaring.... excelsior speelde beste wedstrijd van het jaar feyenoord de slechtste?? tja kan ook. slechte timing wel maar ik bemoei niet

8 mei 2017 om 09:56

Of het de een a laatste wedstrijd is of de eerste, Ajax -Willem 2 in de Arena. Je hebt zulke wedstrijden altijd in het seizoen waarin het gewoon nirt wilt lukken.

Als ze zo (gestresst) spelen als gisteren dan winnen ze echt niet van Heracles. Ook niet thuis en op normaal gras. Het zal een stuk beter moeten, en dat zonder Vilhena en (wellicht) Karsdorp.

Het niveau dat ze gisteren haalde was echt zwaar ondermaats, praktisch geen enkele speler haalde een voldoende. Dit heeft echt niet alleen aan kunstgras gelegen, stress speelt wel degelijk een rol. En volgende week zal die stress alleen maar groter zijn.

8 mei 2017 om 07:58

Dat Karsdorp er niet bij is vind ik niet eens zo heel erg, die gast was vorige week nog op vakantie

8 mei 2017 om 08:07

Dat waren zoveel spelers, hadden aantal dagen vrij.

8 mei 2017 om 09:57

Dus spelers mogen hun vrije dagen nirt besteden aan een wel verdiende vakantie?

8 mei 2017 om 10:04

Niet als je net geblesseerd bent geweest. Dan zorg je dat je fit bent

8 mei 2017 om 10:09

Vilhena vind ik een overschate voetballer. Werkt hard maar is in mijn ogen een leuke voetballer voor de middenmoot. Maakt heel veel fouten, foute passes, zijn handelingssnelheid is veel te laag, loopt te veel met de bal en voegt aanvallend zo goed als niets toe!
Een Vejinovic of Gustaffson zijn in potentie beter.
Laten ze Vilhena aub verkopen voor 15 mio.

8 mei 2017 om 10:25

Ik moet wel lachen om je reactie, hoop dat je het sarcastiscs bedoeld? Zowel Gustaffson (ik geloof 2 invalbeurten dit jaar?) en Vejinovic hebben werkelijk niets laten zien dit seizoen. Vilhena heeft gewoon wedstrijden over de streep getrokken en belangrijke goals gemaakt. Is samen met Jones, El Ahmadi en Jorgensen de beste feyenoorder als je het mij vraagt.

En dan nog iets: je vind het een matige speler maar je denkt wel dat ze er 15 miljoen voor vangen?

8 mei 2017 om 21:31

Sorry, ik zie in hem een matige speler. Daarom 15 mio. Een goede speler met een lopend contract en zijn leeftijd zou voor 25+ mio vertrekken.

Ach ajax kon vorig jaar ook niet met de druk om tegen de graafschap. Volgende week lekker in de eigen kuip. Tuurlijk druk, maar zie het wel goedkomen voor ze.

8 mei 2017 om 08:12

Psv kon de druk ook niet aan tegen Twente thuis. 2-6 en de titel ging naar Ajax. Alles kan nog

Als ik dit type berichten lees moet ik altijd denken aan het roze olifant verhaal. Er is geen roze olifant. Er is geen roze olifant. Er is geen roze olifant. Je zegt dat je er niet mee bezig bent maar eigenlijk ben je er wel erg mee bezig. Ik hoor bij Feyenoord nu de hele tijd; er is geen kampioensdruk, er is geen kampioensdruk, er is geen kampioensdruk. Waardoor je er wel de hele tijd mee bezig bent.

Maar goed. Wel leuk dat het in ieder geval tot de laatste dag spannend is. We gaan het meemaken zondag!

8 mei 2017 om 11:48

Ik zou toch zweren dat ik een roze olifant gezien heb.. Nee zonder dollen; je hebt gelijk. Als je vaak genoeg roept dat iets niet het geval is, zit je er plots middenin. Daarnaast is het natuurlijk bullshit eerste klas, zowel de spelers van Feyenoord, Ajax en Heracles zullen zondag in de stress zitten. Heracles kan zich kwalificeren, Feyenoord kan kampioen worden en Ajax moet winnen voor het geval het een leuk middagje Rotterdam wordt. Ik hou me vooral bezig met Europa, dat hebben we in eigen hand en dat is 10x zo groot dan de schaal. Zou toch wat zijn.. wint Feyenoord eindelijk de schaal, dendert Ajax er overheen met de EL (als ze die winnen). Het gaat nu al meer om de EL dan Feyenoord, beide teams zijn geschiedenis aan het schrijven en eerlijk is eerlijk, ik ga er ook vn uit dat Feyenoord dit niet laat liggen. Maargoed, dat deed ik gister ook

Natuurlijk heeft Feyenoord wel met druk te maken, dat de spelers de druk van de fans voelen vind ik ook wel een beetje ver gaan, maar de spanning stond, en staat er volledig op bij Feyenoord.

Ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan, wij als Ajax moeten gewoon winnen en afwachten, dit had geen enkele ajacied meer verwacht, dus het kan alleen maar meevallen voor ons

Het blijft natuurlijk bijzonder als je kijkt naar de laatste uitwedstrijden van Feyenoord dat ze alleen bij een Vitesse dat er geen moer aan deed niet in de problemen zijn geweest. Voor de rest was het zelfs tegen ADO dat toen nog in de put zat heel pover. Het zal wat dat betreft gisteren niet alleen aan druk hebben gelegen. We kunnen sinds februari al zien dat Feyenoord in uitwedstrijden niet weet te overtuigen.

Dit wordt nog moeilijk zat, let maar op. Heracles heeft een punt nodig, en feyenoord heeft aan een punt niet genoeg denk ik. Feyenoord heeft het nog steeds in eigen hand, maar ik moet het nog zien!

Ze spelen thuis dat scheelt enorm veel (geen van de andere clubs die het verspeelde op de laatste dag deden dat) en ze hebben twee wedstrijden om t te doen, komt wel goed voor Feyenoord denk ik (helaas).

Als je zo slecht speelt in de wedstrijd waarop je het kampioenschap binnen kan halen, dan heeft dat maar met 1 ding te maken. De stress van de enorme druk die op de wedstrijd ligt. En die stress zullen ze volgende wedstrijd weer ervaren. En die stress ervaart elk team in een kampioenswedstrijd. Ik denk dat het ook alleen die stress kan zijn, waardoor ze het nog gaan verspelen. Normaliter wint Feyenoord al zijn wedstrijden in de Kuip.

8 mei 2017 om 09:11

De druk is aanstaande zondag vele malen groter dan afgelopen zondag voor Feyenoord. Heracles speelt vrijuit, lekker, hebben scorend vermogen. Ik denk zelfs dat Feyenoord de laatste pot ook verliest.

Nee joh Willem, ben je gek, overduidelijk te zien gisteren dat ze totaal geen last hebben van stress.
Komt helemaal goed in een kolkende Kuip die stijf staat en zindert van de spanning zondag.

8 mei 2017 om 10:15

Op basis waarvan was het duidelijk volgens jou dat ze gisteren "totaal geen last v stress" hadden????!

Ok sorry lees het nu correct: was sarcastisch bedoelt

Mensen denken serieus dat ze het moeilijk gaan krijgen tegen Heracles... lachertje.

Feyenoord wint gewoon met 5-0 van Heracles ongeacht de stand van zaken bij Heracles. Je denkt toch niet dat ze opeens punten gaan verspelen in de eigen kuip...

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Feyenoord zondag nogmaals onderuit gaat. Ze spelen het hele seizoen al onder druk. Die kunnen ze best aan. Ik denk dat ze er gisteren gewoon te makkelijk over dachten. Alsof die wedstrijd ook schriftelijk afgedaan had kunnen worden. Als je in die modus het veld op stapt, dan is dat lastig aan te passen als de bal eenmaal rolt en je een tegenvaller te incasseren krijgt. Dat zullen ze zich tegen Heracles niet laten gebeuren. Wel leuk voor de spanning aankomende zondag. Dan gaat het nog ergens om...

Het is geen onzin. Maar hij geeft gelijk aan waarom hij dit zegt, namelijk om te voorkomen dat Feyenoord een complex aangepraat krijgt.

8 mei 2017 om 10:37

Dat zal wel, maar het effect is natuurlijk averechts. Iedereen die iets met Feyenoord heeft gaat dit zeggen en ondertussen gaat dit echt wel een ding worden. Ik zou de selectie een weekje afzonderen en gefocust laten werken richting zondag. Anders maakt men elkaar he-le-maal gek.

Het is gewoon een feit Willempje. Die jongens kennen de kampioens druk die de laatste wedstrijden bij komt kijken gewoon niet. Er zitten geen kampioenen in dit elftal alleen Kuyt en Vermeer en die Jorgensen in een lage Deense competitie. Ik denk gewoon dat de druk zo immens is dat ze zondag weer heel lastig gaan krijgen en aangezien Heracles mooi piekt en nog mee doen voor play offs. Zie ik Armenteros Feyenoord een poepie laten ruiken voor het vertrouwen die hij kreeg!

Als Feyenoord deze wedstrijd 100 keer halverwege het seizoen speelt, zonder dat er titelbelangen op het spel staan die voor kampioensdruk kunnen zorgen, zal Excelsior welgeteld 0 keer met 3-0 winnen. Ze zullen een paar keer gelijkspelen en af en toe marginaal winnen, maar de wedstrijd 90 minuten lang onder controle hebben en de betere ploeg zijn om vervolgens ook nog ruim te winnen zal onder zulke normale omstandigheden nooit, maar dan ook echt nooit gebeuren. Elke club kan wel eens een off day hebben waarop ze punten verspelen, maar als je echt gelooft dat de manier waarop Feyenoord gisteren te kijk werd gezet gewoon toeval was en niets met de zenuwen te maken had, ben je echt heel erg naief.

De ene keer zegt hij iets waar ik het eens mee kan zijn, andere keer vind ik het complete onzin. Ik denk dat hij in deze gewoon ongelijk heeft. Ik denk dat de druk als uitwerking had dat iedereen apathisch op het veld stond. Dat wil echter niet zeggen dat dit zondag ook zo is. Zij kunnen deze wedstrijd en deze ervaring juist goed gebruiken voor zondag tegen Heracles. Niet dat ik dat hoop, maar wel verwacht. En dan zijn ze (helaas voor mij) gewoon de terechte kampioen.

Met andere woorden; als Feyenoord aan het begin van de competitie om de week uit speelt tegen: ADO-Roda-Heracles-PEC-Excelsior dan halen ze geen punt en worden ze nooit kampioen. Is dit niet eindelijk eens het bewijs dat met kunstgras het nogal belangrijk is wanneer je tegen iemand speelt en dat het dus feitelijk vervalsing is?

Ik zie Feyenoord niet winnen van Heracles maar Ajax ook niet van Willem II na Lyon uit. Kortom....volgens mij moeten we nu echt heel snel af van die groene plastic sprietjes.

Natuurlijk is er extra druk en wat stress , dat lijkt mij normaal .
Normaal moet Heracles geen probleem zijn voor Feijenoord, maar op dit moment in de competitie kan het zo maar anders verlopen. We hebben het al meerdere keren zien dat de koploper op de laatste dag de voorsprong verliest.
Maar Ajax uit tegen Willem II dat is ook geen gelopen koers. Ajax is uit toch iets minder dan thuis. En ze hebben nog een zware wedstrijd er voor.
Heerlijk toch dat de competitie op de laatste dag wordt beslist.......

Ik moet het nog zien wie er kampioen gaat worden. Natuurlijk is Feyenoord nogsteeds de favoriet maar die tip die ze gisteren kregen was wel heel hard. Ik moet nog zien of dit goedkomt.

Gisteren is voor de zoveelste keer gebleken dat het levensgevaarlijk is om een belangrijke wedstrijd tegen een kleinere club vooraf al als een feestje te zien, waarbij het eerst nog eventjes winnen van de wedstrijd een detail is. Zie ook Excelsior - AZ in 2007, zie ook De Graafschap - Ajax in 2016, zie ook PSV - Cambuur (jubileumwedstrijd) in 2013. Zulke wedstrijden staan toch op zich. Op de een of andere manier lijken ze grotere krachten naar boven te brengen bij de kleine club, of onbewust juist een soort gemakzucht op te roepen bij de grote club, of een combinatie van beiden.

8 mei 2017 om 10:44

Precies, de spelers en trainer van Excelsior lieten ook wel blijken dat zij er gewoon niet van gediend waren om als een soort figurant in het kampioensfeestje van Feyenoord te worden neergezet. Dan geef je hun alleen maar extra motivatie om er nog harder tegenaan te gaan en hun feestje te verstoren. Het respect voor Excelsior was heel ver te zoeken in de aanloop naar de wedstrijd, bij supporters, in de media, eigenlijk bij vrijwel iedereen. Dan kun je er op rekenen dat ze erop gebrand zijn om zich te laten gelden.

8 mei 2017 om 13:29

Excelsior presteert al jaren goed met leuk voetbal. Petje af voor die club. In Duitsland hebben ook al diverse clubs de titel verspeeld tegen een degradatiekandidaat of zelfs een club die al gedegradeerd was. Herinner me Leverkusen met eigen goal Ballack bij Unterhaching en Frankfurt bij Hansa Rostock.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren