Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona betaalt 24 miljoen euro en stuurt Jordi Alba naar Madrid’

Laatste update:

Barcelona heeft de strijd om de handtekening van Theo Hernández gewonnen, zo schrijven diverse Spaanse media donderdag. Volgens onder meer de radiozender Onda Cero stapt de linkerverdediger, die dit seizoen door Atlético Madrid aan Deportivo Alavés is verhuurd, in de zomer over naar het Camp Nou, ondanks interesse van Bayern München, Liverpool, Real Madrid en Olympique Marseille.

Real Madrid en de negentienjarige Hernández bereikten zelfs een principe-akkoord over een contract voor vijf jaar: zes miljoen euro in de eerste twee seizoenen, zeven miljoen euro in het derde seizoen, acht miljoen euro in de vierde voetbaljaargang en in het laatste contractjaar een vergoeding van negen miljoen euro. De gedeeld lijstaanvoerder van LaLiga was ook bereid om de transferclausule van 24 miljoen euro te betalen.

Barcelona, dat ook de transferclausule wenst te betalen, lijkt Hernández echter het beste project te hebben voorgesteld. Bij Real Madrid zou de Frans jeugdinternational hooguit de opvolger van de vrijwel zeker vertrekkende Fábio Coentrao zijn, en daarmee de stand-in van Marcelo. Dat was voor de linksback een belangrijke reden om meer te neigen naar een contract met Barcelona, ook al kan hij in Catalonië minder verdienen.

Jordi Alba is bovendien bezig aan zijn laatste maanden bij Barcelona, zo klinkt het. Volgens onder meer AS en Onda Cero zal de Spaans international op huurbasis naar Atlético Madrid vertrekken. Het liefst gaat Barcelona tot verkoop over, daar de linksback niet meer aan de verwachtingen kan voldoen en zijn verkoop geld zou vrijmaken voor de contractverlengingen van Lionel Messi, Marc-André ter Stegen, Andrés Iniesta en Gerard Piqué.

Jordi Alba is goed genoeg voor de basiself van Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin! Je stuurt Alba toch niet weg daarvoor, dan ga je er op achteruit , dat zeker

27 april 2017 om 12:13

Je gaat er zeker op achteruit.. Hij loopt zo ontzettend veel en kent het spelletje als geen ander.. Het zou voor Barcelona niet goed zijn om hem ook te verkopen..

Bizar dat Alba ineens niet meer in de plannen voorkomt. Door de 3-4-3 kan ik het nog begrijpen dat het een tactische keuze is, maar waarom dan een nieuwe linksback halen met min of meer hetzelfde profiel? Daarbij zou een verhuur helemaal absurd zijn. Als je Alba niet meer nodig hebt is dat toch iemand die je verkoopt? Het is niet alsof het om een erg jonge speler gaat die wat ervaring moet gaan opdoen.

Van Theo zijn standpunt snap ik volledig dat hij liever naar Barcelona gaat omdat de speelkansen daar aanzienlijk hoger zijn. Goede speler, al zie ik niet de prioriteit van Barcelona om een linksback te halen (zeker omdat ze zoals eerder vermeld hetzelfde profiel reeds bezitten).

27 april 2017 om 13:26

En ze kunnen beter voor een rechtsback halen.

Hoe kun je in godsnaal nu Alba verkopen !!!!!!! Waar is die bestuur nu mee bezig !!!

Geruchten over een mogelijk vertrek van Jordi Alba zijn niet verrassend, hij is namelijk net als Lionel Messi en Andres Iniesta aan het onderhandelen over een nieuw contract en zal natuurlijk profijt hebben van transfergeruchten rond zijn persoon. Maar een overstap op huurbasis naar Atletico Madrid is natuurlijk volstrekt belachelijk. Maar goed, die informatie komt ook van Madrileense kranten en die hebben het eigenlijk nooit bij het juiste einde als het gaat om informatie over de club Barcelona. Als Jordi Alba er niet uit weet te komen met de club over een nieuw contract (wat ik me niet kan voorstellen en al helemaal niet voordat bekend is wie de nieuwe coach wordt), dan zou Manchester United of Manchester City een logische bestemming zijn.

Ook de geruchten over de komst van Theo Hernandez begrijp ik niet helemaal. Dat zou alleen logisch zijn als Lucas Digne zich niet in zijn rol weet te schikken en er een nieuwe back-up nodig is. Maar dan zou ik toch eerder kijken naar Alejandro Grimaldo en met Marc Cucurella speelt er volgend seizoen een groot talent in Barcelona B. Kortom, ik geloof weinig van beide geruchten.

27 april 2017 om 11:09

Soms heb ik het gevoel bij jou alsof je daf en nacht bij Barca rondloopt en alle ins en outs weet, je laat altijd doen voorkomen alsof je alles beter weet dan de mensen daar in Spanje best bizar eigenlijk. En dit zeg ik niet op basis van alleen dit reactie maar op de velen die ik van jou heb gereageerd waarbij je dingen zo lijkt te vertellen alsof je erbij bent geweest en vaak zit je er ook erg naast.
Je analyses over wedstrijden zijn bizar goed en van een hoog niveau, lees ze ook altijd met bewonderingen.
Maar jou geruchten en doen alsof je alles beter weet dan de rest van Spanje verpest helaas een hele boel.
Dit is geen haat ofzo, het is iets wat mij erg opvalt en denk meerdere gebruikers.

27 april 2017 om 11:30

Nou, dan zal ik je een geheimpje verklappen. Meer dan de helft (en in het geval van deze geruchten honderd procent) van mijn reacties zijn gebaseerd op logisch nadenken. En daar heb je helemaal geen inside information voor nodig of dag en nacht rond te lopen bij Barcelona.

Neem nou de geruchten over Jordi Alba als voorbeeld. Als je de club een beetje volgt weet je dat hij bezig is met de onderhandelingen over een contractverlenging, maar ook waarschijnlijk nerveus zal zijn over de experimenten met een driemansverdediging. Is het dan logisch dat er dan geruchten de wereld in worden geholpen die zijn onderhandelingspositie verbeteren? Ja, natuurlijk. En zit er een kern van waarheid in die geruchten? Ja, dat kan best. Maar waarom zou Barcelona hem op huurbasis laten vertrekken als hij zijn contract niet wil verlengen en de club waarschijnlijk het geld nodig heeft om andere posities te versterken. Je hoeft echt geen informatie nodig te hebben die lastig te vinden is, een gezond stel hersens is meestal wel genoeg. En in mijn reacties probeer ik alleen mijn gedachtengang te verwoorden Dus als dat over komt alsof ik dag en nacht bij Barcelona rondloop of bepaalde inside information heb, dan is dat jammer.

27 april 2017 om 11:41

Bovendien is Filipe Luis wederom een van Atletico's beste spelers dit seizoen, die zullen echt niet in de markt zijn voor een linksback als Alba. Gezien die niet van club zou wisselen om weer op de bank te zitten.

27 april 2017 om 11:48

Precies. En waarom zou je een van de grootste talenten van de club die op langere termijn Filipe Luis kan opvolger laten gaan om een gehuurde speler aan te trekken?

27 april 2017 om 12:09

Logisch nadenken zeg je? Dacht je ook logisch na toen je zei dat Thiago 1000% zeker niet zou vertrekken en Vermaelen niet zou tekenen bij Barca omdat hij te blessuregevoelig is, dit zijn slechts 2 voorbeelden van de vele waarbij jij de plank volledig mis hebt geslagen..
Tevens heb ik het niet alleen over deze reactie maar over heel veel voorbeelden hiervan telkens weet jij het weer zo om te draaien alsof je een dikbedje en matrasje hebt bij de club en alles hoort en ziet.
Ik wil nogmaals benadrukken dat dit geen haat is enkel aannames, daarom ook de complimenten hoe jij over wedstrijden analyseert (ben je miss wel de beste op deze site in) maar ik merk ook dat je in je hoofd denkt alles te weten en daar zeg ik iets op.
Dit is nogmaals niet alleen op basis van dit berichtje van je maar over de vele die ik gelezen heb.

27 april 2017 om 12:34

Ja, toen dacht ik ook logisch na. Was het logisch dat Vermaelen aangetrokken zou worden terwijl hij in dat seizoen nagenoeg altijd geblesseerd was? Nee, zelfs de medische staf van Barcelona raadde de transfers destijds af. En was het logisch dat Thiago zou vertrekken op het moment dat ik die opmerking maakte? Nee, want toen was nog niet bekend dat zijn transferclausule zou dalen naar 25 miljoen euro door amateuristisch handelen van het bestuur en Tito Vilanova.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat je duidelijk gefrustreerd bent over het feit dat iets anders is gelopen dan dat ik had verwacht. Ten eerste is het niet mijn taak om de journalist uit te hangen, ik ben hier om mijn mening te delen met anderen die net zo enthousiast zijn over voetbal als is. Dus als je journalistiek verwacht, dan raad ik je aan om het werk van daadwerkelijke journalisten te lezen in plaats van iemand op een voetbalforum.

Ten tweede is het feit dat ik onlogische gebeurtenissen niet juist kan voorspellen toch juist een bewijs dat ik (in jouw woorden) met een matrasje bij Camp Nou op de stoep lig? Probeer alleen aan de hand van de informatie die ik heb aannames te doen. En ja, die komen niet altijd uit. Sinds wanneer moet iemand op een voetbalforum aan de onmogelijke verwachting voldoen om het altijd bij het juiste eind te hebben?

Zo, genoeg met het geneuzel over voetbal. Ga maar eens even Koningsdag vieren!

27 april 2017 om 13:00

Dat is dus precies wat ik bedoel Guaporta je hoeft je niet aangevallen te voelen als iemand kritiek op je heeft.
Het geval nu is dat alles wat jij denkt zo omdraait alsof het de waarheid is en alles iedereen heeft het mis behalve Guaporta.
Tuurlijk mag je er wel is naast zitten en tuurlijk mag je zeggen wat je denkt, alleen zeg dan ook wat je echt denkt en kom niet met "nee het gaat zo en zo heel zeker" want daar haal ik uit dat je het zeker weet en niet je gedachtes zijn.
En dat ik het matrasje erbij haal is omdat jij het schijnt (of tenminste je doet vermoeden) dat jij het beter weet dan de Spaanse pers die daar wonen en alles volgen op de voet terwijl jij hier in ons kikkerlandje zit en feit is helemaal niks weet.

Veel plezier vandaag verder!

27 april 2017 om 13:47

Logisch nadenken?
Klinkt dus eigenlijk als gefundeerd gokken.

Niets mis mee btw. Zolang je het ook zo presenteert.
En ik vermoed dat daar de schoen wringt bij S-madrid.

27 april 2017 om 14:10

Precies dit! Kort maar krachtig uitgelegd. Hij mag gokken en denken wat hij wilt natuurlijk maar niet presenteren alsof het de waarheid is en hij beter weet dan de mensen daar in Spanje.

27 april 2017 om 11:41

Grimaldo, daar noem je een mooi voorbeeld van het gefaalde jeugdbeleid van Luis Enrique en het bestuur. Ook in zijn Barcelona-tijd zag je aan alles dat die jongen de potentie had om het ver te schoppen. Tot op de dag van vandaag snap ik dan ook niet waarom ze hem destijds niet wat meer speeltijd en een nieuw contract hebben gegeven. Voor zover bekend is er geen terugkoopclausule met Benfica afgesproken, waardoor je nu de hoofdprijs komt aan het betalen voor een speler die je "gratis" had kunnen hebben.

Sergi Samper, om nog maar even iemand te noemen, is ook zo'n mooi voorbeeld van dat slechte jeugdbeleid. Die jongen had gewoon veel verder in zijn ontwikkeling kunnen zijn als hij bij Barcelona was gebleven en regelmatig zou mogen invallen. In plaats daarvan zit hij bij Granada, waar hij sinds de winterstop slechts een enkele basisplaats heeft gehad en voor de rest mag uitkijken naar hier en daar een invalbeurtje.

En datzelfde bestuur en hun beleid is ook de reden waarom ik Theo Hernandez wel zie komen. De laatste tijd lijkt La Masia steeds meer focus te verliezen en lijkt de voorkeur te liggen bij aanwinsten van buitenaf. In dat kader is het dan (helaas) volstrekt logisch om voor Hernandez te gaan in plaats van dat je Cucurella doorschuift.

27 april 2017 om 12:22

Denk in het geval er toch een vertrek zou komen eerder aan PSG met de plaats die daar gaat vrijkomen. En je reactie op de match gisteren was top man - mag gezegd worden. Over Digne gesproken - zou je zelf Hernandez ook niet beter vinden? En met n ondertussen blessuregevoelige Alba gaat die toch meer speelkansen krijgen dan met Marcelo als concurrent

27 april 2017 om 14:07

Indien je de club op de voet volgt dan is logisch nadenken vaak de oplossing. Een van de beste linksbacks ter wereld ´verhurenⴠaan een club die over een andere topper beschikt op die positie. Dat is erg onwaarschijnlijk. Alba laten gaan zou tevens een grove fout zijn van Fcb. Ik zie niet gauw een andere linksback die beter in het spel van Barca past als Alba. Hij heeft tevens een erg goede klik op het veld met Messi en Iniesta. Geloof mij dat hij gaat verlengen.

Echter zie ik Theo Hernandez wel graag komen. en Digne mag vertrekken. Digne kom net iets tekort voor Barca. Verdedigend vervult ie zijn taken wel maar aanvallend zorgt ie voor weinig diepgang en dreiging. Het lijkt er ook op dat Neymar hem graag over het hoofd ziet. Theo oogt wel als een krachtige verdediger met specifieke kwaliteiten. Hij is erg snel, sterk, aanvallend maar staat ook verdedigend zâ´n mannetje en is nog erg jong. Grimaldo zie ik niet zo snel terugkomen maar Cucurella is wel een typische barca speler waar rekening mee gehouden moet worden. Persoonlijk vind ik eigenlijk dat de linksback niet de positie is waar FCB zich op moet focussen voor versterkingen maar meer de rechtsback, rechter centrale middenvelder, aanvaller en een centrale verdediger.

Grapje zeker? Alba moet altijd spelen. Ben blij dat Enrique stopt na dit seizoen!

Hernandez moet gewoon lekker bij Atletico blijven om Luis te vervangen, kan hij ook lekker naast zijn broer spelen.

Wat moet Atletico met Alba als ze Filipe Luis al hebben?

vrij apart bericht geloof er weinig van
Jordi Alba is echt wel beter dan Theo Henandez en ik kan me ook niet voorstellen
dat hij er niet uit komt met de club
maar goed dit soort geruchten zijn normaal als een voetballer zijn contract gaat verlengen

Lijkt me onzin. Theo is een getalenteerde linksback en jong, maar niet echt beter dan Alba. Waarom zou je 'm dan door hem vervangen? Pure kapitaalvernietiging. Al is 24 miljoen voor een jongen als Hernandez wel een koopje

Pep haalt deze man op, heeft city ook weer eens een normale linksback

Als dit waar is is dit de domste deal ooit. Waarom zou Barca Alba vervangen voor een speler die zich nog nooit heeft bewezen op het hoogste niveau en geen ervaring heeft. Daarnaast valt Theo op door zijn enorme fysieke kracht en snelheid en niet door zijn techniek, een speler dus die totaal niet bij Barca past. Bij Atleti is Filipe al de eerste keuze op linksback, hij is al in de 30 dus als back-up kan je beter een jonge speler uit de opleiding hebben met potentie in plaats van een speler die ook op den duur minder wordt en ook duurder is qua salaris.

Mocht Alba niet verlengen dan lijkt het mij vrij logisch dat hij eerder vertrekt naar een team als Man City. Zoals hierboven al aangegeven is heeft Atleti hem niet nodig. Hij kent Pep nog van in zijn tijd bij Barca. En hij is toch een speler die Pep kan gebruiken om zijn filosofieen uit te dragen. Verder denk ik zelf niet dat Alba weggaat vooral omdat er een nieuwe trainer komt, die misschien helemaal niet de 3 4 3 positie wilt hanteren.

Ik juich t alleen maar toe als alba weggaat.
Rent alleen op en neer. Aanvallend brengt hij nooit wat Alves aan de rechterkant bracht.
En verdedigend helemaal waardeloos.

Barça heeft een marcello type nodig. Die zowel aanvallend als verdedigend gewoon sterk is.

Alba rent er ook vaak overheen terwijl het niet eens kan. Rent dan gewoon in de looplijn van neymar.

Ik juich t alleen maar toe als alba weggaat.
Rent alleen op en neer. Aanvallend brengt hij nooit wat Alves aan de rechterkant bracht.
En verdedigend helemaal waardeloos.

Barça heeft een marcello type nodig. Die zowel aanvallend als verdedigend gewoon sterk is.

Alba rent er ook vaak overheen terwijl het niet eens kan. Rent dan gewoon in de looplijn van neymar.

27 april 2017 om 12:10

Je bent gek man.. aanvallend brengt hij zoveel meer door zijn loopvermogen.. Dani Alves was ook geen man die elke voorzet goed op maat bezorgde.. Jordi Alba komt er vaak met zijn snelheid overheen en weet precies op dat moment waar de spelers zoals Messi, Suarez en Neymar staan..

Ideaal scenario is ze allebei hebben. Alba is toch blessuregevoelig geworden. En dan mag je Digne doorsturen. Geen slechte speler maar komt net iets tekort voor barca.

Gewoon onzin dit echt dikke onzin. Hoe kan je alba wegsturen als je nou leest digne ofso okã© maar alba never nooit. Ik weet zeker als dit waar zou zijn Messi het niet zou accepteren omdat alba het spel zo goed begrijpt weet precies waar Messi staat zelfs met zijn ogen dicht.

Het is natuurlijk onzin dit bericht. Jordi Alba bij mij op de lijst als eerste die mag vertrekken. Wat Alba wel goed in is dat hij veel loopt aan de zijlijn en dus diepte creëert. Het ziet er spektakel uit met zijn korte benen en een sprint trekt naar de achterlijn. Het lijkt allemaal heel mooi en dreigend, Maar we komen, althans ik vaak bedrogen uit. Bij een veelbelovend aanval mis ik bij hem juist het scherpte. Het eindpass van Alba is van een belabberd niveau. Totaal geen overzicht, terwijl hij genoeg tijd heeft voor het uitkiezen. Vaak komt de bal niet aan of wordt de bal simpel geblokt zonder enige moeite. Niet dat de verdedigers zo goed zijn, maar puur onkunde van Alba zelf. Iedereen verklaar me dan ook voor gek als ik zeg dat Nelom (lees: ) een betere eindpass heeft dan Alba.

Ja dit gaat natuurlijk nooit gebeuren. Kom op zeg, Alba is vele niveau's beter dan Theo Hernandez. Toch denk ik dat Barca misschien een andere linksback moet halen. Alba is echt wel een goede voetballer, alleen vind ik dat hij toch verdedigend te kort komt. Als ik Barca was zou ik proberen Filippe Luis te halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren