Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Druk op Wenger neemt verder toe na afgang Arsenal op Selhurst Park

Laatste update:

Arsenal heeft maandagavond een nieuwe klap te verduren gekregen. Op bezoek bij Crystal Palace werd de ploeg van Arsène Wenger afgedroogd: 3-0. Voor Arsenal is het de zevende nederlaag in de laatste twaalf officiële wedstrijden, waardoor de druk op Wenger nog verder toeneemt. Arsenal staat zesde en wacht een hels karwei om nog in de top vier te eindigen, wat Wenger tot dusver altijd lukte.

Wenger, die nog nooit een Premier League-wedstrijd had verloren van stadsgenoot Palace, voerde geen wijzigingen door in zijn opstelling. Hij had vertrouwen in het basiselftal dat woensdag afrekende met West Ham United (3-0), maar dat vertrouwen werd op het veld beschaamd. Binnen zeventien minuten keken de bezoekers aan tegen een achterstand. Yohan Cabaye en Andros Townsend gingen de combinatie aan, waarna Cabaye ploeggenoot Wilfried Zaha lanceerde op de rechterflank. Die vond op zijn beurt Townsend, die van dichtbij binnenwerkte.

Andros Townsend opende de score voor Crystal Palace.

Het tegendoelpunt kwam het spel van Arsenal aanvankelijk ten goede. Het tempo lag aan beide kanten hoog en the Gunners zochten naar de gelijkmaker, maar uiteindelijk bleef Palace vrij eenvoudig overeind in de eerste helft. Vlak na de onderbreking dacht de thuisploeg de tweede te maken. Christian Benteke sloeg in de rebound toe na een poging van Townsend, maar het doelpunt werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. Arsenal had in de fase daarna het overwicht, maar de aanvallen waren voorspelbaar en vormden daarom geen probleem voor Palace.

Sterker nog: Cabaye zorgde na 62 minuten voor de 2-0. Zaha legde de bal neer bij de Fransman, wiens fraaie schot over keeper Emiliano Martínez in het doel belandde. Tot overmaat van ramp mocht Palace de marge vanaf de strafschopstip nog verder uitbreiden. Martínez kwam onnodig zijn doel uit en haalde Townsend neer, waarna Luka Milivojevic geen fout maakte vanaf elf meter. Voor Palace is de overwinning van groot belang. The Eagles staan zestiende en hebben een gat van zes punten geslagen met de 'rode streep', terwijl men bovendien een wedstrijd tegoed heeft ten opzichte van nummer achttien Swansea City.

Moet Arsenal doorgaan met Arsène Wenger?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is makkelijk om vandaag de dag kritiek te hebben op Arsene Wenger, de man die verantwoordelijk is voor de staat waarin Arsenal op dit moment verkeerd. Een scoutingsnetwerk die grote talenten uit Europa naar de club kan halen, een eigen stadion, door zuinig transferbeleid een financieel gezonde club en op dit moment een selectie waarmee het in principe mogelijk is om mee te strijden om het kampioenschap dit seizoen. Eigenlijk allemaal zaken waarvoor de fans en enthousiastelingen (zoals ik) Wenger dankbaar voor mogen zijn. Tegelijkertijd zijn dit bij andere clubs taken van bestuursleden. Ik neem Barcelona even als voorbeeld omdat dat eigenlijk de enige club is waarvan ik weet waar het op dit moment geregeld wordt. Het transferbeleid wordt uitgestippeld door de sportief directeur (in samenspraak met de trainer), zaken betreft het stadion is de verantwoordelijkheid van de volledige raad van bestuur (met een bestuurslid als specialist op de zaak) en het scoutingsnetwerk is een orgaan dat de sportief directeur moet informeren. Waarom zou je niet na dit seizoen kiezen voor Arsene Wenger als sportief directeur en zoeken naar een trainer die past bij de waarden die Wenger in de laatste (vele) jaren heeft aangebracht binnen de club?

Het ontbreekt Arsenal namelijk op dit moment duidelijk aan een tacticus, een veldtrainer en iemand die de spelers scherp weet te houden. Arsene Wenger is geen trainer meer, hij is een persoon geworden die beter functioneert als sportief directeur. Als ik Arsenal vandaag ook zie spelen tegen Palace, dan zie ik een team zonder enig idee hoe ze effectief aan moeten vallen. Ik zie de vleugelbacks als kip zonder kop loopacties maken (die eigenlijk gemaakt moeten worden door de vleugelaanvallers), ik zie een middenvelder van wereldklasse als Ozil bijna tussen de defensieve middenvelders lopen en nul diepgang bij de aanvallers. Waarom speel je tegen drie centrale verdedigers met bijna twee valse spitsen? Alexis en Welbeck laten zich meermaals inzakken waardoor Ozil eigenlijk niet meer zijn beste positie kan innemen? Waarom worden de vleugelaanvallers beperkt in hun ruimte door stompzinnige loopacties van de vleugelbacks? En waarom zie ik een beperkte speler als Elneny als een natte tosti teruglopen terwijl dat juist iemand zou moeten zijn die in dienst zou moeten spelen van een teruggetrokken spelmaker als Xhaka?

Arsenal heeft een trainer nodig. Niet Arsene Wenger, die is (zoals ik eerder aangaf) meer geschikt voor een rol als sportief directeur. Iemand die vanuit een vast systeem jonge talenten weet in te passen, iemand die de vleugelbacks logische looplijnen aan kan leren, iemand die begrijp welke waarde middenvelders hebben voor je team. Dan denk ik aan trainers als Leonardo Jardim, Thomas Tuchel, Jorge Sampaoli, maar ook onbekendere trainers als Quique Setien en Fran Escriba. Trainers die begrijpen hoe je aanvallend voetbal uit een elftal krijgt.

Ondanks dat ik geen fan ben van Arsenal (geloof namelijk dat je maar echt fan kan zijn van een club) doen zulke wedstrijden wel een beetje pijn. Arsenal en Southampton zijn of waren (in het geval van de laatstgenoemde sinds Koeman daar coach werd) mijn favoriete clubs in Engeland en zie graag dat die clubs goed presteren. Liverpool heb ik ook nog wel wat mee, daar geniet ik vandaag de dag dan ook meer van dan bijvoorbeeld de Gunners of Saints. Laten we hopen dat deze sportieve malaise een revolutie binnen de club ontketend; Jardim als coach, Wenger als sportief directeur en een bestuur dat niet gedreven wordt door de waarde van aandelen maar door sportief succes.

10 april 2017 om 23:02

''een selectie waarmee het in principe mogelijk is om mee te strijden om het kampioenschap dit seizoen''.

Yeah right. Arsenal heeft geen fatsoenlijke keeper, verdediging is drama, middenveld idem dito en in de aanval lopen 2 toppers rond, waarvan 1 in minimaal 50% van de wedstrijden niet op komt dagen.

10 april 2017 om 23:11

Onzin, Arsenal heeft veel kwaliteit in de selectie, maar je moet verder kijken dan dit seizoen. Dat het er nu niet uitkomt betekent niet dat Cech, Mustafi, Bellerin, Kos, Xhaka, Sanchez en Ozil geen (potentiële) toppers zijn. Voor dit seizoen was Kos beter dan Luiz, Mustafi beter dan Cahill, Bellerin beter dan Moses, Ozil en Sanchez beter dan Pedro en Costa. Arsenal heeft veel kwaliteit in de selectie, maar het beleid moet veranderen.

10 april 2017 om 23:13

Kijk even naar de selecties waarmee Chelsea (in mindere mate) en Spurs meestrijden om het kampioenschap. Daar doet Arsenal niets voor onder hoor. Ondanks zijn mindere vorm dit seizoen is Petr Cech een uitstekende doelman die leiding kan geven aan die leidersloze achterste vier van Arsenal. Individueel gezien is een verdediging met Bellerin, Koscielny, Mustafi en Monreal geen slechte verdediging, sterker nog; daarmee ben je gewoon in staat (mits ze fit blijven) om kampioen te worden in de huidige Premier League. En ook het middenveld is waanzinnig; als je met jongens als Cazorla, Coquelin, Ramsey, Ozil en Xhaka aan kan treden heb je gewoon een sterke selectie. Natuurlijk mist Arsenal een topspits, maar dat weten we al veel langer dan vandaag.

Ben het overigens wel met je eens dat de toppers in de selectie van Arsenal echt om de beurt (of zelfs helemaal) niet leiding pakt in dit soort wedstrijden. Maar bij wie ligt die verantwoordelijkheid? Speler of trainer? Of beiden?

10 april 2017 om 23:13

De selectie was op het begin van het seizoen sterk genoeg, dat is die nu nog steeds. Je hebt niet de beste selectie nee, maar je moet zeker mee kunnen strijden. Dat iedereen nu keihard alles verkloot en door de mand valt klopt, maar kwalitatief moet je veel en veel beter kunnen.

Moet wel zeggen dat het mentale gedeelte ook bij kwaliteit hoort en dat is er totaal niet. Mentaal veruit de zwakste ploeg van de Pl.

10 april 2017 om 23:17

Mufc Wazza

Vorig jaar werd hetzelfde gezegd over Courtois, Hazard, Cesc, Matic... Luiz vond ik ook maar een pipo en kijk eens hoe goed ze presteren in de machine van Conte, zelfs een relatief beperkte speler als Alonso staat zijn mannetje omdat hij duidelijke richtlijnen krijgt en met verttouwen speelt.

10 april 2017 om 23:25

Kom op man, doe je arsenal bril af. Dit elftal is gewoon niet goed genoeg. Top 6 is echt de max. Zet Giroud is af tegen Costa, Firminho, Aguero, Kane, Ibra of zelfs Lukaku dan schaam je je toch als Arsenalsupporter? Elneny tegenover Fernandinho, Dembele, Herrera, Can, Kante. Je kan dus met gemak nog 5 van zulke rijtjes maken. Het zijn "prima" spelers maar het is het bijna allemaal net niet.

10 april 2017 om 23:26

Zit wat in, maar bij Arsenal worden veel echt middelmatige spelers, belangrijke spelers gemaakt. Welbeck en Giroud zijn gewoon droevig, dat terwijl een spits in het Arsenalsysteem zeer belangrijk is.

Een vd centrale middenvelders (Coquelin, Ramsey, El Neny) is standaard van 2e reserveklasse niveau. En hetzelfde geldt eigenlijk voor een vd centrale verdedigers. Bij Chelsea spelen nietszeggende spelers als Alonso, Pedro en Moses worden gebruikt zoals het hoort; als simpele loper.

Als de speler, en vooral de trainer, dat maar weet is er niets aan de6hand, want die heb je in elk elftal nodig. Waar is de tijd dat Wenger nog zag? Denk even met liefde terug aan Ljunberg.

10 april 2017 om 23:39

Ik ben het grotendeels met je eens Guaporta. Heb Wenge meerdere malen als analist gezien en dan weet je dat je te maken hebt Professeur, iemand die echt wel weet hoe goed voetbal gespeeld kan worden, The Invincibles als perfecte voorbeeld. Maar, ik mis ontzettend de doorstatendheid. Arsenal heeft een paar wereldspeler, maar mist een voetballende controleur, een klasbak die prima naast Xhaka kan spelen (Kante?) en een spits die van wereldklasse is (of Alexis gewoon in de punt).

10 april 2017 om 23:40

Natuurlijk leuk om de vergelijking te trekken met Chelsea, maar als je uiteindelijk tot een absolute topclub wil uitgroeien moet je niet andere topclubs gaan na-apen. Dan moet je juist een ander beleid gaan voeren. Chelsea heeft een eigen manier van handelen, maar dat betekent niet dat Arsenal dat op die manier zou moeten doen. De kwaliteit van de organisatie ligt op dit moment bij het ontwikkelen van jonge talenten en bij het aantrekken van jongens met potentie. Dan moet je niet die talentvolle jongens verkopen, maar juist opvoeden in een elftal die je op niveau houdt door topspelers aan te trekken. En juist dat laatste ontbreekt nog wel en dat is wel wat Arsenal van Chelsea kan leren. Als je iemand op het oog hebt moet je ook bereid zijn om te betalen. Dan kan je Hazard, Mata, etc. nog wel op het oog hebben als ze nog bij Lille en Valencia spelen, maar dat moet je ze ook wel kunnen en willen binnenhalen. Maar goed, ik kan zo nog wel langer doorgaan. Maar ik heb morgen ook nog verplichtingen en laat het dus maar even hierbij. Fijne avond!

10 april 2017 om 23:48

Maar vooral Chelsea heeft gewoon veel meer spelers die het al bewezen hebben op het hoogste niveau.

Bellerin heeft vorig seizoen sterke momenten gehad, maar is dit seizoen dramatisch. Mustafi was een goede cv bij Valencia, alleen speelt hij zeer matig bij Arsenal. Koscielny is de enige constante verdediger, want Monreal is natuurlijk ook niet goed genoeg voor Arsenal. Xhaka is een van de grootste miskopen van de afgelopen zomer en Elneny mag natuurlijk nooit in een Arsenal shirt spelen. Beetje vergelijkbaar met Fellaini bij United. Vergelijk die spelers met de spelers die Chelsea er heeft staan en je mag nooit van Arsenal verwachten dat ze concurreren met Chelsea. Alleen Moses is een speler die boven zijn niveau speelt. Courtois, Azpi, Luiz, Cahill, Alonso, Kante, Matic en Fabregas, dat is toch wel van een ander niveau.

11 april 2017 om 11:11

Dat is een momentopname. Chelsea haalde Courtois bijvoorbeeld uit de Belgische competitie, Azpilicueta haalden ze weg uit Marseille, Cahill kwam van Bolton en Alonso werd weggekocht bij Fiorentina. Een flink deel van de huidige selectie van Chelsea bestaat dus uit spelers die op hetzelfde niveau acteerden als jongens als Mustafi, Monreal en Xhaka deden op het moment van transfereren. Het verschil ligt alleen in het feit dat er bij Chelsea op dit moment een duidelijk systeem is, iedereen weet wat er van ze verwacht wordt en kunnen daardoor excelleren. Natuurlijk is er een kwaliteitsverschil, maar die is niet zo groot als men nu doet voorkomen.

Denk dat Chelsea simpelweg beter is in het dichten van gaten in de selectie door middel van transfers. Missen ze een defensieve middenvelder? Dan halen ze Kante. Missen ze een centrale verdediger? Dan halen ze Luiz. Arsenal heeft al jaren een centrumspits van wereldklasse nodig en nog steeds hebben ze die niet. Verder is het natuurlijk beschamend dat je een matig spelende Bellerin niet door een andere waardige rechtsback kan vervangen.

10 april 2017 om 23:04

Mooi betoog dat ten eerste! Maar wat mij betreft is het heel makkelijk, er is gewoon geen kwaliteit. Paulista, Monreal, Giroud, Elneny, Xhaxa dit noem ik even uit me hoofd en dit is gewoon allemaal middelmaat. Stoke City kan toch ook 3-0 van Palace verliezen als Palace een goede dag heeft? Vind het jammer om te zeggen maar qua kwaliteit verschillen bijvoorbeeld Stoke en Arsenal op dit moment erg weinig.

10 april 2017 om 23:18

Monreal, Giroud en Xhaka zou ik geen middelmaat noemen. Dat zijn gewoon degelijke selectiespelers en hebben ieder op hun eigen manier een toegevoegde waarde. Het probleem is alleen dat Arsenal te afhankelijk is van dit soort spelers.

Neem bijvoorbeeld de waardeloze vorm van Bellerin. Iedere trainer zou hem graag naar de kant halen om hem even wat ruimte om een pas op de plaats te maken. Maar wie heeft Arsenal dan om hem te vervangen? Niemand. Zelfde geldt voor Giroud; dat zou een geweldige tweede spits zijn achter een topspits als Lacazette. Monreal? Dat zou een geweldige linksback zijn achter iemand als Ricardo Rodriguez. Xhaka? Een waanzinnige middenvelder die gesteund moet worden door een defensieve middenvelder. Ga je hem gebruiken als een halve stofzuiger, natuurlijk krijg je dan niet de beste Xhaka te zien! Ik heb het idee dat er heel snel gezeurd wordt over de kwaliteit van de spelers terwijl er wel degelijk kwaliteit rondloopt.

10 april 2017 om 23:28

Zulke spelers heeft Wenger binnengehaald maar geen winnend team dan is hij niet geschikt voor een job zoal sportief directeur.

10 april 2017 om 23:29

@Guaporta

Ik snap je wel, het zijn prima spelers maar het is gewoon heen materiaal als je de CL wil winnen. En tuurlijk is Arsenal beter als Stoke, maar zolang je een selectie hebt die goed is maar geen wereldtop blijven dit soort wedstrijden komen. Arsenal wordt op bijna elke positie afgebluft door de concurrenten. En we weten allemaal dat Xhaka goed kan ballen, maar ik zie het niet! Bij Gladbach ja daar was die magistraal. De PL is gewoon te intensief voor die jongen. Verlies nemen en een speler als Naingollan of Fabinho proberen te strikken.

@Samcro

Biertje bij het eten, maar die was niet zo sterk hoor .

11 april 2017 om 11:19

Fabinho zou een waanzinnige transfer zijn, maar dan natuurlijk wel in eerste instantie als centrale middenvelder. Voor die positie zou Krychowiak (waarschijnlijk haalbaar gezien het feit dat hij nauwelijks speelt in Parijs) of Steven Nzonzi ook geschikt zijn. Als ik kijk naar de selectie van Arsenal zie ik de behoefte aan een back-up rechtsback, een linksback, een defensieve middenvelder, een vleugelaanvaller en een topspits. Voeg bijvoorbeeld eens Ricardo Rodriguez, Fabinho, Mahrez en Lacazette toe aan de huidige selectie; jongens die ze al afgelopen zomer hadden kunnen halen. Dan kom je tot de volgende basiself:

Cech
Bellerin
Koscielny
Mustafi
Rodriguez*
Fabinho*
Xhaka/Santi
Mahrez*
Özil
Alexis
Lacazette*
10 april 2017 om 23:04

Natuurlijk zijn we Wenger zeer dankbaar voor wat die Arsenal heeft gebracht. De laatste jaren wordt het wel alleen minder, zo had hij vorig jaar kampioen moeten worden toen alle topclubs bezweken. Verder wel alle jaren top 4 geëindigd, maar geen titels. Ook het aankoopbeleid is niet top. Dit seizoen is zo goed als voorbij nu volle focus op de FA cup, zodat Wenger goed kan vertrekken. Het is tijd voor een frisse wind door de club.

10 april 2017 om 23:19

Ik denk toch meer dankzij Henry en Bergkamp, ze waren erg goed toen. Oja vergeet ik Viera ook nog... het waren een topspelers. Duidelijk is dat Wenger niemand beter maakt. Van Persie was bij Arsenal gegroeid dankzij Bergkamp.

10 april 2017 om 23:29

In de tijden van Fabregas, kon Arsenal letterlijk van elke ploeg winnen. Ze speelden toen echt prachtig voetbal, en dat heugt nog echt bij veel mensen.

10 april 2017 om 23:07

Klopt wat je zegt. Als trainer is het niks meer, in geen enkel opzicht. De taken die jij beschrijft die horen bij een sportief directeur, dat is iets voor hem. Hij moet vooral met scouting bezig zijn. Er zijn weinig mensen die in spelers kunnen zien wat hij erin ziet, dus in die rol zou ik wel vertrouwen in hem hebben.

Maar goed, ik wil niet teveel over zo'n dingen nadenken. Het hele bestuur moet op de schop, maar ook dat is iets wat lastig te bewerkstelligen is. Ik hoop nu eerst dat Wenger z.s.m. aangeeft dat hij stopt met trainer zijn van Arsenal. Het bestuur heeft dan de tijd om iemand anders aan te stellen en die persoon heeft dan ook nog even de tijd om zich voor te bereiden. Hoe langer je wacht, hoe slechter het is voor Arsenal en dat neem ik Wenger erg kwalijk.

10 april 2017 om 23:16

Of het nou met of zonder Wenger is, er is gewoon geen kwaliteit. Jij als rassupporter mis je nou geen speler als Viera of Campbell? Ze lopen gewoon te slapen wat betreft transfers. Ze hadden ook Clyne kunnen halen, dan had je een ijzersterk wapen met Clyne en Bellerin als backs. Zet Matuidi of Fabinho achter Ozil neer en Lacazette als targetman ( om het een beetje Frans te houden) en je haalt gewoon 15 punten meer in een seizoen. Met of zonder Wenger. (Doet overigens niks af aan het feit dat hij wel moet gaan hoor)

10 april 2017 om 23:30

Het is makkelijk om een complete reorganisatie te eisen. Kijk, ik ken de huidige bestuursleden niet goed genoeg om daar een oordeel over te vellen. Ik kan dus ook moeilijk aangeven wie er dan binnen dit bestuur verzaken en wie juist kwaliteiten hebben. Ik denk alleen wel dat er een verstandige weg is ingeslagen met Arsenal; een eigen stadion, een financieel uitstekende situatie en een club met een uitstekend scoutingsnetwerk. Het ontbreekt alleen aan daadkracht en een trainer van wereldklasse. Waaom dan een compleet bestuur omver gooien? Nogmaals, ik heb niet het inzicht in het huidige bestuur. Maar dit begrijp ik niet helemaal. Denk je niet dat het huidige bestuur gewoon vervormd moet worden? Arsene Wenger erbij, misschien nog een technisch directeur erbij om de contractuele zaken te managen? Dan zou het toch prima moeten functioneren?

11 april 2017 om 00:29

Ik denk ook dat je met een nieuwe trainer van topklasse (en assistent etc.) ver kunt komen, maar in het bestuur moet ook het een en ander veranderen. Het beleid is goed geweest, maar meneer Kroenke ziet Arsenal meer als winstgevend bedrijf dan als voetbalclub en dat is nooit goed. Het bestuur hoeft ook niet direct helemaal op de schop, eerst een trainer en dan kijken hoe dat gaat lopen. Toch moet de instelling van boven wel veranderen, want die hele zwakke mentaliteit is daar zowat begonnen.

11 april 2017 om 00:33

Ik denk dat er wel degelijk kwaliteit is, al kan het natuurlijk altijd beter. Met deze ploeg moet je evengoed mee kunnen doen om de titel, ook al is de hele ploeg dramatisch uit vorm. Ik mis spelers als Vieira of Campbell zeker, puur en alleen al om het leiderschap. De grootste zwakte van Arsenal dit jaar (en eigenlijk al jaren) is het mentale aspect. Als je niet presteert boeit het geen reet, want Wenger houdt toch vertrouwen en je wordt toch niet verkocht. Er is amper concurrentie, dus dat scheelt ook weer. Daarnaast was top 4 altijd prima, dus een potje verliezen boeiden ook totaal niet. De hele instelling is gewoon dramatisch en dat is het grote verschil. Ik weet zeker dat een toptrainer die wel mentaliteit kon overbrengen, het veel beter zou doen.

Ik heb het nu ook puur over de mentaliteit, want tactisch is het nog dramatischer wat de beste man heeft laten zien. Dus ja, met of zonder Wenger scheelt meer dan het gebrek aan kwaliteit, want dat valt best mee.

10 april 2017 om 23:14

Wenger zou een drama zijn als technisch directeur. Een gratis speler zou nog te duur zijn.

10 april 2017 om 23:18

Ik dacht dus precies hetzelfde. Iemand die verantwoordelijk is voor het bij elkaar brengen van een matige selectie met matige spelers verantwoordelijk maken voor het transferbeleid. Das een vreemde manier van denken...

10 april 2017 om 23:38

Mooi geschreven Guaporta!

Arsenal is Arsenal, Arsenal is gã©ã©n Barca(of welke club dan ook) en Arsenal is Arsenal niet als het op een bepaald punt in het seizoen zijn wedstrijden niet zou beginnen te verliezen en het seizoen dus naar de klote zou helpen. Volgens mij is dit ook de reden waarom voetbalsupporters (met name supporters van buitenaf) zo dol zijn op Arsenal.ik teminste wel! Uiteraard kan ik hier nog een aantal redenen aan toevoegen waarom je zo dol kunt zijn op Arsenal, waaronder dus ook Wenger en hetgeen dat hij nu in 21 jaar heeft bereikt met de club en bij de club Arsenal.

Ik ben een beetje allergisch geworden voor mensen die kritiek hebben op Wenger en Arsenal. Die mensen zou ik graag willen vragen wat ze nu precies van Wenger en Arsenal verwachten? Kampioenschap? Vergeet het maar, dat is hun doelstelling niet. Gebeurd het wel, dan is het een incident. Noem mij eens éã©n club in Engeland die het presteert om al 20(!) jaar lang ieder jaar weer presteert om in de top 5 te eindigen? ik kan je vast vertellen, die vind je niet. Waarom kunnen we niet alleen door dat gegeven al ons respect voor de beste man behouden?

Arsenal mist helemaal niet zoveel kwaliteit. Het ging zo goed tot december. We stonden zelfs een paar keer eerste en toen ging het fout. Het zijn mentale problemen wat arsenal heeft dat moet je toch uiteindelijk bij de coach neerleggen.

Mijn oplossing zou zijn laat wenger het seizoen afmaken, en volgend seizoen 1 spits (niet een 2e giroud ofso) maar een spits ala lacazette of belotti. 1 middenvelder want ze missen creativiteit op het middenveld. Een RB en een extra CV.

11 april 2017 om 09:38

Belotti is een 2e Giroud.... Scoort pas 1 seizoen een flink aantal goals. Giroud is ook op 1 goed seizoen gekocht.

10 april 2017 om 22:59

Een schande nog wel, hahaha

10 april 2017 om 23:45

Blijkbaar. Wat is Sunderland dan, vraag je je af.

11 april 2017 om 06:25

Dat is ze 20 jaar achter elkaar gelukt, wat lul je nou man?

Ik snap als supporter van Arsenal, na zoveel kredits gehad te hebben als Wenger, het nu wel echt over en uit is. #wengerout

ArsenalFanTV inbound, als zelfs profs zich er al op gaan verheugen... Mijn hemel wat is Arsenal aan het doen laatste weken, als ze nu Wenger laten verlengen gaat er kritiek komen dat is niet normaal meer vrees ik.

Ik volg Arsenal niet vaak, vandaag wel.. ben me echt rot geschrokken. Hoe kan je met dit elftal nou ambities hebben voor de titel? En ik weet niet of deze wedstrijd een uitzondering mbt Ozil was maar die is echt heen 10% meer van 5 jaar geleden. Arsenal moet echt op de schop, vind het sneu voor de fans. Beleid vergaat ook..

10 april 2017 om 23:00

Ozil voetbalt zoals de ploeg voetbal. Als je geweldig in vorm bent en goed speelt, is hij ook enorm goed. Ben je totaal uit vorm en loopt het niet, dan heb je ook geen klote aan die jongen. Maar goed, dat is al langer bekend. Scheelt dat het niet de enige is.

Het is er toch weinig gegeven, 3-0 verliezen van Palace.

Wederom een wanvertoning, zoals we wel gewend zijn dit seizoen (vooral in 2017). Ben er ook klaar mee, voor zover ik dat nog niet was. Dat Wenger weg moet weet iedereen, maar los van het feit of hij blijft of niet, vind ik het ook walgelijk wat hij doet. 2 weken terug zegt de beste man dat hij heel snel met een beslissing gaat komen, maar het enige wat hij doet is verder aankloten en alle vragen omtrent zijn toekomst naar de prullenbak verwijzen. Doe eens normaal, ook jij bent niet groter dan de club.

De 4e plek is een utopie. In theorie is het zeker nog mogelijk, maar als je deze ploeg ziet voetballen schaam je je toch kapot. Verdedigend uitermate zwak, aanvallend uitermate zwak, nul idee in het spel, nul inzet en iedereen is totaal uit vorm. Geen Cl volgend jaar, hopelijk ook geen Europa League en dan maar een jaar keihard werken aan een nieuwe sterke ploeg. Jammer genoeg zal dit zonder Sanchez zijn, want die gaat dus echt niet blijven. Ben ook benieuwd hoe het zal gaan met spelers aantrekken. Clubs als United, Chelsea en City hebben veel meer aanzien en daar gaan toppers sws nog wel naartoe, maar ik kan me niet voorstellen dan Arsenal zonder Cl voetbal echte toppers binnen kan halen.

10 april 2017 om 23:10

Het is echt niet om aan te gluren. Nul beweging (en techniek) van voren. Mega statische defensieve middenvelders en verdedigers waartegen Kramer nog zou scoren.

10 april 2017 om 23:15

Zoals altijd met je eens maar met een ding niet. "toppers" kun je zeker wel halen. Niet de absolute top, zoals Griezmann, Aubameyang of Verrati maar met een fatsoenlijke scouting en een ambiteuze, tactische trainer speelt Arsenal volgend jaar gewoon mee voor de bovenste plekken.

Arsenal heeft alles in zich om een grootmacht te worden maar Wenger heeft het nu van boven tot onder verziekt. Alle werknemers die belangrijk hadden kunnen zijn, zoals assistent-trainer, directeurs, opleidingshoofden hebben zero zeggenschap. Wenger heeft er zijn eigen dictatorship van gemaakt.

Een technisch directeur en een tactische trainer zouden het beste voor Arsenal zijn, wat ze ooit is overkomen. Mijn hoop en vermoeden is dat Gazidis hier ook druk mee bezig is.

Een of twee tussen jaartjes zijn niet erg, zolang je hierin maar vooruitgang gaat zien. Onder Wenger is er geen vooruitgang meer. Sterker nog, hoe langer hij blijft, hoe groter de problemen worden. Al sinds oktober is het duidelijk dat de spelers niet meer gemotiveerd zijn door deze man. En ook in voorgaande jaren was de motivatie op na november. Wenger is een eigenwijze oude man, die absoluut niets weet van tactische keuzes en het runnen van een voetbalclub.

Deze 3-0 is het beste wat ons kon overkomen. Kroenke zal namelijk inzien dat zijn Arsenal steeds verder achteruit zal zakken wanneer hij Wenger een contract geeft. Dat betekent dat Arsenal minder geld gaat opbrengen en hem dus minder op zal leveren. Deze 3-0 geeft mij hele goede hoop dat we ein-de-lijk van Wenger af zijn. En ik kijk er naar uit om met mensen die er verstand van hebben een nieuwe start te maken als fan. Misschien de komende twee jaren rond de 6e plek maar met de juiste mensen heeft Arsenal ontzettend veel potentie.

10 april 2017 om 23:22

Je hebt ook wel gelijk. Grote kans dat Arsenal evengoed jongens als Sanchez en Ozil kan aantrekken, maar ik denk toch dat het minder makkelijk gaat. We kunnen denk ik wel concluderen dan Sanchez vertrekt (tenzij Sampaoli komt) en dan houdt je qua wereldspelers toch erg weinig over.

Met 3/4 echt goede aankopen op de juiste plekken is Arsenal zeker klaar om te strijden voor de titel, maar ik wil eigenlijk nog niet teveel dromen over wat er mogelijk is met deze club. In potentie is het een wereldmacht, maar ik ga eerst dit eens allemaal afwachten. Hopen dat Wenger na deze blamache zegt dat ie vertrekt en daarna hoop ik wel weer op een nieuwe trainer die wel van een goed niveau is. Als dat zo is, dan ga ik daarna wel weer hopen dat we wel direct weer mee kunnen doen (of in ieder geval progressie laten zien) en hopen dat we niet keihard terugzakken a la Liverpool.

Ik dacht dat VZ grapjes met me aan het maken was toen ik allemaal meldingen kreeg tijdens deze wedstrijd (1-0,2-0,3-0). Ik heb pas net de app gedownload en aangegeven dat ik voor Arsenal ben, ik dacht:" die willen me in de maling nemen terwijl ik aan het voorbereiden ben op mijn tentamens ".. niet dus

10 april 2017 om 23:07

Die favoriete clubs maar snel verwijderen, heb ik ook al gedaan. Bij Arsenal wordt je daar totaal niet blij van.

Welke druk? Externe druk misschien maar Wenger zijn contract wordt gewoon verlengd. Ongelooflijk.

Trouwens, Crystal Palace wint op doelpunten en Arsenal op balbezit, iedereen kan dus tevreden naar huis. Want daar is het Arsenal toch echt om te doen - moet je concluderen als je de wedstrijden bekijkt. Een defensieve organisatie staat niet in het woordenoek en in balbezit doen ze maar wat. 11 jongentjes die tijdens een schoolreisje een balletje trappen.

10 april 2017 om 23:18

Het is toch wel echt bizar want het Arsenal waarmee Wenger is groot geworden kenmerkte zich door ultra snel, haast counter voetbal. 2010/2011 (als ik me niet vergis), Fabregas stroooooide met passes op Van Persie en bam goal. 2007/2008 Fabregas op Adebayor. Daarvoor Fabregas op Henry. En natuurlijk, Bergkamp/Pires op Henry.

Wat krijgen zo een Sanchez en Welbeck nu te horen dan? Beetje staren naar de bal en geen loopactie maken? Of gewoon heel simpel; loop alles maar lekker dicht?

10 april 2017 om 23:54

Tja. Ploeven stellen zich wel steeds defensiever in op Arsenal omdat ze weten dat ze zo het meeste kans hebben. Schandalig is het soms hoe Pulis en co voetballen maar een trainer die wint, heeft altijd gelijk- sorry voor het clichã©.

Niettemin wordt de occasionele counter inderdaad steevast verprutst, niemand zorgt voor enige diepgang.

10 april 2017 om 23:18

Dat is al 8 jaar zo. Wenger speelt zonder tactiek. Geen organisatie, geen plan.

10 april 2017 om 23:34

Is gewoon niet waar. Wenger heeft alleen Fabregas nooit op kunnen vangen.

11 april 2017 om 01:06

Vela12 ben ik wel mee eens. Hij maakt niemand beter? Bergkamp , Henry, Vierra waren gewoon een topspelers, niet door Wenger. Fabregas was zo happy met Bergkamp en natuurlijk Viera.

Zegt de naam Rosicky je iets? Ook Modric, Eriksen? Allen beetje vergelijken met Fabregas.

Bye bye Arsene. Over en sluiten.

10 april 2017 om 23:05

Ben je eindelijk overtuigd?

11 april 2017 om 08:11

@ Samcro
Welkom zou ik zeggen. Het werd tijd dat jij je openlijk uitspreekt tegen Wenger. De spelers doen dit trouwens expres. Ik had Wenger een ander afscheid gegund, maar het is niet anders helaas.

Wenger is de spelersgroep volledig kwijtgeraakt en de spelers gaan nu expres staken zodat de positie van Wenger onhoudbaar wordt. Iets wat de spelers van Chelsea vorig jaar deden bij Mourinho.

11 april 2017 om 08:59

Hoor ik dan bij jouw clubje Matthaus? Dan ben ik sws meteen weer Wenger In.

11 april 2017 om 09:56

Geen persoonlijke aanvallen aub. Een trainer die zijn spelers volledig is kwijtgeraakt verdient geen respect. Gisteren liep geen 1 speler op de juiste positie. Zo speelde Ozil als een soort VM en Alexis als AM. Wenger is de gene die de prestatiedruk heeft vernietigd bij Arsenal. Spelers als Walcott hoeven niet te presteren. al 5 jaar lang mogen ze toch bij de club blijven. Denk je dat dit kan bij Real?

Dit kan toch niet meer langer.. Wenger moet nu toch ook inzien dat de koek op is en dat ie na dit seizoen moet aftreden. De club moet stevig op de schop. Naar mijn mening moet Wenger ook geen sportief directeur van Arsenal worden, dan heeft ie alsnog teveel macht en de laatste jaren zijn de meeste aankopen niet goed genoeg. Geef hem nog een ere lid functie of neem volledig afscheid van hem. Wenger heeft Arsenal veel gegeven en daar zijn vele hem dankbaar voor maar als ze niet oppassen is Arsenal over 2/3 jaar een middenmoter. Nu heeft Arsenal nog genoeg naam, reputatie en geld om dit slechte seizoen te doen kantelen en er volgend jaar weer te staan. Arsenal heeft naar mijn mening vooral een nieuwe spits, rechtsbuiten, defensieve middenvelder en een linksback nodig. Over deze wedstrijd wil ik weinig woorden aan vuil maken gezien het belabberde niveau. Snel vergeten.

Het probleem van Arsenal is simpel, er zit geen rust in het elftal. Het zijn een 'vluggertje' elftal. Simpel voetballen of rustig overspelen zie ik bij Arsenal weinig. Het elftal van Arsenal bestaat te veel uit B-spelers.

Ik kijk Arsenal niet meer zo vaak maar dit is echt het slechtste team onder Wenger. Welbeck Elneny, Walcott, Ramsey, Giroud, Monreal Mustafi en Paulista zijn echt stuk voor stuk niveau Top Oss. Ozil kan niet slecht team niet op sleeptouw nemen, Sanchez probeert louter de killerpass te geven en mag alles doen wat hij wilt. Bellerin is het totaal kwijt, wat opzich zo gek niet is. Ox is de meest inconsistente speler ooit. Xhaka gaat mee in de malaise en Koscielny eigenlijk ook.

Echt, Paulista kan bij een gemiddelde zaterdagvereniging nog niet mee. Dan een blok op het middenveld met Xhaka en El Neny wat zo defensief en statisch als de nete is. Het spel is dan zo traag en zo voorspelbaar.

Van voren is er dan veel te weinig diepgang omdat Sanchez mag doen en laten wat hij wil. Geen een van onze spitsen heeft een goed schot, is technisch en is snel (sterker nog geen een spits van Arsenal heeft 2 van die eigenschappen) en de rechtsbuiten is helemaal een drama. Dan raakt zelfs Ozil zwaar de kluts kwijt.

In de spits moet een technische snelle doelgerichte spits komen. Naast Xhaka (want ik denk wel dat hij goed genoeg is) een loper die ook nog eens technisch genoeg is. Een goeie CV en LV zijn er nodig en een technische buitenspeler die vooral _niet_ elke keer naar binnenkomt.

Ik vind het zonde om Wenger zo af te zien gaan. Het Arsneal mrt Fabregas in 07/08 was waanzinnig. Dat Arsenal kon van iedereen winnen, dit Arsenal is daar zooooooo ver vandaan.

10 april 2017 om 23:21

Kos speelde niet eens. Is echt de enige die ik zou houden.

Overigens ben ik het met de rest eens. Moet je nagaan dat ik volgende week in dat nare Middlesbrough naar dit zeikploegje moet kijken.

10 april 2017 om 23:24

Kwalitatief was dit Arsenal het beste Arsenal in jaren. Dat Wenger het voor elkaar krijgt om neutrale toeschouwers met dit beeld naar Arsenal te laten kijken, dat is ongelofelijk knap. Mustafi en Xhaka waren bij hun club enorm goed en worden helemaal fout gebruikt. Er zit geen lijn, geen tactiek in het spel van Arsenal waardoor spelers niet weten wat ze moeten doen of hoe ze moeten staan. Hierdoor lijkt iedereen slecht. Dit heeft niks te maken met de kwaliteit van de spelers.

Zet Allegri op dit team en je had bovenin meegedaan.

10 april 2017 om 23:39

Onzin. Kwalitatief is dit het slechtste Arsenal onder Wenger. In de tijden van Wenger was Fabregas een van de allerbeste CM's ter wereld, niet voor niks dat een van de beste ploegen ooit hem zo graag wilden hebben.


Onder Wenger was Van Persie een vd beste spitsen ter wereld. Sagna, Rosicky, Hleb waren ook geweldige spelers

Tsja dit is toch wel een nieuw dieptepunt, het lijkt helemaal nergens meer op. Zowaar het zevende verlies in twaalf wedstrijden. Wat moet er nog gebeuren voordat deze man ontslagen wordt?

10 april 2017 om 23:09

Veel, want hij heeft een nieuw contract voor z'n neus liggen. Als hij wil verlengen dan hoeft hij alleen maar een krabbeltje te zetten.

1-2 Watford (l)
3-1 Chelsea (l)
2-0 Hull (w)
3-1 Lpool (l)
3-1 West Brom (l)
2-2 City (d)
3-0 West Ham (w)
3-0 CP (l)

11 goals voor en 16 goals tegen in de afgelopen 7 PL wedstrijden en er dus maar 2 gewonnen.

Ik kan letterlijk geen enkele speler aanwijzen die ik nog degelijk vind spelen (ivm de kwaliteiten van de speler), en eigenlijk niet eens matig. Gewoon werkelijk waar verschrikkelijk, van Bellerin tot Sanchez.

Als je de bovenstaande filmpje goed bekijkt - wel mooie goal trouwens - liepen alle verdedigers en middenvelders van Arsenal met de buik nog op onderweg naar eigen doel en dat kan echt niet! Conclusie: er is geen rust en controle!

10 april 2017 om 23:15

Ozil, hij voetbalt heel soms zo geniaal maar heel vaak heb je niets aan hem.

11 april 2017 om 12:06

@petervermeulen
Zet Özil bij Bayern neer en hij speelt de pannen van het dak. Typisch voorbeeld van een fijnbesnaarde speler die te goed is voor zijn medespelers.

10 april 2017 om 23:20

Zoals een medefan hierboven zegt, Ozil speelt zoals het elftal speelt. Het elftal speelt nu al 2 jaar als een natte, natte natte krant

Arsenal zou al heel veel baat hebben bij het uit de ploeg houden van Ozil en Sanchez. Ozil is al maanden hopeloos uit vorm. Die zie je passes geven die je nog niet eens bij het 6e elftal van de zondag amateurs ziet. En na elke mislukte pass zie je hem weer naar de hemel kijken. Die jongen is wanhopig op zoek naar vorm en kan je beter tegen zichzelf beschermen. Of het de druk is die hij niet aankan is lastig te zeggen, maar hij is geen leider en kan geen elftal dat slecht loopt bij de hand nemen..

En dan Sanchez. Die zou bij mij geen minuut meer maken. Voor Sanchez telt momenteel 1 ding en dat is Meneer Sanchez zelf. Een virus voor je team. Zal ongetwijfeld zijn dat Wenger hem niet uit het elftal kan en mag houden van het bestuur in het kader van marktwaarde, maar jeetje mina wat een vreselijke instelling heeft die vent momenteel.

Arsenal en Wenger zouden er goed aan doen om te kiezen voor jongens die door Wenger gemaakt zijn en voor hem door het vuur gaan. Met die 2 die ik net noem kan je het duel net zo goed beginnen met 9 spelers, want ze geven toch niet thuis.

Zaha is echt on fire de laatste tijd. En je vergeet al snel dat hij nog maar 24 is.

Ongelooflijk wat mensen nog steeds zien in die jankerd. Had veel respect voor hem in de periode Monaco en de beginfase bij Arsenal, maar daarna is het steeds verder bergafwaarts gegaan en is de persoon Wenger voor Arsenal tot een probleem verworden van instutionele proporties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren