Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘KNVB krijgt na Koeman nog twee afwijzingen te horen’

Laatste update:

De KNVB nam zondagavond afscheid van Danny Blind, wat betekent dat Fred Grim de leiding zal hebben tijdens de eerstvolgende interland van Oranje tegen Italië. De assistent-bondscoach is echter geen optie voor de lange termijn en de bond hoopt voor juni een nieuwe keuzeheer voor het Nederlands elftal aan te kunnen stellen.

Dat de zoektocht naar de opvolger van Blind nog niet zo makkelijk gaat worden was al duidelijk toen Ronald Koeman liet weten geen trek te hebben in het avontuur. Uit een rondvraag van de NOS blijkt dat Frank de Boer en Giovanni van Bronckhorst eveneens geen interesse hebben in de vacature. De Boer wil pas in de zomer ergens instappen, terwijl Van Bronckhorst volgens zijn zaakwaarnemer op dit moment goed zit bij Feyenoord.

Henk ten Cate is een van de andere kandidaten die genoemd wordt, maar hij heeft nog geen contact gehad met de KNVB. Volgens Dick Advocaat, die zelf in het midden laat of hij beschikbaar zou zijn voor de baan, is er maar één goede kandidaat: “Louis van Gaal moet bondscoach worden. Hij heeft er de leeftijd en ervaring voor. Je moet deze job niet onderschatten. Niet iedereen is er geschikt voor.”

Denk jij ook dat Louis van Gaal de beste kandidaat is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ga dan voor Klinsmann! Die heeft in hetzelfde schuitje gezeten met Duitsland.

27 maart 2017 om 16:36

Groot gelijk! Daar ben ik ook compleet voor! Als ik dan zie dat Henk Ten Cate weer genoemd wordt, dan schiet de angst me alweer de broek in... Dan gaan we er dus geen reet op vooruit als Ten Cate of een andere net-niet-trainer weer aan het roer komt.. Die sukkels zijn nog in staat om Aad de Mos serieus te overwegen

27 maart 2017 om 16:39

Zeg het niet te hard, anders breng je de KNVB nog op ideeen straks

27 maart 2017 om 16:42

Hoezo is Ten Cate net niet? Goede trainer hoor! Alleen is hij niet beschikbaar.

27 maart 2017 om 16:44

Goede trainer? Houd alsjeblieft op met me, die man heeft ook alles nIks van een goede bondscoach! Misschien, heel misschien als assistent of tweede man naast iemand die dan de uiteindelijke touwtjes in handen heeft! Maar meer ook absoluut niet!

27 maart 2017 om 16:55

Heren Knvb: jullie hebben alle tijd! SVP geen paniekvoetbal!

27 maart 2017 om 17:03

Nooit Ten Cate bij Ajax gezien?

27 maart 2017 om 17:28

Ten Cate lijkt me opzich niet eens zo'n gekke optie. Ik ben echter van mening dat we voor die laatste wedstrijden geen trainer nodig hebben die het helemaal opnieuw moet gaan uitvinden. Ga ervanuit dat die jongens allemaal wel kunnen voetballen, dat hoef je ze niet meer te leren. Een ervaren speler als Robben heeft al langer bewezen een leider binnen de groep te zijn. Hij gaat al jaren mee, heeft de recente ontwikkeling van het Nederlands elftal meegemaakt en speelt zelf ook nog op hoog niveau mee. Bovendien zijn er in het verleden grote succesverhalen geweest met speler/trainers. Met name in Engeland was dat een veel voorkomend fenomeen.

27 maart 2017 om 17:42

Robben samen met Sneijder lijkt me een mooi duo! Lijkt me nu volstrekt onzin dit duo, maar wie weet over enkele jaren?

27 maart 2017 om 18:16

Roger Smidt zou ik ook wel een goede optie vinden. Hij speelde met RB Salzburg waanzinig voetbal. Ook bij Leverkusen ging het uitstekend, behalve in 2e seizoenshelft. Nu is hij beschikbaar, dus ik zou gaan voor Roger Smidt of ander idd Klinsman.

27 maart 2017 om 19:22

Je hebt gelijk, een gepensioneerde kapitein moet geen gezag krijgen op een stuurloos schip, waar het roer van is gebroken.
Overigens vind ik de Mos een deskundig analyticus, bij voetbal progamma's.

27 maart 2017 om 20:14

Roger Schmidt is inderdaad een geweldige trainer maar ik denk niet dat zo'n attractieve tactiek Nederland heel ver gaat brengen op internationale toernooien. Dat gaat dan een 5-0 zege opleveren tegen een Australie, maar ook een 0-1 nederlaag tegen een counterend Italie of Portugal.
Je zag het afgelopen WK bij Chili, Colombia en Mexico: landen met een geweldige pressie-tactiek, maar uiteindelijk toch gewoon uitgeschakeld door ploegen die met het hoofd spelen, wat uiteindelijk altijd wint.

27 maart 2017 om 16:41

Nee geen Klinsmann, die kon het ook niet met Usa.

27 maart 2017 om 16:45

De usa had ook echt spelers van wereldniveau..

27 maart 2017 om 16:52

Nederland wel dan?

27 maart 2017 om 16:54

Mwaoh, en jij denkt dat we betere spelers hebben op dit moment? vorig jaar volgens mij nog dik verloren van Amerika uit mijn hoofd

27 maart 2017 om 17:42

aah ok, ik zei ook uit mijn hoofd.. maar een feit is dat we verloren hebben dat dan weer wel

27 maart 2017 om 20:19

Nederland won niet al te lang geleden ook dik van Spanje. Maar zijn "we" dan gelijk beter dan Spanje?
Oordelen over 1 wedstrijd zegt niet zoveel. Helemaal niet bij een oefenwedstrijd. We moeten echt niet dramatisch doen over ons elftal. Het is nu even niet het beste van de wereld maar je moet je gewoon makkelijk kunnen plaatsen voor eindtoernooien.

27 maart 2017 om 21:19

Inderdaad niet te dramatisch doen. Wat vind je van mijn opstelling #143? Lijkt mij zelf een degelijk, realistisch, georganiseerd boerenkoolvoetbal systeem.

27 maart 2017 om 17:01

Dan zou ik Roger Schmidt nemen. Moderne manager die met Red Bull Salzburg Ajax een lesje gaf in modern voetbal.
Als de "voor de hand liggende namen niet willen, zou ik voor een buitenlander gaan. ipv een middelmatige nederlandse trainer te nemen.

p.s. ik vind overigens dat Frank de Boer hier ballen moet tonen en deze handschoen moet oppakken voor volk en vaderland. Wat nou pas in zomer beschikbaar?? Zodat je dan wellicht misschien trainer van Middlesbrough kan worden? Kom op hey! Red Oranje de penarie uit. Verplicht, als oud-record international.!

27 maart 2017 om 17:05

Nee, Frank de Boer moet nog meer ervaring opdoen. Het stomste wat hij nu kan doen is bondscoach van NLD worden. Hij loopt dan zelf een enorm risico. Niet doen.

27 maart 2017 om 17:35

Er zijn alleen weinig clubs die de Boer op dit moment willen. Oranje is een goede mogelijkheid voor hem om weer een beetje naam te maken.

27 maart 2017 om 17:58

De nationale ploeg is niet de aangewezen plaats voor een beginnend trainer om zichzelf in de etalage te zetten. Hij moet solliciteren zoals ieder ander. Jij en ik moeten ook gewoon werk zoeken, dus Frank de Boer ook. Het is niet zo dat Oranje even bij je komt aanwaaien. Dat moet altijd onder een gearriveerde trainer staan. Dat hebben we net toch geleerd dacht ik zo??

27 maart 2017 om 19:23

En de resultaten waren er ook naar.

27 maart 2017 om 21:20

Rijkaard was anders geweldig hoor. Onder hem speelden we het mooiste voetbal ooit. Dat we er met penalties uit gingen tegen de Italianen kun je hem toch niet kwalijk nemen?

27 maart 2017 om 17:14

Ik wilde je bijna aanmelden voor provoceren. Een Duitser bij Oranje, never nooit!!! Stel dat Klinsmann Oranje Wereldkampioen maakt, dan is dat voor eeuwig een prijs met een bijsmaak. Gezien het verleden tussen Nederland en Duitsland kan een duitse bondscoach bij Oranje gewoon echt niet, absoluut nicht im vrage!

27 maart 2017 om 17:20

Onzin, zat Nederlanders die gewoon voor Duitsland zijn als Nederland niet mee doet. De zogenaamde 'eeuwige strijd' tussen Nederland en Duitsland is echt al wel over.

Klinsmann en Schmidt zijn prima opties. In elk geval beter dan Frank 'tikkie breed' De Boer... Veel Nederlandse opties zijn er helaas niet.

27 maart 2017 om 17:23

Welk verleden dan? Dat we oorlog hebben gevoerd met de Duitsers? Is dat 70 jaar na dato niet eens tijd om te laten rusten?

Straks kunnen we geen Franse trainer hebben vanwege Napoleon die ons ooit bezet heeft en geen Engelse trainer omdat we in de Gouden Eeuw handelsoorlogen met ze op zee hebben uitgevochten.

Af en toe moet je je nationale chauvinisme ook gewoon opzij durven zetten niet luisteren naar dat sentiment.

27 maart 2017 om 17:32

Vind het toch wel heel grappig, je hebt gelijk @orgullo
Maar als er 1 land NIET nationalistisch is is het Nederland

27 maart 2017 om 17:45

Nee sorry ik ben het totaal niet met je eens, we leven niet in het verleden, we hebben het hier niet over Nazi-Duitsland van de vorige eeuw. En als je toch zo graag naar het verleden wilt kijken ken je historie dan. Het Nederlands elftal heeft voor een lange periode in de jaren 60 een Duitse bondscoach gehad. Als het toen kon waarom kan het 50 jaar later niet dan? Denk dat het in die tijd veel gevoeliger was vind je niet?

27 maart 2017 om 18:01

Dit vind ik echt een topopmerking die van gezond verstand en modernisme getuigt! Hulde! Ik zou er aan toe willen voegen dat we inmiddels ook al een vanuit zijn roots Surinaamse trainer hebben gehad.... Dat het geen Duitser of wat dan ook zou kunnen zijn is inderdaad pertinent onzin. Menigeen roept hier ook om Prandelli, maar de Italianen stonden ook aan de verkeerde kant destijds. Ik sluit me dan ook helemaal bij je aan datwe het verleden eens moeten laten rusten. Gedane zaken nemen immers geen keer.

27 maart 2017 om 18:08

Nou sorry hoor, maar als NLD nergens aan meedoet ben ik niet opeens voor een ander land. Kom op zeg, dan zou je toch geen Hollander meer zijn? Clubs deren me niet, daar heb ik geen voorkeur als neutrale voetballiefhebber, maar achter Oranje sta je! En als ze niet meedoen dan heeft NLD gewoon pech gehad.

27 maart 2017 om 18:08

@Sparta, Ernst Happel! Dit weet ik uit voetbal triviant vragen
Ik wist wel dat hij ooit bondscoach was voor Nederland, maar nooit dat hij uit Duitsland kwam.

27 maart 2017 om 18:11

Zo is het maar net. In Indonesia lopen ook zat Nederlandse trainers rond. Is dat dan ook ineens een foute, ongewenste situatie? Ik vind het maar gemiep allemaal, die hele nationaliteitenkwestie. Het kan me niets schelen waar iemand vandaan komt, welke huidskleur die persoon heeft en dies te meer zij. Al is het een Japanse trainer of wie dan ook. Als ie goed is er helemaal geen probleem. Je rekent mensen af op daden/prestaties, niet op afkomst.

27 maart 2017 om 18:16

Nou dan had je het daar fout want Happel was een Oostenrijker George Kessler was een Duitse trainer die coach was bij het Nederlands elftal.

27 maart 2017 om 18:32

@ Ecke,
Ik weet niet hoever je geheugen of je kennis gat van het NL voetbal?
We hebben al een keer een Duitser gehad als coach vh NL Elftal.
Ken je George Kessler.
Zelfs Ajax heeft een Duitser als trainer gehad nl Kurt Linder.
Je moet iig mee gaan met de tijd.
Dus een buitenlandse trainer zou opzich kunnen.
Wie?
Grote trainers kosten een duitje.
Morton Olsen, die trainer die Ijsland succes bracht, Hein Vanhaezebrouck, .
Ik zou zelf voor Advocaat, van Gaal, Ten Cate, Gullit gaan.
Van het rijtje NL trainers, vallen er sowieso al een paar af.
Gullit is al een keer benaderd, voor een rol, maar bedankte dacht ik.
Advocaat en Van Gaal, willen die nog wel?


28 maart 2017 om 12:04

*nicht im frage

27 maart 2017 om 18:16

Ik hoor hier overal Klinsmann. Bayern fans worden nog steeds gillend wakker als ze aan hem als coach terugdenken.

27 maart 2017 om 21:53

Ben voor een Duits getinte herstructurering van het Nederlandse voetbal, maar Klinsmann moet je daar nu juist Niet voor hebben. De grote motor achter de Duitse Revolutie was Lã¶w, niet Klinsmann.

Mijn idee:

Gehele Knvb laten omvormen door Toon Gerbrands, Ralf Rangnick als TD om de Hollandse school naar de wetten van het moderne voetbal toe te brengen. Wordt een meerjarenplan, maar in Duitsland hebben ze er ook 14 jaar over gedaan.

Je kan het ze niet kwalijk nemen... Toch van Gaal maar weer polsen?

27 maart 2017 om 17:10

Dat idee heb ik ook Kijken of Men Van Gaal het wil.
Beste tweede word al een hels karwei Dus mijn mening Helemaal met een,
nieuw elftal beginnen. Er zullen er wel die nu in het Nederlands eltal staan,
mee gaan naar een nieuw elftal.

27 maart 2017 om 17:18

Ik vraag mij sterk af of hij daar op zit te wachten na zijn huzarenstukje met Oranje op het vorige WK. Met het (grotendeels) mislukte avontuur bij Man U in het achterhoofd denk ik niet dat hij zit te wachten op een klus waar de kans heel groot is dat je weer op je bek gaat. Zo goed als 3 jaar geleden gaat hij het (met deze spelers) niet doen!

27 maart 2017 om 17:26

Dat komt ie onder van Breukelen te staan, denk je werkelijk dat van Gaal met al zijn ervaringen verantwoording gaat afleggen bij iemand die met zijn ideeën over oa het jeugdvoetbal alles kapot wil maken?
Het is gewoon totale chaos en paniek bij de KNVB wat als een stuurloze trekschuit ronddobbert...

27 maart 2017 om 17:55

Die van Breukelen heeft anders ook laten zien prima te functioneren toch? Man man man, dat is me ook een koekebakker. Als van Gaal geen interesse heeft in een functie als coach, wellicht kan hij van Breukelen zelf op gaan volgen.

Straks zijn wij zo wanhopig dat we eindigen bij Ron Jans, maar misschien is dat ook wel het niveau wat bij Nederland hoort.

27 maart 2017 om 20:17

Jans is een vakman. Te vroeg om bondscoach te worden, maar hij kan wel iets neerzeten.

27 maart 2017 om 16:40

Ajax speelt stukken beter onder Bosz en juist door de namen die jij noemt hebben we in het begin zoveel punten laten liggen en staan we niet bovenaan. Pas toen Bosz het elftal naar zijn hand zetten en alles van Frank overboord gooide begonnen we te winnen. Daarnaast goede Europese prestatie en haalt veel punten binnen. Feyenoord en PSV doen het daarin tegen ook super dit jaar en daarom kan een 3e plek er zo maar in zitten. Geef Bosz tijd hij doet het prima met Ajax in zijn eerste jaar

27 maart 2017 om 16:45

PSV een superjaar? Voor de rest ben ik het met een eens trouwens.

27 maart 2017 om 17:33

Frank haalde in zijn 1e jaar 71 pnt dacht ik, Bosz gaat daar zeker over heen, ik hoop dat Bosz nog lang zal blijven..

27 maart 2017 om 17:33

Besef aub even dat ajax 1ste stond doordat psv en feyenoord drama waren. Nu zie je feyenoord het hele seizoen sterk bezig zijn. Dat is het verschil. Kijk met hoeveel punten we kampioen werden onder de boer en onder vorige coaches. Zegt meer over de tegenstanders dan over de boer en de "oh zo geweldige" kampioenschappen.

27 maart 2017 om 17:36

Als je gewoon naar de punten kijkt en niet de tussenstand dan draait PSV een prima jaar. Die gaan meer punten pakken dan Ajax deed onder de Boer die eerste 4 jaar.

27 maart 2017 om 16:43

Als je kijkt naar het puntenaantal dat Bosz kan halen en dat gaat vergelijken met het puntenaantal waarmee de boer kampioen werd dan zie wel vooruitgang hoor. En daarnaast is het Bosz gelukt om ook na de kerst in Europa te presteren met ajax. Nu afscheid nemen zou niet zo verstandig zijn als je het mij vraagt.

27 maart 2017 om 18:17

Arnout: puntenaantal onder De Boer kon vele malen hoger zijn ware het niet dat Ajax keer op keer genaaid werd door scheidsrechterlijke dwalingen. Maar daar hoor je niemand over..

Als Feyenoord zoveel dwalingen had, stonden ze echt niet bovenaan. Zij hebben juist heel veel geluk mee gehad van de scheidsen

27 maart 2017 om 20:09

Mijn punt is niet dat De Boer het slecht deed hoor want die werd 4 keer kampioen. Mijn punt is dat De Boer in z'n eerste paar jaren nooit meer dan 76 punten haalde en Europees nooit echt ver kwam. Als Ajax nu niet compleet instort gaan Bosz daar ruim overheen. Ik denk dus dat Bosz het minstens zo goed doet maar de concurrentie haalt nu ook wat meer punten en zo word je dus niet meer met 71 tot 76 punten kampioen.

28 maart 2017 om 02:58

Wil je aub op gaan noemen waar Feyenoord de scheids mee heeft gehad?
En ga niet beginnen over de wedstrijd tegen psv.

En ook graag de dwalingen die Ajax tegen heeft gehad in de periode de Boer

28 maart 2017 om 03:41

De boer haalde vorig seizoen 82punten met een doelsaldo van 81 - 21
Bosz staat nu op 63punten met een doelsaldo van 56 - 17 met nog 7 wedstrijden te gaan. Kan Bosz komen op max 84 punten. Uitgaande van het gemiddelde komen ze op 80 - 21

En er is dit seizoen aardig ingekocht, totaal iets van 8 spelers aangetrokken waarvan 3 die een basis plaats hebben.

De boer heeft eenmaal de 1/8 finale gehaald van de EL

Ten opzichte van vorig seizoen kan Bosz statischtisch net iets beter doen. En zal het doelsaldo nagenoeg gelijk zijn.

28 maart 2017 om 09:58

Vergeet niet dat het het eerste jaar van Bosz is en hij alles nog op moest bouwen. Mij lijkt het niet helemaal eerlijk om iemand die net binnen is en net begon met bouwen te vergelijken met iemand die net 5 jaar trainer was geweest en elke speler zo ongeveer liet debuteren en dus een team heeft kunnen bouwen.

27 maart 2017 om 16:45

Bosz heeft er uit gehaald wat er inzit, is toch gewoon een middelmatig team.

27 maart 2017 om 21:26

Dan moet je er juist een draak van een trainer bovenop zetten zodat de spelers zich aan hem op kunnen trekken. Een goede trainer maakt zijn spelers beter, motiveert ze en maakt er wat van. Je moet iemand hebben voor wie de spelers door het vuur willen gaan. Ik denk dan vooral aan Rijkaard... Ik zou me echt een ongeluk werken op het veld voor hem, zoveel respect heb ik voor Rijkaard. Doe je het niet voor jezelf, dan in ieder geval voor je bondscoach.

27 maart 2017 om 16:52

Feit is dat Ajax onder De Boer letterlijk, statistisch te bewijzen, de minst slechte was. De concurrentie is dit jaar gewoon vele malen beter met een uiterst solide Feyenoord. Daarnaast speelt Ajax stukken beter en wordt er Europees eindelijk eens ook van 'de kleintjes' gewonnen. Want iedere keer weer werd er lacherig gedaan over een iets mindere tegenstander, en iedere keer weer kwam Ajax als verliezer uit de strijd. Je bent eindelijk eens door man, waardeer dat eens.

Ik ga nu iets heel stoms zeggen, maar is dit nou niet een te combineren baan?

Stel je toch eens voor dat Gio en Cocu op parttime basis de Boer kunnen assisteren?

Gelijke monniken en klaar.

Uiteraard heeft de Boer de dagelijkse leiding, maar dan haal je uit elke keuken iets en dat lijkt mij nu niet verkeerd!

27 maart 2017 om 16:41

Daar geloof ik dus niet in. De laatste jaren is de clubdiscussie rond de technische staf van Oranje veel te dominant geweest. Toen Ajacied Van Gaal opeens allemaal Feyenoorders selecteerde was er ook geen probleem.

28 maart 2017 om 12:02

Onder Van Marwijk met assistenten De Boer en Cocu was er volgens mij ook geen clubdiscussie.

28 maart 2017 om 15:26

Dat klopt. Maar dat paste toevallig aardig goed bij elkaar. Je moet niet per definitie naar een clubcompromis streven.

27 maart 2017 om 16:44

Je zegt het zelf al heel stom... Dit is ORANJE!! Geen restaurantje.. met vrienden.. gewoon 1 bondscoach! Krijg je dadelijk alleen maar psv/ajax/fey spelers in oranje:/

27 maart 2017 om 16:55

Nee zij hebben tegenstrijdige belangen. Wanneer een speler van PSV of Feijenoord wat vermoeid is laten ze die lekker thuis om weer op kracht te komen voor de club terwijl die speler misschien wel de beste is voor zijn positie in Oranje.

Kzou het erg teleurstellend vinden als Frank de Boer echt niet zou willen, gezien de coaches die beschikbaar zijn vind ik hem toch wel de meest capabele.

Iedereen in Nederland wil Louis van Gaal, en dat is ook wel terecht natuurlijk maar ik kan me niet voorstellen dat hij nu al wil terug keren na die vervelende gebeurtenissen in zijn privã© kring + zijn vrouw is wel eens klaar met al die aandacht.

27 maart 2017 om 16:44

Mee eens. Van Gaal zou perfect zijn, maar ik zie het idd niet zo snel gebeuren.
De Boer met een Meulensteen of Ten Cate als rechterhand zou dan nog een aardige oplossing kunnen zijn. Dan heb je een assistent die jaren bij een top club heeft gezeten (en de Boer dus ook kan helpen met de vedettes in het team) aangevult met een coach die bij Ajax wel heeft laten zien over een bepaalde visie te beschikken.

Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat Van Gaal dan wel echt de droom kandidaat is om de leiding te nemen bij de Knvb...

Van Gaal - De Boer - Meulensteen/ Ten Cate

27 maart 2017 om 16:50

Meulensteen en Ten Cate hebben ik in deze context niet zoveel vertrouwen in.

27 maart 2017 om 17:00

Lekkere beredenatie hoor..!

Laat ik dan speciaal voor jou nog met het alternatief Gullit komen.. Hier wel vertouwen in?

Zouden zelfs nog voor 2 wedstrijden good ol' Dick kunnen vragen. Heeft het een aantal keer erg goed gedaan als adviseur. haha

28 maart 2017 om 15:31

Soms geeft je gevoel je dat nu eenmaal in. Meulensteen was misschien in de constructie met Ferguson goed, maar ben niet onder de indruk van zijn presentatie en communicatie. Ten Cate vind ik persoonlijk teveel een gladjakker of parvenu, zo je wilt. Gullit ben ik op zich niet tegen, maar denk dat we in de huidige situatie en met deze spelersgroep meer hebben aan de strakke hand en duidelijkheid van Van Gaal om eventueel nog wat te forceren.

Gaat nog lastig genoeg worden om een trainer te vinden die zijn handen wil branden aan deze baan. Ergens hoop ik dat van Gaal weer terugkeert, dat is nog steeds de beste trainer die we hebben. Een buitenlandse coach zie ik ook niet zitten.

Van Gaal heeft in elk geval het gezag en de kennis om een ommekeer in te leiden. Denk dat hij er best een uitdaging in ziet hier nog iets van te maken. Hoop op Wim Jonk bij de Knvb in de rol zoals Matthias Sammer in Duitsland heeft gedaan.

27 maart 2017 om 16:48

Jonk moeten ze er inderdaadzeer zeker als de senior assistent bij halen! Ben altijd al een voorstander van hem geweest. Als het Hollanders moeten zijn zou ik pleiten voor Adriaanse+jonk, en dan nog een andere sympathieke kerel bij zoals Mols als de spitsentrainer. Hij heeft zelf ook al eens gezegd dathem dat wel wat lijkt. Trainer zijn ambieert hij niet, maar hij zou wel in die specialistenrol willen fungeren. Michael Mols is sowieso gewoon een ontzettend toffe gast, heel erg aardig en heeft uitstraling/representativiteit. Bovendien heeft ie natuurlijk een schat aan ervaring als speler.

27 maart 2017 om 16:53

Ben met Adriaanse bang dat hij doorslaat in vernieuwingsdrift en het overdreven consequent willen zijn, zoals hij laatst riep om Robben te passeren en Hateboer op te roepen.

27 maart 2017 om 17:07

Man, wat krijg ik toch altijd een glimlach op mijn gezocht als ik de naam Michael Mols hoor.

Op het moment dat Fey 100 jaar bestond hadden ze een tent op de middenstip gezet en was het natuurlijk een waar feestje met iedereen die ooit wat voor Feyenoord betekend heeft.

Heb ik de hele avond de tafels van Makaay en Mols mogen serveren. Heb weinig van zulke toffe avonden meegemaakt in de bediening.

Zeker met het aantal pilsjes dat er bij de heren Mols, Makaay en Gio inging die avond.

Top avondje voor elke Rotterdammer.

27 maart 2017 om 17:19

Geweldige vent is dat he? Ik ben mn hele leven al fan van hem geweest en wist dat ie ooit voor Den Haag zou gaanspelen. Iedereen verklaarde me toen voor gek. Maar toen hij kwam heb ik speciaal voor hem seizoenskaarten van Den Haag gekocht. Ben totaal geen ADO fan of zo (ben een neutrale voetballiefhebber zonder club, die toevallig in Den Haag woont, dus vandaar). Ik kwam puur om in het echt wedstrijden van hem dicht bij huis te kunnen zien. Fantastische kerel om mee op te trekken, ook bij de trainingen en buiten het voetbal om en zo. Ik was echt idolaat van Mols, hij was altijd mijn held. Hij heeft goede normen en waarden, heeft humor, is een gangmaker, is intelligent en een uitstekend voorbeeld voor de jeugd en een modelprof. Als hij de politiek in zou gaan zou ik ongeacht bij welke partij hij zou zitten op hem stemmen. Roy en Gio ken ik niet persoonlijk, heb ik nooit ontmoet.

27 maart 2017 om 21:29

Dat vind ik juist zo leuk aan hem. Doordat hij zo out of the usual safe box denkt maakt dat hij een stukje autenticiteit heeft. Co is gewoon een hele markante persoonlijkheid. Hij is kleurrijk en een gezellige, leuke, aardige vent. Daarnaast brengt ie natuurlijk enorm veel charisma en flair met zich mee. Met Co staat er iemand! Ik vind al met al dat hij een serieuze gegadigde is.

28 maart 2017 om 04:11

Mols is een goede gozer. En zeer zeker een voorbeeld prof. Wat hij nog presteerde bij Feyenoord, ongekend. Heb hem gesproken toen in Heerenveen na dat Verbeek ontslag had genomen. Mols was samen met Gio, Makaay en Hofland die uit de bus kwamen om met de supporters te praten. Heb toen met Gio, Makaay en Mols een super gesprek gehad. Er waren personen die schreeuwden en hun uitscholden, maar toch gingen ze de dialoog aan op een goede rustige manier.

28 maart 2017 om 15:14

Mols en Makaay hadden destijds DE spitsen van Oranje moeten zijn en niet Bergkamp en Kluivert. Bergkamp is een vuile uit de kluiten gewassen rioolrat. Die ging vol op Aldonin staan tegen Rusland en flikte ook hetzelfde bij een speler van Joegoslavie. Ik haat Dennis Bergkamp! Bovendien vond ik hem lang niet zo goed als Mols en Makaay. Hasselbaink en Van Nistelrooy waren ook beter. Man man man wat hadden we in potentie voor 98, 2000 en 2002 toch goede spitsen beschikbaar. Ik reken het Hiddink heel erg aan dat hij de interlandcarriere van Mols verkloot en tegengehouden heeft. Mols had geniaal kunnen zijn in Oranje. Samen met Makaay, prachtig joh, twee van die stylisten. Dat hakballetje toen van Makaay in de groepsfase als ik me niet vergis. Weet niet meer tegen wie het was, geweldig. Ik hou heel erg van dat soort verfijnde, technische spitsen. Mols en Makaay zijn daar natuurlijk een klassiek voorbeeld van. Dat zijn spelers voor wie je naar het stadion komt. Wat een heerlijke generatie voetballers hadden we toen toch zeg, ten overvloede uitstekend materiaal beschikbaar. Dat waren tijden....

Jongens, laten we nou ophouden met die luchtkastelen en kijken naar wie er daadwerkelijk vrij en per direct beschikbaar zijn. Dan kom je uit bij Adriaanse, Prandelli, Blanc e.d. Daar kan je fijne mensen bij inpassen zoals Jonk in de rol van senior assistent, Mols als spitsentrainer (of anders Hasselbaink aangezien Mols voor zover bekend nog geen papieren heeft) en Hesp/van der Gouw/lodewijks/boschker als keeperstrainer -mits zij dat met hun huidige werkzaamhedenkunnen combineren-.

27 maart 2017 om 16:45

Jonk moet technisch directeur worden. Veel vertrouwen in zijn vakkennis. In Duitsland heeft Matthias Sammer die rol vervuld. Verder misschien nog een teammanager zoals zij Oliver Bierhoff hebben, die zich niet direct met de opstelling bemoeit.

27 maart 2017 om 16:52

Nee daarvoor wil hij nog teveel op het veld staan. Ik zie in Jonk een perfecte senior assistent van Adriaanse. Die twee liggen mekaar volgens mij wel. Co is een leuke vent kan met iedereen wel door een deur. Adriaanse en Jonk zijn beide de aardigheid zelve (net als Mols). Ik zie niet veel toegevoegde waarde van een Nanny. Zeker als je die rol in laat vullen door een naam. Dergelijke types gaan zich dan gauw als vijfde wiel aan de wagen voelen. Dat moet je niet willen.

27 maart 2017 om 17:47

Op het veld zeker ook prima. Maar zie hem als een goede architect om de lijnen uit te zetten, zeker inzake het jeugdbeleid.

27 maart 2017 om 18:22

Dat kunnen Rob Baan en Hans Westerhof ook goed. Zo iemand moet je aan het hoofd van de Bond zetten. Al die aangewaaide amateurs en politici zonder enige voetbalachtergrond knikker je eruit. Van Breukelen moet ook exit, die heeft geen enkele toegevoegde waarde. Adriaanse en Jonk op het veld. De eerste als bondscoach en met de eindverantwoordelijkheid, Jonk als senior assistent, Mols spitsentrainer en Hesp keeperstrainer. En dan een Israel of Jansen of zo erbij als scout/analist. Perfect zo. Als Adriaanse niet wil (wat ik me niet voor kan stellen) vraag je Prandelli of Blanc. Daarna zien we wel weer verder.

Louis van Gaal is eigenlijk de enige goeie Nederlandse optie. Verder zou Oranje toch echt een keer een buitenlander moeten aanstellen. Want met Ten Cate en Advocaat geloof ik er al helemaal niet in. Klinsmann zou een goeie optie zijn omdat hij ook het spel wilt maken en met zowel VS als Duitsland liet hij zijn teams mooi en verzorgd spelen. Andere optie zou Bielsa zijn. Die ook een team goed kan laten spelen. Verder houd het kwa keuzes eigenlijk al op.

27 maart 2017 om 21:33

Waarom zou Adriaanse geen goede Nederlandse optie zijn? Met Jonk als zijn rechterhand en Mols en Hesp daar op de achtergrond als specialisten bij. Ik vind dat een prima Hollandse technische staf hoor. Zeker als je bij de Knvb ook nog eens gaat ruimen en mensen als Baan en Westerhof de scepter gaat laten zwaaien. Dan zit je eigenlijk best wel gebakken, ook voor de lange termijn en is er rust in de tent.

Prachtig dat Advocaat min of meer zichzelf of Van Gaal naar voren schuift! En het leuke is, dat hij helemaal gelijk heeft. Dat zijn ook de enige twee Nederlandse trainers, waar ik vertrouwen in zou hebben omtrent Oranje.

27 maart 2017 om 16:47

Advocaat gaat niet het onmogelijke mogelijk maken. Daartoe schat ik in de huidige situatie eigenlijk alleen Van Gaal in staat.

27 maart 2017 om 16:53

Van Gaal is inderdaad groter en succesvoller dan Advocaat. Laatsgenoemde is een beetje op zn retour aan het raken met al die ontslagen en voortijdige vertrekken de laatste tijd.

Cruijff-adept Ralf Rangnick wordt in De Volkskrant geopperd: "het brein achter de opmars van Bundesliga-sensatie RB Leipzig." Heeft een duidelijke visie én is buitenlander. Dat laatste lijkt me ook een pre.

27 maart 2017 om 16:48

Rangnick is inmiddels meer een TD dan een trainer.

Wat moet dit een hard gelach zijn voor Koeman zeg! wat heeft de Knvb gefaald, ongelooflijk.
Koeman zit op zijn plek en is hard bezig om een topcoach te worden. Als hij zo doorgaat gaat hij de stap naar een topclub (barca?) echt wel maken met een paar jaar.
Frank de Boer heeft net gefaald met Inter. Als hij de gok neemt op het Nederlandse eltal te coachen en ook faalt is zijn carriere voorbij. Snap wel dat hij niet wil.
Giovanni zit heerlijk op zijn plek bij Feyenoord, word waarschijnlijk kampioen en gaat dan met Feyenoord volgend jaar de Champions League in. Ook volkomen begrijpelijk.

Ik hoop echt dat een v. Gaal of Avocaat het willen oppakken en tijdelijk plaats willen nemen op de schopstoel. Louis heeft nog wat recht te zetten en ook Dick sluit zijn carriã¨re niet echt lekker af op dit moment. Maar buiten deze 2 zou ik niet weten wie er als coach neergezet moet worden....
Iig een trainer die wat harder is en die verwende jongetjes even flink op hun plek zet..

27 maart 2017 om 16:55

Frank moet inderdaad zeker nog niet het bondscoachschap willen. Die moet eerst nog een heel CV opbouwen. Spaanse en Duitse clubs vind ik het beste bij hem passen.

Louis van Gaal en als hij het om begrijpelijke redenen niet wil doen, dan moet de Knvb eens aankloppen bij Ralph Rangnick of Roger Schmidt.

Verbeek of Van Gaal. Beetje pittig iemand mag er wel verantwoordelijk zijn.

28 maart 2017 om 12:10

Ik zie het niet alleen gebeuren dat de Knvb Verbeek gaat benaderen.
Wel een harde hand en goed met jeugd. Wijnaldum bijvoorbeeld had toen ook een goede band met Verbeek in zijn Feyenoord-tijd.

En daar gaan we weer.. als de grotere namen niet willen komen, komen ze vanzelf weer bij de c-trainers terecht. Ik snap dat echt niet hoor, de wereld eindigt toch niet buiten Nederland ofzo? Kom dan met een buitenlandse trainer! Bielsa bijvoorbeeld, heeft in het verleden meerdere keren aangegeven dat hij fan is van het Nederlands voetbal. Moet hij soms op zijn knieã«n gaan dan? Toon eens ambitie! =

Hoop op Clarence Seedorf. Ja hij heeft niet zo veel gepresteerd als trainer, maar ik vond dat hij bij Ac Milan onterecht ontslagen was. Daarnaast is het een grote naam, zeker voor de huidige generatie. Bondscoach waar spelers naar opkijken. In tegenstelling wat er eerst stond.

28 maart 2017 om 04:36

Klopt Seedorf is onterecht ontslagen bij Milan. De ware reden zullen we nooit weten. Maar Silvio en Barbara Berlusconi wilden met hem door. Bepaalde iconen van Milan zette al hun vraagtekens bij het ontslag. Hij had ook de steun vN het meerendeel van de supporters omdat ze eindelijk na 3jaar wonnen van Inter, en hij ze va. Plek 13 of 14 bijna richting EL gad geloodst.

Wel denk ik een sterke naam zoals Gullit, Advocaat, van Gaal hem moet assisteren met een veldtrainer er bij zoals ten Cate of Meulensteen

Tja, wie durft zijn handen eraan te branden. De KNVB lijkt Nokia wel. Ooit een keer deden ze het geweldig en leverden ze kwaliteit. Maar toen kwam innovatie en verbetering. Maar Nokia bleef zo koppig om zich vast te houden aan hun eigen ideeen en visie. De KNVB wil alleen mensen die "de hollandse school" in ere houden... Van mijn part wordt de hollandse school afgebrand. Het is tijd voor een moderne buitenlandse trainer. Zoals klinsmann

Hebben ze Gio serieus overwogen dan? Die staat net aan het begin van zijn trainerscarriere. Laat die alsjeblieft nog lekker een aantal jaar bij Feyenoord blijven en daarna misschien nog wat buitenlandse clubs trainen voordat hij aan zoiets begint joh.

Ik ben net als velen kennelijk van mening dat Van Gaal de boel moet gaan oplappen. Ik denk zelfs dat hij best nog wel te porren is om het nog een keer te gaan doen. Maar van de andere kant, je moet ook op de lange termijn gaan denken, en ik zie Van Gaal het niet nog een aantal jaar doen. Zelfs als het hem lukt om Nederland op de een of andere manier toch naar Rusland te helpen.

Ik zou Gert-Jan Verbeek geen slechte vinden trouwens ... maar dan moet je hem wel zijn gang laten gaan.

27 maart 2017 om 17:09

Absoluut geen type hork trainer aub! Verbeek, Wouters, Stevens etc zijn out of the question voor Oranje. We zijn nou juist net van zon stugge verlost. Nu iemand met voldoende sociale vaardigheid, flair e.d. aanstellen. Iemand die kleur heeft als mens. Niet another empty uniform.

Gewoon voor de Boer gaan, de eerst volgende interlands zijn toch pas in de zomer. Ten Cate als assistent ernaast samen met Meulensteen, de Boer heeft die ervaring naast hem gewoon nog nodig.

Ik ben nog steeds geen fan van LVG als clubmanager, zeker niet bij een topteam met grote namen. Maar als bondscoach zijn er weinig betere coaches denkbaar. Aangezien Van Gaal het rustiger aan wou doen en momenteel geen club meer wil coachen lijkt het mij dat hij een baan als bondscoach ook zou zien zitten. Als de Knvb nog steeds geen buitenlander wil aanstellen lijkt Van Gaal mij de beste optie na Koeman

27 maart 2017 om 16:57

Dat is inderdaad een zeer logische analyse. Al zou ik Adriaanse ook willen polsen hoor. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar hoe hij het zou doen. Ik vind Adriaanse als persoonlijkheid ook prettiger moet ik zeggen. Leuke vent zonder arrogantie, en voor iedereen toegankelijk.

27 maart 2017 om 20:14

Ik zou toch liever een goede buitenlandse coach hebben in plaats van Adriaanse. Hij is wel goed in aanvallend voetbal spelen maar daar is hij ook wel vaak erg naã¯ef. Ik denk dat we zeker een aanvallend denkende coach moeten hebben maar verdedigen is ook belangrijk. Want als dit Oranje op achterstand komt dan zijn ze mentaal niet zo sterk om het nog om te kunnen buigen over het algemeen. Als Van Gaal niet wil en er ook geen goede buitenlandse coach is zou ik best over Adriaanse willen nadenkon maar ik heb liever een ander.

27 maart 2017 om 21:09

Ik wil puur for the sake of the argument weleens zien hoe Oranje het zo doen als beukploeg van stug en hoekig verdedigen. Stel je een 5-4-1 ruit voor...

_________jasper________

____kenny_virgil_mitchel__
Daryl_________________ridge
_________timothy_________
Rick_________________jetro
___________gini__________
________________________
__________kevin__________

Kan werken.....

28 maart 2017 om 23:33

Wie bedoel je met Ridge?
Daarnaast Stefan voor Mitchel

29 maart 2017 om 19:58

Haps.

Nee niet Stefan voor Mitchel. Omdat Stefan niet uit kan waaieren, hij is een pure cv en niet polyvalent. Voor in de centrale rol heeft hij daarnaast niet genoeg power voor in deze zeer defensief georienteerde spelopvatting, en past dus niet in het systeem. In een voetballende ploeg die wil domineren is Stefan natuurlijk wel een serieuze optie, maar de vraag is dan of Virgil voor hem onder doet? Virgil is namelijk wel completer, die heeft power maar ook voetballend vermogen, en is Stefan wat mij betreft in het geheel voorbijgestreefd.

27 maart 2017 om 21:37

Een bondscoach moet altijd een Old Fart zijn.... Gepokt en gemazeld, ervaren, gearriveerd. Die onbewezen/jonge namen gaan juist weer een Blind scenario veroorzaken. Niet doen!!!!

Geen voorstander van Van Gaal. "we weten het even niet meer, dus vragen we maar de laatste bondscoach die het goed deed weer terug". Dat heeft alle schijn van een paniekactie.

Ook geen voorstander van een buitenlandse bondscoach. Die kan onmogelijk het Nederlandse voetbal en de spelers die we hebben net zo goed kennen als een Nederlander. Op de een of andere manier zie ik het ook niet echt voor me, iemand als Jurgen Klinsmann die bij Roda - Feyenoord of Heracles - PSV zit om spelers te bekijken. Verder heeft Nederland natuurlijk wel een fantastische reputatie op het gebied van trainers (hiddink, Michels, Van Gaal, Advocaat, Koeman, Cruijff, Beenhakker), daar doe je toch een beetje afbreuk aan als je een buitenlandse coach neemt.

En waar de naam Ten Cate ineens vandaan komt begrijp ik ook niet zo goed. Die heeft nog nooit een serieuze prijs gewonnen. Twee bekers en een Johan Cruijff Schaal, da's alles.

Mijn eerste keus zou Frank de Boer zijn. En als die niet wil, dan zou ik het Ron Jans wel willen zien doen.

27 maart 2017 om 17:01

Beenhakker die al eerder faalde met Oranje en Ronald de Boer naar Twente durfde te sturen? Nee man, hou op hoor.. En je vind Ten Cate een ongeschikte kandidaat maar noemt vervolgens wel Jans? Dat snap ik niet. Ten Cate heeft een goede, aantrekkelijke voetbalvisie hoor, en veel meer ervaring dan Jans. Als je met Jans komt kun je net zo goed -met alle respect voor John- Van den Brom meteen bondscoach maken (die niet met druk in de absolute top om kan gaan, maar los daarvan).

27 maart 2017 om 18:12

Ten Cate heeft weinig klaargespeeld als eigen man, dat heeft Ron Jans toch wel degelijk.

27 maart 2017 om 18:29

Pertinent onwaar. Ze hebben dezelfde prijzen behaald in Nederland, en Ten Cate heeft in Hongarije de beker gewonnen. Verder heeft Ten Cate veel meer ervaring en heeft veel grotere clubs getraind dan Jans. Op basis van hun CV kies je dus Ten Cate. Dat zal elke Peno medewerker je zeggen (mn zusje is het, zit nu toevallig naast me en knikt instemmend).

27 maart 2017 om 19:08

"ze hebben dezelfde prijzen behaald in Nederland, en Ten Cate heeft in Hongarije de beker gewonnen. Verder heeft Ten Cate veel meer ervaring en heeft veel grotere clubs getraind dan Jans."

Dat is toch juist heel erg een argument in het voordeel van Jans?

Ten Cate is 29 jaar geleden begonnen als hoofdcoach in het betaald voetbal en heeft o.a. Ajax, MTK Boedapest, Panathinaikos, Al-Ahli, Al-Jazira en Shandong Luneng getraind. Dat zijn allemaal topclubs in eigen land, die vaak meedoen om de prijzen.

Jans is 15 jaar hoofdtrainer in het betaald voetbal en heeft Groningen, Heerenveen, Standard Luik en PEC Zwolle getraind, op Luik na allemaal clubs die vrijwel nooit wat winnen.

En toch hebben ze ongeveer dezelfde erelijst.

Punt voor Jans, zou ik zeggen.

27 maart 2017 om 19:22

Een erelijst statistiek vergelijken is natuurlijk belangrijk, maar is ook heel vaak van geluksfactoren afhankelijk. Je moet naar de ervaring in enge zin kijken. Ten Cate heeft over de hele linie op een veel hoger niveau (topsportklimaat e.d.) en dus ook met grotere spelers gewerkt dan met alle respect kleine, onbeduidende boerenprovincieclubjes waar niets hoeft maar alles mag/mooi meegenomen is. Jans is niet gewend aan de sterke meespelende belangen en de druk waar Ten Cate wel ervaring mee heeft. Bottom line: Ten Cate brengt meermet zich mee dan Jans.

28 maart 2017 om 12:16

"beenhakker die al eerder faalde met Oranje en Ronald de Boer naar Twente durfde te sturen?"

Ja zo kan je elke succesvolle coach wel neerhalen.
1990 kan je meer op het conto schrijven van de Knvb en Michels.

28 maart 2017 om 15:07

Uhh, Beenhakker was de coach in 90 hoor... Dat heeft niks met Michels te maken.

28 maart 2017 om 15:36

Beenhakker begon toen wel aan een onmogelijke opdracht: de waterdragers van 1988 waren zelf ineens ook vedetten geworden en de groep wou Cruijff, wat volgens de verhalen door Michels geboycot werd.

29 maart 2017 om 19:44

Van die verhalen is nooit concreet iets bewezen. Niemand heeft dat ooit echt hard kunnen maken. Michels is in mijn optiek op het juiste moment gestopt. Je moet namelijk juist op het hoogtepunt van je succes vertrekken, want daarna kan het alleen maar bergafwaarts gaan en daarmee tormenteer je je excellererende optreden. Kijk ook maar naar Del Bosque, Scolari en Low. Dus nee, ik vind het allemaal wat rond de pot draaien. Beenhakker kon het gewoon niet, was ongeschikt als bondscoach van Oranje.

Weg met de Hollandse School. Het wordt tijd voor een buitenlandse trainer aan het roer. Ranieri zou een prima kandidaat zijn. Heeft het al bewezen met kwalitatief niet de sterkste selectie het maximale eruit te halen. Gewoon wat inzakken, net als 90% van de andere landen met dezelfde kwaliteiten als Nederland doet, en dan met snelle mensen (robben, Depay) en een balvaste spits (dost, Janssen) er uit komen. Succes gegarandeerd.

27 maart 2017 om 18:38

5-4-1 ruit. Gruwelijk on-Nederlands. Maar zou ook weleens gruwelijk effectief kunnen blijken. Achterin dichtspijkeren en die 4 a 5 jongens voorin het voetbal laten doen. Gokken op een counter. Dus snelle mensen aan de flanken op het middenveld vereist die loopvermogen hebben. En zowel in balbezit als verlies lijkt het op het Van Gaaliaanse 5-3-2 zoals we dat in 14 hanteerden.

Op doel: niet belangrijk. Steek, Jurjus, Hahn, Cillessen, noem ze maar op.

Achterin vrnl Janmaat, Tete, Van Dijk, Viergever, Dijks of Tete, De Vrij, Van Dijk, Viergever, Dijks. Vul maar in.

middenveld op rechts Karsdorp, Fosu Mensah in de punt naar achteren, Klaassen/wijnaldum/van de Beek/propper/van Ginkel noem maar op in de punt naar voren, en dan links een Haps/berghuis/van Aanholt vul maar in.

Janssen in de spits.

Op de bank jongens als Promes, Depay, El Ghazi e.d.

Aan Dost heb je in dit systeem niks dus hoef je niet eens te selecteren.

Luis Filipe Scolari? Of zit hij ook ergens in China.

Het is niet verkeerd om een buitenlandse coach als Nederlandse bondsoach aan te trekken als opvolger van Danny Blind. Er zijn echt zo veel goede trainers beschikbaar Capello deed het niet verkeerd bij Engeand, Klinsmann het zelfde bij Usa. Maar naar mijn optiek is een Scandinavische trainer het meest geschikt voor Nederlands Elftal, zoals Morten Olsen of Lagerbeck van Ijsland of zoiets, die kan het Nederlands Elftal echt veel beter spelen dan met een Nederlandse trainer.

Over Ron Jans gesproken vind ik hem nog wel te licht voor zware taak als trainer van het Nederlands Elftal, want hij heeft wel een prijs gewonnen (KNVB-beker) met PEC Zwolle. Hij speelt wel met Nederlandse clubs aantrekkelijk en aanvallend voetbal, maar met de vedettes werken is voor hen wat anders dan met een normale betaalde voetballers.

Over huidige generaties trainers wil ik iets uitlaten dat het allemaal te licht is bevonden voor een zware taak als coach van het Nederlands Elftal. Frank de Boer en Giovanni Bronckhorst zijn nu afgehaakt als kandidaten voor de vacature van als coach van Oranje. Het is voor de Knvb moeite waard om eens te kijken bij Duitse, Deense of uit een andere land een trainer te vinden die echt Oranje uit slop wil trekken als we nog een kans maken om naar de WK te mogen gaan als we kwalificeren als beste nummer 2. Nu wetern we het dat nu voorlopig heel slecht voorstaat dat Oranje nu op 4de plaats bezit in de groep A met Frankrijk, Zweden, Bulgarije, Wit-Rusland en Luxemburg. Net als andere mensen willen we het snel weer beter gaat met Oranje als een buitenlandse coach aangetrokken wordt als bondsoach van Nederland.

27 maart 2017 om 19:17

Lagerback is inderdaad een absolute geweldenaar. Fantastisch hoe hij het met Ijsland deed! Maar is niet beschikbaar... Olsen wel! Doe die inderdaad maar! Briljante vondst van je! Morten Olsen!

Ok, dus wat hebben we nu? We hebben Adriaanse, Prandelli, Olsen, Blanc en in principe ook Van Gaal beschikbaar. Welke serieuze opties zijn er nog meer? Ik wil ook naar de structuur over de hele linie kijken, want bij de bond moet ook het nodige gebeuren. Je moet daar mensen zoals Westerhof en Baan hebben die er de scepter zwaaien.

27 maart 2017 om 20:44

Mee eens, dat zou het ook geen verkeerde keuze zijn dat ze Morten Olsen aan trekken als vcoach van Oranje. Olsen kent het Nederlandse voetbal erg goed tijdens zijn periode als Ajax-coach.

27 maart 2017 om 21:12

Daarnaast spreekt hij ook goed Nederlands en heeft dus geen integratieperiode nodig waarin hij even moet wennen en zo. En de Scandinavische cultuur is vergelijkbaar met die van het Noordelijke vasteland van Europa. Dus dat bijt elkaar niet. Morten Olsen zou een verdomd goeie zet zijn van de Knvb....

Geen enkele trainer die zo goed met jonge talentvolle gasten weet om te gaan en er ook alles weet uit te krijgen is een trainer als v. Gaal. Met de media misschien wat moeilijk maar daarmee win je geen wedstrijden.

Dick advocaat... als die het wordt kijk ik nooit meer voetbal. Dat zou echt wanbeleid zijn zo'n onbetrouwbaar iemand helpt niemand verder. Zijn kwaliteiten achterwege, die man is na een week zo vertrokken...

27 maart 2017 om 18:41

Net wat je zegt! Dick Awol zou een enorm zwaktebod zijn. Bovendien heeft die nu al vaak genoeg bij Oranje gezeten, daarom moet nu een ander het eens worden.

Alsjeblieft nog 1x Louis van Gaal! De enige die ik direct in staat acht om deze groep met een aantal zichzelf overschattende spelers tot een echt team te kneden.

Die trainer van Arsenal stopt er toch ook mee? Wenger kiest altijd voor mooi voetbal ðÿ‘

27 maart 2017 om 17:45

Steve gaat meer achter de vrouwen aan dan dat hij zich met voetbal bezig zal houden

28 maart 2017 om 15:38

Wenger is zo ver over datum en bovendien een enorme klager.

Doe eens gek, vraag Ranieri of hij wil coachen. Weten we in ieder geval zeker dat er meer Champions League spelers inkomen en dat er een frisse wind zal komen die niet perse koste wat het kost aan de Hollandse school vast wil houden.

Off topic; Mij lijkt een bondscoach die 3-5-2 wil spelen wel interessant

Reserves
Bmi
Blind reserve voor Hoed, Aanholt of Strootman
Robben kan altijd voor Dost of Janssen natuurlijk

Doelman
De Vrij
V. Dijk
Hoed
Karsdorp
Wijnaldum
Strootman
v. Aanholt
Wes/Klaassen
Dost
Janssen
27 maart 2017 om 18:11

Dat is toch gewoon 5-3-2, wingbacks of niet, ik zie mensen dit wel eens vaker als 3-5-2 opschrijven maar die jongens spelen toch als backs tussen de linies niet als klassieke buitenste middenvelders in zo'n opstelling?

27 maart 2017 om 19:08

Die twee man helemaal achterin moeten in balbezit wel door kunnen schuiven als die wingers meer voorwaarts staan. Dat gaat met De Vrij en Hoedt nooit werken. Zn opstelling is niet realistisch.

27 maart 2017 om 18:45

Haal die Strootman er maar uit. Je verdediging snijdt geen hout in dit systeem. De Vrij en Hoedt kunnen niet uiitwaaieren. Speel je met een 3 mans achterhoede dan is het een harde eis dat de buitenste twee verdedigers ook wijd moeten kunnen spelen. Een pure centrale verdediger kan dat niet. Met Tete en Dijks aan weerszijden van Virgil zou je wel zo kunnen spelen. Hoedt is sowieso niet zwaar genoeg. De Vrij eigenlijk ook niet. Je ziet altijd dat ectomorphe voetballers altijd in de problemen komen wanneer het fysiek wordt en dat ze dat 10 van de 10 keer verliezen. Daarom kun je ook bijvoorbeeld niet met een Sinkgraven op het middenveld aankomen, dan wordt je compleet overklast.

28 maart 2017 om 05:08

Serieus bij een 3mans verdediging wil jij 2 backs opstellen? Juist bij een 3mans verdediging stel je centrale verdedigers op. In de meeste gevallen zullen 2 verdedigers een directe tegenstander krijgen en heb je er een voor de rugdekking.
Centraal zou ik altijd de Vrij opstellen. Met daarnaast Virgil van Dijk en Marine Indi of Hoed.
Daarnaast heb je ook nog Bruma
De Vrij en Hoed houden zich zeer goed staande in Italië waar ze niet schuwen om de beuk er in te gooien.
Op de flanken kan je links Willems, Pieters, van Aanholt, Ake of Haps
Op Rechts Karsdorp of Janmaat
Middenveld Nigel de Jong, Strootman en Wijnaldum. Als backup Klaasen en van Ginkel, Vilhena, propper Daarnaast ook eens kijken hoe Fer en de Guzman er voorstaan.
En voorin zou ik van Persie, Janssen of Dost met daarom heen in een vrije rol Robben, Depay, Lens, Promes en de ontwikkeling van Kluivert nouw in de gaten houden

28 maart 2017 om 15:05

Nee, twee centrale verdedigers die het vermogen hebben om ook wijd te kunnen spelen. Tete en Dijks kunnen dat omdat ze in de jeugd veel als cv hebben gespeeld. Zij zijn polyvalent en multifunctioneel, zoals De Mos dat noemt. Drie zuivere centrale verdedigers in de zin van stoppers gaat in een 3 mans verdediging hoe dan ook nooit werken. Nigel de Jong is oud nieuws, Fosu Mensah is er en ook veel beter omdat ie ook box to box kan spelen en voetballend vermogen heeft. De Jong is veel te beperkt. Strootman heeft ook niks bij Oranje te zoeken. Fer zou ik idd wel een kans willen gunnen, al is hij ook een risico, tactisch nogal onbenullig en ik krijg vaak de indruk dat ie staat te slapen. Maar hij brengt natuurlijk wel forse power op het middeneld!

Wat de Knvb nodig heeft is totale verandering.
Vraag van Gaal om als technisch directeur aan te treden en de poppetjes op de bepalende plekken in te vullen.
Dat zou de enige manier zijn om de zooi binnen de Knvb op te lossen.
Als je een goeie structuur hebt met degelijke mensen met voetbalverstand op de juiste plekken,dan hoef je echt niet een trainer uit de topkringen als bondscoach aan te nemen.

27 maart 2017 om 18:48

Van Gaal als opperhoofd van de Bond? Mwa, ik denk dat hij niet gelukkig wordt van een dergelijke desk job. Staat teveel van de wereldse realiteit af. De man is autistisch en heeft daar het geduld/rust niet voor. Rob Baan of Hans Westerhof zijn wel goede beleidsmakers.

28 maart 2017 om 15:40

Inderdaad. Zou graag Wim Jonk in een meer bepalende rol zien tussen veld en kantoor in. Veel vertrouwen in zijn vakkenis, maar daar zijn we het volgens mij wel over eens. Wat ik ook mooi zou vinden is Van Gaal met Edgar Davids al assistent.

29 maart 2017 om 19:53

Nee Jonk gewoon in een veldrol. Vertrouw je mensen zoals Baan en Westerhof de bond niet toe? De bond is bij hen echt wel in goede handen hoor. Ik wil Jonk gewoon op het veld hebben. Ook om sociale redenen. Geen Davids svp. Dat is een troublemaker en een verdeler, geen binder. Winter erbij zou ik wel een goeie zet vinden, of Roy. Maar die liggen beide al vast bij Ajax. Maar je moet niet teveel assisten erbij gaan halen, want dat is voor spek en bonen. Gewoon een bondscoach met een senior assistent, en 2 specialistentrainers die natuurlijk ook wel hun zegje meepraten, maar geen tactische eindveranwoordelijkheid hebben, meer hun two cents inbrengen zeg maar. Ze houden zich vooral bezig met de spitsen en keepers. De bondscoach is tactisch eindverantwoordelijk en doet samen met de senior assistent het beleid en de veldtrainingen. Adriaanse, Jonk, Mols en Hesp zou perfect zijn. En dan een type Israel erbij die meer in de luwte werkt en de scouting en tegenstanderanalyses doet.

Het liefst zie ik een buitenlandse coach komen die niets heeft met "de Hollandse school". Dat systeem werkt niet meer met dit spelersmateriaal. Ik ergerde me gisteren bij SV dood aan Co Adriaanse die erover begon dat Oranje toch vooral een coach nodig heeft die het elftal aanvallend en attractief voetbal laat spelen.
We hebben drie nieuwe speerpunten nodig voor Oranje: 1 Resultaat, 2 Resultaat en 3 Resultaat. wanneer die drie punten in orde zijn kan er eventueel nog gekeken worden naar aanvallen en attractief voetbal maar zeker niet eerder.
Graag een Italiaanse, Duitse of Portugese coach. Die zorgt er ten minste voor dat het elftal in elk geval defensief op orde is. Je kan moeilijk winnen wanneer je zelfs tegen Luxemburg niet de nul kunt houden.

Zou Michel Preud'homme geen goeie optie zijn? Stopt na het seizoen sowieso als coach bij Club Brugge, dus komt binnenkort vrij. Is iemand die de discipline weer erin kan slepen, een geheel kan maken en heeft al gepresteerd in Nederland.

Ach als ze het echt niet zien zitten in buitenlandse kandidaten dan zit er maar een ding op,
John van Den Brom.

Net zo inhoudsloos als Blind, maar met meer ervaring, zijn we bij AZ van John af en kan het Nederlands elftal even op dezelfde manier door zodat er binnen de directie nog ontslagen vallen.

Op dit moment hebben ze een Bondscoach/Interim nodig die in een korte tijd het maximale eruit perst. D.w.z: Iemand met veel internationale trainings ervaring. De boel op scherp zet, Tactisch sterk zeer sterk is. Iemand die niet het wiel probeert opnieuw uit te vinden.

In mijn ogen mijn top 5 NL kandidat.
1. Louie van Gaal
2. Koeman & Koeman
3. Co adriaanse & Ten Hag
4. Bert van Marwijk (helaas niet beschikbaar)
5. Ten Cate & Gullit


A.u.b. Niet doen!!!!! "Beginnende Coaches" zoals:

- F. De Boer
- P. Cocu
- Gio
- J. Stam
- Fraser
- Ten Hag (alleen)

27 maart 2017 om 19:05

Dit topic heeft als titel Koeman wil niet. Dus die kun je vergeten. En geen beginnende trainers als bondscoach graag. Stam, Fraser en Ten Hag al helemaal niet. Ook geen horken zoals Verbeek, Wouters e.d. Ook geen types Jans en Maaskant. Gewoon een trainer van formaat. Dat kan dus een Van Gaal, Adriaanse, Prandelli of Blanc zijn. En om te beginnen mensen die ook daadwerkelijk beschikbaar zijn. Geen luchtfietserij!

Luis Enrique hoor ik niemand over, die is straks ook beschikbaar.

27 maart 2017 om 21:13

Is een beginnend trainer.....

Ik zie de KNVB nog wel met Wilmots aankomen.

Knvb kijk eens buiten je comfort zone! Of is het trots om enkel en alleen naar Nederlandse kandidaten te overwegen? De namen die je hoort... Louis van Gaal, Frank de Boer en Ronald Koeman gaan echt niet komen, Gullit en Seedorf zijn qua ervaring en inhoud geen haar beter dan Blind en qua uitstraling zijn Van Bronckhorst en Cocu dezelfde soort zoutzakken. Dan wordt Ten Cate ineens genoemd, waarom? Omdat-ie Nederlander is en coach van beroep, maar voor de rest? Gast heeft het bij NAC Breda aardig gedaan, bij Ajax niks gepresteerd en bij FC Barcelona en Chelsea FC enkel in de schaduw een rol gehad. Moet dat dan per se voor Oranje!?

Denk gewoon eens groot en bovendien revolutionair! Zet vol in op Wenger, Low, Klinsmann, Bielsa of Olsen!

Met Wenger win je de oorlog niet (zie Arsenal), Low gaat echt niet komen en indien wel, dan moeten we uitkijken dat onze spelers straks niet allemaal uit hun neus lopen te peuteren.
Je gaat toch niet denken dat Klinsmann Nederland kampioen maakt als we tegen Duitsland de finale spelen.
Bielsa prima trainer, maar gaat bij Lille aan de slag.
Olsen niet verkeerd, maar in die leeftijdscategorie kan je beter voor Fabio Capello gaan.

We moeten gewoon als de Belgen doen en dat is een buitenlandse coach aanstellen met een Nederlandse assistent.

Wenger met Bergkamp of Ranieri/Capello met Gullit

Leo beenhakker!! de man die een kansloos zootje naar grote eind toernooien heeft gebracht.. nou dat elftal van ons begint er op te lijken dus moet goed komen

Ik zou het als ik Van Gaal was niet doen. In 2014 verwachtte niemand er wat van op het WK maar wordt Oranje wel derde na pas uitgeschakeld te worden op strafschoppen van de verliezend finalist. Dat neemt niemand hem af, alleen hijzelf als hij nu instapt in een vrij uitzichtloze situatie en grote kans op gezichtsverlies. Alleen als hij zelf echt het volste geloof er in heeft er iets van te kunnen maken en daar ook de steun van krijgt van alle spelers en de Knvb zou hij het nog moeten overwegen.

Van Frank de Boer en Van Bronkhorst begrijp ik het ook volkomen, De Boer kan na Inter niet nog een debacle op zijn CV gebruiken en Van Bronkhorst heeft de landstitel met Feyenoord voor het grijpen en nog genoeg perspectief daar om er nog meer moois van te maken.

Eigenlijk wens je nu niemand de baan als bondscoach van Nederland toe. Het WK is al uit zicht en toch zal de nieuwe trainer deels verantwoordelijk gehouden worden met het niet kwalificeren als het definitief mislukt. Ook is de Knvb zelf een bende. Laat eerst het bestuur van de Knvb weer orde op zaken stellen en de boel opruimen.

Het is toch een hard gelach als je weer bij Van Gaal uitkomt. Is er echt geen enkele andere coach geschikt die bij de KNVB de cursus CBV heeft gevolgd? Of gaat de KNVB weer iemand voor de groep zetten met amper wat ervaring?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren