Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij is de grootste acteur in het voetbal, je kan hem amper aanraken’

Laatste update:

Neymar wordt gezien als een van de beste voetballers ter wereld. Toch is niet iedereen fan van de kwaliteiten van de aanvaller van Barcelona en Brazilië. Mikael Lustig blikte in aanloop naar het WK-kwalificatieduel van Zweden met Wit-Rusland terug op de Champions League-wedstrijd tussen Celtic en Barcelona, in november 2016.

Lionel Messi nam beide treffers in de 0-2 zege van Barcelona voor zijn rekening, maar het was ook Neymar die de defensie van Celtic handenvol werk bezorgde. "Hij valt altijd meteen op de grond, bij het minste contact", zo stelt de Zweeds international. "Hij is de grootste acteur in het voetbal, je kan hem amper aanraken."

Lustig stelt dat voetballers gedwongen worden om voor een hardere aanpak te kiezen, om de betere spelers in kwestie tegenstand te bieden. "Neymar is een betere voetballer dan ik ben. Dus je probeert om op zijn niveau te komen en soms heb je trucs nodig. Je moet proberen erachter te komen wat hij van plan is, in zijn hoofd komen."

Neymar is de grootste acteur in het voetbal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vergeet de afgelopen wedstrijd niet tegen psg !

22 maart 2017 om 09:57

Wees nou maar blij dat er dit soort spelers op de velden lopen , Neymar is een balkunstenaar die soms alleen d.m.v. een overtreding is af te stoppen. En dat is al helemaal het geval als je Mikael Lustig heet, die af en toe nog gillend wakker word midden in de nacht. Ik kan alleen maar genieten van deze jongen , hij en nog een aantal zijn de reden dat ik naar voetbal kijk.

22 maart 2017 om 10:05

Neymar is natuurlijk een uitstekende voetballer. Maar valt bij het minste of geringste contact. Sterker nog hij valt al als je in de n uurtje komt.
Het irritante daarvan is dat de arbitrage in la liga /CL vaak op de hand van barca zijn waardoor hij telkens de vrije trap /pingel mee krijgt.
In Engeland zou hij daarom niet kunnen excelleren omdat daar n paar tandjes harder (normaal) gevoetbald wordt en de arbitrage wat minder snel fluit.
Daarom zie je ook Messi niet snel naar Engeland gaan...omdat hij weet dat ook hij daar niet beschermd wordt zoals in la liga.

22 maart 2017 om 10:06

Uurtje moet in de buurt zijn 😊

22 maart 2017 om 11:55

Messi zou het in engeland denk ik wel aan kunnen. Want ik heb nog nooit een speler gezien na ronaldinho die zoveel getrapt werd, maar toch door blijft gaan. Neymar is een ander geval.

22 maart 2017 om 10:24

Die wedstrijd tegen PSG zal ik zeker niet vergeten! Wat speelde hij goed zeg! Weergaloos!

22 maart 2017 om 10:41

Inderdaad! Dat gefrustreerde natrappen van hem was echt weergaloos!

22 maart 2017 om 11:14

Wel toepasselijk, want gefrustreerd natrappen is precies wat Lustig doet in dit artikel.

22 maart 2017 om 12:53

Hahaha, je hebt gelijk. Scherpe reactie. Ik walg alleen van die - in mijn ogen - onsportieve acties van Neymar en met name van Suarez. Dat gedram, dat gezeur, dat vallen, dat vragen om kaarten, de schwalbes, die verongelijkte bekken iedere keer weer. Het is van Lustig is geen prijzenswaardige actie om Neymar (een collega voetballer) in de media aan te vallen. Maar dat valt m.i. In het niet bij wat die twee kwallen voorin bij Barcelona telkenmale doen.

22 maart 2017 om 15:47

Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe mensen steeds dezelfde wedstrijden blijven aanhalen om spelers te bekritiseren. Neymar is een genot om naar te kijken, speelt defensies soms volledig in de vernieling en moet gewoon beschermd worden.
Het is weer zo een typisch geval van alleen onthouden wat je kan gebruiken als argument om je eigen waarheid te verdedigen. Ik heb dit weekend de wedstrijd tegen Valencia gekeken en toen bleef hij bijna altijd recht tot er iemand echt hard in ging. Op andere momenten ging hij dan wel makkelijk neer, maar we houden misschien best even rekening met de snelheid van uitvoeren en hoe een klein tikje iemand volledig uit evenwicht kan brengen.

Ik ben echt benieuwd hoeveel van de criticasters fan zijn van Bale of Ronaldo. Want die gaan misschien nog wel net iets makkelijker neer bij contact, net omdat ook zij zo enorm snel zijn en een kleine tik genoeg kan zijn om een duikeling te veroorzaken.

25 maart 2017 om 12:27

Idd. Want die mensen met zo'n terrabyte geheugen herinneren zich vast wel die schwalbe van Ronaldo laatst tegen Atletico. Brengt ten slotte zichzelf uit balans. En dat natrappen van Neymar tegen psg was smerig maar vorig seizoen kon Ronaldo vertrekken omdat hij na een actie iemand gewoon trapte. Bale laatst de stoppen doorgeslagen en laten we vooral maar niet beginnen over Pepe en Ramos. Die dragen maagdelijk wit maar besmet met rode kaarten. En spelers als neymar moeten juist opspringen en vallen om niet te eindigen zoals gister bij ierland - wales

Jij was te traag, dat al om te beginnen.

En waarom moet hij ten allen prijze proberen recht te blijven wanneer hij na een foutief contact meer voordeel haalt uit een gefloten overtreding ? Je speelt professioneel voetbal, dan haal je alles uit de kast wat reglementair toegelaten is om te winnen.

Zo een Lustig is zo een typische verdediger voor de Schotse competitie, hij zit dus op zijn plaats. Redelijk onhandig, enkel brute kracht en wanneer een pluimgewicht als Neymar dan zijn kwaliteiten uitspeelt tegen hem, dan is deze jongen dus van mening dat Neymar het fysieke gevech met hem moet aangaan.

Zo dom is Neymar niet, die pakt jou met zijn kwaliteiten.

22 maart 2017 om 08:50

Nou wat een argument zeg. Neymar (en anderen) gaan meteen naar de grond als ze de controle over de bal kwijt zijn. Dat heeft niets met professionaliteit te maken.

22 maart 2017 om 10:12

Haha! Lustig is grappig. Hij zegt dat hij 'trucs' gebruikt, maar andersom mag het niet. Want soms valt hij te snel en is het inderdaad irritant, maar ook dat is een truc. Over het algemeen vind ik Neymar echt geen aansteller, want het is onzinnig om te stellen dat hij altijd maar door moet blijven gaan ook bij kleine tikken. Die gasten krijgen er namelijk genoeg.

22 maart 2017 om 11:44

Dat heeft alles met professionaliteit te maken. Wanneer de tegenstander jou onreglementair hindert waardoor je de controle over de bal kwijt raakt en je gaat niet naar de grond vertikken scheidsrechters het om te fluiten en ben je de bal dus kwijt. Als je je als een professional laat vallen hou je balbezit... het is niet netjes, maar zolang scheidsrechters niet fluiten wanneer je na een lichte overtreding half struikelend bij de bal komt maar hem daardoor niet in bezit kan houden is het alleen maar professioneel om aan te geven dat het een overtreding was. Het probleem ligt niet bij de spelers. De scheidsrechters hebben de spelers zo gemaakt met hun manier van fluiten...

22 maart 2017 om 08:51

Ha wat leuk weer zo'n typische fanboy die het gedrag van zijn held weer goed probeert te praten! Haal dat bord nu is voor je hoofd weg een kijk naar Neymar (en er zijn er een hoop meer die er een handje van hebben) zoals die daadwerkelijk is; een fantastische voetballer maar ook een hele achterbakse smeerlap die alles uit de kast zal halen om zijn tegenstander een kaart aan te naaien en te winnen.

22 maart 2017 om 11:45

Wanneer de tegenstander jou onreglementair hindert waardoor je de controle over de bal kwijt raakt en je gaat niet naar de grond vertikken scheidsrechters het om te fluiten en ben je de bal dus kwijt. Als je je als een professional laat vallen hou je balbezit... het is niet netjes, maar zolang scheidsrechters niet fluiten wanneer je na een lichte overtreding half struikelend bij de bal komt maar hem daardoor niet in bezit kan houden is het alleen maar professioneel om aan te geven dat het een overtreding was. Het probleem ligt niet bij de spelers. De scheidsrechters hebben de spelers zo gemaakt met hun manier van fluiten...

22 maart 2017 om 11:58

Nee, je bent blijkbaar vergeten dat de oorzaak hiervan nog steeds bij de spelers ligt en niet bij de scheidsrechters. Het is begonnen met de simulatie van spelers, waardoor voor scheidsrechters het steeds lastiger is geworden om te beoordelen of er sprake is van een overtreding of een duikeling. Als gevolg hiervan fluiten scheidsrechters minder snel als er weinig aan de hand lijkt, ook al is het een overtreding. Als gevolg daarvan kiezen spelers er dan weer voor om maar snel naar de grond te gaan omdat een scheidsrechter anders niet fluit. Het zijn de spelers die het hier zelf naar gemaakt hebben met hun duikelingen.

22 maart 2017 om 08:55

Dat ze slim een overtreding uit lokken verdient in mijn ogen niet de schoonheidsprijs, maar swa..zo lijkt het tegenwoordig te werken.

Wat mij het meest stoort is het feit dat ze neergaan alsof ze 10 minuten uitgeschakeld zijn, maar vervolgens weer vrolijk opstaan als er gefloten is (of genoeg tijd gerekt is). Zo een Suarez is daarin de ergste, elke keer als hij de bal in de voeten krijgt met een verdediger in zijn rug gaat zijn hand naar z'n enkel en doet hij alsof hij een enorme rotschop gekregen heeft. Wordt er gefloten dan staat hij na een halve minuut huilen weer op en als er niet gefloten wordt maar Barca heeft de bal nog en kan gevaarlijk worden dan staat hij vrijwel meteen weer op om deel te nemen aan de aanval. Dat noem ik niet slim zijn, dat noem ik vals spelen.

22 maart 2017 om 12:01

Suarez is inderdaad een goed voorbeeld van overdrijving. Het is ook niet voor niets dat je bij Suarez pas bij een herhaling kan beoordelen of hij nou daadwerkelijk hard geraakt is of niet. Zijn reactie is namelijk hetzelfde ongeacht hij makkelijk naar de grond gaat of dat hij wel degelijk een doodschop krijgt.

22 maart 2017 om 08:55

Hij zegt niet dat "hij moet ten allen prijze proberen recht te blijven".

Hij zegt ""hij valt altijd meteen op de grond, bij het minste contact"

Tussen die 2 uitersten zit nog iets ..

22 maart 2017 om 09:06

Ah man, ga weg. Neymar is een geweldige voetballer, maar je zag tegen PSG zijn ware aard bovendrijven. Ik dacht dat ik 90 minuten lang een reclame van Auping aan het kijken was, die jongen lag enkel en alleen op de grond. Verschrikkelijk en bloedirritant.

Hij hoeft niet ten koste van alles overeind te blijven, maar wat die jongen doet is gewoon pure naaierij. En volgens mij is dat noch professioneel, noch collegiaal.

22 maart 2017 om 10:24

Hou toch op, als je die wedstrijd bekeken hebt zag je toch ook wel dat Neymar wel degelijk een stuk of 10 neergehaald werd, vooral door die Meunier.

23 maart 2017 om 23:49

Meunier was die gozer die hij vervolgens natrapte en slechts geel voor kreeg toch?

22 maart 2017 om 09:20

Huh wat zeg jij allemaal? Dit is exact de reden dat voetbal zo'n verwijfde sport aan het wordenis, moet je dat dan willen? Dat zegt Lustig helemaal niet, feit is gewoon dat Neymar een doorroller is en een acteur pur sang, schwalbes maken heeft niets van doen met het fysieke gevecht niet aangaan, het is puur bedrog en matennaaierij.

22 maart 2017 om 09:35

Jij bent geen echte liefhebber zo te lezen. Er is geen enkele echte voetballiefhebber die op het vervelende gedrag van Neymar zit te wachten. Er zijn tegenwoordig trouwens wel heel veel spelers die dit vervelende gedrag vertonen. Bij Neymar vind ik het extra jammer omdat ik dat echt een geweldige speler vind. Spelers die hun tegenstander net zo gemakkelijk links als rechts passeren zijn uiterst zeldzaam en Neymar bezit deze zeldzame kwaliteit.

22 maart 2017 om 09:42

Jorisdr

Valsspelen, lees: swalbes, toneelspel en matennaaien is niet reglementair.

Ik word er ziek van. Ik heb dan ook niets met de meeste (niet alle) Zuid-Amerikaanse en Zuid-Europese spelers/competities. In andere sporten worden we tegenwoordig uitgelachen door dit soort toneelspel, niet dat dat leidend is, maar het zegt wel wat.

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen überhaupt fanboy kunnen zijn van dergelijke voetballers. Dat Neymar kan voetballen zie ik en mijn neefje van 3 ook, maar zodra het walgelijke en verwijfde gedrag van spelers als Neymar en Suarez naar boven komt zijn het voor mij niets meer dan smeerpijpen die de sport kapot maken.

22 maart 2017 om 11:21

gelukkig is hij de enige die makkelijk valt. ook al gaat dit niet over andere spelers moet ik gewoon effe aanhalen dat Ronaldo ook voor niks stopt of naar de grond gaat. geldt ook voor suarez. jammer dat niet iedereen zo is als Messi die altijd probeert om te blijven staan.

22 maart 2017 om 13:19

Er zijn genoeg spelers die altijd proberen te blijven staan, dat is niet alleen Messi.

Er lopen tegenwoordig enorm veel huilebalken rond op de velden. Dat wordt voor een groot deel in de hand gewerkt door de scheidsrechters die echt voor elke scheet fluiten. Ooit was voetbal een contactsport waar flink harde duels werden uitgevochten. Tegenwoordig is het een soort veredeld zaalvoetbal waar een deel van de spelers al ter aarde stort als ze boos worden aangekeken. Veel topvoetballers (vooral in Spanje en Italie) zij echte primadonna's die bij alles wat op een duel dreigt te gaan lijken als een stervende zwaan op de grond gaan liggen kronkelen en dit wordt door de arbitrage direct beloont met een vrijetrap en een kaart voor de opponent.

22 maart 2017 om 08:52

Ik had het dan ook graag gezien als er meer Nijhuisjes waren. Eén van het meest vervelende om naar te kijken is neergaan als er iemand jouw kant op kijkt... Daarna volgen bij Neymar de gebaartjes, het vragen om een kaart, het verongelijkt kijken. Ja Neymar is net zo vervelend om naar te kijken als dat je van hem kunt genieten.

22 maart 2017 om 10:47

Ik mis die tijd wel eens dat Atletico echt hard was en ze niet elke tegenstander een kaart probeerde aan te naaien...

Ik zie het ook niet graag maar als Neymar het niet doet gaat hij elke match veel hardere duels en tackles krijgen.. met vroeg of laat grote blessure's tot gevolg. Dan is zn carriere misschien voorbij. Feit is dat als je je laat vallen de scheids fluit en als je je niet laat vallen de scheids niet fluit... Aan wie ligt het dan feitelijk? Maar Neymar en Busquets zijn er wel overdreven "goed" in en dat is voor de toeschouwer toch best wel jammer. Alleen heeft deze discussie zo veel verschillende pro's en contra's en moet je ook rekening houden met het standpunt van de speler zelf dat unanieme mening waarschijnlijk er niet in gaat zitten.

22 maart 2017 om 09:14

Je denk toch niet dat Neymar de enige voetballer in de historie is die hard wordt aangepakt? Cruijff Pelle Bergkamp Moulijn bijvoorbeeld waren allemaal spelers die het van hun snelheid en techniek moesten hebben net als Neymar die zijn ook niet ongelukkig geschopt in een tijd dat voetbal nog gespeeld werd door kerels in plaats van door modepopjes.

22 maart 2017 om 11:48

Pelle moest het van zijn snelheid en techniek hebben? Volgens mij ben je een beetje in de war.

22 maart 2017 om 12:56

Sorry een L te veel ik bedoel de Braziliaanse Pele.

22 maart 2017 om 09:17

Dat er verschillende pro's en con's zijn ben ik met je eens, maar om naar de scheidsrechter te wijzen om zijn gedrag te rechtvaardigen vind ik echt buiten proportie.

22 maart 2017 om 11:53

Ik niet. Ik zie elke wedstrijd die ik kijk minstens 2 acties waarbij een speler alles eraan doet om een tackle van de tegenstander te ontwijken waardoor hij heel licht geraakt wordt en niet direct neer gaat maar haalf struikelend de bal in bezit houdt om deze vervolgens te verliezen omdat hij niet de volle controle over zijn lichaam heeft. Er wordt vrijwel nooit voor gefloten terwijl er wel was gefloten als de speler was gaan liggen... als je het zo bekijkt werken scheidsrechters het gewoon in de hand.

22 maart 2017 om 16:41

Het voetbal is sneller geworden maar er mag ook bijna niets meer in het veld. Voor de eerste de beste struikelpartij wordt er direct gefloten.

Als iedereen toch zo graag nostalgisch voetbal wil, waarom kijkt iedereen dan nog?

Ik lees enkel gezaag over het hedendaagse voetbal, dan kijk je toch gewoon niet klaar? Al dat populistisch gedoe en hypocrisie en dat ouwehoer over dat iedereen vroeger harde kerels waren met Copa's met ijzeren studs en dat geklooi in de modder. Dat is geen voetbal, dat is spelen in de modder zoals biggetjes.

Wat een onzin zeg. Als je een beetje de wedstrijden van Barca volgt dan kan je zien hoe vaak Neymar smerig word geraakt. Hij is gewoon te snel en te behendig voor bijna de gehele Primera Division Defensie. Ook al gaat hij soms te gemakkelijk neer dan is het 9 van de 10 keer nog terecht ook. Dus om nou te zeggen dat hij de grootste acteur in het voetbal is vind ik echt onzin.

22 maart 2017 om 11:56

Precies, hij heeft grote schwalbes begaan, maar over het algemeen wordt hij meestal gewoon (licht) geraakt. Als hij dan voelt dat hij de bal niet meer haalt moet hij wel gaan liggen omdat hij anders balverlies leidt aangezien de scheidsrechters niet fluiten als je door probeert te gaan na een overtreding maar het uiteindelijk niet lukt.

22 maart 2017 om 12:56

Precies, maar dat is ook de slimheid van Neymar al hoewel hij ze tegenwoordig vaker tegen krijgt dan voor. Blijft het gewoon een verschrikkelijk goede voetballer die niet de minste tegenstanders eenvoudig voor schud kan zetten. Hoe vervelend mensen het ook vinden ik vind dat het ook wel een beetje bij het voetbal hoort tegenwoordig. Kijk bijvoorbeeld maar hoe vaak het tegenwoordig met name in de Primera Division, Bundesliga en zelfs onze eigen eredivisie gebeurt.

Ik vind Neymar echt zo'n speler waarvan je denkt jongen heb jij er eigenlijk wel zin in? Hij ligt alleen maar op de grond, loopt constant te zeuren met van die gebaartjes en kijkt echt heel onverschillig uit z'n ogen.

Ik vraag me af of dit ook zo was geweest als hij naar bijvoorbeeld Arsenal was gegaan en de enige grote superster was geweest op de positie waar hij het liefst speelt.

Hij is fysiek gewoon hartstikke zwak, dat zie je aan zijn postuur al. Gooi daarbij dat hij enorm snel en behendig is en dan begrijp je al waarom hij telkens ligt.

Als mensen zelf hebben gevoetbald dan weten ze zelf toch ook dat je op hoge snelheid bij de meest lichte contact uit balans raakt en valt? Schwalbes maken heeft daar dan toch niks mee te maken.

Zijn verhaal komt ook zo eenzijdig en ongenuanceerd over, hij praat over hoe vaak Neymar naar de grond gaat maar niet over waarom. Is dat niet van belang? Zoeken we naar het gevolg of oorzaak? Ik kan niet op 1 hand tellen hoe vaak Neymar bewust getrapt wordt tijdens een wedstrijd van Barã£â£ã¢â§a. Dan heb ik het over alle Barã£â£ã¢â§a wedstrijden over het geheel en niet 1 Champions League wedstrijd in 2 maanden. Met dit soort media berichten voelen voetballers zich blijkbaar gerechtvaardigd om Neymar geblesseerd te trappen want ik heb voetballers vaak ongekend tekeer zien gaan tegen Neymar.

Uiteraard zijn er ook momenten waar Neymar contact heel graag opzoekt en graag geraakt wil worden voor een vrije trap of penalty, en hoewel dat niet zo netjes is gebeurt dat overal in de voetballerij, niet enkel Neymar. Dus het lijkt meer een persoonlijke aanval op hem dan een oproep om algeheel onsportief gedrag in de voetballerij te willen oplossen.

22 maart 2017 om 10:31

Wederom wordt het rechtgeluld... Anderen doen het ook, dus mag Neymar het ook. Nee, het is van die anderen net zo ziekelijk en misselijkmakend.

22 maart 2017 om 15:13

Nee, dat zeg ik niet.

Neymar is een geweldige voetballer, helaas zijn de maniertjes van meneer walgelijk en misselijkmakend. Hij heeft het helemaal niet nodig en mag soms best wat mannelijker zijn. Dat mietjesgedrag van de voetballers tegenwoordig is een nare trend en de scheidsrechters belonen het ook nog eens veel te vaak. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon een prent kreeg als je als een zwaan naar de grond ging?

22 maart 2017 om 11:30

Dat laatste is precies het probleem; de spelers hebben veel meer te winnen dan te verliezen door theater te spelen. Gele kaarten voor schwalbes worden nauwelijks gegeven en als ze al gegeven worden is het alleen voor momenten binnen het strafschopgebied. Van mij mag iemand die midden op het veld voor niets naar de grond gaat ook gewoon een kaart krijgen. En dan mag je zelfs zover gaan dat de kaart gekoppeld wordt aan de straf die 'de dader' zou krijgen wanneer het echt een overtreding was. Dus ga je als een stervende zwaan naar de grond om te faken dat je als doorgebroken speler neergehaald wordt, dan mag je van mij ook gewoon rood krijgen. Doe je dat niet dan is het altijd 'het proberen waard' voor een speler omdat er meer voordeel te behalen is dan dat er nadelen zijn

22 maart 2017 om 12:01

Alleen he(en dit is een geheimpje tussen ons) wordt neymar vrijwel altijd (licht) geraakt en dan heeft het niks met schwalbes te maken op het moment dat je geraakt wordt... dan is het ook een kwestie van, hey ik wordt geraakt, maar als ik nu door ga en ik de bal niet in bezit houdt heb ik balverlies terwijl de tegenstander me onreglementair gehinderd heeft... en als ik val fluit de scheids wel omdat bijna alle scheidsrechters incompetent zijn...

22 maart 2017 om 13:22

Oh dus bij licht contact is het automatisch geen schwalbe meer, puur omdat de definitie zegt 'zonder contact'.

Het is een feit dat Neymar veel te makkelijk naar de grond gaat, ongeacht of er contact is of niet. Als hij eens wat meer zijn best deed kon hij ook na licht contact doorgaan en zo voordeel halen uit het feit dat de speler die hem geraakt heeft nog op de grond ligt....en dan is hij automatisch ook nog eens collegiaal omdat hij geen kaart aannaait.

22 maart 2017 om 13:34

Voetbal is wel een contactsport dus contact hoort er nu eenmaal bij. Als je bij elk licht contact gaat liggen dan hebben we straks zitvoetbal. Wat mij betreft is een schwalbe niet alleen het naar de grond gaan wanneer je niet geraakt wordt, maar ook het groter maken van contact door onnodig of overdreven te vallen. Een overtreding is het onmogelijk maken van normaal voetbal door fysiek contact maar verdedigen hoort ook bij het spelletje

22 maart 2017 om 19:41

afcasander, klein geheimpje tussen ons goed? Als je licht geraakt wordt, door kan lopen maar er voor kiest om te vallen alsof het een stuk erger is heet dat simulatie en een schwalbe. Niet doorvertellen hoor.
.
Nu we deze onzin gehad hebben, Dammie je hebt helemaal gelijk. Er moet een omslag komen in het feit dat het niet meer lonend is, althans dat de kans groter is dat het niet lonend is. Er moet een zero tolerance beleid komen, gesteund vanuit de Fifa/uefa, dan is het snel gedaan met de Neymarretjes van de voetbalwereld.

Het feit dat Lustig zelf al aangeeft dat zijn soort spelers voor een hardere aanpak kiest tegen betere voetballers helpt hem niet echt in deze discussie. Daarmee geeft hij in feite zelf al aan dat hij regelmatig te ver ging omdat hij Neymar anders niet af kon stoppen. Dan moet je natuurlijk ook niet gek opkijken wanneer je tegenstander daar weer op reageert.

Aan de andere kant ben ik het wel met hem eens dat er veel toneelspel bij het voetbal komt kijken tegenwoordig. Er wordt van alles aan gedaan om de scheidsrechter te beinvloeden en spelers hebben meer te winnen dan te verliezen. Hoe vaak zie je niet spelers met veel misbaar naar de grond gaan of volledig onterecht om een ingooi of hoekschop vragen? In het ergste geval krijgt een speler een gele kaart maar dat gebeurt eigenlijk veel te weinig en rode kaarten voor herhaling van dergelijke gedrag worden al bijna helemaal niet gegeven. Kaarten worden echter wel heel regelmatig gegeven voor overtredingen die heel erg lijken door de reactie van de tegenstander. De enige oplossing voor dit gedrag is harder en consistent optreden.

helemaal eens met die lustig. als neymar er niet voorbij komt, laat ie zich vallen. dat is zwak, ziek en misselijk. en jammer voor een voetballer met zijn kwaliteiten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren