Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV-selectie ondergaat grootschalige verbouwing in de zomer’

Laatste update:

PSV ging zondagmiddag met 2-1 onderuit bij Feyenoord en ziet titelprolongatie zodoende achter de horizon verdwijnen. De Eindhovenaren kijken inmiddels tegen een achterstand van elf punten op de Rotterdamse koploper aan en het lijkt onwaarschijnlijk dat de regerend landskampioen deze marge in het restant van het seizoen nog weet te dichten.

Volgens De Telegraaf zou het wel eens zo kunnen zijn dat de ploeg zich na twee kampioenschappen op rij niet meer tot het uiterste weet te motiveren: “We hebben de kwaliteiten en zijn twee keer kampioen geworden. Daar schuilt misschien ook het grootste gevaar in. Wij hebben wellicht wel iets laten liggen wat betreft het alles in het teken willen stellen van de titel. De absolute wil die je bij een ploeg als Feyenoord nu wel ziet”, vertelt Phillip Cocu daarover.

PSV liet in de winter Luciano Narsingh en Florian Jozefzoon vertrekken en mist daardoor snelheid voorin, analyseert het medium. De transferzomer wordt waarschijnlijk een drukke voor technisch directeur Marcel Brands: “Zeker is dat de PSV-selectie een grootschalige verbouwing ondergaat komende zomer, omdat en aantal spelers zijn zinnen heeft gezet op een stap hogerop”, wordt er afgesloten door de krant. Hierdoor kan PSV weer gaan bouwen aan een groep waarin de verzadiging nog niet is opgetreden.

Vind jij dat PSV aankomende zomer de selectie op de schop moet gooien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ja, op de schop gooien, ik denk dat er een aantal spelers zelf weg wil. Denk aan een Zoet, een Moreno, Guardado en Pröpper. PSV zal dan wel vervangers moeten halen.

27 februari 2017 om 07:41

Willens, Van Ginkel, Zinchenko, Siem de Jong zeer waarschijnlijk ook. Ook verwacht ik dat Arias bij het rijtje spelers hoort die jij noemt. Die speelt al een aantal jaar basis en zal een stap hogerop ook zeker zien zitten. Dus al met al is het een grote transformatie, als er echt zoveel spelers vervangen moeten worden.

27 februari 2017 om 09:02

Zinchenko is voor 2 jaar geleend dus die zal wel blijven. Guardado ook grote kans en ik hoop dat van Ginkel nu overgenomen kan worden.

27 februari 2017 om 10:06

Vind het toch wel bijzonder dat er dit seizoen spelers zijn die "hogerop" willen, terwijl ze in de eredivisie al regelmatig door de mand vallen. Welke spelers gaan hogerop? Naar mijn idee gaan ze gewoon een stap opzij alleen dan voor meer salaris. Beetje janmaat taferelen krijg je dan, onderin de PL spelen, maar goed geld vangen.

27 februari 2017 om 10:46

Geef ze ongelijk...

27 februari 2017 om 11:09

Onderschat nooit waar een zaakwaarnemer ze kunnen onderbrengen, zeker internationals.

27 februari 2017 om 11:50

Nou jdg84 niet mee eens. Een arias, moreno, guardado, zoet en propper zijn al 1 of 2x kampioen geworden en nemen psv nog iedere week bij de hand. Tuurlijk was het voor de winter niet geweldig, maar kijk hoe propper en moreno zich na de winter hebben gemanifesteerd. Ik zie zelf zoet (meerder malen zelf aangegeven), willems (1-jarig contract), guardado (Amerika), arias (stap hoger op) en moreno (speelt onder zijn niveau) allemaal zelf wel graag weg gaan. Een de jong en v ginkel zullen ook terug gaan door een huur en voor propper zie ik ook best een mooie club komen. Tuurlijk zei brands dat ze geen uiverkoop gingen houden, maar er staan er echt wel veel op de nominatie. Veel spelers zitten rond de 25-30, sommige hebben ook nog korte contracten en ze hebben het hoogst haalbare in Nederland al (2x) bereikt. Ze dachten in eindhoven dat ze dit jaar weer kampioen zouden worden met dezelfde selectie (geen gek idee) en met de CL er nog wel 3 of 4 van de 8 bovengenoemde konden behouden, maar de realiteit is gewoon dat het waarschijnlijk een troosteloos jaar wordt zonder beker, 4de plek in de CL poule en waarschijnlijk een 3de plek, dus EL. Volgend jaar met jurjus, brenet, isimat, hendrix, ramselaar, pereiro, bergwijn en locadia spelen en dit aanvullen met 3/4 ervaren spelers en je hebt een team dat over een halfjaar weer kampioen kan worden.

27 februari 2017 om 08:44

Ik hoop dat PSV ook nog voldoende geld krijgt voor spelers als Arias en Willems. Die steken op zijn zachtst gezegd niet in hun beste vorm.

27 februari 2017 om 11:28

We moeten het ook allemaal niet overdrijven. Psv heeft een prima selectie om eigenlijk tot het eind mee te doen om de titel.
Dat ze het dit jr niet worden ligt aan een aantal zaken. Ten eerste Fey presteert als n tierelier en gaat als ze zo doorgaan rond de 90 punten uit komen.
Frank de Boer is volgens mij 4x kampioen geworden onder de 80 punten. Dat aantal gaat psv ook dit jr halen..maar is nu niet goed genoeg.
Verder heb je in het eerste seizoen helft ontzettend veel blessures gehad.wat punten heeft gekost/geen ingespeeld team itt Fey met geen of nauwelijks blessures.
Plus waar de Jong vorig jr elke kans omzetten in een goal is nu het tegen overgestelde
Maar het belangrijkste gemis ...is locadia. ..niet dat hij een wereldtopper is maar hij maakt als linksbuiten toch n goaltje of 15 en er gaat altijd dreiging van uit.
Zo'n kans als v bergwijn gister...is bij locadia gegarandeerd een goal.
Maar nogmaals hulde voor Fey dat ze zo goed presteren.

Brands heeft dit jaar gewoon liggen slapen, had moeten door selecteren na vorig seizoen, Psv heeft een gebrek aan goede buitenspelers, teveel huur spelers voor het middenveld die je straks weer kwijt bent, ik verwacht toch dat naast de huurlingen dat Propper, Moreno, Guardado, Willems en Zoet weggaan en dan plus de huurlingen is bijna een heel elftal, dat in combo met het missen van CL zie ik het somber in voor Psv

27 februari 2017 om 08:21

Hoezoo, als je de beste selectie hebt... wat moet je dan?

27 februari 2017 om 08:38

Hoezo heeft Psv de beste selectie dan? Op basis waarvan? Vorig seizoen was het ook al niet geweldig in de competitie, zijn ze verblind door de goede CL prestatie.. Ik persoonlijk vind namelijk de selectie van Psv niks beter dan Ajax of Feyenoord maar men kijkt graag naar namen.. Guardado is bijv niks beter dan de middenvelders van Ajax of Feyenoord, verdediging van Psv vind ik minder dan die van Ajax en Feyenoord ondanks de 'grote' namen.. De aanval is ook niks beter, helemaal dit seizoen niet waar Psv niet eens fatsoenlijke buitenspelers heeft.. Nee het lijkt heel wat maar in de praktijk is het anders

27 februari 2017 om 09:05

Wat moet je dan? Doorselecteren natuurlijk. Juist dan! De beste namen (wat nu echt niet zo is) zegt mij niets. Het beste team wel. Dat kweek je onder andere met scherpte in de selectie te houden door nieuwe spelers. Behaalde resultaten geven nooit garantie voor de toekomst. Deze fout zie zoooo vaak overal in de voetbalwereld. Ik begrijp echt niet dat men daar niet van leert.

27 februari 2017 om 08:59

Helemaal mee eens. Nu hebben we waarschijnlijk 2 verloren seizoenen. Eerst omdat je nalaat door te selecteren (vind ik echt heel erg kwalijk) en vervolgens omdat je een volledig nieuw team moet samenstellen wat dus totaal niet op elkaar is ingespeeld. Dit gebeurd PSV nu al meerdere keren. Je moet gewoon zorgen dat je elk nieuw seizoen 3 nieuwe potentiã«le basisspelers hebt. Dit zou een vuistregel moeten zijn. Doorselecteren is een must voor elke topclub.

Als we dan toch weer helemaal opnieuw moeten beginnen, begin dan wat mij betreft maar met Cocu te vervangen. Ik heb veel respect voor de beste man, maar als coach heeft hij mij nooit kunnen overtuigen.

27 februari 2017 om 10:09

@robertkok

Je schrijft: "brands heeft dit jaar gewoon liggen slapen".

Volgens mij ben je het vooral zelf die heeft liggen slapen. Waarom denk je dat PSV bij de gemeente Eindhoven om steun heeft moeten aankloppen? Omdat de club bulkt van het geld? Bij PSV is men er kennelijk inmiddels ook achter gekomen dat de bomen niet meer tot in de hemel groeien en dat het noodzakelijk is om de tering naar de nering te zetten om niet opnieuw in de problemen te komen. Ondanks dat de club vorig jaar een enorm bedrag heeft opgehaald met deelname aan de CL, bedroeg de winst maar een schamele drie miljoen. Dat geeft m.i. toch wel voldoende aan dat PSV (net als Ajax) een peperdure huishouding heeft en niet meer ongelimiteerd met geld kan smijten. De spelers op de transfermarkt worden ieder jaar duurder, terwijl de inkomsten ver achter blijven bij die groei. En je moet tegenwoordig al 12 miljoen op tafel leggen voor een 19 jarige Braziliaan zonder enige ervaring. Het beleid waarmee PSV groot is geworden en zoveel succes heeft geboekt, is niet langer houdbaar omdat het eenvoudigweg te duur is. Ik heb op PSV fora wensenlijstjes van supporters gezien, die werkelijk volstrekt onrealistisch zijn en vrees dat velen van daarom vreselijk teleurgesteld gaan worden volgend seizoen. PSV gaat Ajax en Feijenoord achterna wat beleid betreft, en zal de komende jaren meer jeugdspelers gaan inpassen. Er is eenvoudig weg niet genoeg geld voor dure aankopen en als er geen CL gehaald zal worden, zal de begroting ook nog eens flink omlaag moeten. Vanaf 2018 moet zelfs de kampioen van NL twee voorronden CL spelen om deelname af te dwingen, waardoor de toekomst er voor iedere Nederlandse topclub niet rooskleurig uitziet. Brands en Gerbrands hebben niet zitten slapen, zoals jij beweert, maar zijn juist op tijd wakker geworden en hebben ingezien dat het PSV beleid haar houdbaarheidsdatum is genaderd. Nu moet jij nog wakker worden.

Maar is toch ook logisch? Daarom moet je doorselecteren. De honger is ver te zoeken na 2 gewonnen titels. Bij Feyenoord bijvoorbeeld is die echte wil er wel. Logisch na jaren noppes. Luuk, guardado, jetro, arias en propper lijken al met hun hoofd ergens anders. Afscheid nemen en investeren in kwalitatief gelijkaardige of misschien wel betere spelers indien betaalbaar. Moreno en zoet zal ik persoonlijk proberen te behouden.

27 februari 2017 om 07:21

Ik zou propoper proberen te behouden.
Propper Ramsleaar en Hendris op middenveld is veel potentie.
Ik zou daar uiteraard wel een concurent bij halen.

En misschien wel een nieuwe trainer?

27 februari 2017 om 09:09

Ik zou Propper dan laten gaan en Van Ginkel proberen binnen te hengelen. Dan heb je een mooi middenveld.

27 februari 2017 om 07:22

Luuk de Jong, Guardado en Propper zijn wel hele belangrijke spelers voor ze hoor! Die kun je toch niet zomaar "laten gaan"? PSV gaat daar nooit vervanging voor vinden van dat niveau die zij betaalbaar vinden! Honger is ook iets wat een coach moet kunnen kweken vind ik, dat zag je bij de beste managers zoals Pep en Ferguson.. Zij konden hun spelers weer hongerig naar prijzen maken!

27 februari 2017 om 07:29

Hoe kan je als speler van een top 3 club nou geen honger meer hebben na 2 titels? Ik snap dat motivatie gezeik niet, als speler wil je toch altijd de beste zijn dus ook na 2 titels, dan wil je toch 3x kampioen worden achter elkaar? Blijkbaar zijn spelers tegenwoordig snel tevreden en lopen ze de kantjes er van af nadat ze vol zitten van succes.. Slechte mentaliteit in mijn ogen heb je dan

27 februari 2017 om 07:35

Locadia is ook een prima spits en guardado vertoont slijtage. Die zal echt wel weg willen en ergens nog cashen denk ik. Zo niet dan hem behouden. Propper vind ik persoonlijk matig dit seizoen.

27 februari 2017 om 09:11

Het is inderdaad tijd voor Locadia! Geeft je ook een veel sneller spel dan met Luuk. Daar ligt toch ook vaak de kracht van PSV

Ik vind dat PSV voor het eerst sinds 2011 niet meer de beste selectie heeft met de beste basiself. Ik vind ze dit seizoen enorm zwak bezet op de vleugels en op de backposities..

Het is eigenlijk voor het eerst in jaren sat ik het gevoel heb dat de selectie van PSV niet in balans is, teveel centrale middenvelders bijvoorbeeld. Dat is wel een kritiekpuntje naar Brands, en iets waar hij in de zomer echt naar moet kijken!

27 februari 2017 om 07:51

Op zich wel een opmerkelijke eerste alinea. Ze hadden al 6 jaar de beste selectie maar nu vind je de backposities zwak bezet? Dit terwijl ze al jaren met dezelfde backs spelen en ook de concurrentie hier niet op gewijzigd is? Qua vleugels hebben ze gewoon heel veel pech gehad met de zeer langdurige blessure van Locadia.

27 februari 2017 om 08:34

Ja, het kan toch dat de selecties van andere teams versterkt zijn in dat opzicht of zich verder ontwikkeld hebben? Ik vind namelijk dat Feyenoord dit seizoen veel betere backs heeft, maar vooral dat PSV er op achteruit gegaan is! Willems en Arias zijn echt geen schim meer van de spelers die ze twee seizoenen terug waren!

27 februari 2017 om 10:20

@prithender

Ik vind ook dat PSV de beste selectie heeft. Maar dat is op papier. Je kunt wel de beste selectie hebben, maar als er teveel sleutelspelers uit vorm of lang geblesseerd zijn, is dat niet meer dan een schijnvoordeel. Ik had voor dat het seizoen begon al voorspeld dat PSV een enorm risico nam met Guardado door hem niet op vakantie te sturen, na zijn deelname aan de Copa. Daarmee pleeg je roofbouw op een speler en helemaal op iemand van die leeftijd. Guardado is geen schim meer van de Guardado van vorig seizoen en dat heeft m.i. vooral te maken met het feit dat hij oververmoeid en dus niet topfit is. Ook Willems en Luuk de Jong zijn geen schim meer van de speler van vorig jaar en drie sleutelspelers die al het hele jaar totaal uit vorm zijn, is gewoonweg teveel van het goede voor een club als Psv. De selectie van PSV mag dan op papier de beste zijn vanwege de ervaring en de evenwichtige leeftijdsopbouw, ze is nu ook weer niet heel veel sterker dan de selecties van Ajax en Feijenoord, want dan had de ranglijst er waarschijnlijk heel anders uit gezien.

Dat gaat een aardige klus worden. Is er een potje beschikbaar hiervoor? Ik zie de miljoenen niet in grote getalen binnenstromen n.a.v. uitgaande transfers. Zoet, Moreno, Jetro in zn huidige vorm, Guardado gaan geen hele grote bedragen opbrengen. Als je dan als ziet dat Ajax 12-15 mil neerlegd voor een onbewezen Braziliaan van 19 dan zie je toch dat Brands nu zal moeten laten zien dat ie zn salaris waard is.

27 februari 2017 om 07:52

Het toevoegen van de zin over Neres voegt werkelijk helemaal niets aan je betoog toe.

27 februari 2017 om 08:09

Het toont mooi aan hoeveel er wel niet betaald moet worden voor (veronderstelde) kwaliteit. Ik had ook genoeg andere voorbeelden kunnen geven. Dat jij denkt dat de transferprijzen niets te maken hebben met de verbouwing van de psv-selectie kan maar ik zie het verband wel.

27 februari 2017 om 09:04

Ik heb er wel vertrouwen in dat Brands kwaliteit kan halen voor veel minder dan die 15 miljoen. Guardado, Moreno, de Jong en Propper kosten bij elkaar minder dan Neres bijvoorbeeld.

27 februari 2017 om 09:57

Neres voegt niks toe, aangezien psv de afgelopen tijd juist slim heeft ingekocht. Het is een kwestie van scouten. Moreno, Bruma, guardado, Pereiro en Luuk zijn ook zo gekocht.

27 februari 2017 om 10:36

@roogsfc

Overmars heeft voor meer dan 80 miljoen aan spelers verkocht en bovendien 26 spelers van de loonlijst weten laten af te vloeien. Dat gaat hem echt niet nog een keer lukken en wat er dit seizoen is gebeurd bij Ajax, is eenmalig en ga je niet nog een keer meemaken. Ajax zal komend seizoen weer net zo op de centjes moeten gaan letten als Psv. Het probleem met veel supporters is dat ze van een TD verwachten dat hij uit steen goud kan maken en dat gaat niemand lukken. Brands zal moeten roeien met de riemen die hij heeft en heeft net als zijn collega's bij Ajax en Feijenoord de pech dat de meeste spelers met kwaliteit hun neus ophalen voor de Nederlandse competitie en dat de prijzen op de transmarkt bovendien steeds meer de pan uit rijzen. Je schrijft "als je dan als ziet dat Ajax 12-15 mil neerlegd voor een onbewezen Braziliaan van 19", en daarmee geef je in feite al de onmogelijkheid van je eigen wensen en verwachtingen aan. Als PSV op goede spelers aast, zal de club het moeten zoeken in spelers in de categorie - 20 jr en daarmee loop je het risico dat ze er niet meteen staan. Spelers van een jaar of 23 met kwaliteiten zijn al zo goed als onhaalbaar voor een Nederlandse club, uitzonderingen daar gelaten. Natuurlijk moet een TD ook op zoek gaan naar dat soort spelers, maar de verwachting dat hem dat ook gaat lukken en de stelling dat hij als hem dat niet lukt, incapabel is, is volstrekt bespottelijk.

27 februari 2017 om 13:12

Ik zie het Ajax juist wel nog een tijdje volhouden. De selectie van Ajax is veel jonger dan PSV en Feyenoord, en bevat meer spelers met doorgroeimogelijkheden. Bovendien word er voor spelers van Ajax, de afgelopen jaren, behoorlijk wat geld betaald.

Spelers als Dolberg, Klaassen, Sinkgraven, Ziyech, Riedewald, Davidson Sanchez en Onana spelen nog niet op de toppen van hun kunnen en de mogelijkheid is reeel dat ze op termijn voor veel geld verkassen naar het buitenland. Vast niet allemaal, er zullen er wat tegenvallen, maar het vertegenwoordigt wel vele potentiã£â«le miljoenen. Tel daarbij de talenten uit de jeugd op: Van de Beek, Nouri, de Ligt, de Jong, Eiting, Kluivert. Ook zij zullen het niet allemaal halen en de kans bestaat dat het er niet helemaal uitkomt, maar getuige hun ontwikkeling is de kans dat ook deze spelers miljoenen opleveren behoorlijk groot.

Zelfs de geflopte talenten, bv Dijks, Fischer en Bazoer, brachten alsnog miljoenen in het laatje.

27 februari 2017 om 13:31

@scepticus als je 26 spelers van de loonlijst weet te krijgen, dan levert dat hartstikke veel geld op. Dus ik mis de logica in dat verband.

Ajax kiest voor een smallere, maar betere selectie. Dat kan, financieel gezien.

Wat komend seizoen vermoedelijk niet zal gaan lukken, is dat je een serie spelers voor miljoenen verkoopt die op de grens tussen de bank en de basis zitten. Misschien Riedewald nog, maar dat is het dan wel. Maar daar staat dan weer tegenover dat je in elk geval Sanchez wel voor een topbedrag gaat verkopen, dus dan kun je daarvoor weer nieuwe spelers halen. Dus dat systeem staat nog als een huis volgens mij.

28 februari 2017 om 09:44

@edo

Je schrijft: "als je 26 spelers van de loonlijst weet te krijgen, dan levert dat hartstikke veel geld op. Dus ik mis de logica in dat verband".

Ik mis de logica in je vraag, want ik heb geen idee, wat je ermee bedoelt. Wat ik ermee bedoel is dat je door 26 spelers van de loonlijst af te voeren, financiele ruimte schept op de begroting. Mede daardoor kon Ajax zoveel geld in nieuwe spelers investeren. Dat gaat Overmars volgend jaar niet nog een keer lukken, daarom zal een dergelijke uitgave niet snel nogmaals plaatsvinden. De aankoopsom van de nieuwe spelers zal ook fiscaal moeten worden afgeschreven. Een afschrijving wordt geboekt als uitgave en dus gaan de uitgaven de komende jaren flink omhoog. De halfjaarcijfers zijn gisteren gepresenteerd en zijn bijzonder goed. Maar er blijkt ook uit dat de totale bedrijfslasten nu al 52 miljoen bedragen. Dan weet je eigenlijk al genoeg.

28 februari 2017 om 10:23

@navelpluis

Jij denkt net als veel supporters dat je als je tien miljoen binnen krijgt, je er ook weer 10 kunt uitgeven. Maar zo werkt het dus niet in een boekhouding. Om te beginnen moet je belasting betalen over je inkomsten. Ten tweede komen transferopbrengsten alleen ten bate van het lopende boekjaar, terwijl uitgaven aan transfers fiscaal worden afgeschreven gedurende de looptijd van het eerste contract. Dat betekent als je voor 40 miljoen spelers koopt en ze voor 5 jaar vast legt, de uitgaven de komende 5 jaar met 8 miljoen per jaar omhoog gaan. Omdat Ajax een begroting heeft waarin inkomsten en uitgaven in evenwicht zijn, zal deze bij een dergelijke verhoging van de uitgaven, als er geen bezuinigingen of nieuwe inkomsten tegenover, staan verliesgevend worden. En dat is niet toegestaan volgens de FPP regels.

Het is belangrijk om te weten dat de inkomsten uit transfers en deelname aan de CL niet in de begroting worden opgenomen omdat het incidentele inkomsten betreft die niet vanzelfsprekend zijn. Bovendien is de transferwaarde van een speler fictief. Je weet pas wat een speler echt waard is als je hem gaat verkopen. Als Ajax er op rekent dat Davey Klaassen 25 miljoen waard is en komende zomer zal vertrekken, dat geld alvast in een nieuwe speler investeert en het feestje gaat om wat voor reden dan ook niet door, heeft de club een groot probleem. Dan ontstaat er een gat van 25 miljoen op een begroting die 80 miljoen bedraagt. En is een miljoenenverlies onvermijdelijk. Door er een dergelijke strategie op na te houden, zijn Psv, Feijenoord en Twente aan de rand van de afgrond gebracht en hebben maar ternauwernood het vege lijf kunnen redden. Voor Ajax had exact hetzelfde gegolden als de club niet over de beursgelden had kunnen beschikken om de verliezen mee af te dekken. Ajax heeft in een paar jaar een gigantisch eigen vermogen opgebouwd waarmee de toekomst van de club bij een verantwoord beleid veilig is gesteld. Onverwachte financiele tegenvallers kan de club met eigen middelen opvangen.

Bij veel successupporters van Ajax brandt het geld in de zak en ze zouden het het liefst onmiddellijk op de transfermarkt uitgeven. Gelukkig zitten zij niet aan de knoppen en hebben de mensen die dat wel doen wel geleerd van de fouten die er in de periode voorafgaand aan de revolutie, zijn gemaakt. Ajax voert tegenwoordig weer een verantwoord en solide financieel beleid en geeft niet meer uit dan er binnen komt. Overmars heeft dit jaar veel geld voor de club verdiend en bovendien de benodigde bezuinigingen doorgevoerd door 26 spelers van de loonlijst en balans af te laten vloeien. Daardoor heeft hij dit jaar fors in de selectie kunnen en mogen investeren. Dat gaat hem de komende jaren waarschijnlijk niet nog een keer lukken en daardoor zal het bedrag dat hij volgend seizoen tot zijn beschikking krijgt om de selectie te versterken, aanzienlijk lager zijn. Overigens is het eigen vermogen van de club natuurlijk veel groter dan 138 miljoen. Omdat de selectie jong en extreem talentvol is en een voor Nederlandse begrippen gigantische transferwaarde vertegenwoordigt. Hoe hoog die waarde is, is fictief omdat je, zoals eerder gememoreerd, pas echt weet wat een speler waard is, als hij wordt verkocht. Daarom wordt die ook niet in de boeken opgenomen. Begroten doe je voornamelijk op harde inkomsten en niet op gebakken lucht.

Ja doorselecteren .
Kijken wat nog goed genoeg is en gemotiveerd is en dan afscheid nemen en zoeken naar juiste vervangingen.
Guardado is niet meer de guardado van vorig seizoen. En je hebt Hendrix al als vervanger.
Siem de jong weer terug sturen en Kijken of je een goede man ipv Luuk kan halen. Iig een goede concurrent want die spoeling is wel erg dun.

Arias is gisteren ook wel duidelijk geworden dat je die kan doorselecteren die is Elia nu nog kwijt.
Ik hoop voor psv dat ze popper nog een jaar kunnen houden heb je op midden Propper , Hendrix en Ramselaar. Zit veel potentie in.

Ik ben benieuwd naar het nieuwe psv. En misschien een nieuwe trainer??

27 februari 2017 om 09:13

Proppen en Rammelaar zijn met alle respect bij een subtopper in Nederland gekocht en Hendrix heeft naar 3 jaar nog steeds geen vaste basisplaats te pakken. Een middenveld met deze 3 gaat het naar mijn idee niet redden, te licht en te weinig echte bagage.

27 februari 2017 om 12:37

Wat maakt het uit waar ze gekocht zijn? Propper was vorig seizoen een van de beste spelers van de eredivisie en rammelaar is dit seizoen vaak een van de beste bij psv

27 februari 2017 om 13:33

Strootman was ook van een subtopper gekocht. Onzin-argument. Geen enkele speler wordt geboren bij Psv.

Propper was vorig seizoen hartstikke goed, maar dit seizoen niet. Ramselaar is er net. Hendrix weten we pas als die een keer speeltijd gaat krijgen over langere tijd.

Ik ben niet voor PSV en ik denk ook niet dat ze er goed voor staan. Maar hou het wel een beetje realistisch.

Dit stuk slaat wel de spijker op de kop denk ik. In het begin lijkt de druk er ook niet te zijn. Na elk puntverlies werd weer gezegd dat ze er over moeten praten en dat het seizoen nog lang is. Nu ben je dus te laat met je 100% inzet.
De 3 punten uit de eerste wedstrijd zijn net zoveel waard als de 3 punten in de laatste pot. Mouwen opstropen, elke keer weer.

Nu per direct beginnen aan de opbouw voor komend seizoen.

27 februari 2017 om 09:13

Ja, die houding viel mij ook al op en breekt je nu uiteindelijk op.... Cocu is hiervoor verantwoordelijk

27 februari 2017 om 13:37

Als buitenstaander (ik ben niet voor Psv) valt me vooral de houding van iemand als Luuk de Jong op. Die straalt elke keer uit dat hem onrecht wordt aangedaan. Alsof PSV en hijzelf recht hebben op goed spel, en als dat goede spel er niet is, dan zijn ze slachtoffer. Toen hij een tijd droog stond en eindelijk weer scoorde, had hij ook gelijk een hele grote mond.

Het lijkt wel alsof sommigen vergeten dat ze helemaal nergens recht op hebben. Elk resultaat moet gewoon verdiend worden op het veld. Je kan een keer pech hebben, maar dat is wat anders. Het is een beetje de houding van veel Oranje-spelers na het WK van 2014. Alsof de winst vanzelf wel komt. Heel schadelijk.

Afgelopen zomer wilde brands al doorselecteren, maar was er gewoon geen enkele interesse voor middelmaat als de jong, narsing of een geblesseerde willems. Van mij mogen zoet, arias, isimat, schwaab, willems, guardado, l de jong, s de jong en brenet vertrekken. Zou niet weten of het op te vangen is. Zou er wel interesse zijn?

27 februari 2017 om 13:40

Als je zoveel spelers in een keer kwijt wil, dan krijg je er in elk geval niet veel voor. Plus je levert ineens wel heel veel van je basisteam in. Zelfs als je nieuwe spelers van het juiste niveau kan vinden, dan duurt het een tijd voordat je een functionerend team hebt. Dus ik zou het persoonlijk wat rustiger aanpakken.

Luuk de Jong wordt volgens mij het grootste probleem. Geflopt in Duitsland, eerst weer goed bij Psv, nu een regelrecht drama. Probeer die maar eens kwijt te raken. Volgens mij kan je als trainer dan beter proberen om hem op een andere positie te laten spelen.

Het is voor mij nogsteeds onbegrijpelijk waarom PSV 2 middenvelders huurde en niet gewoon een buitenspeler haalde. Iedereen leek dat te zien behalve Brands ofzo... Verder zou je aankomende zomer best een paar spelers kunnen verkopen als "het goede bot komt" maar vast niet iedereen gaat weg. Dus dan hoop ik dat het Marcel Brands lukt om goede vervangers met potentie te halen. En ik hoop al helemaal dat we niet weer na elke wedstrijd "we moeten echt met elkaar praten maar het seizoen is nog lang" horen...

Van mijn part mogen ook Cocu, De Jong, Willems, Zoet vertrekken. Cocu weet dit seizoen niet hoe hij de spelers scherp en gemotiveerd krijgt. Hierdoor zie je hoe matige coach hij is. Ook durft Cocu geen beslissingen te nemen om bv De Jong uit de basis te laten. Volgend seizoen maar Van Ginkel overnemen (mits haalbaar), Affelay, Lens, Armenteros/haller, Haps halen en een topkeeper.

27 februari 2017 om 10:33

En daar hebben we weer dat altijd verrassend korte geheugen van veel voetballiefhebbers. Cocu is twee seizoenen op rij kampioen geworden en overwinterde in de Champions League. De Jong heeft in de vorige twee seizoenen 46 keer gescoord. Zoet werd vorig seizoen uitgeroepen tot beste keeper van de Champions League. Maar zodra het even wat minder loopt kunnen ze er ineens niets meer van en moeten ze maar weg.

En waar ga je eventjes een "topkeeper" halen voor weinig? En denk je dat Van Ginkel, Afellay en Lens, die nu onder contract staan bij steenrijke Premier League-clubs, genoegen willen nemen met een eredivisie-salaris? En waarom blijven mensen maar de naam noemen van Armenteros, die tot dit seizoen nog nooit meer dan 10 goals gemaakt heel in een seizoen en die bij Anderlecht en Feyenoord al heeft bewezen dat hij niet goed genoeg is voor een stapje omhoog?

Vind het altijd zo grappig dat spelers als het minder gaat zich klaar achten voor een stap hogerop... terwijl ze twee keer kampioen worden en dan blijven. Dat zegt ook veel over de mentaliteit in een groep. Ik denk dat je moet verversen op posities De Jong, Guardado, Moreno, Arias en Willems. Propper en Zoet zou ik niet verkopen als ik PSV was, maar als je er goede centen voor kan krijgen kun je toch nauwelijks anders.

Doorselecteren na twee kampioenschappen? Het merendeel van de spelers die worden genoemd spelen maximaal 3 seizoenen bij Psv, waarvan dit het derde seizoen is.
PSV heeft gewoon een minder seizoen, waarbij een aantal spelers door het ijs zakt. Als Guardado wat minder in vorm is, heeft dit z'n weerslag op het hele team. Als De Jong die 287 kansen had gemaakt, dan had PSV er heel wat beter bij gestaan. Willems die geen pepernoot heeft geraakt en vorige seizoenen weet niet hoeveel assists gaf.
Dit terwijl ook vaak gezegd wordt: we moeten nog groeien als een team, eenheid worden, etc. Daar zijn een aantal seizoenen samenspelen voor nodig. Als het volgend seizoen weer niks wordt, zegt iedereen weer: die jongens zijn allemaal net gekomen en moeten nog wennen aan elkaar. Betekent dus dat je slechts 1 op de 3 seizoenen echt een elftal hebt??!
Dat ze van Feyenoord verliezen, die barst van het zelfvertrouwen en in een kolkende Kuip is toch geen verrassing?

Moreno, Guardado, De Jong en Arias vind ik echt goede spelers. Ik hoop dat op 23 april hun alles op alles zetten om een afscheid te geven wat bij hun niveau past.

Even goede vervangers halen kan ik mij bijna niet voor stellen ben dan ook bang dat dit verdere aftakeling van de eredivisie betekent.

27 februari 2017 om 08:54

Arias vond ik gisteren wel heel erg tegenvallen. De Jong zat ook in de achterzak van Bottegin. Nu ze het moesten laten zien, lieten ze het afweten. Dat viel mij wel tegen.

27 februari 2017 om 11:39

Klopt maar in Arias zie ik een soort van typpe reiziger met die mege passen van hem. Lekker snel, atletisch en aanvallend ook goed. Hij viel wel tegen maar ik zie in hem wel een toekomstige subtopper. Karsdorp en Arias zijn 2 pareltjes uit de eredivisie die je wel in gaten zou moeten houden als Topclub en zeker als Suptopper.

Begrijp me niet verkeerd maar er zijn meer kansen dan ooit op de rechtsback positie. Je ziet zo weinige echte backs de laatste tijd dat heel veel club er maar middenvelders neerzetten tegenwoordig. Zelfs Barcelona speelt nu soms met Robertho op rechtsachter.

Op de valreep onverwacht kampioen heeft ze zand in de ogen gestrooid. Eind goed al goed dus hoeven we niet teveel te doen. Echter hebben Ajax en met name Feyenoord stappen gemaakt en PSV dit seizoen niet of nauwelijks. Toen dacht PSV de Van Ginkel truc weer uit de kast te halen met hopelijk hetzelfde resultaat maar de schade was al eerder aangericht.

Dat wordt een groot probleem voor Psv. Er zit te weinig waarde in de selectie. Wie moet je verkopen en wat brengt hij op? De verloren wedstrijd van gisteren heeft de waarde van de spelers ook niet vergroot.
Zoet gaat nu de hele wereld over wegens de unieke situatie. Dat Arias en Isimat te kort komen was al eerder duidelijk. Moreno maakte ook foutjes. Willems heeft de verkeerde instelling. Propper heeft nog dezelfde kwaliteiten die hij bij Vitesse had en is nauwelijks gegroeid. Perreiro is een momentenvoetballer die af en toe iets leuks laat zien, maar veel wedstrijden onzichtbaar is, Luuk de Jong is een spits die niet goed genoeg is voor het buitenland, dus die zul je niet gemakkelijk verkopen, Guardado heeft roofbouw op zichzelf gepleegd en wordt er niet beter op, over huurlingen zal ik het maar niet hebben, die zijn niet van Psv. Alleen Ramselaar heeft potentie om te groeien, maar is nog te kort bij PSV om nu al verkocht te moeten worden. Daar komt nog bij dat als PSV Europa Ligue gaat spelen de begroting omlaag moet en alleen al daarvoor spelers verkocht moeten worden. Dan roept iedered\en: ja, maar PSV begroot op Europa League! Dat zal wel zo zijn, maar ze hebben in salaris een paar dure jongens lopen die als ze blijven zwaar op de begroting drukken. Het is niet voor niets dat er zo veel spelers gehuurd moeten worden, er is gewoon geen salarisgeld meer. Huur kun je op een andere post van de begroting wegwerken.

Daarbij zullen de vervangers duur zijn, met hooguit 8 miljoen per speler haal je echt niet veel binnen. Een Larsson zal gauw 10 miljoen kosten. Voordat hij naar PSV gaat zal Heerenveen eerst bij Ajax en Feyenoord langsgaan, want die betalen waarschijnlijk meer. Ook AZ verkoopt liever voor een hogere prijs aan het buitenland. Daarbij lopen er in de eredivisie geen 5 spelers rond die een echte versterking zijn voor een Nederlandse topploeg.

27 februari 2017 om 08:58

Je schets wel echt het meest negatieve scenario wat denkbaar is. Op Propper is afgelopen winter nog een heel hoog bod gekomen vanuit Rusland. Daarnaast heeft PSV nog wel wat miljoenen liggen. Ze hebben afgelopen jaren voor heel veel geld spelers als Wijnaldum en Depay verkocht. Die miljoenen zijn echt nog niet allemaal weg. Er zouden alleen ook wel wat spelers moeten vertrekken om ruimte te krijgen in het salarishuis.

27 februari 2017 om 10:51

@wim_d

Dat PSV nog wel wat miljoentjes heeft liggen, is een aanname en bovendien een die niet klopt. Het probleem met mensen als jij is dat ze alleen maar kijken naar wat er in komt en geen enkel oog hebben voor wat er uit gaat. PSV heeft maar een zeer beperkt eigen vermogen en doordat aan te spreken, heb je geen buffer meer om onverwachte tegenvallers mee op te vangen. Ik kan me niet voorstellen dat Gerbrands dat gaat laten gebeuren nadat PSV in zulke grote problemen is gekomen en bij de Gemeente moest aankloppen. Nederlandse clubs, geen enkele uitgezonderd, hebben een slechte concurrentiepositie en hebben vanwege de opkomende nieuwe voetballanden en het weinige geld dat voor handen is, moeite om spelers met kwaliteit aan te trekken. Dat lukt, uitzonderingen daar gelaten, alleen nog met spelers die heel jong zijn. Ajax en Feijenoord zijn daar al eerder achter gekomen en PSV heeft dat inmiddels ook door en streeft naar eigen zeggen, naar een selectie die voor minimaal de helft uit zelf opgeleide spelers bestaat. Dat is de harde realiteit, die er de komende jaren voor zal zorgen dat PSV een andere weg in zal slaan en een beleid zal gaan voeren dat veel meer op dat van Ajax en PSV zal gaan lijken. Het Grote Spenderen is ook voor PSV verleden tijd omdat de transfermarkt volstrekt op hol geslagen is en er zulke bedragen voor spelers betaald moet worden dat geen enkele Nederlandse club financieel in staat is om een dergelijke ratrace bij te benen. De Nederlandse clubs zijn ipv de jager de prooi geworden.

27 februari 2017 om 10:48

"dat wordt een groot probleem voor Psv. Er zit te weinig waarde in de selectie."

Dat heb ik je al heel vaak zien schrijven en het is nog steeds onzin. Zoet, Arias, Willems, Brenet, Propper, Hendrix, Ramselaar, Pereiro, De Jong, Locadia en Bergwijn zijn allemaal nog jong, ze liggen op Willems na allemaal nog voor minstens 2,5 jaar vast en het merendeel is A-international.

Je kunt wel roepen dat die allemaal amper wat waard zijn, maar intussen heeft PSV zelfs voor Narsingh, die maar een contract had tot zomer 2017 en eigenlijk al min of meer afgeschreven was, bijna 5 miljoen gevangen.

Verder begroot PSV niet op CL-niveau. Dat mogen ze niet eens. Keiharde afspraak met de gemeente.

27 februari 2017 om 15:25

@cabinessence

Van het lijstje spelers zullen ze alleen veel incasseren voor Propper en Ramselaar. Verder blijft het sowieso afwachten hoe de spelers zich blijven ontwikkelen. De ene transfer is de andere niet. Het is maar net "wat de gek er voor geeft". Ik vraag me af hoeveel ze zullen ontvangen voor Jetro Willems.

Verder zullen de Nederlanders gezien de huidige staat van Oranje niet bijzonder veel meer waard worden. Ik deel wel jouw mening dat er wel degelijk waarde in de selectie van PSV zit. Echter is de waarde wel afhankelijk van individuele- en teamprestaties. Als de prestaties uitblijven, zal de waarde in ieder geval niet gaan stijgen.

27 februari 2017 om 15:36

"van het lijstje spelers zullen ze alleen veel incasseren voor Propper en Ramselaar."

Ik denk dat er wel meer spelers zijn die aardig wat op zullen leveren. Zoet bijvoorbeeld. Als Cillessen al 15 miljoen (incl. bonussen) oplevert, waarom Zoet dan niet? Zoet staat bij Oranje momenteel boven Cillessen in de pikorde en is bovendien jonger. En Arias is basisspeler van Colombia, dat een half jaar geleden nog 4e stond op de FIFA-ranglijst.

Toch grappig dat men dan schrijft: "zeker is dat de PSV-selectie een grootschalige verbouwing ondergaat komende zomer, omdat en aantal spelers zijn zinnen heeft gezet op een stap hogerop”

Dan denk ik: daar presteren ze anders niet naar. Als je hogerop wil, dan loop je toch je sokken eraf bij wijze van spreken en zorg je ervoor dat je die ultieme transfer pakt...

De Jong, Guardado, Moreno, Propper, Willems.. allemaal spelers die dit seizoen flink onder de maat presteren.

Dan moet je als club beginnen bij Cocu.. Als coach heb je 2 belangrijke taken: de poppetjes op de juiste plaats zetten en ze motiveren. Dit is beide niet gelukt en dat geeft hij zelf ook toe.

Vele Psvers zullen aankomende zomer maar als te graag het zinkende schip willen verlaten.

* Prã¶pper is een speler met kwaliteit die door wil groeien in een betere competitie
* Zoet zegt al langer dat hij 'in' is voor een nieuw avontuur.
* Dat zelfde geldt voor Arias
* Willems heeft pas bijgetekend met als doel om in de zomer te verkassen
* Guardado was aanvankelijk een openbaring, maar sinds vorig seizoen zien we ook waarom hij in het buitenland mislukt is.
* De 3 huurlingen; Van Ginkel, Siem de Jong en Zinchenko gaan ook weer terug naar hun eigen club.

Daarnaast zal Luuk graag een transfer maken, maar waarheen. Zijn mislukte avonturen bij Nufc en BMG liggen nog vers in het geheugen. En als je hem nu ziet voetballen zullen eerder clubs als Heerenveen en AZ geintresseerd zijn dan midden motors in Europa.

Nee, dat wordt een hete zomer in Eindhoven..... Er gaat waarschijnlijke een compleet nieuwe ploeg komen...

27 februari 2017 om 12:44

Zinchenko is twee jaar gehuurd en de Jong heeft een vrij lang contract

27 februari 2017 om 15:20

PSV zal ook genoeg ontvangen voor de betreffende spelers om het op te vangen. De vraag is alleen in hoeverre men bij PSV doorheeft wat er met de selectie moet gebeuren. Het is te gek voor woorden dat een Nederlandse topclub de flanken niet goed bezet heeft. Ze hebben genoeg aanvallende middenvelders (nummer 10), maar geen van hen rendeert goed op de vleugels.

Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld Luuk de Jong dit seizoen net zoveel assists als goals heeft, namelijk 7 om 7. Na 24 wedstrijden is dat best veel voor een pure afmaker, maar scoort hij veel te weinig als je de spits van PSV bent. Hij is dan altijd wel een teamspeler geweest, maar dat soort statistieken zeggen iets over de aanvoer. Hij moet nu vaak de bal komen halen waardoor hij gewoon niet optimaal rendeert. Vanaf de flanken hoeft hij niet veel te verwachten in ieder geval.

Verder weet PSV zelf hopelijk toch wel dat er een soort van leegloop gaat plaatsvinden deze zomer. Ik mag aannemen dat men het schaduwlijstje al klaar heeft liggen in Eindhoven.

Dat wordt nog lastig. De bedragen die geboden gaan worden voor de huidige spelers zullen ook minder worden. En zonder CL inkomsten hebben ze ook minder financiã«le armslag om wat te doen.

Had van de zomer al moeten gebeuren.

Luuk geen nieuw contract moeten geven maar een echte concurrent halen voor die positie. Ik ben jaloers op Feyenoord die een spits als Jorgensen hebben.
Middenveld is totaal uit balans naar mijn mening. Guardado is niks meer. Zou vanaf nu dan ook Hendrix daar neer zetten. Propper lijkt er geen zin meer in te hebben maar dat is bij het hele team een probleem: de honger is weg. Alleen Ramselaar op het middenveld werkt zich kapot.

Geen buitenspelers. Pereiro is een aanvallende middenvelder. Geen rechtsbuiten. Bergwijn maakt de hype niet waar en is er niet klaar voor lijkt keer op keer.
Dan de verdediging. Die is naar mijn mening helemaal zo lek als een mandje. Willems is niet meer de Willems die we kennen. Arias is een grote grap geworden en stond gisteren letterlijk voor lul door Elia die hem kapot speelde. Moreno lijkt ook enorm foutgevoelig. Bruma is voor veel geld verkocht, deed het goed en Brands haalt er een gedegradeerde, afgeserveerde Duitser voor terug of Cocu zet Isimat wat ik een parodie op een verdediger vind er neer. Verdediging is geen PSV materiaal.
Jeroen Zoet is een prima keeper maar denk dat hij zijn geluk ook elders gaat zoeken komende zomer.

Dit had al afgelopen zomer moeten gebeuren, door selecteren want de honger naar nog een titel is weg bij dit team. Een gast als De Jong is weer naar Nederland en PSV gekomen om zich in de kijker te spelen voor buitenlandse ploegen. Veel succes daarmee Luuk denk dat een ploeg als Chievo Verona je nog niet gratis hoeft te hebben.

Dan kunnen we nu dus ook wel stellen dat al die praatjes dat PSV een zoveel betere selectie heeft dan Feyenoord niet helemaal juist waren. Ik heb me echt verbaasd over PSV gisteren, wat een stel slapjanussen. Er was echt helemaal niemand die de mouwen opstroopte en er wat van wilde maken. Op Ramselaar misschien, maar die kan die rol ook niet op zich nemen. Guardado kon dat tegen Ajax nog wel, maar ook hij kwam er totaal niet aan te pas gisteren.

27 februari 2017 om 10:22

Als PSV net zoveel geluk als Feyenoord had gehad dan hadden wij deze discussie nu niet.

27 februari 2017 om 10:42

Geluk? Het was gewoon een zuivere goal. Als we dat al geluk gaan noemen....

27 februari 2017 om 10:56

Ik kan me herinneren dat protesteren geel was.
Iedereen weet dat de doellijntechnologie in de Kuip is deze seizoenshelft.
Cocu gaf aan dat protesteren geen zin had en toch stonden ze allemaal te protesteren.
PSV mag blij wezen dat er maar een geel kreeg in dat gezeur.

27 februari 2017 om 13:46

Ik heb het niet alleen over deze wedstrijd maar ook over de thuiswedstrijd, das 1. 2 is dat het waardeloos is dat doellijntechnologie alleen bij thuiswedstrijden van Feyenoord wordt ingezet en niet bij alle wedstrijden. Kun je weer aankomen dat alle clubs dit hebben geaccepteerd maar ik denk niet dat clubs heel veel keuze in deze hebben.

3 is Nijhuis die alles maar laat gaan. Volgens mij is een penalty een penalty (pereiro) en een overtreding een overtreding (o.a. Propper). Als je als ploeg probeert te voetballen ben je gewoon in het nadeel.

Ik zie zoet, willems, guardado, pröpper, luuk de jong, Moreno,van ginkel en siem de jong vertrekken. Hendrix hebben we al voor het middenveld, dus daar hoeft nog maar eentje bij. Bij de verdediging lijken haps en St Juste mij interessant. Aanvallend moeten we toch buiten de eredivisie kijken, aangezien hier weinig rond loopt. Een larsson is naar mij mening het prijskaartje niet waard. Het wordt zeker een drukke zomer!

Ik verwacht dat Zoet, Willems en Guardado sowieso vertrekken. Ook is de kans aanwezig dat propper, moreno, Arias en de Jong gaan. Er zijn met Jurjes, Hendrikx, Brenet en Locadia al wel vervangers is huis, maar dat is nog niet genoeg. Verwacht dat psv zich wel bij een aantal eredivisieclubs gaat melden. St.Juste, Troupee, Ayoub, Dumfries, Larsson, Haler lijken mij voor psv zeer interessant. Ik ben zeer benieuwd!

De heren mogen dan wel willen vertrekken of de Europese (sub)top nu op Zoet, Moreno, Guardado, Willems zit te wachten, heb ik mijn twijfels over. De gebroeders De Jong hebben het het probleem dat de oudste benen van kristal heeft maar enorm goed kan voetballen, terwijl Luuk te traag is voor de subtop en daarna heel veel handelingsnelheid is, gezien zijn geschiedenis bij Newcastle en Gladbach mag hij denk ik blij zijn dat ie bij PSV zit.
De cruciale pion in Psv's kampioenschap en Europese wedstrijden was toch echt Van Ginkel.

Wat een raar wereldje is het toch. Als Brijnburg die bal scoort en de doellijntechniek er niet was, was PSV weer helemaal in de strijd om voor de derde keer op rij kampioen te worden. En dan was het allemaal hosanna.
Dan viel Feyenoord ineens door de mand.
Het resultaat hangt vaak van kleine dingen af. Maar er wordt wel een hele organisatie op afgerekend. Ineens deugt er niets meer.

Al ben ik wel blij dat het zo gelopen is.

Met een de Jong voorin kun je ook niet meer doorpakken. Die moet echt in absolute topvorm verkeren wil hij iets toevoegen aan Psv. Guardado is een uitstekende middenvelder, maar die wil wellicht nog een jaar echt cashen en wat dichter bij zijn thuis wonen. Het zou iig niet onlogisch zijn op zijn leeftijd.

Daarnaast is het Psv middenveld los zand, vginkel is gehuurd maar voegt uiteraard wel wat toe. Ramselaar is een leuke versterking, maar moet wel geschouderd worden door oudere spelers die hem de weg wijzen. Hendrickx is 13 in een dozijn en Perreiro is zowel geen winger als geen middenvelder. Hij lijkt tussen wal en schip te vallen hoewel ik hem absoluut talentvol vind getuige ook de goal van gisteren.

Erg benieuwd wie er allemaal vertrekken bij Psv deze zomer en belangrijker nog; wie daarvoor in de plaats terug komen. Dit seizoen is iig over;

Had ik nou niet ergens gelezen dat PSV geen geld voor versterkingen had.
En dan komt Brands nu met dit bericht.
Zoet gaat weg, maar daar kun je Jurjus gewoon neerzetten.
Willems en Arias gaan ook, maar dan kun je Brenet erin zetten.
Moreno zal wel weg willen.
Guardado heeft ook al aangegeven weg te gaan, maar word vervangen door Hendrix.
PSV moet met het geld van de bovenstaande een bijna geheel nieuwe verdediging en vleugelspelers halen.

27 februari 2017 om 12:17

En daar zit nu het probleem.
Voor de spelers, die weg zullen gaan, zullen geen topbedragen neer geteld worden.

En om aankopen te doen zul je flink de portemonnee moeten trekken terwijl ze heel goed op de centen moeten gaan letten. Zeker als ze straks weer terugvallen naar de Europa League. Ook voor binnenlandse transfers zullen ze behoorlijk moeten betalen. AZ, Heerenveen zullen bijvoorbeeld Haps, St. Juste, Larsson echt niet voor een prikkie laten gaan....

Daarom is de flirt met Bayern Munchen ook volop gaande. Om zodoende wat spelers te mogen gaan huren. PSv wordt straks de eerste Nlse topclub, die afhankelijk zal worden van gehuurde spelers....

Zoet zal wel weg gaan, maar dat was te verwachten en hetzelfde geldt voor Willems. Belangrijk is dat je afscheid neemt van Guardado ( Hendrikx als vervanger) en Luuk de Jong (Locadia als vervanger). Voor de rest zal het wel mee vallen. Siem de Jong ga je niet zo missen, Van Ginkel zou je kunnen proberen over te nemen. Hopelijk weet Brands slim in te kopen. Dit team lijkt een soort van verzadigd, jammer.

PSV heeft gewoon een slechte trainer. Hij durft niks kiest altijd voor veilig. Haal gewoon Luc de Jong er een keer uit in de 60ste minuut en geef Lammers een kans. Scoorde maanden terug aan de lopende band. Dat zet de boel op scherp. Ga echt de strijd aan met Hendriks over een interview, maar ook dit is dood gebloed. Bij Feyenoord komt dat gezeur van Kramer en het niet opstellen van Kuyt zo heel er goed uit. Ajax had dat met Hamdaoui en zo zijn er genoeg voorbeelden te noemen. Een ploeg heeft duidelijke beslissingen van de ware kapitein (coach) nodig om scherp te zijn.

27 februari 2017 om 14:34

Lammers heeft ook een aantal maanden niet gescoord. Net als Luuk overigens. Moet je dan Luuk wisselen voor Lammers die ook in een dip zit en bijna geen ervaring op eredivisie niveau?

Verder ben ik benieuwd wat er in de zomer gaat gebeuren. Laat Brands maar iets uit de hoge hoed toveren. We zullen het zien!

Je mag je vooral afvragen in hoeverre het een kwestie van de gehele mentaliteit van de selectie is en in hoeverre het een gebrek aan kwaliteit is. Allereerst is de selectie niet in balans. Ze hebben niet eens 2 buitenspelers op niveau. Dat mag bij een topclub absoluut niet gebeuren. Guardado was de afgelopen twee jaar de motor van PSV en hij speelt dit seizoen lang niet altijd goed.

Luuk de Jong laat wederom zien waarom hij in het buitenland niet geslaagd is. Hij herpakt zich na de winterstop aardig, maar is nog steeds erg wisselvallig. Dit komt natuurlijk ook omdat er geen aanvoer is vanaf de vleugels. Ook mag men best kritisch zijn over de kwaliteiten van Cocu. Na 3,5 jaar ben ik nog steeds niet overtuigd van zijn capaciteiten als hoofdcoach en ik weet wel zeker dat ik niet de enigste ben met twijfels.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren