Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roda JC Kerkrade stunt met binnenhalen van Anelka

Laatste update:

Roda JC heeft een zeer verrassende naam binnengehaald als adviseur. Nicolas Anelka gaat in Kerkrade aan de slag in de jeugdopleiding, zo meldt de Limburgse club op zijn website. De precieze invulling van zijn functie is nog niet bekend.

/

De komende weken zal de zeventigvoudig Frans international met mede-eigenaar Aleksei Korotaev in gesprek gaan over zijn werkzaamheden bij Roda JC. Het tweetal kent elkaar al, want Anelka verricht al advieswerk voor de Zwitserse investeerder. De bedoeling is in ieder geval dat Anelka aan de slag gaat als adviseur op de Franse markt. Zo werd op voorspraak van de oud-spits al Lyes Houri gehuurd van Bastia.

“Toen ik in Dubai was heb ik Nicolas leren kennen en heb ik gesprekken met hem gevoerd over voetbal. Ik had meteen het idee dat ik niet alleen te maken had met een ex- topvoetballer, maar ook met iemand die een zeer interessante gedachte heeft over het voetbal in het algemeen. We zijn natuurlijk trots dat we iemand van zijn kaliber aan onze organisatie kunnen toevoegen”, zegt technisch directeur Ton Caanen op de website van Roda JC.

Anelka hing een jaar geleden zijn schoenen aan de wilgen. Zijn imposante carrière voerde hem onder meer langs Arsenal, Real Madrid, Paris Saint-Germain, Liverpool, Manchester City, Chelsea en Juventus. De Fransman sloot zijn loopbaan af in India, bij Mumbai City.

Mytides
Op de laatste dag van de transferperiode is Roda JC er nog in geslaagd om Nestoras Mytides te verhuren. De Cyprioot keert op huurbasis terug naar AEK Larnaca. In Kerkrade kwam de spits in zestien wedstrijd tot één doelpunt. "AEK heeft zich bij ons gemeld met de vraag of ze Nestoras kunnen huren voor een halfjaar. Met de komst van een aantal nieuwe aanvallers is het uitzicht op speelminuten voor Nestoras na de winterstop kleiner dan daarvoor, hierdoor hebben we aan deze verhuur meegewerkt", stelt Caanen over het tijdelijke vertrek van Mytides.



Denk jij dat Nicolas Anelka van waarde kan zijn als adviseur bij Roda JC?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In de categorie huhhh?

Ben benieuwd wat zo iemand gaat klaarspelen in het pittoreske Kerkrade.

1 februari 2017 om 10:15

Roda zal er door alle aankopen echt wel op vooruit zijn gegaan, maar zo'n anelka is alleen leuk voor de publiciteit.
Adviseurs maken geen doelpunten

1 februari 2017 om 10:38

Dit snap ik ook niet.
Als je dan iemand wil aantrekken voor de jeugd....kies dan zo iemand als bij Ricardo moniz. .die spelers individueel veel kan leren.
Waar dit heen gaat...... only god knows

1 februari 2017 om 11:30

Alsof Ricardo moniz trek heeft in een baan bij Roda met alle respect

1 februari 2017 om 12:41

Tja waar blijf je als je mensen als Anelka krijgt bij je club, dan zou het een beetje gek zijn een grootheid als Moniz te contracteren.

1 februari 2017 om 16:20

Ik snap sommige mensen niet.... Mensen die spreken over geen beleid bij Roda, dat begrijp ik. Echter heeft Roda op dit moment gewoon geen andere keus. Wanneer wil je anders beleid voeren? Volgend jaar wanneer Roda in de Jupiler league zit?????

En het grote Roda Circus gaat beginnen!!
Dit gaat helemaaaaaal fout!

1 februari 2017 om 09:44

Het hoeft niet fout te gaan, kijk maar naar vitesse. Alleen een overkill aan spelers halen heeft geen zin. Maar Anelka halen is juist slim. De jeugd kijkt tegen zo'n iemand op en brengt een ton aan evaring mee

1 februari 2017 om 09:51

Ik kan me nog herinneren dat toen VVV een aantal jaren geleden voor het eerst weer een promoveerde. Alach ook 13 spelers haalde. Dat moest omdat er niet genoeg status en geld was voor gevestigde namen. Als er maar 3 of 4 spelers doorbreken heeft dat voor roda dit jaar het gewenst resultaat.
En zou het voldoende moeten zijn om niet te degraderen.
Bij VVV waren Auassar en Amrabat destijds de voltreffers.

1 februari 2017 om 10:12

Als de beste man connecties heeft en met een toch wel grote voetballer als Anelka iemand met ervaring bij zijn organisatie kan betrekken, dan is dat normaal gesproken toch gewoon positief?

Beetje raar om dan zo te reageren. Zeker aangezien er duidelijk bij staat dat het nog niet bekend is hoe en wat hij precies gaat doen.

Als Anelka bijvoorbeeld toch een bepaald netwerk in Frankrijk heeft dan kan alleen dat al heel waardevol zijn. Dat land stikt van het talent en wellicht kan Anelka daar iets in betekenen.

1 februari 2017 om 11:42

Bij Utrecht hebben ze Martel in dezelfde rol en die heeft ze toch al wat pareltjes bezorgd. En dat is een nobody in Frankrijk. Denk dat het voor Roda wel eens zeer gunstig kan uitpakken

1 februari 2017 om 10:22

Kijk maar naar Vitesse? Het is mijn club, maar je kunt toch niet ontkennen dat het bij vitesse ook een grote chaos was na de overname. Ik weet nog welke spelers er werden gehaald, overal kwamen ze vandaan, ging nergens over. Meneer Ferrer aan het roer en de nacompetitie op éã©n goal na misgelopen. Op dit moment lijkt er rust in de organisatie te komen, maar meer dan een prachtig trainingscomplex en twee jaar genieten van Bony, heeft die eerste jaren niet opgeleverd.

1 februari 2017 om 14:53

Niet meer opgeleverd? En het feit dat we konden blijven bestaan ipv RBC, Haarlem en Wageningen achterna gingen dan?

1 februari 2017 om 21:58

Maar totaal geen identiteit meer. In de tijd van Nieuw-Monnikenhuize met spelers als Bos, Sturing, Makaay, Straal, Laros, Cocu en van der Gouw. Dát was Vitesse. De derbi's waren destijds ook veel leuker.

2 februari 2017 om 18:30

Ik zeg: na de overname.... Op dat moment waren ze gered, want ze waren inmiddels overgenomen. Maar ik waardeer het als jij het de eerste jaren (waar ik het over heb) als positief hebt ervaren. Dan ben je een van de weinigen.

1 februari 2017 om 10:38

Prima, kom maar door met het Circus als dat namen als Anelka aan de club bindt. Wat was de filosief bij Ajax ook alweer? Meer grote voetbalnamen in de jeugd?

1 februari 2017 om 12:26

@ alle heren van het goede leven die op mijn post hebben gereageerd.
Ik snap dat het een grote naam is en ik snap ook best dat hij eventueel een netwerk heeft.

Het is echter net zo goed vanuit jullie kant speculeren wat voor toegevoegde waarde hij gaat leveren. Echter hebben we in het verleden gezien dat ex spelers, (hij is net een jaar gestopt met voetballen) die in de kielzog komen van éã©n of andere rijke rus/chinees of wat dan ook, vrij weinig kwaliteit met zich meebrengen.
zie ook post van @marcoes.

@rickv: really? je gaat 1 speler vergelijken met een gehele organisatie structuur? Tevens word zijn rol puur als adviseur. Kan nergens uit opmaken dat hij elke dag aanwezig op de club of op het veld staat met de jeugd.

1 februari 2017 om 14:18

jij concludeert op het binnenhalen van die zelfde speler dat alles fout gaat? Lijkt me nog verder gezocht niet.
En wat betreft organisatiestructuur. Je moet ergens beginnen. De wens om met oudvoetballers te werken is meerdere keren uitgesproken. Oud ex-rodajc'ers zijn er al volop (geweest), maar dit lijkt ten minste ergens op.
En nee je kan het niet met Ajax vergelijken. Er is namelijk een klein verschil tussen beide clubs. De begroting. En het staat compleet los van dit artikel maar uiteindelijk is dat waar het omdraait in voetbal. Plannen, visie, doelstellingen, allemaal leuk. Maar geld bepaald wat kan. En voor het eerst in een decennia heeft roda weer een euro uit te geven waarvan niet 80% naar schuldsanering moet.

1 februari 2017 om 12:51

Jij hebt een glazen bol thuis liggen? Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat dit 100% goed zal gaan maar wat jij nu zegt is wel heel goedkoop scoren.

1 februari 2017 om 14:49

Hoezo een circus? Je moet volgens mij erg blij zijn als zo'n grote speler zich, op welke manier dan ook, wil inzetten voor de Nederlandse competitie. Dit is toch prachtig? En het was ook geen domme voetballer of zo.... Ik vond Anelka altijd top!

1 februari 2017 om 22:31

Roda wordt het nieuwe Anzi Machackla van de Eredivisie

2 februari 2017 om 00:09

Gebasseerd op wat? Hij is nog niet eens begonnen..

Goed voorbeeld voor de jeugd.... 1 bron van overlast in zijn carrière....

Misschien dat hij wat scouting kan doen. Maar ik zie meer problemen dan winst met hem

1 februari 2017 om 09:42

Roda moet blij zijn dat Anelka überhaupt tijd wil vrij maken voor zo'n nietszeggende clubje. Anelka was een van de beste spitsten ter wereld in zijn prime.

1 februari 2017 om 09:52

De voetbalkwaliteiten en zijn persoonlijkheid staan helemaal los van elkaar. De jeugd van roda zal hem heus niet kennen vanwege zijn voetbalkwaliteiten. Die zien zo meteen weer met wat voor auto hij komt aanrijden, wat voor kleding die draagt en wat hij in de weekenden doet. Of dat de jeugd zal helpen...

1 februari 2017 om 10:54

Kan ook weer alle kanten op. Misschien stimuleert dit de jeugd alleen maar! Als zij ook zo succesvol willen worden als hem. Maar als Korotaev zo door gaat, wordt het vertrouwen in hem alleen maar groter!

1 februari 2017 om 11:02

Ja precies! Misschien kan hij aan de jeugd tips doorgeven wat ze wel en NIET moeten doen. Anelka heeft volgens mij genoeg problemen aan zichzelf toegebracht. Hij kan uit ervaring spreken

1 februari 2017 om 11:27

Als de jeugd daar naar kijkt ipv naar zijn prestaties als voetballer ga ik er direct vanuit dat ze toch nooit doorbreken. Totaal verkeerde focus voor een topsporter. En als je dan ook nog met een eigenlijk gebrek aan talent voetbalt(niet opgepikt door een van de topclubs) ga je het niet redden zonder 100% focus. Goede manier om het kaf van het koren te scheiden

1 februari 2017 om 12:32

Zijn carrière was wel redelijk stabiel. Hij ging naar de club die het meeste betaalde. Ik heb bij die jongen nog nooit enig besef of beleving gezien. Lijkt me een waardeloze adviseur, zeker voor een club in de marge.

Om aan de slag te gaan in de jeugdopleiding? Welke jeugdopleiding? Ze hebben net, net als andere jaren trouwens, weer een karrenvracht spelers gekocht.

En daarnaast zit ie er natuurlijk alleen zodat de eigenaar kan pochen dat ie connecties heeft. Ik zie Anelka in ieder geval niet rondlopen in het centrum van Kerkrade ofzo

1 februari 2017 om 10:23

Dat ze (te) veel spelers gekocht hebben met oog op korte termijn resultaat betekent toch niet dat ze ook niet aan het kijken zijn naar de lange termijn?

Anelka hoeft toch ook helemaal niet rond te lopen in het centrum van Kerkrade?

Zo is Anelka 1 van de bekendere producten van INF Clairefontaine, een elite trainingscentrum in Frankrijk. Hij zal daar de nodige ervaringen met betrekking tot het opleiden van spelers hebben opgedaan, die wellicht enorm van waarde kan zijn bij het opzetten of professionaliseren van de eigen opleiding.

Daarnaast kan hij wellicht van waarde zijn op het gebied van scouten en aantrekken van talentvolle spelers uit Frankrijk, wat natuurlijk een land is met ontzettend veel jonge talenten.

1 februari 2017 om 11:23

Hij komt uit de allerbeste jeugdopleiding/instituut van Frankrijk en eigenlijk wel de wereld (een beetje volgens hetzelfde idee dat Spakenbrg hofleverancier van Oranje zou zijn). Hij zal daar vast en zeker aardig wat hebben opgepikt over hoe het wel of niet moet.

Daarnaast is het een tijdje de speller geweest die voor het meeste transfergeld ooit verhandeld is (dat is nu Di Maria denk ik). Er zijn enorm veel clubs geweest die allemaal bereid waren grof geld te betalen omdat deze jongen zoveel talent had. Anelka zal dus heel wat kunnen toevoegen qua kennis en zeker qua connecties.

1 februari 2017 om 14:09

U bedoelt Parkstad. Zojuist een prijs gewonnen van meest aantrekkelijke toeristische regio ter wereld! Tevens na de randstad het dichtsbevolkt en directe verbinding met grote steden in het buitenland?
Gewoon wat roepen kan iedereen

whoa! uit welke hoge hoed hebben ze dit getoverd, ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren daar in Kerkrade, zou mooi zijn voor de competitie als er weer een keer een sterke limburgse ploeg meedoet voor de lange termijn. Al denk ik dat achterban technisch MVV meer kans van slagen heeft. Alhoewel, Heerenveen doet het ook al jaren beter dan Cambuur. Ik wens de beste meneer Anelka in ieder geval veel succes en ben blijf verrast dat men in Kerkrade blijkbaar iets meer gefundeerd te werk gaat ( de 9 aankopen buiten beschouwing gelaten... )

1 februari 2017 om 10:25

Ik vind de toeschouwersaantallen in Kerkrade, gezien het spel en de positie op de ranglijst, anders best redelijk!

1 februari 2017 om 10:49

Komt door al die aankopen.. zit je niet bij de selectie, dan zit je op de tribune.. wat een poppenkast

1 februari 2017 om 10:30

Gefundeerd te werk gaan? Als Roda niet die geldschieters had binnengehaald zaten ze nog steeds in categorie 1 en al hun aankopen zijn nou niet echt doelgericht gekozen. Waarom zou je anders een onbekende spits halen die nooit in zijn carrière heeft gescoord? En nu dit weer terwijl Anelka geen enkele ervaring op dit gebied heeft en een nogal turbulent verleden kent. Nou geen ideale keuze om die in je staf op te nemen.

1 februari 2017 om 11:03

Misschien niet echt doelgerichte aankopen maar met die aankopen worden ze wel sterker dan go ahead!

1 februari 2017 om 12:17

Beetje een verhaal van als als...
Anelka zal waarschijnlijk de talenten in de France markt gaan benaderen/scouten.

1 februari 2017 om 14:11

Ehm mvv?

Die club wat nooit voor meer dan 5.000 man speelt, nog nooit een prijs gewonnen heeft en überhaupt nog bestaat uit gratie van Roda. Foei!

1 februari 2017 om 16:38

Juist niet. In Parkstad ( Kerkrade, Heerlen, Landgraaf, Brunssum etc. ) wonen meer mensen dan in Maastricht en omstreken. Roda heeft wat dat betreft qua achterban meer potentie dan Mvv.

Hahaha een mengeling van bizar en schitterend

Ik kan mij niet voorstellen dat Anelka daadwerkelijk in Kerkrade gaat wonen maar dat het meer een remote-funtie is.

Indien hij echter wel in Kerkrade gaat wonen lijkt me dat geweldig materiaal voor een Real life tv serie: de cosmopolitan Anelka in wonende in Zuid Limburg

1 februari 2017 om 09:43

Schijnt een huis te hebben gekocht in Kerkrade west

1 februari 2017 om 14:07

Wegens de gunstige prijzen in de Heilust heeft hij daar een mooie tussenwoning gevonden

1 februari 2017 om 09:46

Dat dacht ik ook kan beter in Frankrijk blijven als die adviseur wordt voor spelers uit de Franse ligue. Als die hier gaat wonen zou ik als ik hem was eerder in Maastricht of over de grens in Aachen of Köln gaan wonen.

1 februari 2017 om 10:28

Lijkt mij inderdaad meer iets van een functie op afstand, zeker als hij advies zal geven over de Franse markt en zijn connecties daar gebruikt, is af en toe een dagje Kerkrade meer dan genoeg lijkt mij.

1 februari 2017 om 11:31

Juist, nog zo een realityserie die het totale doel van het leven verkracht...

1 februari 2017 om 16:21

Je beseft dat er in Zuid-Limburg een half miljoen mensen wonen verspreid over steden als Maastricht, Kerkrade, Landgraaf, Heerlen? Dat grote buitenlandse steden als Luik, Genk en Aken binnen een halfuurtje rijden liggen ongeveer? Het Ruhrgebied op een uurtje?

Zuid-Limburg is een erg mooie region om te wonen, en zeer zeker niet uitgestorven of saai. Ook kan ie in vier uurtjes rijden van Parijs.

Enige waar die wel mee zou moeten leven is het belachelijke accent in de region. Zuid-Oost-Limburg.

Dit is even verrassend zeg, Roda begint steeds interresanter te worden. Nu hopen dat het niet zoals Twente en Ado gaat. Ben benieuwt wat die nieuwe eigenaar nog meer uit zijn hoge hoed tovert.

Met goede contacten kun je in het leven en ook in de voetballerij veel bereiken. Dus wat is erop tegen als deze man met status voor een normaal loon wat Roda kan betalen bij hen komt werken. In Frankrijk loopt veel talent rond. Hier kan Roda echt veel aan gaan hebben denk ik!

Ik ben heel benieuwd naar welke functie hij gaat invullen. Na al die jaren kommer en kwel lijkt dit allemaal te mooi om waar te zijn en dat is het ook. Hoe het gaat uitpakken weet niemand maar tot nu toe ziet het er allemaal goed uit!

1 februari 2017 om 09:57

Ik heb wel te doen met de supporters van roda zeg tjonge jonge je zult maar om de week naar roda gaan endan als die hard fan erachter komen dat je van de selectie van roda eigenlijk maar een handjevol kent ik hoop van harte voor de supporters dat ze erin blijven maar wat daar voor beleid word gevoerd met die koekenbakker Caanen voorop ik moet t nogmaar zien

1 februari 2017 om 10:18

Best grappig dat jij een plaatje hebt van City. Zo ongeveer het vreemden legioen van England die alles wegkoopt in de hoop van een voltreffer. Iedere Roda fan kent na een paar wedstrijden de nieuwe spelers wel, net zoals jij dat bij City hebt. Overigens is het beleid van City ook niet echt geweldig te noemen. Zo veel miljoenen erin gepompt.

1 februari 2017 om 10:33

Heb je helemaal gelijk in ik vind t idd bizar wat er allemaal gebeurt zoveel miljoenen erin gepompt en dan ben je nu eigenlijk al uitgeschakeld in de race voor de titel mja we zullen zien eerst vanavond maar eens kijken of ze van westham kunnen winnen

1 februari 2017 om 15:26

Zeg maar gerust ruim een half miljard! En wat heeft dat City opgeleverd in al die jaren? Denk dat je dat resultaat gerust onder de noemer 'nihil' kunt schuiven gezien de investering.

Ach voor de grap vergeten we maar even waar die groot is geworden en waar hij zijn beste spel heeft laten zien. "Arsenal"

Excuses Roda supporters maar ergens hoop ik dat Roda nu degradeerd. Het lijkt een zooitje daar. Beleid lijkt er niet te zijn, halen talloze spelers. Nee mijn symphatie zijn ze beetje kwijt.

1 februari 2017 om 10:40

Sorry, maar is dit niet een wat rare reactie op een artikel waar zojuist een grote voetbalnaam is binnen gehaald voor een functie die het talloze spelers halen moet voorkomen?

1 februari 2017 om 10:45

Hoezo? Omdat ze een financiele injectie krijgen moeten ze maar zakken? Ik vind het juist zeer interessant wat daar speelt en vind Roda ook een mooie traditionele club met grote achterban. Als er iemand moet zakken is het 1 van de 3 Rotterdamse clubs.

1 februari 2017 om 10:55

Hoezo een van de Rotterdamse clubs?

1 februari 2017 om 11:04

Het is nu een hele klus om de situatie rustig te laten worden. Als dat lukt, is het knap want het is een hele opgave. Er is heel wat gebeurt in 7 dagen. Maar als ze nu alles op de rit krijgen is dat heel knap, en kan "ik" daar alleen maar symphatie voor hebben.
Hoop dat we weer terug naar de subtop kunnen, want daar horen we gezien de historie zeker thuis!

1 februari 2017 om 11:08

Omdat 3 clubs uit 1 stad in Nederland veels te veel is. Helemaal als je bedenkt dat er in Nederland geen stad van 1 miljoen inwoners te vinden is (in tegenstelling tot een Londen bijvoorbeeld). Voor een Excelsior zie je dan toch liever, weet ik veel, een Volendam/mvv/graafschap of iets? Iets anders dan Rotterdam in ieder geval, Nederland is wel wat groter dan de Randstad.

Hoogste niveau voetbal moet zoveel mogelijk gespreid in Nederland zitten om een zo breed mogelijk publiek te trekken. Mijn mening uiteraard.

1 februari 2017 om 11:26

Je moet gewoon goed genoeg zijn om in de Eredivisie te spelen. In Rotterdam is er eenmaal meer talent te vinden en dat zie je in de clubs terug.

1 februari 2017 om 11:34

Ik denk dat je als club zijnde gewoon geen ruk moet geven om wat het nederlandse publiek/volk wil.

1 februari 2017 om 11:42

Uiteraard Abdul, ik zeg ook nergens dat het niet verdient is dat de clubs spelen waar ze spelen. Het ging me er om dat Sparta Ajax (wat een rare combie trouwens), hoopte dat Roda eruit zou vliegen vanwege de financiele injecties. Dat heb ik, als niet-Rotterdammer, dus totaal niet

1 februari 2017 om 13:46

Dat krijg je met een nieuwe eigenaar, een ongelooflijke transitie in weken tijd. Maar kijk naar Vitesse, alles oogt stabiel en herkenbaar. Dat heeft wel jaren geduurd.

je kan in ieder geval wel zeggen dat de Rus iemand "naast" zich zoekt die verstand heeft van voetbal. Vaak wordt bestuurders/eigenaars juist verweten dat ze daar geen verstand van hebben. Door Anelka een oogje in het zeil te laten houden op het voetbal trap je als eigenaar in ieder geval niet in die val.

Als ie maar begint met het advies over het samenvoegen van de jeugdopleidingen van de Zuid-Limburgse clubs, anders wordt het nog niets. Kun je de grootste namen binnenhalen. Zoals de situatie nu is, zelfs met heel veel geld, krijg je nog niets klaargespeeld.

De (schare) Limburgse toptalenten kiezen liever voor Psv, RC Genk of Borussia Monchengladbach. Alle drie binnen een uur te bereiken vanuit Limburg.

Clubs kunnen gewoon afzonderlijk blijven bestaan, maar met een grote sterke, Zuid-Limburgse jeugdopleiding valt wel te concurreren met deze drie gerenommeerde clubs. Kan Anelka meteen INF Clairefontain als voorbeeld noemen. Wat een grote namen zijn opgeleid bij deze academie

1 februari 2017 om 11:36

Ja, of roda kan proberen daar de macht te grijpen op het gebied van jeugdopleidingen. Die andere clubs hebben toch eigenlijk niks te brengen in die gezamenlijke jeugdopleiding... misschien expertise, maar als het goed is zou roda nu in staat moeten zijn om dat zelf binnen te halen. Waarom dan nog samenwerken met mindere partijen?

1 februari 2017 om 13:01

De connecties en exponenten van Fortuna en MVV hebben toch wat meer regionale invloeden dan die bij Roda JC. Zie bijvoorbeeld Andries Jonker, ex-hoofdtrainer van Mvv. Nu hoofd opleidingen bij een van 's werelds meest gerenommeerde jeugdafdelingen (arsenal). Daar kan een Anelka wel tussen gaan zitten, maar dat is een naam die in Nederland nauwelijks een bel doet rinkelen bij de huidige jeugdspelers.

Daarnaast heeft Fortuna o.a. Kevin Hofland en Mark van Bommel afgeleverd. Roda JC heeft al jaren niet meer spelers van zo'n kaliber afgeleverd. Ze mogen al blij zijn als er een jeugdspeler kan aanhaken bij het eerste elftal. Daar hebben de huidige exponenten Paulissen en Werker alle moeite mee.

Met een gezamenlijke jeugdopleiding kun je ook enkele van de beste opleiders/trainers van het land (o.a. Meulensteen en Lijnders) erbij betrekken.

Anelka maakt overal ruzie en problemen. Succes ermee Roda!

Nicolas Anelka. De speler die ooit zei dat hij voetbal nooit keek, het helemaal niet leuk vond en liever basketballer was geweest. Hij had echter meer talent voor voetbal, maar zag het puur en alleen voor werk. Wtf ga je dan in kerkrade doen behalve??

1 februari 2017 om 10:34

Tja, ik heb in mijn jongere jaren ook genoeg dingen gedaan waar ik nu absoluut niet meer trots op ben. Gelukkig ben ik nimmer zo'n publiek figuur geweest en wordt je dan vele jaren later niet meer op jeugdzondes afgerekend.

Uiteindelijk kan ook bij Anelka de wijsheid met de jaren zijn gekomen. Zijn ervaringen kunnen voor een club als Roda best van onschatbare waarde zijn.

1 februari 2017 om 10:41

Jeugdzonde was het niet echt, hij was toen tegen de 30 jaar al. En als hij dit doet omdat hij het kan en geld verdiend prima. Maar ik vraag me af waarom je nu ineens wel voetbal leuk vind en dat je dat in kerkrade gaat zoeken begrijp ik al helemaal niet. Van een jacht in monaco naar kerkrade..

1 februari 2017 om 11:23

Er staat zoals ik het lees in het item alleen dat is aangetrokken als adviseur. Voor de rest is er nog geen echte duidelijkheid gegeven. Hij zal dus hoogstwaarschijnlijk echt niet in Kerkrade gaan wonen en dagelijks naar de club komen.

Anelka is natuurlijk ook product van het Clairefontaine centrum en zal wellicht alleen daardoor al waardevolle inzichten met betrekking tot het opleiden van spelers kunnen verschaffen.

Daarbij zal hij een betere kennis van de Franse markt hebben en dus op het gebied van scouting wat kunnen betekenen.

Op basis van dit bericht verwacht ik in ieder geval geen vooraanstaande rol waarbij hij erg veel met Roda bezig zal zijn.

Hahahahaha!! Nee toch?! Gaat het zo'n periode worden voor Roda? 1 ding is zeker, een hoop mensen gaan Roda iets beter volgen denk ik als ze meer van dit soort volslagen idioten binnen gaan halen!

Vreemde snuiter. Wat moet je ermee? Vitesse had al eens Arthur Jorge en Albert Ferrer. Telstar de voormalige Braziliaanse topspits Reinaldo. Publiciteitsstunts die snel ingehaald werden door de realiteit.

1 februari 2017 om 11:10

In Frankrijk zitten wel heel veel sterke en snelle talenten. Dat soort spelers doen het bij kleinere clubs meestal wel goed.

1 februari 2017 om 13:44

Hij wordt geen trainer! Hij gaat Roda helpen aan talent. Daar is opzich niks mis mee.

Oh ik dacht dus dat ze hem hadden binnengehaald als speler haha!

Zeer goede aanwinst

1 februari 2017 om 11:08

Wie weet! Als speler en adviseur aan de slag gaan. Heeft al 2 keer eerder een dubbelfunctie bij een club gehad!

Wel bizarr dat Ajax zondag tegen een compleet andere elftal speelt als waar Feyenoord recent nog tegen heeft gespeeld. Zitten een paar leuke spelers tussen. Ik hoop dat ze zondag minimaal een punt halen dan gun ik Roda het allerbeste toe 💪🏻😉

1 februari 2017 om 11:38

Niet te hard zeggen hoor. Straks komen de jupiler league fanboy weer aanzetten met hun competitievervalsing.

1 februari 2017 om 11:39

Ajax kon het wel eens lastig krijgen! Wat moet je nou van Roda verwachten? Niemand weet het!

1 februari 2017 om 14:12

Ajax heeft het standaard al lastig uit bij Roda, dus in dat opzicht veranderd er niets. Kan ook totaal de andere kant opgaan, deze nieuwe gasten kennen elkaar nog nauwelijks, laat staan dat ze goed kunnen samen spelen.

Ik hoop voor Roda dat dit goed uitpakt allemaal, gun het de club en de supporters van harte! Leuke club die de laatste jaren toch wat onzeker is geweest qua bestaan/niveau etc.

Waar ze Anelka vandaan hebben getoverd en hoe is voor mij een raadsel, maar hoop nogmaals dat het goed uitpakt. Ik ga het hele gebeuren niet bij voorbaat al afschieten in tegenstelling tot sommigen hier het project nu al als mislukt en betitelen.

Roda heeft erg weinig tegendoelpunten. Zie liever Excelsior of Go Ahead degraderen. Een voltreffer, zoals Paolo Rink (Vitesse), en ze ontlopen degradatie.

Een eigenaar die allerlei overbodige figuren binnen gaat rijden. Dat is geen goede ontwikkeling.

Dat deze rebel nog leeft! Overigens was hij er zo'n beetje als allereerste bij met een transfer naar China! Ik heb geen idee hoe groot zijn netwerk is, maar als Roda erin blijft, kunnen we wat spelers uit Frankrijk verwachten.

1 februari 2017 om 15:36

Denk je dat? Leek gedurende zijn spelersloopbaan meer een Einzelgã£â¤nger die niet al te vlot communiceerde. Hij heeft niet de communicatieve vaardigheden en positieve uitstraling van bv. een Thierry Henry.

1 februari 2017 om 19:05

Hij heeft via zijn netwerk die jongen van Bastia gehaald.

2 februari 2017 om 13:35

Okã© maar hoop niet dat Roda een soort tweede Vitesse wordt. De oude Roda-spirit moet bewaakt worden. Onder Stevens speelden jullie geweldig voetbal en konden als enige tegen het Ajax van Van Gaal op. Ook daarvoor al paar mooie Europese wedstrijden gespeeld.

Waar blijft Toptalent Nicky Souren? Deze gozer is by far de grootste talent van heel Limburg....

2 februari 2017 om 00:19

Souren is net pas 17 geworden, die gaat er nog wel komen.

Wat een reacties weer... totale waanzin. De een zegt dat Anelka geen voorbeeld is vanwege zijn fratsen als voetballer 15 jaar geleden. De ander vergelijkt de situatie van Vitesse met die van Roda, deze gast heeft geen meerderheidsbelang, weer anderen schrijven hem bij voorbaat af of zeggen dat hij nooit op de club zal zijn.

Misschien moeten we het allemaal even afwachten en eens kijken wat er over een jaar aan de hand is. Het kan in elk geval geen kwaad gebruik te maken van zijn netwerk, die zal namelijk beter zijn dan die van Caanen. Maarja daar is ook niet veel voor nodig. Dan zien we Tzaziki komende zomer in Kerkrade voetballen

Soldierr, denk in beginsel dat er zondag niet veel zal veranderen. hoogstens 1 of 2 spelers veranderingen op het middenveld maar daar blijft het bij. Lijkt me ook niet logisch om meteen een heel elftal overhoop te gooien, denk ik.

Wat gaan ze dan doen met Zef Vergoosen? Ik dacht dat ze die laatst als adviseur hadden aangetrokken?

2 februari 2017 om 00:24

Vergoossen is inderdaad ook als adviseur actief bij Roda en ondersteunt Anastasiou en Caanen. Anelka gat zich bezighouden met de jeugdopleiding en de scouting in Frankrijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren