Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV verkijkt zich weer in Limburg en vreest groot gat

Laatste update:

PSV heeft zich opnieuw verkeken op Roda JC Kerkrade. Van de voorgaande twaalf competitieduels in Kerkrade wonnen de Eindhovenaren er slechts vier en ook zaterdagavond moest men puntverlies accepteren: 0-0. PSV heeft daardoor een achterstand van drie punten op titelconcurrenten Feyenoord en Ajax, die zondag nog in actie komen. Zij kunnen het gat vergroten tot zes punten.

/

Phillip Cocu voerde geen wijzigingen door ten opzichte van de 3-1 overwinning op ADO Den Haag van vorige week. De oefenmeester had vertrouwen in zijn elf namen, maar dat werd dus niet uitbetaald. Van beide kanten was het spel slordig en ontoereikend. Bart Ramselaar kreeg binnen tien minuten een van de beste mogelijkheden van de eerste helft, toen hij op aangeven van Oleksandr Zinchenko over het doel van Benjamin van Leer wipte. PSV mocht het spel maken van nummer zeventien Roda, dat zelf loerde op de tegenaanval.

Halverwege het eerste bedrijf mocht Luuk de Jong het proberen. De aanvaller beëindigde vorige week zijn doelpuntendroogte van 905 minuten en dus was het vertrouwen hersteld, maar toch faalde de aanvoerder in de afronding. De Jong frommelde zich langs Daryl Werker en Christian Kum, maar trof de vuisten van Van Leer. Geleidelijk aan liet ook Roda zich meer zien op de vijandelijke helft. Dat resulteerde na een halfuur in een grote kans voor Abdul Jeleel Ajagun, die moest toezien hoe Santiago Arias de bal van de lijn haalde.

/

Omdat een treffer van De Jong werd afgekeurd wegens buitenspel, bleef het bij 0-0 in de eerste helft. Daar viel echter wat op af te dingen. De Jong werd gelanceerd door een lange bal en stond plots vrij voor doelman Van Leer, toen Kevin Blom op zijn fluit blies. De verdediging van Roda deed niet meer zijn best om De Jong af te stoppen, maar het is de vraag of dat wel was gelukt als de aanvaller gewoon door mocht; hij stond immers geen buitenspel. Na rust kreeg PSV het vervolgens lastig en eiste Roda meer initiatief op.

Pas in minuut 62 meldde PSV zich voor het eerst weer serieus. Een harde uithaal van Arias werd door Van Leer over het doel getikt. Cocu was niet tevreden met wat hij zag en besloot om Zinchenko en Gastón Pereiro naar de kant te halen, ten faveure van Luciano Narsingh en Steven Bergwijn. Een volley van Siem de Jong werd vervolgens bij de doelmond onschadelijk gemaakt. Het inbrengen van de twee vleugelaanvallers zorgde niet voor het gewenste nieuwe elan. PSV bleef aanvallend onmachtig en kon de derde remise in vier opeenvolgende duels niet meer afwenden.

Verdiende PSV meer dan een punt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Naar en saai voetbal van Roda, die parkeren zelfs tegen Go Ahead nog de bus. Die gaan zeker degraderen. Verder denk ik dat PSV komende winter wel de markt op gaat, Marco van Ginkel zal wel in de picture zijn. En waarom Zinchenko er uit wordt gehaald? Joost mag het weten. Aanvallend is het gewoon heel erg matig, arbitrage deze wedstrijd ook matig.

Die 6 punten zijn te doen aangezien Ajax en Feyenoord de laatste tijd ook niet in hun beste vorm zijn.

3 december 2016 om 21:38

Feyenoord klopt maar Ajax speelt wel goed. Ik ben bang dat de gat 9 punten gaat worden over 2 weken.

3 december 2016 om 21:52

Ach, ik hoorde iedereen weer stoer praten dat Feyenoord was afgehaakt en dat het tussen PSV en Ajax ging omdat PSV won en Feyenoord gelijk speelde...

3 december 2016 om 21:55

Kunnen er toch pas rond speelronde 25 wat van zeggen wie er voor de titel strijden... mag wel hopen dat we in de winterstop iets bij halen in eindhoven anders zijn we snel klasr dit jaar.

3 december 2016 om 21:59

Het zegt allemaal in deze fase helemaal geen klote. Zelfs zes punten is nog een makkelijk te overbruggen gat. Dubbeltje valt vanzelf wel weer een keer goed en Roda-uit is traditioneel altijd lastig voor Psv. Zelfs in seizoenen echt jaren terug waar PSV de Eredivisie domineerde, verspeelden ze hele vaak punten in Kerkrade en vaak ook nog thuis tegen Roda. Roda is voor PSV hetzelfde als Utrecht is voor Ajax, met het verschil dat Utrecht ook een prima ploeg is en Roda een lamlendig zooitje.

Maar goed ook Ajax, heeft nog niet zomaar gewonnen van dit Roda dat extreem defensief speelt. Als je als elftal speelt met 3 linksbacks en 3 rechtsbacks, is het ook niet zo gek dat de opponent daar niet zo makkelijk doorheen komt.

4 december 2016 om 00:42

Leopart, zi eerst morgen maar eens van Sparta te winnen. Dat zal nog molijk genoeg worden voor feyenoord. Sparta heeft een heel leuk ploegje en speelt in tegenstelling tot feyenoord wel goed voetbal.

4 december 2016 om 01:01

Wanneer domineerde PSV precies de Eredivisie? Het ging vaak tot de laatste speelronden gelijk op met Ajax.

4 december 2016 om 01:08

In plaatse van je mening als een feit weg te zetten Jaakke; wat vind jij goed voetbal?

4 december 2016 om 10:28

1e titel onder cocu, psv had een straat voorsprong op de rest.

4 december 2016 om 11:29

In het seizoen met Depay en Wijnaldum domineerde ze wel hoor.

3 december 2016 om 21:39

Het ergste is nog dat de Ajacied weer eens mag blijven staan na de zoveelste wanvertoning. Kunnen we die niet in de winter terugsturen naar het regenachtige engeland en een echte middenvelder halen die iets toevoegt?

3 december 2016 om 21:56

Ajaxcied? Kom op zeg, ja hij speelt dramatisch maar om hem steeds daar aan te linken.

3 december 2016 om 22:01

Als ik hem zo zie sjokken over het veld en Pass op Pass zie inleveren. Gok ik dat hij stiekem nog thuis juicht als Ajax scoort en er nu bij psv alles aan doet om zo slecht mogelijk te spelen. Het ergste is nog dat hij mag blijven staan en zo een oogstrelende voetballer zoals zinchenko eruit wordt gehaald.

3 december 2016 om 22:09

Siem is aardig aan het helpen om het gat naar Ajax groter te maken inderdaad. Prima gehandeld van Ajax afgelopen zomer

3 december 2016 om 22:12

Toen hij werd gehaald schreeuwde alle psvers nog in koor dat Ajacieden niet zo kinderachtig moesten doen over de transfer. Ze moesten hem dit gunnen. Nu is het ineens weer een Ajacieden he....

3 december 2016 om 22:26

@tubes

Over kinderachtig gesproken.., deze reactie is wel hã©ã©l ironisch...

3 december 2016 om 22:39

Het volstrekt vermakelijke is dat bij een transfers zoals van Siem er altijd een partij extreem ongelukkig is. Nu klagen de Psv'ers over de ajacied in hun midden, als Siem (bij wijze van) de volgende paar wedstrijden 20 goals scoort zul je weer horen over die ene verrader in Eindhoven.

4 december 2016 om 02:31

Ah zo werkt het dus. Als iemand met een verleden bij Ajax presteert zoals Koeman, Lerby, Vanenburg etcetera dan is het de verdienste van PSV en hoor ik iemand klagen. Dan is PSV de warme club in tegenstelling tot het kille Ajax, dan is het PSV die de speler tot grote hoogte stuwt.

Speelt de speler slecht dan is het meteen weer de Ajacied. En is de warmte meteen verdwenen, want direct terugsturen die speler.

Je neemt zelf het risico door een speler te halen die jarenlang nauwelijks gespeeld heeft en zware blessures heeft gehad. Wat verwacht je dan, dat hij zijn niveau zoals destijds bij Ajax direct haalt?

3 december 2016 om 21:39

Viel toch ook wel weer mee? Natuurlijk verdedigen ze, je gaat geen deur open zetten omdat PSV langs komt. Als ze echt de bus parkeerde hadden ze elke bal meteen weg gerost. Maar ze probeerde redelijk vaak te counteren en aan te vallen.

3 december 2016 om 22:43

PSV moet Roda niet klagen over Bus maar zichzelf kijken, Luuk had een grote kans! Keer op keer verprutst hij de kans.

4 december 2016 om 12:23

Zulke kleine clubs moeten ook keihard verdedigen. het is aan een topclub om te bedenken hoe ze erdoor heen moeten komen.

3 december 2016 om 21:41

6 punten zijn te doen omdat Ajax niet in vorm is? Ajax laat het beste voetbal zien in heel de eredivisie en spelen het beste voetbal sinds 5 jaar! Zou me meer druk maken om de belaberde en pauper vorm van jouw eigen team want als het zo doorgaat zijn die 6 punten binnen 2 wedstrijden 12 punten.

3 december 2016 om 21:46

@ajaxandarsenal

Ik vond Ajax bij Heerenveen niet echt overtuigen, dat is mijn mening; die mag ik hebben. Verder is het wel fijn om het gewoon netjes en beschaafd te houden.

3 december 2016 om 21:47

@ajaxandarsenal Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor. Hij bedoelt juist dat de achterstand nog niet groter is omdat Ajax wat onnodige punten heeft laten liggen. Tegen AX bijvoorbeeld.

3 december 2016 om 21:48

Ben toch netjes en beschaafd zie het probleem niet?
Psv heeft toch een belaberde en pauper vorm of zeg ik daar iets geks?
En om een vorm af te rekenen op 1 wedstrijd ( die helemaal niet slecht was) is wel erg krap door de bocht vind je niet

3 december 2016 om 21:52

Heerenveen is 1 vd moeilijkste uitwedstrijden van het jaar. Niet raar dat je het daar lastig hebt. Bovendien had Ajax nog 2 of 3 kansen die erin hadden gekund/gemoeten en heeft Heerenveen haast geen kans gehad. Was nog een vrij groot overwicht van Ajax' kant daar in het hoge noorden. Je mag niet onder de indruk zijn, maar Ajax maakt wel even wat meer indruk dan Psv op het moment.

3 december 2016 om 21:53

Paupervorm vind ik een beetje raar klinken, maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb geinterpreteerd.

3 december 2016 om 22:00

Het beste voetbal zeker niet! Het beste voetbal de laatste twee weken ja. Daarvoor speelde Heerenveen het mooiste en in het begin was het Feyenoord. Ajax was dramatisch de eerste paar weken can de competitie

3 december 2016 om 22:00

Pauper vorm?
Lijkt me verre van goed Nederlands.
Psv heeft de vorm niet Ajax voetbalt leuk maar is ook niet heel overtuigend. Zowel Ajax Psv als Feyenoord gaan nog wedstrijden verliezen het wordt een spannend seizoen.

3 december 2016 om 22:03

We leven nu...
We begonnen met een nieuwe trainer en nieuwe spelers die allemaal aan elkaar moesten wennen en nu we dat station zijn gepaseerd spelen we het beste voetbal van de eredivisie en hebben Heerenveen verslagen die volgens jou het mooiste voetbal spelen

3 december 2016 om 22:05

Boeid mij het nou of het het juiste Nederlands is zo schreef ik het en zo bedoelde ik het . En Ajax zal heus nog wel een foutje maken idd maar na morgen is het 9 punten met Psv en is het klaar voor Psv

3 december 2016 om 22:23

Ajaxandarsenal, door mensen zoals jij hebben sommige mensen een stronthekel aan Ajax. Jij straalt echt door en door arrogantie uit.

Oja en over de wedstrijd: zucht.

3 december 2016 om 22:34

Wat een paradodie op een voetbalfan ben jij zeg. Ajax was onder frank de boer veel en veel stabieler. Dat ze nu een paar 'leuke' wedstrijden spelen is fijn maar vooralsnog hebben ze niet kunnen overtuigen tegen feyenoord en Heerenveen.

Er is maar 1 zekerheid en dat is dat het een spannend seizoen wordt.

3 december 2016 om 22:49

Stabieler is nog niet vast te stellen aangezien Bosz net begonnen is en toch al 18 wedstrijden ongeslagen is na een gewennings periode... en ben de Boer ook dankbaar voor de 4 titels maar Ajax was af en toe zo fucking saai gaaaappp.
Dus dan speel ik liever op de Bosz ( Ajax) manier en volgens jou minder stabiel dan dat ik in slaap val en loop te vloeken voor de t.v of in het stadion.ik hou van aanvallend voetbal,van risico, van individuele klasse met skills en kracht gekoppeld aan een sterke teamgeest kortweg Ajax
Ben nu nog trotser om Ajacied te zijn en dat laat ik ook blijken en dat ventileer ik hier op Voetbalzone en dat is de juiste plek daarvoor denk ik zo.
Dat mensen dat als arrogant ervaren is voor persoonlijk niet boeiend en dan ook geen reden om mijn woorden anders te kiezen als ik over Ajax schrijf.
Mensen gaan ook meteen alle Ajacieden over 1 kam scheren terwijl ik alleen vanuit mijn eigen passie schrijf en niet praat voor alle Ajacieden over de hele wereld.
Kennelijk zijn er meer mensen die zo over Ajax praten en daar ben ik blij mee dat betekend dat Ajax nog steeds leeft en gewoon de mooiste en grootste club van Nederland is

4 december 2016 om 00:17

En er zijn ook genoeg mensen die een hekel hebben aan Psv. Dus wat is je punt ???

4 december 2016 om 00:18

Ik doe geen oog dicht vanavond, maar laat je toch niet zo provoceren door een of andere puber. Voor mij is het simpel, de traditionele top drie heeft even veel kans om kampioen te worden.

4 december 2016 om 00:31

Je kunt geen Nederlands schrijven en lezen... ik zeg dat Ajax de laatste twee weken het mooiste voetbal speelde en volgens mij troffen ze Heerenveen in die twee weken dat zij het mooiste of beste voetbal speelde... Het beste voetbal van Ajax was niet genoeg om Feyenoord te verslaan...

4 december 2016 om 00:47

Toen was Ajax nog niet zo ver als nu, het elftal groeit in tegenstelling tot dat van feyenoord. Morgen verwacht ik Ajax alleen aan kop.

4 december 2016 om 01:07

Waarom word je persoonlijk is nergens voor nodig toch

4 december 2016 om 01:08

Hoezo puber waarop baseer je dat?

4 december 2016 om 12:24

Je kan niet ontkennen dat Ajax het beste voetbal laat zien in 5 jaar tijd. Spelers als Hakim, Dolberg, Younes etc zijn ongelooflijk goed. eigenlijk te goed voor de eredivisie.

4 december 2016 om 12:32

Klopt inderdaad, niet alleen is heerenveen de moeilijkste wedstrijd uit van het jaar. Maar bij Heerenveen spelen ze ook prachtig voetbal. gelijkspelen is daar prima.

3 december 2016 om 21:41

Pardon Ajax speelt de laatste weken uitstekend. Hopelijk komen we de wedstrijd met Twente goed door voor morgen ben ik niet zo bang. Dan kunnen we PSV voor de winter op 9 punten zetten. Van Ginkel hebben ze niet nodig middenvelders genoeg.

3 december 2016 om 21:48

@jollie18,

Van Ginkel heeft PSV vorig jaar zo'n beetje kampioen gemaakt met zijn belangrijkste goals.

3 december 2016 om 21:49

@ajaxandarsenal en @jollie18

Het grootste verschil is dat Ajax haar kansen wel afmaakt, maar die pot in Heerenveen en bijvoorbeeld ook die in Alkmaar 'het beste voetbal in de heel de Eredivisie?'. Verder zijn jullie alleen maar C-ploegen van kaliber Roda tegengekomen (op Celta thuis na dan), dus ja wat zeggen die wedstrijden nu?

Dit is nou bij uitstek de reden dat de meeste supporters van andere clubs de supporters van Ajax niet zo goed kunnen uitstaan. Die grootheidswaanzin is echt niet te harden soms.

3 december 2016 om 21:56

Dat misschien wel maar nu hebben ze Ramselaar en de Jong al.

3 december 2016 om 21:56

Gaudi. We zitten bijna aan de winterstop kerel, iedereen heeft haast al elke tegenstander 1 keer gehad. De concurrentie heeft dus ook meerderheid van 'die c-ploegen' ook gehad en hebben nou niet echt overtuigender voetbal laten zien. Persoonlijk vind ik het leukste voetbal tussen Heerenveen en Ajax gaan.

3 december 2016 om 21:57

Het zegt net zoveel dat jij Ajax supporters over 1 kam scheer omdat 1 iemand het heeft over beste voetbal van de Eredivisie. Ajax speelt gewoon beter voetbal dan PSV waardoor ze die kansen creã«ren. Het gaat aanvallend sneller waardoor de ruimtes bij de tegenstanders automatisch vallen. PSV speelt nu net als Ajax deed met het middenveld van De Boer. Het gaat allemaal te traag en het mist creativiteit en daardoor is het ook lastig om kansen te creã«ren.

Wat betreft die C ploegen. Volgens mij spelen Ajax en PSV in dezelfde competitie, Beide hebben ze de koploper al gehad dus vind ik het een raar argument. PSV kan dus niet winnen van die C ploegen.

3 december 2016 om 21:57

Daarom zijn we ook al bijna 20 wedstrijden ongeslagen.

3 december 2016 om 22:06

Jullie hebben het over de recente vorm van Ajax dat die zo geweldig is, en ik ga daar op in. Ik vind Ajax nou niet zo overtuigend in de laatste reeks wedstrijden (zal het even op 6 houden, dan heb je een periode van een maand). In die maand speelden jullie tegen Excelsior thuis, Celta de Vigo thuis, AZ-uit, NEC thuis, Panathinaikos thuis en Heerenveen uit. De enige 2 uitwedstrijden in deze periode, waar Ajax volgens jullie in een geweldige vorm stak, leverde 1x puntenverlies op. De overige 5 wedstrijden waren in het merendeel tegen gewoon matige ploegen (op Celta de Vigo na). Daarnaast liep het eigenlijk alleen tegen NEC heel vlot qua goals, de overige wedstrijden waren moeizaam. Dus, om maar even terug te komen op mijn reactie, op jullie bewering. Nee ik vind niet dat Ajax in geweldige vorm steekt, afgaande op de laatste reeks wedstrijden. Sterker nog, als de tegenstander iets beter wordt dan niveau Nec, worstelt Ajax vrijwel meteen.

De vergelijking met Psv, om jullie argumenten kracht bij te zetten, loopt tamelijk mank, daar ik zelf nergens die vergelijking trek. Dat PSV ruk speelt, is het iedereen het wel over eens. Dat Ajax echter in grote vorm steekt, daar discussiã£â«ren we over.

3 december 2016 om 22:18

Dat ik idd erg over te top ga over Ajax kan ik begrijpen uit jouw standpunt maar zo zie ik en voel ik het.
Daarbij gaan mijn nekharen overeind staan van walging als ik het woordje Psv hoor dus als ik wat extreem mijn woorden kies sorry daarvoor.
Standpunt blijft wel staan Ajax speelt het beste en mooiste voetbal en dat doen ze al sinds Ajax bestaat ;-)

4 december 2016 om 12:25

Wie laat dan op dit moment mooier voetbal zien dan Ajax? Eerlijk moet jij ook niet toegeven dat dit gewoon een feit is? Na Ajax laat Heerenveen en Az ook prachtig voetbal zien.

4 december 2016 om 12:37

Ik vind momenteel niemand echt heel duidelijk overtuigen Matthaus. Mag dat ook een mening zijn? Feyenoord was in het begin heel sterk, dat is nu wel klaar. Ajax is bij vlagen wel okã©, maar meer ook niet imo, PSV is hele seizoen al ruk.

Als Ajax 1x schittert tegen Nec, staat dat blijkbaar automatisch symbool voor de rest van de wedstrijden die de hebben gespeeld. Dat is best treurig eigenlijk, vind je niet?

3 december 2016 om 21:43

Echt onbegrijpelijk ja dat Zinchenko er uit werd gehaald. En die mislukking van een Siem De Jong maar laten staan. Had Zinchenko lekker op 10 gezet.

3 december 2016 om 21:47

PSV parkeert ook de bus als ze de mindere zijn dus je kan het dan Roda niet kwalijk nemen.

4 december 2016 om 00:08

Haha, inderdaad. Die counteren al drie seizoenen lang en nu tegenstanders dat eindelijk doorhebben en ze met hetzelfde middel worden bestreden is het ineens 'de bus parkeren'. Hypocrisie ten top.

4 december 2016 om 12:26

Als ajax dit zou doen dan is het inderdaad schandalig. Echter, Roda kan je dit niet kwalijk nemen. Dit hoort erbij en PSV moest er zelf doorheen zien te komen.

3 december 2016 om 21:48

Ajax niet in vorm? Sorry ben ook voor PSV maar ik denk dat straks Ajax PSV weg gaat spelen hoor. PSV bakt er totaal niets van en Ajax is juist in vorm dus.

3 december 2016 om 21:57

Ajax is in vorm, PSV niet idd. Echter kan PSV het spel gewoon niet maken, daarom hebben ze het erg moeilijk tegen tegenstanders die inzakken (iets wat PSV ook altijd doet als de tegenstander iets beter is).

Ajax zal vol op de aanval spelen, dus kan PSV haar geliefde spelletje spelen. Daarom ben ik als Ajacied altijd huiverig voor zo'n pot tegen PSV.

Vanavond was het een drama aan PSV zijde, Roda kun je niks kwalijk nemen en hebben het naar behoren gedaan vind ik.

3 december 2016 om 22:34

Exact, PSV thuis lijkt voor Ajax een lastigere wedstrijd dan PSV uit, puur omdat Ajax in de Arena het spel moet maken. In het Phillips Stadion kan Ajax lekker achterin hangen en PSV het spel laten maken.

4 december 2016 om 12:31

Dit is tijdelijk. Ajax krijgt ook nog eens een vorm dip. Verder zijn 6 punten gewoon te doen hoor voor Psv.

3 december 2016 om 21:49

Je kan bij een wedstrijdje van Roda wel een gelijkspel om je totokaart zetten

Roda moet het doen met de spelers die ze hebben. Begin van het seizoen probeerde ze te voetballen, maar haalde ze amper punten. De trainer was om die reden terecht overgestapt naar een ander systeem. Ze parkeren een bus en proberen uit de counter wat te forceren. PSV moet daar een oplossing vinden. maar bakte er helemaal niks van. Roda speelt inderdaad degradatievoetbal, maar als je de laatste 6 wedstrijden ongeslagen bent, doe je het niet slecht.

3 december 2016 om 22:20

Roda parkeerde de bus helemaal niet. Speelden verdedigend ja, maar kwamen er een paar keer goed uit. Moet Roda dan open huis geven aan PSV?

3 december 2016 om 23:56

Roda kiest gewoon voor de beste strategie gezien het aanwezige materiaal: Het achterin dichthouden en toeslaan op de counter. Dat je zegt 'die gaan zeker degraderen' vind ik heel erg kortzichtig. Roda heeft al zeven wedstrijden niet verloren en geloof me, dat is echt geen toeval. De verdediging zit gewoon heel goed in elkaar en vanuit daar voetbalt Roda verder.

4 december 2016 om 00:48

De verdediging is goed ja, maar de aanval is dramatisch.

4 december 2016 om 03:45

Dirty01 dat deden ze tegen twente ook en daar werd niks over gezegd en nu tegen jou clubje wel.. En ben het niet helemaal met je eens ik vind ajax laatste tijd goed spelen en zeker titel kanidaat

4 december 2016 om 08:59

Voorlopig levert het punten op tegen Psv, en grappig dat je zegt dat Feyenoord en Ajax (?) niet in de best vorm zijn en dat ze wel punten gaan verspelen, maar ik zie PSV eerlijk gezegd niet zo snel in vorm komen, spelen misschien wel het slechtste voetbal van de top 3.

PSV zie ik juist alleen maar meer morsen.

Om moedeloos van te worden, weer helemaal niks. zelfs geen aanknopingspunten

Ik doe even een pakket dat je nodig hebt om psv te stoppen van scoren. 1. Zet er gewoon 9 verdedigers in psv heeft toch 0,0 kwaliteit en creativiteit. Meer heb je niet nodig. Bah bah bah bah bah schandalig, ik heb zo een gevoel dat psv ze gewoon niet meer aan de praat krijgt. Cocu out.

3 december 2016 om 21:41

Van mij mogen ze het hele team verkopen en jong psv doorschuiven naar het eerste team. Brengt misschien in totaal 5 miljoen op, die kun je dan mooi investeren om een extra speler voor je jong psv te kopen.

3 december 2016 om 21:46

Dat lijkt me een beetje extreem, maar het is inderdaad tijd voor vernieuwing. Cocu krijgt de mannen gewoon niet meer aan de praat en moet dus ontslagen worden. Kwaliteit zat maar Cocu weet het toch voor elkaar te krijgen om het er niet uit te krijgen. De drama wissels werken ook nooit, serieus de beste man van het veld (zinchenko) eruit halen en de meest dramatische speler die ik in jaren een psv shirt heb zien dragen (Siem) mag gewoon blijven staan.

3 december 2016 om 21:51

Ik roep het al weken dat Cocu weg moet maar het lijkt er op dat hij oneindig credit heeft of zo.

Hij blijft door ploeteren zonder resultaat. Ik zie geen enkele verbetering en het gaat alleen maar achteruit.

Het is nog niet een halverwege het seizoen maar zo te zien gaan ze naast alle prijzen grijpen zo.

Het is gewoon slecht en er moet gewoon wat gebeuren dit kan zo gewoon niet doorgaan.

4 december 2016 om 07:59

Verdedigend staat het wel als een huis. Dat zijn de verdiensten van Psv. Na vele jaren van een slechte tot redelijke verdediging is die nu eindelijk goed.
Vorig seizoen hadden we gewoon veel meer doelpunten in huis en nu hebben we de pech dat er veel belangrijke spelers van vorig seizoen het laten afweten of geblesseerd zijn.
Wat er moet gebeuren zijn aanvallende impulsen. Van Ginkel zou mooi zijn. Anders moet je op een andere manier doelpunten ''kopen''. In de vorm van spelers aantrekken die in vorm zijn.

Dit Psv wordt geen kampioen. Totaal geen beleving in het spel. Steeds tikie terug tikie breed. Baltempo zeer laag . Luuk die geen pepernoot raakt. Snap niet wat Cocu op de trainingen oefent. Draait voor geen meter bij Psv. Brands heeft in de winterstop wel druk neem ik aan.

3 december 2016 om 21:40

Brands ziet om dit moment nog geen redenen om versterkingen aan te trekken.

dus lijkt me niet.

3 december 2016 om 21:42

Brands zegt altijd het tegenovergestelde van wat hij werkelijk denkt, ik verwacht in Januari misschien wel twee aankopen/huurcontracten. Van Ginkel en dan daarbij misschien nog een vleugelspeler of misschien wel een spits.

3 december 2016 om 21:47

In principe heeft Psv natuurlijk ruim voldoende kwaliteit, daar ligt het niet aan. Misschien een keer een andere trainer?

Cocu is niet slecht, maar op een gegeven moment is het uitgewerkt. Met De Boer was Ajax de laatste tijd ook dramatisch. Nu met Bosz gaat het weer goed.

3 december 2016 om 21:47

Misschien een vleugelspeler? We moeten er echt 1 halen en Narsingh verkopen. Dat is prioriteit 1. Eigenlijk hebben we zelfs 2 goede vleugelspelers nodig.

3 december 2016 om 21:53

Tja ik kan het Brands niet kwalijk nemen. Moet je dan in de winterstop grof geld gaan uitgeven omdat je momenteel 2 middenvelders door blessures mist en een belangrijke pion voorin? Guardado, Hendrix & Locadia?

3 december 2016 om 22:44

Te veel statische voetballers voorin zonder acties, de gebroeders de Jong.

3 december 2016 om 22:50

Psv heeft een ander type spits nodig. Een meer bewegelijke spits die voor gevaar kan zorgen. Met Luuk in de spits is het niks.

3 december 2016 om 23:22

Psv mist gewoon een goalgetter, ook Locadia zie ik er geen 20 maken in een seizoen.

3 december 2016 om 23:24

Prioriteit nummer 1 is gewoon een spits halen die er jaarlijks 20 in weet te schieten, want Luuk voldoet daar momenteel niet aan.

4 december 2016 om 10:29

Luuk de jong speelt het beste met locadia naast hem en de creativiteit die psv nodig heeft loopt rond in turkije

4 december 2016 om 10:35

Die creativiteit heb je met Zinchenko ook gewoon in huis.

4 december 2016 om 21:33

Tenzij PSV vleugelspelers haalt die wel fatsoenlijke voorzetten kunnen geven waardoor Luuk ze kan inkopen. Het is maar hoe jij het wilt oplossen natuurlijk.

4 december 2016 om 21:35

Tenzij PSV in de winterstop keihard gaat investeren in nieuw materiaal, want dan is PSV wel een concurrent.

Wederom gevochten en ook weer kansen gecreëerd. 7e keer niet verloren. Nu wachten op n spits....

3 december 2016 om 21:43

Ja mooi gestreden van Roda maar met geen Schele grensrechter was psv hier gewoon met 3 punten weggegaan, want dat Roda is toch wel een hele armzalige ploeg. Ik zie ze wel direct degraderen.

3 december 2016 om 21:48

Wie zegt dat luuk hem maakt steekt nou niet bepaald in een sterke fase.

3 december 2016 om 21:51

Ach en als aan de andere kant de grens goed had gekeken dan had PSV de pot geã«indigd met 10 man na het neerhalen doorgebroken speler. gelijkspel is terecht, al hadroda de grootste kansen op een doelpunt.

3 december 2016 om 21:52

Als de scheids niet fluit gaat het altijd net even anders.

4 december 2016 om 21:35

Als een spits komt die veel ballen gaat opeisen, dan gaat dit ten koste van jullie verdedigende systeem. Ik zeg blijf lekker zo verdedigen en hou je huidige spits.

Roda slim gespeeld. PSV heeft maar een manier van spelen wat ondertussen iedereen weet. Counter hun techniek en ze kunnen niks

3 december 2016 om 21:59

Inderdaad BlinQ, dat roep ik al jaren. Als ze zelf het spel moeten maken zijn ze helemaal nergens.

Wat moet ik zeggen? Ik denk dat we allemaal wel weten wat PSV nu moet doen de komende wedstrijden tot en met Ajax...

3 december 2016 om 21:41

PSV moet nu alles zetten op het feit dat ze vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.

3 december 2016 om 21:47

@glory

Ouwe pepperkoekenbakker!

3 december 2016 om 21:48

Dat hoor ik al weken van Luuk maar er zit gewoon geen passie meer in. Cocu krijgt ze niet meer aan de praat en de verschrikkelijke wissels altijd na 60 minuten zijn ook altijd dramatisch. Cocu out, het waren 2 mooie kampioenschappen en daarvoor dank maar dit kan niet meer zo.

3 december 2016 om 21:54

Cocu maakt ook geen speler beter. Dit seizoen zie je gewoon dat hij de groep niet meer weet te raken. Totaal geen inzet en strijd. Zelfs het plezier is weg.
Cocu is klaar bij Psv. Het is alleen de vraag of ze dat bij de club ook inzien. Dit wordt nog een lang seizoen op deze manier.

3 december 2016 om 23:19

Maar wie moet hij anders inbrengen? Als het voorin niet loopt heb je op Narsingh en Bergwijn na niemand die iets kan forceren als wissel, of ze moeten wat jongens van Jong Psv erbij halen.

4 december 2016 om 09:10

Een angsthaas van een Cocu zal dit niet doen en vast blijven houden aan de huidige spelers die niet in vorm zijn. Van mijn part mag HiddinK of Van Gaal komen die tenminste spelers beter maakt en die ten minste jeugdspelers een kans geeft. Of een type Bosz die aanvallend voetbal speelt.

4 december 2016 om 10:38

Dankzij Cocu hebben jongens als Hendrix, Brenet, Locadia en momenteel ook Lammers, Lundqvist ook gewoon de kans gekregen. Ik denk dst Psv toe is aan een nieuwe coach, er loopt wel genoeg kwaliteit rond maar Cocu kan ze blijkbaar niet meer motiveren voor een wedstrijd en als je Siem blijft opstellen dan maak je jezelf niet echt geloofwaardig.

4 december 2016 om 12:31

@glory
Tot de winterstop kan je in principe 9 punten achterstand permitteren. Erna moet je wel inlopen of in ieder geval niks verliezen. Als Ajax de lijn van afgelopen tijd doorzet gaat het wel een moeilijk karwei worden om ze in te halen.

Misschien moet psv het veld nog kleiner maken zodat je nog minder ruimte krijgt ....

Waarom niet over de flanken spelen ? Dan houd je het veld breed en heb je meer ruimte?

3 december 2016 om 21:39

Cocu weet het ook niet meeer heb ik het idee.

Een lamlendig PSV dat geen enkele bezieling meebracht. Ja, Luuk de Jong na afloop over de arbitrage. Misschien had ie op het veld zijn best moeten doen, want het was wederom helemaal niks.

Wat een onmacht aanvallend van Psv.

Traag,voorspelbaar en extreem slordig.

En oei oei, Narsingh heeft weer laten zien dat hij werkelijk een PSV shirt totaal niet waard is.

3 december 2016 om 22:00

Bakt er weinig van idd, maar PSV wil wel zijn contract verlengen voor een aantal jaar las ik...

3 december 2016 om 23:16

Net of de andere aanvallers (op Zinchenko na dan) het zoveel beter doen.

3 december 2016 om 23:53

Nee, maar dar zeg ik toch ook niet?

De laatste 20 minuten van de wedstrijd gezien. Wat was PSV slecht zeg. Hele lage baltempo, terwijl je weet dat er gescoord moet worden. Zelfs Propper deelde foute passes uit. PSV moet zich nu echt zorgen maken, want dit kan zo langer niet meer doorgaan.

3 december 2016 om 21:41

Propper is al weken niet meer in vorm net als meerdere Psv'ers.

Zoals ik al aangaf bij live meepraten. Het is al 3 jaar hetzelfde. Geen verandering qua tactiek en de wil om te winnen lijkt wel te ontbreken. Plan A is alle ballen op luuk en plan B ook? Er moet nodig iets veranderen, anders kunnen we het kampioenschap beter opgeven...

3 december 2016 om 21:42

Psv wordt geen kampioen. Cocu weet het ook niet meer. Wordt tijd voor een nieuwe trainer.

Voor kerst is het seizoen van PSV al afgelopen. Het begint al bij de motivatie die bij 90% van de spelers ontbreekt. PSV heeft gegokt door niet door te selecteren en betaald daar nu dubbel de prijs voor. In dit team zit totaal geen rek. En Cocu straalt nu ook niet uit dat hij het zooitje op scherp kan zetten. Volgende dieptepunt a.s. dinsdag voorspel ik al.

3 december 2016 om 22:00

Verschil zal na het weekend zeer waarschijnlijk 6 punten zijn met Feyenoord en Ajax. Dat is nog steeds te overbruggen, al ziet het spel er niet na uit.

De wedstrijd tegen Rostov gaat niet goed aflopen voor Psv. In de vorm waar ze nu inzetten, gaan ze niet van een team winnen die zich laat inzakken en uit de counter wat probeert te forceren.

Zonder een paar energiedrankjes is het niet te doen om Psv te kijken. Echt niet te doen de laatste paar maand.... Hoop dat er in de winter wat spelers erbij komen. Want het is niet zoveel aan zo.

PSV te laag tempo, en ze speelden weer ruk, Siem de Jong ontzettend matig (voegt helemaal niks toe), Propper nog steeds zwaar uit vorm, Ramselaar heeft ook even behoefte aan rust. Leek wel alsof ze allemaal al met hun hoofd bij Rostov-thuis zaten. Mag hopen dat er dan wat meer passie en beleving in het elftal zit, want dit was 3x niks.

Ook al calculeer je als Psvã©r vaak puntenverlies bij Roda-uit in, tegen dit lamlendige Roda moet je gewoon minimaal 0-4 winnen. Roda heeft absoluut 0,0 toegevoegd deze wedstrijd en dat PSV niet door die Limburgse muur heen kon komen, ligt puur en alleen aan het te lage tempo, te weinig risico durven nemen (had makkelijk gekund, want die 3 counters van Roda zijn allemaal vakkundig omzeep geholpen) en een groot aantal spelers wat snakt naar een winterstop.

En de enige goede goal die je maakt, wordt onterecht afgekeurd. Om over dat laatste maar even door te gaan. Ik snap oprecht niet hoe je zo blind kunt zijn, dat je dit niet ziet. Het was niet eens, wat je noemt een twijfelgeval, het was zelfs zo dat de Roda speler nog voor de Jong stond. Dit soort cruciale blunders vallen dit seizoen vrijwel elke wedstrijd in het nadeel van PSV uit, deze wedstrijd is wat dat betreft allesbehalve een uitzondering. Wat dat betreft is het ook wel overduidelijk dat dit PSV never nooit kampioen gaat worden, want enig geluk (wat dan vaak kampioensgeluk wordt genoemd) ontbreekt volledig.

3 december 2016 om 22:04

Dit middenveld doet mij denken aan Bazoer - Gudelj - Klaasen bij Ajax. Te traag en mist creativiteit. Al zou je verwachten dat Ramselaar het toch moet kunnen brengen.
Overigens ben ik het niet met je eens dat Roda niks heeft toegevoegd en die muur viel reuze mee. PSV heeft vaak mazzel dat tegenstanders willen voetballen tegen ze. Maar je bent als degradant toch gek als je vol op de aanval ga spelen tegen Psv? Deed PSV ook niet tegen Athletico. Daarnaast viel Roda bij vlagen leuk aan uit een counter. Ze schoten niet alle ballen het stadion uit.

Die afgekeurde goals ik een groot ALS gehalte. Hij ging nu alleen in doel omdat Luuk doorspeelde na het fluitsignaal en de verdedigers en vooral de keeper geen energie meer verspeelde. Zonder fluit signaal heb je geen idee of hij er in zou zijn gegaan, het is niet dat alles van Luuk er tegenwoordig in gaat.

3 december 2016 om 22:15

Dat het middenveld stroef draait, ben ik absoluut met je eens. Maar het is ook logisch dat het middenveld niet op elkaar ingespeeld is als je 2 potentiã£â«le basisklanten mist.

Ach komop man. Wat heeft Roda nu echt gecreã£â«erd met die hooguit 28 balbezit? Dat zegt in feite al genoeg. PSV heeft niet vele gedaan met haar 72 (eerste helft zelfs 76), maar Roda heeft dus maar 28 balbezit gehad, daar kun je niet eens veel mee doen. En als ze de bal hadden was het doorgaans naar voren rossen of naar Rosheuvel, en die roste hem dan wel huizenhoog over het doel. Ik heb geen moment het idee dat gehad dat Roda zou scoren. PSV ook niet overigens, maar dat terzijde. Ben benieuwd naar je grote kansen van Roda, waar Zoet echt aan de bak moest?

En tja, geluk dat de tegenstander probeert te voetballen? Ik weet niet of je zelf voetbalt, maar je zult toch van je eigen helft af moeten komen om Ãâ¼berhaupt een goal te maken. Ik verwacht van Roda niet dat ze vol op de aanval spelen, sterker nog, ik vind het prima dat ze zo spelen. Maar dan lijkt het mij ook fair dat een supporter van PSV in dit geval dat mag benoemen.

Tja je mag er een groot ALS-gehalte aan hangen (ben ik het zelf mee oneens), als je de herhaling kijkt, zie je dat van Leer gewoon gefocust is op de Jong en dat er pas werd gefloten nadat de Jong hem al had aangenomen en in feite ook al had geschoten. Dus de verdedigers waren allang gezien (die kan je helemaal wegstrepen in je verhaal) en de keeper die deed eigenlijk gewoon nog steeds zijn taak als keeper.

3 december 2016 om 22:27

Ik zeg nergens dat Roda grote kansen heeft gehad dus leg geen woorden in mijn mond. Ik zeg alleen dat ze niet alleen bezig waren met wegrossen. Ze probeerde snel aan te vallen. Ja, natuurlijk uit een counter want voetballend komen ze er toch niet door. Dit spel spelen ze tegen 90% van de competitie, dus je moet gewoon goed genoeg zijn om het kapot te spelen.

Ik zeg ook nergens dat ze proberen te voetballen, ik zeg dat andere tegenstanders dat vaak wel proberen. Dus weer beweer je dingen die ik niet gezegd hebt. Wat betreft Roda zeg ik alleen dat ze wel wat hebben toegevoegd en niet alles hebben weggeschoten. Ze probeerde te counteren wanneer de mogelijkheid daar toe was. En ja ik vond dat ze een paar keer best gevaarlijk werden uit een counter. Dat ze het dan niet kunnen afmaken komt door gebrek aan kwaliteit. Ze hangen niet voor niks onderaan in de Eredivisie.

De Keeper dook niet en liet de bal langs zich gaan, die deed zijn taak echt niet meer hoor. Die vond het prima. Misschien dat hij nog wel dat Luuk zo geel zou krijgen voor het doorspelen na een fluit signaal.

3 december 2016 om 22:56

Ik ging er vanuit dat je 'bij vlagen leuk aanvallen' niet echt rekende tot iets toevoegen aan de wedstrijd. Fijn dat we het eens zijn, dat als het op kansen aankwam Roda 0,0 heeft toegevoegd aan de wedstrijd. Dat beweerde ik in eerste instantie namelijk al.

Je geeft duidelijk aan 'maar je bent als degradant toch gek als je vol op de aanval ga spelen tegen Psv', dus je hebt begrip voor de speelwijze van Roda. Ik heb daar ook begrip voor, maar ik geef aan dat het ook normaal is dat ik mij daaraan stoor als Psv'er. Niet echt woorden in de mond leggen imo, maar goed misschien interpreteer je het gewoon verkeerd.

Overigens zeg ik ook nergens, dat jij zegt dat Roda probeert te voetballen. Die eerste alinea is gericht op jouw eerste opmerking over dat 'psv geluk heeft dat sommige tegenstanders proberen te voetballen'. Vind dat sowieso een onzinnige quote to be honest. Je hebt geluk als je tegenstander probeert te voetballen. Dan kunnen we de sport wel afschaffen toch? Natuurlijk wil iedere tegenstander als de kans zich voordoet voetballen, anders kunnen ze net zo goed meteen van het veld afstappen.

Nou het is duidelijk waarom PSV de minste tegengoals heeft. Er wordt totaal geen risico genomen. Bij Ajax of Feyenoord ligt er achterin veel meer ruimte omdat ze veel meer aanvallen. Die wissels zijn toch ongelooflijk, wie bedenkt nou Pereiro er uit te halen om Narsingh er in te zetten? Als je denkt nou we gaan wat snelheid erbij doen dan haal je toch een van de drie centrale verdedigers uit? Slechte coach dit jaar Cocu.

3 december 2016 om 21:55

Pereiro deed ook niet veel goed. Dus die wissel kon ik wel begrijpen. Cocu probeerde met Narsingh en Bergwijn het veld te verbreden, want er werd amper gebruik gemaakt van de ruimtes op de flanken.

3 december 2016 om 22:48

Ik begrijp sowieso niet dat een coach niet in staat is om 343/334 tegen een defensief ingesteld team te spelen. Tegen zo'n tegenstander kun je altijd wel risico nemen.

Zucht... Was weer eens dramatisch, jammer dat die goal werd afgekeurt maar daar mag je niet van afhangen. Verder onbegrijplijk dat je zinchenko eraf haalt de enige die nog wat goeds deed voorin en siem laat staan. In de winter maar opzoek naar wat buitenspelers due wel een goeie voorzet kunnen geven want heb geeneeen goede gezien

3 december 2016 om 23:13

Misschien ook op zoek naar een nieuwe trainer.

Hahaha die Siem de Jong,wat een verschrikkelijk matige voetballer. Geef je dik geld uit aan een avondje Roda uit,zie je 9 voetballers een keeper en iemand die totaal niet weet waar die mee bezig is.

Het zal aan mij liggen.. Maar als ik dit Psv zie mis ik de honger om te winnen. Het is allemaal wat gezapig... En een spits is tochwat pover als je bovenin wilt meedoen..

het verschil tussen het psv van vorig jaar en in het heden is dag en nacht. geen creativiteit en geen spelers die een splijtende pass geven. het is enorm saai, evenals het voetbal van roda. als ajax in zijn element kan blijven denk ik dat het verschil na volgende week 9 punten is.

3 december 2016 om 21:58

Ze hebben wel de spelers ervoor, het komt er alleen niet uit.

Ik kan Cocu echt niet volgen hoor. Siem laten staan ...volgens mij had dat wissel nummer 1 moeten zijn.

Hoop voor hem dat hij zijn oude vorm weer snel te pakken krijgt want dit doet pijn de ogen. Hij lijkt er ook helemaal geen zin in te hebben of zo.

Is Locadia nog niet fit??

3 december 2016 om 21:59

Locadia-hendrix-guardado komen er langzaam weer aan.

3 december 2016 om 23:07

Het is afwachten of het dan al niet te laat is. Daarnaast verkeert Ajax momenteel in topvorm en een verlies in de Arena zou zomaar kunnen betekenen dat de strijd om plek 2 het hoogst haalbare is, want in de huidige vorm van Psv zie ik ze, zelfs met de terugkeer van bovengenoemde spelers, niet kampioen worden. Het team speelt gewoon zonder ziel en er zit ook geen idee achter, Guardado en Pröpper zijn een tijdje uit vorm, net als de Jong en dan blijft er blijkbaar in aanvallend opzicht niet veel over van het team.

4 december 2016 om 01:01

Er moeten nog 20 rondes gespeeld worden. Het is nog lang niet beslist. Ook niet als psv verliest van Ajax.

4 december 2016 om 12:21

Klopt, maar guardado heeft meestal veel tijd nodig om te wennen. En voor psv is er geen ruimte meer om nog meer punten te morsen.

De punten worden wel heel erg simpel cadeau gedaan door Psv. Een gat van minstens 9 punten in de winterstop is met het huidige spel niet onwaarschijnlijk. Uitgeschakeld in Europa kan daar wellicht bij opgeteld worden. Dan mag je toch spreken van een stevige crisis in Eindhoven. Mij benieuwen wie hier het slachtoffer van gaat worden. Er moet geheid een kop rollen over een paar weken.

3 december 2016 om 23:04

Denk dat de terugkeer van Hendrix en Locadia toch wel belangrijk kan zijn voor dit Psv. Siem en Luuk zijn toch wel de zwakke schakels in dit elftal en ook Ramselaar is nog niet de speler die dit elftal kan dragen. Denk dat je dan met Hendrix-Ramselaar-Propper/Guardado moet spelen want vind zowel Pröpper als Guardado erg zwak de laatste tijd. Verder in de winterstop 1 a 2 aanvallers halen, want op Zinchenko na heb je voorin niemand lopen die iets kan creëren. De match tegen Rostov zal nu een belangrijk duel worden, overwinteren in Europa is toch wel iets wat men na moet streven.

Ach ja, laten we het positief bekijken. Mooi de nul gehouden en weer een puntje rijker.

3 december 2016 om 22:56

Haha als we het wekelijks zo bekijken eindigen we nog met geluk boven Roda, dit kan echt niet meer zo. In de zomer moeten er sowieso aanvallende impulsen komen, en dan doel ik op vGinkel, wil je volgend seizoen weer CL spelen.

4 december 2016 om 12:20

Gewoon investeren in de winterstop en daarna weer een concurrent voor de titel. Dit heeft PSV wel vaker gedaan.

3 december 2016 om 22:57

Ze hebben Roda-uit ook vaak zat verloren. Het is allemaal wel te overzien deze pot.

3 december 2016 om 23:05

ben jij als psv supporter mee blij dat je een 1 hebt gepakt tegen een degradant? cocu mag zich schamen waarom die siem en luuk de jong mogen blijven ipv zinchenko eruit moest voor narsingh en zijn laffe spel. ik vind dat psv echt in de winter creativiteit moeten gaan halen op de middenveld en siem terugsturen naar newcastle, een sterke ervaren spits als opvolger voor luuk en een sterke vleugelaanvaller zoeken.

3 december 2016 om 23:15

Nee, natuurlijk ben ik niet blij met dat puntje. Het voetbal ( met name het tempo ) dat PSV al maanden laat zien is schandalig en PSV onwaardig. Maar heb me er bij neergelegd dat het hem dit seizoen gewoon niet gaat worden. Met de winterstop zit ons seizoen er op. Tijd voor een grote schoonmaak.

4 december 2016 om 12:20

Cocu mag zich schamen dat hij niet het lef heeft om risico's te nemen. zinchenko vond ik nog wel goed spelen hoor. speelt vaak goed ook.

Waardeloze vertoning. Psv morst nu wel erg veel punten, denk dat de terugkeer van Hendrix en Guardado, en de komst van 1 a 2 aanvallers zeker niet overbodig is, verdedigend gezien doet Psv het erg goed maar het ontbreekt gewoon aan goals en zowel Siem als Luuk falen momenteel gewoon.

4 december 2016 om 12:17

Als PSV veel geld uitgeeft in de winterstop, dan zie ik ze nog wel als grotere titelkandidaat dan Feijenoord.

4 december 2016 om 12:39

Mwah niet nodig. Gat is te overzien, niemand domineert nog echt deze Eredivisie en PSV krijgt nog vele blessuregevallen terug. Wil het nog wel eens zien als ee bij Ajax en Feyenoord standaard drie blessures zouden zijn vanaf nu, hoe ze daarmee om zouden gaan.

4 december 2016 om 16:43

Maar dat is dus niet het geval en als je verliest in de Arena sta je 9 punten achter op Ajax, de kans dat Ajax in de huidige vorm 4 keer punten verspeelt en Psv alles wint na de winterstop is niet zo heel groot.

4 december 2016 om 21:32

Nee hoor, een investering in de winterstop is essentieel. Er moeten spelers komen die zorgen voor een ander soort klimaat binnen het elftal. iets van wij worden kampioen klaar.

Toto van zondag Feyenoord - Sparta een 3! Dat is een zekerheidje. Zeker na punten verlies van concurrentie.

Verder even serieus nu.. sinds wanneer is de competitie beslist in December? Antwoord, nooit!
De vorm van Ajax, wat ik hier lees (berichten van veelal blinde fans met zielige haat naar andere clubs), vind ik nogal broos. Laten we over 10 wedstrijden nog eens over vorm spreken. Kijken wat er gebeurd wanneer ze verder komen in Europa met al die extra speelminuten, reizen en blessures.. Africa cup etc..
PSV kan best nog aan het voetbal geraken, en staan nu slechts mogelijk 6 punten achter, op dat fantastich spelende Ajax. PSV een heel seizoen uit "vorm" gaat echt niet gebeuren. Het zal gewoon spannend blijven.
Feyenoord zal ook niet afhaken. Wellicht niet de trotse koploper de komende maanden maar de kans dat de "vorm" daar weer terugkeerd is aanwezig. Zeker na de winterstop en wat rust in de benen. Ze verloren veel punten mede door het moeten opstellen van Nelom
In April/mei staat de top 3 gewoon binnen 6/7 punten van elkaar dus spannend.
Leuk toch...

4 december 2016 om 12:18

Je kan no toch wel gerust aangegeven dat PSV geen concurrent meer is. Wij hebben genoeg blunders gezien.

4 december 2016 om 12:40

Eerste normale reactie haast in dit hele bericht, compleet met jou eens.

Leuk dat men het afschuift op het zogenaamd slechte spel van Roda waar echt een grote uitslag zou moeten komen. Roda speelde effectief voetbal,had echt geen mindere kansen en kon bij vlagen gewoon lekker meevoetballen. Het is juist onkunde van PSV dat ze niet er doorheen konden spelen. Over 3 linksbacks en 3 rechtsbacks, dat is puur onzin. Roda speelde gewoon 4-3-3 met alle aanvallend ingestelde spelers die ook verdedigend hun taak niet lieten liggen. Prima gespeeld van Roda en punt dus ook dik verdient. Dit Roda verlies niet, dus zo snel zie ik ze niet verliezen, laat staan degraderen! Nog wel even een 3 punter pakken tegen Groningen en/of Utrecht voor de winterstop, dan hoor je niemand meer!

PSV is al een tijd lang niet in staat om het spel te maken.
En als de weinige kansen ook nog eens onbenut blijven, wordt het helemaal
een lastig verhaal. Aanstaande dinsdag tegen Rostov wordt ook weer een
moeilijke opgave. Deze ploeg heeft beduidend meer kwaliteit dan Roda Jc,
dus maak je borst maar nat. Tegen Ajax kan PSV haar geliefde spelletje
wel spelen, n.l. op de counter, reactievoetbal dus. Dat zit nu eenmaal in het
DNA van de Eindhovenaren. En omdat aanvallen nu eenmaal bij Ajax hoort,
heeft PSV in de Arena de meeste kans voor resultaat. Vorig seizoen was
PSV ook heer en meester in Amsterdam, terwijl het thuis niet wilde lukken.
Wel ben ik nieuwsgierig of het huidige Ajax thuis nu wel af kan rekenen met
het countervoetbal van Psv. Dat zou een beloning zijn voor het steeds meer
aanvalllender en leuker spel van de hoofdstedelingen. Maar we moeten nog
even wachten, want er wachten eerst nog een paar andere, leuke potjes;-))!

4 december 2016 om 01:10

Ik denk dat Ajax nu meer kans heeft om te winnen omdat ze geen energie meer hoeven te steken in de Europese wedstrijd in tegenstelling tot Psv, Feyenoord en AZ die alle 3 moeten winnen om door te komen. Ook kan een negatief resultaat van deze wedstrijden blijven doorwerken.daarbij werd vorig jaar Ajax-PSV gespeeld in een weekend na de Europa League waardoor de Ajacieden er door kwamen te zitten in de tweede helft.

4 december 2016 om 12:16

Ajax heeft met Hakim en Dolberg ook de beste creative spelers van de Eredivisie. en dan heb ik Younes nog niet mee genomen.

4 december 2016 om 12:41

Younes is in dramatische vorm? Ik weet niet hoe jij aan een volledig groen balkje bent gekomen, maar het is iig niet door goed onderbouwde reacties te geven.

4 december 2016 om 13:15

Younes heeft juist een goede vorm en heeft heel goed werk verricht de afgelopen periode. Ik weet niet of jouw reactie aan mij gericht was maar ik vind Younes een goede speler. Dit op basis van zijn drive en dribbels.

4 december 2016 om 12:15

Dat is het inderdaad. Cocu durft geen risico's te nemen en durft ook niet om wat meer aanvallers in te brengen op het middenveld. 1 controleur is voldoende.

4 december 2016 om 16:49

Siem de Jong, Ramselaar en Pröpper vind ik anders best aanvallend. Het materiaal is gewoon waardeloos want Siem en Luuk laten weinig zien en op Zinchenko na loopt er niet veel fatsoenlijks rond voorin.

4 december 2016 om 21:31

Misschien is het inderdaad een mentaal aspect. Ook daarvoor is Cocu verantwoordelijk aangezien hij voor een juiste klimaat moet zorgen in de kleedkamer.

Er is nog helemaal niets te zeggen over de eindstand straks ergens in mei 2017......
PSV heeft de vorm niet, Feyenoord lijkt hem iets kwijt, ajax lijkt iets beter te voetballen op dit moment.
Maar geen van drieã«n overtuigt echt. In de Kuip (slechts een paar weken geleden) kwam ajax er geheel niet aan te pas, had 3-1 een normale uitslag geweest, uit bij AZ had ajax het erg moeilijk (2-2) en thuis tegen Utrecht hadden ze ook makkelijk kunnen verliezen (nu met fortuin 3-2). Heerenveen uit was ook niet overtuigend. Zal ook vanmiddag tegen Groningen echt geen walk over worden. Ook Feyenoord tegen Sparta niet.
Dus, er komen nog zat pieken en dalen, bij alle 3. Degene met de langste adem, met het meeste geluk en uiteindelijk de meeste kwaliteit, die zal straks met de schaal in handen staan.

4 december 2016 om 12:15

Ajax overtuigt wel moet ik zeggen. Wat heeft Ajax dan laten zien waardoor je twijfelt over hun vorm?

4 december 2016 om 12:42

Vertel jij anders eens, waarom jij Ajax wel vindt overtuigen. Ben zeer benieuwd.

4 december 2016 om 14:14

Excelsior, net 1-0 (Feyenoord wint er 2x met 4-0 van) tegen Feyenoord onverdiend een punt gepakt, 2 punten teveel in Heerenveen. Niet overtuigend bij AZ uit (2-2), Zegt toch genoeg

4 december 2016 om 15:40

Spelers als hakim en Dolberg zijn types die het verschil maken en blijven maken. Dergelijke spelers hebben de concurrenten niet.

Het is echt een schande hoe slecht psv presteert gezien het materiaal wat ze hebben. In Europa weinig klaarspelen in zo'n poule is logisch, maar tegen de zwakkere broeders in de Eredivisie zo futloos en ineffectief voor de dag komen is gewoon genant.

4 december 2016 om 10:52

Met wat geluk had je nog meegedaan voor CL voetbal, tot aan het tweeluik met Bayern vond ik Psv zeker niet slecht, thuis kwamen ze nog voor tegen Bayern maar daarna is het bergafwaarts gegaan, en ook in de competitie. Voorheen was het probleem de kansen benutten, maar als je ziet dat ze nu zelfs moeite hebben om kansen te creã«ren dan is er wel innovatie nodig, te beginnen met wat aanvallende impulsen en evt. op zoek naar een nieuwe trainer.

4 december 2016 om 12:14

Daar is de trainer verantwoordelijk voor. Een goed elftal dat niet wil draaien is altijd de verantwoordelijkheid van de trainer. Cocu is niet goed genoeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren