Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Spitsen uit Nederland komen alleen voor het geld’

Laatste update:

Er is in Engeland veel kritiek op Vincent Janssen, die het lastig heeft bij Tottenham Hotspur. Janssen benutte alleen nog maar strafschoppen in het shirt van the Spurs. Volgens oud-prof Damien Duff moeten de Engelse clubs stoppen met het halen van aanvallers uit Nederland.

/

“Hij kwakkelt al vanaf dag één. Buiten Dennis Bergkamp heb ik aanvallers uit Nederland nooit vertrouwd. Afonso Alves, Mateja Kezman, Bryan Ruiz: ze komen alleen maar voor het grote geld naar hier”, begint Duff op televisiezender RTÉ.

Een van de andere gasten in het programma wijst Duff op Ruud van Nistelrooij. “Goed, dat zijn er twee in twintig jaar. Janssen scoorde maar drie keer en allemaal uit strafschoppen. Hij kostte miljoenen, maar heeft niks laten zien.”

Denk je dat Vincent Janssen nog veel doelpunten gaat maken bij Tottenham Hotspur?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Idd de schuld van de spelers dat clubs uit Engeland hen wil halen voor veel geld en een top salaris. Die Nederlanders toch..

En jezus, laat Janssen eens man. Kijk wat hij heeft bereikt in 2 jaar. Geed hem eens wat krediet en vooral de tijd.

3 november 2016 om 19:03

Wat een embeciel! Nederlands naar engeland voor het geld. Ik snap dit punt totaal niet.

3 november 2016 om 19:30

En ik vind het helemaal raar dat hij Bryan ruiz opnoemt als "nedelander" , maar suarez dan niet gezien wordt als "nedelander".

3 november 2016 om 19:37

Kezman en Alves waren net zo min aanvallers. Als ie nu Depay en Robben als voorbeeld had gegeven, oke, maar nu is het wel heel selectief.

3 november 2016 om 19:55

Ja, maar ik vond het echt raar dat ze 20 miljoen euro hebben betaald aan Janssen. Of ze hadden andere belangen, anders kan je toch niet als bestuurder of manager 20 miljoen betalen voor de spits van Az?

3 november 2016 om 20:32

Duff is zelf een Ier. Waarom speelde hij dan in Engeland?

3 november 2016 om 22:23

Hij zegt eigenlijk volgens mij ook nergens Nederlandse aanvallers. Hij zegt aanvallers uit Nederland. Maar goed, dan zou bijvoorbeeld Suarez daar ook onder vallen

3 november 2016 om 19:11

Die Duff spoort niet was zelf voor het geld naar Chelsea gegaan bakte er uiteindelijk niks van. Hij kan beter praten over al die engelse spelers die te veel verdienen maar buiten engeland het allemaal niet redden. Je kan ze letterlijk op 1 hand tellen. Damoen Duff pfffff laat me niet lachen flop van chelsea

3 november 2016 om 20:49

Duff is de weg kwijt. En ja Van Persie...om maar even iemand te vergeten...
Haha nederlandse spitsen die zelf naar Engeland gaan voor het geld. Hij is gek. Nou, dan ben ik ook een spits hoor!

3 november 2016 om 22:02

Afgelopen jaren deed Pelle het toch ook vrij aardig

3 november 2016 om 22:26

Naja hij heeft wel gelijk. Natuurlijk zijn er een boel die het wel redden. Maar er zijn er ook heel erg veel die daar heen gaan voor het geld. Dat kunnen we hen niet verwijten uiteraard, zou ik zelf ook doen denk ik. We moeten het ook niet zien als een verwijt d=naar de spitsen in kwestie, eerder een verwijt naar de clubs die domme aankopen doen zonder goede scouting . Zolang die clubs in Engeland over meer geld beschikken dan verstand dan verstand zal dit blijven gebeuren. En zeker niet alleen bij jongens uit Nederland, zo zijn er ook een boel Zuid-Amerikanen die floppen in de bpl bijvoorbeeld

3 november 2016 om 22:45

Hasselbaink??? Scoorde er ook op los een paar seizoenen lang

4 november 2016 om 07:55

Kwam fia la liga zeg dan bony suarez robben rvp kanu overmars of zo haha

3 november 2016 om 19:16

Laten we het over de engelse spitsen hebben hahah.

3 november 2016 om 19:32

Wil je hun spitsen nou echt vergelijken met die van ons...

3 november 2016 om 20:01

Op dit moment hebben ze betere spitsen maar tot een paar jaar geleden was dat wel anders.

3 november 2016 om 21:46

Das ook niet heel moeilijk

3 november 2016 om 19:22

Het enige dat je hiervan kunt leren is dat je geen spits moet halen van een Nederlandse subtopper. Spelers die de absolute ster waren bij Ajax zijn in de PL nog nooit tegen gevallen.

3 november 2016 om 19:30

Lol, duff heeft iets te veel borrels op. Van persie, hasselbaik en ga zo maar door. Zo lang de engelse clubs belachelijke bedragen betalen zullen er veel spelers voor een leuk zakcentje de overstap maken.

3 november 2016 om 19:52

Haha leuk ook dat ie daadwerkelijk Nederlanders opnoemt.

3 november 2016 om 19:54

Om vervolgens niet Nederlanders op te noemen en Suarez te vergeten. En Van Persie, en dus van Nistelrooy. En Janssen straks, weet het gewoon zeker. Haha uberhaupt dat een Britse speler over geld begint..

3 november 2016 om 20:16

@gooner4 precies. Ongelovelijk veel remoer rond al die Nederlandse spelers. Niet eens Janssen. Misschien is het bij Memphis wel terecht voor nu, maar kom op Janssen? Het mooie vind ik nog wel hoe hier wordt gezegd in het artikel dat Janssen miljoenen kostte en nu pas op 4 treffers staat. Maar men kijkt niet eens naar het team waar hij in zit of ook gewoon individueel de teamgenoten. Er hoeft maar een speler te zijn die niet lekker draait voor een paar wedstrijden en we schrijven hem gelijk af. Laten we eens naar ons zelf eerst kijken voor we oordelen. Bv: misschien helpen we de spelers wel zonder al die kritiek te geven, zij worden daar ook gek van.. en wij maar lekker klagen zonder dat wij enige last hebben van duizenden kritiek berichten. Sneu wereldje.

3 november 2016 om 23:09

Klopt.. jammer genoeg gaat het zo en beide kanten op ook nog. Is het niet goed, dan is net na 2 weken een miskoop en doet hij het even goed dat is het een toptalent en wereldaankoop. Het is allemaal waan van de dag en tegenwoordig krijg je ook totaal geen tijd meer. Als trainer niet, als speler als helemaal niet. Gehaast wereldje, zonde.

3 november 2016 om 22:51

Volgens mij vergeet Duff dat hij ooit de duurste speler in de wereld was!

4 november 2016 om 00:12

Danien duff bakte zelf ook niks van slechtste speler ooit jansen komt er wel en spelers uit nl kunnen niks volgens hem nou ..... robin van persie arjan robben hasselbank bergkamp kuit man die gast lult uit zijn nek is gewoon jaloersss

Goh, en de spelers uit alle andere landen komen voor het heerlijke klimaat in Engeland???

3 november 2016 om 19:40

Die spelen natuurlijk allemaal op amateurbasis in de PL.

3 november 2016 om 19:02

die ging voor t geld

3 november 2016 om 19:07

Begin arsenal tijd vergeten?

Buiten dat. Was toch ook waar voor zijn geld?

3 november 2016 om 19:17

vertrektijd arsenal vergeten?

3 november 2016 om 19:18

Arsenal de grote man en topscorer bij Man United toen ze kampioen werden......idd ging voor het geld!!

3 november 2016 om 21:04

Die ging naar United voor de titel, want Juventus bood meer salaris dacht ik ooit gelezen te hebben.

3 november 2016 om 19:09

Van Nistelrooij kwam ook voor het geld zeker.

3 november 2016 om 19:18

Ja, waarom zou je anders gaan? Als iedereen loyaal zou zijn aan zn club dan zouden ajax feyenoord en psv nog in de europese top meedraaien. Maar het geld, tja, daar kun je de top mee verplaatsen.

3 november 2016 om 19:12

Suarez, Pelle, Bony, v. Persie

3 november 2016 om 19:13

Oeps v. Persie zei je zelf al natuurlijk

3 november 2016 om 19:21

Echt waar!!....Pelle en Bony??

3 november 2016 om 19:25

Bny speelde goed bij swansea en pelle bij southampton

3 november 2016 om 19:57

Ja Bony kon met de top City misschien niet mee maar deed het goed bij Swansea en nu ook weer. Pelle deed het goed bij southampton.

3 november 2016 om 20:08

Tis maar net wat de gek er voor geeft. Bovendien is een rijtje Hasselbaink, Van Nistelrooij, Van Persie, Overmars, Helder, Robben, Zenden, zelfs Pi Air wel aardig lijkt me. Lekker happen

hij noemt drie buitenlanders. gaat dus om de eredivisie die hij niet vertrouwt. daar heeft die wel een punt.

3 november 2016 om 19:04

Ja tsja half je hebt ook spelers als bony suarez pelle enz die het daar toch aardig deden!

3 november 2016 om 19:21

Bergkamp kwam ook niet vanuit de eredivisie. Dan zou je ook Zlatan kunnen noemen. De laatste jaren is Suarez de beste spits die ze in Engeland hebben gezien. Ook Van Nistelrooij en Van Persie hebben die status bereikt. Welke Engelse native spitsen hebben in dezelfde periode een vergelijkbare status behaald? Daar moet je nog verdomd lang over nadenken.

3 november 2016 om 19:35

Rooney?

3 november 2016 om 19:36

Rooney? Nu geen top meer. Maar toen hij van everton naar man u ging was hij fantastisch!

En van Persie, Hasselbaink, Robben bijvoorbeeld? Dat zijn al 3 namen die meneer Duff vergeet...

3 november 2016 om 19:10

Iedereen vergeet de grootste Van Nistelrooij.

3 november 2016 om 19:41

Die staat al in de tekst...

Vergeet hij voor de vorm Luis Suarez eventjes?

3 november 2016 om 19:11

Kuyt kun je ook wel aan dat rijtje toevoegen. Misschien geen volbloed spits, maar toch zeker wel een aanvaller

3 november 2016 om 19:56

Hij noemt Ruiz ook dus ja

3 november 2016 om 19:57

En geen geldwolf naar mijn mening

Dusan Tadic, Graziano Pelle

Bergkamp, van Nistelrooij, Hasselbaink, van Persie hebben zich toch wel bewezen.

3 november 2016 om 20:30

Luis Suarez!

Komt elke speler tegenwoordig niet (deels) naar Engeland voor het geld? Dat is toch lokaas nummer een? Ik vind het een vrij onzinnig argument eerlijk gezegd, helemaal als je ziet dat Janssen wel alles probeert om te slagen. Het komt er zeker tot op heden niet echt uit, en ik vrees ook een beetje voor zijn krediet (als dat nu al niet op begint te raken) maar deze uitspraak raakt kant nog wal.

Maak er maar drie van, hij is ook van Persie vergeten. Toch wel ook een redelijk geslaagde periode gehad in Engeland. Ik snap niet waarom Duff zo kortzichtig denkt, dat Janssen het momenteel even moeilijk heeft wilt niet zeggen dat in de toekomst elke speler uit Nederland zal falen die naar Engeland komt. Want dan kun je het ook over Engelse spelers, die hebben toch ook wel een slechte reputatie wanneer ze naar een andere competitie vertrekken.

3 november 2016 om 19:11

En omgekeerd maken ze het inderdaad allemaal wel waar: Andy Carrol, Michael Owen

Tja, en hij weet er zelf 3 te noemen. Beetje populistisch geneuzel dit. Laten we Janssen niet gelijk afschrijven in zijn eerste jaar aub.

Wat een clown. Van Persie, Hasselbaink en aangezien hij he t over aanvallers heeft valt Robben daar ook onder. Janssen wordt wel erg gemakkelijk afgeserveerd door sommigen daar. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat hij in Engeland gaat slagen. Hij heeft gewoon tijd nodig. Binnen een aantal jaar van Almere City naar de Spurs en nummer 1 in Oranje is een geweldige ontwikkeling.

3 november 2016 om 19:08

Ik zie nu dat ik zelf ook de nodige namen vergeten ben. Suarez, Kuijt, Pelle.. Haha die Duff

Serieus? Bergkamp, Suarez, Van Persie, Van Nistelrooy, Pelle, Kuyt, Bony, Ibrahimovic, die vergeet hij zo even te noemen? Serieus? Duff is niet iemand die je echt serieus moet nemen, maar er zijn toch genoeg klasse spelers die van een Nederlandse club komen.

En omgekeerd maken ze het allemaal wel waar: Andy Carrol, Michael Owen

3 november 2016 om 20:10

Michael Owen was in zijn tijd bij Liverpool behoorlijk goed hoor! Maar er zijn inderdaad genoeg engelse voetballers die veel te veel verdienen vergeleken met hun verdiensten op het veld

Klopt hoor ; mensen als Aguero of Silva die spelen daar alleen maar omwille van het zonnige Engelse klimaat, dat ze ook nog geld als slijk verdienen, dat is totaal irrelevant.

Alleen Nederlanders gaan voor de poen, Spanjaarden, Argentijnen, Belgen, Portugezen of Brazilianen helemaal niet, die komen voor de goede Engelse keuken.

Ik denk eerder dat AZ voor het geld is gegaan, zij bleven maar vast houden aan die 22 miljoen. En dat bedrag voor zo'n speler leggen alleen engelse clubs op tafel. Ik ben er toch wel van overtuigd dat het voor zijn ontwikkeling beter was als hij een tussenstapje had genomen.

Ik zou alleen naar engeland gaan voor 100 euro per maand. Ik ga toch voor 2 miljoen per maand daar voetballen?@

Van Persie, Kuyt, Hasselbaink, Robben.

Ach waarom zou je hier ook op in gaan. Spelers uit de Eredivisie gaan inderdaad alleen maar voor het geld naar Engeland, want voor de sportieve uitdaging en Europees succes kan je beter in de Eredivisie blijven natuurlijk.

Volgens mij vergaten ze suarez en rvp.

Hij heeft de aanvallers uit Nederland nooit vertrouwd? Ik denk dat de vertaling niet helemaal gelukkig is. Hij heeft waarschijnlijk weinig vertrouwen in aanvallers die uit de Nederlandse competitie komen. Voor het gemak vergeet hij spelers als Pelle, Bony en Suarez maar even.

Een hardwerkende spits die alles geeft in alle wedstrijden, maar een spits moet leven van doelpunten daar werd hij immers voor gehaald en 1 goal is echt te weing aangezien hij bij AZ er 27 inschoot. Tuurlijk in de PL is de tegenstand veel sterker maar hij scoorde bijvoorbeeld ook niet tegen Sunderland, dat 20 tegendoelpunten incasseerde dat is 4 goals meer dan Roda maar Roda heeft dan wel een wedstrijd minder gespeeld. Kritiek op Jansen is in mijn optiek terecht.

3 november 2016 om 20:15

Kritiek is misschien wel terecht op janssen, ik ben zelf ook absoluut niet kapot van hem. maar zeggen dat nederlandse spitsen voor het geld komen en niet presteren vind ij nergens op slaan.

3 november 2016 om 20:45

Nee ik ook niet. Jansen was de Eredivisie ontgroeit dat zag je duidelijk misschien waa het beter als hij eerst een tussenstap nam ipv gelijk naar Tottenham.

Wat een onzin is dit zeg. Haha dit kan je toch niet serieus nemen.

wat een lachwekkend verhaal. Hij heeft het over nederlanders maar noemt behalve janssen 3 buitenlanders op. Dan kun je ook suarez noemen, als je ruiz(buitenspeler) noemt moet je tadic ook noemen en arnautovic doet het ook niet verkeerd. daarbij is het gewoon een groot gat tussen de eredivisie en premier league en doen de engelse clubs het zelf.

edit: bony van persie bony kuijt robben

Van Nistelrooij, Pelle, Bony, Suarez, Arnautovic, Van Persie, Kalou...

3 november 2016 om 19:54

Er zijn ook zat spitsen die wel slagen en ik denk juist dat onze spitsen het relatief goed doen.

Nu heb ik al de eer gehad veel onzin te mogen lezen door de jaren heen, maar dit, dit spant absoluut de kroon.

Hasselbaink, Van Persie, Suarez (geen NL, maar dat zijn Kezman en Ruiz ook niet)? Plus Van Nistelrooy en Bergkamp. Lijkt me een mooie lijst.

Bergkamp kwam van inter. Die gast lult een eind weg

Dit laat nog maar eens zien dat niet iedere ex voetballer ook echt iets van voetbal kent en geschikt is als analist.

ik denk waarschijnlijk dat Duff teveel Ierse whiskey heeft gedronken
elke buitenlandse voetballer komen naar Engeland voor geld, maar er zijn veel geldwolven van buitenlandse en britse spelers in de topclubs die niks toevoegen. kijk naar toure, niasse, jones, depay, hun zitten hele jaar in de bank/tribune en weigeren zelf willen vertrekken puur om de salaris die ze nooit kunnen verdienen.

Was te verwachten dat er geklaag ging komen, scoort gewoon te weinig op dit moment.

En als dit niet goed komt is dat natuurlijk weer een deuk voor de eredivisie. Twee aanvallers die in korte tijd mislukken juist nadat het vertrouwen weer een beetje terug was.


Aldus de man die door Robben niet meer op zijn favoriete plek kon spelen.

oh oh oh, kijk eens aan gelijk heel voetbalzone krijg een meltdown. Onze gelieve overhypte Janssen krijgt terecht kritiek, en ja hoor gelijk heel Voetbalzone is gek geworden.

Kritiek is gewoon terecht. Zet die chauvinistische bril eens af. 13 wedstrijden en maar 3 doelpunten uit strafschoppen zijn gewoon belachelijk slecht voor een spits die 20 miljoen heeft gekost. Leuk dat Janssen zogenaamd hard werkt, maar zijn primaire taak is doelpunten maken. En dat doet die niet, en assists geven doet ie ook niet, dus heb je er niks aan.

Nu zijn de uitspraken van deze meneer Duff ook weer overdreven, voor elk speler die hij heeft genoemd zijn er wel weer spelers te noemen die wel zijn geslaagd.

3 november 2016 om 20:20

Zijn uitspraak is niet overdreven, zijn uitspraak is achterlijk. 30 jaar terug had je nog echte clubvoetballers. Nu zijn het 99% broodvoetballers die voetballen waar zij het meest binnen kunnen harken.

3 november 2016 om 20:47

Het gaat niet om... Wacht, heb je het artikel wel gelezen?

Het gaat niet om dat Janssen kritiek krijgt, het gaat om de redenen die Duff aankaart die volstrekt misplaatst zijn. Hij schildert Janssen en Eredivisie-aanvallers in het algemeen af als ambitieloze geldwolven die niet de mentaliteit hebben om te kunnen slagen in Engeland. Dat terwijl Janssen keihard werkt. Dat hij het niet goed doet is 1 ding, maar je kunt hem niet aanvallen op zijn mentaliteit. Dat is gewoon dom. En daarom benadrukken mensen dat hier nog eens even extra. Heeft niks te maken met dat Janssen wordt aangevallen. Heeft te maken dat dit een idiote uitspraak is van Duff.

Suarez, Bony, Kuijt. Het is niet alleen maar slecht maar ze moeten zich beseffen dat de stap van Ajax naar Tottenham al groot is (hoewel, Eriksen, Alderweireld, Vertonghen), kun je nagaan hoe groot de stap van AZ is ...

Ik vind Janssen juist heel goed spelen alleen scoord hij nog niet veel nee maar ik heb er vertrouwen in. het is wel te merken dat Duff niet kijkt hoe hij speelt maar puur naar zijn doelpunten.

Nee, zelf was meneer ook een topper....

Meneer Duff vergeet ook Hasselbaink?

Deze meneer zou eens moeten kijken naar de Engelse aanvallers en daar eerst kritiek op geven, want die kunnen er ook niks van

Ruud van Nistelrooij, van Persie, Dennis Bergkamp, Hasselbaink maar ook voordat ze kwamen waren Kuijt en Suarez spitsen uit de eredivisie.

Raar hoe hij tot die conclusie komt zeker als je bedenkt voor welke prijzen deze spelers naar de premier leage kwamen.

V Persie, Hasselbaink, Kuyt, Pelle?

Jimmy Floyd Hasselbaink en Ruud van Nistelrooy die komen ook voor centjes? Mr Duff niet dom lullen!

4 november 2016 om 00:42

Ik brn beniewd wat Duff kwam doen bij Inter en Chelsea ...vlaggen?

Wel grappig dat Duff voor het gemak maar even Suarez vergeet.

3 november 2016 om 22:20

Sinds wanneer heeft suarez de nederlandse nationaliteit

3 november 2016 om 22:27

Als he het hele bericht leest zie je dat hij ook spitsen noemt die vanuit Nederland daar komen zoals Ruiz.

4 november 2016 om 06:58

Hij geeft Kezman, Afonso Alves en Ruiz als voorbeelden, zijn allemaal ook geen Nederlanders.

Was van persie een slechte spits inn engeland?

Wat een idioot!
Hij noemt niet alleen Nederlanders op maar spitsen die de stap maakten van een Eredivisieclub naar Engeland en dan hebben van Persie en Suarez daar ook werelds gepresteerd, beiden topscorer geworden en waren een tijd de beste speler van de Premier League. Dus wat deze Duff lult is mij een raadsel.

Overigens zie ik Janssen daar niet slagen. Echter haalt Tottenham Hotspur hem dus dat is toch echt slechte scouting van die club. Zullen ook zeker geen CL plek pakken.

Is van persie geen aanvaller? Is robben geen aanvaller? En zijn overmars, hasselbaink en kuyt geen aanvallers?

Luis Suarez, Robin Van Persie, Dirk Kuyt....

Jerrel Hasselbaink... O jee drie...
Dirk Kuyt... Christ 4... Luis Suarez. Nee 5... Graziano Pelle.. zucht 6... Bony,

Kuyt, van Persie, inderdaad Van Nistelrooij, Suarez, Kalou, Robben.. veel meer weet ik er zo niet.. maar je kan niet zeggen dat ze flop waren...

Van persie suarez en hassebank deden het ook niet slecht volgens mij

Hahaha die Duff, als je je feiten niet op een rijtje hebt hou dan beter je mond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren