Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cocu wijst KNVB terecht: ‘Het gaat om broodnodige UEFA-punten’

Laatste update:

PSV slaagde er zondagmiddag met enige moeite in zich te ontdoen van AZ. Als het aan Phillip Cocu had gelegen, was deze wedstrijd echter al een dag eerder afgewerkt. De oefenmeester vindt dat de KNVB rekening had moeten houden met de Europese verplichtingen van de Alkmaarders, die donderdag het Servische Vojvodina treffen in de voorronde van de Europa League.

/

“PSV – AZ had op zaterdag gespeeld moeten worden. Er was geen enkel argument om deze wedstrijd niet op zaterdag te laten spelen”, vertelt hij aan het Eindhovens Dagblad. De trainer is van mening dat AZ nu niet voldoende rust krijgt om zich voor te bereiden op de Europese uitwedstrijd: “Het gaat om de broodnodige UEFA-punten.”

AZ speelt donderdag de heenwedstrijd tegen Vojvodina, terwijl de return een week later in Alkmaar gepland staat. De ploeg treft volgend weekend tussendoor FC Utrecht in het kader van de Eredivisie.

Ben jij het eens met Phillip Cocu?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Te weinig rust is ook wel weer wat overdreven. Er zijn clubs uit Amsterdam die dinsdag al weer klaar moeten staan voor een Europese wedstrijd.

14 augustus 2016 om 20:03

Eens. Dan had Ajax dus op vrijdag gespeeld moeten worden.. Niet jammeren. De jongens horen fris en vol energie te zijn aan het begin van het seizoen.

14 augustus 2016 om 20:34

Denk dat Cocu over Ajax hetzelfde had gezegd. Het gaat erom dat we als land zoveel mogelijk punten pakken. De KNVB moet daaraan bijdragen. Waarom zou die wedstrijd niet gewoon op zaterdag gespeeld kunnen worden? Alle beetjes rust helpen. Jammer dat er meteen weer vergeleken moet worden met Ajax.

14 augustus 2016 om 20:59

Ajax heeft minder rust dan AZ. Niet zo gek dat ik dit als voorbeeld gebruik toch? Dat Cocu Ajax ook extra rust gunt daar twijfel ik niet aan. Ik vind het alleen overdreven. Je hebt net een zomerstop gehad en tussen nu en donderdag zit zat tijd.

14 augustus 2016 om 22:03

Er zijn zat praktische bezwaren te bedenken; politie inzet, personele inzet, supporters met inmiddels andere plannen, etc etc. Verder win je er niets mee want de spelers hebben de vakantie nog in de benen. Gewoon verschuiven omdat 'het kan' dat vind ik behoorlijk simpel. Kun je mij een zure lul noemen, geen probleem.

15 augustus 2016 om 01:14

KNVB is toch de bond van Nederland? Dan moet je er toch zijn voor het Nederlandse voetbal?
Het belang van de KNVB moet nu zijn de CL plek te behoude wanneer ziet iemand van de bond dat nu een keer in?
Straks is er geen Eredivisie meer over.
Wellicht word het tijd om nu echt een hervorming af te dwingen en dat er wat ontslagen gaan vallen bij de KNVB!

14 augustus 2016 om 20:06

Zeker waar. Voor AZ zitten er nu gewoon 4 dagen tussen. Dat moet toch fysiologisch gewoon te doen zijn? Kan me niet voorstellen dat prof's die elke dag trainen niet in 4 dagen weer wedstrijdfit kunnen zijn.

14 augustus 2016 om 20:24

Sluit me bij jou aan dat dit geen probleem zou moeten vormen voor de profs van AZ. Sowieso hebben ze nu ruim vier dagen rust (middag t.o.v. avond) terwijl ze tussen het duel van donderdag en komende speelronde minder dan 3 dagen hebben. Waarom ze dan nu in een keer 5 i.p.v. 4 dagen moeten hebben, vind ik onduidelijk.

14 augustus 2016 om 20:28

Misschien om het nederlandse voetbal nog een beetje te helpen? In andere landen zie je dit vaak genoeg gebeuren om hun teams meer kans te geven in europa... Maar nee hoor, laten we als nederland zijnde onze teams europees alleen maar tegen blijven werken zoals we nu doen.

Echt ik geef niks om het nederlandse voetbal, maar zelfs ik geef volgens mij nog meer om het nederlandse voetbal dan al die mensen hier die propageren het beste voor te hebben met het nederlansde voetbal...

14 augustus 2016 om 20:30

Het gaat hier niet over AZ of Ajax of wie dan ook. Het gaat hier over de punten die NL kan halen als ze Europees goed presteren. De kans dat NL extra punten krijgt bij winst van AZ is groter als ze zijn uitgerust. Of ze nou wel of niet in Europa thuishoren doet er niet toe. Juist een mindere club als AZ kan dan die rust wel gebruiken. Als je ziet hoe veel moeite Ajax nu al heeft om de voorrondes CL door te komen, dan is een rechtstreekse plaatsing CL geen overbodige luxe.

14 augustus 2016 om 20:07

Deze reacties moeten we juist mijden. Als land moeten we elkaar zoveel mogelijk helpen om Europees te presteren. Ook al zou een dag eerder spelen niets helpen, waarom niet?

14 augustus 2016 om 20:21

Precies, mensen die het beste met het nederlandse voetbal voor hebben (dat zeggen ze in ieder geval) zijn vaak ook die mensen die over dit soort dingen zeiken dat teams niet moeten zeuren.

In andere landen wordt dit gewoon al jaren gedaan. Ik weet nog wel dat Ajax uit bij Lyon moest winnen om door te gaan in de cl in eigen hand te hebben. Wedstrijd was toen dacht ik op een woensdag.

Ajax en Lyon hadden allebei een wedstrijd op zondag. Ajax speelde gewoon zondag, Lyon mocht opeens op vrijdag spelen van de franse bond.

Op deze manier mag de Knvb nooit meer klagen over het dalende niveau in de eredivisie en de dalende resultaten in europa...

14 augustus 2016 om 20:24

Daarom, al scheelt het 1%, waarom zou je het er dan niet op gokken als KNVB?

14 augustus 2016 om 20:23

Klopt wat je zegt hoor, alleen het verschil is dat Ajax aankomende dinsdag thuis speelt en AZ donderdag naar Servie af moet reizen.

14 augustus 2016 om 20:42

Denk dat Cocu hier nog even een statement wil maken, omdat hij zelf vorig jaar een keer op vrijdag wilde spelen voor PSV Atletico wat niet door de Knvb werd gehonoreerd.
Verder ben ik het er wel mee eens dat als beide clubs akkoord gaan met een dag eerder spelen dat de Knvb dan ook maar moet toestemmen.
Maar ja, moet je dan ook in het competitie programma rekening gaan houden met Europese wedstrijden? Bijvoorbeeld dat je na een Europees duel zoveel mogelijk thuis mag spelen? Waar leg je de grens.
Op zich vind ik zondag-donderdag eigenlijk best een ruime marge.

14 augustus 2016 om 21:07

Het gaat niet alleen om de rust. Je hebt ook een dag meer om je op de tegenstander te focussen!

14 augustus 2016 om 21:22

Knvb heeft wel rekening met Ajax gehouden. Programma: Sparta, Roda,(thuis) Willemii (thuis) Goahead. Nou niet bepaalt een heel erg zwaar programma.
PSV Utrecht, AZ, Pec. Wel iets anders.

14 augustus 2016 om 21:39

PEC verliest anders wel mooi thuis met 0-3 van Sparta dus......

16 augustus 2016 om 08:15

Er is maar 1 club in Amsterdam die Europees speelt. Cocu reageert omdat zijn club tegen AZ heeft gespeeld. Zit niet zo dom te lullen man

De hele Nederlandse voetbaltop op clubniveau is het erover eens, behalve de knvb.. De knvb is zich wederom van geen kwaad bewust. Hulde voor meneer van Oostveen.

14 augustus 2016 om 20:03

Het gaat over donderdag man. Alsof die jongens die extra dag nodig hebben om beter te presteren..

14 augustus 2016 om 20:05

Alle beetjes helpen

14 augustus 2016 om 20:08

Maar als je dan als KNVB ervoor kan zorgen dan ze nóg fittter aan die wedstrijd beginnen, waarom zou je dat dan niet doen?

14 augustus 2016 om 20:11

Niet omdat het moet maar omdat het kan....

14 augustus 2016 om 20:18

Wrm Ajax dan niet op vrijdag spelen? Hoor je geen enkele ajacied over..

14 augustus 2016 om 20:46

De mensen uit de voetbalwereld zeggen het zelf, maar meneer Sieb weet het wel beter natuurlijk.

On: zoals Cocu het zegt, het draait om belangrijke punten en dan moet je als Knvb hier gewoon in meegaan. Ik vind de Knvb sowieso een stel onbenullen. Mensen die buiten het voetbal om sporen verdienen en dan in de voetballerij terecht komen.

14 augustus 2016 om 20:46

Jij snapt duidelijk Cocu's hele punt niet. Het gaat om alle! Nederlandse clubs. Inclusief Ajax.

14 augustus 2016 om 21:24

pro2312. Met het programma van Ajax kan het niet nog makkelijker: Sparta, Roda (thuis), Willemii (thuis) Goahead. Dus daar heeft de Knvb al rekening mee gehouden.

14 augustus 2016 om 21:34

De KNVB kan daar logischerwijs geen rekening mee houden. Alle clubs wegen namelijk even zwaar. Men kan alleen rekening houden met de voorkeursdag van clubs.

Goed gesproken van Cocu, nu directe plaatsing voor de landskampioen al in het geding komt is iedere punt welkom.
Tijd dat Zeist eens de ogen open doet.

14 augustus 2016 om 20:22

Nu pas? Zeist en de nederlandse clubs zelf hadden misschien eerder hun ogen moeten openen en in moeten zien dat we elk jaar zoveel mogelijk punten moeten sprokkelen...

14 augustus 2016 om 20:04

waarom zou je als knvb zijnde je clubs die europees spelen niet een handje helpen?

14 augustus 2016 om 20:23

Nederland heeft als land zijnde sowieso niks in europa te zoeken. Dus volgens jou moeten we maar gewoon geen enkel team europa in sturen?

14 augustus 2016 om 20:27

Dat is natuurlijk complete onzin. Dan zou de Eredivisie ook maar alleen uit PSV en Ajax moeten bestaan omdat de rest geen kans maakt op de titel? Een competitie bestaat niet alleen uit kanshebbers. Daar vormt de CL geen uitzondering op.

14 augustus 2016 om 20:31

Volgens mij ben jij ook niet de slimste thuis he?

Dat ventje roept dat je niks in europa te voetballen hebt als je geen 2 wedstrijden per week kunt spelen terwijl dat helemaal niet ter discussie staat.

Het gaat erom dat nederlandse teams zo sterk mogelijk op het toneel verschijnen in europees verband om zoveel mogelijk punten te kunnen scoren.

Maar goed, als jij dat niet wil jonge. Typisch nederlands weer.

14 augustus 2016 om 21:11

Dat klopt, maar als je gewoon kijkt zie je andere landen ook teams meer tijd gunnen voor een europese wedstrijd. Hier klagen we alleen dat het zo slecht gaat, maar zulke hulpmiddelen grijpen we niet aan, maar we gaan dan roepen dat andere mensen hier niet zo over moeten zeuren...

Kijk mij interesseert het totaal niet hoe het met het nederlandse voetbal gaat. Volgens mij is het voor jou en jouw clubje wel van belang dat nederlandse clubs het zo goed mogelijk doen in europa. maar hey, dan verneuken we toch alle plaatsen in europa. Niemand boeit het schijnbaar...

15 augustus 2016 om 10:52

Hij benoemt inderdaad dat clubs die geen 2 wedstrijden per week kunnen spelen, niets in Europa hebben te zoeken. Jij komt vervolgens met dat Nederland als land zijnde sowieso niets in Europa heeft te zoeken. Als dat niet slaat op het niveau dat ze blijkbaar tekort komen, dan ben ik benieuwd wat je wel bedoelde met die zin.

14 augustus 2016 om 20:44

Groot gelijk.... het zijn profs die al veel te veel betaald krijgen en dan zeuren over 2 wedstrijden per week spelen.... wat een instelling hebben die gasten.. als ze het niet redden europees ligt dat aan hun zelf....

14 augustus 2016 om 21:13

En het ligt uiteraard niet aan die andere landen die hun teams wel extra rust gunnen voor europese wedstrijden.

Verder geen problemen mee maar dan moeten die mensen ook niet gaan janken dat het zo slecht gaat met het nederlandse voetbal...

Niet zo zaniken. Als spelers ooit de ambitie hebben om in een grotere competitie te spelen moeten ze niet moeilijk doen over een wedstrijd extra in de week.

14 augustus 2016 om 20:09

Als een Portugese ploeg Europees speelt speelt het maandag pas competitie, als ze donderdag moeten spelen spelen ze competitie op vrijdag of zaterdag. Gaat wel om rust. Portugal denkt daar wel aan

14 augustus 2016 om 20:21

En waar staat dat ze problemen hebben met die extra wedstrijd? Het gaat over rust, niet om de doordeweekse wedstrijd.

14 augustus 2016 om 20:25

Je bedoelt in een grotere competitie waar ze wedstrijden wel verplaatsen om hun teams zo goed mogelijk voor de dag te laten komen in europese wedstrijden?

Tot nu toe heb ik ze dit namelijk zien doen in Engeland, Spanje, Duitsland, Italie, Frankrijk en Portugal. Veel meer landen kijk ik ook niet dus hoe het daar gaat weet ik niet, maar al deze landen staan hoger aangeschreven dan onze competitie. Misschien komt dat wel doordat de bonden daar meer aan hun teams denken dan de knvb?

14 augustus 2016 om 20:35

Heeft niks met zaniken te maken, het lichaam werkt nu eenmaal zo dat het hersteldagen nodig heeft. Je bent gewoon beter hersteld. Of je met een 90% lichaam of 95% hersteld lichaam de wedstrijd wil spelen ligt aan de knvb.

AZ krijgt naar mijn mening wel voldoende rust, dus dat vind ik eigenlijk geen argument. Als je op zondag speelt, moet je in staat zijn om dat donderdag weer te doen. Wel vind ik dat het als extra service naar de Europese ploegen netjes was geweest om die wedstrijd op de zaterdag te spelen. Zo'n klein steuntje in de rug voor een club die jou als land Europese punten moet bezorgen zou wel mogen.

Ondertussen zal de Knvb na afloop wel zeuren dat we plekken kwijt zijn en die play-offs weer veranderd moeten worden.

14 augustus 2016 om 20:17

Maar ja, dan blijf je bezig. Had Ajax dan op vrijdag moeten spelen? Die spelen namelijk Dinsdag al. Als je met 1 club rekening houd, moet je dat met elke club doen...

14 augustus 2016 om 20:33

Dat moet je ook doen ja. Vind je het zelf niet achterlijk dat je de knvb hoog en laag hoort schreeuwen de laatste tijd over de slechte resultaten, maar er geen ene moer aan doet om hier wat aan te doen?

14 augustus 2016 om 20:37

Inderdaad! Als jij als bond wil dat je clubs het zo goed mogelijk doen in Europa dan doe je dat. Dit toont maar weer aan hoe kortzichtig de KNVB is en zo ook de mensen die vinden dat de clubs lopen te zeuren. Ik als fey-fan vind ook dat Ajax op vrijdag had moeten spelen! We hebben maar een paar tickets voor Europa dus ja: de bond die dient met al die kanshebbers rekening te houden.

14 augustus 2016 om 20:40

Als Ajax daarom had verzocht en de tegenstander daar geen bezwaar tegen had, dan had de Knvb dat moeten toestaan ja. Echter heeft een Ajax dat verzoek niet gedaan. Een AZ heeft het verzoek wel gedaan en wetende dat PSV sowieso liever op zaterdag thuis speelt lag daar het probleem ook niet. Dan vind ik het netjes als je meedenkt als Knvb.

idd, belachelijk van de Knvb dat ze niet meedenken... juist nu het nodig is

als het aan mij ligt word de hele Knvb op de schop genomen!

14 augustus 2016 om 20:38

Helemaal met je eens! Weg met die van Oostveen en zijn fietsclubje!!!

We moeten ook niet overdrijven. AZ speelt pas donderdag weer tegen een club waar de meeste mensen in Nederland nooit van hebben gehoord.

14 augustus 2016 om 20:24

dat zegt niks. ze kunnen az gewoon uitschakelen. zo groot is het verschil niet dus alle beetjes helpen.

Gelijk heeft Cocu. Ik zeg het ook al een aantal jaren, maar nederland is zelf bezig om het nederlandse voetbal te verzwakken met alle verschillende regeltjes en dan ook nog eens zulke dingen. We zijn heel goed in het klagen als het te laat is, maar we zijn als land nog beter in het verneuken van dingen waar we later dan over gaan klagen.

En dan roepen we bij het voetbal dat we niet mee kunnen omdat we het geld niet hebben...

Nee, we kunnen niet mee omdat de meeste clubs van ons geen eens zuid amerikaanse spelers kunnen kopen doordat die 1,5x zoveel moeten verdienen als hun best verdienende spelers... Er zitten clubs bij die nog niet eens het gemiddelde eredivisie salaris kunnen aanbieden aan hun spelers, maar die moeten dan nog eens 1,5x zoveel betalen voor spelers die 3x zo goed zijn, terwijl ze als het aan de spelers zelf lag gewoon betaalbaar was voor die clubs. Neem een voorbeeld aan Everton toentertijd bij Heracles. Elk jaar weer gezeik met of zijn salaris wel te betalen was. Hadden ze het een normaal salaris aan kunnen bieden hadden ze misschien nog zo een speler gehaald. Dat scheelt gewoon veel te veel...

Het verbaast me namelijk ook niks dat de niveaudaling in de eredivisie gelijk loopt met het steeds meer inzetten van nederlandse jeugdvoetballertjes... We missen in dit land gewoon de mentaliteit die nodig is en dat zit niet alleen in de voetbalcultuur maar gewoon in onze hele cultuur verscholen. Men wordt met de seconde egoistischer, men denkt niet meer in teamverband en men kan totaal niet meer tegen kritiek. Een dirk Kuyt ging als hij niet in vorm was of geen basisplek had 3x zo hard trainen om zijn plek terug te krijgen. Ziet iemand een Depay bijvoorbeeld dat doen? Ik hoor alleen maar rare verhalen over hem die totaal niet met voetbal te maken hebben.

Maar men zoekt het alleen maar buiten zichzelf zoals de knvb die niks met de regels doen terwijl er talloze regels zijn die het bemoeilijken om met het nederlandse voetbal te concurreren met andere landen. Onze politiek die ook meerdere regels hebben die het bemoeilijken, maar er niks aan doen.

Als nederland af blijft zakken heeft dat echt niets te maken met meer geld in andere landen, maar puur met onszelf.

14 augustus 2016 om 20:31

Wat een larie. Je weet toch wel dat elk land in de EU zich aan die regels omtrent werknemers buiten de EU heeft te houden? Alle andere landen hebben dat probleem dus ook.

14 augustus 2016 om 20:34

Ben je echt zo dom? Die 1,5x het gemiddelde salaris is een regel die alleen in nederland het geval is...

Dacht dat dat toch bij iedereen wel duidelijk was op een voetbalsite...

14 augustus 2016 om 21:36

Nee, dat is een eu-regel en geldt in vrijwel alle taken van werk.

Wil je ooit nog wat betekenen op Europees niveau moet je je toch een beetje aanpassen. Misschien helpt dat dagje extra rust net genoeg om een overwinning te pakken in plaats van een gelijkspel of een verlies. Behalve de rust die ze krijgen is het natuurlijk ook een langere voorbereiding op de Europese wedstrijd zelf, wat ook helpt.

Al gaat het maar om minder dan één dag, Cocu heeft wel gelijk. Het is echt even alle hens aan dek wat Europees voetbal betreft. Alle kleine beetjes helpen.

Het is daarnaast ook een beetje jammer dat PSV de thuiswedstrijden niet altijd op zaterdag mag spelen, ik meen dat dat hun traditionele speeldag is.

wat een gezeur, dan maar een keertje minder trainen.

14 augustus 2016 om 20:32

Kijk eens serieus nu, wanneer een club uit Portugal donderdag Europees voetbalt, dan spelen ze pas maandagavond een competitie wedstrijd

14 augustus 2016 om 21:25

ja, en hoe doen ze dat in Spanje, Italië, Engeland en Duitsland dan?

14 augustus 2016 om 20:42

ja jij zal het vast beter weten dan cocu.

14 augustus 2016 om 21:27

Dat zeg ik niet, maar kom op zeg. Deze discussie komt zo vaak voorbij en elk top team in Europa heeft er last van.

Die punten zijn helemaal niet broodnodig. Zolang de Eredivisie geen representatieve teams kan afleveren voor CL of EL dan maak dat extra plekje meer of minder geen drol uit.

14 augustus 2016 om 20:36

Zolang teams uit andere competities wel extra tijd krijgen van hun bond voor europese wedstrijden en nederlandse clubs dat niet krijgen van de knvb zul je ook nooit representatieve teams kunnen afleveren...

14 augustus 2016 om 20:37

Jij denkt idd kortzichtig

Cocu, als je toch je ontevredenheid aan het uiten bent, kijk dan ook even in de spiegel. Waarom stel je in godsnaam nog steeds Locadia op als linksbuiten en hou je koste wat kost aan hem vast? Zie daarnaast eens in dat Pereiro helemaal geen vleugelspeler is en dat je hem verpest door hem op die positie te zetten. Tuurlijk trekt die jongen meer naar binnen, hij vindt het helemaal niet fijn om breed te staan. Hij wil juist centraal lopen om meer in het spelletje betrokken te worden en om combinaties aan te gaan. Hetzelfde doe je met Locadia, die posteer je op links en daarmee verpest je hem als speler. Hij is een spits, we weten inmiddels allemaal dat je de Jong heilig vindt en hem nooit en te nimmer wilt wisselen. Om Locadia tevreden te houden verzin je een 'profiel' waarin hij zijn ei zou kwijt kunnen. Echter, een ieder ziet dat het ten koste gaat van het spel van Psv. Vooralsnog kom je ermee weg in de Eredivisie (mini Mouse competititie, inmiddels). In Europa word je op termijn echter het lachertje. Aanvallend kom je dan veel tekort.

Zondag donderdag maakt toch niet zoveel uit.

Persoonlijk vind ik dat we het schema voor de competitie sowieso niet te veel moeten ophangen aan de europese kalender. Echter, wanneer in dit geval AZ maar in andere gevallen ook mogelijk een Ajax/psv zou vragen voor een verplaatsing van de wedstrijd moet dat kunnen. Eigenlijk de enige die daar problemen mee zou kunnen hebben is Fox. Uiteraard moet het dan wel in overleg met de tegenstander en als die het prima vindt, zeg ik doen. Als je pretendeert een topclub te zijn dan moet je dat ook kunnen laten zien en daar horen veel wedstrijden in een korte periode nou eenmaal bij. Sterker nog, in JL moeten ze op vrijdag en maandag spelen dus dan moeten een Az/ajax/psv dat al helemaal. Zo niet, dan kan je twijfelen aan de status van de topsporters.
Als je een een club een voordeel kan geven ten opzichte van een buitenlandse en je benadeeld de rest niet, zie ik ook geen bezwaren. Iets wat eerder ook wel eens over het hoofd werd gezien toen ik meen een wedstrijd van Ajax werd verplaatst waardoor Roda en MVV met de problemen zaten. Maar ja, dat was ook een gevalletje grote club tegen kleine club. Des te meer reden om het in dit soort gevallen de clubs lekker zelf uit te laten zoeken.

Voor de duidelijkheid:
Cocu is niet van mening dat AZ onvoldoende rust krijgt, maar dat clubs die Europees moeten voetballen zoveel mogelijk tijd moeten krijgen tussen twee wedstrijden in om zich voor te bereiden op de Europese wedstrijd.

Cocu: "waarom spelen we deze wedstrijd niet op zaterdag?. Niet voor ons, maar voor AZ. Zij moeten donderdag een uitwedstrijd in Europa spelen (tegen Vojvodina red.). Dat is heel belangrijk voor het Nederlands voetbal. Ik vind dat een team zich optimaal moet kunnen voorbereiden. Met zoveel tijd als kan."

Nogal een verschil met hoe het hier wordt beschreven.

De KNVB moet zich verantwoordelijk voelen voor het nederlands voetbal. Wederom is dit een bewijs dat dat niet het geval is.....

Tussen 4 dagen rust en 5 dagen rust zit nauwelijks verschil. Als het er om ging dat AZ dinsdsg zou moeten spelen, zou ik het begrijpen. 2 rustdagen of 3 is immers een wereld van verschil.

Komop zeg hou toch op met die onzin, waar moet het heen straks willen de coaches die Europees spelen de speelronde van de competitie uitstellen zodat ze optimaal gefocust en optimale rust hebben. Je wilt Europees voetbal spelen en dan moet je 2 wedstrijden in de week aankunnen en spelen op zondag en de donderdag erna is nu niet dicht op elkaar. Ze moeten de week erna weer op zondag spelen dat is dan wel goed?

14 augustus 2016 om 21:52

ongelofelijk hoe dom mensen kunnen reageren. dit gaat om europese punten voor het land en dat is in het voordeel van ieder club in de eredivisie. waarom zou je dus niet hiernaar kijken? Buitenlandse bonden die vaak teams hebben met grotere selecties hebben, denken hier wel aan. Maar jij snijdt je graag in eigen vingers, omdat je de grote kerel wilt uithangen.

Wat gelul man man man in sommige competitie speel je 3 wedstrijden in 1 week en vanaf zondag half 3 tot donderdag 9 uur ik weet niet hoor maar 4 dagen rust en gemiddeld 4 ton verdienen ik speel er elke dag een wedstrijd voor, ik moet verdomme elke dag prestatie leveren op me werk 5 dagen per week doe ik dat niet ben ik me baan kwijt. Heel simpel en voetballen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren