Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ziyech is een eigenwijze jongen die domme dingen heeft gedaan’

Laatste update:

Hakim Ziyech wordt al maanden in verband gebracht met een transfer, maar staat nog altijd op de loonlijst bij FC Twente. De 23-jarige aanvallende middenvelder had echter al lang bij een andere club gezeten wanneer hij niet voor de nationale ploeg van Marokko, maar voor Oranje had gekozen.

/

Dat zei analyticus Johan Derksen maandagavond in het televisieprogramma Voetbal Inside. De voormalig linksback stelde ook vast dat Ziyech een uitstekende aanwinst zou kunnen zijn voor bijvoorbeeld Feyenoord: “Hij is van een andere planeet vergeleken met Dirk Kuyt, maar het is zo’n ontzettend eigenwijze jongen die domme dingen heeft gedaan.”

“Het feit dat hij voor Marokko heeft gekozen, is heel slecht voor zijn carrière. Als hij met Oranje een paar oefenduels had meegedaan, hadden de Engelse clubs de vraagprijs direct betaald. En nu speelt hij in Marokko tegen Syrië”, aldus de 67-jarige Derksen. “En als ik Ajax was, zou ik Ziyech ook zo halen. De jongens die dan buiten de boot vallen, hebben pech gehad.”

Ben jij het met Johan Derksen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus als Aubamayang niet voor Gabon zou spelen zou hij geen sterspeler kunnen worden van dortmund?

2 augustus 2016 om 08:50

Inderdaad, als je echt goed bent kom je er sowieso wel.

2 augustus 2016 om 08:50

De kans is kleiner zegt hij

2 augustus 2016 om 08:52

Is toch een wereld van verschil wat je nu zegt.
Ziyech zou momenteel nooit de kans krijgen bij een club als Dortmund. Door voor Oranje te kiezen had hij zich meer in de kijker kunnen spelen en had hij bij buitenlandse clubs meer status gehad.
Ik denk dat dit bij Vincent Janssen ook een redelijk grote rol heeft gespeeld.

2 augustus 2016 om 11:57

Ziyech heeft als een van de weinige WEL voor hun vaderland gekozen.
Hem gaat het Niet om het geld zoals vele Antilianen en Surinamers wel.
Als Surinaamse spelers voor Suriname hadden gekozen in het verleden hadden ze wellicht wel een keer op een WK gestaan.
Hetzelfde geldt voor bijv. voor Indonesie of Nederlandse Antillen.
Dat zou fantastisch zijn voor de vele Surinaamse voetbalfans in Nederland.
Normaal gesproken zijn spelers uit deze landen zo gevoelig en trots op hun geboorte-vaderland maar als het om geld gaat dan zijn ze opeens een ander iemand.

2 augustus 2016 om 12:57

Was Ziyech niet gepikeerd omdat de staf van Oranje niets meer van zich laten horen na de ene selectie die hij toen niet kan halen wegens een blessure en daardoor uiteindelijk voor Marokko gekozen heeft?
Ik denk ook als Ziyech voor Oranje had gespeeld en bv ook daar op Wembley geschitterd zou hebben in de oefenpot tegen Engeland dan zou hij echt wel makkelijker bij een Engelse club gekomen zijn dan nu zie maar beetje wat met Janssen is gebeurd.

2 augustus 2016 om 13:28

Wat een onzin kraam je uit Valencianistas! Als je echt kennis had zoals jij doet alsof je kennis hebt, zou je weten dat de nederlandse surinamers niet voor suriname mogen uitkomen omdat ze een nederlands paspoort hebben.. Ziyech heeft er 2 dus is het wat makkelijker voor hem om keuzes te maken.. Voortaan eerst onderzoek doen voordat je onzin over geld etc komt uitleggen

2 augustus 2016 om 15:39

Tja, dat je gevoel hebt bij je roots is heel begrijpelijk. Als ik in het buitenland zou gaan wonen, dan blijf ik ook Nederlander, maar je krijgt natuurlijk wel binding met dat land. Ziyech is hier geboren, maar voelt zich dus totaal geen Nederlander. Komt natuurlijk door zijn omgeving en opvoeding, waardoor hij daar zelf niet zo veel aan kan doen. Ik vind alleen dat als je in een land bent geboren en getogen dat je gewoon voor dat land uit moet komen en niet door een dubbele nationaliteit voor het land waar je roots ligt. Het Nederlands elftal of Marokkaans elftal zijn geen voetbalclubs waar je zo even voor kan kiezen. Maarja Ziyech moet er mee leven en ik denk dat hij er totaal geen moeite mee heeft.

2 augustus 2016 om 18:36

Ze kunnen er gewoon zo eentje aanvragen hoor, aangezien ze de Surinaamse nationaliteit bezitten.

2 augustus 2016 om 20:57

Dat kunnen ze niet sinds suriname onafhankelijk is.. Ze zijn er sindskort mee bezig om daar verandering in te brengen

2 augustus 2016 om 08:55

Ik geloof niet dat Derksen zegt dat het niet kan, volgens mij geeft hij aan dat de kans groter is. Op zich kan ik hem daar geen ongelijk in geven. Dan had Ziyech echter wel tegen zijn gevoel in moeten kiezen en volgens mij zit niemand in Nederland daar op te wachten.

2 augustus 2016 om 09:57

tegen zijn gevoel in moeten kiezen ? je bent op de hoogte waarom hij voor Marokko heeft gekozen ?

2 augustus 2016 om 10:01

quote van Ziyech voor de camera van Fox: "het was een keuze met mijn hart"
Dan nog mag je die quote met een korrel zout nemen, maar als jij andere verhalen van ziyech hebt gehoord dan hoor ik het graag

2 augustus 2016 om 13:14

Tja met het hart.. op het moment dat er volgens mij aardig wat rancune richting de technische staf van Oranje was ontstaan.

Ik heb het vermoeden dat Ziyech in boosheid met een "Dan-toch-lekker-niet joh-gevoel" heeft gekozen voor Marokko en dat hij dat goed probeert te maken met de opmerking dat hij "met zijn hart" heeft gekozen.

Maar goed, dat is mijn inschatting. Wellicht voelt hij zich inderdaad meer thuis bij het Marokkaanse elftal. Maar als ik het me goed herinner was hij wel wat gepikeerd dat hij niet werd geselecteerd?

2 augustus 2016 om 15:50

De vraag is alleen aan welke kant de rancune zat. Toen Blind Ziyech niet selecteerde had hij net een nieuwe assistent aangesteld. Van Basten, die Ziyech het laatste halfjaar bij Heerenveen meer op de bank posteerde dan in de basis omdat hij niet kon omgaan met rechtlijnige karakters als Ziyech.

Prompt werd Hakim buiten de selectie gelaten van Blind.

Sindsdien is Marco de gootste ambassadeur geweest om het niet selecteren van Hakim te verdedigen in de media. Het vooruitzicht om een paar jaar met Van Basten te moeten werken is waarschijnlijk de grootste reden voor de switch naar Marokko.

2 augustus 2016 om 09:46

Als Aubameyang afgelopen Ek de spits van Frankrijk was geweest, dan had Real hem gekocht voor 100 miljoen.

2 augustus 2016 om 10:51

In het huidige voetbalklimaat word alles onder een vergrootglas gelegd. De vreemde situatie waarin Ziyech voor Marokko koos vanwege een gekrenkte trots, gaat er bij buitenlandse clubs ook niet altijd in. Daarnaast is het ook een lastige jongen als hij z'n zin niet krijgt. Dat schrikt clubs af. Normaal was een speler met deze statistieken allang weggeweest voor een flink bedrag.

2 augustus 2016 om 13:38

Waat baseert men dat toch op dat Ziyech een lastige jongen is? Omdat hij door Twente voor de gek is gehouden? Omdat hij een (terecht) akkefietje met de grote Marco van Basten had? Sjezus...drenthe, Kishna, El Hamdouihi...dat zijn lastige jongens die nog een voorbeeld aan Ziyech kunnen nemen: ondanks alles gewoon doorspelen én presteren.

Ajax zou alles in het werk moeten stellen om hem te halen, desnoods ten koste van Klaassen die alweer twee jaar stilstaat in zijn ontwikkeling

2 augustus 2016 om 13:49

Men baseert dat op zijn vertrek bij Heerenveen, zijn uiterst onprofessionele interviews en zijn houding op sommige momenten. Elke speler is destijds door FC Twente voor de gek gehouden, maar die hoor je nooit klagen. Geen relevante informatie dus.

Een speler die zijn interlandkeuze baseert op een gekrenkte trots en die vreemde uitspraken doet, staat er nou eenmaal niet goed op in het buitenland. Zelfs al heeft de speler gelijk, zul je toch meer respect richting je werkgever moeten laten zien. Buitenlandse clubs letten nou eenmaal op het karakter van een speler tegenwoordig en daarin heeft Ziyech nog wat te leren.

2 augustus 2016 om 11:01

Syrië ligt niet in Afrika en ligt dichterbij Nederland dan bij Marokko

2 augustus 2016 om 11:07

Het doet Derksen echt veel pijn om steeds ff Ziyech uit te halen!

De Nederlandse spelers spelen niet eens meer bij topclubs! Alleen door van gaal spelen die andere nog bij united!





2 augustus 2016 om 11:09

Echt typisch Nederlands dit, om de 2 jaar kwijt bla bla..

Volgens mij tekende Bony midden in de rimboe tijdens de Afrika cup bij City!!

Onzin

2 augustus 2016 om 13:57

Maar hij speelt wel bij Ivoorkust ^^.

2 augustus 2016 om 14:01

Ster speler bij Gabon of een speler bij Frankrijk of Duitsland etc.
Spelers bij de top landen komen toch eerder ergens in aanmerking. Ben er ook zeker van dat er dan wel 30 of 40 miljoen meer wordt betaald voor hem door de top clubs. Je moet niet vergeten dat ze hem nu in het midden van het seizoen een tijdje zullen missen omdat hij daar speelt. Dat weegt allemaal mee in de aankoop.

Ohja, dan had hij zich met Nederland in de kijker kunnen spelen tijdens het afgelopen Ek...

2 augustus 2016 om 08:52

Het is niet zo extreem zoals derksen wil doen geloven, maar er zit wel degelijk verschil in. Had Ziyech nou voor PSV of Ajax gespeeld en in mindere mate Feyenoord, was die al weggeweest. Had die bij Tente EN oranje gespeeld, was die ook al weggeweest. Nu val je nou eenmaal minder op als dat je dan zou doen, zie transfer van Janssen. Had die jongen zijn debuut niet gemaakt bij oranje, hadden ze hem ook niet voor zoveel geld verkocht.

2 augustus 2016 om 11:49

Je denkt tog niet egt dat deze speler niet bekend is bij elke club in de wereld. Clubs waren aan t afwachten wat er met de bende bij twente zou gebeuren. Bij degradatie zou je minder hoeven betalen. Dan ga je nie meteen 15 mil bieden. Ff aftasten. Als je goed bent ben je goed al zou je voor timboektoe spelen. De duurste speler aller tijden speelde nota bene voor wales. Dat toen nog met 6.0 verloor van malta

2 augustus 2016 om 14:15

en bij de Spurs, in de PL. Daar kijken clubs nou eenmaal anders tegenaan. Noem mij eens een speler die van Twente naar een topclub in Europa is gegaan en het heeft gemaakt? ook daar kijkt ieder club naar. Of noem mij een speler in de historie van Twente die verkocht is naar een topclub in Europa? Bij Ajax, Feyenoord en PSV had die bijvoorbeeld niet zo een vrije rol gekregen als dat die bij Twente had, voetbald daar onder minder druk, etc etc.

2 augustus 2016 om 09:28

Vincent Janssen heeft zich toch ook via Oranje in de kijker gespeeld zonder EK.

2 augustus 2016 om 09:34

man denk even na, afrikaanse spelers moeten elk jaar(of om de 2 jaar?) naar de afrika cup, zoals johan terecht zegt: voor de carriere is dit minder gunstig omdat clubs die afrikanen in de wintermaanden kwijt zijn en dus zijn ze minder aantrekkelijk.

2 augustus 2016 om 09:35

Haha daar gaat het niet om, hij zegt toch letterlijk als hij al een paar oeffenpotjes had gespeeld voor oranje stond hij er beter op.. En dat is gewoon een feit!!!!

Zie vincent janssen...

Ja hij had waarschijnlijk makkelijker naar een grote club wil gaan. Maar laat hem lekker voor Marokko kiezen als hij dat wilt.
Oh en ik zou als Ajax zijnde als de wiedeweerga naar Enschede rijden. Hij kan je club zo kampioen maken. Leuke spits er bij huren en klaar.

Zou toch een voordeel voor een club moeten zijn... hij Is nooit afwezig tijdens het EK of WK misschien alleen tijdens de Afrika cup. Vind het zo overdreven! Zlatan bij Zweden, Bale bij Wales, en zo nog talloze voorbeelden waarbij het niet uit maakt als je echt goed bent!

2 augustus 2016 om 08:54

Ek's en Wk's vallen buiten de europese competities, Afrika cup niet....dus clubs zijn vaak wel minder happig ja.

2 augustus 2016 om 08:55

Je vergeet even dat de Afrika cup altijd tijdens het seizoen gespeeld wordt, waardoor je een speler langere tijd mist. Een EK of WK is altijd buiten het siezoen om. Dit is voor een club zeker een afweging om een speler wel of niet te halen. Zeker als het gaat om een niet gearriveerde speler.

2 augustus 2016 om 08:58

Serieus..... Want een Europese club heeft er veel last van als een spsler tijdens een Ek/wk weg is? Want dan spelen ze ook competitie..

Juist de Afrika cup valt precies als de competitie nog loopt. Dit is gewoon lastig voor een team, stel hi is je bepalende speler kan je hem zo maar 5/6 weken kwijt zijn!

Bale en Zlatan spelen toch ook gewoon in Europa met hun land... Dat is heel het punt van Derksen. Daarbij zijn Zlatan en Bale buiten categorie en deze jongen niet!

2 augustus 2016 om 09:37

Real Madrid heeft inderdaad afgelopen EK veel punten laten liggen in de competitie omdat Ronaldo en Bale afwezig waren. Pfff.

Vind de kritiek op zijn keuze niet terecht.
Die jongen moet lekker zelf weten voor welk land hij wilt spelen.

Als dat ten koste gaat van zijn carriere, so what? Soms kan vaderliefde meer waard zijn dan dat geld. En dat geld gaat Ziyech toch sowieso wel verdienen en die transfer gaat er ook zeker van komen, want hij is gewoon goed genoeg.

2 augustus 2016 om 09:32

Eens, hij moet lekker zelf weten voor welk land hij wil spelen. Het aparte van zijn keuze is echter dat het lijkt (op basis van interviews en met name een interview met Simon Zijlemans) alsof hij zijn keuze heeft gemaakt op basis van rancune. Nadat Hiddink hem geselecteerd had in de zomer van 2015 wilde hij ontzettend graag meedoen, maar viel hij geblesseerd af. Vervolgens selecteerde Blind hem in de eerstvolgende selectie niet en koos Ziyech plots voor Marokko. Ik blijf het een raar verhaal vinden, waarbij hij zelf wellicht ook wel spijt heeft. Niet alleen omdat hij met Nederland betere kansen zou hebben gehad, maar tevens omdat hij in Nederland is geboren en getogen.

2 augustus 2016 om 10:09

Die verhalen kunnen wel kloppen hoor, maar Amrabat trainde ook eerst mee bij Oranje voordat ie voor Marokko koos, daar hoor je niemand over. Waarom niet? Omdat ie waarschijnlijk toch niet goed genoeg was, en Ziyech wel.

En een keuze op basis van rancune is ook een keuze..

2 augustus 2016 om 10:19

@ Rodybboss

Omdat Amrabat aangaf voor Marokko te kiezen, aangezien hij niet langer in beeld was voor Oranje. Hij maakte een sportieve keuze.

Wat betreft Ziyech lijkt het erop dat hij liever voor Nederland had gespeeld (uit sportief oogpunt én vanwege het feit dat hij zich meer Nederlander dan Marrokaan voelt), maar koos hij vanwege rancune alsnog voor Marokko. Dat is inderdaad zijn keuze en dat is prima, alleen lijkt het er op dat hij spijt heeft. Dan was zijn keuze op basis van rancune wat minder handig.

2 augustus 2016 om 11:47

spelen voor jong oranje, je met tegenzin afmelden voor een oefenstage voor nl door een blessure en dan met je hart voor marokko kiezen. Jaja, ziyech was gewoon kwaad dat blind hem liet lopen

2 augustus 2016 om 13:42

En natuurlijk het vooruitzicht om moet vbasten te moeten werken, wat dacht je daar van?

Tegen Syrie? Dat zegt hij omdat beiden landen in Afrika liggen?

Derksen neem ik niet zo serieus, neemt niet weg dat de gang van zaken raar was, eerst leek hij voor oranje uit te willen komen en toen in eens niet meer omdat hij boos was, boosheid is meestal geen goede raadgever. Voor de carriere niet verstandig, is een stuk minder intressant geworden.

2 augustus 2016 om 09:43

haha en dan zijn er mensen die vinden dat we zijn keuze moeten respecteren omdat het de keuze van zijn hart was. Haha grappenmakkers, in dat geval had ziyech ook nooit voor jong oranje gespeeld en met een trainingskamp van nl raakte hij geblesseerd dus is gewoon puur doordat blind geslapen heeft, een keuze waar wij als twente helaas ook last van hebben. als speler van nederland was hij interessanter geweest.

2 augustus 2016 om 15:15

@twente199

Je moet ieders keuze respecteren, maar vervolgens mag hij zelf de consequenties daarvan dragen. Blind had hem volgens mij opgeroepen of was daar mee bezig, als deze jongen daar geen geduld voor op kan brengen, dan is hij wat mij betreft ongeschikt voor oranje. Het is een keuze van Ziyech, Blind had hem er best graag bij gehad.

2 augustus 2016 om 15:26

je moet ieders keuze respecteren maar dat mensen serieus geloven dat het met zijn gevoel te maken heeft, dat is al duidelijk geworden dat dit niet zo is. het blijft gewoon jammer en onnodig, dat ziyech zelf geen geduld had ja daar zit wel wat in want het is graag of helemaal niet.

Hahahaha dat wordt een cursusje topografie voor Derksen.
Sinds wanneer speelt Marokko tegen Syrië?
Syrië ligt in Azië en Marokko in Afrika.
Hoogstens voor een vriendschappelijk potje, maar dat is nog niet eerder gebeurd.

2 augustus 2016 om 09:15

Is ook niet iets wat Derksen gezegd heeft, maar vd Gijp. Die viel Derksen bij met de zin: en nu speelt hij lekker met Marokko tegen Syrië.

2 augustus 2016 om 09:23

Klopt maar het had ook Derksen kunnen zeggen, die hele praatclub waait een beetje met de wind mee om hun populairiteit hoog te houden, zelden een zinnige discussie gezien met wat statistieken bijvoorbeeld.

2 augustus 2016 om 09:41

@afcanats
Het is al langer bekend dat het geen programma is met diepgaande analyses en statistieken. Als je daar naar op zoek bent, moet je niet kijken. Het blijft een prachtig programma.

2 augustus 2016 om 10:38

ZeikTV een prachtig programma? Het programma besmet je met negativiteit en leert dat je alles kunt zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Ik vind dat het programma en de spelers daarin vaak over de scheef zijn gegaan. Het neigt in sommige gevallen zelfs naar ordinair pesten. En dat op de nationale TV.

Het is een beschamend programma en helaas een goede afspiegeling van de huidige maatschappij.

2 augustus 2016 om 10:43

Voor de duizendste keer..je moet Voetbal Inside zien als voetbalpraat zoals in een voetbalkantine of kroeg. Zoals de meeste voetballiefhebbers het doen en graag zien..voor saai en oeverloos gelul kun je altijd nog afstemmen op studio aj.. euh..voetbal

2 augustus 2016 om 11:37

Wat een onzin zeg je hier man volgens mij ben jij de slechte kant van de maatschappij door zulkr dingen te zeggen over vrijheid van meeningsuiting als je daar niet tegen kunt ga dan lekker in turkije wonen ofzo het is maar een voetbalprogamma he???

2 augustus 2016 om 13:43

@ Fairplay87

Dat het programma niet altijd even fatsoenlijk is ben ik helemaal met jou eens, maar om nou het "recht van vrije meningsuiting hierbij te betrekken vind ik wel overdreven hoor. Overigens houd dat recht pas op wanneer je haat zaait of oproept tot geweld en dat doen ze daar niet.

Ondanks dat ze niet even fatsoenlijk zijn durven ze daar wel te zeggen waar het op staat in plaats van die "good news shows" van de Nos, FOX (met uitzondering van Perez) en Ziggo waar ze nooit echt kritisch durven te zijn.

2 augustus 2016 om 11:59

Dat zei Derksen niet dat zei René van der gijp chek die aflevering

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik kan dat eigenwijze wel waarderen. Qua landen kiezen heeft hij zijn hart gevold en minder zijn verstand. Dat is alleen maar prima. En hij gaat niet naar de eerste de beste clubs. Hij wil naar een club wat hem het beste perspectief biedt. Al met al komt dat op mij over als een hele verstandige jongen. Maar goed wie ben ik.

2 augustus 2016 om 09:46

Als hij onder Hiddink niet geblesseerd was geraakt dan had hij wellicht gewoon voor Oranje gespeeld tegen de Vs.

Is vervolgens in zijn eer aangetast door Blind.

Daar geloof ik niet in. Voor iemand met het talent als Ziyech zal het nauwelijks uitmaken of hij voor Nederland of Marokko speelt (even afgezien van het feit dat Ziyech wellicht alsnog nog geen minuut voor Oranje had gespeeld als ie daarvoor had gekozen). Dit zorgt er juist alleen maar voor dat ie niet een te grote stap maakt naar een club waar ie het hele seizoen gaat banken. Als ie echt goed genoeg is, zullen de clubs wel in de rij staan ongeacht voor welk land hij uitkomt. Vooralsnog kun je voorlopig niet zeggen of ie de juiste beslissing heeft genomen. Ik acht bijvoorbeeld de kans dat Nederland en Marokko het WK halen voor beide landen even groot. En bij Marokko is de kans veel groter dat hij onbetwiste basisspeler wordt.

2 augustus 2016 om 09:21

Oh ja, en Derksen: Syrie en Marokko liggen beiden op verschillende continenten, dus dat zijn twee landen die elkaar waarschijnlijk niet zo gauw tegen zullen komen op een voetbalveld. Ik hou mn hart vast dat deze ouwe zuurpruim geen Afrikaans land uit zn mauw kon schudden en dus zomaar een willekeurig klein voetballandje opnoemde, maar ik vrees toch echt dat ie niet beter weet.

2 augustus 2016 om 12:06

Derksen zei dat dus niet...

Van der Gijp maakte daar een grapje over.

Weet jij niet beter dan zomaar alles te geloven wat de media zegt?

Ik vrees van niet.

2 augustus 2016 om 13:50

@ Thebigshow

Wellicht had hij die aflevering waar die grap werd gemaakt niet gezien, ik heb die desbetreffende aflevering ook niet gezien en kan dus nu niet anders dan uitgaan van de informatie wat er in dit artikel gegeven word. Vind jij het niet een beetje te voorbarig om dan al tot de conclusie te komen dat iemand maar slaafs alles geloofd wat er in de media beweerd word.

2 augustus 2016 om 14:22

Lol.

Ik geef hem slechts een koekje van eigen deeg.

3 augustus 2016 om 23:17

@thebigshow

Nee, ik geloof niet alles wat ik in de media lees, integendeel zelfs. Ik vindt het echter een beetje overkill om bij elk artikel dat ik op Voetbalzone lees, door heel Google te gaan lopen rondspeuren om te controleren of alle informatie die in het gelezen artikel gegeven wordt wel klopt. En wat betreft je koekje van eigen deeg: Ik zou toch liever een 20-jarige blinde zijn die zomaar alles gelooft wat er in de media geschreven wordt, dan een 55-jarige man die niet weet dat Syrië niet in Afrika ligt. Poeh poeh, even afkloppen... Maar hij smaakte heerlijk, hoor, dat koekje... al zeg ik het zelf.

Lol. De technische staf van Nederland lag kennelijk te slapen en Ziyech voelde misschien meer "waardering" vanuit Marokko dan Nederland.

"de 23-jarige aanvallende middenvelder had echter al lang bij een andere club gezeten wanneer hij niet voor de nationale ploeg van Marokko, maar voor Oranje had gekozen."

Of wellicht is hij (ook) erg kritisch met het maken van een clubkeuze...

Wat een onzin. Het feit dat Ziyech (nog) niet is opgepikt door een gerenommeerde club is toch heel simpel te verklaren en heeft niets te maken met het feit dat hij voor Marokko heeft gekozen.
Hij heeft hij er net 2,5 potje opzitten waarvan er een oefenwedstrijd (ivoorkust) is en de ander een kwalificatie wedstrijd tegen Congo. Niet echt scout-waardige wedstrijden lijkt me. Met FC Twente ook nog nooit Europees gespeeld tegen aansprekende tegenstanders. Dus je hebt een alom erkende talentvolle speler die slechts heeft gepresteerd bij een degradatieclub in de ED. Een competitie die internationaal helemaal niks voorstelt en dat weten ze buiten NL ook.
Tel daarbij op dat zijn huidige club FC Twente (helaas) een degradatieclub is geworden (nog niet zo lang geleden) vechtend tegen een faillisement. Natuurlijk zullen geinteresseerde clubs deze jongen voor een koopje willen ophalen ondanks dat Twente een marktconforme prijs vraagt voor Ziyech, want ze weten dat Twente nu hoog in de boom kan zitten maar ze hem wel moeten (!) verkopen voordat de transfer deadline verstrijkt. Dus zal men net zolang wachten tot Twente genoeg water bij de wijn doet (4-6mln) en ze hem voor een prikkie op kunnen halen wat dubbel winst zal opleveren. Indien hij slaagt hebben ze nog meer geld bij een volgende transfer en als hij mislukt was het een goedkoop transfertje waar niemand van wakker zal liggen.
Onze aanvoerder Benatia is via Clermont Foot (..) bij AS Roma terechtgekomen wat hem vervolgens een transfer naar Bayern en nu Juventus heeft opgeleverd. Dat ging ook niet in 1 transferwindow.
Voetbal Inside is een vd weinige programma's die ik zelden mis en Johan en Rene vind ik geweldig, maar jammer dat dhr. Derksen nog wel eens de neiging heeft te draaien als een drol in een pispot. Dezelfde Derksen pakte Van Basten keihard aan in zijn programma toen die dezelfde onzinnige kritiek had op Ziyech enkele maanden geleden bij een persconferentie van Danny Blind en nu zegt hij letterlijk hetzelfde.
Tot slot dat hele onzin verhaal over meedoen met Afrika Cup schrikt (top)clubs af is alleen maar blabla/gezeur uit NL. Hoe vervelend het ook is om eens in de 2 jaar een speler te moeten missen in januari. Kijk maar hoeveel spelers uit Afrika in Engeland, Spanje, Italie en Portugal actief zijn in verhouding tot onze ED.

2 augustus 2016 om 10:10

het is wel erg eenzijdig wat je nu zegt omdat het omgekeerde ook waar zou kunnen zijn. Napoli betaalt waarschijnlijk mede zoveel voor Milik omdat de club hem heel graag wilde hebben en bang was dat een ander hem voor hun neus zou wegkapen.

Voor Zyech zou hetzelfde kunnen gelden. Als een club hem heel graag had willen hebben, had men al lang toegeslagen en die tien tot vijftien miljoen die Twente voor hem wil, op tafel gelegd, om niet het risico te lopen dat een concurrent er met de buit vandoor zou gaan. Voor NL begrippen is dat veel geld, maar in de PL legt zelfs een club uit de onderste regionen dat lachend op tafel. Dat Zyech nog niet is verkocht, heeft m.i. maar één oorzaak en dat is dat er onvoldoende belangstelling voor hem is. Dat zou te maken kunnen met het feit dat men twijfels over hem heeft, ondanks het feit dat hij onmiskenbaar over de nodige kwaliteit beschikt.

Bij Ajax wordt zijn naam, afgezien van door de supporters, nooit genoemd en die club zou hem ook niet voor een lager bedrag aantrekken, vanwege het simpele feit dat de club hem niet nodig heeft. Ajax heeft al drie bijzonder talentvolle creatieve middenvelders onder contract staan en door er nog een vierde bij te halen, zou de ontwikkeling van die drie ontegenzeggelijk vertraging oplopen. Ajax werkt met een beleidsplan dat is gebaseerd op het Plan-Cruijff en waarin op kopen om het kopen tot een taboe is verklaard. Dat gaat dus niet gebeuren. Een dergelijke aankoop zou door de Rvc, volkomen terecht, onmiddellijk worden geblokkeerd en het is derhalve alleen maar een verspilling van tijd om daaraan te beginnen.

Daarbij heeft Zyech vaak genoeg aangegeven dat hij alleen maar op 10 wil spelen en zoals het er nu naar uit ziet, zal Ajax bij voorkeur met de punt naar achteren gaan spelen. Ook een argument om er niet aan te beginnen, is het feit dat er bij de club vragen zijn over de zijn mentaliteit en men niet opnieuw de neus wil stoten zoals bij de aankoop van El Hamdaoui en Sulejmani, op wier voetbalkwaliteiten in tegenstelling tot hun mentaliteit ook niet veel was aan te merken. Maar de hoofdreden dat Ajax zich niet bij Twente zal melden, is dat de club geen middenvelder nodig heeft, maar dat een spits en linksbuiten de prioriteit genieten en het vanwege de sportieve en financiële voorwaarden die een club met beperkte middelen als Ajax kan bieden, al moeilijk genoeg wordt om binnen een maand aan die vraag te kunnen voldoen.

2 augustus 2016 om 10:43

Denk dat jullie allebei vergeten dat Ziyech ook zelf gewoon bepaald of hij naar een club gaat of niet. Daarom zijn al meerdere clubs uit beeld, omdat hij daar niet wil spelen omdat hij dat niet de juiste club voor dit moment in zijn carriere acht. Daarnaast is het bedrag van ophalen voor 4 tot 6 miljoen Ziyech ophalen aan het einde van de transferwindow natuurlijk dikke onzin. Er ligt nu al een bod van 8 miljoen dat geweigerd is door Twente

2 augustus 2016 om 10:52

Als ik me niet vergis was dat bod van Watford. dat is niet echt een club waar Ziyech naar streeft. Die gast wil op zn minst bij een subtopper aan de slag.
Dat FC Twente nu een bod van 8mln heeft geweigerd is totaal niet relevant (begrijpend lezen is moeilijk he). Met dat bedrag mogen ze heel blij zijn als ze dat uiteindelijk voor hem zullen krijgen.

2 augustus 2016 om 10:55

@ scepticus :ziyech heeft niet net enkele weken geleden geschitterd op een Afrika Cup zoals Milik met Polen op het afgelopen EK. Bovendien speelde Milik voor Ajax en niet FC Twente.
Met gerenommeerde club bedoelde ik er een uit het buitenland.
Ajax heeft hem (helaas) inderdaad niet nodig en dat geldt in mindere mate ook voor PSV zeker als Van Ginkel teruggehaald wordt.
De enige uit de top 3 die hem echt nodig heeft is Feyenoord maar die kan hem (zoals gewoonlijk) niet betalen. Bij Feyenoord geven ze liever minimale bedragen uit om prutsers vh kaliber Gustafsson of Vejinovic te halen. Goedkoop is duurkoop kennen we niet in Rotterdam-Zuid.

2 augustus 2016 om 11:14

Hoezo is het totaal niet relevant of Twente een bod afwijst? Als het echt zo noodzakelijk is als jij schetst zouden ze dit soort biedingen ook wel accepteren denk je niet? Daarnaast was je al niet meer serieus te nemen na je van Basten verhaal. Geweldige voetballer, erg matige trainer en sociaal onbeholpen

2 augustus 2016 om 12:58

Misschien heb jij naar een ander EK zitten kijken dan ik, maar ik heb Milik niet zien schitteren. Ik vond hem behoorlijk vlak. Nu zegt dat niet zoveel omdat dat voor het hele toernooi gold, met hier en daar een toevallige uitzondering.

2 augustus 2016 om 14:30

Wie acht jij dan deel van die creatieve middenvelders? Ik zie er bij Ajax maar twee: Sinkgraven en Nouri. Nouri wordt (helaas) nog niet klaar geacht voor het eerste en Sinkgraven is alom te licht bevonden (letterlijk). Klaassen, Bazoer en Gudelj lijken in de verste niet op de pure creatieve middenvelders van weleer: Sneijder, Vd Vaart, Eriksen. Er is zeker ruimte voor Ziyech bij Ajax, dat daarnaast ook nog eens creativiteit mist op de flanken. Tegen Paok zal Cassiera wel weer linksvoor staan en El Ghazi rechts, maar daar kan je ook Boer opstellen en eenzelfde speelwijze hanteren....

Ik wist niet dat Voetbal Inside weer uit zijn zomerslaap is ontwaakt. En heb het programma niet gezien. Hoofdschuldige aan de foute keuze van Hakim Ziyech voor Marokko vind ik nog steeds bondscoach Danny Blind. Die, eigenwijs als hij is, domweg weigerde de met afstand beste speler uit de Eredivisie te selecteren voor de EK kwalificatieduels van Oranje tegen Ijsland en Turkije. En er de voorkeur aan gaf vriendjes uit zijn Ajax-omgeving te selecteren. Hoe dat is afgelopen hebben we tijdens het EK in Frankrijk via de televisie mogen aanschouwen. Zolang Blind bondscoach is wil ik in ieder geval niets meer met Oranje te maken hebben. Ik heb namelijk een verschrikkelijke hekel aan vriendjespolitiek.

2 augustus 2016 om 10:18

nvt: verkeerde post

2 augustus 2016 om 11:38

Ik ben er steeds meer van oveertuigd dat het niet de keuze van Blind was, maar van zijn toen net aangestelde assistent Marco van Basten. Die kon bij Heerenveen al niet overweg met het karakter van Ziyech.

2 augustus 2016 om 11:50

Helemaal met je eens therock. Het is een geweldige voetballer geweest, maar als trainer en daarin vooral de omgang net spelers heel erg matig. Ziyech is daar wel een van de betere voorbeelden van

Derksen komt weer heerlijk bot over, maar heeft in de kern wel gelijk. Als Ziyech voor Nederland gekozen zou hebben, dan zou hij interessanter zijn voor Europese topclubs. Denk bijvoorbeeld aan het meedoen aan de Afrika cup. Het speelschema van het Nederlands elftal sluit over het algemeen beter aan op het speelschema van Europese topclubs. Dus wordt hij interessanter. Je wil je speler immers niet middenin het seizoen een maand kwijt zijn. Ook zijn er extra reglementen voor spelers buiten de EU, maar aangezien Ziyech een dubbel paspoort heeft zal hij hier geen last van hebben. Al met al vind ik het jammer dat hij niet voor NL heeft gekozen en zeker op de manier waarop dat is gegaan. Maar het is zijn eigen keuze, dus dom is het sowieso niet.

Niet vergeten dat de KNVB veels te lang heeft gewacht on hem met trots het internationale shirt te dragen
Om voor je land te speken moet je niet solliciteren maar gevraagd worden. Je spel opgevallen en gewaardeerd worden.En daar kan niemand over oneens zijn

Helemaal eens met Derksen. Kiezen voor Twente, kiezen voor Marokko, kiezen voor die trainer i.p.v. de club zijn alle geinteresseerde clubs echt niet ontgaan. Keuze met het hart, maar niet altijd slim. Twente heeft een bedrag opgenomen in haar reddingsplan wat die Ziyech moet opleveren, maar dat krijgen ze niet; Ziyech blijft gewoon zitten en elke cent minder voor Twente, steekt hij in z'n zak. Toch maar even goed kijken naar de handelswijze van een Berghuis. Investeren in je carriere is soms beter dan in je bankrekening.

2 augustus 2016 om 10:48

Wat een onzin stuk en wat spreek je jezelf tegen. Eerst heb je het over dat Ziyech met zijn hart kiest en daarna dat elke euro minder bij hem in de zak verdwijnen. Als er 1 ding duidelijk is dan is het dat het Ziyech niet om het geld gaat, maar om de club en vooral om de trainer die hem eventueel graag wil hebben. En er zijn gewoon 2 voorwaarden die nodig zijn voor en transfer. Twente moet er met de club uitkomen en Ziyech moet er met de club uitkomen. Zonder dat blijft die gewoon nog bij Twente

2 augustus 2016 om 11:11

Meestal is kiezen vanuit je hart wel goed, maar bij hem pakt het slecht uit. Het gaat Ziyech niet om het geld, dat had je gedacht. Z'n zaakwaarnemer denkt daar waarschijnlijk anders over. Twente heeft zichzelf de strop om de nek gedaan om uit te gaan van een ,,hoge'' transfersom, maar zit in een slechte onderhandelingspositie, dus zal hij niet opleveren wat Twente verwacht en nodig heeft voor haar reddingsplan. Daar ben ik haast zeker van.
Als supporter begrijp ik wel dat je hem graag nog bij Twente ziet, maar daar denkt de organisatie van Twente toch heel anders over. Ziyech nog bij Twente, is nog meer waardevermindering en te hoge druk op het salarisplaatje. Dus, dat lijkt me zeker geen optie. Ik betwijfel het of Ziyech wel voor z'n carriere kiest. Dan blijf je zeker niet bij Twente, maar goed..... we zullen het de komende weken zien.

2 augustus 2016 om 11:20

Dat het waarschijnlijk geen gelukkige combinatie als Ziyech na de transferwindow nog bij Twente speelt. Helemaal met je eens. Dat dit tot waardevermindering leidt ben ik nog niet met je eens. In de winterstop nog steeds 1,5jr contract en zie hem nog steeds veel doelpunten en assists maken mocht die blijven. Ziyech kon daarnaast bij Feyenoord al veel meer verdienen, maar koos op gevoel voor Twente. Dus nee zijn keuzes zijn niet gericht op geld, maar op voor hem de juiste club om zijn carriere verder te ontwikkelen

Vandaar dat Benatia nu zeker bij Juventus speelt derksen is zo dom die lult maar een eind weg. Dat Ziyech nog niet weg is bij twente heeft ook te maken met het feit dat Ziyech kieskeurig is en geef hem is ongelijk. Bovendien heeft Ait Ben Nasser een transfer naar Monaco gemaakt dit seizoen moest zeker ook niet voor Marokko kiezen. Boufal die in de belangstelling staat van grote clubs zoals Barcelona moest zeker ook niet voor Marokko kiezen. Wat een dom excuus maar wat verwacht je van die snor en zn kulprogramma.

@ Peinke door te kiezen voor twente in plaats van Feyenoord is hij nu de speler die hij nu is bij Feyenoord had hij misschien die kansen niet gehad. Dan had hij zich misschien nooit zo goed kunnen ontwikkelen als hij nu deed. Kortom zo slecht heeft dat niet uitgepakt vind ik persoonlijk dan en velen met mij. Voor Marokko kiezen dat is een keuze die hij maakte vannuit zn hart en, vanwege het onkunde van Blind die het niet in hem zag zitten als die jongen voor Marokko wil spelen moet hij dat doen. Je derde punt is ook logisch als de trainer het niet in je ziet zitten speel je niet die jongen wil gewoon voetballen.

2 augustus 2016 om 11:13

Dat Ziyech niet voor Feyenoord heeft gekozen vond ik als Feyenoord-fan zeer jammer, maar dat was een meer dan begrijpelijke keuze. FC Twente was een ploeg dat structureel meedeed om het landskampioenschap destijds en bij Feyenoord zou hij de concurrentie aan moeten gaan met de (in de Kuip) heilig verklaarde Immers, die op nr10 (..) seizoenen achter elkaar hoe slecht hij ook speelde onbetwist een basisplaats had. Stel je voor dat je voor zo'n prutser op de bank moet gaan zitten.
Kijk maar naar Vilhena een jongen uit de eigen jeugd van Feyenoord die leedzaam hetzelfde overkwam na een paar slechte wedstrijden, maar prutser Immers was seizoenen achter elkaar de eerste naam op het wedstrijdformulier.

Ik vind het jammer dat hij voor Marokko koos.

Maar vind wel dat een keuze voor het Nationale Elftal los zou moeten staan van een carrièreplanning. Toch raar als je puur de keuze baseert op iets anders dan je gevoel. Wellicht een romantische gedachte, maar zo hoort het wat mij betreft

Opportunistisch geneuzel van Derksen. Ziyech maakt juist goed doordachte keuzes, zo leek de stap naar Twente een goede (waarbij hij ook niet kon weten dat hij voorgelogen werd). Ik zie Ziyech dan ook nog wel eerst een stap naar een Nederlandse topclub maken, om vanuit daar naar een Europese (sub)topper te vertrekken.

Het enige nadeel van het spelen voor Marokko kan zijn dat hij wordt geselecteerd voor de Afrika cup en dat een club dan haar speler gedurende het seizoen kwijt is.


Het is jij die altijd domme dinges zegt.yaya en kolo toure kozen voor ivoorkust terwijl ze in het begin nog geen wereld spelers waren en kijk waar ze nu staan hetzelfde geldt voor aboumeyang,drogba,kalou,diouf,... je moet ziyech zijn keuze respecteren.en stop met als als hij zus en zo had gedaan.je kunt nooit de toekomst voorspellen van een speler.je hebt geen glazen bol ofzo.zo te horen van vele derksens uitspraken heeft hij een ziekte in zijn hart (jaloezie,haat,wrok,..) en moet hij in behandeling echt waar.

2 augustus 2016 om 14:15

Spelers die er echt uitspringen bij hun club komen altijd wel ergens weer aan spelen toe. Maar om eerlijk te zijn is Ivoorkust het enige land dat echt iets betekend in de voetbal wereld. Gek genoeg zijn alle namen op één na die jij noemt spelend bij Ivoorkust. Het is gewoon duidelijk dat er al een goed bod zou zijn geweest als Ziyech voor Nederland speelde. De belachelijke prijzen worden nou eerder op tafel gelegd in zo'n situatie.

Wat een onzin kraam je uit Valencianistas! Als je echt kennis had zoals jij doet alsof je kennis hebt, zou je weten dat de nederlandse surinamers niet voor suriname mogen uitkomen omdat ze een nederlands paspoort hebben.. Ziyech heeft er 2 dus is het wat makkelijker voor hem om keuzes te maken.. Voortaan eerst onderzoek doen voordat je onzin over geld etc komt uitleggen

Velen vergeten ook dat Ziyech kieskeurig over waar hij heen gaat.
Hij wil geen degradatiekandidaat in een ander land. Hij wil een club waar hij zeker is van speel minuten op zijn gewenste positie. Daarnaast zit Derksen er wel een beetje naast. Ziyech werd maar niet opgesteld voor Oranje, dan ga je toch wel ergens anders heen. Al ben ik het wel met hem eens dat een club vinden makkelijker is als je voor Nederland speelde. Je zult een speler niet halve wegen een seizoen missen en Nederland betekent toch wat meer in het voetbal dan Marokko en zal dus ook meer uitgezonden worden.

Marokko (afrika ) tegen Syrie (azie) waarom zouden deze 2 landen behalve voor een oefenduel tegen elkaar spelen? Je had als oefenduel ook Marokko - Brazilie kunnen noemen.

Derksen heeft weinig geografische kennis en probeert gewicht aan zijn mening te geven door Syrie te noemen. Maar het is een loze opmerking, zoals Derksen wel vaker de laatste tijd.

Maar goed Benatia voetbalt voor Marokko en heeft prima transfers gemaakt naar Bayern munchen en nu naar Juventus 2 halve finalisten. Nederland heeft ook niet zoveel spelers meer in de absolute topploegen momenteel...gepaste bescheidenheid aub .

Clubs kunnen misschien twijfelen door de Afrika cup die midden in het seizoen wordt gehouden. Dan ben je zo'n speler al snel 6 weken kwijt.

Dat Johan zegt dat hij tegen Syrië moet spelen slaat nergens op want Azië en Afrika is wel wat anders.

ach dhr Derksen, zijn voetbal kennis laat toch wel wat te wensen over, het is de wens der gedachten, maar Zyech heeft een goede keuze gemaakt, het is alleen jammer dat de Dhr. Blind zijn naam eer aan doet en hem niet geselecteerd heeft, Marokko wel en hij heeft daar ook gespeeld als nr 10 . Dus ik zeg lekker zijn eigen keuzes laten maken en niet naar dhr Derksen luisteren. En advies bondscoach Ned. elftal: Er lopen nog meer getalenteerde jonge Nederlanders rond die behoorlijk kwaliteiten hebben voor het Nederlands voetbal een boots te geven. Maar ja

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren