Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Heracles laat eerste Europese zege ooit door vingers glippen

Laatste update:

Heracles Almelo heeft een overwinning in de derde voorronde van de Europa League door de vingers laten glippen. De Tukkers stevenden op een 1-0 eindstand af tegen het bijzonder zwakke Arouca, maar in de slotminuut werd het toch nog 1-1. De return staat voor volgende week gepland in Portugal.

/

Heracles maakte het doelpunt pas in de tweede helft, maar had voor rust ook al kunnen scoren. Het team van trainer John Stegeman had al binnen twee minuten toe kunnen slaan, ware het niet dat Jaroslav Navratil na een lange bal van Ramon Zomer over schoot. Heracles bleef het balbezit hierna domineren en kreeg in het eerste bedrijf nog drie serieuze mogelijkheden om op 1-0 te komen: Joey Pelupessy’s afstandsschot was een prooi voor doelman Rafael Bracalli, Navratil mikte in het zijnet en Paul Gladon schoot over.

Heracles speelde vooral aardig tot de zestien, maar men vergat steeds om zich in de laatste fase van de aanvallen te belonen in het Polman Stadion. In de tweede helft wist Heracles de weg naar het doel wel te vinden, want na acht minuten volleerde Gladon raak na een voorzet van Navratil. De spits maakte het eerste Europa League-doelpunt van een Nederlandse ploeg sinds Vincent Janssen in december 2015 tegen Athletic Club. Gladon had na 48 minuten ook al toe kunnen slaan, maar toen stuitte hij op Bracalli.

Het slordig spelende Arouca maakte geen aanspraak op de gelijkmaker en mocht nog van geluk spreken dat het bij die ene treffer van Gladon bleef. De doelpuntenmaker vond later namelijk nog eens Bracalli op zijn pad en buitenspeler Brandley Kuwas liet ook nog twee prima mogelijkheden liggen. Heracles leek de zege inmiddels wel binnen te hebben, maar in de laatste minuut van de officiële speeltijd ging het toch nog mis. Verdediger Gegé benutte de eerste de beste kans voor Arouca: 1-1.

Denk jij dat Heracles Almelo de groepsfase bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat was weer niet slim. Heracles had zich hier gewoon een goede uitgangspositie moeten verschaffen, veel beter dan Arouca en met meer passie. Nu krijg je het nog heel erg moeilijk uit en is uitschakeling nabij.

28 juli 2016 om 20:46

Waarom kunnen Nederlandse clubs dergelijke potten niet vroegtijdig beslissen als ze zoveel beter zijn. Het draait altijd op hetzelfde uit

28 juli 2016 om 20:50

Stukje mentaliteit denk ik dan altijd maar.

28 juli 2016 om 21:23

Tjah Heracles kan in de eredivisie toch ook tegen iedereen gelijkspelen? Is toch geen godswonder dat het niet vanaf wedstrijd 1 europese wonderen zijn op het gebied van slimmigheid als ze nog nooit andere clubs hebben ontmoet?

28 juli 2016 om 22:09

Maar Arouca is net zo'n groentje op Europees vlak. Het is idd weer typisch nederlands vind ik. Mochten ze uitgeschakeld worden, halen ze het Nederlandse gemiddelde weer fors omlaag zoals de go ahead eagles afgelopen jaar

28 juli 2016 om 22:36

Je hebt helemaal gelijk, we gooien het vaak op niveauverschil... eredivisie is niets zeg maar... Maar gezien deze Portugese tegenstander had dit een goede overwinning moeten zijn, maar gebeurt het weer eens niet. Mentaal niveau is dan denk ik benedenmaats.

Het gekke is dat ik het ook altijd bij het wielrennen heb. Nederlanders doen een tijd lekker mee, maar als de prijzen verdeelt moeten worden vallen ze of stellen ze teleur.
Maar goed, dat is behoorlijk off topic

Jammer dit, want het zou toch wel eens fijn zijn dat Nederland weer eens wat extra punten haalt in een Europees seizoen.

28 juli 2016 om 23:14

Ja we naaien gewoon onzszelf weer in Europa. Dit gebeurt dus al jaren. Echt ongeloofelijk. Geen woorden voor.

28 juli 2016 om 23:54

Ouderwets tegen de Portugezen. Hoe vaak ging het al mis in de laatste minuten tegen die gasten...
1-0 of 1-1 is Europees een wereld van verschil. Zullen ze dat in Almelo wel door hebben. Of moeten ze de wetten nog even uitgelegd krijgen?
Bij 1-0 bouw je uit of je maait alle ballen weg in de laatste minuten.
Bij AZ was het ook maar weer 1-0 en daar zou ik ook niet raar opkijken (net als Paok) één uitval en die gasten jatten een resultaat voor je neus weg.

28 juli 2016 om 20:49

toen Heracles de bal in de ploeg wilde houden de laatste 5 minuten, begon het publiek te fluiten en gingen ze meer risico nemen.
ze verspeelden de bal en dan krijg je zo'n stom doelpunt tegen.
mag geen excuus zijn want ze hadden gewoon minimaal met 2-0 moeten winnen.

jammer het had zo'n mooi feestje kunnen worden in Almelo!!

28 juli 2016 om 20:50

Dit hebben ze aan zichzelf te danken. Op sommige momenten zag ik ze het tempo eruithalen. Ze waren tevreden met de voorsprong. Het is belachelijk dat ze niet volop doordrukken. Er waren een paar spelers ook egoistisch, daar waar een pass breed een 100% goal kon opleveren.

Waardeloos resultaat, en schandalig. als je zoveel beter bent mag je nooit gelijk spelen.

28 juli 2016 om 21:01

Indd het had verdomme wa 5-0 moeten worden

28 juli 2016 om 21:11

En die Belhasani maar roepen dat hij door de top 3 opgepikt met worden. Die jongen heeft alleen maar hakjes in het luchtledige gegeven, werkelijk 0 rendement.

28 juli 2016 om 21:30

Een enkel hakje... Speelde verder een goede wedstrijd net als eigenlijk iedereen wel. Trots op de jongens, ze hebben prima en met passie gespeeld. Helaas zo'n stom doelpunt op het einde tegen toen de energie op was. Volgende week zeker een goede mogelijkheid om alsnog te winnen. Was totaal niet onder de indruk van Arouca.

29 juli 2016 om 02:49

als je totaal niet onder de indruk was van Arouca en Heracles heeft zoveel gegeven tijdens de wedstrijd dat ze tegen het einde een stom doelpunt tegen krijgt dan is dat toch eigenlijk een gigantische faal en niet iets om trots op te zijn?

Zul je zien dat ze volgende week in Portugal niets in te brengen hebben, dit is precies waarom het nu altijd mis gaat voor Nederland. Dit zijn precies de tegenstanders waar je kei hard punten moet pakken.

Ik baal hier iig wel van!

29 juli 2016 om 11:18

Haha Toss, je hebt ook wel gelijk hoor. Wat dacht je, dat ik niet baalde? Maar in iedere wedstrijd sluipt wel een keer een fout, en deze was bijzonder lullig en leverde een tegengoal op. Dankzij Heracles hebben die Portugezen eigenlijk helemaal niets gecreeerd. Heracles heeft zelf veel grote kansen gecreeerd. Helaas raakt Kuwas hem een keer niet goed, tikt de keeper twee goede schoten van Gladon en Kuwas nog net uit zijn goal, raakt Bel Hassani een bal net niet helemaal lekker, enzovoort...
Kortom, ik vind dat ze overall goed gespeeld hebben, en dat gevoel (ook dat ze zeker meer verdiend hadden) moeten ze meenemen naar volgende week en daar gewoon lekker ballen. Dan komt het wel goed .
Balen en boos zijn heeft toch geen zin. Ik kijk er met vertrouwen naar uit.

28 juli 2016 om 23:03

Dat is de befaamde Hollandse school. Domineren, kans op kans creëren, maar uiteindelijk wel de deksel op de neus krijgen. Het is allemaal veels te lief en naief. Trek die overwinning over de streep, rek wat tijd en ga maar lekker op het veld zitten met ''kramp''. Nederland is altijd het braafste jongentje van de klas, en het levert heel bar weinig op. Het wordt tijd dat wij wakker worden ipv al die geromantiseerde ideeën over totaal voetbal etc. etc. Dat is niet meer van deze tijd.

29 juli 2016 om 00:02

Wil je alsjeblieft iedereen bij die waardeloze Knvb wegsturen. Ik sta achter je om je voorzitter te maken.
Nederlands voetbal op de schop. We hoeven het niet honderd jaar zo te doen, want daar zijn we niet goed genoeg meer voor.
Vroeger konden ze het nog wel uitspelen vanwege een dikke voorsprong. Nu kun je potjes van 1-0 niet meer voor de streep trekken.
Puur karakter hoe voetballers in Nederland opgeleid worden. De schofjes en de beulen worden weg gezet. Talentjes zonder weerbaarheid breken door en gaan over de grenzen af als een gieter als het om resultaten behalen.
Ik ben die Hollandse school al jaren zat. Wat hebben wij er Europees de afgelopen 10 jaar nou mee gewonnen. We hebben meer verloren. De bedoeling is punten en halen en heb schijt eraan hoe je ze binnen sleept. Supporters die verdedigend voetbal uitfluiten zijn geen winnaars. Goed verdedigen en er alles aandoen om de schaden te beperken zijn ook winnaars. Ajax en Heracles zijn deze week grote verliezers en AZ eigenlijk ook wat zichzelf weinig beloond.

29 juli 2016 om 02:52

@tmuller
Je hebt helemaal gelijk, maar dat is eigenlijk toch te triest voor woorden. Voetbal is inderdaad een spel geworden waar tijd trekken, toneel spelen, ander onsportief spel volop kan worden ingezet. Je zal nu natuurlijk zien dat deze Portugezen daar volgende week goed in getraind zijn......maar is dit nu wat we willen?

Er moet wat mij betreft kei hard worden opgetreden tegen dat soort gedrag en eventueel achteraf naar beoordeling. Niet geblesseerd? dan stel je niet aan! en anders van het veld. Maar goed, tot die tijd moeten we maar meespelen? en wachten tot het voetbal echt niet meer om aan te zien is?

Zo ongelooflijk typisch weer dit. Heb dit te vaak gezien met Nederlandse ploegen in Europa de afgelopen jaren. Heracles speelde zo goed, zo gedisciplineerd en dan toch zo de deksel op de neus.

Gaat lekker met het Nederlandse clubvoetbal. Niet dus, we zakken internationaal steeds verder weg.

28 juli 2016 om 20:43

Qua resultaten wel, maar qua voetbal zijn we blijkbaar nog niet zo ver afgegleden. Dit was gewoon weer vette pech.

28 juli 2016 om 20:45

mentaliteit, te naief.

28 juli 2016 om 20:48

Tja, daar hebben we geen zak aan. Nederlandse clubs hebben altijd "pech". Dit is iets structureels, aangezien het zo vaak gebeurt. Er moet heel snel iets veranderen, anders hoeven we überhaupt geen clubs meer Europa in te sturen...

28 juli 2016 om 20:49

Dit soort wedstrijden heb je overal hoor, waar één team veel beter is, maar door pech verliest. Alleen in Nederland hebben we de laatste tijd wel erg veel pech..

28 juli 2016 om 22:19

Nederland heeft geen pech dat is kwaliteit.
Ajax had ook geen pech tegen rapid wien en poak maar een gebrek aan kwaliteit.
Dat geld voor veel nederlandse teams. Ze komen gewoon te kort.

28 juli 2016 om 20:44

Door 1 resultaat, yeah right. Haast geen één land haalt de groepsfases (CL of EL) met alle clubs.

28 juli 2016 om 21:06

Wat een onrecht.

Heracles had makkelijk 6-0 voor kunnen staan, en dan maakt de tegenstander in de 90ste minuut de 1-1 zo typisch weer...

Heracles moest hier met 5-0 winnen. Het is hun eigen schuld dat die 1-1 valt. Ze durfden niet meer vooruit en ja, dan krijg je de deksel op je neus.

28 juli 2016 om 20:56

Durfden niet vooruit ben jij blind ofzo. Heracles heeft 90 minuten lang gespeeld om kansen te creeeren. Je krijgt alleen op de meest idiote manier ooit een tegengoal en dat is gewoon ontzettend zuur.

28 juli 2016 om 21:33

Dan heb jij een andere wedstrijd gezien, na 75e minuut voetbalde ze niet echt meer vooruit... Helaas, volgende week maar laten zien dat we wel kunnen winnen in europa,

Pff echt jammer, ik gun het Heracles wel. Mooie club en zeker voor ons (pec Zwolle) een voorbeeldclub geweest.

Helaas geven jullie het weg in de laatste minuut, net zoals PEC destijds tegen Praag.. erg jammer maar ook heel herkenbaar helaas. Hopelijk kan Heracles doen wat PEC niet kon, winnen daar in Portugal.

Dit wordt nog echt een hele zware wedstrijd. Arouca bakte er compleet niets van maar het is een heel vies team. Let maar op, beginnen vanaf de eerste minuut met tijdrekken. Daarbij zullen ze veel kleine vieze overtredingen maken om het tempo totaal uit de wedsrijd te halen. Echt een smerige ploeg, zelfs voor portugese begrippen.

Is dit de laatste voorronde? Of hierna nog een?

28 juli 2016 om 20:50

hierna nog 2... dus als heracles de groepsfase wil bereiken moeten ze nog 5 wedstrijden overleven

28 juli 2016 om 20:54

Huh als ik Google kom ik tot in totaal 2 voorrondes inclusief deze?!

28 juli 2016 om 21:12

Dat is niet waar, hierna nog 1 voorronde.

28 juli 2016 om 20:50

Nog 1

Heracles had minstens 4x moeten scoren, en dan krijg je weer zo'n lullige tegengoal in de extra tijd. Waar Duitsers ze altijd maken in de blessuretijd, krijgen de Nederlandse clubs ze steeds tegen. Erg pijnlijk om te zien.

Dit is toch om depressief van te worden? Wat is dat toch altijd met Nederlandse clubs in Europa? 90 minuten lang heer en meester zijn, veel balbezit hebben, de tegenstander volledig wegtikken maar werkelijk alle kansen missen... En dan een halve kans weggeven en die gaat erin. Het lijkt wel een soort draaiboek waar alle Nederlandse clubs op oefenen.

Heracles had de Portugezen onder de mat moeten spelen. Ze hebben gestreden voor wat ze waard zijn. Dat we dan ook nog zo'n knullig tegendoelpunt krijgen is heel zuur. Maar we mogen trots zijn en klaren de klus nog wel! Dit is zo onnodig en onterecht. Kuwas en Peulepessy mannen van de wedstrijd.

Als je na de 1-0 alleen maar hakballetjes en ballen achter het standbeen gaat geven vraag je er ook om.

28 juli 2016 om 21:31

Hahahahahahah wat een gasten heb je toch ook!

29 juli 2016 om 06:39

Precies, dat snap ik ook niet het zijn profs dan weet je dat een 1-0 nog lastig genoeg is in Portugal.

Het eeuwige lot van de Nederlandse clubs in Europa: de hele wedstijd de betere ploeg, nalaten om de genadeklap uit te delen en de wedstrijd op slot te gooien en in de slotfase de wedstrijd toch nog op zeer schlemiele wijze uit handen geven. Doodzonde!

28 juli 2016 om 21:47

Dat heeft weinig te maken met "nederlands" zijn. Belgische clubs hebben dat bijvoorbeeld ook regelmatig.zie je gewoon vaker en vaker gebeuren bij clubs die onder de Europese (sub)top zitten, los van Heracles. Enorme nivellering tussen de ploegen onderling en het gebrek aan kwaliteit om matchen dood te doen gecombineerd met de nodige dosissen pech. 1-0 is altijd een gevaarlijke uitslag en het is een voetbalcliché dat je het deksel tegen je neus krijgt als je een match controleert en het nalaat niet af te maken. Op een dag zal het wel weer goed uitvallen voor het Nederlands voetbal, misschien zet Heracles het volgende week wel weer recht, wie weet

Nederlandser kan het niet... leuk spelen, kansen creeren, vervolgens het nalaten te scoren of de wedstrijd te beslissen en de laatste minuten (waar je dan maar genoegen moet nemen met de 1-0) alles uit handen geven.. zuur. Waardeloos resultaat, maar de 'fijnproevers' zullen tevreden zijn want er is goed gevoetbald....

ik snap niet dat 50% nog denkt dat heracles de groepsfase gaan halen, ze hebben nu de eerste pot, notabene een thuiswedstrijd gelijkgespeeld, als ze de groefsfase willen halen zullen ze nog 5 wedstrijden moeten overleven...

28 juli 2016 om 21:00

5???hierna nog 1ronde

28 juli 2016 om 21:14

Nog steeds dronken na de uitslag vd beroepscommissie? Heracles moet na deze ronde nog maar 1 ronde verder zien te komen.

28 juli 2016 om 23:54

En hoeveel wedstrijden moeten jullie nog om er überhaupt zo voor te staan?

Daarom gaan wij dus onze plaatsen in Europa verliezen. Omdat bijna al onze clubs de wedstrijden die we makkelijk kunnen winnen alsnog verkloten.

Schandalig dit en dan is het nog echt zwak uitgedrukt.
Die Portugese ploeg bakte er echt he-le-maal niks van, je had hier gewoon makkelijk met 3 punten weg moeten gaan.

28 juli 2016 om 23:22

Ze bakte er niks van en tog scoren 😬

28 juli 2016 om 23:30

Heb je de wedstrijd wel gezien

Was namelijk een eigen goal smartass

Pff wat balen, zo typisch dit!
Je domineert de gehele wedstrijd en geeft 0.0 weg, maar op een of andere manier krijg je er toch nog een tegen. Die lui konden ook gewoon echt niet voetballen, volgende week maar laten zien dat je een echte kerel bent en die Portugezen verslaan!

Typisch Nederlands, net zoals de 1-1 van Ajax tegen Paok. Heracles was de gehele wedstrijd de betere ploeg, laat het na om meer doelpunten te scoren en heeft dan niet de mentale geslepenheid om de wedstrijd op slot te gooien, waardoor Arouca toch nog 1-1 maakt.

Dit soort wedstrijden zijn de reden dat Nederland zo enorm afgezakt is. We missen steeds meer het vermogen om wedstrijden af te maken.

Wat een kater. 90 minuten goed spelen en dan vliegt zo'n bal erin.
Kuwas is een absolute aanwinst gebleken.

Weet iemand eigenlijk waarom die coach weg moest? Druktemaker....

28 juli 2016 om 21:47

Geen idee vond het wel een ontzettende nare vent

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar wanneer Heracles inderdaad zoveel beter was (op afmaken na) dan heb ik goede hoop voor de return.

Laten we hopen voor Nederland dat Heracles niet door gaat, in dat geval telt Heracles als club ook niet mee als de punten gedeeld worden door het aantal clubs die actief zijn in Europa.

Nogmaals, hartstikke leuk voor alle fans van Heracles zo'n Europees potje, maar de ploeg heeft er helemaal niets te zoeken. Niemand anders in Nederland is geïnteresseerd in Heracles - Aruca en bovendien gaat het komend jaar pijnlijk veel punten kosten die broodnodig zijn voor ons land om de huidige plek op de coëfficiëntenlijst te kunnen behouden.

28 juli 2016 om 23:18

Onzin. Heracles telt voor heel het seizoen mee.

28 juli 2016 om 23:53

Ik hoop dat ze wel doorgaan. Een col stadion met enthousiaste supporters. Hoe leuk is dat om mee te maken als kleine club om Europees te mogen spelen.

De "grote" clubs zijn verantwoordelijk voor de verloedering van het nl voetbal, dat kan je een club als Heracles niet kwalijk nemen. Zij moeten vooral genieten van het avontuur. De top 3 is verantwoordelijk voor de punten, en die hebben helaas de laatste jaren gefaald.

29 juli 2016 om 09:01

Wat je zegt klopt deels. De grote clubs moeten echt beter presteren om zodoende meer punten te pakken. Echter hoe meer Nederlandse clubs er mee gaan doen, des te minder punten voor de coëfficiënt er over blijven na de deling, aangezien het totaal aantal behaalde punten gedeeld wordt door het aantal deelnemende clubs va dat land.

Een simpel sommetje maakt dan dat hoe meer clubs er meer doen, hoe meer punten er behaald moeten worden. Daar kun je niet alleen psv, ajax en Feyenoord verantwoordelijk voor stellen. Dan zullen ook de kleinere clubs punten moeten pakken en dat zie ik Heracles echt niet doen.

Kortom, genieten? Ja van de voorrondes graag, Europees voetbal gaat om presteren, niet alleen om genieten.

29 juli 2016 om 11:48

De punten worden verdeeld over het aantal landen dat vanaf het begin meedoen in europa. Dus het zou alleen maar jammer zijn als ze niet doorgaan voor het nederlandse voetbal

Het is dat ik zo laat inlog, maar anders kreeg ik hier nog een eeuwige ban hehe. Man, ik heb lopen schelden! Deze wedstrijd stond symbool voor 120 jaar Nederlands voetbal! Heracles moet met twee vingers in de neus met 3/4-0 winnen! En dan die tegengoal...niet nor-maal!

Dit is gewoon de Nederlandse mentaliteit ten top. Even een zwak moment, waarbij je denkt dat je het wel gaat klaren, en dan: hoppa, goal tegen. Nee. Ondanks dat ik eerst blij was met het vertoonde spel, is dit heel knullig weg gegeven. We gaan dit ook niet goed maken. Let op mijn woorden. Het wordt daar 0-0, waardoor we niet door gaan. In Nederland is niet het voetbalspel de boosdoener, maar de nonchalance. Wat baal ik van deze uitslag zeg. Verdorie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren