Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax lijkt mis te tasten: ‘Maar hij kan beter naar Nederland gaan’

Laatste update:

Ajax lijkt Bartosz Kapustka te kunnen vergeten. De Amsterdammers zouden een bod van vijf miljoen euro hebben uitgebracht, maar de negentienjarige linksbuiten van Cracovia Kraków staat naar verluidt dicht bij een transfer naar Leicester City. De Pool wil de overstap nog niet bevestigen.

/

“Ik ben blij dat zo’n club interesse in mij toont, maar het hangt niet allemaal van mij af. Er zullen gesprekken gevoerd moeten worden met de club. Als de uitkomst van die gesprekken vervolgens positief is, dan ben ik tevreden”, zei Kapustka zondagavond na de met 3-2 verloren competitiewedstrijd tegen Termalica. Het talent speelde tot dusverre 65 wedstrijden voor Cracovia en heeft er nog een contract tot 2018.

Jerzy Dudek, oud-doelman van onder meer Polen en Liverpool, vraagt zich in zijn column voor Przeglad Sportowy af of een transfer naar Leicester verstandig zou zijn voor Kapustka. “De speler moet nu zelf een beslissing nemen. De mensen om hem heen, adviseurs bijvoorbeeld, zullen zeggen dat hij van deze kans gebruik moet maken. ‘Als je het niet doet, krijg je er later spijt van’, zeggen ze dan. Maar ik zou hem adviseren om wat waakzamer te zijn.”

/

Bartek moet bepalen bij welke club hij zich verder kan ontwikkelen. Als hij ervan overtuigd is dat hij zich in Polen niet meer kan ontwikkelen, dan moet hij inderdaad naar een andere competitie gaan. Maar: hij is nu twintig jaar en Robert Lewandowski was twee jaar ouder toen hij naar Borussia Dortmund ging. Hij heeft op zijn kans gewacht. Kapustka moet oppassen dat hij bij een club terechtkomt waar hij op de bank zit. Bovendien is het de vraag of hij klaar is voor clubs van het kaliber van Dortmund en Leicester.”

“Ik heb een paar jaar in de Premier League gespeeld en het is een moeilijke competitie voor jonge spelers als Kapustka. Ik heb negentienjarigen zien mislukken in Engeland, hoewel ook oudere spelers zoals Ebi Smolarek natuurlijk moeite hadden in Engeland. Maar Kapustka is negentien jaar en in zijn geval zou het beter zijn om naar Nederland, Oostenrijk, Zwitserland of naar een middenmoter in de Bundesliga te gaan. Bij zulke ploegen kan hij regelmatig spelen en na een tijdje alsnog naar een topploeg kunnen gaan”, aldus Dudek.

Kapustka, die elf interlands achter zijn naam heeft staan en in actie kwam op het EK in Frankrijk, wordt al langer met een vertrek uit de Ekstraklasa in verband gebracht. Hij werd namelijk ook al genoemd bij Dortmund, Fenerbahçe, Juventus, AS Roma, Udinese en Southampton en hij zag zelf eerder af van een transfer naar Galatasaray. “Ik houd meer van de Engelse en Duitse competitie”, zei Kapustka daar in februari over tegen Interia. Namens Ajax ontkende Marc Overmars overigens een bod op Kapustka te hebben uitgebracht, maar dat betekent niet dat Ajax sowieso geen interesse heeft (gehad) in Kapustka.

Denk jij dat Bartosz Kapustka naar Leicester City gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat verwacht je dan? Dat je op een EK een talent kunt scouten zonder dat de hele wereld meekijkt? Leicester City is uiteraard een kleinere club maar hij kan er makkelijk een aantal keer meer verdienen dan bij Ajax en hij speelt iig zeker CL. Ik geef hem groot gelijk.
Ajax moet zo'n speler al in bezit hebben voordat hij überhaupt op het EK actief is.

25 juli 2016 om 18:53

In hoeverre is Leicester een kleinere club?

25 juli 2016 om 19:06

Historie, stadion, prijzenkast, achterban (en dan tel ik de successupporters niet mee), moet ik nog verder gaan..?

25 juli 2016 om 19:06

Qua historie

25 juli 2016 om 20:09

Dat gelul om Nederlandse clubs steeds in de grond te praten word ik ook echt zat. Puur opportunisme. Qua achterban, historie, stadion en ga zo maar door is Ajax toch een veel grotere club dan Leicester. En daar veranderd een PL titel niet veel aan. Het enige wat zulk soort clubs in hun voordeel hebben werken is dat zij in een veel grotere competitie spelen, dus daardoor ook meer aandacht krijgen, en dat is aantrekkelijker voor spelers. Maar als je puur naar de clubs kijkt dan is Ajax toch nog wel een stukje groter dan een bijvoorbeeld Leicester City.

25 juli 2016 om 21:07

Ik verwacht dat ze de 1e rond CL er direct uitliggen en weer degradatie voetbal gaan spelen. Is gewoon een kleine club.

25 juli 2016 om 21:18

Toch gaat dit talent bij leicester tekenen. Schiet lekker op zo een prijzenkast. Niet in het verleden blijven denken. De kampioen van de PL is 100 x meer dan tweede in de eredivisie .

25 juli 2016 om 21:27

Leicester is de kampioen van Engeland, speelt CL en PL en betaalt 5x zo veel salaris als Ajax.

Op dit moment is Ajax niet groter dan Leicester.

26 juli 2016 om 02:15

Deze jongen is twintig en heeft dus niks daarvan meegemaakt. Evenals ik. Ik kan mij heel goed voorstellen dat ik als Pool dan Leicester zou verkiezen boven Ajax. Dit omdat Ajax al jaren niks presteerd in Europa. Leicester uiteraard helemaal niet. Maar zij zijn wel kampioen van Engeland. Hun selectie is vele malen sterker dan Ajax en ze gaan dan ook met veel beter materiaal Europa in. Ajax gaat wellicht niet eens CL spelen. Daarnaast is de tegenstand in de PL veel hoger. Clubs zijn gelijkwaardiger aan elkaar en er spelen veel goede spelers, helemaal in vergelijking met de Eredivisie.

25 juli 2016 om 21:31

1) hoe kom je erbij dat Ajax hem scoutte op het EK en dat ze hem daarvoor niet kende?
2) Overmars ontkent een poging gedaan te hebben om hem te halen.

Dus vanwaar de verongelijkte reactie?

25 juli 2016 om 22:09

Leicester speelt inderdaad zeker CL. Maar als deze jongen bij Leicester tekent, betekent dat nog niet dat hij zelf ook CL speelt. Dat is het hele punt: hij moet daar maar eens speelminuten zien te krijgen.

Ik ken die gozer verder niet. Als hij echt denkt dat zijn talent groot genoeg is om het in één keer te gaan maken bij de kampioen van Engeland, dan moet ie het vooral proberen. Anders is Nederland gewoon beter.

En dat gedoe over "kleine club"... Leicester is succesvol, rijk, er hangt een buzz rond die club. Leuk hoor, om dan bij een stokoude historie-club te gaan spelen, maar daar koop je helemaal niks voor. United koopt al een paar jaar voor 200 miljoen per jaar, and look where that got them.

Nederland hoeft niet per se beter te zijn voor de ontwikkeling van deze speler. Het hangt er vanaf of hij voldoende speeltijd krijgt in Engeland. Bij Leicester lijkt me dat best mogelijk voor hem aangezien hun selectie toch niet al te breed is. Daarbij spelen ze nu ook Europees dus zullen ze misschien wat meer moeten rouleren.

25 juli 2016 om 19:29

Klopt. Leicester heeft geen echte top verdedigers. Deze jongen zou daar best wel eens uit kunnen groeien tot een vaste kracht.

25 juli 2016 om 20:19

Beetje jammer dat dit geen verdediger is, maar een middenvelder. Zullen ze toch even verder moeten zoeken. Ohja lees even het artikel, daar staat gewoon wat voor speler het is..

25 juli 2016 om 20:19

Is dit een verdediger dan? Dacht toch echt dat dit een flankspeler was die ook op het middenveld uit de voeten kan (of andersom)

25 juli 2016 om 20:20

Dus omdat de verdedigers niet top zijn, kan hij als linksbuiten/middenvelder een vaste kracht worden? Logisch..

Als het geld van de premier League lonkt, ben je kansloos, tenzij hij echt voor een zorgvuldig opgebouwde loopbaan kiest. Maar deze keuzes zijn zeldzaam helaas. Wel begrijpelijk overigens, als ze mij het viervoudige bieden van mijn huidige salaris bieden ben ik ook weg

25 juli 2016 om 20:09

En elke zorgvuldig uitgestippelde carriere loopt uiteraard via Ajax.

25 juli 2016 om 21:19

Nee, maar Ajax is vaak een goede stap voor jonge spelers om zich te ontwikkelen. Als Leicester bijvoorbeeld hem voor semi-basis haalt (dus hij staat net achter de basis, zoals Janssen bij Spurs) kan hij zich daar prima ontwikkelen. Punt is dat er na een minder seizoen bij zo'n club veel sneller een vervanger wordt gehaald dan bij een club Ajax. Het nadeel aan Ajax kiezen is wel dat je echt extreem goed moet presteren voordat grote clubs aan je zullen trekken omdat je in een mindere competitie speelt.

5 miljoen voor een talent dat zich getoond heeft op een EK, lachwekkend Ajax. Juve haalt Pjaca voor 23 miljoen excl bonussen, Kaputska zal dus ook ongeveer zoiets moeten kosten.

25 juli 2016 om 19:07

Nou, Pjača is wel iets beter. Maakt op mij een zeer volwassen indruk.

25 juli 2016 om 19:16

Moet je dan 23 miljoen voor een linksbuiten gaan betalen die in 2 seizoen 6 keer heeft gescoord in met alle respect de poolse competitie! Lachwekkend dat jij durft te beweren dat deze jongen rond de 20 miljoen waard is.

25 juli 2016 om 19:35

Waar beweer ik dat Depay? Tuurlijk is hij dat niet waard, maar het is wat de markt dicteert en Ajax weet donders goed dat iemand die zich toont op een EK niet haalbaar is voor 5 miljoen.

25 juli 2016 om 21:21

"Kaputska zal dus ook zoiets moeten kosten." Het bedrag dat je daarvoor noemt is 23 miljoen excl bonussen. Daarmee impliceer je heel erg sterk dat Kaputska ook rond de 23 mil moet kosten, wat natuurlijk onzin is.

25 juli 2016 om 21:35

Er staat niet eens een bron bij het gerucht dat Ajax 5 miljoen heeft geboden. En Overmars ontkent het. Waarom dan doen alsof Ajax gek is?

25 juli 2016 om 22:33

Je hebt gelijk dat je dit niet beweert. Maar als dit de markt is dan zou ik er niet eens over nadenken een speler te kopen. Dit zijn lachwekkende bedragen voor 2 spelers die nog niets bewezen hebben als ik dan zie dat Vincent Janssen voor een vergelijkbaar bedrag weggaat dan vraag ik me af waar we in Nederland mee bezig zijn. Ik heb altijd gezegd dat het terecht is dat Portugese clubs meer geld verdienen met transfers maar als ze voor spelers uit de Poolse en de Kroatische competitie zulke bedragen vragen dan vind ik dat wij onze prijzen ook wel is mogen verhogen. Wat hebben deze jongens precies bewezen op het ek een paar leuke acties en dat was het ook wel. Zo'n Sanches die heeft echt wat laten zien!

25 juli 2016 om 22:52

Lennon

Dus daarmee impliceer ik dat hij dat waard is? Ik zeg enkel dat hij dus ook ongeveer, lees ongeveer, zoveel moet kosen. Bij Kaputska moet je eerder aan 15-25 miljoen denken, zo is dat jammer genoeg de dag van vandaag.

25 juli 2016 om 22:43

Ajax heeft nooit interesse gehad, gestart door poolse kranten dat gerucht.

Een heel artikel om uiteindelijk te lezen dat Ajax geen bod heeft uitgebracht. Dan tast je toch ook niet mis?

Wel een gedegen advies van Dudek

Ach, Ajax heeft toch al talenten genoeg. Daar wordt je toch geen kampioen mee met een selectie vol jonkies. Beter gaat Ajax voor Grosicky. Echter, ik verwacht niks spectaculairs meer van Overmars.

Jammer, had ik echt een leuke speler gevonden voor Ajax! Leicester speelt CL en zal denk ik wel bovenin blijven meedoen, dus mooie stap voor hem.

25 juli 2016 om 19:05

Leuke speler ja maar wel weer een talent waar Ajax er al zat van heeft. Ervaring moet er nog steeds meer bij! Een uitgerangeerde Westermann en een uitgerangeerde Schone is echt by far niet voldoende.

25 juli 2016 om 19:08

Klopt, dat hoef je mij niet te zeggen. Pak ter vergelijk eens de selectie van Olympiakos er eens bij, moet je eens doen. Dan schrik je nog.

We stellen als eredivisie helaas steeds minder voor. Zelfs de mindere goden onder de talenten kiezen niet meer voor onze competitie. We moeten accepteren dat we internationaal niet meer meetellen en er met z'n allen een leuke (mickey Mouse) competitie van maken. Het is helaas niet anders.

25 juli 2016 om 22:17

Wat een cliché's. Die term mickey mouse alleen al, waar haal je het vandaan.

Nederland doet inderdaad uiteindelijk niet mee met de echte top. Maar ik heb (als Ajax-supporter overigens) vorig jaar een PSV gezien dat buitengewoon competitief was in de CL. Nipt op penalties verloren van de latere finalist Atletico. Niet door de grootste talenten te kopen voor 20 miljoen, maar door een goed doordacht beleid. Daar moet onze kracht gaan liggen, en daar zie je ook dat we succesvol kunnen zijn. Ploegen als Liverpool die elk jaar tientallen miljoenen wegsmijten... die worden helemaal niet beter. Vanuit Nederland zijn er zeker mogelijkheden, en die liggen ongeveer op de weg die PSV gevonden heeft. Ajax probeert het ook, maar tot nu toe minder succesvol.

25 juli 2016 om 22:49

Ajacieden willen vaak niet accepteren dat we internationaal niet meer meekomen. PSV was vorig jaar een mooie uitzondering. Voetballers kiezen steeds meer voor het geld. In de 2e divisies in Engeland en Duitsland gaat al veel meer geld om dan in onze eredivisie. Money rules, jammer maar helaas voor het Nederlandse clubvoetbal.

Aiiii dat zou zonde zijn zeg.

Nou, dan maar die Bailey halen, van Gent.

Oh , da's waar ook.. er zou eind vorige week NOG een aankoop gepresenteerd worden bij Ajax. Maar ja, doorpakken, dat kennen ze niet goed bij m'n cluppie.

25 juli 2016 om 20:54

Je bedoelt Westermann? Of naar welk bericht refereer jij?

Even off topic: zijn er meer mensen die knettergek worden van alle series van "in beeld"? Sommige zijn leuk om te zien, maar tegenwoordig wordt voor elk willekeurig ding een in beeld gemaakt, zonder dat hier een aanleiding toe is... Een in beeld over de duurste transfers is bijvoorbeeld prima met al het transfergeweld rond Higuain en Pogba, maar waarom komt er opeens een in beeld over de aanvallers van Barcelona van de afgelopen 10 jaar...?

Kon beter maar Ajax gaan...denk dat hij daar spijt van gaat krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren