Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Los van die kopbal deed Ronaldo helemaal niets tegen Wales’

Laatste update:

Joe Ledley reikte tijdens het EK 2016 tot de halve finales met Wales, maar daarin moest zijn land het hoofd buigen voor Portugal. Door treffers van Cristiano Ronaldo en Nani vlogen de Welshmen eruit en dat voelt bitter aan voor Ledley. Hij zegt dat hij eigenlijk niet echt onder de indruk is geraakt van Ronaldo.

/

“Hij is zo’n speler die je behoorlijk kan frustreren”, zegt Ledley twee dagen na de eliminatie in Lyon. “Hij zit nooit zo in een wedstrijd als bijvoorbeeld Gareth Bale. Die heeft steeds de bal, wil hem ook steeds, dribbelt voortdurend en wil altijd iets proberen. De Portugese goals waren allebei crappy. Ronaldo’s schot was zinloos, hij verkwanselde ‘m eigenlijk maar toch viel-ie nog binnen”, zegt Ledley over de goal van Nani.

“Bij die kopbal zie je dat hij enorm kan springen, maar los daarvan heeft hij eigenlijk helemaal niets laten zien”, verzucht Ledley. “Je kunt niet om zijn kwaliteiten heen, hoor, hij is één van de beste spelers ter wereld. Maar wij beleefden gewoon zo’n dag waarop het net uitpakte. Nu staat Ronaldo in de finale en wensen we hem het beste.”

Speelt Cristiano Ronaldo een sterk EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu ben ik geen Ronaldo fan, maar niks laten zien en toch zo beslissend zijn is toch ook een kwaliteit lijkt me?

8 juli 2016 om 07:46

Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht. Scoren en een assist, niet slecht toch in een halve finale van een EK. En gedeeld EK-topscorer aller tijden.

8 juli 2016 om 07:49

Griezmann hattrick in de finale en ook mede topschutter! Heerlijke speler(s)

8 juli 2016 om 09:02

De kopbal was goed, maar de assist was gewoon een mislukt schot dat per ongeluk bij Nani terecht kwam. En idd gedeeld topscorer. Heeft hij 4 EK's over gedaan. Platini maakte zijn goals allemaal op 1 EK.

8 juli 2016 om 09:54

Maar het zegt ook wel wat als je kennelijk vier Ek's doeltreffend bent. En nogmaals: zonder Ronaldo had Portugal nooit in de finale gestaan.

8 juli 2016 om 10:03

''en nogmaals: zonder Ronaldo had Portugal nooit in de finale gestaan.''

Wat is dat voor onzin.

Ronaldo heeft echt ongelooflijk veel kansen om zeep geholpen. Bovendien voegt ie nauwelijks iets toe aan het aanvalsspel van Portugal; met zijn vele balverlies en het opeisen van veelbelovende mogelijkheden remt ie het vaak juist af. Enige nuttige is nog het doorkoppen, maarja dat doet Giroud ook.

Als iemand anders er had gestaan die iets efficiënter was geweest en meer in teambelang had gespeeld, dan had Portugal misschien met nog veel meer overtuiging in de finale gestaan, ipv telkens met de hakken over de sloot zoals nu.

Als bijv een Giroud of Lukaku zoveel kansen verprutsen (maar toch af en toe beslissend scoren, zoals Giroud tegen Ijsland) dan worden ze compleet uitgekotst en afgeschreven, maar op de een of andere manier gebeurt dit niet in het geval van Ronaldo....

8 juli 2016 om 11:19

"voegt ie nauwelijks iets toe aan het aanvalsspel van Portugal"??? Zijn goals scoren en assists geven nu ook geen aanvalsspel?

8 juli 2016 om 08:07

@ arjan

Zeker waar. Alleen zijn er mensen die hier dan meteen het predikaat 'beste speler ter wereld' aan koppelen en dat gaat mij en vele anderen veel te ver. Dat ie kwaliteiten heeft voor de goal staat buiten kijf. Buiten de 16 heb je weinig aan em.

8 juli 2016 om 08:27

mick026, buiten de 16 heb je weinig aan hem, het is zo klaar als een klontje dat je hem niet volledig volg, anders weet je dat dat niet waar is. Hij is met Messi de beste en dat is gewoon een feit en men kan er heel moeilijk erom heen. Maar het is ook een persoonlijke keuze van iedereen. Een goal en assist in de laatste wedstrijd is goed, dat hij niet zo'n goede periode heeft nu in de EK, is wel waar. Maar kijk eens wat hij op dit moment laat zien in de wedstrijden, weinige eigen geluk en meer samenwerking en sturen van het team. Hij doet dit meer dan je gewend van hem bent en dat doet deugd.

8 juli 2016 om 09:38

Haha jolano, ik ben allesbehalve fan van hem, maar als iemand hem nauwlettend volgt ben ik t wel. Je wilt mij toch niet vertellen dat ie buiten zijn doelpunten een groot spelaandeel heeft? Bijna al zijn passes zijn breed of terug, zelden vooruit. Een man passeren heeft ie al jaren niet meer gedaan. Wel functioneert ie redelijk als aanspeelpunt, maar das veel te summier voor t predikaat 'beste speler ter wereld'. Ik vergelijk hem dan ook niet met pelle he, begrijp me goed. Ik vergelijk hem met messi, robben, neymar, bale, dat soort jongens. Die hebben by far meer spelaandeel dan ronaldo. Is ook niet erg als ie ze blijft maken, maar noem hem niet de beste speler want dat is ie bij lange na niet.

8 juli 2016 om 09:51

Je weet dat hij buiten zijn goals op 1 staat dit toernooi met het speler met de meeste assists?
3 in totaal en ja hij is beter dan al die spelers die jij opnoemt.
Want op Bale na is Ronaldo de enige die ook mee verdedigt en afjaagt dit toernooi.

8 juli 2016 om 09:57

Uefacl, klopt niet. Hazard heeft 4 assists.

8 juli 2016 om 10:06

Klopt Ramsey en Hazard hebben beiden 4 assists en Ronaldo 3 maar Ronaldo heeft nog een wedstrijd te spelen en kan dus boven aan eindigen.
Niet slecht voor iemand die voetballend niks toevoegt..

8 juli 2016 om 13:58

3 in totaal? Wat is dan de 3de volgens jou?
Ik weet alleen nog dat relatief simpele passje op Nani ergens in de groepsfase, en de zogenoemde 'assist' van eergister tegen Wales hahaha. Dat was gewoon een mislukt schot, zoals Ronaldo graag voor eigen succes gaat terwijl er soms teamgenoten beter voorstaan.

Ronaldo de enige die meeverdedigt? Zoals ie zo goed meeverdedigde bij die goal van Dzsudzsak toen ie naar binnen kwam en Ronaldo dat had moeten afdekken. Haha. Tuurlijk werkt ie ook hard maar hij is echt niet de enige hoor.

8 juli 2016 om 14:36

@uefacl mensen zo als jij zijn moeilijk te overtuigen maar is niet erg heb vrienden die precies zo over Messi praten en alleen maar goeie dingen zien en ooit het slechte. Ik ben groot messi fan maar vind het soms een luie aap maar dan maakt hij het weer goed met mooi spel. dat zelfde heb je over Ronaldo maaaaaaaaar Ronaldo is een pure afmaker scoort nog wel maar komt haast nooit een man voorbij eist belachelijke vrije trappen op klaagt heel veel. Maar ja cijfers liegen niet

8 juli 2016 om 15:11

Hazard en Ramsey hebben 4 en Ronaldo heeft 2 assists dit EK niet 3 jij telt die goal tegen Kroatie van Quaresma mee maar dat was zeker geen assist van CR

8 juli 2016 om 08:21

Tuurlijk. Een van zijn kwaliteiten. Hij had, als ik me niet vergis, amper een kleine 30 balcontacten en toch een goal, assist en dan die vrije trap er rakelings over.

Bij die 2e goal heeft iedereen het over het slechte schot, en daar was inderdaad wat geluk mee gemoeid, maar men moet eens letten op zijn fan-tas-tische positiekeuze, hij weet perfect waar die bal gaat vallen. Dat heb je of heb je niet, puur instinct.

8 juli 2016 om 09:55

Zo beslissend zijn? Tja, hij krijgt dan ook tig kansen geleverd door zijn ploeggenoten die ie allemaal zelf opeist, dan mag je ook wel verwachten dat ie er af en toe eentje inschiet gezien het enorme aantal kansen.

Ik vraag me af of Portugal zonder Ronaldo niet nog beter had gepresteerd. Ronaldo heeft enorm veel kansen om zeep geholpen en mede door hem zijn ook veel veelbelovende aanvallen gestrand en loopt het Portugese aanvalsspel niet erg soepel.
Het hele team speelt om hem te bedienen en hem kansen te leveren terwijl ie zelf niks toevoegt, maar hij heeft slechts een fractie van al die geboden kansen afgemaakt. Ik denk dat Portugal wel eens veel productiever had kunnen zijn dit EK als hij was vervangen door iemand anders.

8 juli 2016 om 11:13

Nee klopt het hele team speelt in dienst van Ronaldo en zelf voegt Ronaldo niks toe behalve dan dat hij Nani al 3 goals heeft laten scoren..
Jij hebt ook gelijk zonder Ronaldo zou Portugal veel beter zijn..
Ze moeten Ronaldo wissel zetten tegen in de finale

8 juli 2016 om 14:06

Ja dat klinkt in theorie heel gek, maar op basis waarvan zou hij onomstreden opgesteld moeten worden? Op basis van de 3 uit 50 kansenverwerkingsverhouding dit toernooi? Giroud heeft er volgens mij ook 3 gescoord maar die heeft dat toch in een stuk minder pogingen weten te doen. Maar hij is bij lange na niet omstreden en Ronaldo wel. Waarom? Puur vanwege de status van Ronaldo?
Kijk, als Ronaldo daarbuiten ook nog iets zou toevoegen, zoals het spel maken, dan is het een ander verhaal. Maar zoals we dit toernooi hebben gezien valt dat zwaar tegen. Ronaldo gedraagt zich immers als een pure spits. Niks mis mee, maar dan moet je kansen wel afmaken. Tuurlijk, hij scoort er ook 3, maar dat had gezien de kansen die ie aangeboden heeft gekregen veel meer moeten zijn.

Als iemand was opgesteld die een tikkeltje efficienter was geweest met al die kansen dan had Portugal nu wellicht veel overtuigender in de finale gestaan, en was het niet telkens hakken over de sloot.

8 juli 2016 om 09:58

Ja, maar dan ben je niet de beste van de wereld

En hij gaf de assist was bij elke aanval aanwezig en kwam nog een beetje terug. Dus niet eens met Ledley

Maar wie is Joe Ledley dan?

8 juli 2016 om 08:17

je hoort ledley nergens zeggen dat hij de beste speler ter wereld is, dat is bij Ronaldo wel anders.

En 99 % van de voetballers is minder dan Ronaldo, mogen al die spelers dan geen op of aanmerkingen hebben op zijn spel?

Volgens mij zegt Ledley hier niks verkeerds, maar het is ook iets wat we allemaal al weten.
Ronaldo is een scoringsmachine. Als hij niet scoort heb je niks aan hem, vooral omdat hij dan zelf gefrustreerd raakt.
Scoort hij wel...dan doet hij gelijk wat het allerbelangrijkst is in het voetbal.

En tegen wales was hij dus heel belangrijk

8 juli 2016 om 08:46

Joe Ledley is degene die een maand voor het EK zijn been brak en er toch stond.

8 juli 2016 om 11:32

Geen idee, maar een hij is iig stuk bekender dan jij.

Ik snap wel wat Ledley bedoelt.. Ik word vaker teleurgesteld door Ronaldo dan niet. Zijn statistieken zijn al jaar in jaar uit buitensporig! Maar zijn spel vind ik in zo veel wedstrijden middelmaats. Ik geniet echt van spelers die een elftal beter laten voetballen, en dat doet Ronaldo gewoon niet vaak.

8 juli 2016 om 07:52

Misschien is dat zo. Maar zonder Ronaldo had Portugal nooit in de finale gestaan. Dat is ook een kwaliteit. En bij Real scoort hij zo'n beetje een op een. Dat is uitzonderlijk, haalt verder alleen Messi.

8 juli 2016 om 07:57

Is niet waar, elke voorzet die Ronaldo kreeg is een prachtige en uitstekende voorzet! Precies op maat. Veel Portugezen kunnen uitstekend voorzet geven.

8 juli 2016 om 08:04

Ik weet niet over welke voorzetten jij het hebt. Die kwamen zeker steeds toen ik net niet keek.

8 juli 2016 om 08:18

@stua Ronaldo heeft toch al aardig wat kansen gehad dit toernooi dankzij ploeggenoten. Kansen die hij normaal gesproken meestal maakt. Nu gaat het wat moeizamer.
Dus je kunt niet zeggen dat hij niks aan zn ploeggenoten bij Portugal heeft.

8 juli 2016 om 09:31

Je weet dat Nani 3 keer op het EK heeft gescoord en alle 3 de assists komen van Ronaldo?

8 juli 2016 om 10:25

Dus dat mislukte schot gister waar Nani het veste van maakte zodat hij erin vloog noem je een assist?

8 juli 2016 om 10:35

Was gewoon een strakke bal dwars door het midden in de hoop dat er iemand tegen aan loopt.
Als je bij dat schot naar de blik van Ronaldo kijkt dan zie je dat hij niet eens richting het doel kijkt..

8 juli 2016 om 10:43

Dat is een assist. Wordt ook gewoon geteld als assist. Maar los daarvan, zoals uefacl terecht opmerkt: hij heeft Nani al vaker bediend dit EK.

8 juli 2016 om 14:17

''maar zonder Ronaldo had Portugal nooit in de finale gestaan''

Omdat?
Vanwege de 3 goals die ie scoort? Een spits staat daar toch voor? Hij heeft juist ontzettend veel gemist, en die 3 gescoorde goals zijn slechts een fractie van het totale aantal kansen die ie kreeg aangeleverd
Ik denk dat een gemiddelde spits er ook minstens 3 had gemaakt gezien het aantal kansen, waarschijnlijk zelfs meer.

8 juli 2016 om 14:20

Uhm, de eerste goal van Nani tegen Ijsland had Ronaldo niks mee te maken hoor...
En die van eergister is een lachertje dat je dat een assist noemt. Maarja, dat krijg je met types die alleen op statistieken afgaan.

8 juli 2016 om 14:21

sorry dat ik het zeg, maar dat is nogal een simpele voorstelling van zaken. Müller stond bij Duitsland ook erin om goals te maken, maar je moet ze wel maken. Ronaldo is direct betrokken bij vijf à zes goals, Niet slecht in vijf duels.

8 juli 2016 om 15:00

''ronaldo is direct betrokken bij vijf à zes goals, Niet slecht in vijf duels.''

Dat vind ik dus het kortzichtige. Puur qua statistiek is dat waar, maar voor de rest is zijn spel zeer matig en breekt ie Portugal soms juist op met veel balverlies en veelbelovende mogelijkheden op te eisen en om zeep te helpen. Daar moet je ook rekening mee houden.

Wat betreft betrokken bij die goals. Ja hij scoort 3 goede goals, maar dat mag ook wel als je zóvéél kansen krijgt. En dan nog was ie daarbij afhankelijk van goede aanvoer. Natuurlijk staat ie wel vaak op de goede plaats ja om die kansen te ontvangen, dat moet ik hem nageven/

Hij had 1 assist op Nani ja, en een totaal mislukt schot (waar hij weer eens voor zichzelf ging, op zich geen probleem als spits, maar toch) wat onbedoeld als assist eindigde. En hij miste een enorme kans in die slotfase tegen Kroatie, waarna ie mazzel had dat Quaresma er stond om het af te maken (want lijkt me niet dat Ronaldo dat zo bedoelde lol).

Jij ziet die dingen als positieve dingen, want ''hij was betrokken bij goals'', maar als je naar de situaties kijkt vind ik dat eerder tekortkomingen van Ronaldo.

Stel je haalt de goals van Ronaldo weg dan hou je weinig over wat toevoegend is. Sterker nog, dan kan ie het team juist in de weg lopen.
Bijv Giroud heeft ook 3x gescoord in minder kansen dan Ronaldo, maar hij is niet eens onomstreden, terwijl Ronaldo dat wel is. Terwijl ze in principe allebei dezelfde rol vervullen (puur afmaker zonder veel toe te voegen aan het spelmaken (afgezien van ballen doorkoppen)).

Mensen moeten zich eens realiseren dat Ronaldo puur een spits is, en niets meer. En als ie dan als spits heel erg veel kansen mist vind ik best dat ie, net zoals andere spitsen, veel kritiek mag krijgen.

8 juli 2016 om 15:44

Die 2 goals en een assist tegen hongarije hebben ervoor gezorgd dat portugal door de groepfase heen kwam en ook door de halve finale met zijn goal en assist

10 juli 2016 om 09:21

Interessant verhaal, maar toch een paar puntjes: het is natuurlijk raar om de goals weg te halen bij een spits. Dat is toch een van de voornaamste dingen waarvoor hij erin staat. En heel simpel: zonder Ronaldo was Portugal al in de poule gesneuveld. Zonder zijn twee goals tegen Hongarije was het einde oefening geweest. En zijn goal tegen Wales was ook van grote importantie.

Dat Ronaldo onomstreden is, heeft te maken met het feit dat Portugal niet zo'n brede selectie heeft als bv Frankrijk, maar ook simpelweg omdat hij vaak beslissend is.

Ledley kan beter dansen dan analyseren. Wel goed om te zien dat ie meedeed na zijn beenbreuk van een aantal weken geleden.

8 juli 2016 om 08:18

wat klopt er niet aan zn analyse dan?

8 juli 2016 om 08:23

2 crappy goals... serieus? Dat je dat nog moet vragen ook.

8 juli 2016 om 08:27

die kopbal was idd een prima goal...en gewoon bijna niet te verdedigen door de hoogte van Ronaldo.

Maar die 2e goal was idd een kansloos schot dat toevallig precies voor de voeten van nani rolt.

8 juli 2016 om 09:28

Een Portugees vindt iedere goal van Portugal goed, wij van WC eend... Die tweede goal was een flopschot.
Kopbal natuurlijk wel netjes, zijn sprongkracht is fenomenaal. Al die jaren trainen werpen hier zijn vruchten af.

Zowel Bale als Ronaldo zijn geweldige spelers en inderdaad Bale was meer aanwezig dan Ronaldo maar waarom moet je als aanvaller zoveel taken erbij nemen terwijl je uiteindelijk veel belangrijker kan zijn door goels te maken? Wat dat betreft is Ronaldo veel beter daarin.

Ach Portugal had op iedere plek op Bale na een beter speler en Portugal was ook geconcentreerd en daardoor gewoon verdiend gewonnen , die maakten niet dezelfde fout als Belgie die ook veel betere spelers hadden maar juist het belangrijkste hadden de niet, namelijk ze speelden niet als een team iets wat Wilmots waarschijnlijk nog moet leren zon van hoe maak ik van goede spelers een team .

Ik begrijp precies wat Ledley zegt hier, want het klopt ook gewoon. Dit is precies hoe een gemiddelde wedstrijd van Ronaldo verloopt bij Real. Hij kan 90 minuten onzichtbaar zijn en toch nog zijn goals meepikken. Hij is een geweldige afmaker en heeft bij ieder corner een doelpoging met zijn geweldige hoge sprongen, maar voetballend brengt hij al jaren weinig mee. Aanvallend is hij meest dreigende speler misschien, maar voetballend is hij niet eens in top 5. Er zijn veel betere spelers die naast veel scoren ook meer impact hebben op 't spel.

8 juli 2016 om 09:35

Je weet dat Nani na Ronaldo het vaakst heeft gescoord voor Portugal?
Je weet ook dat Ronaldo bij alle goals van Nani een assist heeft gegeven?

8 juli 2016 om 10:40

Ja, dat weet ik. Wat probeer je precies te zegen? Dat hij geweldige spelmaker is voor Portugal? Als je dat bedoelt weet ik niet eens hoe serieus ik je moet nemen. Hij is een doelpuntenmaker en geeft daarnaast soms assists, maar het is niet iemand die aanvallen daadwerkelijk opstelt en dat is niks ergs. Ronaldo heeft zich geweldig ontwikkeld in het afmaken van doelkansen en voor die functie hoort hij alle lof en krediet te krijgen, maar sommige mensen verwarren dat met spelmaker en beweren dat hij ook geweldig is in dribbelen en whatnot lol.

8 juli 2016 om 10:45

Wat ik daar mee probeer aan te geven is dat Ronaldo naast goals maken ook assists geeft, en hij is ook nog eens de echte leider van het elftal dus voetballend voegt Ronaldo heel veel toe.

8 juli 2016 om 10:46

Helemaal eens, maar je zegt ook ''hij is een geweldige afmaker ''
Dat is ook wel zo, maar tegelijkertijd mist ie, dit EK althans, ook ontzettend veel kansen. Als je dan ook nog niks aan het spel toevoegt dan blijft er echt weinig over.

Zet bijv iemand neer met iets meer efficiënte en dan had Portugal nog veel beter kunnen presteren.

Als bijv Giroud of Lukaka continu kansen missen (maar toch af en toe goaltjes meepikken, wat ook niet zo gek is gezien het aantal kansen dat ze krijgen) worden ze afgemaakt en afgeschreven, maar als dit bij Ronaldo gebeurt blijft men hem een 'geweldige afmaker' vinden, terwijl hij maar een fractie van zijn kansen scoort.

8 juli 2016 om 10:49

@uefacl,

hij had een goede assist op Nani in de groep ja, maar dat was niet echt een geweldige steekpas, maar kwam meer door de loopactie van Nani. Was een simpel passje. En de 'assist' van gister was natuurlijk een lachertje.
Hij geeft af en toe wel assists ja, maar dat doet een Giroud ook wel eens. Ronaldo gedraag zich gewoon puur als eindstation en voegt nauwelijks iets toe aan het spel. Sterker nog, met het opeisen (en vaak verprutsen) van veelbeloven aanvallen en zijn vele balverlies verslechtert ie het aanvalsspel van Portugal juist voor een groot deel.
Voegt voetballend echt niet veel toe hoor. Niks mis mee want hij gedraagt zich nou eenmaal als spits, maar zo is het nu eenmaal.

8 juli 2016 om 11:03

@timmothy,

Ronaldo is over het algemeen een geweldige afmaker vind ik, maar bij Portugal zie je inderdaad niet de Ronaldo van Real Madrid. Hij moet gevoerd worden met assists om te shinen, want zoals ik al zei brengt hij voetballend verder weinig mee. Bij Real heeft hij geweldige spelers die hem prachtige pasjes geven en ieder voetbalkenner zou dit moeten durven toe te geven ondanks je persoonlijke voorkeur. 80% van zijn goals zijn penalties of intikker.
Dit zie je bijna geen enkel Ronaldo fan durven toe te geven. Ik zeg al lang tijdje dat hij perfecte doelpuntenmachine is en geweldig en slim is met zijn positie zoeken. Hij wordt tijdens corners vaak zat geweldig gedekt en toch weet hij vaak zat koppend boven ieder verdediger uit te steken en dat is waar Ronaldo's grote kwaliteit ligt. Daar is niks mis mee, maar als je dit opnoemt bij een Ronaldo fan zien ze het gelijk als kritiek en oh nee hij is nog beter dan Messi blabla.

@uefacl,

Ik weet dat jij erg groot fan van Ronaldo en Real bent, maar probeer ook 1/10 van je opmerkingen objectief te houden. Het is altijd subjectief met jou wanneer het om Ronaldo gaat merk ik en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Accepteer het gewoon dat Ronaldo bij Portugal nog altijd niet veel voorstelt. Je kunt zelf zijn geweldige presterende matches voor Portugal haast op een hand tellen en voor iemand die zoals jullie de allerbeste speler is is dat toch erg weinig. Twee wedstrijden waar hij redelijk goed speelde tot nu toe tijdens het EK en waarom? Omdat hij in beide wedstrijden wist te scoren! Zegt je dat niet genoeg? Veel mensen raken verblindt doordat Ronaldo 1-2 goals scoort in zulke wedstrijden, maar als hij geen goal maakt of assist geeft zie je eigenlijk zelden een Ronaldo. Met andere woorden een geweldige doelpuntenmachine met hier en daar goed assists, maar verder dus weinig tot niets! Op een aantal matches na waar hij gewoon erg pech heeft gehad. Dit is volgens jullie de allerbeste speler aller tijden op ieder vlak?

8 juli 2016 om 11:03

Ach discussie aangaan met iemand die alles bagatelliseert is heel lastig.
Ronaldo gaat gewoon zijn ballondor ophalen binnenkort of je het nou leuk vind of niet.

8 juli 2016 om 11:16

Uefacl dit is nou precies wat Moyashi zegt. Je bent niet objectief als het over Ronaldo gaat en kan het niet hebben als er iets negatiefs over hem wordt gezegd. Niemand heeft het hier over de ballon d'or maar omdat jij heilig gelooft dat Ronaldo de beste is wil je dat nog maar eens benadrukken, zonder enige reden daartoe.

8 juli 2016 om 11:25

Gelukkig is Moysashi zelf ook niet objectief.
Hij is een Messi fan in hart en nieren en ik een Ronaldo fan.
Het enige verschil is dat ik dingen niet gaat bagatelliseren.
Als Ronaldo Nani al 3 keer heeft bediend met zijn assists dan is het ja maar dat komt door de geweldige looplijnen van Nani..
Maar als het Messi was dan was het dit kan Ronaldo niet die kan alleen afmaken..

8 juli 2016 om 11:33

Op basis van wat verdient ronaldo de ballondor?

8 juli 2016 om 11:49

Op basis van het winnen van de CL en het bereiken van de finale van het EK in 2 maanden tijd met een grote aandeel van hem.

8 juli 2016 om 12:08

Neem jezelf nog serieus uefacl? Ik geef het eerlijk waar op. Bij deze post zal ik voortaan jou ontwijken en je mag zeggen en denken wat je wilt. Ik zal je mening respecteren. Je bent zo druk bezig met diehard Ronaldo te beschermen op VZ dat je niet eens het verschil meer ziet tussen positieve en negatieve uitspraken over Ronaldo lol. Best jammer, maar maak je niet druk je bent niet de enige die zo denkt. Zo zijn er aantal Ronaldo en Messi fans hier die alleen maar gebaseerd op hun eigen mening weten te reageren =).

Niemand praat over Ballon D'or en jij moet het weer even duidelijk maken dat alleen Ronaldo hem verdient hahaha. Ronaldo's derde assist op Nani was een eigen doelpoging waar Nani goed stond om de keeper verkeerde kant op te sturen. Had Nani daar offside gestaan en gescoord zou Ronaldo 99 zeker gezeikt hebben op Nani voor zijn doelpoging te ontnemen. Dat je nu eenmaal je zo geweldige leider . Dat hij tegen Polen zo geweldig leiding nam als aanvoerder verdient hij alle krediet voor, maar daarnaast is hij net als Messi niet gemaakt voor 't rol als leider. Misschien iets minder erg als Messi omdat Ronaldo zich vaker laat merken op 't veld, maar soms is dit negatief en een aanvoerder hoort dat niet uit te stralen. Ach daar zou je waarschijnlijk ook wel een antwoord op hebben, maar zoals ik al zei ik laat het hierbij.

Ik dacht dat ik inmiddels wijs genoeg was geworden om niet een Ronaldo/messi discussie meer aan te gaan op VZ, maar ik zit er weer naast haha.

8 juli 2016 om 12:09

Je weet dat hij in de spits speelt toch? Dat bij Real praktisch ook doet? Ja kan je dat volgen? Wat verwacht je dat hij de bal eerst op de doellijn redt, dan opbouwt, de assist geeft en dan zelf scoort? Als je keer op keer al bijna 8 jaar lang wedstrijden beslist op welke manier dan ook, behoor je gewoon tot de allerbeste of je hem nou een lul vindt of niet...

8 juli 2016 om 12:27

Dat weet ik en ik geef hem daar toch de krediet voor of niet dan? Ik ging er puur op in dat sommige beweren dat Ronaldo naast zijn doelpunten ook geweldig mee kan voetballen en aanvallen opzetten of spel verdelen. Hij hoort zonder enkel twijfel bij de grootste spelers aller tijden wat betreft voor zijn positie. Hij is alleen niet zo compleet als gemiddelde Ronaldo fan beweert. Ik zal never nooit ontkennen dat hij een geweldige doelpuntenmachine is en dat hij bij ieder team kan presteren. Heeft hij ook bij Man United laten zien en nu al jaren bij Real Madrid, maar bij nationale ploeg blijft hij onder zijn niveau presteren. Waar bijvoorbeeld Messi laatste jaren steeds beter presteert bij nationale ploeg ondanks zijn verloren finales zie je zelden Ronaldo van Real Madrid bij Portugal.

Ik hoop voor hem dat hij zich laat melden tijdens het finale zondag, maar zo niet dan heeft hij ook een teleurstellende EK gedraaid en dat is gewoon een feit of de fans het leuk vinden of niet. Derde eindigen met zo een poule en de ''beste speler ter wereld'' is dramatisch en op 2 matches na heeft hij nog steeds weinig laten zien tijdens het EK.

8 juli 2016 om 12:48

Timmothy, ik vind het vrij kortzichtig om te zeggen dat als je iemand neerzet die nog efficiënter is en meer in teambelabg denkt, dat je dan verder komt. We weten allemaal dat Portugal geen geweldig team heeft, ze zijn gewoon degelijk. Een speler met de status van Ronaldo wordt gewoon constant door 3 man gedekt en daardoor kan de rest vrijer voetballen. Dat is een hele belangrijke toevoeging aan een elftal dat verder geen wereldtop is, maar slechts "subtop".

8 juli 2016 om 14:04

@ moyahi

Mijn post was ook eigenlijk niet direct gericht op jou. Wordt er gewoon moe van dat er altijd wat te klagen is over deze man. Als hij zich voetballend laat zien, mist hij zogenaamd te veel kansen. Als hij scoort laat hij zich voetballend te weinig zien en is hij gierig. Doet hij beide, is hij arrogant. Er is gewoon niemand meer die hem objectief kan bekijken. Hij beheerst elk facet van het spelletje en als het moet staat hij op. Lekker belangrijk dan of hij wel of niet iets voetballend heeft toegevoegd. Hij beslist wedstrijden. Daarnaast is de hele Messi Ronaldo discussie zo zinloos. 2 totaal verschillende type spelers. De een houdt van Messi zijn stijl, de ander van Ronaldo. Ik vind het allebei een genot om naar te kijken iig

8 juli 2016 om 14:38

Optical,

Ja ik zeg ook niet dat Portugal het dan sowieso beter had gedaan, maar er was zeker een realistische kans. Niet alleen omdat je het haast niet slechter kan doen qua kansenafmakingsverhouding, maar ook omdat het aanvalsspel waarschijnlijk beter zal lopen omdat Ronaldo zelf alles opeist en ook veel balverlies lijdt.

Een tegenargument is dat Ronaldo uiteraard wel in de positie komt om veel kansen af te maken, dat is zijn verdienste (alhoewel ie zoals genoemd vaak onterecht voor eigen succes gaat waardoor de kans op zijn naam komt).
Maar aan de andere kant ben je toch afhankelijk van goede aanvoer van teamgenoten, wat ie wel degelijk kreeg.

Ronaldo wordt constant door 3 man gedekt? Dat valt reuze mee hoor. 1 man is vaak genoeg om hem voetballend uit te schakelen. Hoe vaak komt ie zijn man nou voorbij. Het gevaar ligt hem wanneer hij positie kiest voor de goal, maar dan heb je gewoon zonedekking met 2 centrale verdedigers die hem omstebeurt oppakken, dan gaat er echt geen 3e man meelopen. Hij speelt als een spits he.

Verder heeft Portugal echt niet zulke slechte spelers hoor. Genoeg goede kansen gecreeerd voor Ronaldo, dus het argument ''portugal is een slecht team dus dan lukt het Ronaldo niet'' vind ik niet echt sterk.
Bovendien, al was dat waar, dan zou ie toch voor zichzelf kansen moeten kunnen creeeren als ie echt zo geweldig is. Maar dat kan ie dus juist niet/nauwelijks. Puur afhankelijk van teamgenoten die het hele spel op hem afstemmen.

jacazerinho
''als hij zich voetballend laat zien, mist hij zogenaamd te veel kansen. Als hij scoort laat hij zich voetballend te weinig zien en is hij gierig.''

Lijkt me toch duidelijk dat hij dit toernooi, én veel kansen mist, én voetballend weinig laat zien. Dus beide zijn van toepassing imo.

''hij beheerst elk facet van het spelletje en als het moet staat hij op.''

Dat is dus de grote misvatting. Hij beheerst helemaal niet elk facet van het spelletje. Hij speelt en gedraagt zich als pure spits, wil het eindstation zijn en niets minder. Daarbuiten doet ie niks (behalve ballen doorkoppen, maarja dat doet Giroud ook). Spelmaken/dribbelen beheerst ie niet. Nouja hij beheerst het tot op zekere hoogte wel, maar dat is zijn stijl niet (meer). Laat al jaren niks/weinig zien op die gebieden.

Vandaar dat je Ronaldo dus ook veel beter kunt vergelijken met types als Giroud, Lewandowski en Higuain. Allemaal gedragen ze zich als spitsen. Zonde dat zo weinig mensen dat niet zien. Ronaldo loert op goals, dat is alles. Ronaldo scoort meer dus kan je zeggen dat hij er boven uit steekt.
Maar om hem te vergelijken met types als Messi is echt een aanfluiting. Dus daar heb je gelijk in dat je hen niet kunt vergelijken, want dat is een belediging tegenover Messi, die het voor elkaar krijgt om zowel spelmaker én afmaker te zijn.

8 juli 2016 om 15:51

Op basis van zijn 15 goals in de cl waardoor real de cl won (onder andere zijn 3 goals in de kwartfinale) zijn vgm 33 goals in de competitie waardoor real nog kans maakte in de liga bbva. En zijn 3 goals en 3 assists op het ek waardoor hij een belangrijk aandeel heeft op het behalen van de finale.

8 juli 2016 om 15:52

@Wirshaad

8 juli 2016 om 10:06

Ongelooflijk wat voor ronaldo hater jij bent zeg. Bij elk nieuwsbericht over hem ga jij weer helemaal los. Zo jammer dat crimineel Messi de bak niet in gaat, want hoe lekker zou het zijn om vanuit je cel Ronaldo ook met zijn land (nadat hij het ook al met meerdere (!!) ploegen heeft gedaan) een grote prijs pakt. Deze jongen is zo belangrijk voor alle teams waar hij speelt en mocht hij zondag winnen, dan zijn we in ieder geval van een discussie (en hopelijk ook van jouw gejank) af!

8 juli 2016 om 10:49

Je eerste zin moest ik al om lachen haha. Ik een Ronaldo hater? Bij ieder nieuwsbericht praat ik negatief over hem? Geef me dan a.u.b. minstens een voorbeeld of twee. Het moet niet gekker worden lol..

Grappig hoe schijnheilig Ronaldo fanboys geworden zijn hier op Vz jeetje. Ik wist gewoon al dat dit aandacht zou trekken en heb nu al spijt dat ik me na lange tijdje weer met de discussie bemoei bah. Het is echt al lang tijdje geleden dat ik überhaupt de neiging kreeg om mijn Persoonlijke mening over Ronaldo te uiten en ik wordt gelijk aangevallen haha..

Je kunt blaffen zo veel je wilt, maar Ronaldo blijft een doelpuntenmaker en geen spelmaker zoals Messi, die overigens naast het spelmaker positie ontzettend mooi speelt en vaak zat scoort. Iedereen heeft eigen voorkeur, maar ik zeik Ronaldo al jaren niet af. Dat jij of uefacl bijvoorbeeld niet naar feiten willen luisteren is te triest voor woorden man.
Wat tussen de twee buiten het veld gebeurd kan me een worst wezen. Natuurlijk is het zonde dat Messi met zijn talent naast het veld belasting onderduikt, maar ik geloof er niks van dat hij op zijn 19de zijn eigen zaken regelde. Daar hebben profspelers namelijk een freaking boekhouder voor en die van hem is zijn eigen vader voor zover ik uit de media lees. Dat zijn vader een corrupt en geldwolf is kan me verder ook geen moer schelen. Ik geniet van hem op 't veld en niet erbuiten.

Wales had drie uitstekende spelers Bale, Ramsey en Allen en de rest waren harde werkers en niet meer als dat. Mooi dat ze zo ver gekomen zijn, maar Portugal staat terecht in de finale. Ronaldo is heel vaak beslissend zo ook in deze wedstrijd en is gewoon buiten categorie,\.

8 juli 2016 om 08:20

@bartek ik vind niet dat Portugal zo terecht in de finale staat...maar ze hebben wel terecht gewonnen van Wales.
Maar ze zijn nog geen enkel normaal land tegen gekomen.
Maar goed...je moet een beetje geluk hebben in een toernooi en Portugal profiteert er optimaal van.

Nu hoeven ze maar 1x te stunten en ze zijn Europees Kampioen

Ik heb buiten dat ene schot niets gezien van Bale!! Ronaldo heeft voor 75% Portugal naarde finale geleid. Hij heeft dit EK heel hard gewerkt voor zijn team! Nam meermaals de leiding op het veld!

8 juli 2016 om 08:31

sorry, 1 schot, ik heb er 3 gezien, maar de keeper stond goed, bij een schot had de keeper geluk.

8 juli 2016 om 10:53

Ik zal wel voor gek worden uitgemaakt, maar ik vond Bale gisteren beter spelen dan Ronaldo. Ronaldo stond echter een keer goed bij een corner en had een geweldige kopbal (dat zijn ook kwaliteiten, weet ik wel) maar puur qua veldspel was Bale een stuk beter. Had tenminste nog goede acties en gevaarlijke momenten die ie voor een groot deel zelf kan creëren, in tegenstelling tot Ronaldo die alleen maar loert op momenten en erg afhankelijk is van aanvoer.

Ronaldo heeft voor 75% Portugal naarde finale geleid???

Haha, hij heeft 95% van al zijn kansen gemist bedoel je. Natuurlijk zal ie ook wel eens scoren gezien het grote aantal kansen dat ie voorgeschoteld krijgt, maar met een efficiëntere speler voorin was Portugal nog veel overtuigender geweest. EN dat was het veldspel waarschijnlijk ook nog ten goede gekomen.

Ronaldo was inderdaad wat minder dan bij real het geval is, maar ik heb hem andere dingen gezien wat hij normaal niet zo doet en dat is zijn team coachen en bij zijn goal, vierde hij het voor het eerst geloof ik eerst met zijn teamgenoten daarna alleen. Dat vindt ik opmerkelijk, voor hem. Heb genoten van hem en hoop dat ze winnen. Ik geniet altijd wel van zijn actie's of het nu veel of minder zijn.

Wat een gefrustreerd mannetje die slecht tegen zijn verlies kan. Ronaldo is gewoon wederom beslissend geweest voor Portugal, en dat is waar je volgens mij op wordt afgerekend als je in de spits speelt wat trouwens helemaal niet zijn positie is.

Groot gelijk, maar op één of andere manier hoeft Ronaldo niet goed te spelen om als beste speler gezien te worden.
Tegen Wales was hij voor het eerst dit EK doorslaggevend bij een overwinning met een mooie kopbal, maar wel ook dankzij een geweldig voorzet.
Voetballend heeft hij zoals alle voorgaande wedstrijden niks gebracht. Hard werken, en balletjes terug en breed schaar ik daar niet onder. Is 3e geworden in de makkelijkste poule van dit EK met Ijsland , Oostenrijk en Hongarije, heeft in de achtste finale tegen Kroatie Niks laten zien, in de kwart finale tegen Polen Niks laten zien. Maar toch is hij volgens velen één van de beste spelers dit EK.
Hij heeft in 2 van de 6 wedstrijden gescoord, tegen Hongarije en Wales, waar hij voetballend niet eens aanwezig was. Er zijn tal van kansen voor hem gecreëerd door teamgenoten die hij allemaal om zeep geholpen heeft. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zeggen dat ze zonder Ronaldo niet in de finale hadden gestaan. Als hij nou voetballend domineerde, continue dreigend was en kansen zou creëren zou ik het begrijpen. Maar als ze in plaats van Ronaldo nog een speler zouden hebben als Renato bijvoorbeeld zouden ze eerder makkelijker geplaatst zijn voor de finale.
Zonder de goal van Renato zouden ze niet eens voor de kwart finale zijn gekomen, zonder de goals van Nani zouden ze de knockout ronde niet eens overleefd hebben, zonder de beslissende penalty van Quaresma zouden ze de achtste finale niet eens voorbij zijn gekomen...zo kunnen we nog wel doorgaan. Nee het is vooral een team prestatie, waar Ronaldo een onderdeel van is, totaal geen doorslaggevende speler. Maar goed, liefde maakt blind. Hard werken aanspeelbaar zijn is dan al heel snel genoeg om de beste speler te zijn

Het is echt kut gewoon hoe veel nederlanders zeiken op portugal en met name ronaldo dat hij niks laat zien en blalala lekker boeiend hij laat zich wel weet zien en is wel weer beslissend ik snap gewoon niet waarom iedereen portugal haat dat is omdat portugal in het verleden altijd won van NL ik ben nu geen hater van nederland ofzo echt ik vindt et zelf ook vet jammer dat ze niet mee doen ant EK maar de haat is gewoon niet terecht

8 juli 2016 om 11:44

Interpunctie is het gebruik van leestekens (punten, komma's enzovoort) in een tekst. De benaming interpunctie stamt uit de zestiende eeuw en is afgeleid uit het Latijn (inter = tussen; punctus = punt).

Verder mag niemand Portugal omdat het voetbal niet om aan te zien is, ze tegen Wales pas hun eerste wedstrijd in reguliere speeltijd wonnen en omdat ze van een beetje matennaaierij niet vies zijn.

8 juli 2016 om 13:30

Niemand zegt dat Ronaldo niet bijzonder is. Het is echter wel gewoon een feit dat Portugal dit hele toernooi maarliefst 1 keer gewonnen heeft en alsnog in de finale staat. Voor veel voetballiefhebbers voelt dat onverdiend als je kijkt naar hoe Italie en Duitsland presteerde, en veel mooier voetbal lieten zien. Maar goed dat is voetbal, de beste winnen niet altijd.

Platini speelde in 1984 een thuis toernooi. Was op zijn top met 29 jaar. Had de ervaring en klasse. Speelde veel minder wedstrijden vooraf aan het EK. En maakte 2 hattrick's in de groepsfase tegen Belgie en Joegoslavie wat op dat moment helemaal niks voorstelde. In de halve en finale scoorde hij maar 1x. Wat ik wil aangeven is dat de omstandigheden toch wel wat anders zijn nu. Ronaldo was 19 toen hij in eigen land het EK speelde. Heeft met Portugal een veel minder team dan dat Frankrijk had in 1984. En Ronaldo is na een zwaar seizoen gewoon opnieuw niet topfit. mist echt scherpte. Daarintegen wat Griezmann laat zien is echt grote klasse. 6 goals waarvan 2 tegen Duitsland is echt een geweldige prestatie. Als iemand over 4 jaar dat record kan overnemen dan is hij het wel. Alleen zul je zien dat in 2020 wanneer Frankrijk niet thuis speelt het veel moeilijker zal zijn.

Ik vind het echt makkelijk om te roepen dat Ronaldo niet zoveel doet in de wedstrijd. Allereerst tegen Polen en Wales werd hem in de 1e helft beide keren een penalty ontnomen. Geen schwalbe of wat dan ook. Gewoon duidelijk een overtreding. Frankrijk kreeg gisteren makkelijk een penalty. Ronaldo krijgt ze niet zo makkelijk. Scheidsrechters maken gewoon een fout. Verder als je kijkt naar balbezit. 189 passes verstuurd waarvan 88% geslaagd. Bale bv had er ook 189 maar daarvan was 74% succesvol. Ronaldo 12 schoten op doel. gemiddeld 2 per wedstrijd. meestal zijn dat ook echt kansen. staat op 1 met schoten naast en geblokkeerd dat wel haha. maar dat zijn er dus in totaal 47 geweest. waarvan nog 1 kopbal op de paal. is gewoon echt wel aanwezig elke wedstrijd weer en had er ook gewoon minimaal 6 moeten maken. Penalty mis tegen Oostenrijk. 100% kansen mis tegen Polen en Oostenrijk.

Wat ik overigens oprecht niet begrijp is dat Ronaldo maar de vrije trappen blijft nemen. Laatste (meer dan) 40 stuks gemist. Dan laat je het toch eens door iemand anders doen?

8 juli 2016 om 14:50

Dat snap ik ook niet waarom hij steeds die vrije trappen blijf nemen.
Ik denk dat Hij Ronaldo is en die eis ze op, conclusie niemand neem ze.

Weet je wat ik het allerleukste vind aan het 'Portugal-Ronaldo-gedoe, het continue gefrustreerde gezeur, gezeik, gemekker, gemiep en gejank over 'gezeur, gezeik, gemekker, gemiep en gejank'. 😂

8 juli 2016 om 14:55

Ja Lexxy inderdaad dat is omdat je Ronaldo ben.
Dan mopper iedereen en geef zijn reactie zo doe de media altijd.
gefrustreerde gezeur, gezeik, gemekker, gemiep en gejank.

Altijd maar weer dat gedoe over Ronaldo. Scoort twee doelpunten en helpt daarmee zijn ploeg aan een punt wat voldoende is voor de volgende ronde, schiet de eerste penalty binnen tegen polen en zet zijn ploeg op een 1-0 in de halve finale van het EK, dan speel je wat mij betreft een invloedrijk toernooi. Tuurlijk, iemand anders had het ook kunnen doen etc. maar dat gebeurde niet, het was Ronaldo. Bale liet zich meer zien en zal ongetwijfeld als de teamspeler worden beoordeeld, maar misschien heeft Portugal die teamspeler helemaal niet nodig. Misschien hebben ze iemand nodig die, laten we zeggen, ze over het dode punt heen helpt wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld als ze tot 3 keer toe achter komen tegen Hongarije.

Die heeft er dus geen verstand van. Hoe kun ke nou zeggen los van die kopbal, het gaat juist om die kopbal. Noem er nog een paar die dat ook kunnen. Unieke kwaliteit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren