Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax-fans hopen op komst Zahavi: ‘Ik word daar een beetje moe van’

Laatste update:

Eran Zahavi staat naar verluidt in de serieuze belangstelling van Ajax en hij weet dat een groot deel van de Amsterdamse supporters graag wil dat hij de overstap maakt naar de club van trainer Peter Bosz. Daar kan de 28-jarige aanvoerder van Maccabi Tel Aviv echter weinig mee.

/

“Of er een situatie kan ontstaan waarin ik Israël kan verlaten? Nou, ik heb nog gewoon een club en er ligt geen formele aanbieding op tafel. Ik word daarom ook wel een beetje moe van alle virtuele complimenten en dergelijke. Als er namelijk iets te bespreken valt en ik een professionele uitdaging aan kan gaan, dan zal ik dat heus laten weten”, aldus Zahavi.

De dertigvoudig international, die nog een contract heeft tot juni 2020, deelde afgelopen donderdag nog de nodige complimenten uit aan de nummer twee van de Eredivisie: “Ajax is natuurlijk een van de grootste clubs van de wereld, een van de meest gedecoreerde clubs in Europa. Het is het neusje van de zalm, maar ik herhaal dat er nog geen aanbieding op tafel ligt.”

“Wat ik zelf wil? Ten eerste heb ik nog een contract met Maccabi en ben ik gelukkig bij de club. Als een club mij wil hebben, kan ik pas zeggen hoe of wat. Als ik bijvoorbeeld een aanbieding van Ajax krijg, zou niemand mij hier vertellen dat ik niet zou moeten gaan. Maar het is dat je over Ajax begint, anders had ik er ook niets over gezegd. Ik heb namelijk geen aanbieding gekregen, er speelt niets”, sprak Zahavi.

Denk jij dat Eran Zahavi volgend seizoen voor Maccabi Tel Aviv speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje jammer dat Bosz zelf heeft gezegd geen spelers mee te zullen nemen. Als die interesse namelijk echt is zit Peter een beetje in geloofwaardigheidsproblemen

31 mei 2016 om 11:30

Ja en dat is een goed begin.. A zeggen en B doen! Ik zie hem graag komen hoor, maar voor Peter brengt het gelijk schade toe. Geloofwaardig overkomen is wel belangrijk!!

31 mei 2016 om 11:39

Dit zijn gewoon zaken, 'je woord houden' koop je geen stuiver voor in de voetbalwereld. Een loze belofte gaat Ajax echt niet tegenhouden als ze die speler willen. Ik denk ook dat Bosz er weinig mee te maken heeft als Overmars tot actie overgaat en Bosz zal echt niet klagen om een versterking.

Ik ben het met je eens dat je woord houden belangrijk is, maar het is een romantische gedachte dat zoiets nog bestaat. Als Ajax interesse heeft en hij komt niet dan heeft dat maar met één ding te maken; geld, te duur.

31 mei 2016 om 11:49

Je woord niet houden kan je anders ook duur te staan komen. Als je als onbetrouwbaar persoon te boek komt te staan gaat iedereen garanties eisen bij de volgende deal...

31 mei 2016 om 12:30

Ik heb nog niet veel trainers die weg gingen horen zeggen dat ze die, die en die speler mee gingen nemen, dus dit is een vrij overtrokken reactie. Tuurlijk ga je er vanuit dat je geen spelers mee gaat nemen en spreek je dat uit. Als er vervolgens bij je nieuwe club gevraagd wordt naar een bepaalde speler en jij weet er toevallig 1 van je vorige club, dan is die link al snel gelegd.

Feit is dat Peter Bosz er al zit en dat er geen speler mee is gekomen met hem. Als Overmars dadelijk aanklopt voor een speler van Tel Aviv, dan is dat dus gewoon een heel nieuw verhaal.

31 mei 2016 om 11:55

Het jammere daaraan is dat Peter helemaal niet gaat over het aankoop beleid. Dat is Overmars. En als Overmars geld op tafel legt dan komt die jongen toch wel.

31 mei 2016 om 12:07

Hoezo? Als Bosz zegt dat hij geen spelers van Maccabi wilt meenemen, wilt dat toch niet zeggen dat Ajax hem niet mag halen? Bosz is niet eens begonnen en er is sowieso al oriënterend gesproken met de belanghartigen van Zahavi. Er speelt dus inderdaad nog niks concreets. Wat niet is kan nog komen. Het salarisplafond bij Ajax is te komen vervallen en is het logisch dat het transferbudget van maximaal 6 mil ook op de schop gaat. Zahavi moet 10 mil kosten dus ben benieuwd

31 mei 2016 om 13:10

Zijn marktwaardeis als ik het goed heb 4 mil en Maccabi wilt volgens mij iets van 6 mil voor hem hebben. Hij moet sowieso geen 10m kosten

31 mei 2016 om 15:16

Jezus man, is dit nou echt een spits voor Ajax. Man man die club heeft zoveel geld en halen ze zo'n spits, die joodse competitie stelt niets voor. Trek de portemonnee open en haal een waardige spits die Ajax supporters verdienen.

Lijkt mij een goede speler voor Ajax, we hebben hoe dan ook een extra spits nodig en deze heeft wel een mooie leeftijd.

31 mei 2016 om 11:34

Niet zozeer op jou gericht Maar ik vind dit soort conclusies altijd wat grappig; op Basis waarvan zou dit een goede spits voor Ajax zijn? Ik zie mensen heel vaak bij een transfergerucht roepen dat speler A heel goed bij Club B zou passen Maar vraag me werkelijk af hoeveel wedstrijden men dan van die speler gezien heeft. Neem nu Zahavi; ik heb wel eens van die naam gehoord Maar heb echt geen wedstrijd van Maccabi Tel Aviv gezien en kom niet verder dan misschien een samenvatting van een Europese wedstrijd en hetzelfde geldt voor het Israelische nationale Team. Ik kan me ook niet voorstellen dat er heel veel mensen hier zijn die hem wel vaak echt in actie gezien hebben?

31 mei 2016 om 11:39

Dammie, mensen checken alleen de stats van een bepaalde speler en denken meteen, "oh die is perfect voor ajax!" en ik wordt er ook een beetje moe van (ajax fan) Als het echt een goede speler was zou hij al een paar jaar geleden bij Ajax hebben gespeeld en niet nu opeens omdat Bosz bij ons is.

31 mei 2016 om 11:45

Ik geef jullie gelijk hoor jongens, maar aan de andere kant, als je alleen maar naar de bekende namen en statistieken kijkt dan was iets als Leceister ook nooit gebeurd. Niemand had ooit van Vardy, Mahrez en Kante gehoord en die zijn nu gewoon kampioen en staan bovenaan in assists/doelpunten. Je hebt alleen wel iemand nodig (bosz) die een ingang creëert want met stom toeval ga je ze nooit vinden.

31 mei 2016 om 11:52

Ja ik snap hoe het werkt maar je zal mij over een onbekende speler nooit horen roepen dat het een goede aankoop is. Eigenlijk heb ik over deze Zahavi geen enkele mening; zijn stats zijn prima en Bosz kent hem dus als Ajax hem aantrekt zal hij echt wel wat kunnen maar ik zou het eerlijk gezegd totaal niet weten. En dit is niet alleen iets dat voor deze speler of voor Ajax geldt; PSV-fans wisten bijvoorbeeld ook veelal te melden dat Pereiro een goede speler voor de Club was. Ik vraag me af of dit soort conclusies enkel een soort 'hoop' is of echt ergens op gebaseerd zijn.

31 mei 2016 om 11:57

Ik ben het geheel met je eens maar als je naar de statistieke kijkt lijkt het een uitstekende aanwinst voor ajax. Als Feyenoord alleen naar de statistieke had gekeken hadden ze Pelle nooit gehaald vandaar dat ik het met je eens ben.

2015/2016 Maccabi Tel Aviv 36 35
2014/2015 Maccabi Tel Aviv 34 28
2013/2014 Maccabi Tel Aviv 34 29

Maar je kan niet ontkennen dat dit er zeer goed uitziet.

31 mei 2016 om 12:00

Ach Dammie dat is standaard, als een "jeugd" speler zijn debuut maakt in het eerste heeft 95% van de VZ Ajax supporters deze jongen vanaf zijn 4e zien spelen en is hij het grootste talent ter wereld. Zo gaat dat bij elke speler bij Ajax, of waar Ajax interesse in heeft. Zelfde met de trainer, en dan verbaast dat Barca, Real of Bayern niet voor deze spelers/trainer in de rij staan. Meningen worden gebaseerd op gevoel en niet op feiten. Indien PSV interesse had gehad in deze speler was Milik 10 klassen beter en kon hij alleen maar scoren in een mindere competitie.

31 mei 2016 om 12:07

Want spelers kunnen niet beter meer worden op latere leeftijd. Een paar jaar geleden bij ajax? Zo goed is Ajax niet meer

31 mei 2016 om 12:09

Precies en als hij naar Psv zou gaan zoud3n de Psv supporters bleren dat hij geweldig is. Zo werkt het nou eenmaal Sittard

31 mei 2016 om 12:14

Zahavi is absoluut goed genoeg voor Ajax.
Geloof mij, ik kan het weten omdat Ajax en Maccabi de enige 2 clubs zijn die ik o de voet volg.
Ik mis haast geen wedstrijd van beide teams.
Het is van nature een aanvallende middenvelder die ook heel goed in de spits uit de voeten kan.

31 mei 2016 om 12:34

Deze jongen speelt eigenlijk gewoon als middenvelder, maar komt regelmatig in de spits terecht. Is echter niet hetzelfde type als Klaassen, maar technischer en explosiever en minder van het fysieke (en dat zijn dingen die je uit een paar wedstrijdjes kan opmaken). Zou inderdaad een goede spits kunnen zijn om de combinatie aan te gaan met de buitenspelers, maar dan komen zijn kwaliteiten voor de goal minder tot uiting.

31 mei 2016 om 12:43

@ Dammie, lijkt me een prima spits voor Ajax!

3 keer topscorer, met twee vingers in z'n neus in de Israëlische competitie! Heb enkel YT geraadpleegd om wat beeldmateriaal van hem te zien. Hierin zijn natuurlijk enkel zijn hoogtepunten samengevat. Wat mij opviel is dat hij goed kan koppen en erg sterk rechterbeen heeft. Daarnaast wat hij zich goed te positioneren met wat slimmigheidjes. Minpunt slecht linkerbeen.

Vrijwel bij elke transfer komt er een dosis ''hoop'' bij kijken. Spelers moeten zich kunnen aarden bij hun nieuwe club, sommige spelers krijgen last van cultuurverschillen, heimwee maar kunnen soms ook niet het niveau/druk aan.

31 mei 2016 om 13:00

Wat ik zo snel heb gezien tegen Basel zag er goed uit en ik ben van mening dat ajax wel een spits kan gebruiken van 27 jaar en ouder. Beetje ervaring. Hij heeft er veel ingelegd in israel en ook europees op basis daarvan zie ik het wel zitten.

31 mei 2016 om 16:39

Het is vaak ook een mening gebaseerd op Fifa/ Voetbalmanager. Of weet ik veel welk spel.

Puur gekeken naar zijn stats denk ik halen die gast. Maar verder inderdaad geen idee of hij past in het spel van Ajax. Of wat voor type spits het is. Als het een Milik/ Huntelaar achtige spits is lijkt het me niet echt nodig.

Eerst zit hij te hengelen naar een transfer naar Ajax en nu wordt meneer daar moe van? Deze ommekeer zal wel voortkomen uit het ongenoegen van de fans over zijn eerdere uitspraak.

Persoonlijk denk ik niet dat hij komt, omdat hij teveel verdient bij Maccabi tov het salarisplafond bij Ajax.

31 mei 2016 om 11:41

Hij wordt moe van reageren op iets wat niet aan de orde is. Natuurlijk wil hij wel naar Ajax, maar als hij dat van de daken schreeuwt en Ajax komt niet, dan sta je mooi even voor lul bij je eigen supporters. Zoals je aangeeft verdiend hij nu goed en komt Ajax toch niet.

Los van de vertrek van Millik, zou het goed zijn om nog een ervaren spits aan de gelederen toe te voegen.
Ik kende hem voor de geruchten niet, inmiddels ben ik hem wat gaan volgen online.

Zelf ben ik wel positief in zijn komst, helemaal omdat hij 28 is en de benodigde levenservaring meeneemt

Nou ik hoop dat die niet komt aanvallers genoeg ook niet nodig zou niet meteen beter zijn dan er al is. Ik zie liever Sandro Ramirez komen die mag transfervrij weg bij Barca en Barta zie ook graag komen Ajax heeft genoeg geld om dit zich te realiseren. Ook zou ik graag zien dat Ajax in Brazilie gaat shopen in plaats als een speler uit een niets zegende competitie en wie al 28 is

31 mei 2016 om 11:32

Gast, dit is een spits.

31 mei 2016 om 11:36

HIj is een aanvallende middenvelder wie ook in de spits kan dat maakt je nog geen spits ook al speel in de spits. Siem de Jong is toch ook geen spits. Dat Zahavi laaste jaren meer in de aanval speelt dit daar niks aan daarnaast speelt hij niet eens altijd spits

31 mei 2016 om 11:32

Jij hebt er een hele vreemde kijk op. Spelers van Barca moet Ajax nu niet halen. Deze jongen is trouwens een spits. Hij is dus zeker wel welkom! De manier van Ajax is jeugd laten doorstromen en waar nodig een aankoop doen. Dit zou dus een goede aankoop zijn, ookal is het niet zeker hoe hij hier gaat presteren.

31 mei 2016 om 11:39

Ik heb een vreemde kijk Sandro zou juist geweldig zijn voor Ajax. Daarnaast is Zahavi geen spits van nature maar een aanvallende middenvelder wie ook in de spits kan spellen waar hij niet eens altijd speelt. Zo irritant dat mensen dit een spits noemen zoek het maar op het blijft een aanvallende middenvelder. Ook al speelt hij de laaste jaren in de aanval

31 mei 2016 om 11:35

niets zeggende competitie? maccabi tel aviv was gewoon champions league deelnemer en die selectie zou in Nederland voor plek 1 tot 4 spelen hoor

31 mei 2016 om 11:47

Ja een niets zegende competitie we gaan hier toch niet doen dat ze daar gelijk zijn aan Nederland Tel Aviv staat 92 op de uefa ranglijst en Ajax 35 en Psv 41 dat zegt genoeg

31 mei 2016 om 12:10

@lil J
Hoezo niet gelijk zijn aan Nederland? Dat is weer typisch dat arrogante wat ons al jaren dwars zit. Toevallig komt dit jaar PSV door de poulefase, maar voor de rest is het al jaren huilen met de pet op. Prestaties van de Nederlandse clubs lijken nergens op. Utrecht wordt uitgeschakeld door een Luxemburgse club, Den Haag door een Cypriotische, Ajax door een Noorse en maar blijven roepen dat andere competities niet gelijkwaardig zijn aan de onze. Wij bevinden ons aan de onderkant van Europa en dat moeten we met zijn allen maar eens onder ogen zien.

31 mei 2016 om 12:10

Ja feyenoord 102 dus maw zou het ploegje uit een niets zeggende competitie 3e worden in Nederland. Los van het feit dat deze ranking niks zegt voor Israël aangezien zij veel minder kansen krijgen om punten te halen. In tegenstelling tot Nederland waar wij dat vakkundig verkwanselen.

31 mei 2016 om 12:10

Nee want de eredivisie stelt veel voor zeker. Wij zijn ook niveau Schotland hoor...

31 mei 2016 om 12:27

Israel is vanaf de 90e jaren lid van de Uefa, dus hebben ze ook minder punten kunnen halen dan de andere landen.
Ik volg beide competities op de voet. De Eredivisie is vooral tactisch sterker dan Ligat Ha'al. Qua fysiek is de Israelische weer beter. Maccabi Tel Aviv, Hapoel Beer Sheva, Maccabi Haifa (normaal gesproken), Hapoel Tel Aviv (normaal gesproken) en Beitar Jerusalem zouden in Nederland allemaal bovenin meedraaien.
Tegenwoordig zijn ze daar heel erg veel bezig met nieuwe stadions en renovaties/uitbreidingen. Het niveau is ook aan het groeien. De salarissen die betaalt kunnen worden tegenwoordig zijn ook aanzienlijk gestegen.

31 mei 2016 om 12:41

Zahavi heeft echter wel fc basel in z'b eentje afgemaakt

Als je hem voor een eerlijke prijs kunt halen zullen beide partijen blij zijn lijkt me.

Goed beleid ook wel weer binnen Ajax...
Het hele seizoen zijn ze bezig met Haller, Huntelaar of Jansen...

en ineens mag een nieuwe trainer zo maar weer spelers mee gaan nemen?

31 mei 2016 om 12:01

Zijn helemaal niet bezig met die spelers. Dat beweert de media.

31 mei 2016 om 13:02

Juist... er wordt zoveel geroepen.

31 mei 2016 om 12:14

Dat liever dan andere Nederlandse clubs te spekken met bedragen die ze helemaal niet waard zijn. Toch wel grappig dat men nu aan het huilen is dat Ajax zich op buitenlandse spelers richt. Wat willen jullie nou? Als Ajax in Nederland koopt is het niet goed maar dit mag ook weer niet? Lachwekkend weer

31 mei 2016 om 12:20

Het is juist goed als Ajax de kas spekt van. bijv AZ of Groningen. Die clubs kunnen dan ook geld uitgeven voor nog lagere clubs. Het geld kan beter in de competitie blijven, dan gaat het gehele niveau omhoog.

31 mei 2016 om 13:03

Leuk, maar die clubs vragen vaak teveel, Janssen ik zou er zeker niet meer dan 8 miljoen voor betalen, moet het in de top nog maar laten zien. AZ wil misschien wel het dubbele? Nou dat gaat en kan Ajax niet betalen, tenzij ze 40 miljoen voor Milik vangen. Ajax doet er verstandig aan Milik, Younes te kopen, redelijke prijzen waardoor de subtop ook automatisch lager moet gaan zitten.

Volgens berichten houdt Ajax hem al 3 maanden in de gaten. Dus over eventueel echt wegkapen door Bosz is er geen spraken. Of zie ik dit verkeerd?

31 mei 2016 om 13:08

Klopt wat je zegt. Het kan ook verzonnen zijn dat ze Zahavi al 3 maanden volgen, zodat Bosz niet ''raar aangekeken'' wordt op zijn eerdere berichten.
Blijf het wel alsnog een vreemd verhaal vinden als Zahavi daadwerkelijk naar Ajax zou gaan.

Waaruit valt af te leiden dat de supporters hem graag zien komen? Bedoelt hij de virtuele complimenten?

Nog twee weken voordat de transfer windows open gaan, ben heel benieuwd welke spelers Ajax gaat halen. Ben nog steeds erg sceptisch over de kanonnen die Marc heeft toegezegd maar laat me graag verrassen.

Van de beelden die ik gezien heb (youtube) lijkt het mij wel een spits die onder Bosz kan presteren bij Ajax. Ben benieuwd of dit een soap wordt of dat Ajax hier ook daadwerkelijk werk van gaat maken. Vooralsnog lijkt het op een soap.

Als ik de reacties hier lees dan is de Israelische competitie populairder dan ik dacht. Ken de beste man eigenlijk niet. Zenden ze dit ook uit bij Fox Spors en Ziggo?

31 mei 2016 om 13:12

Maccabi Tel Aviv speelde Champions League.
Bijna jaarlijks sowieso ook in de Europa League.
Zahavi blinkt gewoon met kop en schouders uit in Israel.
Daarnaast heb je zoals ik ook veel Nederlandse-Israeliers natuurlijk die voor Maccabi zijn.

Waarom weer een nieuwe spits halen die een jaartje ingespeeld moet worden? Zoveel tijd heeft Bosz niet om te presteren.

Onbekende speler , Ajax haalt wel vaker spelers met grote verwachtingen die niets leveren , zie onze grote vriend Sanago van Arsenal .
Haal gewoon Huntelaar dan heb je een garantie van goals , kan zeker 2 jaar mee bij Ajax , Ziyech en 2 verdedigers dan ben je klaar .
Ajax moet eens gewoon de knip trekken , want anders blijf je dit altijd houden en lig je er voor de winter uit in Europa .
Ajax wil elk jaar meedoen in Europa dan moet je ook investeren , overwinteren brengt dan ook de investering terug .
Talent en jeugd is wel goed maar niet een compleet elftal van talenten en jeugd , ervaring is ook van belang in Europees voetbal .En dat breekt Ajax op met al die jonge gasten ..

31 mei 2016 om 14:49

Inderdaad, er wordt weer teveel gegokt door de Ajax directie ipv voor meer zekerheden te kiezen. Overmars en Vd.sar zijn gewoon ongeschikt!!!

Haha, hij zegt nog net niet ik ga graag naar Ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren