Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Defensieve kopzorgen voor Wilmots nemen toe met volgende afmelding

Laatste update:

Marc Wilmots heeft behoorlijk wat zorgen over zijn achterhoede voor het aankomende EK. De bondscoach van de Belgen ontving al een afmelding van aanvoerder Vincent Kompany en maandagavond is bekend geworden dat ook Nicolas Lombaerts niet meegaat naar Frankrijk. De KBVB meldt dat Christian Kabasele van Racing Genk is opgeroepen als zijn vervanger.

/

Lombaerts herstelt minder snel dan verwacht van een spierscheuring en liet maandag een MRI-scan maken. Daaruit is gebleken dat de verdediger voorlopig nog niet in actie kan komen en het EK dus moet laten schieten. Zijn vervanger in de Belgische selectie is de 25-jarige Kabasele, die nog geen enkele interland voor België heeft gespeeld.

Volgens Sporza is het goed mogelijk dat Lombaerts niet de laatste verdediger is die afhaakt bij de Rode Duivels: Dedryck Boyata blesseerde zich maandag op de training en kon de oefensessie onmogelijk afmaken. Wilmots vreest dat hij ook de verdediger van Celtic niet mee kan nemen naar het EK, maar daar is vooralsnog geen duidelijkheid over.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die verdediging is nu niet zo geweldig meer hoor. Enkel Courtois is van topniveau vind ik persoonlijk.

30 mei 2016 om 19:30

Alderweireld is tot speler van het jaar uitgeroepen bij Tottenham, heeft een veel beter seizoen achter de rug dan Courtois hoor.

30 mei 2016 om 19:35

Eens, alderweireld was dit seizoen de beste belgische cb dit seizoen. Prima duo hoor vertonghen en alderweireld

30 mei 2016 om 19:37

Alderweireld, Vertonghen en Denayer zijn wel spelers waarmee je naar de oorlog kan.

30 mei 2016 om 19:47

Denayer ja? Is me anders niet opgevallen bij Galatasaray.

31 mei 2016 om 03:27

Denayer is een toppertje in wording. Zonde van zijn blessures gedurende het seizoen. Kan me eigenlijk geen slechte wedstrijd van Denayer herinneren.

30 mei 2016 om 19:37

Snap sws niet dat de belgen nog niet met een 3 mans verdediging spelen. Ze hebben geen backs en veel goede middenvelders, dus een opstelling met 3 cb's zou ideaal zijn.

30 mei 2016 om 19:43

Ik snap het ook niet. Onze sterkte ligt duidelijk bij de centrale verdedigers en aanvallers.

Ik zou zo spelen, maar Wilmots zal Witsel altijd wel een basisplek geven.

Courtois
Vermaelen
Alderweireld
Verotnghen
KDB
Dembélé
Naingollan
Carrasco
Hazard
Batshuayi
Lukaku
30 mei 2016 om 19:50

Met 3 cb spelen zou helemaal niet ideaal zijn. Dan heb je namelijk overlappende vleugels nodig en die heeft Belgie ook niet echt. Het ontbreken van goede backs is jammer maar daar kun je voor een paar potjes best Lukaku en Cavanda neerzetten.

30 mei 2016 om 20:03

Het ganse team draait rond Kdb, ik zou hem nooit op rechts zetten. Laat hem lekker centraal in de ruimte zwerven, op zijn geliefkoosde positie, alles begint bij hem en hij moet zo vaak mogelijk in het spel betrokken worden.

Zou het verder wel vrij gelijkaardig aanpakken, ook een 3-5-2 uitproberen en als dit tegenvalt, dan schakelen we wel terug over naar de vertrouwde 4-3-3 maar nu is het al te laat om dit te testen, 2 weken voor het Ek.

Het was echter wel de moeite om het eens uit te proberen in de kwalificatiecampagne en zeker in de oefenwedstrijden.

Courtois
Alderweireld
Vermaelen
Vertonghen
Carrasco
Nainggolan
Dembélé
Hazard
de Bruyne
Batshuayi
Origi/Lukaku
30 mei 2016 om 20:11

Op de wingbacks moet je in zo'n systeem vooral harde werkers neerzetten. Janmaat deed het bij ons goed daarin. Carrasco en vooral Hazard gaan echt niet constant het hele veld oversteken. Als de tegenpartij de bal heeft zouden die constant op hun eigen 1/3 van het veld moeten staan.

30 mei 2016 om 20:14

KDB is inderdaad enorm belangrijk, maar Hazard op de flank zetten in een driemansverdediging vind ik echt dodelijk. Hij laat nu al zijn man lopen. In een driemansverdediging zal dat dramatisch zijn, daarom dat KDB op de flank verkies, omdat hij wel zijn defensieve taken zou uitvoeren wat uitermate belangrijk is in een driemansverdediging en hij is in het verleden heel succesvol geweest op de rechterflank.

@asroma8

Carrasco weet echt wel wat rennen is. Die jongen speelt bij Atletico Madrid enorm veel wedstrijden en dat in zijn e erste seizoen. Dat gebeurt niet als je niet keihard werkt bij Simeone.

30 mei 2016 om 20:15

Ik zeg niet dat dit dé ideale wingbacks zijn, ik vind het alleen een betere (of minder slechtere) optie dan nu.

Carrasco heeft wel het loopvermogen en de wilskracht. Hazard moet worden bijgestaan door Dembélé.

30 mei 2016 om 20:19

Juist. 352 of 532 is als je geen buitenspelers hebt, en laat belgie die nu juist wel hebben.

30 mei 2016 om 20:28

Rodeduivelfan
Er valt absoluut iets voor jouw standpunt te zeggen, en je kan zeker gelijk hebben. Helaas zullen we nooit weten wat het geeft want Wilmots experimenteert nooit. Hij kan beter eens kijken naar Löw of zo.

Ik heb echter liever dat KDB zich niet kapot loopt zodat hij nog fris is in the final third, hij is dé man met de ideëen, ligt aan de basis van zo'n beetje elke actie en elk doelpunt, ik heb liever dat hij fris zit op de momenten waar het er om gaat.

Anders krijg je een situatie zoals in het Bernabeu. Daar liep hij zich te pletter, was de City-speler met het meeste of op 1 na meeste kilometers en je zag dat hij stikkapot zat. Geen enkele dirrbel lukte, hij was ongewoon slordig in de passing, weinig ideëen...

Achterin kunnen ze volgens mij best man op man spelen, ze gaan tenslotte MSN of BBC niet tegenkomen. Dembélé kan ook altijd bijspringen.

30 mei 2016 om 22:21

Nee hoor Domineedirksen, er gaan geen aanvallers of middenvelders afvallen. Carrasco, de Bruyne, Hazard, Lukaku, Benteke, Batshuayi en Origi gaan allemaal mee.

Zelf zei hij inderdaad dat hij amper 2 pure spitsen mee wou nemen maar dat was om de media zand in de ogen te strooien. Hij neemt 3 pure spitsen mee (lukaku, Benteke & Batshuayi) en dan Origi die eigenlijk ook in de spits kan, maar Wilmots ziet hem meer als flankspeler.

Ik vind het een goed uitgebalanceerd elftal, ik denk dat het zeker kan werken, misschien met een ruit op het middenveld (witsel onderdaan, Dembele en Nainggolan een rijtje hoger en de Bruyne bovenaan) maar Wilmots houdt helaas altijd halsstarrig vast aan zijn 4-3-3.

Dat wordt dan nog behoorlijk improviseren voor België op het EK. Ze missen sowieso al goede backs, maar de verdedigers die normaal gesproken als backs spelen, moeten nu centraal in de verdediging spelen omdat andere verdedigers geblesseerd zijn, maar ik moet wel toegeven dat ik bijv. Toby Alderweireld als centrale verdediger echt veel beter vind.

De laatste oefeninterland werd Axel Witsel als rechtsback neergezet, maar zelf hoop ik dat als Witsel een basisplaats krijgt, dat hij als middenvelder speelt en misschien is dit een goede opstelling om mee te spelen (zie opstelling).

Edit:

Cavanda in de opstelling moet Ciman zijn.

Courtois
Cavanda
Alderweireld
Vertonghen
J.Lukaku
Nainggolan
Dembélé
Carrasco
de Bruyne
Hazard
Lukaku
30 mei 2016 om 19:55

Witsel is in principe geen optie meer als rechtsback, dat heeft de bondscoach na de oefeninterland tegen Zwitserland bevestigd. Het was geen succes en hij speelt er ook niet graag.

Alleen, Ciman op RB? Da's mijn 4e keuze na Alderweireld, Meunier en Denayer. Zelfs nog liever Van den Borre

30 mei 2016 om 21:00

Bwah, de Ciman die we in zijn laatste 1,5 seizoen bij Standard zagen was allicht één van de betere verdedigers die we de laatste jaren gezien hebben en in de MLS doet hij het blijkbaar ook heel behoorlijk.

Al is dat allemaal wel in het centrum, als RB heeft Ciman inderdaad absoluut geen goede reputatie.

30 mei 2016 om 22:14

Welja, als rechtsback is het geen hoogvlieger hoor.

Gewoon vol op de aanval zodat je de verdediging niet veel nodig hebt.

30 mei 2016 om 20:12

Zo werkt het niet he.

30 mei 2016 om 20:12

Tja, die kwaliteiten in de voorhoede hebben ze, maar hebben ze dan de vorm. Dit is het belangrijkste als ze het zelfde willen doen als Barcelona. Die scoren ook veel en compenseren daarmee de fouten in de achterhoede worden gemaakt. Maarja in la Liga is het natuurlijk anders als op een EK waar er veel druk op een team staat zoals België. Er wordt toch veel verwacht van de Rode Duivels.

Is nog altijd zo erg niet.
Maar nu mogen er echt wel geen meer afvallen.

We kunnen nog altijd zo starten:

Denayer - Alderweireld - Vertonghen - Lukaku

Dan hebben we nog Vermaelen als degelijke back-up.

30 mei 2016 om 19:39

Wel ja nog niet zo erg?
Als je moet starten met J. Lukaku is toch geen geweldig vooruitzicht

30 mei 2016 om 19:42

Ik vind toch dat Lukaku het niet slecht doet iedere keer hij meedoet.
En sowieso met of zonder Lombaerts, zou ik prefereren voor echt backs.
Het zou pas echt een ramp zijn moest Vertonghen of Alderweireld uitvallen.
Voorlopig nog geen man overboord.

30 mei 2016 om 19:45

Inderdaad Lukaku heeft het zeker niet slecht gedaan de laatste wedstrijden. Ok verdedigend is hij niet top, maar dan moet een middenvelder maar mee dekken. Hij heeft een degelijke voorzet en kan wel een actie langs de flank maken.

30 mei 2016 om 19:48

Waarom denk je dat hij opvalt? Hij mag invallen als de tegenstander reeds vermoeid is en laat dan een paar leuke rushes zien, ja.

In België is hij al genoeg weggespeeld door Refaelov, Dossevi en co. Voor mij pas een optie als we achterstaan en er gescoord moet worden, niet om te starten.

Sowieso, Vertonghen moet op links. Vermaelen is ook een goede optie in het centrum en je kan moeilijk met 2 linksvoetigen in het centrum (Vertonghen-Vermaelen).

Noot: Vertonghen-Alderweireld is voor mijn geen optie want dan moet je met Lukaku en Meunier/denayer op de flanken, wat je links én rechts kwetsbaar maakt.

30 mei 2016 om 19:56

Mja dat is misschien wel waar. Hopelijk start hij volgende wedstrijd. Dan kunnen we zien wat hij echt waard is.

Alderweireld moet echt wel centraal vind ik. Hij is met afstand onze beste verdediger en die moet je niet aan de flank posteren vind ik. We zitten inderdaad met een probleem, maar het is moeilijk voor bijna elk land om op elke positie evenwaardige goede spelers te hebben.

En het probleem met Vermaelen is dat hij elk moment kan uitvallen. Wordt nog puzzelen voor Wilmots, maar ik zou sowieso Alderweireld centraal laten.

30 mei 2016 om 20:13

Dat mag zeker eens, Finland is een goede eerste test, niet direct een topploeg. Ik vind dat Wilmots het voorbije jaar veel en veel te weinig heeft geëxperimenteerd.

Wat maakt het uit als we die onnozele oefenwedstrijden verliezen? Dat we terugzakken naar plaats 5-6 op die ranking? Zo zij het. We leren er tenminste iets uit, en nu weet je niet wat bijv. een 352 zou brengen, of Jordan in de basis, of Kabasele/engels centraal of...
Dit had al lang getest moeten worden zodat we weten wat onze opties zijn en problemen eenvoudig opgelost kunnen worden.

Ik snap dat je Alderweireld centraal wilt. Dat zou ik ook doen. Alleen ben je met Meunier of Denayer dan wel vrij kwetsbaar op rechts, stel je eens voor dat we dan Reus of Ronaldo tegen komen.
Maar goed, we kunnen weinig anders doen, dat klopt.

Vermaelen is inderdaad een wandelend risico op een blessure, we moeten echt bidden dat die heel blijft of we kunnen beter thuisblijven.

Een aderlating, maar zelfs zonder deze 3 hebben ze een verdediging van subtop klasse, en Vertonghen-Alderweireld is natuurlijk gewoon top.

30 mei 2016 om 19:45

Toch wel minstens een kleine ramp, alleszins meer dan een aderlating. Lombaerts is geen spectaculaire voetballer die dingen doet waarvan je mond openvalt maar hij is een defensieve rots. Solide en betrouwbaar. Boyata kan wel gemist worden want Kabasele lijkt me sowieso beter.

Kompany, Lombaerts en Engels geblesseerd, dan mis je centraal achterin veel kwaliteit. En als je daar Vertonghen en Alderweireld neer gaat zetten mis je kwaliteit op de backposities. Zeker Vertonghen blijft volgens mij sowieso op de flank.

Mijn eerste keuze is nu:
Vertonghen-Vermaelen-Alderweireld-Meunier
Andere opties in mijn ogen:
Vertonghen-Vermaelen-Denayer-Alderweireld (ik denk dat Wilmots zo zal spelen)
Vertonghen-Vermaelen-Alderweireld-Denayer
Vertonghen-Vermaelen-Kabasele-Alderweireld
Lukaku-Vertonghen-Vermaelen-Alderweireld (maar 2 linksvoetigen centraal is niet ideaal)

30 mei 2016 om 20:14

Ik zou toch durven gaan voor Vertonghen-Vermaelen-Alderweireld-Denayer! Eventueel Meunier of Ciman. En dan later in de match kan J. Lukaku erin ipv Vermaelen en kan Vertonghen nog centraal waar hij zich duidelijk op z'n best voelt.

30 mei 2016 om 21:27

Is Lukaku niet goed genoeg dan voor op links? Lijkt me een prima voetballer voor achter Hazard toch?

30 mei 2016 om 22:11

Nee, Lukaku is een type Marcelo (maar dan wel 10x minder goed) of Willems. Aangezien Hazard al niet extreem veel meeverdedigt, heb je een defensief sterke back nodig en dat is Lukaku absoluut niet.

Aanvallend brengt hij wel een meerwaarde, hij is razendsnel en heeft een redelijke voorzet, Lukaku is een optie als je bijv. 1-0 achter staat en aanvallende impulsen kunt gebruiken.

30 mei 2016 om 23:31

Oke goed om te weten, alleen waarom zou je het succesvolle centrale duo van de nummer 3 uit de Premier League uit elkaar halen? Als je defensieve zekerheid wil kan je Vermaelen daar ook neerzetten. Ik zou het als voetballiefhebber in ieder geval zonde vinden om die 2 niet naast elkaar te zien.

Dat Boyata ook afhaakt is, en dat zeg ik met het volste respect voor hem, eigenlijk een geluk bij een ongeluk. Op die manier komt Kabasele bij de groep, die als verdediger gewoon een klasse beter is.

Dat Lombaerts verstek moet laten gaan is uiteraard een domper. Zeker omdat er een tweetal weken geleden nog behoorlijk relativerend werd gesproken over zijn blessure. Op zich verandert dit wel weinig aan de basisopstelling. Alderweireld en Vertonghen zijn certitudes, Vermaelen lag in de weegschaal met Lombaerts en is qua niveau zeer gelijkaardig. Mits beide in topvorm heb ik zelfs een lichte voorkeur voor Vermaelen. Het probleem met Thomas is natuurlijk dat die op elk moment zomaar geblesseerd uit kan vallen.

Ik ben nu wel zeer benieuwd wie de vierde man in de verdediging gaat worden. Denayer maakt waarschijnlijk het meeste kans, maar komt die dan centraal of rechts achterin? Of zet Wilmots in op Jordan Lukaku, waardoor Vertonghen en Vermaelen in het centrum spelen? Misschien kan je het wegvallen van Lombaerts zo ook wel wat positief bekijken, aangezien de kans nu wat groter wordt dat Alderweireld centraal komt te staan. Dat is uiteindelijk toch zijn beste plaats. Ik zou alvast opteren voor Denayer-Alderweireld-Vermaelen-Vertonghen met als respectievelijke back-ups Meunier-Ciman-Kabasele-Lukaku.

Forza Kabasele, hij gaat da goed doen. Lombaerts is een aderlating. Geen blessures meer aub.

Een 3-5-2 had al veel eerder uitgetest moeten worden. Op 2 weken voor een groot toernooi een onbekend systeem aanleren lijkt me zeer moeilijk ondanks dat de meeste spelers bij België intelligent zijn. Een verdediging bestaande uit Vertonghen-Vermaelen, Alderweireld, Meunier lijkt me het beste. Alderweireld centraal is belangrijker dan Vertonghen. Met een KdB op rechts die toch naar binnen komt, is een aanvallende rechtsback als Meunier zeker welkom.
Als Wilmots toch die 3-5-2 wilt uitproberen, zou ik kiezen voor de de reeds opgenoemde centrale verdedigers maar met Lukaku en Meunier op de flanken. Centraal middenveld Nainggolan, Witsel en op de 10 Kdb. Hazard (a la Robben zoals op het WK 2014) samen in de spits met Lukaku of Batsman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren