Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Vitesse en Foor zijn al enige tijd akkoord over meerjarig contract’

Laatste update:

Vitesse is al druk bezig met de selectie voor volgend seizoen en zou daarbij weleens uit kunnen komen bij een speler van aartsrivaal NEC. Navarone Foor is namelijk in het bezit van een aflopend contract en is volgens De Gelderlander in beeld om de selectie van de Arnhemmers te komen versterken. De gesprekken tussen beide partijen zouden inmiddels in volle gang zijn.

/

Foor zou daarmee een uiterst gevoelige overstap kunnen maken: de 24-jarige speler doorliep namelijk de jeugdopleiding in Nijmegen en speelde er de afgelopen vijf seizoenen in de hoofdmacht. De vleugelaanvaller, die ook op het middenveld uit de voeten kan, kwam tot nu toe tot 167 wedstrijden en 16 doelpunten in het shirt van NEC. Vitesse schijnt vooral gecharmeerd te zijn van de multi-inzetbaarheid van Foor.

De aanvaller moet bij Vitesse het eventuele gemis opvangen van Renato Ibarra, die toe lijkt aan een nieuwe uitdaging, en Denis Olinik, wiens contract niet wordt verlengd. Nathan, Isaiah Brown, Danilo Pantic, Dominic Solanke en Lewis Baker trekken eveneens waarschijnlijk de deur van het Gelredome achter zich dicht: zij keren in eerste instantie terug naar hun eigenlijke club Chelsea.

sc Heerenveen
Vitesse lijkt overigens niet de enige kaper op de kust voor Foor: sc Heerenveen ziet Joey van den Berg in de zomer vertrekken en is op zoek naar een opvolger. Naast de NEC’er zouden de Friezen ook hun pijlen gericht hebben op Stijn Schaars, zo meldt Voetbal International. De routinier van PSV is aan het einde van het seizoen transfervrij en zal waarschijnlijk uit Eindhoven moeten vertrekken als hij meer aan spelen toe wil komen.

Update 12 mei 10.42 uur - ‘Vitesse en Foor zijn al enige tijd akkoord over meerjarig contract’
Navarone Foor speelt de komende vier seizoenen in het tenue van Vitesse, zo verzekert Omroep Gelderland donderdagmorgen. Volgens de regionale omroep zijn beide partijen al enige tijd rond over een overeenkomst. Er werd echter besloten om de gevoelige deal onder de pet te houden tot na het seizoen, zo klinkt het. Het wachten is op een officieel bericht van de club uit Arnhem. FC Utrecht, sc Heerenveen en Ferencvaros uit Boedapest zouden Foor ook hebben willen halen.

Denk je dat Navarone Foor een goede optie is voor Vitesse?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

prima speler voor vitesse heeft snelheid goed schot goeie techniek

Lijkt me niet slim als speler van het jaar. Dat gaat niet gewaardeerd worden hier in Nijmegen.

11 mei 2016 om 15:47

Dat gaat niemand accepteren. Deze jongen is dan totaal niet meer serieus te nemen. Vergelijkbaar met dat Pietje hier komt keepen nu.

11 mei 2016 om 15:51

Gelukkig hoeft hij het alleen zelf te accepteren en heeft hij verder niks met de supporters te maken. Gewoon een klein stapje hogerop in zijn carriere.

11 mei 2016 om 16:21

Merkte ik bij pothuizen weinig van. Eerst hoop commotie maar al weer snel voorbij

11 mei 2016 om 16:41

Pothuizen is na zijn definitieve overstap naar NEC toch ook alleen maar uitgekotst in Arnhem. Als Foor voor de rest van zijn carrière bij Vitesse blijft spelen zal de Vitesse aanhang hem wel waarderen. In Nijmegen word hij dan echter uitgekotst. Zoals Pothuizen in Arnhem.

12 mei 2016 om 09:41

@ Mmaaxxiimm
wel een verschil aangezien Pothuizen 2x is overgelopen en daarna alsnog geliefd werd in Nijmegen.
eerst van vitesse naar Nec, en daarna weer terug naar vitesse en toen weer naar Nec. en hij wordt nog gewaardeerd daar ook haha

13 mei 2016 om 01:18

Idd pothuizen wordt nog steeds uitgekotst in arnhem

11 mei 2016 om 16:17

En waarom dan niet? Vitesse is gewoon een stap hogerop op dit moment. Maakt dan niet uit of ie speler van het jaar is of iets anders. Ik snap dat je liever niet je beste spelers kwijt raakt en het liefst helemaal niet aan de grote rivaal, maar als je dit niet kunt begrijpen, dan ben je een beetje de weg kwijt.

11 mei 2016 om 16:51

Ik denk dat jij het niet begrijpt! Foor heeft zichzelf altijd als rasechte NEC-er neergezet, die jongen uit de regio opgeleid in de eigen jeugd. Natuurlijk heeft NEC hem deze rol aangemeten maar hij heeft hem geaccepteerd. Dan hoort daar ook bij dat je niet transfervrij naar de aartsrivaal vertrekt. Als we er nou een paar miljoen voor kregen en NEC het geld nodig had dan was het een ander verhaal geweest. Dit is echter niet het geval. Hij heeft genoeg andere gelijkwaardige clubs die hem willen(Utrecht, Heerenveen, Groningen) en hij gaat transfervrij weg. Maak dan de juiste keuze en vervolg je loopbaan bij een van deze clubs in plaats van bij de aartsrivaal van de club die je op dit niveau als voetballer heeft gebracht! Maar ik ga er verder niet vanuit dat hij dit doet dus er is voorlopig niks aan de hand.

11 mei 2016 om 16:57

De clubs die jij hier noemt hebben een salarisplafond van 250.000 euro max. Dat heeft Vitesse niet, stel dat hij daar 4 ton kan verdienen? Sentiment is leuk hoor, maar niet als het bij wijze van spreken 150.000 euro kost.

11 mei 2016 om 18:50

Dus een jongen uit de regio die een stap zet naar een grotere club in de regio. Ooit gedacht dat ie misschien wel Vitesse zou kunnen kiezen omdat ie dan in Nijmegen kan blijven wonen (als een stel idioten hem dat echter niet onmogelijk maakt)?

11 mei 2016 om 19:39

Nee, Nijogeth, je begrijpt het nog altijd niet. Niemand met een NEC hart dient deze overstap te maken. Als je dat niet begrijpt dan begrijp je niet dat voetbal om meer draait dan alleen een stuk leer in een stel touwen schieten. Dan snap je supporterschap en trots niet. Dat kan, maar niet doen alsof ánderen dom zijn en het niet begrijpen.

11 mei 2016 om 20:03

Ach man, wat een onzin. Je hoeft het niet leuk te vinden en je hoeft het niet te begrijpen, maar accepteren moet je maar. Niet iedereen is hetzelfde en blijkbaar geldt dat ook voor mensen met een NEC-hart. Hier in het dorp zijn 2 eersteklassers welke al jaren de grootste rivalen zijn. Echter zijn er regelmatig spelers over en weer gegaan, in de jeugd, maar ook bij de hogere elftallen. Tuurlijk wordt er dan wat geroepen, maar uiteindelijk loopt het allemaal wel los.

11 mei 2016 om 20:16

Dat je de situatie bij jou in het dorp met 2 amateurclubs gaat vergelijken met de rivaliteit tussen NEC en Vitesse bevestigd alleen maar wat de rest al zegt: je begrijpt het gewoon echt niet. Kan je wel van alles gaan roepen maar je bent een buitenstaander in dit geval. En voor buitenstaanders is het moeilijk cq onmogelijk om dit te begrijpen.

Als je een echte NEC'er bent ga je niet naar Vitesse nu. Denk je dat jongens als Cillessen en Nuytinck het ook maar 1 seconde zouden overwegen? No way. Dat zijn namelijk echte clubjongens. Jongens die hun contract verlengen zodat de club een mooi zakcentje kan verdienen.

Ik hoop echt dat het niet waar is of dat Foor het niet doet. Ik zou het voor de NEC-supporters, die Foor altijd gesteund hebben,echt vernederend vinden, die verdienen dat niet. En daarbij ben ik een te grote fan van Foor om hem de grillen van een woedende Nijmeegse massa te gunnen. Dat gaat namelijk echt uit de hand lopen.

11 mei 2016 om 20:23

Nee, je ziet het niet. Ik wil dit niet begrijpen. Hoe kun je nu iemand viseren om het feit dat ie naar een andere voetbalclub gaat? Dan ben je zelf toch geen haar beter? Triest gedrag als je hierom boos kan worden. Zoals gezegd, is het te begrijpen dat je het niet leuk vindt, maar er boos om worden?

11 mei 2016 om 23:53

Jij begrijpt volgens mij niet dat voetbal emoties los kan maken.
Of je komt pas net kijken of snapt niet de rivaliteit tussen n.e.c. en Vitesse

12 mei 2016 om 11:15

En wat als die het wel doet? Hij mag die keuze toch maken. We leven in een vrij land waar je kan gaan en staan waar je wilt. Dat je het als supporter niet leuk vind dat die naar de rivaal gaat oké, maar uiteindelijk is het maar voetbal. Relativeren is ook een vak.

12 mei 2016 om 11:33

Groningen wil Foor niet. Wij hebben betere buitenspelers dan dat (Mahi, Idrissi, Rusnak, Linssen)

12 mei 2016 om 15:14

Dat zal hem zeker onmogelijk gemaakt worden. Dit was de speler die de haar aanwakkerde voor de derby, die altijd zei dat hij de haat jegens vitesse begreep.

Alle moraalriddertjes hier zullen het niet begrijpen maar van mij mag deze judas beide benen breken!!

12 mei 2016 om 16:30

Ik snap heus wel dat emoties los kunnen komen, maar dat mensen zich daar door laten leiden, dat baart mij wel zorgen. Zijn voetbalfans dan misschien toch hetzelfde als die strenggelovigen? Oogkleppen voor en gaan?

12 mei 2016 om 19:20

Je hebt volkomen gelijk.
Ik als Vitesse Supporter zal Foor nimmer en nooit accepteren.
Hij hebt idd een 4 jarige contract getekend,ik was echt geschokt.
Er zal voor en tegenstanders zijn voor hem komst.
Maar ik verzeker je dat Foor het niet lang volhoudt.
Om dat de tegenstanders tegen hem komst,het uit eindelijk gaan winnen.
Buitenstaanders en nep supporters begrijpen echt niet,hoe gevoelig dit aan bijde supporters groepen ligt.
Deze Foor had beter naar Utrecht of Groningen kunnen vertrekken.
Want hem hebzucht naar geld,gaat hem kop kosten.

12 mei 2016 om 19:27

@Nijogeth: ik vind je vergelijking met strenggelovigen doeltreffend. Het baart mij wel zorgen dat een groep mensen niet accepteert dat iedereen zijn of haar eigen keus heeft. In plaats daarvan willen ze datgene wat zij vinden, desnoods met geweld, opdringen bij anderen.

13 mei 2016 om 01:17

nijoheth

Of nog erger, volgens jou mogen de fans dus geen emoties tonen.
Voetbal en emotie hoort bij elkaar.

13 mei 2016 om 01:24

Oh jawel, maar mensen die zich door emoties laten leiden zijn al eeuwen problemen voor de maatschappij. Hierboven wordt wel duidelijk waarom. Als t om voetbal gaat, dan denkt men niet meer normaal na en doet men wat de emoties hen inbrengt.

13 mei 2016 om 04:31

Inderdaad hierboven wordt net gedaan alsof ze Foor gaan vermoorden.

11 mei 2016 om 18:57

Ik vind het grote onzin als supporters daar moeilijk over gaan doen. De speler bepaald en als hij naar Vitesse wil dan moet dat kunnen. Dat de supporters niet meer normaal kunnen nadenken hoeft hij zich niks van aan te trekken. Je bent gewoon niet goed wijs als je spelers gaat verbieden naar een regiogenoot (die je dan als aartsrivaal betiteld) te gaan. Zelfde met Vermeer naar Feyenoord...allemaal prima. Zo gaat het nou eenmaal.

11 mei 2016 om 19:42

Als je dat niet begrijpt, begrijp je niet veel van supporterschap in voetbal. Wat een onzin dat we hier niet iets van zouden mogen vinden. Je zou verwachten dat voetballers nog een grijntje eer en respect hebben. Maar tot nu toe lijkt dit een sensatiebericht.

11 mei 2016 om 20:26

Ik begrijp wel dat het er zo aan toe gaat bij supporters maar dat betekend niet dat ik dat normaal moet vinden. Ik vind dat een speler de keuzevrijheid heeft om voor elke club te kiezen die hij wil. Als hij Vitesse als sportieve en financiele vooruitgang ziet en hij wil in de buurt blijven wonen bijvoorbeeld... wie ben jij (en alle andere supporters) dan om te gaan zeggen dat dat niet mag. Dan heb je in mijn optiek geen respect voor de keuzevrijheid van een speler.

Ik begrijp ook wel dat het supporters niet lekker zit als hij overstap naar een rivaal. Maar kom op... denk er eens heel logisch over na... waar hebben we het over. Volwassen mannen die het een speler kwalijk nemen omdat hij naar een ander cluppie gaat.

12 mei 2016 om 13:44

Spartaajax

Eerlijk gezegd vind ik alles wat je hier zegt nogal overdreven idealistisch.
Er liggen daar in Gelderland nogal diepe sentimenten en grote rivaliteit. Ik snap boze Nijmegenaren in deze prima. Jij doet dat te makkelijk af door te roepen: "denk er eens logisch over na".

Daarbij is er geen Nec'er die hem deze overstap verbiedt, die macht heeft niemand simpelweg en keuzevrijheid is er altijd. Ze uiten alleen hun afkeer, dat is toch ook vrijheid?

12 mei 2016 om 18:15

Dus jij zou het niet raar gevonden hebben als de 2 echt Vitessenaren Nicky Hofs en Theo Janssen bij NEC zouden hebben gevoetbald. Als je een echt NEC of Vitesse hart hebt en altijd die rivaliteit Gevoelt hebt tijdens de derby's dan neem je die stap never nooit. Ik snap de ophef zeker van de kant van NEC. Zelf ben ik echter een trouwe Vitesse supporter en moet wel eerlijk zijn dat ik blij ben met de komst van foor. Al was ik wel ontzettend verbaasd met deze transfer

Natuurlijk een prima speler voor Vitesse, maar ik kan me toch niet voorstellen dat je als ras-NEC'er zo overstapt naar Vitesse. NEC-Vitesse is toch wel een van de meest beladen derby's die we kennen in Nederland en Foor niet de eerste de beste speler van de Nijmegenaren. Op zijn minst opvallend als dit echt gaat gebeuren!

11 mei 2016 om 15:46

Dan moet die ook niet roepen dat hij voor prijzen wil gaan spelen, want dat gaat die bij Vitesse ook niet doen.

Dat zal hem niet in dank worden afgenomen dan, het jeugdexponent dat alles aan NEC te danken heeft

Lijkt me sterk, begrijp dat Vitesse hem wel wil hebben maar kan me niet voorstellen dat Foor deze stap wil maken. Daarmee maakt hij zich in 1 klap de meest gehate speler in Nijmegen. Hij gaat al transfervrij weg wat veel supporters niet fijn vinden maar om dan deze stap te maken..

Kan het me niet voorstellen....

Speler voor Utrecht bii vertrek van rammelaar of eventueel az of voor Twente perfecte opvolger Ziyech

11 mei 2016 om 17:14

Ja want twente is een stap hogerop en biedt meer salaris nu.

11 mei 2016 om 17:25

Dat zeg ik niet maar als Twente zijnde zou je deze jongen wel kunnen benaderen of een feyenoord

11 mei 2016 om 17:38

Waarom denk je dan dat hij naar twente wil? Ik ga toch ook niet zeggen dat hij wel naar De Treffers kan?

Ik persoonlijk als vitesse supporter zou er geen probleem mee hebben als hij deze kant op komt. Prima gozer, heeft zich nooit hatelijk uitgelaten naar vitesse en schijnt bevriend te zijn met jongens die zowel voor vitesse als voor nec zijn! Is toch weer een keer leuk, beetje sensatie!

11 mei 2016 om 16:26

Voor een beetje sensatie moet je inderdaad bij FC Hollywood aan de Maas zijn

12 mei 2016 om 22:39

Aan de Rijn. De Maas gaat niet langs Arnhem.

13 mei 2016 om 20:51

Inderdaad, mijn fout. Zat niet helemaal op te letten denk ik, want dat is wel iets dat ik normaal wel zou weten.

11 mei 2016 om 16:53

Voor Vitesse en NEC "zijn" dat kan natuurlijk niet......

11 mei 2016 om 19:44

Ik neem aan dat hij bedoelt dat hij zowel vrienden heeft die voor Vitesse zijn, als vrienden die voor NEC zijn. Los daarvan mag ik hopen dat hij het niet doet. Zou echt af doen aan hem als persoon.

Foor moet het eventuele gemis van Ibarra opvangen? Welk gemis. Ibarra is juist een speler waarvan elke cent die je aan hem uitgeeft, er 1 teveel is. Foor daarentegen is wel een speler die elke club in Nederland kan gebruiken. Bij Ajax en psv zou hij misschien geen basisplaats hebben maar, wel genoeg minuten kunnen maken bij blessures, schorsingen en op momenten dat de beoogde basisspeler rust kan gebruiken. Bij elke andere club zou hij moeiteloos in de basis kunnen staan. Maar, of Foor naar Vitesse wilt betwijfel ik. Heeft regelmatig aangegeven dat NEC zijn club is

Ik gun deze jongen best een stap hoor, maar dit gaan we niet pikken... Echt een jongen van onze club, niet zomaar een of andere onbekende. Kan het me ook niet voorstellen.

Ach wat maakt het tegenwoordig uit. Vermeer is ook overgestapt van Ajax naar Feyenoord. Vroeger was er ook al zo een transfer van een speler van nec naar Vitesse...so what er zijn ergere dingen op de wereld maar de gevolgen zullen ze wel merken als de derby er weer aan komt. Als het doorgaat dan hoop ik dat de supporters het gewoon laten gebeuren en niet zijn prive leven lopen te vergallen dat zou het toppunt zijn. Iedereen deed zijn beklag over de supporter van Ajax toen hij de pop ophing in de arena en de beroemde dartfanaat. Toen was ook iedereen tegen die figuren dus laat je dan nu ook van je beste kant zien en iemand die transfer gunnen die hij(misschien) maakt.

11 mei 2016 om 17:16

Haha ' er zijn ergere dingen in de wereld' grootste kulargument allertijden. En ik snap ook niet dat je de vergelijking met de pop maakt. Zeggen wij dat wij foor dood willen hebben?

Moet zeggen dat Foor altijd een van mijn favoriete Nec'ers is geweest. Hardwerkende, fijne voetballer waar het plezier vanaf straalt. Maar om als speler de club waar je de hele jeugdopleiding doorlopen hebt en best wat aan te danken hebt transfervrij te verlaten voor de aartsrivaal..... Zeer onverstandig. Dan breekt hier echt de hel los. Want ondanks dat Foor zichzelf dan echt vogelvrij verklaart gun ik Foor die heise niet, want met de Nijmeegse emoties kan dit echt lelijk worden. Heel lelijk.

11 mei 2016 om 17:07

Verder in de Eredivisie is er interesse van Utrecht en Heerenveen, ook is er interesse van Fenercvaros. Zal dan toch als Foor zijnde eerder kiezen voor Utrecht of Heerenveen.

11 mei 2016 om 18:51

In financieel opzicht zijn clubs als Heerenveen, Groningen en zelfs Utrecht niet gelijkwaardig aan Vitesse. Ik denk dat hij liever 150,000 euro per jaar meer verdient dan dat hij aan een paar supporters zal denken, die betalen immers zijn hypotheek ook niet.

11 mei 2016 om 22:29

Andere kant, Pothuizen heeft het 2x geflikt en die is ook in genade aangenomen. Een Wisgerhof(jeugdproduct Vitesse) Latuheru, AX,van Beukering hebben die stap ook gemaakt en hebben/hadden jullie hartje ook veroverd. Ik snap dat het klote is, maar heb vaak vernomem dat hij Vitesse een warm hart toedraagt. Het schijnt dat het echt heel serieus is en dat ze er al bijna uit zijn. Nogmaals ik snap je gevoelens, een Hofs,Janssen zou het niet doen, Cillessen of vn Eijden ook niet, maar dat zijn dan ook echt clubjongens. Foor waarschijnlijk niet.

Hahah hier geloof ik niks van. Als dit zo is verlies ik echt al mn respect voor hem. Dat je zoveel mensen wilt teleurstellen om zo een klein stapje te maken. Heel gek bericht.

11 mei 2016 om 17:22

Nou we moeten wel realistisch zijn. Vitesse is in bijna alle opzichten groter dan NEC. Een klein stapje is het dus niet. Als er geen sentimenten zouden zijn tussen deze clubs was het een volkomen logische stap geweest. Maar die zijn er wel en om die reden kan ik ook niet geloven dat hij deze stap gaat maken. Zeker gezien de andere clubs die hem willen.

11 mei 2016 om 17:42

Klopt, ik bedoel meer dat het nauwelijks een stap hoger is naar vitesse dan naar groningen, heerenveen, utrecht. Hij kan denk ik ook wel hoger aan, AZ. Dus waarom van deze clubs kiezen voor Vitesse, er van uitgaande dat minimaal 1 van deze clubs hem ook heeft benaderd?

11 mei 2016 om 18:52

Vitesse heeft een veel hoger salaris plafond dan de andere clubs van plaats 5 t/m 10.

Je kunt het als NEC'er gewoon niet geloven, zou wachten tot de play offs zijn geweest en kijken of ik naar de ploeg die die gewonnen heeft de stap kan gaan maken. Mooi n paar wedstrijden Europees spelen

Een aantal van zijn vrienden zijn voor Vitesse maar het zou desondanks wel een opvallende overstap zijn. Waarom is hij overigens transfervrij? Wilde hij zijn contract niet verlengen om makkelijker hogerop te komen?

Ik vond het gerucht rondom die keeper van Nec naar Vitesse (als tweede keeper) een stuk logischer, die heeft immers nauwelijks binding met Nec. (i.t.t. Foor). Benieuwd of Velthuizen vervolgens de omgekeerde weg gaat bewandelen, het zou me niks verbazen.

11 mei 2016 om 17:37

Jones gaat dus echt niet als 34-jarige speler bij Vitesse op de bank zitten als ie bij NEC(en nog wat andere clubs) gewoon kan keepen. Waarschijnlijk gewoon een wild gerucht, denk namelijk dat Jones terug richting de UK wil en anders bij NEC blijft.

Zouden goede transfers zijn voor Heerenveen! Middenveld met Schaars, Thern en Foor is erg goed. Dan een verdediging met Marzo, St.Juste, Forren en Voest. En voorin met Zeneli, nieuwe spits (Achabar?) en Larsson.

11 mei 2016 om 17:31

Waarom Voest ? Zou al blij zijn dat hij een jaar fit blijft. Zet daar maar gewoon Cavlan of Bijker neer. En zie je Otigba ook vertrekken ?
Als spits zou ik echt niet voor Achabar kiezen, wordt niks voor niks al jaren als back up gebruikt in Rotterdam. Ik zou dan voor een zweed uit de hoge hoed kiezen of Tighouini (??) Van Telstar.

11 mei 2016 om 18:35

Schaars gaat naar Vitesse. Dat kan ik je al vertellen. Dit heeft met zijn nieuwe woning (dichtbij Arnhem) en familie te maken.

Naffie kan tekengeld krijgen en dat is bij Vitesse meer dan bij Utrecht of Heerenveen. En hij komt uit Elst tussen Arnhem en Nijmegen, hij wil bij zijn familie in de buurt zitten. Ik snap het wel

Ik snap de sentimenten die er spelen, maar ik gun Foor de stap naar Vitesse. Hij zal fors meer gaan verdienen en grotere kans om europees te spelen. De hatelijke reacties zal hij dan vpor lief moeten nemen.

11 mei 2016 om 18:25

Foor zal zich vooral moeten afvragen of een overstap naar Vitesse het op de ziel trappen van de supporters van de club waar hij 15 jaar gespeeld heeft waard is, net als alle onrust en zeer vervelende dingen die er ongetwijfeld bij komen kijken, terwijl hij vrij geruisloos naar een Heerenveen, Utrecht of Groningen kan gaan.

Maar op de een of andere manier zie ik dit niet 1,2,3 gebeuren. Maar of dat gebaseerd is op hoop of op ratio durf ik niet te zeggen. Foor zou zichzelf wel een beetje afkraken als hij als 'een kind van NEC'zoals hij zelf zegt) naar Vitesse gaat.

11 mei 2016 om 19:42

Ik ben het met je eens. Uiteindelijk gaat het echter wel om zijn werk. Als de sportieve uitdaging en het financiele aspect bij Vitesse het beste is, dan denk ik dat hij daarvoor kiest. Ik werk zelf nu acht jaar bij dezelfde verzekeraar. Als de grootste concurrent mij het dubbele salaris biedt en betere vooruitzichten, dan ben ik ook weg. Al zal ik daarmee natuurlijk tegen wat zere benen aanschoppe n. Nu is er bij voetbal wel het feit dat er ook supporters zijn. Hij zal dus inderdaad de afweging moeten maken.

11 mei 2016 om 19:53

De grootste concurrent van jouw verzekeraar heeft niet duizenden supporters die hun leven lang met hart en ziel juichen voor hun succes. Dat lijkt me niet te vergelijken. Zie je de kranten koppen al; "overstap Ktb84 naar Univé zorgt voor ontsteltenis in Lutjebroek".

11 mei 2016 om 20:19

In zekere zin is het te vergelijken dat het allemaal om het werk gaat wat je doet. Je werk wil je zo goed mogelijk doen er zo goed mogelijk in worden. Daarnaast probeer je (althans ik dan) een leuk bedrag bij elkaar te sprokkelen om later van te kunnen genieten of om je kinderen/familie niets te kort te laten komen. Ik snap heus wel dat een overstap van mij naar de concurrent minder gevoelig ligt, maar de essentie is hetzelfde. Uiteraard zal Foor moeten dealen met negatieve uitlatingen (en dan bedoel ik geen pop zoals bij Vermeer) die horen bij deze overstap. Maar als het voor hem de beste stap is op dit moment, dan zou ik (persoonlijk) hem maken. Daarbij moet gezegd worden dat ik helemaal geen fanatieke supporter ben van een voetbalclub. Ik ben voor Feyenoord, maar als Kongolo volgende week de stap maakt naar Ajax omdat hij daar meer perapectief ziet, dan gun ik hem dat. Ik kijk daar gewoon anders naar.

ibarra had een goede TD gewoon voor paar miljoen kunnen verkopen, maarja wij hebben Mo zonder contacten en zonder enige kunde hierin, dus loopt de zoveelste speler gratis de deur uit !!!

Onderhandelingen schijnen al een week of twee gaande te zijn dus dit kan best wel eens de waarheid worden, en ik begrijp dat dit over de Waal als verraad zal worden gezien en lijkt me het inderdaad verstandig om te verhuizen naar Elst of nog meer richting Arnhem als dit gebeurt, ik zelf heb als Vitessesuporter er geen enkele moeite mee want hij komt op mij niet over als een haatdragend persoon die erg bezig is met die rivaliteit zoals b.v Lelijke bessie of vroeger Pothuizen.

Foor weet zelf wat hij moet doen. Heeft best in overweging dat hijnevt naar een aartsrivaal gaat en dat dit onbegrip bij sommigen supporters van NEC ligt. Zal gevoelig zijn maar ja dit hoort ook bij het leven.
Ben benieuwd , vind het een goede voetballer eni is welkom bij onze mooie club

Dat hij deze stap überhaupt overweegt is al enorm pijnlijk voor de Nijmeegse fans. De keren dat ik hem aan het werk heb gezien vond ik hem niets bijzonders, dus ik zou niet direct enthousiast worden van deze transfer.

Laten we hopen dat dit een dom gerust is van een sensatiebeluste NEC-watcher bij de Gelderlander die alleen uit is op aandacht.

Een goede en sympathieke speler die wat extra's kan brengen. Als deze deal door gaat zou dit in ieder geval een goede eerste stap zijn naar een beter 11tal dan afgelopen seizoen. Van harte welkom in Arnhem!

Ik ken Navarone uit mijn jeugd (ben nog net geen familie) en heb zijn ontwikkeling altijd met grote interesse gevolgd.

Ik ben blij dat hij voor NEC speelt en dit seizoen een van de beteren is. Desondanks weet ik ook waar zijn hart echt ligt, qua clubliefde. Ook al is de overstap gewaagd en valt het niet goed bij 99% van de aanhang, ik gun Navarone dit. Hij heeft NEC veel gebracht en vice versa.

Wie had dat vroeger ooit gedacht... Van samen op een voetbalveld staan naar juichen als Naffie scoort!

11 mei 2016 om 22:22

Foor is zijn hele leven al Vitesse supporter of wat probeer je duidelijk te maken?

12 mei 2016 om 11:16

Niet dat ik Foor verder persoonlijk ken, dus geen idee.
Maar er spelen in de jeugd van Nec natuurlijk verschillende jongens die gewoon voor Vitesse zijn maar door Nec zijn gescout. Andersom geldt natuurlijk precies hetzelfde.
Zo kan ik me nog een keer herinneren dat een Vitesse-jeugdspeler ooit op Social Media ontzettend blij was toen Vitesse van Ajax verloor. Het is welliswaar geen Nec, maar zo zie je maar dat een jeugdspeler niet altijd fan is van de desbetreffende club waar hij speelt.

12 mei 2016 om 14:10

Foor is inderdaad van huis uit een Vitesse supporter, maar kreeg een kans bij de rivaal. Een grote groep van zijn vrienden zit dan ook vast op de zuid tribune.

12 mei 2016 om 20:07

Navarone was altijd al foor Vitesse

de overstap zou in hhet begin gevoelig liggen, maar als hij vervolgens na vitesse weer terug zou keren bij NEC zou hij daar weer met open armen worden ontvangen. kijk naar Pothuizen die heeft de overstap gemaakt van Vitesse naar NEC toen weer terug naar vitesse en toen weer naar NEC en is daar in Nijmegen desondanks ook nog steeds geliefd!

Wat bezielt Vitesse !!
Wat bezielt Foor !!

Foor is een goede voetballer, gedreven en technisch, dat staat buiten kijf. Maar hij is voor mij vooral een NEC-man. Waarom ga je dan naar de grote rivaal toe ?
Ik snap dat Vitesse vanwege de financiën naar gratis spelers kijkt, en dan kun je bij Foor uitkomen. Maar hij is wel een NEC-er ! En speelt ook op de positie van Vako. Dus die willen ze nu gaan verkopen ?

Ik weet niet of dit een wijs besluit is. Pruimt het publiek hem bij ons als het even tegenzit ? En hoe gaat zijn omgeving en de supporters aan de Waal op hem reageren....

12 mei 2016 om 11:21

Vako zal wel weg gaan, daarnaast kan Foor ook goed op de linksbuiten plaats. Vako weg, en Foor op 10 zie ik nog het liefste. Vako wil niet meer en denkt zelf aan een stap hoger, geef hem geen ongelijk. Voetbalt al 4 jaar in het 1e. Ik heb vaker gehoord dat Foor Vitessesupporter is. Hij kan wel 15 jaar voor NEC voetballen, maar het getuigd in mijn optiek echt van lef dat hij dit durft. Voor mij ben je dan een held. Ook is het gewoon een versterking.

12 mei 2016 om 11:24

Vako zal wel een keer gaan ja. Ik weet niet of nu het uitgewezen moment is, gezien zijn mindere seizoen, maar het zal wel gebeuren. Misschien als Bosz aangesteld wordt in Amsterdam dat hij hem wel meeneemt. Gezien zijn huidige vorm zou ik dat niet erg vinden. Als hij zijn niveau van vorig seizoen weer aan kan tikken zou dat een heel ander verhaal worden.

Wat betreft Foor: Ik denk dat hij in Arnhem wel gepruimd gaat worden joh. Dan moet hij natuurlijk wel gewoon zijn niveau halen dat hij normaal heeft. Als hij zoveel fouten maakt als v/d Werff, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal. Ben benieuwd overigens of hij nog naar buiten brengt dat hij eigenlijk voor Vitesse heeft, zoals Jdfs hierboven stelt (als hij gelijk heeft). In dat geval zou hij meteen enorm veel crediet in Arnhem opbouwen.

In Nijmegen zal het een ander verhaal zijn. Ik zou als ik hem was alvast maar twee bewakers voor de deur zetten. In Nijmegen zijn ze over het algemeen wel wat feller wat dat betreft dan in Arnhem.

12 mei 2016 om 11:49

@vitessa1

Ik begrijp een evt vertrek van Vako wel. Hoe jammer ik het ook vind, hij blijft een geweldige speler. Was dit seizoen beduidend minder, maar dat was zeker de 2 seizoenshelft iedereen bij ons.

Wat Foor betreft, als hij nu 'uit de kast' komt dat hij eigenlijk Vitesse-supporter is, zegt dat ook wel iets over hem dat hij eerst 15 jaar bij de rivaal zit....

En eens, als hij direct presteert bij Vitesse, dan vergeef het publiek zijn verleden, Maar je weet ook, als het tegen zit, dan krijgt hij dat wel voor z'n voeten geworpen...

Maar goed, we wachten maar af !

12 mei 2016 om 11:56

Nouja, als je als jongetje van 9 geen aanbod zou krijgen van Vitesse (als Vitesse-fan), maar wel van Nec, dan is het niet vreemd dat je daar op ingaat. Het is natuurlijk wel een mogelijkheid om dichtbij huis te spelen en je krijgt een kans als profvoetballer. Als Vitesse dan in die 15 jaar nooit langskomt om je op te pikken, dan blijf je bij Nec. Het zou natuurlijk best kunnen, maar zoals je zegt.. we wachten af.

Ik ga helemaal stuk hier.
Na 15 jaar Nec overstappen naar de aartsrivaal, terwijl hij ook naar Utrecht of Heerenveen kan.
Ongekend.

12 mei 2016 om 11:21

Wie zegt dat hij naar Utrecht of Heerenveen kan? Wie zegt dat hij daar een concreet aanbod heeft gehad? Foor kiest nu gewoon voor een zak geld, echt een flinke stap omhoog is het niet (wat die wel ambieerde). En hij heeft schijnbaar net zoveel liefde voor NEC als Van Beukering voor Vitesse had. Verder een prima clubspeler (levert strijd, is creatief), maar geen topper. Als Vitesse echt wil aanhaken met de top kom je niet uit bij spelers als Foor, hoe jammer ik het ook vind dat die weg/ naar Vitesse gaat.

12 mei 2016 om 11:32

Nouja, dat werd op Voetbalzone eerder gemeld. Ik heb verder ook geen idee of het waar is. Je zou natuurlijk wel kunnen stellen dat voor een transfervrije speler als Foor altijd wel interesse is.

Vitesse zal niet aanhaken bij de top, dat is de ambitie ook niet meer. In de tijd van Jordania was dit best een reële ambitie, aangezien er toen gewoon met 30 miljoen in één seizoen werd gesmeten. Nu ambieert men echter om in de toekomst zwarte cijfers te schrijven, waardoor wij het ook van transfervrije jongens moeten hebben. Vitesse moet gewoon als doel hebben om altijd in de subtop te spelen, veel hoger lijkt me niet haalbaar.

Foor zelf zal best een stukje meer gaan verdienen hier, maar de tijden dat iedereen hier 700.000/800.000 verdient zijn voorbij. De stap van Nec naar Vitesse is verder ook niet enorm groot en dus zeker geen flinke stap. Ik kan me daarom alleen voorstellen dat je zo'n stap maakt als je in het geheim voor Vitesse bent, anders weet ik het ook niet.,

12 mei 2016 om 11:46

Vitesse wil spelen voor de top5, heb er vertrouwen in dat het volgend jaar ook weer gaat gebeuren. Was Bosz gebleven, waten we gewoon 3e geworden. We speelde toen eeer heel goed, en sloten thuis af met een 5-1 overwinning op Twente. Thuis verloren we sowieso niet vaak, na de winter onder Maas hebben we bv tegen Zwolle, Excelcior,Willem2, Utrecht, Ado, Feyenoord, PSV, en Heracles niet gewonnen. Om precies te zijn 4 punten van de 24, tel er eens 10 punten op, wat heel logisch was geweest dan zou de wereld er heel anders uitzien. Dan heb ik het alleen over de thuiswedstrijden. Uit was het net zo dramatisch. Maas heeft vitesse alles afgenomen. Maar kwaliteit hebben we, nig steeds(vind ik) kwaliteit van dr eerste 6 ploegen. Als Vitesse een Schaars, Foor bv kan overnemen, en er een goede spits en linksbuiten komt heb je gewoon weer een fantastisch elftal.

goede aankoop, er gaan zoveel Arnhemse jongens naar NEC en anders om als je al kijkt bij de graafschap spelen meer jongens uit Arnhem als uit de hele Achterhoek. Waar maken we ons druk om. Jongen uit de regio. Trapt die er 2 in tegen NEC ligt iedereen aan zijn voeten bij Vitesse. Succes op de linkerflank beter als olynick. Wij supporters zien het zo als aartsrivaal. De mensen om beide clubs heen hebben dat gevoel totaal niet. al wilt men wel dat er gewonnen word tijdens een derby

12 mei 2016 om 12:26

Hoe zou jij het vinden als een speler die al vanaf kinds af aan bij je club speelt, er door opgeleid is, alle kansen gekregen heeft die die wou, en dan transfervrij overstapt naar de aartsrivaal?

12 mei 2016 om 12:30

als hij zich kan verbeteren, wens je hem succes. het is een tijd van komen en een tijd van gaan. Zelfde bij de concurrent een betere baan kunnen krijgen met de beste voorwaarde. Laat jij deze schieten...

12 mei 2016 om 12:34

Je hebt bij bedrijven niet echt een aartsrivaal, daar heb je meer concurrenten, en ook bij bedrijven wordt er raar naar je gekeken als je opeens naar de concurrent gaat. Maar bij voetbal komen er meer emoties los en dit valt gewoon niet goed te praten. Tis gewoon een vuile Nsb'er

12 mei 2016 om 13:12

Als je het bedrijfsleven gaat vergelijken met de voetbalwereld dan ken of begrijp je het voetbalwereldje dus echt niet. Zijn echt 2 verschillende werelden. Om maar eens een voorbeeld te noemen: een bedrijf heeft geen duizenden supporters die de club steunen uit liefde. En in het bedrijfsleven speelt het geen rol of 11 spelers op een grasveld wel of niet presteren. Oftewel de factor emotie speelt in het voetbalwereldje al een (veel) grotere rol dan in het bedrijfsleven.

Jammer, had hem graag naar Utrecht zien komen. Utrecht heeft ook nog de kans volgend seizoen EL te spelen? Zal voor hem toch ook een mooi platform zijn.

Pfff, ik kan het nog steeds niet geloven. Onvoorstelbaar. Een jongen die hier sinds z'n 9e zit, veel/zoniet alles aan NEC te danken heeft maakt de overstap naar de aartsrivaal. En dat ook nog transfervrij. Auw. Heel erg auw.

Persoonlijk was Foor altijd een van mijn favoriete spelers. Creatieve, hardwerkende en vrolijke voetballer. Daarom heb ik nooit gedacht echt boos op hem te kunnen worden. Zelfs gisteren gunde ik hem de grillen van een woedende Nijmeegse massa niet. Maar zaken liggen nu echt anders. Ik vind het voor de NEC-supporters echt vernederend dat een jongen die hier 15 jaar speelt en zich altijd neergezet heeft als kind van de club transfervrij naar de aartsrivaal gaat.

Dat komt aan hoor. Dit gaat dan ook helemaal uit de hand lopen. Bedreigingen, vernielingen etc. Het Nijmeegs publiek zoals ik het ken heeft meerdere kenmerken. Het is erg kritisch, maar het is ergens ook trots. En die trots wordt nu keihard gekrenkt. En dat gaat gewoon gevolgen hebben. Ondankbare taak voor mensen als Van Ingen en Leiwakabessy om zich daar voor te gooien. Mijn tip: gooi je er maar niet voor.

Nu krijgt NEC vaak de kritiek dat het veel op buitenlanders mikt. Maar als ik buitenlandse jongens zoals Golla, Dumic, Kane en Alireza zie strijden voor mijn cluppie dan vind ik dat echt geweldig. Ik denk bijvoorbeeld ook dat trotse en eervolle Balkanjongens zoals Golla en Dumic nooit van NEC naar Vitesse zouden gaan. Idem voor Alireza. Die hebben gvd meer respect en clubgevoel dan zo'n schandvlek die hier 15 jaar speelt. Komt ook nog bij dat de 3 personen wiens acties/gedrag de afgelopen jaren mij i.i.g. het meest tegen de borst stuiten allemaal Nederlanders zijn( Foor, Faber en Zeefuik). Je gaat bijna zeggen dat je met buitenlanders beter af bent. Meer eergevoel. Maar dat zou een overhaaste generalisatie zijn.

12 mei 2016 om 11:54

Ik ben het meestal niet met je eens....
Dit keer wel ! Ik begrijp je gevoel volkomen. Ik vind het een zeer rare transfer....

12 mei 2016 om 11:57

Stel je niet zo aan joh. Die gasten zijn allemaal passanten er lopen nergens meer jongens met clubgevoel. Dit weet je. Neuer vertrekt van Schalke naar Bayern, Vermeer van Ajax naar Feyenoord en nu dus ook Foor van NEC naar Vitesse.

Voor ons trouwens een prima speler. Iemand met een langdurig contract is sowieso altijd al beter als een huurling wat mij betreft.

12 mei 2016 om 12:12

Jij hebt makkelijk praten, jij bent zojuist niet als supporter gevoelsmatig ontzettend in de steek gelaten door een zelfbenoemd 'kind van de club'. Ben benieuwd hoe jij het zal vinden als(en ik weet dat het niet reëel is, puur hypothetisch) een speler als Van Ginkel, Room, Propper of Diks, een jeugdproduct van Papendal die als een 9-jarig jochie binnenkomt, zijn contract uitdient en transfervrij overstapt naar Nec.. Benieuwd of je dan ook zo reageert. Vraag stellen is hem beantwoorden denk ik.

En verder zijn de voorbeelden die je aanhaalt ook niet echt helemaal vergelijkbaar. Zo zal een transfer van Neuer van Schalke naar Bayern best gevoelig liggen, maar zover ik weet is Dortmund nog steeds de echte aartsrivaal van Schalke. En Vermeer zat op de bank bij Ajax. Die wou vooral spelen. Misschien niet handig, maar ik zou het begrijpen als een speler van NEC naar Vitesse gaat als het betekent dat hij bij Vitesse kan spelen i.p.v. bij NEC op de bank kan zetten(weer puur hypothetisch). En daarbij hebben Neuer en Vermeer hun clubs ook nog een transfersom gegund.

12 mei 2016 om 14:47

@keizerstad1994
Ik begrijp je gevoel helemaal. Het hypothetische voorbeeld dat je schetst zou erg pijnlijk zijn. Ik moet er niet aan denken, dus dat dit pijn doet snap ik helemaal.

De manier waarop Foor dan bij ons gebracht wordt is wel belangrijk, maar met een overgang als dit staat hij direct met 1-0 voor, want hij laat de rivaal wel heel hard in de steek. Dit zou een ongekende streek zijn, waar Vitesse aan de goede zijde staat en Nec aan de verkeerde.

Mocht dit waar zijn dan wens ik je sterkte. Ik begrijp dat dit als een dolksteek in je rug moet voelen, zou andersom net zo zijn. Je zult wel begrijpen dat ik als Vitesse supporter natuurlijk niks anders kan dan jullie ermee te pesten. Dat gaat pas gebeuren als dit officieel bekend gemaakt wordt en het rond blijkt te zijn.

12 mei 2016 om 15:35

Hahaha gast grow up joh. Je voelt je ontzettend in de steek gelaten. Het enige wat ik daarop kan zeggen is dat het in de hedendaagse voetballerij nou eenmaal zo werkt. Deal with it zou ik zeggen.

Verder gunt Foor NEC die transfersom waarschijnlijk ook wel maar dan had NEC hem anderhalf jaar terug langer moeten vastleggen. Dan was die nu niet voor niks uit Nijmegen vertrokken.

En voor Breathe; een doodsteek in de rug ja? Het is het voetbal van dit moment. Er zijn overigens veel ergere dingen dan een jongen van 24 die z'n club verlaat om naar een rivaal te gaan.

12 mei 2016 om 19:49

Dus moeten we het maar accepteren? Spelers met clubliefde zijn geweldig, kijk alleen wat Totti met Roma doet. Als je zo iemand ziet overstappen naar niet de top, niet het buitenland maar gewoon naar de grootste rivaal en dat terwijl hij niet wilde verlengen is dat gewoon een enorme naaistreek. Klaar.

12 mei 2016 om 20:26

@D-F-J: je mag je genaaid voelen, maar uiteindelijk zul je het moeten accepteren. Hoe zuur dat ook is.

12 mei 2016 om 20:30

Ja weet ik, maar dan moeten we het toch niet zomaar goed vinden?

12 mei 2016 om 20:45

@D-F-J: nee hoor, je hoeft het niet goed te vinden. En ik zou het zelfs waarderen als je bij de volgende gelderse derby een ludiek spandoek ophangt ;-)

13 mei 2016 om 21:04

Dat is wel de manier om je onvrede te laten zien. Er hing al een spandoek met 'navarone Super Bedankt' bij de goffert. Lees vooral de eerste letter van elk woord.

15 mei 2016 om 10:03

@D-F-J: Wat ik wel jammer vind (en daar kun jij niks aan doen hoor), is dat gelijk de vergelijking gemaakt wordt met een Nsb'er. Als iemand één seconde nadenkt over wat Nsb'er deden, namelijk families verraden die joden schuilhielden waardoor de families en de joden in een concentratiekamp werden afgeslacht, dan maak je de vergelijking niet. Ok, Navarone is naar de aartsrivaal overgestapt. Laten we het wel in perspectief plaatsen. Je zou je ouders maar verloren zijn in de tweede wereldoorlog door verraad van een Nsb'er en je kijkt dan nu naar zo'n spandoek. Je zou zeggen dat er toch leukere manieren zijn om je onvrede te uiten.

12 mei 2016 om 12:45

Dus al die Arnhemse jongens die bij NEC voetballen en bij de graafschap zou ik als Arnhemmer vernederend moeten voelen. Schei toch eens uit. Die jongens proberen de top te bereiken en zich te verbeteren. dan maakt het toch niet uit waar ze voetballen als ze het maar halen, Er zijn er maar weinig van hen die de top halen. Wij hebben al jaren 2 Nijmeegse Keepers. 1 speelt voor curaçao toch als Nijmegenaar om trots op te zijn als hij het WK mocht halen. Ja het liefst houd je ze in je eigen stad en bij je eigen club. Helaas het is niet anders. Gregor Breinburg,Jay-Roy Grot zijn Arnhemmers, doe jij er minder om juichen

Nijmeegse en Arnhemse jeugdspelers vormen samen Gelderland Knights zo kan het ook

12 mei 2016 om 12:58

Lezen. Het gaat er niet om dat jeugdspelers uit Arnhem naar NEC gaan of andersom. Het gaat niet om geboren Arnhemmers die bij NEC spelen of andersom. Daar heb ik totaal geen probleem mee. Je noemt bijvoorbeeld een Jay-Roy Grot, dat vind ik persoonlijk, ondanks dat ie pas net 18 is, echt een geweldenaar in de dop. Ben daar nu al fan van. En is inderdaad in Arnhem geboren. Daar zit zoals ik al zei het pijnpunt niet.

Het gaat om een jongen die 15 jaar bij NEC zit, alles aan de club te danken heeft, zichzelf neerzet als kind van de club en in een supportersblad populair gaat doen met uitspraken dat ie niet naar Vitesse zal gaan transfervrij naar Vitesse vertrekt. Dat valt gewoon zwaar.

En zoals ik al eerder zei, als Vitesse-supporter heb je makkelijk praten.

Het lijkt alsof heel veel niet NEC en Vitesse-supporters denken dat we Foor verbieden om de overstap te maken. Persoonlijk snap ik Vitesse wel. Het is een dynamische speler die zich afgelopen seizoen echt heeft bewezen in de Eredivisie en hij is transfervrij. In de ogen van Foor snap ik het enigszins ook wel. Meer salaris, betere faciliteiten (papendal is nu eenmaal meer een topsportcomplex, dan De Eendracht) en hij kan in de regio blijven wonen. Echter ik snap de supporters ook wel. Ikzelf zou, als ik het talent had, niet kiezen voor een transfervrij overstap naar de aartsrivaal. Nogmaals, Foor is vrij om te gaan en staan waar hij wilt, maar een overstap naar de rivaal (nota bene transfervrij) ligt nou eenmaal gevoelig.

Ik gun Foor in ieder geval een mooie carriere en stiekem hoop ik dat hij 'maar' 1 seizoen in Arnhem zult spelen, omdat je in 2017 weer een stap hogerop maakt.

Wat een ongelofelijke Judas,,, echt niet te geloven dit. Jaren opgeleid door de club, gedebuteerd en alle kansen gekregen die er zijn, en dan flikt die dit? Echt niet te begrijpen. Judas

Als dit echt waarheid wordt dan lach ik me helemaal stuk. Niet alleen een goede speler voor ons, maar ook nog eens transfervrij. Daarnaast ook nog eens voor een langdurig contract. Verder kan ik mij haast geen langere neus richting de rivaal bedenken dan dit. Win-Win-Win-Win voor ons denk ik zo. Mo had ik niet hiertoe in staat gedacht. Zou toch een stunt wezen.

Verder kan ik mij ook helemaal niet herinneren dat hij negatief of iets over Vitesse is geweest of overdreven uitbundig was tijdens de derby's. Iemand die hier meer van weet? Ik ken genoeg nec spelers die ik als Vitesse supporter zijnde echt niet in het geelzwart wil zien. Foor staat nog niet op dat lijstje merk ik aan mijn gevoel.

12 mei 2016 om 12:47

Ik ben het helemaal met je eens....had zo je tekst kunnen kopiëren! Niet om te jennen ofzo maar blijkbaar is Vitesse toch de club hier in gelderland, want er worden een aantal voorbeelden gegeven hierboven over hoe het zou zijn als spelers van Vitesse de omgekeerde weg bewandelen. Dat is tot op heden niet gebeurd. Alleen een latuhera die een stapje terug deed en een van beukering die simpelweg niet aan de bak bij ons. Maar ik snap de frustraties in Nijmegen wel hoor, maar als het echt gaat gebeuren is Foor geen ras Nec er anders doe je dit niet!

12 mei 2016 om 13:09

Volgens mij is Peter Wisgerhof ook een product van de Vitesse opleiding.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat Foor hiermee hoopt te bereiken.
Clubs als Utrecht en Heerenveen zijn kwalitatief gelijkwaardig.
Dan ga ik er van uit dat het het om de centen gaat.
Ook wel begrijpelijk, want zeg maar eens nee als je twee keer zoveel kunt gaan verdienen.

Het was wel netter geweest als NEC financieel ook beter zou worden van deze transfer.
Aangezien Foor alles heeft te danken aan die club.
Nu krijg je weer een hoop stront en onrust waar niemand op zit te wachten.

12 mei 2016 om 20:34

Hij was juist een speler die zich altijd uit de naad werkte tegen Vitesse, pakte ook een keer rood in de GelreDome. Verder heeft hij vaker gezegd dat NEC zijn club is en een 'rasechte NEC'er' is. Een rasechte NEC'er heeft simpelweg een hekel aan Vitesse.

Ik had hem graag bij Utrecht gezien. Jammer. Of het verstandig is deze keuze ik betwijfel het.

Vroeger zou ik ook pissig zijn geweest, maar verstand komt met de jaren denk ik. Het is maar voetbal hoor. Veel succes daar, behalve tegen ons cluppie.

12 mei 2016 om 15:33

Dat denk ik ook, ik heb hetzelfde gevoel.

Ik vind het onverstandig van Foor om deze overstap te maken als jongen van de club en uit de regio vanwege alle gevoeligheden, maar hij moet lekker doen wat hij zelf wil. Ondanks dat ik behoorlijk fanatiek supporter ben van NEC ben ik wel zo realistisch om te beseffen dat als mijn ouders in mijn jeugd niet naar Nijmegen maar naar Arnhem waren verhuisd, er een grote kans was dat ik nu voor Vitesse was geweest in plaats van voor Nec. Ik vind het sowieso heel vreemd om een hekel aan iemand te hebben omdat hij bij een bepaalde club speelt of supporter is van een bepaalde club. Ik ben zeker niet blij met de overstap van Foor naar onze grote rivaal, maar ik zal echt geen hekel aan hem gaan hebben hierdoor.

Hoho de nr 1 van Gelderland is ook een prijs.

Geweldige zet van Vitesse. Verwacht nu al meer het aankomende seizoen van m'n club door deze transfer. Een speler die met zijn wilskracht en doorzettingsvermogen een rol van betekenis gaat spelen. Mooi man.

Deze jongen wil het maximale uit zijn carrière halen en Vitesse is een stap hogerop. Stel dat hij zich goed ontwikkelt, dan speelt hij over een paar jaar weer ergens anders. De fans van nec gaan er ten onrechte vanuit dat het een echte clubman is, omdat hij toevallig de jeugdopleiding daar doorlopen heeft. Als hij beseft wat deze stap betekent voor beide supportersscharen, dan getuigt het iig van lef dat hij komt en dat is een belangrijke eigenschap om verder te komen als profvoetballer.

12 mei 2016 om 19:54

15 jaar bij NEC en meerdere malen gezegd dat hij leeft voor NEC en geeft altijd alles in de derby. Bovendien heeft hij ook veel aan de club te danken. Dat is toch wel wat anders dan jouw domme geneuzel dat hij "toevallig de jeugdopleiding daar doorlopen heeft".
Bovendien, niet alles wat van lef getuigt is goed.

Deze jongen wil het maximale uit zijn carrière halen en Vitesse is een stap hogerop. Stel dat hij zich goed ontwikkelt, dan speelt hij over een paar jaar weer ergens anders. De fans van nec gaan er ten onrechte vanuit dat het een echte clubman is, omdat hij toevallig de jeugdopleiding daar doorlopen heeft. Als hij beseft wat deze stap betekent voor beide supportersscharen, dan getuigt het iig van lef dat hij komt en dat is een belangrijke eigenschap om verder te komen als profvoetballer.

12 mei 2016 om 18:40

Niet ten onrechte, hij heeft zelf oa in een supportersblad gezegd dat NEC zijn club, zichzelf als een kind van de club te zien en dat ie niet naar Vitesse zal gaan.

Maar de keuze is idd voor Foor zelf. De gevolgen echter ook. Lullige is dat half Nijmegen weet waar ie woont(en daar bedoel ik in eerste instantie niets mee maar het zal niet helpen).

12 mei 2016 om 19:45

En volgend seizoen speelt hij bij Vitesse, dus hoeveel waarde moet je hechten aan wat uitspraken in een supportersblad. Alleen hele naïeve supporters geloven die verhalen.

12 mei 2016 om 20:03

' En volgend seizoen speelt hij bij Vitesse, dus hoeveel waarde moet je hechten aan wat uitspraken in een supportersblad'

Geen dus. Maar het zegt heel veel over de persoon die ze doet, namelijk dat je te maken hebt met een corrupte en verderfelijke persoonlijkheid. Als je uitspraken niet meent moet je ze niet doen heb ik altijd geleerd. En daarbij geloof ik spelers niet meteen op hun blauwe ogen, maar om nu elke uitspraak in twijfel te gaan trekken is weer het andere uiterste.

Maar mijn punt blijft staan. Dat de fans van NEC in Foor een kind van de club zagen was niet zo raar, daar heeft Foor zelf namelijk alles aan gedaan. Dat de fans zich nu dan ongelofelijk in de zeik genomen voelen is dan ook niet raar. Men kan wel alles kapot willen relativeren en ondanks dat ik zelf ook wel hou van een beetje relativeren moet je niet alles gaan relativeren. Dit valt voor mij persoonlijk niet te relativeren. Een echte Nec'er gaat niet Vitesse en andersom. Punt. Niet dat ik nou zo'n enorme hekel aan Vitesse heb, maar wat ik zeg is wel zo. Alsof jongens als Hofs, Janssen Nuytinck en Cillessen het ook maar 1 seconde zouden overwegen.

Ik merk bij een aantal reageerders dat de emotie enorm is. Er wordt een soort van claim gelegd op zijn beslissingen omdat de supporters hem altijd gesteund hebben. En ineens ben je NSB'er, judas of landverrader. Ik begrijp de emotie, maar om hem te vergelijken met een NSB'er of landverrader vind ik niet normaal. Bedenk een ludieke actie zou ik zeggen.

12 mei 2016 om 20:30

Nec supporters hebben geen humor, dus een ludieke actie hoef je niet te verwachten...

Tja spelers kennen geen clubliefde meer . Dit is niet goed voor het voetbal in het algemeen . Het is allang bekend dat de meeste voetballers geen clubliefde kennen . Ze spelen hier een jaar dan weer daar 2 jaar . Daarna weer ergens anders 2 jaar . Maar een club heeft voor de binding ook 1 of 2 jongens nodig in het elftal die wel clubliefde kennen . Dit vind ik nou echt weer een stap verder gaan dan normaal . En als er meer van dit soort gevallen komen bij verschillende clubs .zal de binding van de supporters met de spelers en uiteindelijk met een club steeds minder worden . cillessen zegt bijv ik keep niet in het geel zwart en ga niet voor vitesse spelen . Of niky hofs die het woord N.e.c niet uit zijn strot krijgt .mooi toch. Als je heel je leven al voor een club speelt en iedereen gunt jou die stap hogerop dan is dat toch mooi . Hij hoefde maar 1 ding niet te doen juist niet naar vitesse gaan . Dit is slecht voor Foor slecht voor NEC slecht voor Vitesse want het is in het algemeen slecht voor het voetbal.

12 mei 2016 om 19:21

Waarop is je conclusie gebaseerd dar supporters uiteindelijk minder binding krijgen met een club? De toeschouwersaantallen nemen nog steeds jaarlijks toe, ook bij clubs die geen zelfopgeleide spelers hebben. Ik ben benieuwd naar je reactie.

12 mei 2016 om 19:52

Of toeschouwers aantallen nog steeds toe nemen weet ik niet . iig niet in het buitenland. Dit is ook weer iets wat volgens mijn nog niet vaak is gebeurd . Bewijzen heb ik ook niet .maar denk dat het uiteindelijk wel zo werkt . Ik ben al oud ;-) ik maak met niet meer zo druk om een speler .maar jonge kids willen graag een held van de club bijv jeffrey leiwakabessy De meeste geliefde speler bij de jeugd .En niet omdat het nog zo goed voetbalt

12 mei 2016 om 20:42

Ik ben het met je eens dat spelers die bekend staan om hun clubliefde het meest geliefd zijn bij supporters. Maar mensen passen zich snel aan, aan een nieuwe situatie. Kijk, het hebben van spelers met een binding met een club is mooi, maar zeker geen garantie. Als je bijvoorbeeld naar Atletico kijkt, dan zie je best wat spelers die binding hebben. Neem een Torres, Gabi, Godin. Toch is de grote broer Real populairder, terwijl die bijna geen spelers met een echte binding meer hebben. Bilbao is leuk met alleen maar Basken, maar absoluut niet heel populair. Zo zie je dat in veel competities. Toen vroeger echte jongens van de club bij Real speelden (Hierro, Cassilas, Guti, Raul) werden ze daar om geroemd. Maar nu is Real net zo goed populair. Dat komt omdat mensen zich simpelweg aanpassen aan de omstandigheden.

12 mei 2016 om 21:16

Ik ben er van overtuigt dat dit soort ontwikkelingen op langer termijn niet goed voor de sport zijn

12 mei 2016 om 22:22

Ik weet niet of een toenemend aantal supporters hetzelfde is als een toenemende binding met de club. Ik geloof namelijk best dat de 3000 supporters (ik was toen nog te jong maargoed) die in de jaren '90 bij NEC kwamen waarschijnlijk gemiddeld méér binding met de club hadden dan de mensen nu. Ook 7-8 jaar geleden bij NEC was de binding met de club groter. Toen spelers als Pothuizen, hoe slecht ook, gewoon met ons een biertje en een peukje kwamen doen.

12 mei 2016 om 22:49

@CD89: ik denk dat er eerst meer binding was. Maar is het per se slechter voor het voetbal als er minder binding is? Beter 20000 supporters die meer geld in het laatje brengen en daardoor ervoor zorgen dat er betere spelers zijn, dan 2000 supporters met meer binding die naar een matig elftal kijken. Maar ja, misschien dat iemand anders er weer anders over denkt.

13 mei 2016 om 18:17

waarom is dat beter ?

15 mei 2016 om 09:57

@nec nijm: Ik moet niet aangeven dat het beter is, maar dat ik het beter vind. Meer inkomsten betekent dat je spelers van een hoger niveau kunt halen, dat je beter kunt worden dan je aartsvijand, dat je Europees voetbal kan spelen en daarin mooie tegenstanders kunt krijgen. Daarnaast kijk ik persoonlijk liever naar een elftal zonder binding die een geweldige pot voetbal spelen, dan dat ik naar een zaadpot zit te kijken en na afloop met die spelers een biertje drink. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

In de winterstop riepen een aantal supporters nog om Piet Velthuizen van Vitesse te huren

Buiten het voetbal is het normaal dat je van de ene werkgever naar de andere hopt, denk dat je dit ook zo kan zien. Ben er zelf niet uit of Foor echt een stap vooruit zet. In Arnhem is er ook niet echt een stabiel situatie en is men sterk afhankelijk van Chelsea welke spelers men toegeschoven krijgt.

stuurmanaandewal

Ik had alles verwacht maar naar arnhem naf? Serieus? van alle clubs ga je uitgerekend daar heen..
neem aan dat je toch minstens een verdrievoudiging van je salaris hebt binnengehaald nu...
lekker appartementje met uitzicht over de korenmarkt aanschaffen en snel optyfen dan maar. jammer

Denk dat Leiwa al nachten wakker ligt van dit....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren