Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax mag arbitrage wel dankbaar zijn bij eventueel landskampioenschap'

Laatste update:

Woedend waren de supporters van FC Utrecht, PSV én veel andere clubs in Nederland, toen Ajax in de thuiswedstrijd tegen Utrecht een onterechte strafschop kreeg van scheidsrechter Danny Makkelie en de koploper van de Eredivisie ontsnapte aan een nederlaag (2-2). Volgens velen was dit weer een bewijs dat Ajax in moeilijke tijden regelmatig hulp krijg van de arbitrage.

/

De bezoekers op Voetbalzone denken daar ook zo over: in de afgelopen dagen kon men op onze frontpage reageren op de poll ‘Als Ajax kampioen wordt, heeft het de landstitel te danken aan de arbitrage’ en in totaal brachten bijna 23000 bezoekers hun stem uit. Het merendeel was het oneens met de stelling, maar 46 procent van de stemmers koos toch voor de optie ‘eens’.

Ajax kreeg tegen Utrecht een penalty na een sliding van Willem Janssen, die Arek Milik het schieten onmogelijk maakte. De Pool ging naar de grond en Makkelie oordeelde dat Janssen zijn tegenstander onreglementair ten val had gebracht, maar daar was geen sprake van. Een paar dagen na het 2-2 gelijkspel tegen FC Utrecht kreeg Ajax uit bij sc Heerenveen opnieuw een penalty, ditmaal van Serdar Gözübüyük, na een ongelukkige handsbal van Kenneth Otigba.

Met nog twee speelronden te gaan staat Ajax bovenaan in de Eredivisie, al heeft het enkel maar een beter doelsaldo dan achtervolger PSV. De Eindhovenaren moeten in de wedstrijden tegen SC Cambuur (thuis) en PEC Zwolle (uit) een achterstand van zes goals zien weg te werken; Ajax speelt dit seizoen nog tegen FC Twente (thuis) en De Graafschap (uit).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin, het was nu wel heel vervelend ja maar Ajax krijgt over het algemeen amper hulp van arbitrage.

27 april 2016 om 08:59

Haha ik vind dit echt lachwekkend. Als we nu even alle wedstrijden van PSV gaan terugkijken en dan goed gaan analyseren of er buitenspel doelpunten zijn gemaakt, spelers rode kaarten hadden moeten krijgen en andere terechte beslissingen van de scheidsrechter. En dan gaan we ook net zo huilen als die kansloze sukkels die maar niet kunnen ophouden over die penalty. Of het nou in de 30ste speelronde gebeurd of in de 20ste.. Het is en blijft vervelend maar het heeft ALTIJD invloed op de eindstand binnen de competitie

27 april 2016 om 09:33

Precies. Laat ze in Eindhoven nog een keer naar PSV Zwolle kijken bijvoorbeeld.
Of naar Ajax Heracles. Dan is dit gezeur wel weer voorbij

Mwah, als PSV gewoon zijn thuiswedstrijden had gewonnen waren ze al kampioen en deden de laatste twee wedstrijden er niet meer toe. Triest als het op die ene penalty aan zou moeten komen.

27 april 2016 om 11:16

Als als.....daar heb je weinig aan. Zo kun je van alle clubs wel momenten gaan opnoemen 'dat als' het anders ging er meer punten werden gepakt. Mocht Ajax kampioen worden is het verdiend maar dat geldt ook voor als PSV nog kampioen zou worden.

Deels is het waar maar iedereen krijgt zo zijn momenten.
Echter heeft Ajax het geluk dat het op cruciale momenten gebeurd.
Heereveen uit, Utrecht Thuis en Feyenoord uit (waar de bal een halve meter buiten het veld was)
Je kan het geluk noemen maar ook kwaliteit

27 april 2016 om 08:46

Onzin!!!! Alle punten tellen even zwaar! Wat cruciaal moment. Dus als een team de eerste 14 wedstrijden vh seizoen is bevoordeeld, dan is het niet erg, omdat de prijzen dan niet worden verdeeld? Geloof je het zelf? Aan het einde vd rit heb je er alsnog profijt van. Net als dat psv nu kan genieten van dat onterechte extra puntje vs Willem 2 uit. Ajax is vaak genoeg benadeeld dit seizoen evenals alle andere clubs. Hoort erbij. Als je dat niet wilt, dan moet je maar beelden erbij halen net als in de NBA.

27 april 2016 om 08:49

Dus nee ik noem het geen geluk of kwaliteit. Zijn gewoon blunders vd arbitrage. Is onkunde waarvan clubs profiteren.

27 april 2016 om 10:24

Die bal bij Heerenveen uit, wordt talloze keren gegeven. Zoals bij Gudelj tegen Twente, dat was ook crusiaal. Die bal tegen Utrecht, harde sliding van achter in de 16 waar de spits geraakt wordt, zal ook vaker gegeven worden en dan hoor je er een stuk minder over (zoals Mensah tegen Everton). En die bal over de zijlijn, is zo miniem, Younes gaf geen assists, maakte geen goal. Die viel een minuut later pas. De enige reden dat daar een probleem van zoiets bizars kleins wordt gemaakt is omdat sommige mensen een excuus nodig hebben als Ajax wint. Een bal over de zijlijn wordt minimaal 2 a 3 keer per wedstrijd over het hoofd gezien. Ajax heeft echt niet zoveel mazzel als men doet overkomen. We hadden veel meer penalties kunnen hebben en hebben vreemde rode kaarten gekregen ( El Ghazi schiet even te binnen). Ik snap dat er mensen met een antipathie jegens Ajax die ieder moeilijk moment voor de scheids aangrijpen om lucky Ajax te kunnen zeggen maar het is de laatste weken wel op een dieptepunt geweest...

Ik vind dat het allemaal wordt overdreven. Ajax heeft toch niet alleen die 2 wedstrijden gespeeld of zo. Heb het iedee dat club afkeer een hele klein rol heeft gespeelt in mensen hun keuze.

27 april 2016 om 09:10

Ach is dat niet zo met iedere reactie. Ajax bashers ... Kramer bashers ... Bruma bashers.

Bijna iedereen lijkt zo te reageren, maar zelf als door een wesp gestoken reageren en de eierschaal opzetten als de eigen club / spelers aan de beurt zijn. Het is een keuze in dit leven waar je je druk om maakt.

27 april 2016 om 09:58

Die blunder van Makkelie bepaald wie er kampioen wordt. Dan mag je daar best over klagen. Speel je toch een heel jaar voor.

27 april 2016 om 10:19

Ik denk dat die 3 punten in Eindhoven meer van invloed waren dan die fout van Makkelie.
Ajax kreeg er tenslotte maar 1 punt voor.

27 april 2016 om 10:36

Die mening mag je toegedaan zijn mala, ik ben van mening dat die mening erg kortzichtig is. Kan jij mij uitleggen waarom dat moment wel beslissend is voor het kampioenschap maar die twee buitenspelgoals van Pereiro tegen Willem 2 niet? Ik zie dat verschil niet zo erg, behalve de antipathie jegens Ajax die heerst.

27 april 2016 om 10:58

Als je dan toch momenten naast elkaar gaat zetten, zet dan alle verkeerde beslissingen naast elkaar.

27 april 2016 om 11:10

en bij heerenveen twee teveel dan zit je al aan de drie punten

27 april 2016 om 11:42

Mala, wat ben je toch aardig gekleurd he. Ajax was al kampioen geweest, als jullie tegen bijvoorbeeld Willem 2 niet meer gehad hadden.

Hahaha iedereen die niet voor ajax is is de wanhoop nabij Ajax lijkt er weer met de titel vandoor te gaan en de frustratie zit zo diep dat ze massaal als baby's gaan huilen als ajax een keer een onterechte penalty mee krijgt best sneu eigenlijk.

Wat is dit nou weer voor stemmingmakerij? Het merendeel stemt dat het onzin is en toch staat er een heel andere kop?? 46% is nog altijd de minderheid, dunkt me.

27 april 2016 om 08:56

Helemaal mee eens. Het is een minderheid die die vind. Maar ik vermoed dat de schrijver en waarschijnlijk ook de bedenker van deze sowieso al belachelijke poll, zich ook in die minderheids groep bevind.

27 april 2016 om 09:24

Zo'n poll is toch ook totaal nutteloos en op persoonlijke meningen gebaseerd. De helft van de gasten op deze site is voor Ajax dus natuurlijk zal minstens de helft het niet eens zijn en de andere helft (tegen Ajax) wel.
Totaal niet objectieve en dus nutteloze poll met nutteloze uitslag waar ze weer een mooi artikel over kunnen schrijven waar vervolgens iedereen weer op reageert. Precies zoals VZ het wil

27 april 2016 om 10:20

Nou, met de VZ-polls weet je het nooit zeker. Ik stemde net op de nieuwe poll en kreeg als tussenstand 91% voor, 16% tegen. Snap niet hoe dat kan...

Ach gossie...... waren die supporters ook woedend voor de keren dat Ajax geen strafschop kreeg. .... Lekker verder dissen. 2x 3-0 winnen moet voldoende zijn voor een nwe titel !! Dat telt !

27 april 2016 om 08:12

Ongelooflijk triest, ik geloof me ogen niet. Als Ajax structureel de scheids meekreeg zou ik dit volkomen begrijpen, aan het einde van dit seizoen is Ajax waarschijnlijk zelfs vaker benadeeld dan bevoordeeld. Enorm triest dit.

27 april 2016 om 08:55

Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Maximaal 50-50.

Hoe hypocriet zijn mensen? Ze zien wat ze willen zien. Ik merk dat er veel blinde haat is tegen Ajax. Mensen accepteren niet dat Ajax 1 is momenteel. Zelfs bij een titel uit Eindhoven zal Ajax de komende 10 jaar kwa historie, prijzen, aanzien etc. de club van Nederland blijven voor de buitenlandse bevolking. Daar kan niemand iets aan veranderen.

Los van dat feit is de woede blind. Ajax kreeg hulp. PSV - PEC Zwolle 3-2, laatste minuut 100% penalty voor Zwolle en rood voor PSV (zonder discussie) niet gegeven. Leverde PSV 2 bonuspunten op. Net als Ajax tegen Utrecht. De penalty tegen Heerenveen was dubieus, maar de rode kaart van Cambuur vroeg tegen PSV ook. Zo kan je doorgaan en uiteindelijk zal je merken dat ze evenveel "steun" hebben. Dus tuurlijk heeft Ajax misgunners, maar probeer je niet te laten leven door haatgevoelens omdat Ajax momenteel nr 1 is kwa grootte en het 20 jaar geleden een paar keer heeft geroepen. Die mensen zijn weg. Ajax is nu meer nuchter als PSV tegenwoordig. Laatstenoemde spelers praten vaker hoog.

27 april 2016 om 08:29

Het zijn niet echt zalvende woorden die je hier spreekt naar de andere fans. Ik herken die blinde haat niet zo, het is een voetbalclub zoals er nog zeventien in de eredivisie zitten, wie moet ik haten? Dat poppetje op het logo? De mascotte? Davy Klaassen? Ajax heeft het meeste geld, de meeste prijzen en de meeste supporters. Maar zijn ze zo groot dat we geen kritiek mogen hebben? Als een penalty onterecht is mag dat toch gezegd worden? Als het stadion bij achterstand massaal leegloopt, dan mag dat toch gezegd worden? Je reageert bijna als een bevriend staatshoofd dat met onwelgevallige satire wordt geconfronteerd. Trek het je niet zo aan joh, jij houdt van je clubje, dat moet voldoende zijn toch? Dat anderen er minder mee hebben, ik zou er niet van wakker liggen.

27 april 2016 om 08:35

Natuurlijk is er veel haat jegens Ajax. Ik las laatst een artikel
over supporters van de Graafschap die kaartjes verkochten
aan ajax supporters voor de laatste wedstrijd. De voorzitter
zei daarop....."doe dat nou niet...en al helemaal niet aan ajax
supporters"....schrijnend!

27 april 2016 om 08:52

Nee, die zei, een Superboer verkoopt zijn kaart niet, en zeker niet aan een ajacied. Jij leest er haat in, ik zie een keuze voor rijm. Had de beste vrouw gezegd, een Superboer verkoopt zijn kaart niet, en zeker niet aan ajax-miet, ja, dan had je er best haat in kunnen lezen, maar dit valt toch wel mee? Het lijkt me bovendien een niet zo heel gekke oproep, daardoor kan je de vakken gescheiden houden en voorkom je excessen.

27 april 2016 om 08:57

In diezelfde wedstrijd hoort PSV ook een penalty te krijgen tegen Zwolle. Zo heeft PSV dat wel vaker dat ze in wedstrijden waar ze een keer een gelukje meehebben ook zwaar worden genaaid. Dat was voorzover ik mij kan herinneren alleen uit tegen Vitesse en uit tegen Willem II het geval, al hadden ze ook uit bij de Tilburgers een pingel moeten hebben.

27 april 2016 om 10:17

Die ‘hypocrisie’ gaat twee kanten op…. Het is geen blinde haat tegen Ajax maar het gevoel van onrecht dat men heeft. Tel daarbij op de luchtige en soms kinderachtige reacties vanuit sommige Ajax-supporters en de zaak wordt groter dan hij al is. Ik ben het volledig met je eens dat over 34 wedstrijden de beslissingen in je voor- en nadeel elkaar redelijk uitbalanceren en dat dit weinig invloed heeft op de eindstand. Als Ajax over twee wedstrijden kampioen is dan is dat gewoon terecht en heeft PSV het zelf laten liggen tegen bijvoorbeeld Excelsior en Ado. Of Ajax een grotere club is met een vollere prijzenkast of meer aanzien in het buitenland doet helemaal niet ter zaken. En juist het feit dat mensen dit soort dingen erbij menen te moeten halen is natuurlijk olie op het vuur gooien.

Maar aan de andere kant is het bagatelliseren zoals sommigen menen te moeten doen en het zich boven (in dit geval) PSV plaatsen natuurlijk net zo hypocriet. Als het namelijk andersom was gebeurd of als Janssen Milik in een gebroken been had geschopt en er was geen strafschop gegeven dan had heel Ajax in vuur en vlam gestaan. Kennelijk kunnen velen niet relativeren wanneer het om voetbal gaat en zijn we niet in staat echt te relativeren.

En dan heb ik het nog niet eens over de ‘calimero’ opmerkingen die men meent te moeten maken. Het gaat om het hier en nu en niet om het verleden, wie de langste heeft of welke randzaken dan ook. Het feit dat mensen die dingen erbij menen te moeten halen, vind ik net zo triest als iemand die aangifte gaat doen of mensen die insinueren dat de Knvb Ajax bewust bevoordeelt.

Elke ploeg heeft voordeel en nadeel aan dwalingen van de arbitrage

Als ajax kampioen wordt heeft het de titel te danken aan de arbitrage, tuurlijk. Voor volgend seizoen moeten ze bij ajax de gehele selectie van cambuur overnemen en het huidige team en masse de zak geven. Dat is waarschijnlijk veel goedkoper. Want volgens de ongenuanceerde stelling is de arbitrage kennelijk de enige factor die meespeelt. Blinde huilers

Het is ook gewoon schandalig. Niet alleen krijgen andere kampioenen nooit wat hulp van de scheidsrechters, het is duidelijk dat Ovemars geld geeft aan de KNVB en de scheidsrechters om weer kampioen te worden.....Voor de duidelijkheid was ik sarcastisch. Verder kan ik als Ajacied hier verder niks mee. De haat en afgunst zitten bij fans gewoon te diep. Wanneer Feyenoord met een discutabele treffer van Ajax in de beker wint (Kuijt raakte Vekltman niet eens aan toch...?) ga ik door met mijn leven. Is een tip voor al die mensen die Ajax nu niks gunnen. Get over it vrienden.

27 april 2016 om 08:33

Dat is ook de houding die je moet hebben, al zal het gehuil en geweeklaag van Veltman tot weken na die wedstrijd bij veel mensen in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Misschien is er daarom zo veel afgunst weer, ze hebben zich in de beker bijzonder slechte verliezers getoond, you reap what you sow?

27 april 2016 om 09:10

@007

Beide hielden vast. Je had ook een pingel aan Feyenoord kunnen toekennen haha.

Maar zo kreeg Ajax een gelukje met de bal over de lijn. Soms zit het mee, soms tegen. Na 34 wedstrijden is de nummer 1 gewoon terecht kampioen!

Voor de PSV'ers die vinden dat Ajax teveel bevoordeeld wordt: Steek jullie hand in eigen boezem, had je thuis maar moeten winnen van Ajax.

En daar gaan we weer....bij gebrek aan beter...

Psv staat alleen maar bovenaan omdat ze tegen Willem II buitenspel doelpunt maken, omdat ze tegen Heracles een strafschop cadeau krijgen, Arias ondanks geel nog 7 overtredingen mag maken en mag blijven staan tegen Fey. Etc.
Daarnaast is 46 een minderheid dus vz doet aan stemmingmakerij.

Onbegrijpelijk dat deze man nog mag fluiten. Na deze wedstrijd ook aan feyenoord een zeer goedkope pingel uitgedeeld en nou mag die zondag heerenveen groningen fluiten. Belachelijk. Een jaar of 2 geleden floot hij ook deze wedstrijd met als gevolg 2 of rode käarten en pingels in het nadeel van de fc.

Volgens mij mag PSV de arbitrage ook dankbaar zijn voor de 3 punten die ze kregen tegen Vitesse in het eerste helft van het seizoen.

27 april 2016 om 09:02

kerel dat was gewoon een zuivere goal van hendrix. Ze hadden verdiend gewonnen. En ajax is gewoon meer bevoordeeld, de twee penaltys die ze afgelopen keer kregen. Als ajax kampioen wordt is het niet dat die ploeg het beste voetbal heeft gespeeld!

27 april 2016 om 11:46

Ik heb het niet over de goal, maar over het ontnomen strafschop voor Vitesse vanwege hands van Bruma.

En als Ajax kampioen wordt, is het diegene die het vaakst beter was dan hun tegenstander.

Ik ben niet voor Psv of Ajax maar het valt op dat als de hoofdprijzen worden verdeeld aan het eind van het seizoen, Ajax de andere teams net iets voor ligt, mag je dat afdwingen noemen?

Wat een onzin. Iedere club heeft wel eens arbitrale mee/tegenvallers. Ik ben van mening dat als je naar 34 wedstrijden op 1. staat je gewoon de terechte kampioen bent.

27 april 2016 om 09:13

Lastig. Een onderzoek van 2-3 jaar geleden zou hebben uitgewezen dat Feyenoord met 3 punten was bevoordeeld. Als dat nou net het verschil zou uitmaken/

Overigens vind ik zo'n onderzoek uiterst dubieus, want wat tel je wel en wat niet? Een onterechte penalty is duidelijk, maar hoe zou de wedstrijd verder verlopen zijn? Een onterechte hoekschop waaruit gescoord wordt ... Je begeeft je in een moeras.

27 april 2016 om 09:59

@njfromvol

Daarom, iedere club heeft wel eens een voor en meevaller. Over 34 wedstrijden zal dat over het algemeen wel gelijk zijn. Je zal af en toe eens wat meer geluk of pech kunnen hebben, maarja. Dat hoort bij het spelletje vind ik.

27 april 2016 om 10:23

In de meeste gevallen helemaal mee eens; hoewel Roda geloof ik in het jaar dat ze degradeerden wel heel veel pech had met onterechte (lees: kwijtgescholden) rode kaarten. Maar over 34 wedstrijden balanceert het zich allemaal wel redelijk uit. Het vervelende is alleen dat dit incident nu onder een vergrootglas komt te liggen doordat het rechtstreekse invloed heeft op de kampioensstrijd. Een penalty in de 20ste minuut van de eerste wedstrijd van het seizoen heeft dat niet of in ieder geval veel minder. Dat er dus wat meer verontwaardiging is snap ik ook wel en dat zou andersom natuurlijk net zo erg geweest zijn….

En als PSV geen kampioen wordt dan komt dat niet door die ene Penalty Maar door het feit dat men onnodig punten heeft laten liggen tegen bijvoorbeeld Excelsior, Roda en Ado.

27 april 2016 om 10:37

Vind ik zo'n ontzettende onzin, een onterechte pingel in de 2 wedstrijd is precies hetzelfde.
Elke wedstrijd is cruciaal.
Als ajax nou de eerste twee wedstrijden 2 verliest, 2 x gelijk speelt tegen psv en de rest wint en psv wint alle wedstrijden op de twee tegen ajax na, waren dan die eerste 2 wedstrijden van Ajax niet cruciaal ?

Alle wedstrijden, fouten en meevallers over een heel seizoen tellen evenzwaar zelfs een 4-0 of 5-0 aangezien het ook op doelpunten kan aankomen, zoals een aantal jaren gelden Ajax 1 goal tekort kwam.

27 april 2016 om 10:47

Die kan aan het einde van de rit net zo cruciaal blijken Maar heeft een veel minder directe invloedop de eindstand. Als een Club in de 95ste minuut van de laatste wedstrijd een onterechte strafschop krijgt en daardoor niet degradeert dan bepaalt dat direct de eindstand. Terwijl diezelfde strafschop in de eerste wedstrijd op dat Moment alleen bepaalt of een ploeg 0, 1 of 3 punten heeft. De directe gevolgen zijn veel minder groot hoewel het aan het einde van het seizoen uiteraard alsnog een duur punt kan blijken. Alleen dat weet je pas 34 wedstrijden later; dat is het verschil tussen direct en minder direct dat ik probeer te maken

Bewijst eens te meer hoe naïef de meeste zijn. De haat naar Ajax toe en de onwetendheid van de meeste is hier maar weer ens bewezen. En voetbalbond.... Het was geen ongelukkige handsbal maar maar een domme handsbal.

27 april 2016 om 10:26

Het feit dat je het een domme handsbal meent te moeten Noemen geeft ook niet echt blijk van objectiviteit. Ja, de bal kwam op de Hand Maar werd gewoon van dichtbij geschoten terwijl Otigba zijn handen langs zijn lichaam had. Geen bewust Hand naar de bal, geen zeker doelpunt ontnomen en geen onnatuurlijke positie van de armen. Dus dat heet gewoon ongelukkig, ongeacht of je daarvoor een strafschop moet geven of niet.

Overigens vind ik dat als je hem geeft, je veel Meer strafschoppen moet geven en elke keer wanneer de Hand op de bal komt moet fluiten. Maar dat is weer een andere discussie

29 april 2016 om 08:44

Je zegt dat ik geen objectiviteit heb en je begint gelijk over niet onnatuurlijke houding van zijn armen. Dat zegt al genoeg over de objectiviteit van jou. Als je zo staat met je armen breed je lichaam wegdraaide maar je armen nogsteeds op die positie houd dan vraag je erom dat ie tegen je hand word geschoten. Gooi je handen op je rug of strak langs je lichaam. Op deze manier weet je dat het kan gebeuren en geef je een scheids de mogelijkheid om te fluiten

29 april 2016 om 08:51

Jij doet net alsof hij met zijn armen wapperend op die jongen af kwam lopen: zijn armen hingen gewoon langs zijn lichaam en daar hangen ze bij jou ook als je naar het station of weet ik veel wat wandelt. Hij kan hier gewoon heel weinig aan doen; maakt zich niet extra breed en kan zijn armen ook niet afzagen.

En iedereen vergeet voor het gemak de andere 32 wedstrijden. Elke club heeft een keer flink gemazzeld. Het zegt genoeg over het niveau van de gemiddelde bezoeker. Kijk eens verder dan je neus lang is en zet je lange termijn geheugen eens aan.

Onzinnige poll eigenlijk. Haast iedereen reageert met een onderbuikgevoel. Uiteindelijk sta je na 34 wedstrijden gewoon op de plek waar je verdient te staan en PSV wint zondag gewoon met 8-0 om het nog lekker spannend te maken

Ik wacht nog altijd op een artikel waarbij alle wedstrijden van psv en ajax zijn bekeken en dan kunnen wij pas echt zien wie het meeste de scheids mee heeft. Maar denk ook dat je dan bij 25% van de goals een opmerking kan plaatsen.

het gaat hier niet eens zo zeer om psv, utrecht wordt de 4e plek door de neus geboord, dat psv indirect hinder heeft van die beslissing is tot daar aan toe!

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren