Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Op balbezit spelen is niets nieuws, maar onder Pep is het echt extreem'

Laatste update:

Bayern München verandert van een doelpuntenmachine naar een paard dat slechts zo hoog springt als maximaal nodig is. De laatste twee competitiewedstrijden werden met 1-0 gewonnen en dinsdagavond was dit opnieuw de uitslag, bij de Champions League-ontmoeting met Benfica. Giovanni Trapattoni verveelt zich een ongeluk en laakt de tactiek van Josep Guardiola.

/

De teams van Guardiola staan erom bekend dat zij veel balbezit erg belangrijk vinden. “Maar het wordt nu echt overdreven”, meent Trapattoni, oud-trainer van Bayern. “Tik, tak, tik, tak, tik, tak… terug, terug, terug... Heen en weer… En na 27 minuten spelen wordt er eens een keer op doel geschoten. Ik begrijp dat ploegen defensief spelen tegen Bayern, maar in het midden staat een doel en dan moeten de middenvelders de bal niet steeds terug spelen, zeventig meter van dit doel vandaan. Dat bevalt mij gewoon niet.”

“Voetbal is een eenvoudig spelletje: je moet gewoon op doel schieten”, vervolgt Trapattoni. “Op balbezit spelen is niets nieuws, maar onder Pep is het echt extreem.” Ondanks de kritiek van Trapattoni blijft Bayern wel gewoon winnen, maar dat heeft volgens de Italiaan niet zo veel met de tactiek te maken: “Ja, natuurlijk winnen ze, want Bayern blijft Bayern. Kijk eens naar die ploeg: Arjen Robben, Franck Ribéry, Robert Lewandowski, Xabi Alonso, Thiago Álcantara… Dat is echt waanzinnig.”

Ben je het met Giovanni Trapattoni eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 april 2016 om 14:32

Ja hoor, als bijvoorbeeld Blind dat doet wordt hij met de grond gelijk gemaakt. Maar omdat het Guardiola is dat zijn hele Team zo laat spelen moeten we blij zijn.. wees niet zo hypocriet

6 april 2016 om 14:36

Jij wilt beweren dat ze hetzelfde spel spelen?

6 april 2016 om 14:38

Bij de teams van Guardiola krijg ik toch echt het idee dat men zoekt naar een opening en dat wanneer deze zich voordoet ze erin duiken. Het Nederlands elftal heeft al moeite genoeg om de bal op het middenveld te krijgen dus sprake van enige dominantie is er al helemaal niet.
Trappatoni moet niet zo zeuren, stond zelf bekend om zn behoudende stijl. Liever 2 Barca’s tegenover elkaar dan 2 teams die zich ingraven zonder initiatief.

6 april 2016 om 14:41

De bal gaat misschien wat sneller rond bij Bayern, maar ze spelen praktisch hetzelfde ja.

Voor alle duidelijkheid, ik heb het over Daley Blind. Niet over de bondscoach

Thomas Muller, Douglas Costa , Kingsley Coman, Mario Götze, Arturo Vidal, Joshua Kimmich, Javi Martinez, Philipp Lahm, David Alaba, Juan Bernat, Rafinha, Jerome Boateng, Mehdia Benatia, Holger Badstuber en Manuel Neuer. Ja wat een selectie eigenlijk ook.

Vind Bayern ook te saai om te kijken ja. En hoe kan je in godsnaam een centrum met Alaba en Kimich oppstellen. Alaba is als linksback veel gevaarlijker. Maar van Pep moeten al zijn lievelingetjes weer spelen. Verder speelt Costa ook al tijden beroerd. Wanneer krijgt Gotze weer eens een kans?

6 april 2016 om 14:32

Hopelijk veranderd dit volgend jaar onder Ancelotti en wordt het aantrekkelijker om te kijken. Want een paar jaar geleden vond ik Barca ook niks meer aan, maar tegenwoordig countert zelfs Barca en wordt het spel leuker om te zien. Ze combineren niet meer tot de achterlijn, maar het gaat veel sneller nu. Hoop dat dit bij Bayern ook gebeurd.

6 april 2016 om 14:42

Onder Ancelotti gaat er hoe dan ook aantrekkelijker gevoetbald worden. Real liet hij ook gewoon heel erg goed voetballen, met als toppunt de lange winstreeks in een 442 systeem. Guardiola is te ver doorgedraaid met zijn tactiek. Bij Barcelona zag je dit al en het is alleen maar erger geworden. Hoe leuk het was om te kijken onder Heynckes, hoe saai het nu is onder Pep.

6 april 2016 om 14:46

Klopt ben benieuwd hoe Guardiola het gaat doen bij City, want bij Barcelona had die alleen maar wereldspelers ter beschikking en Bayern had ook een wereldselectie en beide clubs zijn echte teams. Dit is Manchester City niet, dus ben benieuwd of hij het tiki taki spel er bij City in krijgt.

6 april 2016 om 15:58

Ik vond het gisteren anders mooi om te zien hoe Barca met zijn allen op de helft van Atletico stond en de bal daar rondspeelde met zelden balverlies. Ik houd daar wel van. Spelen op de counter is een tactiek bij gebrek aan een eigen visie en totaal gericht op de tegenstander en dus een signaal van zwakte en ongeloof in je eigen kunnen.

6 april 2016 om 16:32

Wat een nonsens. Goed countervoetbal is zeer moeilijk uit te voeren en vereist veel snelheid, techniek en concentratie. The Invincibles was een van de beste voorbeelden imo.

6 april 2016 om 16:53

Maar counteren is geen visie, want het is letterlijk een reactie op iets anders. Dat je de goede reactie hebt, dat kan, maar alsnog is het een gebrek aan visie en het vertrouwen op fouten van de tegenstander en niet op de kwaliteiten van je eigen spelers.

6 april 2016 om 17:11

Ja durfen ze wel met een man meer! Vond er niks aan dat ze met zijn allen op de helft van Atletico stonden dat kwam puur door die rode kaart. Echt verschrikkelijk saai om naar te kijken!

6 april 2016 om 17:17

zo kan je over alles wel wat roepen. Succesvol op de aanval iseen gebrek aan kwaliteit van de tegenstander. Als je goede verdedigers hebt dan is de counter toch een goed systeem

6 april 2016 om 17:29

Het counter kan een goed systeem zijn ja, maar het is een hele slechte visie. Voor de counter ben je altijd afhankelijk van de ander. Voor het uitvoeren van een tegenaanval moet de tegenstander altijd de aanval kiezen. Het is gewoon logica.

Om het even te verduidelijken: als je 2 counterploegen hebt, zal er 1 moeten gaan voetballen om de andere zijn spelletje te laten spelen. Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren en dan krijg je een groot zooitje.

Het feit dat hierboven overigens de invincibles worden genoemd als counterploeg, dat vind ik heel vreemd. Tuurlijk konden ze goed counteren, maar het was zoveel meer. Vergeet niet in aanvallend opzicht de wisselwerking tussen Lauren en Ljungberg of Cole en Pires. In balbezit kwam Bergkamp uit de spits om meer als 10 te spelen, terwijl Henry in de spits bleef hangen of naar links uitzakte. Doordat veel tegenstanders werden meegetrokken door Henry en Bergkamp kwam er gigantisch veel ruimte voor Pires en Ljungberg om naar binnen te komen en daardoor die backs op te laten komen.

6 april 2016 om 15:06

Alaba en Kimmich staan daar uit nood omdat de rest vaak geblesseerd is, tegen Juventus had hij geen andere keus. Benatia lijkt soms ook tekort te komen. Martinez en Badstuber bijna altijd geblesseerd. Ja dan heb je enkel Boateng over en moet je het oplossen met Alaba en Martinez.

On: Onder Heynckes was Bayern beter, directer en gevaarlijker. Het spelletje van Guardiola is wel erg extreem en was iets voor het Barça van Xavi, Busquets en Messi, die zelf het tempo bepaalden, statisch speelden en weinig liepen waardoor er geen blessures kwamen.

6 april 2016 om 15:35

Alaba ziet zichzelf overigens niet als linksback en wilt zelf in het centrum spelen.

6 april 2016 om 15:59

Maar wel in het centrum op het middenveld, niet van de verdediging.

Wat Guardiola wilt lijkt een beetje op zaalvoetbal, alleen zou het mooi zijn als Bayern ook wel degelijk elk gaatje wat er valt zou benutten en dit gebeurd dus niet, ze tikken inderdaad ellenlang de bal rond zonder maar gevaarlijk te worden.

6 april 2016 om 14:46

Je heb helemaal gelijk zaalvoetbal ook tik tak voetbal.
Als ze nu aanvallender spelen ze geven voor mijn part de bal aan Xabi Alonso dan gelijk naar de vleugels. De voorhoede van Bayern is toch levensgevaarlijk.

6 april 2016 om 15:19

Precies! Als de rest van het team in dienst van Robbery ( of Costa ) en Lewa gaat spelen, zou dit velen malen gevaarlijker uitpakken dan nu.
1x balverlies met counter als gevolg kan dodelijk zijn voor Guardiola en co.

Trap stond bekend om zijn extreem aanvallende altijd spectaculaire manier van spelen. Laat me niet lachen. Hij als Italiaan zijnde moet zijn mond houden. Heeft met Bayern maar matig gepresteerd.

Hoewel de 55-jarige Trapattoni door zijn defensief spelsysteem erg geschikt leek voor de Bundesliga - in zijn geboorteland kreeg hij omwille van zijn blonde haren en defensieve tactiek de bijnaam Il Tedesco (De Duitser)[2] - slaagde hij er niet in om met Bayern een prijs te veroveren.

Mond dicht houden dus

6 april 2016 om 14:47

De manier waarop jij Trappatoni wegzet is echt respectloos en loopt over van minachting. Gelukkig mag iedereen zijn mening altijd en overal ventileren. Als we dan toch zo bezig zijn, als er iemand is tussen jou en Trappatoni die zijn mond dicht moet houden dan ben jij het wel.

6 april 2016 om 14:50

Wat een onzin. Heeft gewoon de Bundesliga en DFB Pokal gewonnen met een niet al te bijzonder Bayern. Verder heeft deze man 9x de Serie A gewonnen met drie verschillende teams. was gewoon een topcoach.

6 april 2016 om 16:03

Inderdaad, maar dat was in zijn tweede periode. Dat stuk dat hij aanhaalt is van de samenvatting van zijn eerste periode bij Bayern en komt van Wikipedia.

Ondanks de kritiek van Trapattoni blijft Bayern wel gewoon winnen.
Maar onder Pep is het echt extreem, kun wel zeggen al dat getiktak maar ze winnen wel.
Winnen is goed maar van uit Xabi Alonso kun je toch gelijk naar de vleugels gaan met,
die bal. Als Pep dat gaat doen bij Machester city en dat zal wel.
Dan is hij gouw klaar het Engelse voetbal is snel en hard en werken.dan is dat ge,
tik tak zo over.

6 april 2016 om 15:11

Engels voetbal is tactisch zwak. Daarom zal hij binnen de 3jaar Engeland domineren. 1ste jaar wss al kampioen

6 april 2016 om 17:43

haha dus omdat iemand van een land is speelt die dat soort voetbal? Lang geleden dat ik nog is zon domme dingen heb gehoord

6 april 2016 om 15:15

Nee, hij wordt juist aangetrokken om deze "dominantie voetbal" bij City te leren.

En het zal heel succesvol zijn. Ik heb nog de wedstrijden tussen Barca en Engelse clubs in herinnering. Ze waren allemaal kansloos en worden van het kastje naar het muurtje gestuurd. Ferguson probeerde (tevergeefs) Pep naar United te halen, omdat die heel onder de indruk was

Trouwens is de speelstijl die City nu speelt, en die van Arsenal bijna hetzelfde, alleen missen de trainers daar de veelzijdige tactische inzicht van Pep.

6 april 2016 om 15:27

De Engelse ze snelheid is er wel,maar tactisch brengen ze niet veel,
oké. Maar het woord tactisch heb ik expres niet genoemd omdat,
ze dat niet hebben. Maar wat je weer geeft in je reactie ,
hij wordt juist aangetrokken om deze "dominantie voetbal" bij City,
te leren. juist daar zit wat in we gaan het zien trouwens ik ben wel gek,
van Pep

Ik ben het hier in principe wel mee eens. Hoewel ik Guardiola zeer respecteer vind ik het soms een beetje teveel worden, het lijkt alsof balbezit belangrijker is geworden dan het maken van doelpunten. Dit laatste is voor mij een van de belangrijkste intenties bij het voetbal. Ik kan ook niet anders dan zeggen dat ik momenteel bij vlagen meer kan genieten van Barcelona dan onder Guardiola.

De reden dat Bayern bijna alles wint komt voornamelijk door de enorme kwaliteit die de selectie heeft. Ik denk dat je op veel manieren met dit team zou kunnen spelen en succesvol kan zijn. Waarmee ik niets af wil doen aan de keuze van spelen die Guardiola maakt, maar ik zie het niet als de enige sleutel of de absolute reden om succesvol te zijn met dit Bayern.

6 april 2016 om 16:19

Ik geniet ook meer van dit Barcelona maar dat is puur omdat ik persoonlijk van een directere speelstijl
Hou. Maar het Barcelona van Pep voerde het tiki taka 3x zo goed en mooi uit als het Bayern van Pep. Vooral met
Zulke vleugels als Bayern moet je gewoon veel
Directer spelen via de vleugels. Tiki taka is meer gebaseerd op het penetreren van defensie door het centrum.

Trapp vergeet de belangrijkste: lahm!

@godsson,
Ik heb gereageerd op je reactie hij doe het niet. dan doe ik het maar zo.

De Engelse ze snelheid is er wel,maar tactisch brengen ze niet veel,
oké. Maar het woord tactisch heb ik expres niet genoemd omdat,
ze dat niet hebben. Maar wat je weer geeft in je reactie ,
Daarom zal hij binnen de 3jaar Engeland domineren.
1ste jaar wss al kampioen juist daar zit wat in we gaan het zien trouwens.
ik ben wel gek van Pep

Hoe komt iedereen er toch bij dat het zo saai is? Het is veel veelzijdiger dan onder de vorige trainer die alleen maar counterde ( met alle respect). De veelzijdigheid en dominantie geven juist de superieuriteit weer. Wat Nederland en Ajax deden was schijn dominantie omdat ze balbezit hadden op ongevaarlijke plekken. Wat Barcelona en in mindere mate Bayern doen is juist dominantie. Ondanks dat barca talentvollere spelers heeft/ had is Bayern wel heel dichtbij gekomen in 2 jaar.
Beide zijn de laatste wedstrijden niet heel scherp maar spelen wel balbezit met een doel.....kansen creëeren.

maar als je gisteren ziet hoe atletico verdedigt? Dan moet je veel vaker van 20-25 meter op doel schieten, de afgeslagen ballen zorgen dan voor meer gevaar dan het eindeloze doorschuiven richting corner vlag

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren