Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong: ‘Dan komen de emoties naar boven, dat was zeer onsportief’

Laatste update:

PSV speelt volgende week tegen Atlético Madrid en Ajax en was daar misschien al iets meer mee bezig dan met het thuisduel met sc Heerenveen, waarin zaterdagavond met 1-1 werd geremiseerd. “Tja, niets menselijks is ons vreemd”, zei aanvaller Luuk de Jong na afloop in gesprek met Metro.

/

“Het mag eigenlijk niet, maar qua beleving is een wedstrijd tegen Heerenveen iets heel anders dan een wedstrijd in de Champions League waarin je speelt voor de kwartfinale. Dat is een heel ander podium, dat zijn de duels waar je als jongetje van droomt. De fans, de media, iedereen heeft het over die wedstrijden. Wij worden daar als spelers ook steeds maar weer mee geconfronteerd.”

In de slotfase raakte een aantal PSV-spelers nog even behoorlijk gefrustreerd toen Heerenveen-invaller Willem Huizing het leer na een scheidsrechtersbal ‘niet snel genoeg’ teruggaf. “Het loopt niet zoals je wilt en dan komen de emoties naar boven. En die jongen had natuurlijk gewoon de bal moeten terugspelen. Dat was zeer onsportief.”

Denk jij dat PSV na zondag nog altijd koploper is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij wilde hij de bal ook teruggeven, maar niet aan de spelers direct om hem heen. Hij maakte ruimte en speelde de bal toen naar Brenet. kan ook dat ik het fout gezien heb hoor, maar dat was mijn interpretatie. In ieder geval zeer onprofessioneel gereageerd van PSV op de actie van een debutant. Hebben ze 1 a 1,5 minuut mee verloren, een gele kaart voor gekregen én balverlies geleden.

13 maart 2016 om 12:51

Ik had ook het idee dat ie om die twee heen wilde lopen omdat ze ervoor stonden. De bal die hij daarna speelde was gericht aan niemand.

13 maart 2016 om 12:52

Je hebt het goed gezien. Iedereen heeft het goed gezien, behalve de PSV selectie en de FOX commentator..

13 maart 2016 om 12:58

Ja klopt, overigens speelde PSV een minuut of twee later de bal helemaal niet meer terug toen Heereveen de bal moest krijgen

13 maart 2016 om 13:10

En terrecht dat ze hem daarna niet terug gaven.

13 maart 2016 om 13:17

Van Ginkel had gewoon rood moeten krijgen. Eerste helft gaf hij een veel te harde duw na een overtreding op hem wat geel waard was en toen met die stuiterbal had hij wat mij betreft gelijk rood moeten krijgen (zowiezo geel wat dus zn tweede zou zijn) of het nou onsportief was was van Heerenveen of niet. Hij schopt die gozer gewoon bewust onderuit!!

13 maart 2016 om 13:19

Slaat nergens op. PSV moet zich niet aanstellen. Dit hoort bij het voetbal.

13 maart 2016 om 13:36

Ook al wilde hij de bal niet teruggeven.....dat is geen vrijbrief om maar te gaan schoppen en slaan en schreeuwen en duwen

13 maart 2016 om 14:12

Luuk de Jong laat zich erg kennen hiero. Zal die ook zon grote mond hebben als Diego Godin zoiets doet? Richt je lekker op je eigen prestatie luuk. Wat een talentje van Heerenveen doet moet hij zich niet mee bezig houden.

13 maart 2016 om 14:25

Wat laat hij zich kennen dan het is zoals het is en als de grote meneer godin hetzelfde doet dan zal luuk ook hetzelfde zeggen of denk je dat luuk dan bang is?

13 maart 2016 om 14:50

Nee hoor, slechts hypocriet. Die jongen van Heerenveen moet namelijk helemaal niets. Hij mag de bal teruggeven, maar is dat niet verplicht.
Dat doet hij dan uiteindelijk op de manier hoe hem dat goed dunkt en niet zoals psv het graag ziet.

13 maart 2016 om 16:19

Hahah wat geel waard was? Die sliding was niet normaal en rood was op ze plaats

13 maart 2016 om 22:05

Kijk jij maar eens naar je bevooroordeelde logo voordat je wat zegt

13 maart 2016 om 22:07

PSV had de ingooi, ik zou hem ook gewoon lekker houden Ajax fan! Volgende week ga je zien en jammer dat je het vandaag niet benut hebt!

13 maart 2016 om 19:00

Eens!

14 maart 2016 om 10:00

Onprofessioneel van PSV inderdaad maar de jong zegt ook, het liep niet lekker dus dan komen er emoties los.

Ik stond wel vreemd te kijken naar die actie van die Heerenveen debutant. Als je zegt dat je de bal over de lijn speelt doe dat dan ook, nu ging hij pingelen en speelde hij niet direct de bal over de lijn. Tja dat is gewoon niet slim en roept reacties op. Vooral als er wat op het spel staat.

Als ik een mondelinge afspraak maak met iemand verwacht ik ook dat hij zich daar netjes aan houd, nu geeft hij daar een eigen invulling schijnbaar aan, dat roept verwarring op en is niet netjes.

Ja, ja. Geef die jongen maar weer de schuld.

13 maart 2016 om 12:44

Waar zie jij dat hij hem beschuldigd van het verlies?

13 maart 2016 om 12:52

Waar zie jij het hem dan hebben over het verlies van de wedstrijd? Hij bedoelt hij dat De Jong de schuld van dat incidentje bij hem neerlegt.

13 maart 2016 om 16:36

Het werd toch echt gelijkspel

13 maart 2016 om 19:40

Was gewoon onsportief wat hij deed. Klaar. V Ginkel hoeft dan niet zo te reageren, maar kan ik wel inkomen.

En ik maar denken dat je ging voetballen om dat je het leuk vind om te doen,en een echte sportman wil toch altijd winnen ongeacht wie de tegenstander is.

Emoties hij moet meer prikken laatste tijd lijkt hij uit vorm , Vincent prikt laste tijd uit alle hoeken , ga niet raar op kijken dat Vincent eeb basis debut gaat maken voor Nederlandse elftal.

13 maart 2016 om 13:12

Hij scoorde toch en is topscorer? Dus Janssen is minder productief dan de jong.

13 maart 2016 om 13:16

Ze staan beide op 19 treffers. Gedeeld topscorer dus.

13 maart 2016 om 13:19

Prikken???

Haha ik moest zo hard lachen toen ik de beelden zag, al kan ik begrijpen dat het voor de psv'ers heel frustrerend was. Ben je debutant en haal je zo'n listige truc uit, je moet het maar durven.

13 maart 2016 om 12:47

Truc?
Volgend mij wilde huizing de bal geven aan de PSV verdediging en niet naar een PSV-er die er 5 meter naast stond

13 maart 2016 om 13:40

Oh kom op nou. Jij beweert dat hij even 5 man uit wil spelen om vervolgens de bal terug te schieten? Als je echt de intentie hebt om de bal terug te geven, vraag je even of ze afstand willen nemen zodat je de bal terug kan schieten.

13 maart 2016 om 15:40

Jij beweert dat hij in zijn dribbel de bal zó slecht raakte dat de bal helemaal doorschoot naar Brenet? Nee, hij wilde gewoon de bal teruggeven aan de verdedigers, niet 5 meter voor zijn eigen achterlijn. Van Ginkel had van mijn part zelfs bij wijze van spreken rood mogen krijgen, extreem onsportief, met 0,0 intentie om de bal te krijgen. Honderd procent emotie, waar je juist op zo'n moment boven zou moeten kunnen staan.

14 maart 2016 om 10:06

Hij had gewoon de bal moeten terug geven en niet onsportief de eerst 5 man uitspelen en daarna pas de bal terug geven zodat PSV op een veel minder gevaarlijke plek het spel weer moest hervatten.

Dat is gewoon een truc uithalen en logisch dat er reacties opkomen vooral wanneer er iets op het spel staat.

Ik snap niet dat iedereen zo blind is en niet ziet dat er toch echt een verschil is tussen de bal meteen terug geven en eerst een stuk pingelen en de bal op een heel andere plek terug geven (als dat al niet per ongeluk was).

@afcadickster

Verklaar miij dan waarom Bayern Barca en Real ook punten laten liggen? Dit gebeurt gewoon en je zegt dit alleen omdat het nu psv overkomt

13 maart 2016 om 16:21

Soms is de druk te hoog en dan lijd je punt verlies.
In dit geval Psv. Een goede opsteker voor a's weekend.

Bij frustraties val je op hele kleine dingen b.v. ook op de bal niet op tijd terug geven.

13 maart 2016 om 16:01

Ja maar het debiele is dat De Jong dit na de wedstrijd nog zegt. Toen had hij gewoon moeten zeggen: we reageerden te fel, dat was niet nodig.

Prima actie van Huizing. Je denkt toch niet dat je de bal terugkrijgt op 25 meter? Zielig van De Jong dat hij daar na de wedstrijd nog verder over zeurt.

14 maart 2016 om 10:11

Nou ja wel als je dit toezegt en wel gezien de situatie. Dit was gewoon een truc en daarme onsportief of op zijn minst niet netjes. Iedereen had hetzelfde gereageerd hoor,
ook Ajax spelers die op het laatst willen winnen en niet de bal netjes meteen terug krijgen.

Nee er gaat er eerst nog even 1 een stuk lopen met de bal, wel naar eigen inzicht ja om de bal terug te geven. Ga weg man, Ik zou in die wedstrijd ook meteen denken....yo wat ben jij van plan, je zou hem terug geven, vals! Dit gebeurd in secondes.

En volgens mij was PSV net zo onsportief door de bal niet terug te spelen nadat Heerenveen hem later uit had gespeeld bij een blessure.
Als een PSV supporter zo slim is om de bal in het veld te gooien hoef je de bal toch niet dicht voor eigen doel terug te geven, dat gebeurd zo goed als nooit.

Dit was voor mij het moment waar PSV de wedstrijd verloor, er was geen rust maar heerste paniek.

13 maart 2016 om 12:54

Vind meneer de Jong wel vaker een onsportief mannetje op het veld. Kruipt vrij gemakkelijk in de slachtoffer rol constant. Die jongen gaat de bal natuurlijk niet terug geven op 20 meter van het eigen doel, die zou wel gek zijn. Het uitdagen en uitproberen over en weer hoort ook bij voetbal.

13 maart 2016 om 13:33

Inderdaad! Het was juist een erg volwassen actie van zo een jonge jongen die invalt. Goed zijn hoofd erbij gehouden.

13 maart 2016 om 14:13

Alsof ze bij PSV zo ontzettend sportief zijn, alsjeblieft zeg dit hoort gewoon bij het spelletje. Genoten van Heernveen gisteren

14 maart 2016 om 10:15

Ben het eens met je eerste en laatste zin.
De middelste zin is jammer.

PSV speelde de bal daarna ook onsportief niet terug, werd niet eens uitgezonden dacht ik... En de rest wel (zeg ik als PSV supporter) en PSV had ook niet de rust.
Sowieso speelde ploeg zo slecht dat het niet verdiende te winnen.

Waar iedereen over valt is dat die jongen van Heerenveen niets verkeerds doet.... Nou ja, hij haalt een truc uit, of had iig eigen geachte hoe de situatie op te lossen, is onbewust niet sportief en dat zorgde voor veel emoties/ frustraties.

Tja PSV wou dat die jonge de bal teruggeeft op een meter of 20 van de doel . Die jonge wou ruimte maken om de bal die andere kant op te peren maar dat duurde voor de PSV-ers veel te lang. En in de extra tijd toen Heerenveen de bal uit trapte om een blessure behandeling gaf PSV de bal ook niet terug. Daar hoor ik Luuk niks over zeggen of dat wel of niet sportief is.

Hij speelde de bal gewoon terug De Jong! Wilde de bal uiteraard terug geven aan de laatste verdediger bij de middenlijn, maar kan immers niet door iemand heen schieten en dribbelde eerst om de spelers heen die voor hem stonden. Dit is ook zijn verhaal en was duidelijk te zien. Je bent zelf een onsportief ventje De Jong, iedere keer zeuren bij scheidsrechters met dat gezicht alsof jou weer flink wat onrecht is aangedaan.

13 maart 2016 om 12:54

Precies. Er staan twee man recht voor zn neus op zijn eigen helft. Hij zou wel gek zijn als ie de bal zo dicht bij eigen doel aan psv gaf. Gewoon een gefrustreerde reactie van v ginkel

Ik dacht dat het onsportief uit de titel refereerde aan de gefrustreerde reactie van de PSV spelers toen de bal niet snel genoeg terug werd gespeeld.

13 maart 2016 om 12:58

Als er zoveel druk op staat tegen het einde van de wedstrijd en dan gebeurt dat. Ik kan me indenken dat de spelers hem 'er van door zagen gaan' met de bal. Ook al was dat niet zijn intentie.op dat moment geloof ik wel dat dat het eerste is wat er door je kop schiet. Maar ja dan ben ik.. veel reacties van haters die je verder niet veel ziet hier maar misschien is het mijn bril. Ik denk dat een ajax in dezelfde situatie exact zo gereageerd had

14 maart 2016 om 10:18

Dat denk ik maar goed er is vooral onbegrip voor PSV en vooral vel begrip voor de Heerenveen debutant. Was gewoon niet zo slim van hem en PSV spelers waren te onrustig.

De Psv spelers wilden de bal terugkrijgen op de helft van Heerenveen, logisch dat die debutant het niet wilde. Hij wou de bal aan Psv teruggeven op de helft van Psv en dat deed hij uiteindelijk ook. De reacties van de Psv spelers was overdreven.

Topper die Huizing
Om dat te doen als debutant in laatste minuten en in een uitwedstrijd
Koel blijven en naar verdediger 20m verderop spelen
Frustratie van PSV leverde alleen maar meer tijdverlies op haha

13 maart 2016 om 16:24

Ja inderdaad was pure klasse van Huizing om zo koel te blijven.
Daar kunnen er zat een voorbeeld aan nemen.

14 maart 2016 om 10:19

Hij had em over de lijn moeten/ kunnen rammen en niet eerst gaan pingelen met die bal, dan kun je hel wat verkeerde ideeen oproepen of snapt niemand dit?

15 maart 2016 om 13:45

klopt was niet slim van Psv... maar daar zeg ik ook niets over.

Ik word gewoon simpel van mensen die zeggen dat hij eerst de ruimte moet zoeken om de bal weg te trappen.. ga weg man, heb je alleen gefietst of op curling gezeten?

Je kunt de bal gewoon wegtrappen ergens heen, over de lijn, naar achter, etc. Nee je hoeft niet eerst te pingelen. Hou toch op man.

Ach ja, als Messi het doet, is het professioneel, als een invaller van Heerenveen het doet, is het onsportief.

Als heerenveen supporter blij te zien dat neutrale supporters het zo zien als ik het oog zag. Van Ginkel had rood moeten krijgen, misselijk joch

13 maart 2016 om 16:03

PSV was juist onsportief in de slotfase. Ook zo dom om degene die de bal terug moet geven geen ruimte te geven.

13 maart 2016 om 16:29

Dit had ik niet verwacht van Psv om zich zo onsportief te gedragen.
Dit zeg eigenlijk dat je niet tegen je verlies ken, en dat na zoveel,
weken dat het voor de wind gaat.en dan loop je tegen een,
gelijkspel aan en dan dit is niet Fairplay.

13 maart 2016 om 23:36

Ja en die speler die die overtreding op van Ginkel maakte de eerste helft had ook donkerrood moeten hebben. Overigens wilde Huizing die bal nooit terugspelen. Hij kwam er slechts achter dat hij zich vastliep en schoot de bal toen maar uit paniek weg, zoals Heerenveen de laatste 10 minuten constant deed.

15 maart 2016 om 13:46

Inderdaad, jammer dat niemand dit ziet.

Treurige actie en iedereen wil hem blijkbaar verdedigen.

Zielig jongetje is De jong. Een stap hoger op wordt niks wat een trage handeling snelheid

13 maart 2016 om 13:16

Helemaal mee eens, maakt zelf de meest smerige overtredinkjes altijd met die armen zwaaien, vragen om kaarten. Heel irritant persoon. Hij heeft absoluut geen recht van spreken.

13 maart 2016 om 15:36

En gelukkig zit iedereen hier op vz dagelijks wel te wachten op een reactie van dhr robins.....

13 maart 2016 om 15:36

Kan weg, reactie al verwijderd

die jongen wilde de bal terugspelen, maar kreeg de ruimte niet omdat ene Van Ginkel gefrustreerd aan hem zat.. en de Jong moet stil zijn over onsportief gedrag en eens in de spiegel kijken, na al die fopduiken die hij maakte

Ach, logisch dat hij er langer over doet toch? Als PSV volgende week in de 90e minuut 0-1 voor staat wil ik ook eens zien hoe 'sportief' ze zijn! Part of the game.. Gebeurt overal

Als De Jong dit onsportief vindt kan hij komende wedstrijd zijn borst natmaken als ze weer op het hoogste niveau mee mogen doen. Daar telt sportiviteit helemaal niet meer en gaat alles om het resultaat

Kan iemand mij uitleggen waarom de PSV spelers denken het recht te hebben dat Heerenveen de bal terug moet geven ? De scheidsrechter fluit vanwege een tweede bal in het veld. (door PSV supporter gegooid overigens..dat terzijde) Dus..... scheidsrechtersbal en door voetballen....

13 maart 2016 om 13:42

Omdat Psv volgens mij de bal had, en de debutant ook nog eens aangaf dat hij de bal terug zou schieten.

13 maart 2016 om 13:51

PSV had balbezit toen die tweede bal het veld in kwam. Lijkt me logisch dat PSV dan de bal terug krijgt. Ongeschreven regel noemen ze dat.

13 maart 2016 om 14:54

Ongeschreven regels...... Die gelden wanneer er geen grotere belangen spelen.
Het lijkt jou en psv logisch. Heerenveen dus niet op dat moment.
Als psv de winnende kan maken zullen ze de situatie ook gebruiken.

13 maart 2016 om 15:07

Ja en een onderdeel van die ongeschreven regel is dat de bal dan naar de keeper of de laatste man wordt geschoten zodat die weer kan beginnen met de opbouw...

13 maart 2016 om 15:38

Waarom paste psv die ongeschreven regel dan zelf niet toe een paar minuten later? Wel heel erg hypocriet vind je zelf ook niet?

Gewoon heel sim van huizing om toch even wat extra seconden te pakken. Hij lokt zelfs de overtreding uit waardoor er toch weer 1 a 2 minuten worden gepakt.

13 maart 2016 om 14:55

Prima actie voor een debutant. Respect!

Dat gebeurd over en weer. Als de tegenstander dat doet noem je het onsportief, maar als je het zelf doet is het professioneel uitspelen.... Dat noem je dan weer schijnheilig.

Het was eerder onsportief dat ze hem niet even de ruimte gaven om de bal terug te spelen naar de keeper in plaats van de bal te spelen naar een tegenstander die op 5 meter staat. En dan even later de bal zelf niet terug geven. Zag er lekker gefrustreerd uit.

Schandalig gereageerd door PSV terwijl iedereen kon zien dat hij de bal terug wilde spelen naar iemand op PSV helft. Wat nog schandaliger is is dat PSV daarna zelf de bal niet terug geeft. Maar de overtreffende trap is deze reactie van De Jong. Als je achteraf iemand nog onsportief noemt terwijl je ziet dat ie de bal terug wilt spelen dan ben je gewoon niet 100%.

Beetje overdreven reactie van de Jong. Ook dat de spelers met de CL-wedstrijd worden geconfronteerd. Komt niet echt professioneel over bij een geinteresseeerde club. Hebben blijkbaar moeite met het opladen voor wedstrijden tegen mindere clubs.

Luuk de Jong is sowieso niet het toonbeeld van sportiviteit. De Jong zeurt veel bij de scheidsrechters maakt regelmatig schwalbes en probeert tegenstanders kaarten aan te naaien. Kortom een echte prof die alles doet om te winnen.

Jaja, als een Psver het doet is het professioneel, maar andersom is het onsportief.
Lekker hypocriet.

Tsja... voetbal en Fairplay... Als PSV dinsdag met 0-1 voor staat in de 85e minuut, dan zal ook de Jong wel met de bal bij de cornervlag staan met z'n kont naar achter; alsof dat sportief is.

Zegt genoeg @ecke Voetbal en Fairplay is zo als je het weergeeft.
Als PSV dinsdag met 0-1 voor staat in de 85e minuut,etc
Ik heb het al meer aan gegeven in de reacties was niet netjes van Psv weken gaat,
het voor de wind en dan dit. Een gelijk spel en dan dit onsportief gedrag jammer.

Bah, altijd die selectieve verontwaardiging bij voetballers. Als het andersom zou zijn, dan noemt ie het waarschijnlijk professioneel van zijn teamgenoot en overdreven reactie van de tegenstander. ...niets is voetballers vreemd. Dit geldt overigens niet voor PSV maar voor heet het voetbal...

De jongen speelde de bal trouwens gewoon terug naar Psv, maar waarschijnlijk niet snel genoeg in de ogen van de psv'ers... Van Ginkel schopte hem terwijl de bal al lang weg was. Is mijn inziens gewoon 'rood' en Lestienne had ook 'geel' moeten hebben voor zijn opgewonden overdreven reactie.

Overigens het was de schuld van PSV 'ers zelf. Het was geen Heereveen speler of supporter die ervoor zorgde dat er een 2e bal in het veld kwam....

Nee mentaliteit bij het voetbal is in breedste zin onsportief en Jong had gewoon ze mond moeten houden en het gewoon alleen bij hunzelf moete zoeken en niet afgeven op de tegenstander...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren