Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oogappels helpen Ajax Onder-19 op weg naar kwartfinale Youth League

Laatste update:

Ajax heeft zich geplaatst voor de kwartfinale van de UEFA Youth League, de Champions League voor spelers onder negentien jaar. De Amsterdammers, die nu Chelsea treffen, rekenden woensdagavond met duidelijke cijfers af met Olympique Lyon: 0-3. Lyon sloot het duel ook nog met tien man af.

/

Lyon begon zeer aanvallend en kwam tegen de gang van het spel in op achterstand: Donny van de Beek omspeelde de keeper en vulde het verlaten doel. Abdelhak Nouri maakte er even later na voorbereidend werk van Vaclav Cerny en Van de Beek 0-2 van en daardoor zat Ajax, dankzij de oogappels van het team, op rozen. In de tweede helft liep de score verder op.

Leon Bergsma kopte raak uit een hoekschop van Nouri en daardoor geloofden les Gones helemaal niet meer in een goed resultaat. Door een rode kaart voor aanvaller Aldo Kalulu eindigden de Fransen ook nog eens met tien man.

Denk jij dat Ajax de UEFA Youth League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Assist van eerste goal was magistraal

24 februari 2016 om 19:08

Eiting doet alles op techniek, prachtig om op '6' te zien. Al was die bal van Nouri op Dekker nog mooier!

24 februari 2016 om 19:38

Ik hoor steeds vaker over die Eiting dat hij het beste van de '3'is (nouri, Beek) - Is dat zo? Of zijn ze te verschillend.

24 februari 2016 om 19:51

@ Reusxi

Allereerst gaat het om de "grote 4" om het zo maar te zeggen. Want Cerny is ook echt een pareltje en dat blijkt ook wel uit het feit dat hij al regelmatig met Ajax 1 mee mag.

Qua talent staat Nouri voor mij met een afstand boven aan. Alleen zijn jongens als VD Beek fysiek veel en veel verder. Waardoor ze beter in balbezit kunnen blijven en dus meer risico in hun spel kunnen leggen. Iets wat Nouri nu mist aangezien hij te weinig een bal in de dekking aan kan nemen.

Eiting is gewoon een heerlijke speler en slechts 18 jaar. Speelt continu bij oudere leeftijden ipv ze eigen leeftijden mee te doen eigenlijk. Promoveerde een jaar te vroeg van de B1 naar de A1 bijvoobeeld.

24 februari 2016 om 19:54

Hij is de jongste, veel verdedigender ingesteld ook en begon onder Jonk ook wel eens als CV, om met De Ligt afwisselend in te schuiven om een 343 te creëren. Hij is normaal ook aanvoerder als Nouri er niet is, die band heeft hij van Dekker overgenomen. Ik vind hem een heel erg goede '6' die alleen aan zijn wendbaarheid en startsnelheid gaan werken om zo nog dominanter te kunnen worden. Zullen zeker compilaties van hem tevinden zijn als je een beeld wilt krijgen van het type speler. Op puur talent is Nouri natuurlijk een kop groter als de rest maar ik sluit het zeker niet uit dat Eiting in het eerste gaat belanden. Hij is eerste jaar A-jeugd maar ik zou hem de plek ban vd Beek in Jong laten overnemen als middelmaat als Vissie, Bakker etc eindelijk weg zijn.

24 februari 2016 om 20:04

Eiting is nog maar 17 zelfs! Verder een groot talent, in mijn ogen de opvolger van Bazoer op termijn. Qua type speler.

24 februari 2016 om 21:05

Ik denk dat v.d Beek, hoe jammer ik dat als genieter ook vind, de allercompleetst is. Ik had liever Nouri gezien, en daarna Cerny, maar ik voorspel voor v.d. Beek de grootste carriere. Ik hoop dat ik het mis heb!

24 februari 2016 om 23:53

Dit zal wel weer raar klinken. Maar ik heb bij van Beek nog niets speciaals gezien. Misschien komt het nog (ik vind van Klaasen hetzelfde om maar een beeld te schetsen). Over Nouri hoor ik veel, maar wat bergkamp goed uitlegt geloof ik best. Zal met man in de rug nog niet sterk genoeg zijn en dat zou nu net een vereiste moeten zijn voor hun allen. Cerny zal ook wel goed zijn was dat die jongen die dit weekend inviel. Daar zag je meteen aan datie wat extra's heeft, een verademing.

25 februari 2016 om 00:03

Dat was muric. Die is wat ouder, ook een talent. Cerny heeft eerder dit seizoen een paar keer meegedaan.

25 februari 2016 om 09:16

@ Reusxi

Vd Beek is juist een type speler, net zoals Klaassen, die niet opvallen door de fenomenale steekpasses of dergelijke. Het zijn spelers die een team in balans brengen, temporiseren en altijd aanspeelbaar zijn. Daardoor creeeren ze rust voor hun ploeg genoten, word er balbezit behouden en kan er continu gecombineerd worden.

Iedereen praat altijd over Davy Propper/sinkgraven en dergelijke. Toegegeven het zijn voetballers met flair. Maar spelers als Davy Klaassen zijn (vele, vele) malen effectiever, dominanter en belangrijker voor een ploeg. Dat Klaassen in 21 wedstrijden 8 goals en 7 assists heeft gegeven geeft dit ook aan.

25 februari 2016 om 10:17

Ik snap je punt. En ben het ermee eens dat ze voor een bepaalde balans kunnen zorgen. Echter vind ik dat je meer mag verwachten. Ik keek gisteren naar Koke. Ben ik ook niet kapot van, maar verdeeld het spel goed. Is sterk, heeft snelheid en redelijk goed aan de bal. Bij een Klaassen mis ik die klasse aan de bal. Het ziet er zo onkundig uit. Maar goed wie weet maakt hij nog stappen. Rendement heeft hij indd. En loopt erg veel zonder bal, dat is zeker een plus.

24 februari 2016 om 19:49

Zitten leuke talenten bij Ajax in de jeugd. De vraag is of ze de kans krijgen bij Ajax 1. Je debuut maken is leuk maar wekelijks minuten maken is waar het om draait. Veel zal afhangen van eventuele transfers bij Ajax. Het middenveld is op elke positie nu minimaal dubbel bezet. Er zitten goede spelers op de bank dus ik zie het er momenteel niet van komen dat die jonge gasten op kort termijn veel minuten gaan maken.

24 februari 2016 om 19:53

@ Voetbalfan1982

Aangezien Serero zal gaan vertrekken van de zomer komt er weer een plekje vrij op het middenveld voor een speler. En wie weet wat er van de zomer gaat gebeuren. Klaassen is de meest effectieve middenvelder van de eredivisie terwijl Bazoer het grootste talent is van de eredivisie. Als je bedenkt dat er voor Klaassen (20 mil) en Bazoer (25 mil + 25 mil bonus) geboden is in de winter.

24 februari 2016 om 20:05

Als ze ergens de kans krijgen is het bij Ajax wel, Nouri komt erbij voor Serero en alles weer dubbel bezet. Owusu gaat denk ik de plek van van Rhijn overnemen, Muric en Cerny komen er ook definitief bij, van Bruggen wellicht en Dolberg heeft ook kans.

Bazoer is binnen 2 jaar weer weg, dan kan bv. Eiting doorschuiven. Maar ook Frenkie de Jong is er nog.

24 februari 2016 om 23:16

Maar daarnaast, als Ajax dan 170, 180 miljoen op de bank hebben staan zullen ze toch onderhand wel wat gaan investeren? Een ervaren middenvelder à la Guardado kan zoveel brengen.

24 februari 2016 om 23:30

@sprokkie

Doe er maar 100 miljoen vanaf, dat hebben we aan liquide middelen. Daarnaast we hebben afgelopen halfjaar 2,2 miljoen winst gemaakt en komende half jaar zullen we wat minder inkomsten hebben, ajax verwacht al een verlies op de begroting dus er wordt meer dan maximaal geinvesteerd.

Klopt verder wel, maar daar is Ajax nog niet klaar voor, men bouwt de begroting rustig uid, men heeft de opleiding eerst beter gemaakt en investeert daar nog steed heel veel in. Als we wat minder aankopen nodig hebben en nog wat meer op de opleiding kunnen leunen dan is er wel ruimte voor.

Prachtige wedstrijd, maar wat een slechte scheids, alleen maar kaarten strooien voor alles. Vond Nouri, Dekker en vooral De Ligt erg goed spelen. Op naar Londen

24 februari 2016 om 19:09

Voor mij was De Ligt ook motm, hield het achtig helemaal dicht en pas 16 jaar, die zullen we volgend jaar in Jong Ajax zien! Ook vd Beek en Zeefuik waren belangerijk, Nouri was op 80% als die loskomt gaat het pas echt lopen.

24 februari 2016 om 22:52

Mee eens, de ligt wordt echt een grote denk ik. Heeft alles, nu al!

24 februari 2016 om 20:02

Uit je reactie merk ik dat je deze wedstrijd hebt gezien. Mag ik vragen waar? Ik neem niet aan dat je in het stadion in Lyon zat. Heb een heel tijdje zitten zoeken, maar kon nergens de live-beelden zien/vinden. Had de wedstrijd toch wel graag gezien..

24 februari 2016 om 20:06

De site van Ajax kon je met een account de wedstrijd op bekijken, doen ze vaker.

24 februari 2016 om 22:52

Wat wolterx zegt, hij was te zien op een stream op ajax.nl

Eerste kwartier wat moeizaam, daarna niet meer in de problemen geweest.
Leuk voetbal om te zien.

Eerste kwartier inderdaad moeilijk maar na de 0-2 niet meer in de problemen geweest. Een prima pot nu hopen dat ze Chelsea eruit knikkeren helemaal na de scheidsrechterlijke dwaling van gisteren.

Nouri, oh oh oh. Wat ben je goed.

24 februari 2016 om 19:28

Krijgt hij daarom geen kans bij Ajax 1?

24 februari 2016 om 19:36

Fysiek iets sterker worden en hij staat er.

24 februari 2016 om 20:09

Inderdaad, fysiek nog wat nodig maar verder magistraal, zit er ook heel dichtbij en doet al mee op de trainingen. Gaat denk ik nog wel zijn debuut maken dit jaar.

Wat een scheidsrechter, ongelooflijk zeg. Ajax mocht helemaal niks van hem.. Was ook een wonder dat hij rood gaf aan een speler van Lyon.

Niet echt een wrdstrijd zoals ik had verwacht, ajax was niet echt de drukzettende ploeg die veel de bal had, maar meer de solide ploeg die snel reageerde bij een balovername.
Lyon was zeker niet slecht vandaag en kon een aantal keer redelijk eevaarlijk worden, maar Ajax ging gewoon erg goed om met de kansen.

Vond de Scheids overigens echt heel erg zwak, deed weinig goed vandaag.
Heeft in de gehele eerste helft denk ik 1 keer in het voordeel van ajax gefloten terwijl hij dat veel vaker had moeten doen.

Mooie overwinning. Na een onstuimig begin alsnog de overwinning makkelijk binnengesleept tegen een fysiek sterke tegenstander. Wat een pareltjes lopen er in de A1 rond zeg. Hoop dat de snel de overstap kunnen maken naar het eerste om Ajax eindelijk naar een hoger niveau te tillen!!

Waarom zit ajax in de youth cl league? Ze spelen toch geen CL? Kan iemand dit uitleggen?

24 februari 2016 om 19:03

Ajax is vorig seizoen kampioen geworden in de competitie, dus mochten zij playoffs spelen.

24 februari 2016 om 19:04

denk toch dat psv kampioen is geworden

24 februari 2016 om 19:15

Denk toch dat Ajax A1- kampioen is.

24 februari 2016 om 19:18

PSV is 100% kampioen geworden in de eredivisie. Maar denk dat jij de youth league bedoelt. Daar is Ajax vorig jaar uitgeschakeld door Roma.

24 februari 2016 om 19:21

Het gaat over de u19, het jeugdvoetbal dus, waar de A1 van Ajax de titel pakte en eerder dit jaar al de supercup. De geplaatste CL-teams hun jeugd is standaard ingeschreven.

24 februari 2016 om 19:21

Ik gok kampioen van de jeugd

24 februari 2016 om 20:51

Ajax A1 was vorig seizoen kampioen geworden

24 februari 2016 om 19:04

Ajax speelde Vcl dus de jeugd ook
. Zal maar in het midden laten wie succesvoller waren

24 februari 2016 om 19:19

Nee, Ajax is kampioen A1.

De A1-teams van clubs waarvan het eerste team de poule-fase van de CL gehaald hebben, spelen de poule-fase Youth League.

De landelijke A1-kampioenen spelen een paar knockout-rondes. De laatste 8 hiervan spelen tegen de groepswinnaars van de poules.

24 februari 2016 om 19:27

Ah, dat wist ik ook niet, ik dacht hetzelfde als Mentalist. Dus als AZ A1 kampioen was geworden was PSV A1 direct geplaatst omdat PSV 1 kampioen was, en AZ had zich kunnen plaatsen via voorrondes? Raar systeem hoor.

24 februari 2016 om 19:37

Ja klopt, wel een goed systeem, zo komen de beste teams in het toernooi en niet enkel de CL-clubs.

24 februari 2016 om 19:06

Via extra voorrondes alsnog gekwalificeerd.

24 februari 2016 om 19:15

De kampioen u19 van elk (?) land mag via een soort voorronde zich proberen te plaatsen bij de Nummer 2's van de YL, Ajax heeft op die route de kampioen van Duitsland ( Schalke ) die van Rusland ( Spartak ) verslagen om daarna uit te komen tegen Sevilla, hierdoor stroomde ze in bij de groepswinnaars en andere winnaars van laatste ronde ( laatste 16 ) waar ze nu dus van Olympique Lyonnais wonnen. Volgende ronde is uit bij houdige kampioen Chelsea.

24 februari 2016 om 19:22

Via de EL naar de playoffs om de CL in te mogen en nu dus 8ste finales

Je gaat toch niet naar de jeugd kijken... misschien als je een 60+ bent en niks te doen hebt maar dit gaat me wel erg ver... geen wonder dat er zoveel druk op die jongens komt te staan...

24 februari 2016 om 19:17

Ga jij toch lekker naar de veteranen kijken....

24 februari 2016 om 19:23

Waarom niet? Dit voetbal is meestal leuker om naar te kijken dan het eerste van Ajax.

24 februari 2016 om 20:48

De A1 speelt anders een stuk attractiever voetbal de het eerste van Ajax doet. Als ik de keuze had zou ik misschien wel eerder naar de A1 kijken dan het eerste.

24 februari 2016 om 20:52

Dit slaat nergens op, ik kijk liever de jeugd dan het eerste elftal.

Mooi om te zien dat de Ajax jeugd hier verder kan komen. Spijtig van PSV, net niet naar de volgende ronde. De jeugd heeft de toekomst!

Zeker het eerste kwartier gaf Lyon vol gas en zette het hoog druk, waardoor Ajax niet in het vertrouwde spel kwam. Zo nu en dan voeltbalde Ajax onder de druk uit, maar verkwanselde de bal dan weer door een slechte pass terwijl er voldoende ruimte lag. Ajax sloeg echter twee keer toe in korte tijd, door genadeloos toe te slaan in de omschakeling. Daarna ging de wedstrijd lange tijd gelijk op, met de kanttekening dat Lyon eigenlijk niet meer gevaarlijk werd. Na de 0-3 en de rode kaart voor nummer 69, ik geloof dat ie Kalulu heette, was het verzet van Lyon gebroken en de wedstrijd over.

Al met al een puik resultaat voor Ajax, want Lyon heeft een erg goede ploeg, met diamantjes zoals Tousart, Perrin en Del Castillo. Lyon was fysiek sterk, technisch goed onderlegd, zette vroeg druk en speelde uitstekend positiespel; alleen hun afwerking was zeer matig.

Geweldige spelers hebben we toch rondlopen in de A1 zeg. Kan niet wachten tot we ze allemaal op t hoogste niveau kunnen zien schitteren! Dit team heeft zeker de mogelijkheid dit toernooi te winnen!

24 februari 2016 om 19:06

3-4 waren nog eens heel slecht aan het spelen..

Ondanks de on-Schots fluitende leidsman een dik verdiende overwinning van de jonge Ajacieden!
Ook wat spel betreft een voorbeeld voor het eerste elftal. Resultaat in combinatie met attractief en creatief voetbal. Haal in de zomer een paar goede, ervaren spelers - dat mag best wat kosten - en Ajax kan vooruit. Mits niet het eerste elftal wordt afgeroomd en je middelmaat (gudelj, Veltman, etc.)overhoudt....al blijft dat wel een meer dan realistisch vooruitzicht.

25 februari 2016 om 09:07

Veltman is dit jaar gewoon uitstekend bezig. Die jongen is 23 jaar en zal over twee jaar gewoon een goede verdediger voor de subtop in Europa. Deze jongen maakt echt flinke stappen dit jaar. Het is niet normaal dat je op je 21e blijkbaar geen fouten mag maken in Nederland.

Leuke wedstrijd tegen een sterke ploeg. Donny van de Beek stak er met kop en schouders bovenuit met Nouri en Mathijs de Ligt net daarachter. Scheidsrechter was overigens schandalig bezig.

Vergelijk met het 1e team individueel is zinloos, immers de A1 speelt heel anders dan het team van Frank. Doordat er veel sneller diep gespeeld wordt is er veel meer ruimte en dat maakt voetballen eenvoudiger. Overigens vind ik wel dat het positie spel veel beter kan en moet, de bal moet veel sneller rond. Ook vind ik dat Cerny een enorme terugval heeft, heeft deze wedstrijd niet veel goed gedaan. Ik vond Eiting. Zeefuik en de Ligt erg goed spelen. van de Beek moet uitkijken dat hij niet denkt dat hij er al is, vond hem verdedigend erg laconiek. Verder een mooie overwinning!

Goed elftal dat misschien nog wel eens ver kan gaan komen in dit toernooi

Ot: Weet iemand hoe ver Ajax vorig jaar is gekomen?

24 februari 2016 om 19:38

Vandaag zijn ze precies een jaar geleden uitgeschakeld door Roma op penalties. Ze werden groepswinnaar boven oa Barca en miste een penal in reguliere tijd ( 0-0 eindstand ) en datzelfde Roma haalde de halve finale.

Is de Nederlandse A1 competitie zo sterk dat Ajax daar niet kan winnen van FC Utrecht A1en twee keer verliest van Vitesse A1 en ook vorige week een pak slaag krijgt van PSV A1 met 4-0 maar Europees bij de besten behoort? was het bij de senioren maar zo.

24 februari 2016 om 19:58

Een ploeg als Barcelona verliest toch ook wel eens? Ze zaten de laatste weken in een iets mindere periode.
De 4-0 nederlaag tegen PSV was ook zwaar geflatteerd te noemen (het spel was 10x beter aan de kant van Ajax maar het gaat om doelpunten)

24 februari 2016 om 20:00

Je kan beter zeggen dat Ajax vorig jaar met kop en schouders boven de rest van Nl uitstak op u19 niveau, dat ze dit jaar de supercup hebben gewonnen en halve finale beker staan owja, ze zijn kampioen in de najaarsreeks geworden en hebben hun beste spelers ( Nouri, vd Beek, Cerny en binnenkort ook Dolberg ) doorgeschoven. Dat gat moeten ze opvullen met B-jeugd of spelers die tekort komen, de blessures helpen zeker niet mee. Normaal zouden Sidoel, Savastan, Bay, Leyder en El Idrissi allemaal in de A1 spelen, alleen zijn geblesseerd en Nouri, vd Beek en Cerny zien het als een speelplaats. Als ze dit team zo houden als vandaag met de geblesseerde die aansluiten worden ze ook deze voorjaarsreeks makkelijk kampioen.

24 februari 2016 om 20:08

Ajax speelt vaak met een elftal vol B junioren in de landelijke competitie. Ook spelen spelers nog wel eens op een andere plek, met andere woorden, ze in de competitie gaan ze niet voor het resultaat maar maximale ontwikkeling van talenten, dan moeten ze weerstand hebben en is een verlies of gelijkspel juist goed. Resultaat is niet belangrijk in de jeugdcompetitie.

In de Youth CL spelen ze met de sterkste 11, met oa. Nouri, van de Beek en Cerny, daar is het resultaat wel belangrijker omdat ze dan meer wedstrijden op topniveau spelen.

24 februari 2016 om 20:22

Het lijkt mij ook dat de spelers die spelen wisselen.. vd Beek zit vaak bij het eerste en andere jongens spelen ook regelmatig in de jupiler league en dan doen je beste spelers van de A1 dus soms gewoon niet mee. Tegen Lyon waren de "sterren" van de A1 allemaal aanwezig.

24 februari 2016 om 23:39

Klopt en ze hebben nu een talentenpool waar talenten van het eerste en toptalenten van de jeugd samen trainen. Bv. Bazoer met Eiting etc. Is makkelijker nu Jonk en co weg is en het geen eiland meer is.

A1 van Ajax is vaker kampioen geworden dan niet in de Nike Eredivisie. Dus dat zegt eigenlijk al genoeg over hoe dominant ze zijn.

Ze wonnen 4 van de laatste 5 titels. Zijn vorig jaar ook gewoon kampioen geworden waardoor ze in de Youth League mogen spelen en wonnen begin dit seizoen ook al de Super Cup.

Ik heb het niet gecheckt maar volgens mij staat de A1 van Ajax

24 februari 2016 om 23:38

Nee ze staan 3de, maar dat is ook minder belangrijk, het gaat om ontwikkeling van talenten.

25 februari 2016 om 11:09

Volgens mij is het wel belangrijk dat ze goed presteren als ze geen kampioen worden zijn ze afhankelijk van het 1ste elftal om in de Youth League uit te mogen komen. Ben benieuwd wat het beleid wordt als dit een aantal jaar niet gebeurd.

Oké duidelijk, ik dacht al dat het zoiets was maar wilde bevestiging.

Is er veel verschil tussen de A1 van Chelsea en Ajax?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren