Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vader overleden Malanda geeft Wolfsburg ervan langs: ‘Gebrek aan respect’

Laatste update:

Afgelopen weekend herdacht VfL Wolfsburg Junior Malanda, die een jaar geleden om het leven kwam bij een auto-ongeluk. Diens vader Bernard Malanda heeft echter geen goed woord over voor de wijze waarop de Duitse club zich heeft opgesteld na het overlijden van zijn zoon.

/

“Wolfsburg heeft niets gedaan”, vertelt Malanda senior aan La Dernière Heure. “De doodskist en de repatriëring heb ik zelf moeten regelen. De facturen heb ik ook zelf betaald.” Daarnaast besliste de clubleiding volgens de vader mee over datum en tijdstip van de uitvaart, omdat de spelers van die Wölfe terugkeerden van hun trainingskamp in Zuid-Afrika.

“Maar dan kwamen ze nog eens te laat aan op de begrafenis. Een gebrek aan respect”, vindt Malanda, die te horen heeft gekregen dat de verzekering de vergoeding naar aanleiding van het ongeluk overmaakt aan Wolfsburg. “Denk je dat we al een euro gezien hebben? Junior is verongelukt op weg naar het werk. Ik zal strijden tot ik aan het langste eind trek.”

Vandaag een jaar geleden overleed Junior Malanda (20) bij een auto-ongeluk. #rip #wolfsburg

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Vind je dat Bernard Malanda gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mocht dit waar zijn is dat een zeer nare actie van Wolfsburg, waardeloos. Hoop dat ze er in goede harmonie uit kunnen komen.

13 januari 2016 om 10:41

betaald jou werkgever jou kist enzo ook dan? en de uitvaart wordt altijd door de familie geregeld met de eventuele verzekeraar.. als het zo is dat ze te laat waren op de begrafenis is dat wel een slechte zaak

13 januari 2016 om 10:45

Volgens mij is een werkgever zelfs verplicht de familie te betalen bij dood van de werknemer.

13 januari 2016 om 10:46

Maar krijgt jouw werkgever wel het bedrag voor de begravenis uitgekeerd door de verzekering?

13 januari 2016 om 10:49

@ ajaxwatcher

Waar haal je dat dan vandaan? waarom zou een werkgever de familie in godsnaam moeten betalen?

13 januari 2016 om 10:52

Dikke onzin man, een werkgever is niets verplicht, eeuwig zonde dat Malanda is heen gegaan maar die jonge heeft genoeg geld op zijn bank om een mooie uitvaart van te kunnen regelen hoor. Wolfsburg heeft niet alles goed gedaan maar om hun nou alles te laten betalen.. Draait het dan alleen maar om geld?

13 januari 2016 om 10:56

Zo is het maar net. Wat een waan idee van de familie

13 januari 2016 om 10:58

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar als er iets gebeurd met de werknemer terwijl hij onderweg is naar zijn werk dan draait de werkgever op voor alle kosten.

Zo is het in België alleszins en ik kan me niet voorstellen dat het in Duitsland of Nederland anders is.

Edit: Er zijn natuurlijk wel nuances zoals zware fouten van Malanda zelf enz., maar dat kan ik niet echt uitmaken uit het artikel of dat hij een fout heeft gemaakt.

13 januari 2016 om 11:00

Jij kent zijn bankrekening? Omdat hij genoeg verdient wil nog niet zeggen dat hij genoeg heeft gespaard...

13 januari 2016 om 11:01

cthegrave

Wacht even.. Dus Wolfsburg gaat wel voor hun bepalen welke datum + tijd de uitvaart plaats mag vinden, incasseert van de verzekering het geld, maar de familie blijft met niks achter en betaald vervolgens zelf ook nog eens de rekening? Vreemd om dan te concluderen dat het alleen om geld draait voor de familie? Je zou juist denken dat Wolfsburg alles voor het geld doet..

13 januari 2016 om 11:02

Ajaxwatcher heeft helemaal geliljk.

Als een werknemer doodgaat, een zichzelf respecterende werkgever betaalt een paar maanden het salaris door aan zijn familie.
Waarom denk je dat wij al die verzekeingen etc.. betalen.

On-topic: Mocht dit waar zijn, dan is het heel erg jammer dat de club zich op deze manier heeft gemanifesteerd.
Wel raar dat de club wel het verzekeringsgeld krijgt.

13 januari 2016 om 11:10

Jouw

13 januari 2016 om 11:14

@ Tm001

Waar baseer je dat in godsnaam op? Dat het mooi zou zijn als een werkgever dat doet klopt, maar ze zijn nergens toe verplicht en dat heeft al helemaal niets te maken met 'al die verzekeringen etc'.

Dat de club het verzekeringsgeld krijgt is absoluut niet raar. Dat de vergoeding naar Wolfsburg gaat betekent dat deze verzekering door de club is afgesloten, dan is het dus geen persoonlijke levensverzekering van Malanda maar een zakelijke verzekering van Wolfsburg, bijv. voor de zakelijke auto of voor de waarde die malanda vertegenwoordigde, geef eens een goede reden waarom de familie die vergoeding dan moet krijgen?

13 januari 2016 om 11:29

Volgens mij was hij niet op weg naar zijn werk toch. Maar reed een vriend van hem, in zijn auto?

13 januari 2016 om 12:43

Inderdaad.. Wat een gelul van die vader, die wil nu gewoon geld verdienen over de rug van zijn overleden zoon. Misselijkmakend. Uitvaart hoort de familie te regelen, ik zou het zelfs raar vinden als Wolfsburg dit zou doen.

En over dat verzekeringsgeld dat Wolfsburg heeft ontvangen, prima toch. Ze verzekeren de transferwaarde van de spelers in geval van overlijden. Dat is dan toch ook gewoon geld van de club? Waarom moeten ze dat (deels) aan de vader geven?

13 januari 2016 om 12:46

@Isco: ze hebben het niet bepaald, dat is ongetwijfeld in overleg gegaan zodat de spelers ook aanwezig konden zijn. Logisch lijkt me. Die verzekering is geen uitvaartverzekering maar een verzekering op de speler zelf. Logisch dat Wolfsburg dat krijgt en houdt. Niks raars aan. Als Malanda een uitvaart/levensverzekering had dan krijgt de familie dat.

13 januari 2016 om 12:48

@rodeduivelfan: dat is natuurlijk niet waar. Een werkgever is alleen aansprakelijk in geval van nalatigheid. Daar lijkt hier geen sprake van. Als de bestuurder een stuurfout heeft gemaakt, te hard heeft gereden, een klapband heeft gehad of wat dan ook dan is Wolfsburg uiteraard niet aansprakelijk. Zou wel erg krom zijn. Hij was op weg naar zijn werk ja, maar het ongeluk is op geen enkele manier te wijten aan Wolfsburg. Als jij overlijdt op weg naar de supermarkt dan kunnen we de Albert Heijn ook aansprakelijk stellen?

13 januari 2016 om 12:50

Ik doel dan met name op het te laat komen bij de uitvaart en het gebrek aan communicatie richting de familie Malanda. Echter is het inderdaad gebruikelijk dat de nabestaanden de kosten van de uitvaart dienen te betalen, dat lijkt me niet meer dan logisch.

13 januari 2016 om 13:24

Het is toch niet zo raar dat de selectie van Wolsburg bij de uitvaart wil zijn? Ik dat in overleg geregeld kan worden?

13 januari 2016 om 13:59

man toch , elke profvoetballer is verzekerd bij elke club tot zelfs de dood toe !
dit is een afzonderlijke verzekering die clubs nemen om hun investering en het kapitaal dat daarvoor gebruikt is te beschermen .... net zoals iedereen een eigen initiatief mag nemen om een levensverzekering af te sluiten waarbij je nabestaanden dan een som ontvangen bij (onverwacht) overlijden !
het is duidelijk dan deze ongelukkige kerel zulk een verzekering niet had en dus krijgen zijn nabestaanden ook niets , volkomen normaal en vooral legaal !
dat wolfsburg wel zijn kapitaal terug krijgt is ook normaal en legaal en waarom zou de club de nabestaanden vergoeden ? we kunnen toch niet negeren dat mangala ook wel dit een beetje zelf gezocht heeft , gezien het aantal bekeuringen ( 19 op 8 maanden) dat hij al had gehad met zijn wagen , zelf gereden of niet , een minder zelf regulerend persoon was dit en spijtig genoeg met fataal gevolg !
dat nu de famillie van congolese afkomst alsnog op een andere wijze nog één maal een forse som wil opstrijken , was te verwachtten maar mij stoort het dat die vader er niet was om het toch niet te ontkennen risico gedrag van zijn zoon als die de straat op ging met zijn wagen , in te dijken en aan te pakken , dat hij daar eerder niet aan gedacht heeft is zijn verantwoordelijkheid !

13 januari 2016 om 19:47

Hij was z'n PS4 vergeten. Hij zat in de auto bij een vriend. Ze zijn omgedraaid, hebben z'n PS4 gehaald en zijn met 200 over de snelweg naar het vliegveld gereden om de vlucht nog te halen. Onderweg kregen de een ongeluk. Ik vind dat je dan zelf schuld hebt, ook al mag je zo snel je wilt in Duitsland. Maar zo snel is onverantwoord, ookal heb je haast

De normaalste zaak van de wereld dat je de uitvaart zelf moet regelen.
Daar is een voetbalclub toch niet voor.
Daarnaast Wolfsburg heeft Malanda herdacht wat ik genoeg vind.

13 januari 2016 om 10:32

Maar dan is het wel idioot om mee te willen bepalen wanneer de begrafenis gehouden wordt om vervolgens niet eens op tijd te komen

13 januari 2016 om 10:34

Dat is een speculatie, volgens mij klopt daar niks van.

13 januari 2016 om 10:40

Jij was er zelf bij?

13 januari 2016 om 10:45

Je kent de situatie niet. Ze kwamen terug van het trainingskamp en misschien had het vliegtuig 5u vertraging of kwamen er een aantal spelers niet door de paspoortcontrole. Ik noem maar wat. Als je als familie wilt dat de club aanwezig is op een uitvaart, is het logisch dat zij hierin meebeslissen. Het is nog altijd een bedrijf waar geld verdiend wordt. Heel erg dat zo'n jongen overlijd, maar dat betekend niet dat zo'n club opeens het schoothondje van de familie wordt.

13 januari 2016 om 10:52

Ik vond alles ook wel meevallen, tot het bericht dat de club het geld van de verzekeraar kreeg. Dat is gewoon scheef.

13 januari 2016 om 11:01

@ Zanazanyan

Nou dat weten we helemaal niet, of dat scheef is. De vader van Malanda zegt namelijk ook totaal niet wat voor verzekering het was. Volgens mij was het een auto van de zaak waar hij in werd gereden, dan zou het bijvoorbeeld een autoverzekering geweest kunnen zijn. Daarnaast zou het een verzekering kunnen zijn voor de werknemer Malanda, voor de waarde die hij vertegenwoordigde als voetballer. Waarom zou de familie daar aanspraak op maken? Overigens denk ik niet dat er veel vergoeding betaald is, aangezien de politie bevestigd heeft dat de auto te hard reed terwijl het regende, en Malanda zijn gordel niet om had. Lijkt me niet dat je bij enige verzekering dan veel vergoeding krijgt.

13 januari 2016 om 15:35

elke voetbalclub neemt een verzekering op zijn voetballers , dit om hun kapitaal van hun investering dat ze betaalden bij de aanwerving van deze speler , te beschermen .
dat is bij elke club zo en voor iedere speler , daarvoor moet die speler niet dood gaan maar ook als die speler plots ziek wordt en nooit meer kan voetballen , wel dan zal de verzekeraar de vooraf afgesproken som storten .
dit zijn gangbare zaken en volledig een eigen initiatief van de club en dus hoort de club hiervoor niets door te storten naar de familie .
de speler had net zoals ieder van ons , privé een verzekering kunnen afsluiten om zijn nabestaanden financieel te beschermen bij onverwacht leed waardoor hij niet meer zou kunnen voetballen , maar dit is dus duidelijk niet gebeurd en dus ook de oorzaak dat de familie verder geen geld meer ontvangt !

overigens wens ik even aan te stippen dat malanda met verkeerde 'vrienden' omringd was en dat de wagen van malanda 19 maal bekeurd is sinds hij bij wolfsburg was en dit alles voor overdreven snelheid, zelf gereden of niet , deze jongen werd niet ingetoomd of was niet in te tomen en was een risico op de weg ,..... met een fatale afloop .... nochtans wist iedereen in België dat het de verkeerde kant uitging , trouwens malanda moest die nacht niet even over en weer naar brussel zijn geweest om feest te vieren , de winterstop was voorbij en hij had die vrijdag nog getraind en zou zaterdag morgen op stage vertrekken .... nu ontstond er een situatie waarin tijdsgebrek om tijdig op de afspraak te zijn bij de club , de oorzaak was van overdreven snelheid en onverantwoord rijgedrag , met het gekende gevolg ! maar dit alles maakt dus duidelijk dat malanda niet voor 100 % echt professioneel met zijn vak bezig was !

zijn vader had beter zijn zoon met de voetjes op de grond gebracht en hem enigszins een bewuster, realistisch en veiliger levenswandel aangeraden dan had dit alles misschien niet voorgevallen ..... nu is een goede voetballer met een gouden toekomst verloren voor iedereen , zijn familie en zijn club terwijl dit echt te vermijden was !

13 januari 2016 om 17:31

Nee maar de media was er ook niet bij.
Ze willen gewoon weer de boel opblazen.

13 januari 2016 om 10:33

Ja maar als je onderweg bent naar je werk dan is dat de verantwoordelijkheid van de club dus meneer malanda heeft gelijk

13 januari 2016 om 10:35

De uitvaart moet de familie in alle tijden zelf regelen.

13 januari 2016 om 10:44

Als ik kom te overlijden op weg naar mijn werk dan is mijn werkgever echt niet verantwoordelijk voor het betalen van mijn begrafenis, wat een onzin

13 januari 2016 om 11:01

De uitvaart is een gevolg van h et ongeluk. Mij lijkt het dan ook wel logisch dat alle kosten die voortvloeien uit het ongeluk voor de werkgever zijn. Het is gebeurt tijdens de normale uitoefening van zijn arbeidscontract.

Tenzij er echt een zware fout door Malanda zelf zou zijn gemaakt, maar hier is geen indicatie van in het artikel.

13 januari 2016 om 11:08

@ rodeduivelfan

Dat is onzin. Malanda was op weg naar een trainingskamp, maar dat is geen normale uitoefening van zijn arbeidscontract. Daarnaast was er veel te hard gereden terwijl het regende en had hij zijn gordel niet om (bevestigd door de politie) dus dat is dan al helemaal geen normale uitoefening van zijn werkzaamheden.

13 januari 2016 om 12:17

Rodeduivelfan

Malanda droeg geen gordel, dus heeft die familie niets te koeken.

13 januari 2016 om 14:14

@rodeduivel
Huh, dus omdat hij (bestuurder, zijn auto) een fout maakt, is Wolfsburg verantwoordelijk? Hij (bestuurder, zijn auto) heeft te hard gereden en Malanda heeft geen gordel om gehad. Twee persoonlijke overtredingen van Malanda in een situatie dat zijn leven had kunnen redden. Er is een reden waarom deze 'regels' bestaan. Eigen fout, Wolfsburg staat hier 100 procent buiten. Sterker nog, zij verliezen kapitaal. Een verzekeringsmaatschappij zal altijd de waarde van een speler zo laag mogelijk proberen in te schatten en houden al helemaal geen rekening met de idiote prijzen die betaald worden voor spelers.

13 januari 2016 om 17:33

Als deze details allemaal kloppen dan heeft Wolfsburg al helemaal niks te maken met de begrafenis.

13 januari 2016 om 11:03

Je hebt zeker gelijk dat de club de uitvaart niet hoeft te betalen. Echter is het wel raar dat de familie Malanda geen cent heeft gezien, omdat zij minimaal recht hebben op een maandsalaris + vakantieuitkering en het geld dat openstaat uit nog te nemen vakantiedagen.

Ik weet niet of ze echt geen cent hebben gezien, maar als dat zo is klopt dat niet!

13 januari 2016 om 11:10

@ Callenbach

Vader Malanda zegt niet dat ze geen cent hebben gezien, hij zegt dat ze niets hebben gezien van de vergoeding van de verzekering. Dat zou ook erg vreemd zijn als die verzekering afgesloten is door de club, waarom zou de familie daar aanspraak op maken? Daarnaast staat er dus nergens dat de erfgenamen van Malanda niet zijn openstaande salaris gekregen hebben.

13 januari 2016 om 12:57

Als die verzekering bedoeld is om kosten zoals die van een begravenis te dekken zou je verwachten dat de club of de begravenis betaalt of de rekening van de familie betaalt. Dit zijn geen gekke gedachten, het gaat hier niet om een reguliere werkgever-werknemer relatie. Spelers worden vaak gezien als helden en het overlijden van zo'n jonge jongen heeft vaak heel veel impact bij zo'n club. Het komt vaak voor dat de club dan vrij ver gaat om nabestaanden te helpen, bijvoorbeeld door een benefiet te organiseren - dat valt goed bij de fans en je krijgt er nog meer goodwill door ook. Voor een club als Wolfburg zijn zulke kosten en schijntje (misschien een weeksalaris van zo'n speler?) en je voorkomt ermee dat je negatief in het nieuws komt zoals nu.

13 januari 2016 om 13:09

@ Nacjuve

Dat vind ik een beetje een rare redenatie. Dus omdat die vader (naar mijn idee onterecht) allemaal claims neerlegt bij Wolfsburg en ze van allerlei zaken beschuldigt, moet je er maar alles aan doen om de familie tevreden te houden? Dus als iemand vals beschuldigd wordt van moord na een ruzie zeg jij ook 'ja je had nooit ruzie moeten maken met die persoon want nu denken ze dat je hem ook hebt vermoord' ?

Daarnaast, ze hebben hem toch herdacht en wie weet wat ze allemaal nog meer gedaan hebben? Deze man vertelt enkel de negatieve zaken die volgens hem waar zijn.

Wat betreft die verzekering, dat zal echt niet zijn geweest om de begrafenis te betalen, aangezien de vergoeding aan Wolfsburg wordt betaald. Vergoeding van de begrafenis hoort naar mijn weten bij een overlijdensverzekering, dat is een privé-verzekering. En hoezo is dit geen reguliere werkgever-werknemer relatie? Malanda was werknemer van Wolfsburg, werd in zijn werkauto gereden (door een vriend dacht ik) naar het vliegveld om naar een trainingskamp te gaan, er werd te hard gereden in slecht weer en Malanda had zijn gordel niet om. Wat heeft de werkrelatie er dan mee te maken?

13 januari 2016 om 17:33

Ik denk dat dat nog tijd nodig heeft.
Dat gaat allemaal niet zo snel tegenwoordig.

Gaat weer allemaal om geld..

Telaat komen op begrafenis is wel onrespectvol ja. Maar als ik zo de artikel leest lijkt net alsof hij het voor het geld doet. Is toch normaal dat je zelf betaald voor de doodskist etc.? Daarnaast vind ik wel dat de vergoeding naar de vader moet gaan..

Dat ze te laat komen op een begrafenis, getuigt inderdaad niet van veel respect. Maar wie weet had dat een oorzaak..

Maar dat de begrafenis niet betaald is door Wolfsburg, is toch op zich vrij logisch in eerste instantie? Hij wil gewoon de media gebruiken om Wolfsburg maar in een verkeerd daglicht te zetten en daardoor z'n geld te krijgen als ik het zo begrijp...

Het is niet goed dat ze meebeslissen in de datum en tijdstip etc. Helemaal niet als ze dan ook nog eens te laat komen....

Maar, de club hoeft helemaal niet bij te dragen aan de begrafenis of wat dan ook. Denk je dat mijn baas ook maar iets meer betaalt dan alleen een bloemstuk?

Dat hij dan ook nog eens het verzekeringsverhaal aanhaalt doet zijn zaak geen goed, komt meer geldbelust over dan dat het hem echt pijn doet.

Volgens mij is een begrafenis regelen en betalen iets wat je zelf doet. Waarom zou in godsnaam je werkgever dat doen? Daarnaast hebben clubs - naar verwachting - hun spelers verzekerd voor dit soort situaties, waardoor zij inderdaad het geld krijgen! Spelers zijn een product van de club en vertegenwoordigen een bepaalde waarde. Als een vrachtwagen vol met nieuwe Apples van de weg raakt, wordt dit ook verzekerd. Dat soort (levens)verzekeringen zijn niet mals en het is dus ook terecht dat zij het geld krijgen. Malanda had hopelijk ook een persoonlijke levensverzekering, waar papa wel van zou profiteren (en evt uitdienen van z'n contract). Wederom een geldbeluste vader aan het woord.

13 januari 2016 om 10:47

Inderdaad. Wolfsburg zal ongetwijfeld gevraagd hebben rekening te houden met ze, zodat ze aanwezig kunnen zijn, maar de beslissing ligt bij de nabestaanden. Als ze inderdaad te laat kwamen dan is dat een slechte zaak, maar we weten de reden daarvan niet.

13 januari 2016 om 10:50

Juist gesproken. De club heeft zijn kapitaal verzekerd en is daar blijkbaar financieel voor vergoed. Een eventuele levensverzekering is een privé zaak van de speler zelf. Als hij geen persoonlijke levensverzekering had, dan zou dat goed stom zijn. Als je als voetballer zo'n godsvermogen verdient, dan heb je op zijn minst toch een financieel adviseur voor dat soort zaken. De informatie in het artikel is onvolledig, maar het voelt alsof de vader in kwestie, hoe treurig het ook is om je kind te verliezen, in zijn ongelijk staat.

Dat die vader zo geldgericht is over de dood van zijn zoon is wel triest hoor.

De uitvaart hoort meneer gewoon zelf te betalen en ook het geld van de verzekering is niet voor hem zolang Malanda vanuit Wolfsburg verzekerd was.

Ik zie dat heel veel mensen ja op de poll heeft geklikt. Maar volgens mij is het toch logisch dat je de uitvaartkosten zelf betaald? Mijn werkgever zou helemaal niks betalen, ja misschien een kaartje van 90 eurocent voor de nabestaanden een bloemstuk van - 10 euro. En een advertentie maken niet voor de dood maar voor een openstaande vacature. Deze vader hier, moet niet zo zeiken. Het is de normaalste zaak, hij doet het voor de geld. Die verzekerings geld ook daar heeft Wolfsburg gewoon recht op. Het bedrijf waar ik werk heeft namelijk ook zo'n verzekering. Wat had deze man allemaal in zijn gedachten dan? Zie het als een azijnzeiker.

Wolfsburg kan ook niet veel doen aan het ongeluk maar het is wel een triest ongeval en dan zouden ze zich toch wel iets beter kunnen opstellen. Sowieso heel triest dat hij om het leven is gekomen het had echt een wereldspeler kunnen worden naar mijn mening.

In het volledige artikel blijkt dat het om veel meer gaat dan enkel het te laat komen op de begrafenis. Wolfsburg had ook beloofd alle rouwbetuigingen te verzamelen en te bezorgen aan de familie, wat niet gebeurde. Malanda had dat jaar meegespeeld in de beker en had dus een bijdrage aan de bekerwinst. De familie had verwacht om dan ook een medaille te krijgen als eerbetoon, wat niet gebeurde.

Die geldkwestie lijkt me wel vreemd. Volgens mij reed hij met overdreven snelheid en was hij dus zelf in fout en verzekeraar betaald dan normaal gezien niet uit. Maar het gaat hier echt wel om veel meer dan een geldkwestie lijkt me. Wolfsburg zelf zal zijn speler misschien verzekerd hebben in geval van overlijden maar dat staat los van de uitbetaling aan de familie van het slachtoffer in geval van overlijden.

Man man man, mijn werkgever betaalt nog geen kopje koffie en deze man verwacht bijna alles, echt een Afrikaanse mentaliteit enkel geld verwachten. Dat ze te laat waren is inderdaad respectloos maar dat Wolfsburg het geld heeft gekregen geloof ik geen zak van, waarom zou de werkgever dit krijgen?! Wat een grap.

13 januari 2016 om 11:04

Buiten je lekker generaliserende opmerking die nergens op slaat, slaat je andere opmerking ook nergens op, namelijk hoezo zou de familie het geld krijgen? Als er een vergoeding van de verzekering wordt betaald aan Wolfsburg zal dit zijn omdat Wolfsburg deze verzekering heeft afgesloten. Het gaat dan om verzekeren van of materiaal (de auto van de zaak), of kapitaal (de waarde die Malanda vertegenwoordigde als werknemer), hier heeft de familie niks mee te maken.

Onzin dat meneer Mandela de uitkering zou moeten krijgen, de club verzekert zijn spelers en dus hebben die ook recht op de uitkering! Draait alleen maar om geld dit

De afgelopen 3 BPL wedstrijden waren allemaal prima, misschien zelfs meer dan prima, onbegrijpelijk dat we maar 5 punten pakken, maar er is wel een duidelijke verandering zichtbaar met de afgelopen tijd. De bagger periode is weer achter gelaten en nu is het weer tijd om terug te komen op plek 1, de plek waar United hoort en voor de slechte reeks nog stond.

Sorry, Onverdiend? je bedoelt dat Newcastle de bal een beetje rondtikte zonder gevaarlijk te worden? Ze waren zelfs zo gevaarlijk in de eerste 25 minuten dat ze niet een doelpoging hebben gehad.

Of bedoel je dat De overduidelijke penalty onterecht was? (hij houdt een kopbal op het doel tegen met zijn arm die op een totaal onnatuurlijke positie zweeft).

Het was pas de 8e/ 9e minuut en het was in de periode dat Man U gevaarlijker begon te worden.

Het is nogal raar geformuleerd, maar volgens mij word er bedoeld dat Wolfsburg al uitbetaald is voor de geleden schade, maar dat de vader nog steeds op zn centjes van de verzekering moet wachten.

Daarbij kan te laat komen zoveel redenen hebben. Niet gelijk oordelen mensen.

Ik vermoedt dat dit niet om geld kwestie gaat maar uit principes, dat hij geld eruit wilt halen komt omdat hij onrecht ziet. Mocht het niet zo zijn, dan zal zijn karakter hem nog vele tegenslagen geven in t leven.


Ja ze krijgen door een dubieuze penalty en een van richting veranderd schot 2 doelpunten extra tegen, maar dat was vooral pech. Kijk tussen minuut 55 en 70 was het echt dramatisch, vooral na de penalty had united het heel erg zwaar, alle vorm van stabiliteit, communicatie en eenheid was verdwenen in de verdediging en het leek wel op een gaten kaas, maar over de rest van de wedstrijd heeft Newcastle alleen gecreëerd uit knappe combinaties via het terugleggen van de spits en de sterk spelende Wijnaldum.

Aanvallend was er zeker verbetering te zien, het was niet de hele wedstrijd goed het waren korte periodes of momenten van positieve dingen die afwisselden met hele aparte of slechte dingen, maar verbetering was er zeker.

Nu moet die verbetering nog constant te zien zijn en de verdediging die nog steeds met veel blessures kampt was gister ook niet goed genoeg.

Scholes is echt nog niet tevreden hoor, alleen hij is blij om te zien dat er iets anders werd gespeeld en veel werd gecreëerd, alleen het moet veel constanter.

dat vind ik nou wel weer mee vallen hoor, niet elke kleine overtreding is neteen een 2e kaart of überhaupt een kaart waard. Fellaini had alleen misschien zijn 2e kunnen krijgen bij een counter van Newcastle maar dat viel allemaal ook wel mee. Dean floot redelijk consequent en had anders veel meer kaarten moeten geven, aan beide kanten en dan fluit je de wedstrijd onnodig dood, want de overtredingen vielen allemaal hartstikke mee.

Alleen de penalty's zijn een natuurlijk discussiepunt, want de enige 100% penalty was de eerste penalty.
Verder zijn er nog minimaal 3 momenten waar je hem kan geven, maar ook niet kan geven. (Lingard vs Janmaat, Collocini hands en het potje vrij worstelen.)

Wolfdburg zijnde moet je hier gewoon niet gierig over doen. Geld overmaken naar de familie, of ze daar nou recht op hebben of niet.

13 januari 2016 om 11:55

Waarom? Heeft Wolfsburg schuld aan de dood van Malanda dan? Die een vriend liet veel te hard liet rijden en zelf geen gordel om had?

13 januari 2016 om 14:07

Je kan natuurlijk ook gewoon een gebaar richting de familie maken en de financiële lasten die het overlijden met zich mee heeft gebracht een beetje verlichten. Het zou goed kunnen dat Malanda met zijn salaris z'n hele familie onderhield. Je kunt dan ook een beetje menselijkheid tonen en laten zien dat je begaan bent met de nabestaanden.

13 januari 2016 om 16:04

Ja maar wat heeft menselijkheid daarmee te maken, ik bedoel waarom zou een werkgever dat moeten doen? Dat zou enkel liefdadigheid zijn, je mag toch hopen dat Malanda wel een privé-levensverzekering had en dat zijn familie daaruit wordt gesteund, maar bij een ongeluk wat voor grote delen door Malanda zelf is veroorzaakt lijkt me het niet onmenselijk om de familie niet financieel te steunen.

Volgens mij gaat het er ook om dat Wolfsburg van alles aan de familie van Malanda heeft belooft. En dan wolfsburg zich dus niet aan al die afspraken heeft gehouden. Dan is dat wel te begrijpen

Zoals gewoonlijk gaat t weer om GELD. Die man is zijn zoon verloren, laat hij zich daar druk over maken en niet over geld. Dat is wel het laatste waar ik me mee bezig zou houden in ieder geval. Lijkt een beetje alsof hij zijn eigen toekomst veilig wil stellen via de laatste werkgever van zijn zoon. Krijg hier een raar gevoel bij.

De reactie van de vader ook wel enigszins verklaarbaar.
Wanneer je kind onverwacht sterft, zit je als ouder vaak met veel onmachtgevoelens, soms uit zich dit in boosheid en die moet je dan kwijt. Wanneer er een partij is die niet doet wat jij hoopt kan het gemakkelijk gebeuren dat je daar je onmacht op richt.

Wolfsburg hoeft niet de uitvaart te betalen maar omdat hij onder werktijd is gestorven is de club verplicht om de nabestaanden de salarissen tot eind contract te betalen plus afgesproken overlijdensvergoedingen. Wel schandalig dat ze een datum gaan suggereren omdat de club op trainingskamp is en dat de spelers dan ook nog te laat komen. Deze trainingskamp zou evt vroegtijdig moeten stoppen. Waar zijn de normen en waarden? Bah bah!

13 januari 2016 om 16:10

Mag ik vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt? Is namelijk totale onzin volgens mij, ten eerste was het namelijk niet onder werktijd want hij was onderweg naar het vliegveld voor een trainingskamp, daarnaast reed de chauffeur te hard bij slecht weer en droeg Malanda zelf geen gordel. Al zou het Malanda zelf helemaal geen schuld hebben, dan vraag ik me nog af waar je deze info vandaan hebt, hoezo zou al het salaris tot einde contract betaald moeten worden? Een arbeidscontract eindigt van rechtswege bij overlijden en in Nederland ben je niet verplicht meer dan een maandloon uitkering te betalen, en niet aan de familie maar enkel aan erfgenamen dus echtgenoten of kinderen. Weet niet hoe het in Duitsland is maar zal vast niet heel anders zijn.

Lekker makkelijk scoren over de rug van je bloedeigen dode zoon, je moet het maar willen

Hij is er nog steeds niet overheen en weet niet hoe het allemaal werkt. Hij was op weg naar z'n werkgever, maar was bv. in overtreding door geen gordel te dragen. Geen idee hoe het dan werkt. Hoop wel dat Malanda zijn ouders in zijn testament had staan, als hij er al één had, en dat zijn geld toch terug is naar zijn ouders en niet naar de Duitse staat of Wolfsburg ofzo.

Iedereen kan zijn mening wel ventileren hier, maar is er al iemand die een wettenbundel heeft opengeslagen? Lijkt mij dat die vergoeding van werkgever te vervallen komt als je kijkt naar roekeloos gedrag (te hard rijden, ook nog eens met slecht weer en het niet dragen van veiligheidsgordel).

Is toch logisch dat die dit zegt? Hij is ze focking zoon verloren, Hij was een groot talent en belangrijk voor Wolfsburg, hij is overleden zo een speler kent veel mensen bij de club bouwt banden op etc, Ik snap wel dat hij van zo een rijke club als Wolfsburg minimaal verwacht misschien dat ze de begrafenis op hun kosten nemen. Echt van die rare mensen hier op deze site, dus jij wil zeggen als jouw zoon dood is gegaan jij nog lekker alles zelf betaald terwijl jou zoon bij een club speelde dat miljoeeeenen heeft niet failliet kan gaan en gesponsored door focking Volkswagen (ondanks crisis) een van de grootste merken van de wereld en die honderden duizend euro of wat het moet kosten die ze als stront kunnen missen dat je niet kwaad en genaaid voelt ? Ga weg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren