Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer niet blij met Bazoer: ‘Tuurlijk neem ik hem dat kwalijk’

Laatste update:

Met een 0-0 gelijkspel na een zwakke wedstrijd kwalificeerde Ajax zich donderdagavond voor de groepsfase van de Europa League. Het hield bepaald niet over wat de Amsterdammers lieten zien tegen FK Jablonec, de nummer vijf van Tsjechië. Met hangen en wurgen hield Ajax echter stand en zodoende blijft het in Europa. Frank de Boer had voldoende redenen om ontevreden te zijn.

/

Ajax scoorde niet voor de meegereisde supporters, legde de tegenstander zijn wil niet op, had moeite met de organisatie en Riechedly Bazoer bracht zijn team in gevaar door een rode kaart te pakken. Met nog een half uur te spelen ging hij er vanaf met tweemaal geel en dat irriteerde De Boer. “Tuurlijk neem ik hem dat kwalijk”, sprak de trainer na de wedstrijd tegen FOX Sports.

“Ik heb hem hier al een paar keer over gesproken. Hij staat in eerste instantie al verkeerd. Hij moet altijd achter Gudelj staan, maar doet dat niet. Daar moet hij echt stappen in maken. Als hij dat doet, wordt hij een topspeler”, oordeelt De Boer, die dus niet te hard wilde uithalen. Hij vond ook dat zijn elftal zich goed herpakte na de rode kaart voor Bazoer. “Ik heb wel een team gezien dat heeft gevochten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En ik ben niet blij met de Boer!! wat laat jij je ploeg baggerslecht voetballen zeg.....

27 augustus 2015 om 21:22

De ploeg speelt het spel zelf niet de boer.

27 augustus 2015 om 21:26

De Boer is verantwoordelijk voor het spel. Als je dit niet snapt zou ik tennis gaan kijken.

27 augustus 2015 om 21:27

Beinvloed door de Boer, ik vind het ook al tijden niks.. lijkt geen verandering in te komen

27 augustus 2015 om 21:32

Idd onder jol was het beter

27 augustus 2015 om 21:34

In ieder geval attractiever. Het lijkt wel alsof enige vorm van vermaak en initiatief bij Ajax verboden is..

27 augustus 2015 om 21:36

Zolang het resultaat behaald wordt is dat toch niet het probleem?

27 augustus 2015 om 21:38

Hoeveel kampioenschappen onder Jol?

27 augustus 2015 om 21:43

Daar zijn we de Boer allemaal dankbaar voor, echter heeft Ajax ook een reputatie hoog te houden lijkt me. Je mag toch wel aannemen dat Ajax zonder enige moeite zo'n Jablonev moet kunnen oprollen. Of leef ik dan in een droomwereld? Ajax staat toch voor attractief voetbal, als ik het Ajax van nu zie dan is het alleen maar behoudend en risicoloos.

27 augustus 2015 om 21:48

Misschiej onze Peter Bosz halen, of Jurgen Streppel. Die 2 kunnen een ploeg leuk laten voetballen.

27 augustus 2015 om 21:49

@iscomadrid

Voor resultaatvoetbal word ik wel supporter van PSV (met alle respect). Met de eerste kampioenschap onder de Boer was ik superblij, de rest wissel ik graag in voor attractief spel.

27 augustus 2015 om 21:58

Onder Jol was het afzichtelijk countervoetbal afhankelijk van 1 wat nu blijkt wereldster. Jol heeft het vrij waardeloos gedaan met anti-Ajax spel dus dat is de domste opmerking die een Ajacied kan maken.

27 augustus 2015 om 22:08

Klopt. En nu is het afzichtelijk tikki- terug spel. Jol heeft heel veel dingen verkeerd gedaan, maar onder De Boer is niet beter. Jol haalde 80 punten met afzichtelijk spel. De Boer haalt 76- punten met afzichtelijk spel. Alleen hij doet dat zogenaamd met Ajax spel. Nou, ik heb nergens in het Ajaxmanifesto gelezen dat balbezit dé manier is tot dominantie in een wedstrijd. Al helemaal niet als het niet tot kansen leidt.

Edit: Bovendien kwam Jol boven de 100 doelpunten.

27 augustus 2015 om 22:22

De tactiek van Jol had mijn neefje van 8 kunnen verzinnen; alle ballen op Suarez en El Hamdaoui. Dus die 100+ goals had Jol niet echt een groot aandeel in vind ik. Maar toegegeven, ook De Boer laat nu nog niet het gewenste spel zien.
Ik heb er echter wel, in tegenstelling tot de meesten hier, genoeg vertrouwen in dat het goed gaat komen. Verdedigend staat het op dit moment gewoon goed. Middenveld is jong maar heeft genoeg body. Voorin zijn Sinkgraven en Fischer uit vorm, maar wanneer zij in vorm komen voorzie ik een goed seizoen.

27 augustus 2015 om 22:35

@men0210; Onder de Boer zijn we wel 4 x kampioen geworden, maar onder Jol speelden we idd beter voetbal. Die 4 x dat we kampioen zijn geworden hebben we niet aan de Boer te danken, maar aan PSV en Twente. Tot de winterstop kwamen we 9 tot 13 punten achter te staan. Ajax speelde vaak slecht. Ook Europees. Maar na de winterstop lieten PSV en Twente vaak punten liggen. Ajax bleef ook slecht spelen, maar won wel vaak met geluk. Europees werd Ajax ook heel snel na de winterstop uitgeschakeld.
Afgelopen seizoen speelde wij ook heel slecht en zijn 2de geworden. En nu hebben wij het hoofdtoernooi van de CL onder de Boer niet gehaald. in 2010 werd Twente kampioen en wij 2de. En toen haalde we met Jol wel de CL.

27 augustus 2015 om 22:37

Jol was helemaal niks...allemaal lange halen naar suarez, maar onder de boer is het ook diep en diep triest, niet om aan te zien

27 augustus 2015 om 22:55

@silverfront

Kijk, ik ben blij dat Jol weg is hoor. Ik vond het spel ook vaak niks. Maar het argument dat het onder De Boer attractiever is klopt niet Gestructureerder, okay, maar flitsender of dwingender of dominanter, nee. Het klopt verder wat je zegt hoor, alle ballen op de voorhoede was geen Nobelprijswinnende move.

Dat jij er vertrouwen in hebt is jouw goed recht. Maar ieder jaar "moet het goed komen". Nou zijn we 4xkampioen geworden, maar goed spel is ver te zoeken. Waarom nu wel? Waarom zou het nu wel gaan draaien? Na elke wedstrijd dat we winnen blijkt maar weer hoe moeizaam het gaat. Iedere keer is het óf verre van overtuigend óf met de hakken over de sloot. Vandaag weer. Na de 1-0 heenwedstrijd zou het hier 0-3 worden volgens sommigen. Hetzelfde met Rapid Wien. Eerst zou het ook daar 0-3 worden. Vervolgens wordt het 2-2 en nog steeds zijn er euforische geluiden als 'thuis wordt het wel 4-0".

27 augustus 2015 om 23:24

@ Ajax3stars ik moet je helaas teleurstellen, bij tennis heb je namelijk ook coaches die het spel van te voren met de speler/spelster bepaalt en bespreekt bij deze. U bent welkom!

27 augustus 2015 om 23:44

Onzin, de laatste seizoenshelft van Jol in 2010 was geweldig voetbal. Met Pantelic, Siem de Jong en Suarez. Dat jaar pakte we meer punten dan onder Frank de Boer en ook nog een Knvb beker

28 augustus 2015 om 01:24

@cjdaanti

Ondanks dat Jol meer punten pakte dan De Boer, vergeet men eraan toe te voegen dat Jol doodleuk met Miljoenen smeet voor spelers als Mido, Attouba, etc., en dat De Boer het met Zeer beperkte middelen heeft geflikt om 4 (!) maal op rij kampioen te worden, terwijl PSV met miljoenen bleef smijten. Dus hoe bedoel je 'onder De Boer is het niet beter' ?

28 augustus 2015 om 07:20

@ iscomadrid Dat is voor de meeste ajacieden juist wel het probleem. Ik ben supporter geworden van Ajax door het spel dat er gespeeld werd niet voor de prijzen. Dat die door de jaren heen veelvuldig zijn behaald is lekker meegenomen natuurlijk. Ik heb nu 27 jaar een seizoenskaart maar heb eerlijk gezegd steeds minder zin om te gaan. Het spel is al jaren niet meer om aan te zien en dat is toch waarvoor ik naar het stadion ga, ik wil vermaakt worden leuk voetbal zien en niet zoals de afgelopen jaren prijzen pakken met het saaie voetbal dat onder de boer gespeeld wordt.

28 augustus 2015 om 09:35

De Boer is verantwoordelijk voor het spel van ajax. Dus snap niet goed waarom je zegt dat de Boer daar niks aan kan doen

27 augustus 2015 om 22:59

Ajax mist een type Guardado op het middenveld. Een ervaren speler die het spel verdeeld en zijn mannetje staat, Sinkgraven is goed maar kan dit elftal nog niet dragen. Maar dan nog moet Frank het elftal beter laten voetballen dan wat ze nu doen. Klaassen functioneert niet op 10, ondanks zijn kwaliteiten voor de goal. Klaassen op de plaats van Gudelje (voordeel van de twijfel) en Shone of Sink als nummer 10 en Klaassen laten bijsluiten. El Ghazi eens op links proberen mss met Younes op rechts, denk wel dat die jongen wat kan. Jammer dat er in aanvallend opzicht een slecht aankoopbeleid wordt gevoerd.

28 augustus 2015 om 00:35

In verdedigend opzicht wordt er de laatste jaren nou ook niet zo geweldig ingekocht

28 augustus 2015 om 02:03

Is dat nodig dan met de minste tegengoals van de eredivisie de laatste jaren en de laatste 5 wedstrijd 0 goals tegen?? Ik vraag mij werkelijk af of mensen serieus reageren of gewoon trollen...

Bovendien wordt er geklaagd over aanvallend voetbal. Dat gaan verdedigers even veranderen ??

29 augustus 2015 om 21:08

Ben redelijk blij met de verdediging, op Veltman na misschien.

Alleen de hele verdediging (excl. keeper) is eigen jeugd, en dus niet ingekocht.
De verdedigers die zijn ingekocht, zoals van der Hoorn en Viergever, vind ik gewoon niet goed genoeg voor ajax. En dat terwijl er, vooral voor van der Hoorn, grof geld is betaald.

Dit soort 'domme' aankopen zie je wel vaker bij Ajax. Kijk bijvoorbeeld naar Duarte.

Voor mijn gevoel raakte hij die kerel niet eens. Maarja. Geel is geel..

Inderdaad, wij zijn niet blij met De Boer. Waarom laat die ons altijd zonder middenveld spelen en zonder vleugelspelers? Wat doet Sinkgraven op de vleugel? Waarom is er altijd een gapend gat tussen de centrumverdedigers en het middenveld? Wat is dit voor afbraakvoetbal.

27 augustus 2015 om 21:27

je vergeet de verdedigers; ook geen verdedigers!

27 augustus 2015 om 22:17

Tis gewoon vreemd om zonder enig creativiteit op het middenveld te spelen het is gewoon on Ajax, iedereen kan goed heen en weer rennen en thats it!

27 augustus 2015 om 23:26

@ davytjuh lol. Je kan beter zonder keeper man. Is veel beter dan zonder middenvelders of vleugelspelers hahah!!

Walgelijk. Om je dood te schamen. Marc en Frank mogen van mij een enkeltje waar naar toe dan ook krijgen of nemen! Wat een armoe met deze twee gasten. Je begint haast te verlangen naar Martin Jol of Marco van Basten. Gadverdamme.

27 augustus 2015 om 22:09

Dan moet je niet quasi blij gaan doen als ze door gaan in EL en kampioen worden.

28 augustus 2015 om 00:33

Als ze dat worden zal ik erg blij zijn, maar het zou wel eens leuk zijn als dat met goed voetbal is.

28 augustus 2015 om 08:05

Ik weet niet welke wedstrijd jullie hebben gezien hoor ik heb alleen een Jablonec gezien dat pas begon te voetballen tegen 10 man...
daarvoor echt helemaal niets van gezien....

Net als Djnepro vorig jaar... dat is gewoon schaamteloos verdedigen tot de tegenstander een fout maakt en daarvan profiteren en we hebben allemaal gezien hoe ver je daar mee kan komen... Normaal kon een Djnepro toch ook nooit een Napoli uitschakelen!

Tuurlijk is Djnepro beter dan dat Jablonec is maar de speelstijl is hetzelfde

Toch wel grappig dat De Boer eerder al meerdere malen zeer positief over Bazoer gesproken heeft, en zich nu kritisch uitlaat over hem. Nee De Boer heeft gewoon gelijk en hij geeft ook gewoon aan dat Bazoer dit eruit moet halen en dan gewoon een topspeler wordt.

Moet je ervaring opstellen ipv een elftal vol pubers. Dan krijg je dit...

27 augustus 2015 om 22:09

Dan krijg je wat?

27 augustus 2015 om 23:27

Slecht voetbal denk ik? Of een goeie 0-0 resultaat spel. Jij mag bepalen.

29 augustus 2015 om 17:48

Slecht voetbal is op korte termijn niet erg, zolang je de punten pakt. Dan liever zo dan met goed spel 0-0 spelen..

28 augustus 2015 om 02:06

Ja toen we een elftal hadden met ervaring haalden we goede resultaten... Met name in de CL toch of oh nee die haalden we ook een paar keer niet..

Altijd dat gezeik om ervaring terwijl het verleden al heeft bewezen dat geen garantie op succes geeft.

Mag ik dan op mijn beurt zeggen dat ik momenteel alles behalve tevreden ben met de Boer? Dat Ajax niet eens in staat is om een volstrekt onbekende ploeg uit Tsjechie met ruime cijfers te verslaan... Dat we notabele een gevoel van opluchting hebben is toch wel veelzeggend. Ik schaam mij als Ajacied oprecht voor de vertoning van vanavond. Dat is de Boer aan te rekenen, gezien de behoudende wijze waarop Ajax speelt. Hoe hoog ik Frank ook heb zitten en hoe dankbaar ik hem ook ben voor die 4 kampioenschappen, het lijkt wel alsof de wisselwerking definitief ten einde is.

27 augustus 2015 om 21:43

Dat valt wel mee, het seizoen begint net en we zijn goed gestart. Het spel wordt vanzelf beter en dan wordt het ook leuker om naar te kijken. Er is genoeg talent, gewoon een kwestie van tijd.

27 augustus 2015 om 21:49

Ik hoop het van harte. Wellicht dat ik wat kritisch ben, maar het huidige spel stemt mij ook niet vrolijk. Het elftal beschikt inderdaad over voldoende potentie/talent. Alleen is het (met name in Europa) van cruciaal belang dat we de beschikking hebben over routine. Dat mis ik momenteel.

27 augustus 2015 om 22:43

Als je in 5 wedstrijden geen 1 fatsoenlijk uitgespeelde kans kan creëren dan is er wel iets goed fout aan het gaan, helemaal op Eredivisie niveau, het zijn de keuzes van FdB om met een compleet statisch middenveld te spelen, iedereen speelt van de bal af maar je moet in de bal spelen, het lijkt ook dat niemant de bal graag wil hebben op een paar spelers na, ook dit vind ik erg vreemd, is iedereen soms bang om een x balverlies te lijden? Nee in het begin van het seizoen werd er nog geroepen dat we attractief voetbal gingen proberen te spelen maar dat is niet haalbaar met dit middenveld.

28 augustus 2015 om 06:09

@gunnerfan: je kan ook overdrijven. Vandaag was het inderdaad bar slecht. Echter, 9 punten en 8-0 doelsaldo in 3 wedstrijden ed is gewoon prima. Ik ben nu sinds jaren weer enthousiast over de Ajax selectie van dit jaar. Veel talent, het voetbal komt vanzelf wel. Belangrijkste id dat je nu ff die punten haalt

28 augustus 2015 om 07:25

@ speedy een kwestie van tijd zeg je? Ik wacht onder de boer al zeker 4 jaar op een beetje knap voetbal. Talent zat inderdaad maar hij moet er ook eens iets mee doen. Wordt echt schijtziek van de slechte wedstrijden.

28 augustus 2015 om 10:15

Guccischoen, 9 punten, 8-0 doelsaldo, 0x goed gevoetbald, jottum.. Scorebordjournalistiek.. Hoe diep kan Ajax zinken?

28 augustus 2015 om 10:17

Speedy, geef jij ff een belletje als ze weer goed gaan spelen, ik hoor je wel als FdB ontslagen is. Sodemieter op man, zelfs naar een muur kijken is nog interessanter..

27 augustus 2015 om 23:02

Southampton ligt er al uit, die hebben afgelopen tijd veel meer geld uitgegeven. Dan doet Ajax het nog niet zo slecht. Ze missen iemand die individueel een actie kan maken, zoals Suarez dat deed. Nu hopen we op El Ghazi en Fischer. Dat gaat m niet worden helaas.

Agh als bazoer deze man liet lopen en er uiteindelijk een doelpunt valt dan was t ook niet goed. Achteraf goed uitgepakt. Tegen rapid wien hebben we kunnen zien dat je geen mannetjes kan laten lopen dan maar gwn boem klets er in

27 augustus 2015 om 23:47

Het is vooral zijn eerste gele kaart die gewoon ontzettend dom was. Riedewald was praktisch naast de speler van Jablonec..

Verder heb ik het al vaker geopperd de afgelopen dagen, maar Bazoer moet even een paar weken banken. Hij brengt overal de bal naartoe en probeert overal vandaan te schieten. Ik begin me er mateloos aan te irriteren. Verder zou ik graag Sinkgraven op '10' zien en Klaassen als box-to-box speler. Op nummer 6 heb ik het liefst Serero op het moment, vond hem afgelopen seizoen een heerlijk kuiten bijtertje. Helaas is ie geblesseerd

27 augustus 2015 om 23:48

Wel een verschil of je op de rand van de 16 bent (tegen Rapid) of ter hoogte van de middencirkel.

Frank de Boer is met dit voetbal geknipt voor de serie A want daar pikken ze dit afbraak voetbal wel , maar hier wordt dat niet gepikt en daarbij voetbal is toch ook een soort vermaak maar daar heeft hij geen boodschap aan , wat dat betreft sluit ik mij aan bij de woorden van Johan Cruijff die liever 2 de werd met mooi voetbal dan kampioen met afbraak voetbal , want mensen met hun dure kaarten willen vermaakt worden .

27 augustus 2015 om 21:44

Ja maar diezelfde Cruyff stelt de commissarissen aan die vervolgens Overmars verboden om tien miljoen aan een spits uit te geven.....

27 augustus 2015 om 23:23

Is dat zo? Volgens mij is het meer dat het Cruijff-kamp moeite heeft met aankopen die geen meerwaarde hebben en dan eigenlijk jeugd in de weg zit. En daar ligt net het probleem op dit moment zijn het veelal aankopen zonder dat je zeker bent van meerwaarde. Als je het ook een beetje gevolgd had zou je weten dat Keje Molenaar (Cruijff-kamp) vond dat er een paar miljoen neergelegd moest worden voor een goede aankoop (één met meerwaarde dus). En blijkbaar had Ling (en volgens mij ging dat meer over een contracttechnische zaak overigens) het goed gezien wat betreft Heitinga. Leuk voor die jongen dat hij terug is, maar waarom stelt De Boer hem dan niet op als het team om routine vraagt. Blijkbaar is hij dus niet beter dan Veltman of v/d Hoorn.

27 augustus 2015 om 23:38

Ik heb het gevolgd, citaat uit de vi:

Het weekblad schrijft dat Overmars onlangs bij de RvC het verzoek heeft neergelegd tien miljoen euro te reserveren voor de aankoop van een nieuwe aanvalsleider. 'overmars zou Ajax graag een gelouterde spits bezorgen. De oud-speler staat bekend om zijn vermeende zuinigheid, maar dat beeld klopt slechts ten dele', schrijft VI. 'hij hoopte tien miljoen euro te kunnen besteden aan een nieuwe spits, maar moet van de raad van commissarissen in een goedkoper segment zoeken.'

28 augustus 2015 om 00:10

Dus? Niet alleen de heren De Boer en Overmars wijken van de ingeslagen weg af maar ook ninnen de RvC wordt een eigen invulling gegeven aan het beleid. Het is juist Cruijff die voorstander is van een aantal gelouterde routiniers waarvoor het salarisplafond moet worden doorbroken. En dergelijke speler kan in het beleid dat Cruijff voor ogen heeft 3 a 4 miljoen per jaar krijgen hoor.

28 augustus 2015 om 10:21

Donder op Speedy, Ajax had die beric van Rapid op de korrel, vonden ze te slecht, vervolgens halen ze Sanogo..........

28 augustus 2015 om 13:19

Dus precies zoals ik zeg, ze wilde een super spits halen maar het mocht niet van de raad van commissarissen. Dus hebben ze maar een armoedige spits geleend.

28 augustus 2015 om 13:26

Bullshit, voor 5 milj hadden ze beric binnen kunnen halen, die is 10x beter dan Sanogo en die 5 milj had Marc best uit mogen geven. En voor 10 milj haal je geen 'superspits' binnen, dus het is gewoon gelul.

Was natuurlijk ook ontzettend dom wat Bazoer deed. Heeft niks met ervaring te maken, gewoon nadenken. Scheelt al de helft. Voor hetzelfde geld schiet Jablonec er wel 1 in, ben je mooi de Sjaak. Maar goed, Ajax is door en daar gaat het om. Morgen maar kijken naar de loting.

27 augustus 2015 om 21:54

@ Johnnie10

Dat heeft dus juist wel met ervaring te maken.
Jonge spelers maken af en toe domme fouten. Spelers die op een hoog niveau al wat langer meelopen hebben dat soort fouten vroeger al gemaakt. Daarbij heeft Ajax niemand in de basiself die dit soort jongens kan aansturen. Dan krijg je dit. Het zal niet de laatste keer zijn dit seizoen, want met het huidige elftal is het wachten op de volgende. Dan heb ik het niet alleen over domme rode kaarten, maar ook over iets als aan de verkeerde kant dekken en ga zo maar door. Ajax heeft geweldig veel potentie in de basiself, maar het is niet meer dan een jeugdelftal.

27 augustus 2015 om 22:43

Als je nu nog steeds moet worden aangestuurd omdat je aan de verkeerde kant staat te dekken, dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Dat is namelijk basis. Vanavond ook weer bij Veltman, man man man. Gewoon nadenken. Zie je Klaassen bijvoorbeeld zoiets doen? Nee, dat is gewoon nadenken wat je doet.

Jonge spelers maken dit soort fouten.

Dat is ook de reden waarom je een aantal spelers in je elftal moet hebben die deze jongens kunnen aansturen. Ajax heeft die niet. Die op de bank zitten zijn niet goed genoeg. Het selectiebeleid is dus waardeloos.

27 augustus 2015 om 22:13

Met die jonge spelers halen ze wel de punten uit het vuur, kortom prima gedaan.

28 augustus 2015 om 10:26

Het is echter niet om aan te gluren, kortom totaal Ajax onwaardig!

28 augustus 2015 om 12:16

Nee, moet je twee teams voor hebben. Paar leuke aanvallen en gewon zakelijk afgemaakt, prima!

28 augustus 2015 om 18:48

@ afcanats

Dit zul je straks wel gaan merken in de Europa League. Je hebt het geluk dat je tegen zo'n zwakzinnige ploeg speelt dat die het niet kunnen uitbuiten, maar een klein niveautje hoger is voor Ajax al te hoog gegrepen. Rapid Wien bewees dat al.

29 augustus 2015 om 11:18

@hennie

Kan ajax straks mooi het tegendeel bewijzen, of is dat wat te positief voor je ingestoken?

Kom op Boer, je ziet dit gewoon aankomen, zei gelijk al, die haalt einde niet. Maar dan laat je m gewoon staan, terwijl je weet dat hij altijd wel paar overtredingen maakt. Wissel dan gewoon, zo geweldig is ie niet laatste weken.

28 augustus 2015 om 02:08

Bel hem volgende keer even op. Oh ja vergeet ook de tips niet hoe hij aanvallender kan spelen

De twee tackles van Bazoer waren beiden niet handig. Maar dat kan ook wel eens gebeuren als je als 18 jarige zoveel verantwoordelijkheid krijgt. Daarentegen mag je van een ervaren speler als Veltman wel verwachten dat hij aan de goede kant verdedigt en op het goede moment instapt. Van mij mag John of Mike er snel in.

27 augustus 2015 om 23:33

'ervaren' Veltman. Hij is pas 23 en heeft er is nu aan zijn 3e volle seizoen bezig bij Ajax. Je zou toch denken dat Veltman genoeg ervaren heeft, maar dat komt er niet altijd uit. Zie Frank hem ook niet snel aan de kant zetten.

28 augustus 2015 om 00:03

Voor Ajax begrippen is 23 stokoud
Nee ik zie Veltman steeds vaker pupillen fouten maken. Terwijl je verwacht dat juist hij met trainers als de Boer en Stam stappen zou maken. Als het aan mij ligt wordt er wat meer gerouleert want dit is niet het niveau dat Ajax na moet streven.

28 augustus 2015 om 01:36

Hij is ál 23. Ik vrees dat Veltman nooit het niveau gaat halen dat Ajax nastreeft. Hij is een voorbeeld van een eigen-jeugdspeler die te snel de hemel in wordt geprezen en een vet contract krijgt.

28 augustus 2015 om 08:55

Al 23, klink net alsof je aan het einde van je carrière zit. Hij kan nog minimaal 10 jaar voetballen in het eerste van een club. Kom op man.

De Boer moet niet blij zijn met zichzelf. Riedewald doet 't zelfde, heeft daarna mazzel dat ie geen kaart pakt met de pingel. De Boer laat hem gewoon staan met Heit op de bank, terwijl Riedewald alleen maar aan morgen denkt met de Oranje selectie. Het is de Boer die de onervarenheid deze ploeg nog eens een extra zetje geeft, zet er toch mannen bij met ballen, Schone is 10x beter dan Gudelj en Fischer. Fischer??? Come on! En dan zit Cerny thuis voor de buis? Sta je met je rug tegen de muur, haal je je enige aanspeelpunt eruit voor een bewust gepasseerde back? Sorry, wanbeleid Frankie!!!


Ik denk dat het aankoopbeleid een grote oorzaak is van het matige spel.

De aankopen zijn wel lekker goedkoop. Maar ik kan van de afgelopen jaren geen enkele aankoop bedenken die een directe versterking is gebleken. Spelers uit de eigen jeugd als Riedewald, Tete, Bazoer, Klaassen en El Ghazi moeten nu al de kar gaan trekken, terwijl ze daar nog veel te jong voor zijn. Ze zijn net doorgebroken in het eerste.

Aankopen als bijvoorbeel Moreno, Guardado en Luuk de Jong zouden het team een boost geven.

28 augustus 2015 om 12:21

Ajax heeft een beleid dat de jeugd bepalend is, dat zijn ze en dat is mede door het aankoopbeleid. Ajax koopt ook niet veel directe versterken, Ajax leidt ze op, ook aankopen soms zoals een Cillessen. Bazoer is overigens ook aangetrokken en opgeleid net als El Ghazi.

Ajax heeft nu met Gudelj en Sinkgraven ook ingezien dat het iets meer moet investeren op dit moment, ik denk dat die hun waarde wel gaan bewijzen.

Frank de Boer, is een goede trainer haalt vier kampioenschappen op rij dat doet geen een trainer na in de eredivisie. Dat spelers van Ajax minder mooi spel laten zien moet je de spelers verwijten niet de trainer. Als je zelf ooit gevoetbald hebt dan weet ook dat de trainer niet bepaald na wie jij de bal speelt. Als een speler de bal nou breed of vooruit speelt is dat de keuze van de speler aan de bal. Dus het heeft geen nut om Frank te verwijten dat het spel niet mooi is om na te kijken. Hij moet het ook maar doen met de spelers die hij geeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren