Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Real maakt arbiter verwijten: ‘Het was duidelijk dat het een penalty was’

Laatste update:

Real Madrid moest de landstitel in Spanje de afgelopen drie jaar aan aartsrivaal Barcelona en buurman Atlético Madrid laten, en liep zondag tijdens de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen alweer tegen een nieuwe teleurstelling aan: op bezoek bij het gepromoveerde Sporting Gijón kwam de ploeg van de nieuwe trainer Rafael Benítez niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel.

/

Real-directeur Emilio Butragueño was achteraf van mening dat Javier Fernández een belangrijke rol had gespeeld bij de 0-0 uitslag; de arbiter verzuimde om een vermeende overtreding van Sergio Álvarez op Cristiano Ronaldo te bestraffen met een strafschop. “In de herhaling was duidelijk te zien dat het een penalty was, maar de scheidsrechter zag het anders”, liet Butragueño weten aan Canal+.

De voormalig topspits was niettemin te spreken over het vertoonde spel van Benítez’ team. “We verschenen vaak voor het doel van Gijón, het lukte alleen niet om de goal te maken die ons rust had gegeven. Zeker na rust zetten we de tegenstander continu onder druk, maar hun keeper Iván Cuéllar was briljant. Toch was het ondanks het resultaat een geweldig optreden”, vindt el Buitre.

Ben je het met Emilio Butragueño eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
24 augustus 2015 om 13:02

Inderdaad, als je de vinger wil wijze naar een schuldige wijs die dan naar het team want die speelde zonder enige intensiteit of tactisch plan, de scheids verwijt ik niks het is Benitez en het team wat ik dit punten verlies verwijt. Als dit zo doorgaat zie ik Madrid tegen elke ploeg in Spanje moeilijk hebben, grote uitslagen zullen dan uitblijven.

24 augustus 2015 om 13:35

Bovendien was het ook absoluut geen strafschop.

24 augustus 2015 om 15:33

Het was zeker wel een strafschop. Ronaldo zijn been werdt vastgepakt en zijn been werd geblokkeerd, waardoor Ronaldo viel.

25 augustus 2015 om 04:14

Haha grappenmaker, moest hard lachen toen ik je reactie zag. Geen verstand van voetbal het was duidelijk een penalty 100%.

24 augustus 2015 om 15:08

De Media doet of het heel Real is die de arbiter verwijten maakt, maar er zijn geloof ik maar 1 of 2 personen die dat zeggen

Heel Zwak van Real om de scheids schuld te geven, ze hebben een team van 500miljoen en kunnen niet eens scoren tegen een promovendus.

24 augustus 2015 om 12:15

Precies. Altijd maar klagen over zaken die buiten zichzelf liggen terwijl er voor 500 miljoen aan voorhoede spelers loopt.

Dat is gewoon niet echt koninklijk gedrag.

24 augustus 2015 om 12:21

Altijd maar weer dat geprovoceer over geld.
Wat denk je dat Barca spelers koopt bij de marktplaats?
Louis Van Gaal heeft in 2 jaar 300 miljoen uit gegeven en het spel ziet er nog steeds niet uit.
Niet alleen Real geeft geld uit en ja het is schandalig dat niemand gisteren scoorde maar het was zeker een penaltie.

24 augustus 2015 om 12:22

inderdaad een beetje jammer.

of het nou een penalty was of niet, een club als real zal zo'n scheidsrechters beslissing eigenlijk niet nodig moeten hebben.

en dat de "gier" hier zich mee bemoeid vind ik extra jammer.

24 augustus 2015 om 12:46

Alleen Barca loopt niet altijd de scheids de schuld te geven. Real is altijd bij een punten verlies bezig met zaken zoals de scheids oid.

24 augustus 2015 om 12:50

Nee klopt, Barca geeft dan de schuld aan Madrid of Franco en niet aan de scheids dat is wel zo inderdaad.

24 augustus 2015 om 12:50

Was zeker geen penalty. Maar goed, typich real weer om verwijten te maken. En ook nog tegen degradatieploegje gijon. Ze winnen weer een jaar niets: het ligt aan de blessure van Modric. Ze verliezen van Gijon: het ligt aan de scheidsrechter. Barca wint treble: ze werden geholpen door de scheids. Nee het ligt aan Real. Real is al jaren niet meer wat het was, accepteer het gewoon barca zit nu al jaren op de troon in Spanje.

24 augustus 2015 om 15:10

El Casa, stop met proveceren.

24 augustus 2015 om 15:22

Gast. Er is een wedstrijd gespeeld. Kom maar terug met je conclusies over 2 maanden.

24 augustus 2015 om 15:50

Dat wat je hier zegt klopt van geen kanten, de ploeg die onder Guardiola speelde heeft in iedere wedstrijd, op iedere overtreding, spelonderbrekingen, wel of geen buitenspel lopen zeiken op de scheidsrechter, ook de spaanse ploeg heeft daar een handje van wat door Guardiola is geintroduceerd want het kon natuurlijk niet zo zijn dat een scheidsrechter meer verstand van voetbalsituaties had dan hij. Vreselijk irritant en dit is er nog steeds niet uit. Het gebeurd nog steeds.

24 augustus 2015 om 16:57

El casa aka de crybaby het is niet gelukt erken je meerdere gewoon...trouwens franco zal altijd de schuld krijgen omdat het de waarheid is...trouwens iedereen die dit leest el casa is de persoon die tegen iedereen zegt dat die dronken is als hij/zij de waarheid spreken...i rest my case

24 augustus 2015 om 17:06

Ga lekker janken weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar een penalty was het niet en laten we maar even die goal van gijon die niet werd toegekend vergeten bal was ruim over de lijn

24 augustus 2015 om 18:07

Als het niet aan de scheids ligt, dan ligt het aan de trainer. Zo gaat het al jaren toe bij Real!!!

25 augustus 2015 om 12:46

Ik word inmiddels een beetje moe van het feit dat lvg er steeds bij wordt betrokken, is aangesteld toen united erg verzwakt was en heeft per saldo 'slechts' 200 miljoen uitgegeven, wat een stuk minder is dan real en compagnions. Bovendien was united behoorlijk uitgedund 2 jaar terug, versterkingen waren zeker nodig! Denk dat er een mooie toekomst aankomt voor united onder lvg

24 augustus 2015 om 12:32

Het is wel waar dat het duidelijk een penalty was maar dan hadden ze alsnog inderdaad 3-0 4-0 moeten winnen. Zelfs zonder die penalty

Daar gaan we weer... Real Madrid mag wel wat beter op eigen spel letten dan het wijzen richting de scheidsrechter. In mijn ogen had de scheids hem kunnen geven, maar tegen Gijon moet je het gelijkspel hier niet op af schuiven. Hier had Real 3-0 moeten winnen.

24 augustus 2015 om 12:22

' De voormalig topspits was niettemin te spreken over het vertoonde spel van Benítez’ team.'

24 augustus 2015 om 12:25

Daar gaan we weer? Dat zeg jij als een Barça fan.

24 augustus 2015 om 12:29

9 van de 10 keer krijgt Madrid gewoon een penalty zo niet zeuren en @noureddine10 als Barcelona fan mag jij de laaste zijn die kritiek daarover heeft. Die penalty die Barca kreeg tegen Bilbao gisteren was ook geen penalty.

Wat een onzin wij hebben de scheids zo erg mee gehad.
Heeft Benitez die gasten leren vallen?
Schande

Ooo real toch eigen schuld,soms lukt het gewoon niet.Is pas het begin van de competitie,komt goed.Op naar volgende gelijkspel of verlies.

Ronaldo ging veel te makkelijk liggen, als je daarvoor een penaltie fluit, dan kun je bij elk duel in de 16m een penaltie fluiten.
Zeker bij hoekschoppen, waarbij altijd wordt geduwd en getrokken.
Trouwens die kopbal van Gijon leek mij een geldig doelpunt, de bal leek mij over de lijn.

24 augustus 2015 om 16:10

De bal was niet helemaal over de.lijn en dan ia het dus geen doelpunt. Net zoals bij de tennis de bal niet uit is alz de bal met een millimeter de lijn nog raakt. Next.

Het was idd gewoon penalty naar mijn mening, was eigenlijk best bizar dat de scheids het niet gaf maar goed wellicht zag hij het vanuit zijn hoek niet goed.
Aan de andere kant hoeft Emiljio ook niet zo te miepen want even later had Gijon de lat geraakt en volgensmij stuiterde die bal daarna toch echt achter de lijn en was het een goal maar ook dit werd niet gegeven.
Imo compenseert dat elkaar.

25 augustus 2015 om 04:18

Moet volledig over de lijn.

25 augustus 2015 om 07:42

Dat hoef je me niet uit te leggen, ik schrijf er nota bene nog bij: "echt achter de lijn" .

Niet zeuren over de scheids. Cristiano valt heel makkelijk. De enige die nog een beetje gevaarlijk was met zijn schoten en kopballen. Komt altijd wel dreiging van hem uit alleen hij was wel heel matig en dat zegt heel veel over Real Madrid zelf gisteren.

Eigenlijk als je nagaat had Gijon moeten winnen. Kans onderkant lat en de tweede helft die kopbal van die spits net naast.

Er moet trouwens echt wat gedaan worden aan Bale als voetballer en aan zijn kapsel. Het is geen Legolas.

24 augustus 2015 om 12:51

Dit vind ik zo jammer, het spel zag er niet uit en dan krijgen de spelers de schuld.
Nee de trainer moet de schuld krijgen hij vertelt ze wat ze moeten doen en wat voor instelling en bepaalt de tactiek.

Het is nog steeds dezelfde Ronaldo die 60 goals maakt in een seizoen.

24 augustus 2015 om 13:00

Altijd maar Real die meteen de vinger wijst naar de coach. Zelfs toptrainer Anchelotti werd ontslagen bij Real. Hoeveel coaches heeft Real niet wel gehad in de laatste 10 jaar.

Het is inderdaad dezelfde Ronaldo die 60 goals maakt. Maar dat is vrij beperkt voor een seler om zich alleen te richten op goas want als het niet loopt bij de spelers die voor hem in dienst spelen, dan heeft hij ook geen kans om een intikker te scoren zoals we gister zagen.

24 augustus 2015 om 18:22

Waaaat?? whahahaha.
Tuurlijk krijgen de spelers de schuld, wat jij zegt is juist de grootste onzin.
Een trainer heeft maar zeer gering invloed op de wedstrijd, ja de opstelling en welk systeem.
Maar in het veld moeten de spelers het toch doen en blijft de bal gewoon rond hoor.
Tactiek etc. heeft nou ook weer niet zo'n invloed.
Of je bij Real nou met 2 spitsen speelt, of 4..van zulke ploegen behoor je sowieso te winnen en zou de trainen niet eens wat hoeven te zeggen zeg!

Kom op man, beetje realistisch!

Ach, schei toch uit. Real had gewoon moeten winnen van Gijon, ook al verdedigde Gijon zo goed. De organisatie was nergens te vinden. Dat continue switchen van posities voorin, Isco die maar overal loopt. Benitez moet ervoor zorgen dat het middenveld goed staat en de 3 aanvallers allen 1 vaste positie hebben. Dan kun je ervoor zorgen dat ze zo nu en dan van posities verwisselen, maar niet dat iedereen maar loopt waar die wilt lopen voorin. Ook werd Benzema duidelijk gemist, er was niemand voorin de de bal vast kon houden.

Ronaldo zou ook gewoon eens dat hele sterke lichaam van hem kunnen gebruiken om dergelijke duels te winnen, maar die man laat zich letterlijk bij ieder contact vallen. Het komt ook heel vaak voor dat hij dit buiten de zestien doet, om vervolgens de betreffende vrije trap (zoals altijd al een paar jaar lang) de muur in te schieten.

Absoluut geen penalty en zielig om het aan te halen. Het enige dat je hier mag zeggen is dat we ons moeten schamen voor het vertoonde spel en dito resultaat.

24 augustus 2015 om 12:34

Ik zit hier ook vaak over na te denken, de man heeft een van de meest indrukwekkende lichamen in het huidige topvoetbal maar hij gooit het nooit in de strijd.. Hij zou minstens 80 van de tegenstanders puur op fysiek af kunnen troeven maar helaas doet hij dat niet

24 augustus 2015 om 16:14

Goed gezegd. Ik kan me ookk behoorlijk aan hem irriteren. Soms valt hij, terwijl hij makkelijk de bal kon halen of koppen, maar mee dan gaat ie indekken en vallen. Heel.vervelend. Maar het lag natuurlijk aan het team dat nooit echt controle had over de wedstrijd. Wel respect voor Gijon met hun inzet.

Ik denk dat je beter kan klagen over Ronaldo(?) die een bal van 2 meter afstand op open doel naast schiet.

Overigens krijgt Real vaak genoeg een makkelijke penalty.

Tuurlijk was het een penaltie vooral in Spanje is dat helemaal een penaltie.
Al helemaal als je zag waar voor Suarez gisteren een penaltie kreeg.
Sporting Gijon was ook de hele wedstrijd aan het trappen.
Maar geen excuses zo'n wedstrijd moet je gewoon winnen.
Zie het maar als een valse start Juventus heeft gisteren thuis verloren Chelsea speelde gelijk.
De 1ste wedstrijd is altijd lastig kan gebeuren.

24 augustus 2015 om 12:54

Even los van heel het penalty gebeuren.
Real madrid heeft niet 1 uitgespeelde kans gehad. Niet 1 tegen een ploeg die net gepromoveerd is. Het waren allemaal 'afstand ' schoten of schoten waarbij er nog 4 verdedigers voor staan.

Real heeft dus gewoon heel slecht gespeeld. en Benitez zal snel moeten zorgen dat ze aanvallend beter spelen. Want wat we hier zagen trok op niks!

24 augustus 2015 om 12:59

Niet 1 uitgespeelde kans?
Hoe noem je die kansen van Ronaldo dan?
Of bale die de keeper voorbij speelt en alleen had moeten afleggen maar weer voor eigen succes gaat?
Dat het veel beter moet gaan ben ik het met je eens.
Maar dan moeten eerst die storende factoren Bale en Danilo er uit.

24 augustus 2015 om 13:06

Dat waren geen kansen te noemen. Ongelofelijk dat real geen schaamte kent om nu nog de scheids te verwijten terwijl je faalt tegen een degradatieploeg. Als je nou verliest van barca oke maar gijon??

24 augustus 2015 om 13:21

Zijn schoten uit de tweede lijn bedoel je? of ben je bezig over die schoten waar bij er telkens nog veel verdedigers in de baan van het schot stonden?

Zoals ik al zei geen uitgespeelde kans.

Dat van bale dat hij de keeper uitspeeld zodat hij zich in een tescherpe hoek begint om af te werken? en dat hij een pas kan geven aan een speler die gedekt stond door 2 gijon spelers?
Dus wederom geen uitgespeelde kans.

Het spel was zwak, en in mijn ogen door Benitez. Het leek me dat er geen duidelijke plan was, geen echte tacktiek buiten dit zijn de posities doe maar wat

24 augustus 2015 om 13:39

Minuut 75 James geeft een steekpaas op Danilo die de bal net te hard geeft voor Ronaldo en daardoor een lege goal mist.
Een uitgespeelde kans dus.
Nogmaals spel moet beter maar kansen werden wel gecreëerd.
Alleen probleem is als Ronaldo ze niet maakt dan staat niemand anders op.

24 augustus 2015 om 13:55

Dat was buitenspel hahah. Je kan echt niks verzinnen he, omdat er ook niks te verzinnen is omdat er ook geen kans is gecreëerd.

24 augustus 2015 om 14:23

Oef El casa, pijnlijk dit. Een buitenspel moment uitkiezen als uitgespeelde kans hahaha. jij faalt zo erg.

24 augustus 2015 om 14:31

Ja want Ronaldo creëert zijn eigen kansen, nou niet dus. Hij schiet vanuit alle mogelijke maar vooral onmogelijke standen en ja dan gaat er weleens eentje in ja. Van alle 60 goals die hij gemaakt heeft afgelopen seizoen is 80 procent in zijn eerste balcontact dat wil dus zoveel zeggen dat een ander de kansen creëert. Mocht hij gisteren in het lege doel hebben kunnen schieten dan was dit omdat die kans gecreëerd werd door een ander maar had het doelpunt niet geteld omdat Ronaldo in buitenspelpositie stond. Je kunt natuurlijk blind zijn en alles wat Ronaldo doet ophemelen maar ik heb hem gisteren op een of twee schoten niet kunnen betrappen op ook maar iets nuttigs. Ronaldo is net als bijna iedere andere speler afhankelijk van wat hij om zich heen heeft lopen.

25 augustus 2015 om 04:21

Bale verkopen en griezman halen of gewoon ruilen.

Echt Real Madrid altijd zeuren over penalty/scheids als ze niet winnen

Echt Real Madrid altijd zeuren over penalty/scheids als ze niet winnen

Met zo'n sterren team, niet kunnen winnen...en dan ook nog scheids de schuld geven grappig gewoon!

Wij zien het altijd 10x terug maar de scheids ziet het maar 1keer en moet een keuze maken

Hij geeft toch ook aan dat real, ook zonder de penalty, gewoon had moeten winnen. Als hij het een pingel vond, dan mag hij er iets over zeggen vind ik. Zolang hij wel realistisch blijft over de rest. En dat doet hij ook. Dus niks mis met zijn commentaar.

Als je in spanje niet wint als "top" club moet je de scheidsrechter de schuld geven, dat is nu onderhand wel traditie

Dat is Real. Lukt het niet dan ligt het aan ieder andere behalve zichzelf. Die mentaliteit is er door Mourinho ingekomen.

In de herhaling was duidelijk te zien..... Emilio gaat al lang genoeg mee om te weten dat een scheids geen herhaling heeft. Beetje zielig om het puntenverlies daar aan te wijten ; er zal nog wel iets anders ook misgegaan zijn bij Real.

Ze horen "gewoon" te gaan winnen bij een promovendus, los van een eventuele fout van de ref.

Beetje kansloos om het op een enkele beslissing van de scheidsrechter te gooien. Een Real Madrid moet niet eens afhankelijk zijn van een wel of niet gegeven strafschop in een wedstrijd tegen de promovendus. Het mag alleen van invloed zijn op het doelsaldo en niet op het aantal punten. Real moet hier gewoon met 3-0 van winnen en 4-0 als ze wel een strafschop kregen.

Ben benieuwd of Benitez de kerst haalt

Real met een povere opening. De frustratie zit hem niet zo zeer in het punten verlies, maar meer in de belachelijk beslissing om James niet op te stellen en Bale op 10 te zetten.

24 augustus 2015 om 14:31

Niet scoren in 5/9 wedstrijden, niet kunnen winnen van een promovendus in de eerste competitiewedstrijd, Bale als 10 opstellen en James banken, Ronaldo als spits, die man snapt er helemaal niets van.

Ik zie hem liever vandaag dan morgen nog vertrekken eerlijk gezegd. Stel nou eens een aanvallend ingestelde coach aan die lijn in het spel kan brengen en kan zorgen voor goed verzorgd, aanvallend spel met snelle balcirculatie. Dit is gewoon niet om aan te gluren zo slecht.

Tipico Madrid. Huilie doen, ipv kritisch naar zichzelf kijken en zich realiseren dat je met die galacticos minimaal 3-0 had moeten winnen van Gijon. Maar ja, what is new.

Dat je hier niet wint is de schuld van je eigen coach. Niet die van de arbitrage. Isco speelde als een natte krant, Marcelo leek eerder voor Gijon te spelen dan voor Real en Jese deed ook weinig goed. Dit had je makkelijk kunnen aanpassen door met rust James te brengen. Dan had je eerder druk op de defensie kunnen zetten. Uit eindelijk krijg je nog wel kansen zat, maar zat het ook niet mee.

Hoe kan je in godsnaam met James op de bank beginnen? Zuur om direct al puntverlies te leiden.

Echt Real Madrid altijd zeuren over penalty/scheids als ze niet winnen

Ik als real Madrid supporter vond het geen penalty dan kan je er 10 geven in de wedstrijd penalty moet je echt verdienen en niet opzoeken Ronaldo kon makkelijk doorzetten volgens mij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren