Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Liverpool heeft geluk met arbitrage bij benauwde overwinning

Laatste update:

Liverpool volgt in de openingsfase van het nieuwe seizoen in de Premier League het voorbeeld van Manchester United: twee wedstrijden en zes punten, met slechts twee gemaakte doelpunten. In de eerste speelronde won Liverpool met 0-1 van Stoke City en maandagavond werd er met 1-0 gewonnen van promovendus Bournemouth. Christian Benteke werd de matchwinner voor the Reds, al had zijn doelpunt eigenlijk niet goedgekeurd mogen worden.

/

Liverpool mocht maandagavond niet mopperen over de arbitrage. Bournemouth leek al vroeg in de wedstrijd op voorsprong te komen, maar scheidsrechter Craig Pawson keurde het doelpunt van Tommy Elphick af, omdat hij oordeelde dat de verdediger Dejan Lovren zou hebben geduwd. Uit de herhaling bleek dat er inderdaad wel wat contact was, maar dit leek toch veel te licht om het doelpunt af te keuren. Aan de overkant van het veld maakte Liverpool vervolgens wél een ongeldige treffer, maar Pawson zag nu geen reden om een feestje te annuleren.

Benteke maakte zodoende zijn eerste competitietreffer voor Liverpool. Philippe Coutinho deed een overduidelijke poging om een voorzet van Jordan Henderson binnen te tikken, maar miste de bal, waarna Benteke bij de tweede paal alsnog kon scoren. Coutinho stond bij de voorzet van Henderson echter buitenspel en volgens de nieuwe regels had het doelpunt van Benteke dus niet goedgekeurd mogen worden. Dit betekende een flinke domper voor Bournemouth, dat voor de openingstreffer toch heel leuk had meegedaan met Liverpool.

Coutinho had kort voor rust de marge van Liverpool moeten verdubbelen, maar waar de Braziliaan vorige week tegen Stoke nog prachtig scoorde, daar hielp hij nu een grote kans om zeep. Bournemouth bleef zodoende in de wedstrijd en ging in de tweede helft op jacht naar de gelijkmaker. Een kwartier na rust kwam Matt Ritchie daar ook dicht bij, maar zijn knappe schot met links belandde in het zijnet. Liverpool had het even moeilijk, maar overleefde de storm en speelde in het laatste kwartier voor de 2-0. Die hing wel even in de lucht, maar viel niet.

Denk je dat Liverpool mee gaat doen om een plek in de top vier?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rampzalig Liverpool.
Benteke wel erg sterk, enige dat je hem kan verwijten is dat hij de 2-0 niet maakt.

18 augustus 2015 om 00:36

Fantastische wedstrijd van Benteke idd, had niet verwacht dat hij al op zo'n hoog niveau ging spelen in zijn tweede competitiewedstrijd. Erg sterk!

Mooi om Benteke te zien scoren. Hopelijk is dit 1 van de vele die nog gaan komen.

Nog billenknijpen tegen Bournemouth... Dat betekent maar 1 ding: strijden om plek 5 tot 7. Liverpool zal het niest vasthouden om een weg omhoog te werken.

17 augustus 2015 om 22:58

United overtuigt nog niet, Arsenal overtuigt nog niet, Chelsea overtuigt nog niet, Spurs overtuigt nog niet, Southampton niet etc. Knap dat je dan nu al weet dat Liverpool om plaats 5 tot 7 gaat strijden.

17 augustus 2015 om 23:06

Liverpool heeft in het elftal nauwelijks spelers die een wedstrijd kunnen beslissen/op slot gooien. Als je de vaste top 4 pakt en dan kijkt naar Liverpool die aankomen met Ibe, Coutinho, Lallana, Benteke. Leuke spelers, maar daar wordt je toch niet bang van?

17 augustus 2015 om 23:07

Klopt. Niemand overtuigd, op City na. Chelsea, Arsenal en United zijn, net als Liverpool, drama. Met het verschil dat United en Liverpool wél doen wat ze moeten doen: winnen.

17 augustus 2015 om 23:12

Stoke uit en Bournemouth thuis, niet eens moeilijke tegenstanders... Hadden ze hiervan verloren dan was het gewoon een lachertje.

17 augustus 2015 om 23:14

West Ham thuis is lastig natuurlijk... Stoke uit niet moeilijk? Haha, niet serieus te nemen jij.

17 augustus 2015 om 23:16

Coutinho wel, maar daar houd het ook wel op. De rest zijn inderdaad leuke spelers, maar het is geen Aguero, Hazard, Sanchez etc. Overigens vind ik dat er bij United ook geen speler rondloopt waar je echt bang van wordt.

17 augustus 2015 om 23:18

Oke sorry, voor Liverpool begrippen is Stoke uit wel moeilijk.

17 augustus 2015 om 23:18

Als,als,als daar koop je niks voor, feits is dat we nu 6 punten hebben uit 2 wedstrijden.

17 augustus 2015 om 23:19

mees46, bij United is het Rooney. Speelt nu minder maar normaal gezien een speler waar je alleen maar hoopt dat hij zijn vorm niet heeft.

17 augustus 2015 om 23:20

Ja als je er vorig jaar met 6-1 verliest en nu met 1-0 wint is dat prima prestatie en bovendien zat topclubs die daar punten laten liggen, maar het is allang duidelijk dat je op zijn zachtst gezegd het niet op Liverpool hebt. Prima hoor, maar kraam geen onzin uit.

17 augustus 2015 om 23:20

@liverpoolpsv dat zullen ze niet lang volhouden. Het staat nu wel leuk, maar hopelijk doen de andere clubs gewoon hun plicht.

17 augustus 2015 om 23:20

Can they do it on a rainy night at stoke

17 augustus 2015 om 23:21

@lfc11

Heb niets tegen Liverpool, vind alleen jammer dat zo'n club zo snel veel minder word.

17 augustus 2015 om 23:21

Barca, Arsenal wint thuis niet van West Ham en Chelsea thuis niet van Swansea. Stoke uit is dan wel de lastigste voor iedereen.

17 augustus 2015 om 23:26

Swansea is een goede ploeg, dat hebben we vorig seizoen al gezien( dus die is idd lastig). West Ham is ook lastig daar niet van. Het is meer dat als we ervan uit gaan hoe mensen denken betreft premier league teams, dan is elke wedstrijd lastig.

Soms spelen teams als stoke goed en andere wedstrijden raken ze geen knikker. Stoke/bournemouth en Swansea/west ham vind ik wel groot verschil.

17 augustus 2015 om 23:30

Ja dat vind jij een groot verschil, maar dat is natuurlijk kul. Stoke won vorig jaar niet voor niets thuis van Chelsea, Southampton, Spurs, Liverpool en Arsenal en speelde gelijk tegen Manchester United. Bovendien wist men ook nog eens uit te winnen van City en de Spurs. Maar hé, groot verschil met WHU en Swansea zeker...

17 augustus 2015 om 23:47

Vriend houd alsjeblieft op met tegen spreken. Dit Liverpool is veel minder als een Arsenal, Chelsea en de twee ploegen uit Manchester. Die hebben jongens die een wedstrijd kunnen beslissen ook al spelen ze slecht. Dat heeft Liverpool niet. De selecties van deze ploegen ten opzichte van Liverpool zijn ook veel sterker en breder. Sorry dat ik het zeg maar de meeste spelers in de selectie van Liverpool zijn gewoon pure middelmaat. Positie 5-7 dus.

17 augustus 2015 om 23:47

Maar uit en thuis spelen maakt dan wel degelijk uit. Stoke uit is lastiger dan bijna elke thuiswedstrijd.

17 augustus 2015 om 23:56

Vriend, hou op met tegen spreken? Praat alsjeblieft niet alsof je alle wijsheid in pacht hebt, breng vooral jouw mening niet als een feit en ga alsjeblieft niet mij terechtwijzen om mijn mening . Geen spelers die een wedstrijd kunnen beslissen als men slecht speelt? Coutinho gemist vorige week? Sturridge komt nog terug en van Benteke is bekend dat hij wedstrijden kan beslissen. Liverpool heeft inderdaad op papier de minste selectie van de vijf, maar toen ik voor het laatste voetbal keek, werd er gespeeld op gras.

En veel sterker en breder en Liverpool veel minder? Overdrijven is ook een kunst hoor...

18 augustus 2015 om 00:01

Lol. Zoals gezegd blijf lekker zo veel vertrouwen houden in je ploeg, ben een groot fan van Liverpool maar ze hebben wel vaker dezelfde zo niet betere selecties gehad en toch konden ze niet mee. Je hoeft niet gelijk te flippen. Ik kom met mijn mening aan zetten, dus val me niet gelijk zo aan. Ik vind de zelfoverschatting totaal misplaatst voor een ploeg als Liverpool die de laatste jaren floreert in de middelmatige miskopen.

18 augustus 2015 om 00:07

Waar zie jij nou zelfoverschatting en zoveel vertrouwen in mijn ploeg? Ik zeg alleen dat Stoke uit minstens net zo lastig is als die andere wedstrijden en dat het wel heel voorbarig is om Liverpool hooguit mee te zien doen om plek 5 t/m7. Ze kunnen meedoen om top 4, maar het halen zal erg lastig worden gezien de concurrentie.

Jij doet hier alsof Liverpool een degradatiekandidaat is en niks ervan kan. Die overdreven onderschatting is het enige misplaatste hier.

"je hoeft niet gelijk te flippen. Ik kom met mijn mening aan zetten, dus val me niet gelijk zo aan. "

Haha, de ironie...

18 augustus 2015 om 00:08

Nog blijft stoke een matige ploeg.. Het is toch geen wereldploeg? De enigste overtuigende overwinning vorig jaar was de 6-1 tegen Liverpool. Maar nogmaals Liverpool valt net niet te vergelijken met de vaste 4(spurs ook niet).

18 augustus 2015 om 00:17

Wat is nou de ironie erin, ik zeg wat ik bedoel... Ik bemoei me niet meer met deze discussie want dat mag volgens jouw niet. Ik mag geen commentaar op Liverpool geven. Ik mag niet zeggen dat de top 4 te hoog gegrepen is. Laat dan maar, met jouw in discussie gaan heeft geen zin. Onderbouw jij maar eerst eens waarom Liverpool wel in de top 4 zou kunnen komen. En kom niet aanzetten met het feit dat de rest buiten City niet overtuigd want een seizoen bestaat uit 38 wedstrijden.

18 augustus 2015 om 05:12

De ironie is dat jij hem juist aanviel op zin mening

18 augustus 2015 om 05:20

En daarom werd Stoke vorig jaar 9e (swansea 8e en WHU 12e) en het jaar daar voor 9e (swansea 12e en whu 13e). Stoke is dus zeker wel te vergelijken, en het verschil is veel kleiner dan jij denkt. WHU speelde 4 jaar geleden nog 2e niveau, en een jaar daarvoor Swansea, (jaar waarin WHU degradeerde). Tja, Stoke doet het gemiddeld beter dan WHU en Swansea de laatste jaren, feiten kijken voor je iets zegt is niet moeilijk.

18 augustus 2015 om 06:52

Fijn dat je bij alle teams die je noemt het woord "nog" gebruikt. Ook een manier om je eigen argument te ontkrachten

18 augustus 2015 om 10:33

@barca barca misschien moet je lekker spaans voetbal gaan volgen, misschien dat je daar wel verstand van hebt. Er zijn de laatste seizoenen maar weinig topclubs die een resultaat hebben gehaald bij Stoke. Stoke speelde ook uit bij Spurs 2-2.

18 augustus 2015 om 10:38

@040 nee Liverpool heeft geen spelers die een wedstrijd kunnen beslissen. Benteke, coutinho, Firminho, sturridge. En hoe vaak heeft Milner wel niet een wedstrijd beslist voor city. Praat toch niet zo'n onzin joh

18 augustus 2015 om 11:17

firmino*

17 augustus 2015 om 22:58

Oh, en dat kun jij al na 1/2 wedstrijden zeggen? Knap. Barca dan? Verloren met 4-0. Plek 10 tot 13?

17 augustus 2015 om 23:10

@gooner4, zelfs Arsenal zou van dat Barcelona hebben gewonnen. Is een uitslag die niet structureel is. Arsenal daarentegen zal plek 3 of 4 in beslag nemen dit seizoen.

Inderdaad kan ik dat zeggen na 1-2 wedstrijden. Liverpool die met zenuwen zit in eigen huis tegen Bournemouth, kan nooit hoog eindigen. Mensen zeggen ook dat Arsenal een mindere start heeft gemaakt( alleen dat is al jaren zo). Niets nieuws.

17 augustus 2015 om 23:13

Ach twee seizoenen geleden won Liverpool de eerste twee wedstrijden ook met 1-0 (stoke nog een penalty kans op 1-1 in de blessuretijd en tegen Villa ook 1-0 en Benteke nog twee geweldige kansen en dito reddingen van Mignolet) en toen werden ze bijna kampioen.

Wat niet wil zeggen dat Liverpool even in de top 4 eindigt, wel dat je argumenten belachelijk zijn.

17 augustus 2015 om 23:23

lfc11, komt omdat Suarez en Sturridge ff warm moesten worden. Toen die 2 warm werden, werd liverpool inderdaad bijna kampioen. Je ziet het gelijk nu deze 2 spelers er niet meer bij zijn, is het billenknijpen tegen Bournemouth.

17 augustus 2015 om 23:25

Ja met Suarez en Sturridge samen was het natuurlijk nooit billenknijpen...

17 augustus 2015 om 23:28

Tegenstanders stonden te beven als ze tegen die 2 speelde. Als ik nu naar Liverpool kijk ,dan kan je Liverpool toch niet serieus nemen?

17 augustus 2015 om 23:31

Liverpool neemt jou ook niet serieus, dus dat komt goed uit.

17 augustus 2015 om 23:47

Je kunt niet zo'n conclusies gaan trekken na 1/2 potjes. Ook jij met je glazen bol niet. Elke topploeg op City na speelt tot nu toe waardeloos. Als ik zoals jou beredeneer wordt City dus sws kampioen met de rest daar een stuk achter.

17 augustus 2015 om 23:50

@lfc11 met jouw valt deze discussie ook niet te voeren omdat je een lfc brilletje op hebt. Laat ieder zijn gedachtes hebben over het seizoen van Liverpool. Jij denkt dat ze serieus in de top 4 kunnen eindigen en wij proberen je uit deze my little pony wereld te halen en je in de realistische grote mensen wereld te krijgen waar niet alles gaat zoals je wilt, zeker niet met deze selectie bestaande uit pure middelmaat.

17 augustus 2015 om 23:59

Laat ieder zijn gedachtes hebben en vervolgens mij terechtwijzen om mijn menig, de ironie. Kap met je stoere mensen praat, want je kraamt de grootste onzin uit.

"my little pony wereld" Ga alsjeblieft naar één of ander puberforum. Gezien je reacties hier lijkt het me beter als jij niet praat over de grote mensenwereld, want die is vooralsnog te hoog gegrepen voor je.

Ik probeer constant mijn mening te onderbouwen ten opzichte van Barca, maar als je elke keer weer met een ander krom argument komt, dan houdt het een keer op.

18 augustus 2015 om 00:06

Welke onzin? Wat is er in gods naam onzin aan mijn reacties? Dat Liverpool de laatste jaren buiten twee jaar geleden niks meer voorsteld en gewoon niet meer meedoet om de titel? Ik heb een grote liefde voor Liverpool en volg ze al jaren, heb al een aantal keer een wedstrijd bezocht. Maar ik maak me zorgen, er wordt veel te veel geld uit gegeven aan pure middelmaat. Ze kunnen al jaren geen potten breken op alle gebieden. En over die "stoere praat" je reageert een beetje opgefokt.

18 augustus 2015 om 05:31

Gooner grappig dat je barca hier probeert te vergelijken maar die hebben wel effe 4 prijzen gepakt en wat heeft arsenal gepakt een fa cuppetje ?

18 augustus 2015 om 12:31

Barcaboy grappig dat je een sneer probeert uit te delen, maar dat heeft er niks mee te maken. IQ niveau verschilt veel hier.

17 augustus 2015 om 23:07

Liverpool had vandaag 5 nieuwe spelers in het veld staan over de 90 minuten gezien. Het is niet meer dan logisch dat ze nog moeten wennen aan elkaar, het spel van liverpool en ze moeten zich aanpassen aan het spelen met Benteke, die toch een heel andere manier van spelen vergt dan Sturridge. Op dit moment kun je nog niks zeggen over het seizoen van Liverpool en eigenlijk alle teams. In het seizoen dat liverpool 2e werd werden ook de 1e 3(?) Wedstrijden met 1-0 gewonnen zonder goed spel.

17 augustus 2015 om 23:16

Is wel een verschil hoor... Suarez en Sturridge in vorm( samen) daar wordt je als elke ploeg bang van hoor. Van Ibe, Benteke, Lallana, Countinho , daar wordt je toch niet bang van.

17 augustus 2015 om 23:43

Suarez en Sturridge toendertijd ook nog niet. Suarez deed zelfs de 1e 3 maanden niet mee. Coutinho, Firminho en Benteke zijn echt wel namen waar trainers rekening mee houden. Maar het seizoen zal uitwijzen of ze het kunnen waarmaken.

17 augustus 2015 om 23:50

Athletic thuis is ook lastig toch...?

17 augustus 2015 om 23:53

Schattig dat je Barca hiermee vergelijkt. Ik heb niks met Barca maar deze vergelijking kun je beter niet maken, want wat was de laatste prijs die jullie wonnen en wanneer was dat?

18 augustus 2015 om 00:06

Athletic is ook lastig. Is een betere ploeg dan liverpool en bijna gelijk aan Arsenal.

18 augustus 2015 om 07:28

Maar bournemouth is een soort van gae van twee jaar geleden. Niet het beste team maar het stadion geeft zoveel kracht voor de spelers en kunnen andere wat onervaren spelers bang maken.

6 punten, twee keer een clean sheet, gaat prima zo. Punten zijn goud waard in de beginfase van het seizoen en dat het alles behalve soepel loopt, nemen we maar even voor lief. Dat er een hoop werk nog aan de winkel is mag duidelijk zijn. Firmino basis volgende wedstrijd evenals Can.

Milner mag van mij voor die waardeloze variant de volgende wedstrijd op de bank...

17 augustus 2015 om 22:59

Haha, maar vind Milner wel een van de betere. Firmino vond ik trouwens zeer matig, waarom vind je dat hij een basisplek moet krijgen?

17 augustus 2015 om 23:05

Je kan Firmino toch niet beoordelen op die 20 minuten die hij invalt in een team dat toen al voor geen meter meer liep... Tegen Stoke liet hij gelijk zien dat hij aanvallend Liverpool sterker maakt en zeker nu Ibe een kenmerkende dip heeft van een talent is dit het moment om hem erin te zetten of in plaats van Lallana die vandaag enorm veel onnodig balverlies leed.

Milner was meer met een knipoog bedoeld, speelde verder redelijk.

17 augustus 2015 om 22:59

Milner was niet best vandaag? Hoe viel Firmino in?

17 augustus 2015 om 23:05

Milner speelde goed, maar z'n variant op een vrije trap zwaaide hopeloos af. Firmino redelijk onzichtbaar.

17 augustus 2015 om 22:59

Ik vond can juist erg matig en milner werkt als een gek, ala kuyt. Speelde niet zn beste wedstrijd maar rent zich stuk

17 augustus 2015 om 23:03

Het was meer met een knipoog, zo dramatisch dat ik die variant vond... Can viel juist prima in naar mijn mening. Bikkelde net zo hard en heeft een prima versnelling en bovendien fysiek sterk. Ik denk juist dat hij ervoor kan zorgen dat Liverpool aanvallend sterker is en meer gevaar kan creëren.

18 augustus 2015 om 07:31

Ik vind can een erg goede verdediger is eigenlijk best wel snel voor een verdediger heeft goede baltechniek en kan ook nog eens mooi scoren

17 augustus 2015 om 23:04

Ik hoop beide ook in de basis te zien volgende week. Emre Can dan op het middenveld ipv Milner? Speelde hij zo slecht vandaag? Heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien.

Verder wel tevreden over het resultaat. Dit soort wedstrijden waren vorig seizoen erg lastig en leverden vaak puntverlies op. Het is ook een kwaliteit om te winnen ondanks het feit dat je slecht speelt.

17 augustus 2015 om 23:08

Inderdaad, doet me denken aan het begin van het seizoen toen ze 2e werden. Wat betreft Milner ben ik het niet met je eens. Zijn werklust is heerlijk om te zien op Anfield. De vechtersmentaliteit van Suarez die liverpool zo miste vorig seizoen.

18 augustus 2015 om 02:56

Snap niet dat je tevreden kan zijn, 6 punten oké, maar het is niet best. Op deze manier krijgen ze een hele nare middag in het Emirates

18 augustus 2015 om 10:43

Ja want Arsenal heeft wel zeer overtuigend gespeeld de eerste twee wedstrijden

Zo zie je maar, in iedere competitie staan er scheidsrechters te blunderen. Niet alleen in NL.

Liverpool weer 3 punten, maar overtuigend was het wederom niet.

17 augustus 2015 om 23:01

Beetje PL van vorig jaar erbij halen dan zie je hoe erg het gesteld is met de scheidsrechters in engeland (en overal) moet echt videoscheids komen

17 augustus 2015 om 23:08

Precies, en de volgers uit de Spaanse en de Italiaanse competitie roepen hetzelfde. Scheidsrechters maken altijd fouten, dat is gewoon zo.

Waar ik me vooral aan erger is dat hele gedoe met nieuwe instructies voor die buitenspelregel. En de eerste de beste overduidelijke situatie wordt direct verkeerd beoordeeld.

17 augustus 2015 om 23:43

Inderdaad, verkeerde spelers van het veld sturen, is gewoon meerdere keren gebeurd in de laatste 2 jaar...

18 augustus 2015 om 08:53

In Frankrijk gebeurde het het afgelopen weekend ook bij Saint-Etienne tegen Bordeaux.

Komen ze goed weg. Ik weet niet of de goal nu terecht of niet terecht is afgekeurd.. Hij hang wel wat op de schouders van Lovren denk ik, maar Lovren laat zich ook veel te simpel aftroeven. Zit weinig pit in die jongen. Het doelpunt van Liverpool is natuurlijk buitenspel.

Ik heb ook echt een top Bournemouth gezien. Leuke ploeg met lef. Ze spelen aanvallend, zetten druk en er zaten leuke combinaties bij. Hadden misschien meer verdiend.

City tot nu toe de enige grote ploeg dat wint met overtuiging. De rest is zeer zeer matig.

Top 6/6 punten ik ben blij! Goal van bournemouth is terecht afgekeurd, maar liverpools goal had ook afgekeurd moeten worden volgens de nieuwe regeling. Benteke speelde erg sterk, gaat me wellicht nog verrassen dit seizoen. Hopelijk valt hendo zijn blessure mee. Op naar de volgende YNWA

17 augustus 2015 om 23:04

Terecht afgekeurd? In dat geval had Bournemouth 6 penalty's moeten krijgen. Kom op zeg.. het was een laffe beslissing van een sowieso matige scheidsrechter.

17 augustus 2015 om 23:26

2 handen op zijn schouder. Is terecht afgekeurd. Je komt dan toch niet in de lucht.

18 augustus 2015 om 06:54

Dan gaan we hopelijk veel strafschoppen zien dit jaar.

Coutinho raakte de bal niet aan, dus zou niet weten waarom hij afgekeurd had moeten worden.
Voor de rest wel een leuke wedstrijd te zien, maar Liverpool liet Bournemouth teveel in de wedstrijd komen. Laten we ook het centrale duo Skrtel en Lovren maar een complimenteren want die speelde foutloos.

17 augustus 2015 om 23:01

Is een nieuwe regel, als je intentie hebt om de bal te raken maar je raakt hem niet is het alsnog offside. Hopelijk volgende match een overtuigende overwinning.

17 augustus 2015 om 23:04

Dan was het dom van Coutinho dat hij die bal überhaupt nog probeerde te raken.

17 augustus 2015 om 23:31

Want hij kon natuurlijk weten dat hij offside stond he?

18 augustus 2015 om 02:14

Hij stond dik 2 meter buiten spel, dat had hij idd kunnen zien

17 augustus 2015 om 23:02

Volgens de nieuwe regeling is het buitenspel als een speler die de bal niet aanraakt maar wel de intensie heeft om de bal aan te raken dan is het buitenspel

17 augustus 2015 om 23:06

Is geen nieuwe regel. Geen idee waarom dat ineens wordt gezegd. Is al jaren zo volgens mij. Hinderend buitenspel staan. Het enige wat is veranderd, is dat scheidsrechters pas mogen fluiten voor buitenspel wanneer deze persoon ook echt naar de bal toe gaat zeg maar. Denk echter dat dit sws al hinderend is dus sws al buitenspel.

17 augustus 2015 om 23:16

Inderdaad als je deelneemt aan het spel is het buitenspel. Is al jaren zo.

17 augustus 2015 om 23:37

Aha een verandering van de regel dus zelfs. Hoewel deze verandering bedoeld is om duidelijkheid te scheppen, lijkt het mij sterk dat ze toch alleen maar in het geval van een beweging naar de bal mogen fluiten voor buitenspel. Anders zou je bij wijze van spreken een muurtje voor de keeper zijn neus kunnen opstellen.

17 augustus 2015 om 23:53

Haha ja dat zou in theorie mogen ja. Maar ik bedoelde het meer dat een speler bv diep gaat maar buitenspel staat. Dan mag er eigenlijk pas gevlagt of gefloten worden als hij de bal echt pakt (bv 20 meter verder). Daarom wordt er bij Fifa ook zo laat gefloten haha.
Deze regel is er denk ik om verwarringen tegen te gaan als er bv 2 naar een bal toe gaan, waarvan er maar 1 buitenspel staat.

18 augustus 2015 om 12:42

Hinderlijk buitenspel geldt al tijden maar de intentie om de bal te raken is nieuw, kijk maar naar deze goal, coutinho hinderde de keeper niet (kwa zicht etc) maar had wel de intentie om de bal te spelen.

Benteke was echt top, niet alleen met zijn doelpunten maar ook met zijn werkkracht, balveroveringen en passes. Ideale spits.

17 augustus 2015 om 23:03

Ik vond Benteke jammer genoeg juist niet zo goed spelen, eerste helft zo goed als onzichtbaar. Tweede helft iets beter, op het einde mist hij nog een grote kans die er had moeten inzitten. Hopelijk laat hij volgende match iets meer zien

17 augustus 2015 om 23:06

lol? ff recapituleren jij vond Benteke niet zo goed spelen? hij was gewoon de beste speler op het veld vandaag. akkoord dat die laatste kans erin moest maar das gewoon pech dat die op de lat gaat.

Wat een geluk van Liverpool 2keer ontsnappen en 1-0 winnen.
Kijk hoe Liverpool is afgezakt het is gewoon armzalig.
Als zij maandag in het Emiraten weten te winnen kijk ik geen voetbal meer.
Niet dat Arsenal zo goed is maar Liverpool is gewoon uitermate zwak.

17 augustus 2015 om 23:08

Wat kan men ook overdreven de andere kant op reageren. Ontsnapt? Liverpool is niet best op zijn zachtst gezegd de afgelopen wedstrijden, maar zowel Stoke als Bournemouth heeft geen enkele echte kans kunnen creëren. Een paar afstandsschoten en afvallende ballen, nou knap hoor, verdienen net zo min te winnen.

En bespaar je de moeite van maandag, Liverpool haalt zelden een resultaat in het Emirates, dus je kan waarschijnlijk lekker voetbal blijven kijken.

Bournemouth sympathiek zn best gedaan maar geen kans creeerd, Liverpool heeft teveel nieuwe spelers op belangrijke plekken en heeft duidelijk tijd nodig. Ondanks dat zes punten van de zes en met een matig centraal duo nul tegengoals.

Ietwat geluk zeker! Wel mooi voor Benteke, laat naast zijn goal ook zien een goede aankoop te zijn! Goed aan de bal, sterk in de lucht man man man wat een beest!
Hoop van Firmino nog wat meer te zien dan nu.

In ieder geval de 3 punten binnen, meer goals mogen zeker gemaakt worden, paar kansen maar waarvan er zeker 2 in hadden gemogen/gemoeten.
Maar goed volgende week een zware kluif tegen Arsenal. Ben benieuwd hoe het dan gaat.

17 augustus 2015 om 23:56

Ik moet het nog maar allemaal zien met Benteke, beetje vroeg om conclusie te trekken omtrend hem. Speelde uitstekend maar je weet nooit hoe hij de komende 36 wedstrijden speelt.

Zelfde verhaal als met Manchester United. Het spel is nog niet goed, maar de volle buit is wel binnen. Zeker belangrijk in het begin van het seizoen.

Allereerst een compliment aan bournemouth, wat een fris aanvallend voetbal spelen zij. Vooral die Ritchie is een goede voetballer en een genot om te zien spelen. Dan liverpool, het was opnieuw slap en inspiratieloos maar opnieuw de 1-0 overwinning. De arbitrage was dramatisch al ben ik wel van mening dat Lovren in zijn sprong wordt gehinderd waardoor hij niet meer bij de bal kon en dus werd het doelpunt terecht afgekeurd. Over het doelpunt van liverpool bestaat geen twijfel dat had natuurlijk nooit mogen tellen. Benteke liet wel aardige dingen zien en heeft nu al evenveel doelpunten in de competitie als Balo vorig seizoen. Lallana en Clyne vond ik ook redelijk spelen en ik blijf een fan van Milner. Ibe is natuurlijk nog jong maar hij moet wel beter. Gelukkig wordt Firmino steeds fitter en die zal toch de plek van Ibe gaan innemen. Gomez brengt aanvallend te weinig maar is natuurlijk ook nog jong. Ik vond Moreno wel een gretige en gedreven indruk maken dus die zou ik wel eens in de basis willen zien. Verder hoop ik dat met Henderson niks ernstigs aan de hand is en gelukkig kunnen we met 3 punten naar volgende week.

Wel een provocerende titel hoor VZ-lieden. Had ik dat gedaan was het verwijderd. Maargoed ga lekker dor waar jullie mee bezig zijn. Ot: belangrijke overwinning voor lfc. Moeten wel beter gaan voetballen als ze zo doorgaan dan verliezen ze veel punte.

Liverpool eindigt gewoon op plek man utd Chelsea city en Arsenal zijn allen gewoon beter, alhoewel ze op city na nog helemaal niet draaien.
Heel jammer dat zo een mooie ploeg als Liverpool zo ver kan afzakken.

17 augustus 2015 om 23:10

Stop maar met je gezwam, er reageerd toch niemand hoe vaak je het blijft proberen.

17 augustus 2015 om 23:58

Weinig aan gelogen. Wan investeringen in pure middelmaat. Dat is LFC geworden.

18 augustus 2015 om 01:37

Oh ja joh? Zozo

"dit betekende een flinke domper voor Bournemouth, dat voor de openingstreffer toch heel leuk had meegedaan met Liverpool."
Denk dat je Bournemouth met toch heel leuk meedoen te kort doet voor wat ze hebben laten zien. Misschien kijk ik te veel door een rood-zwarte bril maar ik denk dat Bournemouth vanavond heeft laten zien dat het meer dan alleen leuk mee kan gaan doen in de Premier League. Altijd druk op de tegenstander bij balverlies, gaan voor elke bal en vandaag door wat discutabele beslissingen puntverlies geleden.

2 wedstrijden, 6 punten en 2 clean sheets. Laten we het daar maar op houden. Evenals tegen Stoke was het spel gewoon zeer matig. Benteke wel een pluspunt hoor wat een beer

Wat een leuk ploegje dat bournemouth!! Die blonde knaap op rechts buiten (even ze naam kwijt) zorgde voor veel gevaar aan bournemouth kant! 2x net aan 1-0 verliezen. Die gaan nog vaak stunten denk ik zo dit seizoen. Ben benieuwd.

17 augustus 2015 om 23:36

Richie"

17 augustus 2015 om 23:37

Ritchie"

Zonde dat Bournemouth op deze manier verloor van Liverpool. Ze probeerden echt te voetballen en in het begin en aan het eind van de wedstrijd werd Liverpool echt onder druk gezet en kregen ze ook kansen. De onterecht afgekeurde treffer en de onterecht goedgekeurde treffer van Liverpool maken het allemaal heel zuur. Het positieve is wel dat ze weer hebben laten zien aardig mee te kunnen. Het is nu alleen zaak dit spel nog om te zetten in punten. Als ze dit niveau vasthouden kunnen ze zich denk ik wel handhaven.

Liverpool heeft welgeteld 1 creatieve speler zijnde Coutinho...daarmee gaan ze er écht niet geraken. Lallana moet dat ook brengen maar doet werkelijk niks. Enige die ook nog ietwat van creativiteit in zich heeft is Firmino, maar 2 creatievelingen is toch echt veel te weinig...zeker met een targetman in spits die zelf ook niet veel kansen zelf zal creëren, los van het feit dat Benteke érg goed speelde gisteren.

En die Joe Gomez is voorlopig ook wel echt een lachertje, hoe kan je in het moderne voetbal nu zo'n éénvoetige voetballer zijn...en dan sta je nog eens op die flank...

Ik zie Liverpool echt niet meedoen voor top 3 op deze manier.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren