Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Mede-eigenaar pompt honderd miljoen euro in selectie van AC Milan’

Laatste update:

AC Milan gaf deze zomer 58 miljoen euro uit op de transfermarkt en haalde daarmee Carlos Bacca, Luiz Adriano, Andrea Bertolacci en José Mauri binnen. I Rossoneri kunnen nog eens honderd miljoen in de selectie investeren wanneer de overname van Bee Taechaubol is afgerond.

/

Milan kondigde begin juni aan dat de Thai 48 procent van de aandelen in handen zou krijgen, maar de transactie van naar verluidt 450 miljoen euro is nog niet voltooid. Als dat gebeurd is, zal Taechaubol volgens La Repubblica honderd miljoen in de selectie van trainer Sinisa Mihajlovic pompen. Verwacht wordt dat de contracten komende zaterdag worden getekend.

Silvio Berlusconi blijft dus voor een meerderheid van 52 procent eigenaar van Milan. Sinds 1986 had hij de club compleet in handen, maar na 28 jaar is Taechaubol erbij gekomen als mede-eigenaar. Mr. Bee bracht in mei nog een bod van vijfhonderd miljoen op zestig procent van de aandelen uit, maar dat voorstel werd door Berlusconi afgewezen.

Beschouw jij AC Milan als een kampioenskandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haal daarmee spelers als Abdennour en die jonge verdediger van AS Roma (niet voor 25+ miljoen), wellicht nog Zlatan en ik ben al gauw een tevreden mens (het vertrek van El Shaarawy daargelaten).

22 juli 2015 om 14:09

Abdennour kan niet dat is een non eu speler, Milan heeft met Adriano en Bacca al twee non eu spelers gehaald dit seizoen.

22 juli 2015 om 14:15

Is dat serieus een regel? Uitleg graag vindt het wel interessant

22 juli 2015 om 14:29

Dat is inderdaad een regel in Italië. Per seizoen mogen slechts 2 non-eu spelers gekocht worden.

In Spanje zijn ze overigens nog strenger, daar mogen er slechts 3 non-eu spelers in de selectie zitten.

Beide regels worden overigens vaak omzeild met dubbele paspoorten, bijvoorbeeld met argentijnse spelers met Italiaanse roots. Wellicht is dat ook met Abdennour mogelijk, aangezien hij al behoorlijk wat jaren in Frankrijk voetbalt.

22 juli 2015 om 14:54

Klopt, een club mag maar 2 Niet-EU spelers kopen per seizoen, er zit wel een maar aan. De club mag wel nadat ze al 2 niet-EU spelers hebben gekocht, spelers zonder Europees paspoort uit de Serie A kopen. De regel is destijds ingesteld om te voorkomen dat er te weinig Italiaanse in de Serie A zouden spelen.

22 juli 2015 om 15:36

beste Jasperkoos,

In spanje slechts 3 non EU spelers in de selectie? laat staan in de opstelling?
klopt dus van geen kanten wat je zegt.. Bij Barca bijv kan ik er al 5 opnoemen die iedere wedstrijd spelen, nml: Messi, Suarez, Neymar, Macherano, Silva. Klinkklare onzin dus.. of mis ik iets en hebben Messi/macherano/silva inmiddels ook Europese idientiteiten?

22 juli 2015 om 15:38

foutje..

22 juli 2015 om 18:08

Die regel is wel even een flink stuk gecompliceerder hoor. Zonder al teveel in details te treden kan het zijn dat je 3 non-eu spelers kan kopen.

22 juli 2015 om 14:12

Dat dacht ik ook ramonogli 30mil abnour monaco 25 mil witsel 30mil perin 15 mil

22 juli 2015 om 18:13

Eerste aankoop zal Kemen zijn. Talentvolle franse middenvelder van Newcastle die aanvoerder was op onder 19 EK

De FFP was er in eerste instantie om dit tegen te gaan, maar dat is ook weer versoepeld helaas. Er is nu ook weinig tegen te doen en ik ben van mening dat het alleen nog maar erger zal worden qua bedragen.

Maar als je kijkt dat clubs zonder al te grote historie nu miljoenen pompen en de top van Europa proberen te bereiken, is het wel normaal dat Milan dan daarin meegaat want qua naam hoort deze club gewoon weer in de top.
Als dit dan de manier is waarop het tegenwoordig moet, is het niet anders. Maar het voetbal is gewoon niet meer wat het was, helaas..

22 juli 2015 om 14:16

Het pompen van geld om daarmee succes te krijgen is iets wat een club als Milan bijna heeft uitgevonden. Niks nieuws onder de zon dus. Wel zal Milan het meer dan ooit moeten hebben van meerdere investeerders.

22 juli 2015 om 14:29

Vind het altijd zulke onzin dat een " naam " in de top hoort. Dan zou leeds united oid ook nog in de top horen. imo hoor je in de top als je de club daar is zonder hulp van chinese investeerders of dat je toren hoge schulden hebt. Dan ben je pas een topclub. Niet omdat je in het verleden het een en ander hebt gewonnen.

22 juli 2015 om 14:56

Het komt vooral dat Milan echt naam heeft gemaakt. Fans over de hele wereld, vele, maar dan ook vele legendes hebben voor Milan gespeeld. Alle respect voor andere clubs (zoals jij Leeds noemt), maar die komen nooit in de buurt van Milan. Daarentegen heeft Milan nu twee bedroevende jaren gehad. En dat hebben ze vaker gehad, ze zijn altijd sterker teruggekomen. Verschil is nu dat het met geld moet gebeuren, want zo gaat het in het hedendaagse voetbal.

22 juli 2015 om 18:31

Zo gaat dat in het hedendaagse voetbal? Dat is praat van mensen zonder historisch besef. De grote clubs zijn groot geworden door geld. Omdat ze altijd al meer hadden dan de andere clubs. Ook het verschil met Nederlandse clubs en de buitenlandse clubs is er altijd al geweest. Echter hebben we met de Nederlandse clubs ook succes kunnen vergaren door een combinatie van opleiden tactiek en op het juiste moment pieken. Het lijkt nu moeilijker omdat de bedragen steeds onwaarschijnlijker zijn of in elk geval zo klinken. Maar het verschil is niet wezenlijk anders dan het verleden. De verhoudingen worden nu anders en er bestaat een kleine kans dat sommige grote clubs uit het verleden, nu een rol in de marge gaan spelen en sommige clubs, die in het verleden , in de marge opereerden juist nu op de voorgrond blijven.

Het grote geld lijkt nu nog groter te zijn, maar dat maakt de mogelijkheden niet groter. Niet groter voor de grote clubs, want die haalden altijd al de beste spelers. De kleinere clubs echter, die kunnen er wel baat bij hebben om spelers op te leiden en goed te verkopen. Daar komt geluk bij kijken en dat is ook niks nieuws.

22 juli 2015 om 18:17

FFP is alleen als je Europees voetbal speelt he.

AC Milan richt u zich dan nu toch eindelijk eens op (jonge) Italiaanse spelers, aangevuld met wat buitenlandse jongens. Sowieso de verdediging moet toch van Italiaanse hout zijn gesneden. Op die manier komen er wellicht weer clubspelers de identiteit van de club kunnen bepalen.

Vrij duidelijk wat er met die honderd miljoen euro gaat gebeuren; Zlatan Ibrahimovic, Axel Witsel en Alessio Romagnoli komen naar San Siro. Absoluut geen slechte aankopen, maar heb het gevoel dat er nog veel meer moet gebeuren. Een linksback en een creatieve middenvelder lijken me ook twee posities die nog niet goed genoeg zijn vervuld. Stel bijvoorbeeld dat je voor die linksbackpositie Criscito kan binnenhalen, dan zou je al een stuk verder op de weg terug zijn naar de top. Het is dat Mihajlovic overtuigd is van het talent van Romagnoli, anders zou Abdennour een geweldige optie zijn voor Milan.

22 juli 2015 om 14:23

Er moet inderdaad veel meer gebeuren maar het is een utopie om te denken dat dit allemaal dit jaar gebeurd. Persoonlijk zou ik Zlatan helemaal niet aantrekken en dat geld gebruiken voor 2 centrale verdedigers. Wat er nu nog is aan Cv's is om te huilen..

22 juli 2015 om 18:21

Ja de prioriteit ligt wel achterin ja. Maar de mercato duurt nog een maand he

22 juli 2015 om 14:23

Iemand met snelheid en een goede dribbel (sterk in de kleine ruimte). Dat missen we echt!

22 juli 2015 om 14:47

Mastour komt er aan!!!

24 juli 2015 om 11:52

Kan hij echt dribbelen op snelheid? Ik mis die explosiviteit bij hem, zijn techniek is magistraal, maar hij heeft niet de balvastheid die Hazard al op jonge leeftijd had bijv. Ik hoop het.. We kunnen echt weer een topper op 10 gebruiken (kaka, Rui Costa :' :'

22 juli 2015 om 14:54

Ik denk niet dat Roma Romagnoli wil verkopen. Is een erg groot talent en komt ook nog eens uit de jeugd van Roma.

22 juli 2015 om 16:39

Blijkbaar is Roma geïnteresseerd in Edin Dzeko en kunnen ze de geboden 25 miljoen euro goed gebruiken om hem binnen te halen. Lijkt me dus niet dat ze een absurd hoog bod op hem af zullen slaan.

22 juli 2015 om 18:20

Eerst zal men Olivier Kemen van Newcastle proberen te kopen. Tevens zal er nog geprobeerd worden om een aantal jongens te verkopen, zoals Menez, Cerci en Noccerino

23 juli 2015 om 07:22

Antonelli is goed genoeg op de linksback. En als montolivo fit blijft. Heb je ook een uitstekende middenvelder. Denk dat ze eerder een speler moeten halen die op 10 kan spelen. En een goede centrale verdediger.

Zeker nu gaat het weer spannend worden in de Serie A. Juventus, Roma, Milan en Internazionale gaan weer serieus met elkaar strijden om de titel.

22 juli 2015 om 14:38

Volgensmij vergeet je Lazio hebben een erg sterk team en spelen leuk voetbal.

22 juli 2015 om 18:22

Klopt, maar die zullen op de lange termijn echt niet kunnen concurreren. Kunnen simpelweg gewoon niet evenveel geld investeren als de rest

Het klinkt misschien raar, maar ergens blijf ik de 450 miljoen die Berlusconi ontvangen heeft nog weinig vinden ook in deze tijd.

Iedere willekeurige Premier Leagueclub ontvangt al 200 miljoen aan Tvgeld over een paar jaar en dan kun je de club die 7voudig CL (of voorloper daarvan) winnaar is schijnbaar voor zo'n 900 miljoen gewoon kopen. Ik zie geen enkele Engelse club erin slagen om binnen 20 jaar 7 keer de CL te winnen. Sterker nog, ik zie zelfs de Engelse clubs die hem al een paar keer gewonnen hebben dergelijke cijfers niet binnen 15 jaar halen, ondanks al het geld.

22 juli 2015 om 15:13

Punt is dat die historie in het heden geen bakken met geld waard zijn. De waarde van een club wordt grotendeels bepaald door het huidige financiële plaatje, de waarde van de spelersgroep en de bezittingen van een club.

Een grote historie helpt natuurlijk wel wat mee maar niet dermate dat je er honderden miljoenen extra voor kan vangen.

Zoals je al aangeeft vangen de clubs in de Premier League gigantische tv-inkomsten. Mede daarom zijn die clubs ook zo ontzettend veel waard. Dat er de komende 15 jaar geen Engelse club zo vaak de CL gaat winnen zodat ze gelijk met Milan komen is totaal niet relevant.

22 juli 2015 om 17:35

Ik ben het deels met je eens, maar als ik bijvoorbeeld naar de Kuip kijk en hoeveel waarde daar aan gehecht wordt door de Feyenoordfans kan ik daar best begrip voor hebben.

22 juli 2015 om 18:46

Milan staat nog steeds in de top 10 van meest waardevolle clubs van Europa, net onder Juve die 9de staan. Er is meer nodig om zo een gigant als Milab klein te krijgen hoor.

22 juli 2015 om 20:15

Ze staan inderdaad net onder Juve op de 10de plek met een geschatte waarde van 775 miljoen. In dat opzicht is de 450 miljoen die betaald wordt voor 48% van de aandelen nog een stukje te veel.

Met dit geld zouden ze zlatan terug kunnen halen, misschien een creatieve middenvelder en een sterke, goede verdediger

Ac Milan gaat eindelijk investeren het is een geweldige club

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren