Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Pech voor Kramer: ‘Spelers die geluk hadden, moet je niet kopen’

Laatste update:

Michiel Kramer gaat de Eredivisie waarschijnlijk verlaten. De aanvaller van ADO Den Haag staat volgens verschillende media in Engeland dicht bij een transfer naar Brentford FC, de club van voormalig Excelsior-trainer Marinus Dijkhuizen.

/

De 26-jarige Kramer wees eerder al aanbiedingen van FK Astana en Sheffield Wednesday af en Feyenoord informeerde ook nog bij de man die vorig seizoen zeventien keer scoorde in de Eredivisie. De Rotterdammers zetten hun interesse echter niet door, zo meldde het Algemeen Dagblad zaterdag.

Zaakwaarnemer Hakim Slimani vertelde maandag aan Omroep West dat zijn cliënt in de belangstelling staat van clubs uit Engeland, Duitsland en Spanje. De geïnteresseerde uit Engeland lijkt dus Brentford te zijn. Die club eindigde vorig seizoen op de vijfde plaats in de Championship.

Update 27 juni 18.12 uur - Pech voor Kramer: ‘Spelers die geluk hadden, moet je niet kopen’
Een overgang naar Brentford FC lijkt er niet in te zitten voor Michiel Kramer. Trainer Marinus Dijkhuizen wilde de topscorer van ADO Den Haag naar zijn nieuwe club halen, maar de Engelsen werken voor een groot deel op basis van statistieken en uit de cijfers zou zijn gebleken dat Kramer te weinig in scoringspositie zou komen. Dat de goalgetter afgelopen seizoen zo veel scoorde, zou derhalve deels toeval zijn geweest. “Ze zeggen dan: dat is geluk, dat is niet vol te houden. En spelers die geluk hadden, moet je niet kopen”, laat Dijkhuizen weten aan De Correspondent.

Past Michiel Kramer bij Brentford FC, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De stap van eredivisie naar championship blijkt altijd een vervelende ovetstap. Totaal verschillende divisies. Denk niet dat Kramer daar past, al speelt Brentford wel iets technischer dan de gemiddelde championship club.

27 juni 2015 om 14:22

Kramer begint een beetje vedette gedrag te vertonen na 1 seizoen aardig presteren (want laten we eerlijk zijn, zo goed was hij ook weer niet!). Blijkbaar vindt hij zichzelf zo goed dat hij de Preimer League of de top van de Eredivisie aan kan?!

Zegt toch al genoeg dat Feyenoord heeft laten weten, dat ze Kramer niet overtuigend genoeg vonden.

Die jongen mag in z'n handjes klappen dat een club uit de Championship (die een goed salaris kan bieden), interesse in hem toont!

27 juni 2015 om 18:54

Het is " zijn handjes dichtknijpen". Wel leuk dat je net als de meeste voetballers spreekwoorden en uitdrukkingen verdraait .

Verder ben ik het met jouw verhaal eens!

27 juni 2015 om 19:00

En die dus afhaken. Kortom hij is en blijft in den haag.

Ben het eens met het feit dat die geluk had. Bewijs het nog een jaar en je gaat weg naar een mooie club.

27 juni 2015 om 19:04

@ Maartenn: wel leuk dat je net als de meeste voetballers 'jou' en 'jouw' door elkaar haalt. :-)
Verder ben ik het met jullie eens...

On topic: verstandige keus van Brentford om niet met Kramer in zee te gaan. Misschien dat een meer kick and rush ploeg iets voor Kramer is.

27 juni 2015 om 19:05

@Maartenn: sorry ben aan het slapen. Eerst lezen, dan pas reageren...

27 juni 2015 om 19:10

Azijnzeiker

27 juni 2015 om 21:46

Naja als kramer ook in de statistieken geloofd moet hij juist wel profiteren van het geluk van een goed jaar. Het maximale eruit halen zal zijn devies zijn neem ik aan.

27 juni 2015 om 15:00

Hij hoeft niet te passen als hij maar een paar ton vangt.
Een contract tekenen voor een jaar en dan daarna en betere club zoeken.
Hij kan er in Engeland toch wel 18 inleggen.

Dijkhuizen heeft al aangegeven dat dit hem niet gaat worden omdat de statistieken van Kramer uitwijzen dat hij veel geluk heeft gehad, en zij kopen geen geluk

27 juni 2015 om 14:14

Precies.
Bizar dat uit een artikel waarin staat dat Brentford geen interesse heeft in Kramer roddels op gang komen van interesse van Brentford in Kramer....

27 juni 2015 om 14:29

Inderdaad! Zeer interessant stuk overigens van De Correspondent. Dit is vanuit het interview:

"kramer was vrij weinig in scoringspositie gekomen, maar had die kansen wel ver bovengemiddeld afgemaakt - te ver bovengemiddeld.

'nee,' dus.

Dat lijkt een vreemde manier om iemand te diskwalificeren: wat is er erg aan om uit je weinige kansen vaak te scoren?

Maar intussen wist Dijkhuizen hoe het ging, bij Brentford. ‘Ze zeggen dan: dat is geluk, dat is niet vol te houden,’ zegt Dijkhuizen. ‘En spelers die geluk hadden, moet je niet kopen.’"

Toch een zeer opvallende maar goed beargumenteerde keuze om niet voor Kramer te gaan. Ben benieuwd of deze statistieken en redenatie ook bij andere clubs opgaat...

27 juni 2015 om 18:17

Iemand daarom diskwalificeren is juist die methode, er is niets erg aan om uit weinig kansen veel te scoren, maar statistisch gezien is het geen garantie. Het systeem dat ze daar hanteren gaat uit van een aantal statistische aannames waarmee je succes gaat hebben. Als je een speler haalt die er uit weinig kansen veel inprikt laat je het dus volledig afhangen van zijn vorm en het niet te vatten 'neusje voor de goal', terwijl een speler die veel scoort en meer in scoringspositie komt meer kans heeft om ook in een matige periode toch zijn doelpunten te maken. Kortom, te veel onzekere variabelen, dus niet doen.

27 juni 2015 om 15:19

Onzin. Hoezo veel geluk. Vrijwel alle goals waren heel bewust en technisch goed afgemaakt. En daar zaten weinig simpele intikkertjes bij. Als we wat betere vleugelaanvallers hadden gehad had hij zeker in de 20 doelpunten gezeten. En 0 pingels genomen.

27 juni 2015 om 17:17

Volgens hun statistieken relatief weinig kansen gekregen (soms zie je hem hele wedstrijden niet), en extreem efficient omgegaan met die kansen. Dat is knap, maar zij vinden het onrealistisch dat hij dat vol zou houden en daarom vinden ze dat hij geluk heeft gehad.

Dat is volledig in strijd met een artikel op De Correspondent. De 'spelersanalist' (die heb je bij Brentford) oordeelde dat hij te weinig in scoringspositie kwam en dat hij zijn kansen ver bovengemiddeld afmaakte en dat heeft met toeval te maken. Toeval is daar niet de reden om spelers te kopen. Dus ik vraag me af in hoeverre dit waar is...

Dit verhaal kan de prullenbak in. Dijkhuizen heeft in een interview met De Correspondent laten we dat ze Kramer inderdaad bekeken hebben. Maar Brentford werkt net als FC midtjylland met data en daaruit zou blijken dat Kramer teveel "geluk" heeft met het maken van zijn doelpunten. Een statistiek waaruit ze daar de conclusie trokken dat hij dat niet eeuwig volhoudt en er dus betere alternatieven zijn.

28 juni 2015 om 01:10

Brentford en die Deense ploeg zijn dan ook van dezelfde eigenaar, een data-analist die veel geld verdiende met gokken op voetbalwedstrijden en beide clubs kocht.

Zou daar niet passen Als ik Brentford was had ik Mccormack of Assombalonga gehaald deze spitsen zouden bij Brentford Die best technisch spelen veel goals maken

27 juni 2015 om 14:11

Het geld hebben ze wel bij Brentford. Alleen het inzicht niet want deze Kramer gaat volledig falen in de Championship. Want championship is echt beter dan de eredivisie. Vind ik..als je kijkt dat Mccormack van Fulham voor Maximaal 14 miljoen naar fulham ging dat zie je echt niet in de eredivisie. En Fulham is ook wel gelijkwaardig aan Feyenoord en Fulham is tegenwoordig een middenmoter in de Championship. En dan Heb je ook nog spelers als Rhodes Gestede Cairney Macciene etc in de Middenmoot van de Championship. Dus ja
. Ik bedoel het niet gemeen..

27 juni 2015 om 16:55

Op basis waarvan precies of Fulham gelijk aan Feyenoord? Geld zegt niet alles over wat er op het veld staat. Zo'n Vejinovic zou echt niet naar Fulham gaan op dit moment

Geluk heb je ook nodig als je een spits bent. Ik vind het maar een waardeloos systeem. Voetbal is toch kuist heel onvoorstelbaar. Het zou zomaar kunnen dat Kramer volgend jaar nog meer goals kan maken. Natuurlijk kan je door dit soort systemen spelers aantrekken zonder veel risico maar in het voetbal is er risico nodig om spelers aan te trekken. Kijk maar naar Pelle, die raakt geen pepernoot in Italië maar scoorde er wel op los in Nedrland. In Engeland dit hij dan uiteindelijk ook redelijk.

27 juni 2015 om 14:07

ja sommige dingen zijn natuurlijk niet te analyseren, het voorbeeld dat jij noemt, pelle, heeft ook veel met vertrouwen te maken denk ik.
en daarbij is pelle misschien wel een laatbloeier.

toch vind ik het wel mooi dat er clubs zijn die durven te innoveren, en nieuwe technieken gebruiken in het voetbal.

27 juni 2015 om 14:25

Ik vind het corrigeren voor geluk juist een van de allerslimste dingen die je kunt doen. Brentford en ook de Deense club bewijzen dat ze niet gek zijn.

Het is allemaal gebaseerd op statistiek. De statisticus overweegt dat de kans op succes kleiner is dan falen en dus komt de transfer er niet. Dat betekent niet dat de statisticus in elk individueel geval gelijk zou krijgen, maar als het systeem werkt, dan krijgt de statisticus wel meer dan gemiddeld gelijk bij 20 transfers of 40 transfers.

De mannen die er zitten zijn rijk geworden met statistiek en zijn ongelofelijk slim. Het systeem is niet waardeloos. Maar er zijn wel meer wegen naar Rome.

27 juni 2015 om 18:22

Misschien had Pelle wel hele goede statistieken als je er op hun manier naar kijkt. Voetbal is onvoorspelbaar, maar zeker voor clubs met beperkte middelen is dit een erg goede manier om succes te boeken, zeker als de rest het niet doet. Bij elke speler loop je een risico, gaat hij aarden, houd hij het vol, past het goed, niets mis mee om zoveel mogelijk onzekerheden uit te bannen. Er word genoeg met geld gesmeten in het voetbal, leuk om te zien dat een aantal clubs het anders proberen. En zoals GL zegt, er zijn meer wegen naar Rome.

27 juni 2015 om 22:24

Het systeem (op statistiek dingen baseren) werkt denk ik niet in de absolute top, waarin brede selecties topspelers zijn waarbij geluk en vorm een doorslaggevende rol spelen. De lagen eronder (waarin er minder variatie tussen spelerskwaliteit is) kunnen juist gebruik maken van statistieken! Corrigeren voor geluk moet je niet doen bij een Van Persie, wel bij een Kramer. Leuk dat de ckubs die dit doen het goed doen.

kramertje zalwel vinden dat hij er te goed voor is the championchip vond hij laatst ookal niks

Nu Feyenoord hem heeft afgewezen als het ware, zal hij wel naar Engeland trekken. Dat avontuur moet je ook gewoon aan gaan als je de kwaliteiten van Kramer hebt en plotseling die kans geboden krijgt.
Het zou beter voor zijn carrière zijn als hij een rustig stapje omhoog in Nederland zou kunnen maken, want hoogstwaarschijnlijk gaan we nog maar weinig van hem horen mocht hij dit door zetten.

27 juni 2015 om 17:23

Kramer is niet mijn spits, maar Bony werd ook als lui omschreven en die zou het niet redden in Engeland.

Bony doet het prima, dus waarom zou Kramer het niet redden.

Kramer heeft wel het spitsengevoel, dus als hij gaat veel succes en je kans om daar te slagen zou best wel eens mee kunnen vallen.

27 juni 2015 om 23:05

Haha, heb je dat lichaam van Bony wel eens bekeken?

Die Kramer moet ook weer niet te kritisch zijn anders heeft hij straks niet/blijft hij gewoon bij Den Haag en dat wil hij niet.
Het is een aardige spits maar geen topper,
Sheffield Wednesday was niet verkeerd maar hij wees het aanbod af.
Ben benieuwd wat hij nu beslist.
IK denk dat hij wel naar Real Madrid wil.

Prima club voor hem, kan hij meedoen om het kampioenschap in een behoorlijk sterke League. De Nederlandse top wilt hem immers toch niet.

Zoals hiervoor al is gezegd klopt dit bericht totaal niet. Beetje slecht nagekeken door voetbalzone (dit zal me waarschijnlijk een waarschuwing oid opleveren). Er staat duidelijk in het artikel dat Kramer wel werd genoemd maar dat ze hem niet wilde omdat het teveel geluk is wat hij doet. Dit kan hij namelijk niet drie seizoenen lang volhouden.

Off-topic: Ik zou graag in contact willen komen met andere Brentford fans. Als je fan bent van Brentford stuur mij dan een prive bericht.

Zo heb je ook spelers die veel kansen krijgen of creëren maar daar een laag rendement mee halen.
Voor elke club is de data hetzelfde, maar de interpretatie van de statistieken kan verschillen.

Ik zie hem wel graag naar de Kuip komen, maar dan achter Achabar!

Als je een vervanger voor Anass wil moet je beter kopen en dan komen v. Wolfswinkel of Finnbogasson eerder in beeld, dat soort types.

Brentford doet aankopen inderdaad volgens het Moneyball principe, net als AZ nu doet.

Heel interessant om te horen hoe die analyses in de praktijk gebruikt worden. Ik vraag mij alleen af hoe zij wel aan een goede spits zullen komen. Iemand die relatief veel in scoringspositie is en relatief veel scoort, zit al ergens bij een topclub. Ze moeten dus zorgvuldig kiezen tussen welke kwantitatieve aspecten zij belangrijk vinden. Dit is een goede onderbouwing om Kramer niet te nemen. Ik denk dat Kramer hier zelf ook niet heel blij mee zal zijn. Andere clubs lezen deze berichten ook. Dit zal hem toch iets minder lekker in de markt zetten..

Aparte uitleg van de statistiek. Op die manier lijkt men de aanvoer die matig was te vergeten. Daarbij lijkt het mij heerlijk hoor, een spits die de helft van zijn kansen erin schiet. Want scoren kan hij blijkbaar vrij aardig. Kramer leek mij, toen ik dit las, juist een speler die op basis van die statistieken echt een transfer zou maken. Log ogende speler, maar dodelijk effectief. Onderschat. Dat was ook in het beginsel het idee van werken op basis van statistieken. Maar goed, statistiek is, zoals blijkt, voor meerdere interpretaties vatbaar.

27 juni 2015 om 23:00

De argumentatie is heel logisch, hij heeft de weinige kansen die er waren, bovengemiddeld afgemaakt. Volgens hun statistieken heeft hij dus veel geluk gehad, geluk is een onzekere factor en die bannen zij zo veel mogelijk uit

Tsja aan de ene kant komt hij dus te weinig in scoringspositie, aan de andere kant scoort hij al alnderhalf jaar (sinds Fraser hoofdtrainer is) al heel makkelijk. Hij heeft blijkbaar weinig kansen nodig om te scoren, zo kan je het ook bekijken.

Haha, eindelijk een keer een goede kop, incl. grap. Lekker jongens!

Helemaal gelijk. Enkele goede treffers. Rest geluk. Zeer zeer beperkte speler.

Denk dat Kramer zelf wel kan bepalen wat hij wel of niet wil. Hij heeft nog een contract dus hij kan rustig blijven bij Ado. Hij heeft trouwend meer gescoord dan de spitsen van Ajax of zelfbenoemde topclub - over hoog in de bol gesproken - Feyenoord. De kampioen van Rotterdam e.o.

In Engeland betalen ze al 17 miljoen als je als Engelsman rechtop kan blijven staan. Dus voor 2 miljoen zou ik de gok zeker wagen. Die jongen heeft fantastische doelpunten gemaakt. Geluksfactor nul.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren