Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wonderkind debuteert voor Marokko: ‘Hij is de speler van de toekomst’

Laatste update:

Hachim Mastour heeft afgelopen vrijdag zijn debuut gemaakt voor de nationale ploeg van Marokko. De middenvelder kwam in de Afrika Cup-kwalificatiewedstrijd tegen Libië (1-0 winst) één minuut voor tijd in het veld voor Nordin Amrabat en werd met zestien jaar en 362 dagen de jongste debutant ooit voor De Leeuwen van de Atlas.

/

Het wonderkind van AC Milan liep al vanaf de 65e minuut warm en de vreugde was dan ook groot toen hij vlak voor tijd alsnog de wei in werd gestuurd door bondscoach Badou Zaki. Mastour kan nu niet meer uitkomen voor Italië, maar dat maakt Nasser Larguet uiteraard weinig uit. De 56-jarige technisch directeur van de Marokkaanse voetbalbond is vooral blij dat Mastour voor de Noord-Afrikanen heeft gekozen.

“Mastour is de speler van de toekomst. We zijn blij dat hij zijn debuut heeft gemaakt en een record heeft neergezet. Hij is de jongste speler die ooit voor Marokko heeft gespeeld en ik verwacht dat hij zich blijft ontwikkelen en bij Milan ook een geweldige carrière gaat krijgen. Hij heeft voor Marokko gekozen omdat hij zich duidelijk Marokkaan voelt. De bond is erg blij met zijn beslissing”, aldus Larguet in gesprek met de Italiaanse media.

De in Italië geboren Mastour is een zoon van Marokkaanse ouders en lichtte twee weken geleden op de site van de Marokkaanse bond zijn keuze toe: “Ik heb voor dit nationale team gekozen omdat ik me meer Marokkaan dan Italiaan voel. Het is voor mij een eer om in de Marokkaanse selectie te zitten.” Mastour, die ook wel de Messi Marroquino wordt genoemd, speelt sinds 2012 voor Milan, maar wacht nog altijd op zijn officiële debuut in het eerste elftal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk voor hem. Ik hoop dat Marokko met deze speler iemand krijgt die zn talent goed benut

Hmmm op youtube filmpjes is hij wel echt goed, maar natuurlijk zijn dat maar samengestelde filmpjes , ik wil hem wel eens 90 min tijdens een wedstrijd van Milan willen bekijken en dan pas een oordeel geven maar wel leuk dat hij nu al mag debuteren.

Marokko heeft wel vaker zogenaamde wonderkinderen gehad.
Moe het allemaal nog zien gebeuren..

18 juni 2015 om 10:26

Er zijn ook wel aardige voetballers met Marokkaanse roots. Opvallend is wel het grote aantal als 'toptalent' betitelde jongens met Marokkaans bloed en het zeer beperkte aantal wat daar van doorbreekt.

Alleen al vanuit Psv, jongens als Bakkali, Afellay, Labyad, Aissati. Echt allemaal talent genoeg om de absolute top te halen toen ze 17/18 jaar waren. En zo zijn er in Nederland en internationaal nog veel meer.

18 juni 2015 om 10:33

Benatia bayern München
Chadli spurs
Fellaini manchester united
Karim bellerabi bayern leverkussen(duitse elftal)
Dirar as monaco
Rami ac milan

Zijn toch aardig wat

18 juni 2015 om 10:44

@tughie ik denk dat je met Benatia, Chadli, Fellaini en Bellarabi wel de jongens met de juiste mentaliteit eruit hebt gepikt. Deze mannen halen gewoon veel uit hun carriere.

Als je echter spelers als (zoals hoppa! net al zegt) Bakkali, Labyad en Aissati ziet; aangevuld met jongens als Taarabt (heerlijke voetballer), Boussoufa, Belhanda, El Hamdaoui etc. Kun je toch wel zeggen dat deze niet het maximale uit hun carriere gehaald hebben. Neemt niet weg dat ze individueel uitstekende voetballers zijn!

Hoop dat Mastour zijn koppie erbij houdt en zijn belofte kan waarmaken.

18 juni 2015 om 10:44

Ik lees hier namen van spelers die niet in Marokko zijn geboren en die niet voor de Marokkaanse nationale ploeg spelen.

18 juni 2015 om 10:47

En dat maakt uit omdat? Naar mijn mening zijn ze net zo veel Marokkaan (of net zo veel niet Marokkaan) als Matsour.

18 juni 2015 om 14:54

Probleem is mentaliteit. Zolang ze zich niet volkomen professioneel kunnen gedragen zullen het goede voetballers zijn meer niet.

18 juni 2015 om 20:44

Afellay en Bakkali bijv worden wel gezien als Marokkanen en ook zo benoemd als het om hun 'slechte' mentaliteit gaat. Ook jongens die niet in Marokko zijn geboren en ook niet voor Marokko hebben gekozen.

Respectievelijk voor Nederland en België gekozen.

Als die in het rijtje Marokkanen met een slechte mentaliteit gestopt worden die niet alles uit hun carrière halen vanwege mentaliteit. Dan mag je zeker ook jongens als Kaboul, Rami, Fellaini, Chadli, El Haddadi, Mastour, Bellarabi, Benatia, Amrabat opnoemen. Die wel goede voorbeelden zijn van hoe het ook kan.

En met jongens als Ziyech, Tighadiouni, El Ahmadi en El Ghazi lopen er in de eredivisie momenteel ook een paar goede tussen.

18 juni 2015 om 20:45

@decades trouwens

18 juni 2015 om 11:21

Idd, ik had bijvoorbeeld gedacht dat chamakh nu wel een wereldspits zou zijn.

Slim om hem te laten debuteren voordat hij zich bedenkt. Nu ligt zijn keuze vast en kan hij niet meer terug, tactisch zeker een goede keuze. Mocht hij echt uitgroeien tot een wereldster dan zal het Marokkaanse voetbal zeker gaan groeien.

Lekker compliment weer voor Italië. Daar geboren, daar opgeleid. En toch voelt hij zich meer Marokkaan dan Italiaan. Ik zal het nooit begrijpen. Ik accepteer dat het zo is en zal hem er niet op aanvallen, maar begrijpen doe ik het niet.

18 juni 2015 om 10:27

Juist in Italië kan ik me dit soort dingen meer voorstellen dan bij andere landen zoals Nederland en/of Duitsland.

18 juni 2015 om 10:30

Hij is wel opgegroeid onder Marokkaanse ouders met een Marokkaanse cultuur en hij spreekt de Marokkaanse taal.. Ja zo raar is het niet dat hij zich Marokkaan voelt dan

18 juni 2015 om 10:36

Dat mag jij vinden. Ik vind dat wel raar. Net zoals ik het raar zou vinden van zijn ouders als ze hun zoon alleen de Marokkaanse cultuur zouden meegeven en niet zouden stimuleren dat hij integreert met de Italiaanse cultuur. En als zijn ouders dat wel hebben gedaan, is het des te vreemder dat hij zich meer Marokkaan voelt dan Italiaan.

Ik kom zelf uit een achterbuurt met veel Marokkaanse gezinnen en het valt mij daar op dat veel ouders (on)bewust integratie van hun kinderen tegenhouden. Zelfs bij derde generatie ouders gebeurt dat nog. Dat zijn dus kinderen van de kinderen die destijds naar Nederland zijn gekomen. Ik vind dat onbegrijpelijk, zeker in combinatie met het terugkerende racisme-verwijt naar Nederlanders.

Maar goed, nu gaat het allang niet meer over voetbal.

18 juni 2015 om 10:45

Ik vind het toch wel mooi. Het heeft wat te maken met trots zijn op waar je vandaan komt en de cultuur en tradities meegeven aan je kinderen. Maar ik denk niet dat je dat kan begrijpen als je van Nederlandse afkomst bent(bedoel ik niet beledigend)

18 juni 2015 om 10:51

Maar dat vind ik juist het rare, hij komt er helemaal niet vandaan. Zijn ouders komen er vandaan. Hij is gewoon geboren in Italie.

Mijn oma is ook niet-Nederlands. Maar mijn moeder voelt zich gewoon 100% Nederlander.

18 juni 2015 om 11:05

Ach gebeurt toch wereldwijd.
Sommige Nederlanders die in Spanje, Turkije of Curacaou wonen voeden hun kids ook gewoon Nederlands op en geven vaak genoeg hun kids (die dus daar geboren zijn) amper wat van de andere cultuur mee.

Ik vind het niet raar, maar ja meningen verschillen.

18 juni 2015 om 11:26

Hoppa, dat is ook niet te begrijpen als je zelf niet weet hoe t is om in een land te wonen, maar waar je ouders ergens anders vandaan komen en je nog een hechte band met dat land hebt. Gebeurt overal ter wereld wat dat betreft. Daar komt bij dat t voor ieder individu anders is. Nederlanders die naar singapore of dubai verhuizen gaan hun kind ook gewoon nederlands opvoeden en nederlands met ze praten. Maar wat in t geval van Italie nog eena meespeelt, is dat in heel veel gevallen kinderen van emigranten pas in hun tienerjaren de italiaanse nationaliteit krijgen, ook al zijn ze in italie geboren. Dat is dan ook nket echt een aanmoediging van Italie. Behalve als je erg eens goed in ben, dan gaan ze je ineens als Italiaans zien.Grote kans dat hij grootste gedeelte van zn leven niet eens de italiaanse nationaliteit had, ondanks zijn geboorte daar. Hoe dan ook, ieder zn keuze. En dat wordt alleen maar meer zo door globalisering en gemixte gezinnen.

18 juni 2015 om 12:01

@ Hoppa: "ik kom zelf uit een achterbuurt met veel Marokkaanse gezinnen ". Je noemt de oorzaak van het probleem zelf al. Als er veel gezinnen met dezelfde achtergrond bij elkaar wonen werkt het ook niet stimulerend om Nederlands te leren. Iedereen om je heen kent je taal, cultuur, gewoontes etc. Dan is het heel makkelijk om lekker verder te gaan met je leven zonder al teveel investeringen.

Het verschilt per opvoeding hoe er over dergelijke zaken gedacht wordt. Ik werk met een aantal Marokkanen die volledig geïntegreerd zijn, dus die (ouders) hebben dat wel goed opgepakt. Zo zal de ene Nederlander in Australië of Canada ook beter integreren dan de ander.

Daarbij passen Nederlanders zich over het algemeen makkelijker aan dan andere culturen is mijn ervaring, aangezien we volledig vrij in ons doen en laten zijn en ook een rijke geschiedenis hebben waarbij we veel te maken hebben gehad met andere culturen.

18 juni 2015 om 12:07

Je weet wat integratie betekent ? Want wat jij nu beschrijft is assimilatie

18 juni 2015 om 13:52

@hoppa

Vind je dat echt onlogisch? In Nederland worden een groot deel van de marokanen expres bij elkaar in dezelfde wijken gestopt juist om die scheiding te houden en als er teveel Marokanen in een Nederlandse wijk komen wonen dan verhuizen de Nederlanders uit die wijk.

Voordat jij je ergens aan aanpast moet er een onvoorwaardelijke gevoel van saamhorigheid zijn.

Vele Nederlanders hier die geven dat niet onvoorwaardelijk en dan zal integratie enorm bemoeilijkt worden. Als men zich eerst dient te bewijzen in plaats van deze mensen onvoorwaardelijk te helpen integreren zal een scheidingslijn altijd blijven.

Ik vind persoonlijk elke vorm van nationalisme onzin en cultuur overrated. Dit bevorderd irrationeel denken en racisme.

18 juni 2015 om 14:22

Dus jij vind volkeren die een grote cultuur hebben racistisch ?

18 juni 2015 om 15:27

100 % met je eens.
Ik ook ik vind het ook raar dat veelal noord afrikaanse kinderen ( ik zie ze vrijwel dagelijks) van een jaar of 8 geboren in nederland met een buitenlands accent praten.
Ik vind overigens ook onzin dat je mag kiezen voor welk land je uitkomt, kijk naar die Januzaj die kon geloof ik uit 12 land kiezen.

Je speelt voor het land waar je word geboren, of je moet (misschien door werk ouders) op jonge leeftijd zijn verhuist. Maar het is onzin als je je hele leven in een land woont en er geboren bent, voor een land van je ouders mag spelen.

Ik vind het trouwens ook een typisch iets, dat altijd marokaanse spelers moeite hebben met kiezen, en zich meer marokaan voelen dan hun geboorte land. Behalve als ze slecht in het nieuws zijn want dan zijn het ineens ook nederlanders.

18 juni 2015 om 15:42

Dat laatste geldt natuurlijk andersom ook. Als Afellay scoort voor Oranje is het een Nederlander, maar als hij kut speelt dan is het een Marokkaan. Zo werkt het nu eenmaal, helaas.

Verder ben ik het in grote lijnen met je eens. Toen ik op de basisschool zat, zat ik daar met diverse kinderen van Turkse en Marokkaanse mensen die in de jaren 70 naar Nederland zijn gekomen. Die kinderen spraken toen uiteraard met een accent Nederlands, omdat hun ouders de taal niet spraken.

Maar inmiddels hebben die tweede generatie-allochtonen (rotwoord, maar dan snap je wat ik bedoel) allemaal ook kinderen en zou je verwachten dat die gewoon accentloos Nederlands praten. Maar nee hoor, deze derde generatie en zelfs hier en daar de vierde generatie, spreekt nog steeds met zwaar accent en binnen deze groep is de beheersing van de Nederlandse taal nog altijd matig. Dan kun je je wat mij betreft niet meer verschuilen achter een afkomst, dan is het gewoon onwil en desinteresse.

Geldt overigens ook voor 100% Nederlands bloed jongeren in bepaalde kringen, die praten ook net alsof ze Marokkaan zijn. Een beetje zoals Andre Ooijer.

18 juni 2015 om 16:28

Ja idd,
Nou ja het eerste geld niet voor mij.
Tis en blijft vreemd, terwijl als ze dus wel volledig zouden integreren ze veel meer uit hun hier zijn zouden kunnen halen.

18 juni 2015 om 17:14

Iemand die niet in een zelfde soort situatie zit zal het ook nooit begrijpen.

Jij weet niet hoe het is of voelt, punt.

19 juni 2015 om 12:39

Alsof je wat aan een accent kunt doen wanneer je sinds joch af aan zo bent opgegroeid?
Net als dat je amper wat aan een dialect kunt doen.
Voor mij als Amsterdamse jongen praat iemand uit Brabant verschrikkelijk Nederlands en andersom zal dat waarschijnlijk net zo zijn. Simpelweg, omdat ik hun manier van praten niet gewend ben.
Een soort van Bakkal manier van praten. Kan hij er wat aan doen?? Nee.

Terug naar accent. Leer dat maar 1,2,3 af dan? Vraag maar aan een Brits persoon on zijn of haar accent te veranderen. Lukt nooit of een Belg.

18 juni 2015 om 10:45

Ik kan wel begrijpen dat je je, ondanks dat je opgroeit in een ander land, toch meer verbonden voelt met je land van herkomst. Daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee.

Specifiek in de voetbalwereld heb ik wel problemen met zulke gevallen. Italië heeft een kleine twintig jaar lang geld, trainingen, infrastructuur... geïnvesteerd in deze jongen, en dan kan die doodleuk voor een andere nationale ploeg gaan uitkomen? Ik vind dat de vernieuwde Fifa dit soort situaties grondig moet gaan aanpakken. Ofwel voer je één of andere regel in waardoor dit moeilijker wordt (bv. de speler in kwestie moet minimaal drie jaar gevoetbald hebben in een bepaald land alvorens hij daar voor de nationale ploeg mag uitkomen, los van zijn paspoort natuurlijk), ofwel moet de ene voetbalbond een schadevergoeding betalen aan de andere. Dat lijkt me alleen maar eerlijk. Maar nogmaals, van mij mag elke speler uitkomen voor het nationale elftal dat hij wil (zolang hij er maar een paspoort van bezit uiteraard).

18 juni 2015 om 12:13

En als ze hem straks aan een topploeg voor 50mil kunnen verkopen of een subtop ploeg voor 20mil, heeft Italie (Ac Milan) meer dan haar investering terug.

18 juni 2015 om 16:36

Nee, dit vind ik ook niet kloppen.
Ten slotte is die jongen gewoon ingeschreven geweest bij de club en heeft hij contributie betaald (in het amateurvoetbal). Dat hij daar tegenover dan wordt onderwezen in het voetbal, is toch niet meer dan terecht. Of moeten we onderscheid maken in de jongens die wel mogen voetballen bij een club en diegene die dat niet mogen. Alleen omdat ze in de toekomst voor een ander land kunnen kiezen. En wat dan te denken van genaturaliseerde spelers zoals Costa (Chelsea) of Douglas Costa?

18 juni 2015 om 11:22

Tsjah in Italië accepteren ze andere culturen en afkomsten ook niet zo. Vind het niet zo schokkend.

18 juni 2015 om 11:58

Ik denk het sportieve aspect voor veel spelers meer meetelt dan dat ze zeggen. Het lijkt me lastiger om in het Italiaanse elftal een basisplaats te krijgen dan in het Marokkaanse.

18 juni 2015 om 12:06

Achh.. Als jij nu eens samen met een groep landgenoten verhuist naar pakweg China dan ga je ook je eigen gewoontes houden en ga je ook vooral optrekken met Nederlanders.
Dan groeien je kinderen dus ook op met Nederlandse gewoontes om zich heen. Lijkt mij niet meer dan normaal. Het is dan aan hen om te kiezen wat ze willen

18 juni 2015 om 13:53

Als buitestaander kan jij dat ook niet begrijpen omdat jij geen Marokaans bloed hebt

18 juni 2015 om 15:31

Niks mis met je reactie Hoppa. Maar laat me proberen het je te laten begrijpen: Als jij morgen naar Dubai verhuisd voor je werk. En je gaat daar wonen en krijgt daar kinderen. Zou het dan vreemd zijn als je kinderen zich aangetrokken voelen tot Nederland, ook al zijn ze er niet opgegroeid? Ze zullen qua uiterlijk sowieso meer lijken op Nederlanders en ze zullen van jou de Nederlandse normen en waarden en taal meekrijgen. Stel jouw zoon leert geweldig voetballen, zou zijn keuze om voor Nederland te spelen dan onbegrijpelijk zijn? Ik vind van niet. Vind het allemaal vrij goed te begrijpen zelfs. Als ik morgen verhuis naar het buitenland blijf ik ook een Nederlander, en mijn kinderen geef ik sowieso de Nederlandse cultuur mee.

18 juni 2015 om 20:01

Ja maar Hoppa, refereert er ook aan dat ze bijna alleen maar de marokaanse cultuur meekrijgen.
Het is toch vreemd dat 3de generatie hier zich nog steeds meer marokaan voelt, als de grootouders 50 jaar geleden al in dit land woonden.

19 juni 2015 om 10:08

Daar kun je over discussiëren. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo belangrijk, dat iemand die in Nederland woont zich ook Nederlander voelt. Wat ik belangrijker vind, is dat diegene zich aan de wetten en regels houdt hier. De mensen van Marokkaanse afkomst die ik ken, doen dat allemaal, of ze zich nou Nederlander voelen of Marokkaan. Maar het valt niet te ontkennen dat er een probleem is met jongens van Marokkaanse afkomst in de leeftijd 15-25. En dat heeft zeker met opvoeding te maken, maar ook met de houding van de samenleving. Integratie van die groep jongeren wordt van twee kanten bemoeilijkt. Maar de keuze van Mastour heeft daar weinig mee te maken. Die moet gewoon kunnen kiezen voor het land waar hij zich verbonden mee voelt. En als dat Marokko is, dan is dat prima.

Hoeveel van de spelers uit de Marokkaanse selectie zijn daadwerkelijk in Marokko geboren?

ps: Dit is een oprecht serieuze vraag zonder ook maar enige onderliggende toon. Ik probeer hier dus geen discussie uit te lokken o.i.d.

18 juni 2015 om 11:54

Hey, ik heb het voor je nagecheckt. Van de 25 selectiespelers heb ik kunnen uitzoeken dat 14 hiervan in Marokko zijn geboren. 10 selectiespelers zijn niet in Marokko geboren, waarvan het merendeel in Frankrijk. Van 1 speler heb ik niet kunnen vinden waar hij is geboren (mohammed Berrabah).

Wat wel grappig is, is dat de meeste jongens die niet in Marokko zijn geboren als (aanvallende) middenvelder of aanvaller spelen haha. Bijna de gehele achterhoede is in Marokko geboren.

Hij heeft al gedebuteerd (tegen sassuolo uit me hoofd weet het niet zeker) en hij was tijdens zijn debuut 17jaar en 1 dag.

18 juni 2015 om 10:32

Dit gaat om zijn debuut bij het Marokkaanse nationale elftal he

18 juni 2015 om 12:15

Mastour is van de 15-06'98 ( dus deze week 17 geworden ) en deze week heeft hij niet gespeeld bij Milan lijkt me.

18 juni 2015 om 12:22

Ja, mijn reactie is een beetje dubbelzinnig. Ik bedoelde tijdens zijn debuut voor Marokko.

Met zijn talent en kwaliteiten zie ik hem als een toekomstige Ballon D'or winnaar.

18 juni 2015 om 10:29

Ik denk dat het ronduit belachelijk is om daar nu al uitspraken over te doen. Natuurlijk een groot talent, maar die zijn er veel meer.

18 juni 2015 om 10:36

Liet anders weinig zien dit seizoen

18 juni 2015 om 10:37

Sorry hoor maar dat is erg prematuur om te roepen. Hij kan een bal trappen verder moet hij zich bewijzen.

18 juni 2015 om 10:52

Samen met hem zijn er ieder jaar nog 100 waarvan men dit zegt.

Denk dat hij nog wel spijt gaat krijgen als hij aan het einde van zijn carriere alleen maar Afrika cups heeft gespeeld, en Italie in die tijd misschien wel een EK of WK heeft gewonnen

18 juni 2015 om 10:31

Sowieso zijn die Afrika-cups al een reden om niet voor een Afrikaans land te kiezen. Je mist altijd een deel van het seizoen tijdens die toernooien. Maar goed, als je je toch geen Italiaan voelt, dan maakt een paar wedstrijden minder in de Serie A natuurlijk ook niet uit.

De kans op succes is natuurlijk met Italië ook veel groter op eindtoernooien. Dat spreekt natuurlijk wel in het voordeel van deze jongen, hij kiest op gevoel en niet op basis van succesmogelijkheden.

18 juni 2015 om 16:52

Die hoppa heeft er maar moeite mee.
Hij voelt zich Marokkaans, einde discussie. Wat wil je nu nog bereiken? Zoals je al zegt hoppa, discriminatie andersom bestaat ook: als hij een crimineel was was die zeker een Marokkaan. Maar misschien is dat wel de reden dat veel buitenlanders het meer hebben met het land van oorsprong dan Nederland en in dit geval Italië.

18 juni 2015 om 20:03

Ja natuurlijk altijd maar weer in de slachtofferrol he ?

18 juni 2015 om 10:38

Ach, deze keuze maakt die jongen toch gewoon bewust en met zijn hart. Niks mis mee. De Afrika cup is voor hem wat voor ons het EK is. En wie weet kan Marokko met al hun talent zich wel weer eens plaatsen voor het WK.

18 juni 2015 om 10:41

Als die zich nu meer Marokkaan voelt dan kan dit toch nooit de verkeerde keuze zijn?

18 juni 2015 om 12:51

Hij kiest voor Marokko o.b.v. zijn gevoel.
Dat is naar mijn idee dan dus ook de enige juiste keuze.
Carrièrekeuzes kun je maken voor de clubs waar je uit komt.

Spelen voor je land is gevoel.

Ik zou liever 1 interland voor Oranje spelen dan dat ik wereldkampioen wordt met Duitsland.

18 juni 2015 om 17:17

Je hoort je keuze niet te baseren op de prijzen of het aanzien maar op de liefde waarmee je het shirt draagt van het land. Belachelijk dat je prijzen voor voetballen voor het land waar je liefde voor hebt ziet.

Hoop dat hij met de druk om kan gaan..
Een zeer goede voetballer en zal hopelijk alleen maar beter worden.. Alleen heeft hij nu niet echt iemand om wat van te leren bij milan en dat isnwel jammer vind ik.

Mooie zaak voor de jongen zelf en voor Marokko.

Heeft hij nu ook nog een italiaans paspoort?

Mastour is echt een wereld talent hopelijk krijgt hij echt de kans dit jaar bij Ac Milan want ze moeten daar oppassen dat hij niet vertrekt daar. Ik vind het verassend dat hij voor Marokko heeft gekozen mede omdat hij altijd voor Italië uit kwam in de jeugd. Maar hij heeft zeker goed na gedacht en de juiste keuze gemaakt dat hij meer Marokkaan voelt dat kan maar is dan zeker van de laaste jaren want hij heeft vaak gezegd voor Italië uit te komen tot na het Wk van 2014 hield hij zijn mond hier over denk dat hij schrok hoe Italië Balotelli behandelde na het Wk aangezien hem het zelfde kan over komen omdat hij geen pure Italiaan is.

De laaste gedeelde denk ik alleen omdat hij opeens zijn mening had bij gesteld na 2014 dus het is dus puur wat ik denk want er zijn wel meer spelers wie vonden dat Balotelli onterecht als zondebok werdt behandeld door zijn eigen land

18 juni 2015 om 11:10

Marokkanen en Italianen hebben veel uiterlijke overeenkomsten.

18 juni 2015 om 13:57

Het is zelfs zo dat vrijwel heel Zuid-Europa en Noord-Afrika voortkomen uit dezelfde grotendeels 2 volkeren die intrek namen in deze gebieden.

Vandaar dat ze allemaal qua uiterlijk wat van elkaar hebben.

Laat die jongen lekker voetballen, al die cultuur discussies.

Ze bedoelen 16 jaar en 362 dagen

Even voor mijn duidelijkheid hè.. Als een Nederlandse jongen geniet van een opleiding in Nederland. Mag hij dan wel een baan aannemen in het buitenland ? Volgens sommige redenaties niet. Want hij heeft "geprofiteerd" van de opleiding in Nederland dus zou hij zijn beroep moeten uitoefenen in Nederland.. Laat die jongen zelf kiezen -_-

18 juni 2015 om 11:55

Jawel, dat wordt dan gezien als de vleugels uitslaan en andere culturen proeven. Overigens noem je wel twee verschillende voorbeelden, want er is een wezenlijk verschil tussen naar het land van herkomst te gaan en naar zomaar een willekeurig land. Er valt meer te zeggen voor de Nederlandse Marokkaan die naar zijn of haar geliefde Marokko gaat, dan voor een Nederlander die gaat naar Australië om daar te wonen en te werken. Iedereen moet gewoon lekker zijn eigen keuzes maken. Wat een ander er van vindt doet er niet toe.

18 juni 2015 om 12:52

Ik ben het het helemaal eens met jouw laatste 2 zinnen

18 juni 2015 om 12:12

Hahaha elpsv, jij hebt gesproken

18 juni 2015 om 15:46

Grappig genoeg is dat precies wat ik van plan ben om te doen. En dan tegen mijn 70e terugkomen om mijn staatspensioen op te eisen. Haha, nee maar je opmerking is terecht. Deze jongen maakt zijn eigen keuze, en die moet je gewoon respecteren.

Ha! Het volgende wonderkind.

Eyy Voetbalzone,

dat jullie het even weten hij was 16 (!!!) jaar en 362 dagen oud en niet 17.

Hij was zestien jaar en 362 dagen Voetbalzone, niet zeventien. Hij is onlangs pas zeventien geworden.

Zinloze discussies hier. Dat er Marrokanen zijn die weliswaar hier zijn geboren maar niet voor hun vaderland uitkomen is vreemd. Dit is een totaal normale situatie en zo hoort t.

Waarom is deze nieuws zo oud? Vorige week vrijdag is al bijna een week voorbij en dit nieuws komt nu pas.

Mooi voor Mastour. Marokko heeft een prachtige team en ik ze wel de kansen voor de Afrika cup stijgen als titelkandidaad. Ook zou Marokko de wk in gaan. Mastour geeft nu een voorbeeld aan alle toekomstige voetballers die moeten kiezen.

Deze jongen wordt al een paar jaar bestempeld als wonderkind. Leuke dribbelaar. Nu nog zien of het effectief is allemaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren