Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Invaller Wijnaldum breekt de ban voor winnend Oranje

Laatste update:

Het ziet er voor Nederland allemaal weer wat beter uit in de EK-kwalificatiegroep A. De ploeg van Guus Hiddink wist dat het vrijdagavond moest winnen van Letland, dat in de eigen Amsterdam ArenA al met 6-0 aan de kant was geschoven, en dat lukte: dankzij doelpunten van PSV'ers Georginio Wijnaldum en Luciano Narsingh werd het 0-2 in Riga. Op hetzelfde tijdstip won IJsland van Tsjechië, waardoor Nederland nu drie punten minder heeft dan de Tsjechen en vijf punten minder dan de IJslanders. Oranje krijgt deze landen later in de kwalificatiereeks allebei nog op bezoek.

/

Deelname aan het EK in Frankrijk is dus weer in zicht. Nederland moet bij de eerste twee ploegen eindigen om naar het eindtoernooi te gaan (de derde plek lijkt door de slechte resultaten uit de eerste vijf speelronden al niet meer voldoende) en dat is dankzij de overwinning op Letland zeker weer haalbaar. Nederland nam wel pas laat afstand van de voetbaldwerg, al lag dat zeker niet aan een gebrek aan kansen: Nederland had voor het eerst in tien jaar zeventien doelpogingen in de eerste helft, maar Andris Vanis hield zijn doel voor de onderbreking schoon.

De eerste serieuze kans viel na tien minuten te noteren, toen Narsingh de bal bij Memphis Depay kreeg, maar hij over schoot. Depay schoot later in de eerste helft ook nog via de handen van Vanis in het zijnet en zijn omhaal kon eenvoudig gekeerd worden. Wesley Sneijder raakte met een geplaatst schot de paal, terwijl ook Robin van Persie, Jetro Willems en Narsingh nog goede kansen kregen. Het vizier stond in de eerste helft echter niet op scherp bij de Oranje-spelers en dat werd kort voor rust nog bijna hard afgestraft door aanvaller Valerijs Sabala, die bij een spaarzame tegenaanval van Letland maar net naast het doel van Jasper Cillessen mikte.

/

In de tweede helft hervatte Nederland de zoektocht naar de openingstreffer en al vroeg na de thee kreeg Depay een volgende goede kans op zijn vierde interlandtreffer, maar na slim voorbereidend werk van Sneijder kopte de aanvaller net over. Hiddink hoopte dat dit een voorbode zou zijn op een stormloop op het doel van Letland, maar daar bleek geen sprake van. Oranje wist na de mogelijkheid voor Depay lange tijd geen kansen meer te creëren en de frustratie was van de gezichten van de spelers af te lezen. Vooral Sneijder liep duidelijk balend over het veld. Hiddink besloot een klein halfuur voor tijd om in te grijpen en haalde aanvoerder Van Persie naar de kant, ten faveure van Wijnaldum.

De PSV'er liet zich direct na zijn invalbeurt gelden: eerst werd een goede kopbal nog gekeerd door Vanis, maar de keeper werd na 67 minuten spelen dan eindelijk gepasseerd, toen Wijnaldum de bal na een geblokt schot van Sneijder voor zijn voeten kreeg en het leder na een draai om zijn tegenstander binnen punterde. Hierna ontstond er wat meer ruimte in de Letse defensie en daar profiteerde Oranje direct van, want een paar minuten na de openingstreffer maakte Narsingh er 0-2 van. Het duel was hiermee beslist en Depay probeerde in het restant ook nog een goaltje mee te pikken, terwijl Sneijder met een heerlijke stift nog de lat raakte en Klaas-Jan Huntelaar net over schoot. Het bleef bij 0-2.

Denk je dat Nederland naar het EK gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hiddink out!! (en neem Narsingh mee)
Slechtste voetbal dat ik in jaren heb gezien.. en ik kijk soms Jupiler League.

12 juni 2015 om 22:39

Hiddink moest 3 maanden geleden al out

12 juni 2015 om 22:46

Wat n dramatische voetbal.

Dit is deels te wijten aan Hiddink, maar Sneijder vond ik weer de beste man. Dit zegt genoeg over de kwaliteit van het Nederlandse elftal.

Drama drama en nog eens drama

Baltempo lag te laag. Van persie liep er bij alsof hij 80 jaar was. Die jongen moet verhuizen naar de bank. Nederland moet nu snel wijzigingen gaan doorvoeren anders wordt het niks.

Dramatisch voetbal.

12 juni 2015 om 22:56

Sneijder wat een heerlijke trap en inzicht zeg , ga lekker naar een topclub man

12 juni 2015 om 23:09

Hij is na Robben de beste man.

Als hij er niet is, dan kun je lachen.

12 juni 2015 om 22:39

Wat overdreven allemaal. Nederland speelde best sterk, 100 kansen gehad. Sommigen mensen kunnen ook nooit tevreden zijn.

12 juni 2015 om 22:43

Best sterk? Het was zonder overdrijven een van de slechtste wedstrijden die ik ooit heb gezien. We kunnen beter nu Hiddink z'n contract afkopen voordat het te laat is in September.

Met dit spel ga je Ijsland en Tsjechië nooit bang maken, en het is al triest genoeg dat we bang moeten zijn van dat soort landen.

12 juni 2015 om 22:45

Viel toch allemaal wel mee. Tsjechië had het ook heel erg moeilijk in Letland. Nederland heeft eigenlijk geen enkele kans weg gegeven en genoeg kansen gehad.t. Onder van Gaal was het spel vaak niet beter hoor, maar toen werden de punten net als vandaag wel gepakt.

12 juni 2015 om 23:02

Met Van Gaal, Van Marwijk en Van Basten was het ook niet om aan te zien in de kwalificaties, enkele uitzonderingen (Nederland-Zweden schiet me zo te binnen) uitgezonderd. We missen Robben gewoon heel erg, als hij speelt is het spel meteen al tien keer sprankelender. Wat een klasbak is dat, en dat merk je dan vandaag weer. Ook Sneijder was weer fantastisch: niet eens in zijn spel, maar de klasse ten opzichte van de rest van Oranje droop er wel vanaf. De Vrij ontwikkelt zich ook heel sterk, dat is zonder twijfel de leider van de defensie van Oranje de komende tien jaar.

12 juni 2015 om 23:04

Ik vind dat je nu nogal overdrijft. Het spel was redelijk verzorgd. Het probleem vandaag was de effectiviteit. Tegen grotere landen wordt het niet afmaken van dit soort kansen gewoon afgestraft.

Maar als we Hiddink wegsturen, wie moeten we dan aanstellen? Blind? Dat hoop ik toch niet. Koeman zal hem ook niet worden. Die lacht zich nu kapot in Engeland.

Depay was te egoïstisch vandaag. Hij was te nadrukkelijk op zoek naar de goal.

12 juni 2015 om 23:11

Het feit dat we ons moeten spiegelen aan het voetbalgodvergeten land Tsjechië zegt al genoeg. Het was niet best, maar laten we blij zijn met de 3 punten (en de zomerstop).

12 juni 2015 om 23:24

Inderdaad. Ik stoor me ook aan bovenstaande reacties, prima overwinning, niet groots, wel ruim voldoende!

13 juni 2015 om 03:56

Typischvgevalletje onderschatting richting tjsechieb die op dit moment prima spelers leveren haha

13 juni 2015 om 05:37

asroma8, idd, mensen zijn nooit tevreden. Ze vinden toch weer iets om over te klagen, vond ze goed spelen, tegen zon ploeg is het gewoon lastig te spelen.
Sneijder en Depay waren de beste van het veld, Jammer dat die kansen van Depay en Sneijder er niet in gingen.

12 juni 2015 om 22:40

Wat deed Narsingh verkeerd dan ?

12 juni 2015 om 22:41

Voetbal deed die verkeerd.

12 juni 2015 om 22:43

Alles op zijn goal na. Je wordt toch gewoon niet goed van die jongen, had echt zeeën met ruimte maar is zijn man misschien een keer voorbij gegaan. Op een of andere manier denkt Narsingh altijd dat hij eerst 3 scharen moet doen, voor hij iets anders kan gaan doen.

12 juni 2015 om 22:52

Klopt. Ook als hij dan de bal krijgt op de flanken met zeeën van ruimte voor een voorzet, dan rent hij eerst op zijn man af om dan last minute buitenkantje rechts de bal langs de verdediger te tikken en er op snelheid proberen langs te gaan. Lukt nooit. Slinger die bal dan gewoon meteen voor

12 juni 2015 om 22:52

Hij is niet heel slecht mits je hem goed gebruikt. In de counter of omschakeling kan je veel aan hem hebben wanneer er veel ruimte is. Met een compacte verdediging en een stug team mist hij de techniek en creativiteit om spelers uit te spelen. Een tactisch falen van meneer Hidink dus.

12 juni 2015 om 23:00

Precies, in de counter en omschakeling is hij nuttig want dan worden zijn technische mankementen niet zichtbaar. Het kan een bruikbare speler zijn, en moet ook altijd opgeroepen worden, maar je moet ook vantevoren kunnen bedenken waar een speler minder goed in is. In zo'n wedstrijd had Berghuis of Promes of Lens veel meer kunnen forceren.

12 juni 2015 om 23:09

Het enieg wat hij goed kan is een counter uitspelen als hij in de loop de bal meekrijgt zoals bij de tweede goal. Vandaag lag er ook best wat redelijk ruimte achter de back, maar die kwam hij niet voorbij. PSV speelt ook vaak op de omschakeling maar ook daar was Narisingh toch heel vaak ondermaats.

12 juni 2015 om 23:12

110% mee eens Jordinhoo! Dit is echt te wijten aan Hiddink. Ik schreef het net al, van Gaal analyseerde de tegenstanders helemaal tot in den treuren en bepaalde naar de hand daarvan zijn tactische plan. Nu lijkt het er niet eens op dat er dingen worden bedacht door onze Guus. Geen backup linksback, geen goede spelers voor deze tegenstander, te weinig dynamische spelers die voor snel getik zorgen. Dat zijn net de dingen die je mist in zulke wedstrijden.

12 juni 2015 om 23:34

Robben was ook slecht vandaag zeg! Ik heb em niet 1x aan de bal gezien... echt waardeloos ;-)

OT: ach Narsingh heeft ook goede wedstrijden gespeeld.. is simpelweg back up materiaal.. niets mis mee... Wel tuperend dat Narsingh nou wordt afgeslacht en dat Berghuis dan wordt benoemd als betere vervanger.. durpyderp.

12 juni 2015 om 23:35

Typerend*

12 juni 2015 om 23:43

Nee klopt inderdaad. Wat ik ook erg raar vond, was dat er maar één middenvelder op de bank zat. Dan stuur je Propper en Chery naar huis en kan je vervolgens Sneijder niet wisselen omdat je geen middenvelders meer hebt. De backup linksback was volgens mij Blind maar doordat Guus alle middenvelders ewegstuurde en Clasie vervolgens uitviel, was dat geen optie meer. Een Pieters of Van Aanholt had niet misstaan nee.

Ik heb ook het idee dat Guus maar wat doet. Wat die man van Anzhi wel terecht opmerkte: Guus is tactisch helemaal niet zo sterk, maar is gewoon heel goed met mensen. Zoiets merk je dan op dit soort momenten. Je kan een compacte tegenstander niet kapot spelen met zo weinig dynamiek op je middenveld: Sneijder, Blind en Van Persie, dat is gewoon veel te statisch. Daarom baal ik nog steeds dat Propper naar huis ging en dat Wijnaldum niet startte en Klaassen niet werd opgeroepen. Zelfde geldt inderdaad voor Narsingh: je weet dat er geen ruimtes zijn, maar waarom denk je daar niet over na? Promes en Berghuis kunnen iets forceren in de kleine ruimte en zijn daarmee bij uitstek geschikt. Iemand in dit topic mentionde al dat Lens veel ervaring heeft tegen compacte ploegen uit het Oostblok en daarmee ook weet hoe hij er iets tegen kan forceren. Narsingh kan dat niet.

12 juni 2015 om 23:54

Hou er nou gewoon rekening mee dat toen NL van Letland won met 6 - 0 toen gaf Robben 2 assists en maakte nog 2 goals... en uiteraard was ie de rest van de wedstrijd ook constant en dreigend... dus tjaa of je nou Berghuis, Narsingh of Promes neerzet dat maakt hooguit een minimaal verschil... wat of 1 - 0, 2 -0 of 3 - 0 had opgeleverd.. nou woopdidoo...

13 juni 2015 om 03:58

Maar toch in oranje, lijkt er op dat we dit moment betere beschikbaar hebben! Bb el ghazi hahahha

13 juni 2015 om 05:45

Jordinhoo, veel dingen geef ik je gelijk, guus moet gewoon haar huus, Klaassen is geopereerd geworden, dus die kon men niet oproepen. Snap niet dat willems eruit ging, deze keer vond ik hem echt beter als anders, niet zo egoïstisch als anders. Berghuis had hij moeten brengen eens, die is echt gebrand, maar misschien als er nog een oefenwedstrijd komt, de nieuwe eens een kans geven en hopelijk kan robben dan weer mee doen.

13 juni 2015 om 09:45

Willems was geblesseerd, die kreeg weer last van zijn knie, daarbij zeuren mensen over het falen van hiddink betreft Narsingh, nou Promes heeft tegen USA geen rendement behaald met zijn achter het standbeen kappen, en met de hunter en van persie kan je met voorzetten van Narsingh nou juist wel wat forceren tegen een stugge verdediging, oke het ziet er vaak knullig uit maar jullie geven wel heel makkelijk een negatieve mening! Lens is okk maar een blind paard die altijd balverlies lijdt of buitenspel staat!

12 juni 2015 om 22:41

Wat een onzin, Nederland speelde deze wedstrijd gewoon goed. Ook weet ik niet wat Narsingh verkeerd heeft gedaan.

12 juni 2015 om 22:45

Het gebruikelijke: kwam niet langs zij man, veel balverlies, etc.

12 juni 2015 om 22:46

Echt he, wat wil je nou. Narsingh in de selectie vind ik ook heel raar maar verder is deze wedstrijd goed aangepakt. Ook zeer overheersend gespeeld, dat Letland heeft misschien net zo veel schoten gelost als dat er bij hun om de paal terecht kwamen.

12 juni 2015 om 22:47

Welke voorzet van hem is aangekomen? Hoevaak is hij zijn man goed voorbij gegaan? Hij is een keer naar binnen gesneden en scoort een counter. Voor de rest heeft ie niets goed gedaan. Hij staat daar om Huntelaar te bedienen en daarin faalde hij.

12 juni 2015 om 22:52

Haha echt, ik kijk er niet eens meer van op als Narsingh na 2 scharen weer de kwijt is. Ik had wel gehoopt dat hij bij NL iets beter zou spelen, dan zou er misschien nog een club interesse tonen en was PSV er ook meteen vanaf geweest.

12 juni 2015 om 23:12

Blind was weer een drama. Alleen maar bal breed en heeft maar 1 goed bal naar voren gegeven. Ik had liever Clasie op zijn positie gezien. De vrij is de enige verdediger die sinds het wk vooruitgang heeft geboekt. Verder was de wedstrijd wel een voldoende van Oranje kant. Ik heb genoeg kansen gezien.

12 juni 2015 om 23:39

Jij hebt echt totaal geen kijk op dit spelletje. Blind laat andere beter voetballen, laat zich terug zakken om ruimte te creëren en staat positioneel zéér sterk opgesteld. Hij is niet de meest spectaculaire speler, maar wel heel erg belangrijk voor de rust in het spel. Hij heeft een paar goede passes gegeven en heeft verdedigend goed werk verricht.

13 juni 2015 om 00:48

@voetbalmnr; Amen!
Blind speelde zeer goed! Altijd dat gezeik over die jongen. Hij is heel belangrijk en speelde heel veel vooruit. Feyenoorders willen graag Clasie zien, maar die is nog lang niet zo slim als Blind. 1 op 1 zal hij wellicht niet de beste verdediger zijn, maar dat is Clasie al helemaal niet. Positioneel is Blind heel goed.

On: goeie wedstrijd. Ik wordt alleen een beetje moe van dat schieten van Depay. Een keer een bal afleggen is aanzienlijk effectiever.

13 juni 2015 om 01:32

Een! He was weer het bekende "tikkie breed" wat we gewend zijn van Blind. Zit ook totaal geen tempo in zijn spel!

13 juni 2015 om 01:44

Dat doet Clasie ook, maar hij neemt meer risico door een bal naar voren te spelen. We hebben een speler die beter is dan blind, maar toch blijven ze hem opstellen. Er is niets mis mee om breed te spelen, maar Blind is daar kampioen in. Clasie heeft de balans.

13 juni 2015 om 01:48

Die jongen is heel voorspelbaar. Hij geeft zelden een dieptepass.

13 juni 2015 om 01:52

Als geen risico's nemen slim is dan is hij inderdaad beter dan Clasie. Hij zat het spel te vertragen. Hij liep de vrij die goed kan opbouwen in de weg. De enige reden dat hij nog steeds basis speelt komt door zijn pa. Waarom denk je dat ze hem hele tijd afwisselen van LB naar VM? Hij komt voor beide posities te kort en heeft beter concurrentie. Clasie en Willems zijn beide beter dan hem.

13 juni 2015 om 05:50

Qidas, heb je iets niet vergeten, clasie was er niet bij, vanwege buikgriep. Soms zet me dit een vraagteken op, is de 2de keer, dat hij uitviel met een buikgriep. Begrijp me niet verkeerd, kan allemaal waar zijn, maar de 1ste keer zat daar al wat achter. Dit hoeft nu niet zo te zijn, maar heb er een gevoel ervan.

13 juni 2015 om 15:14

Ok, dat wist ik niet. Het is jammer dat hij er niet bij was. Het zou kunnen dat hij geen zin heeft om op de bank te zitten. Ik geef hem geen ongelijk.

Lekker bezig Wijnaldum!!

12 juni 2015 om 22:49

1 goal gemaakt en dan goed gespeeld? Scorebordjournalistiek.

12 juni 2015 om 22:53

Ja hoor. Toen hij erin kwam werd het spel gewoon veel beter. Scoort bijna 2x in 5 min. Dus lul niet zo stom.

12 juni 2015 om 22:53

Nieuw woord geleerd? Wijnaldum brak de ban en was daarmee de belangrijkste man op het veld. Dat is geen scorebordjournalistiek, maar gewoon realiteit

12 juni 2015 om 22:55

Laten we eerlijk blijven, het was niet zozeer dat Nederland echt beter ging spelen nadat Wijnaldum erin kwam maar eerder dat Letland een beetje de weg kwijt was.

12 juni 2015 om 23:00

Die goal deed ie gewoon top hoor met dat wegdraaien.

12 juni 2015 om 23:05

De middenvelder die achter van Persie aanliep was de weg kwijt, wat moest hij doen., Naast van Persie gaan zitten op de bank? Die middenvelder was nergens bij Wijnaldum bij de goal.

12 juni 2015 om 23:12

Haha, zijn opdracht was Van Persie volgen gok ik. Tja, dan weet je niet wat je moet doen als hij gewisseld wordt

13 juni 2015 om 05:30

Euh de mensen hier zijn geen journalisten hoor. Slechts mannetjes met een vaak slecht onderbouwde, clubgekleurde mening die getuigt van een gebrek aan inzicht en verstand van voetbal.

13 juni 2015 om 08:06

Maar alle journalisten hebben ook niet gelijk. Loop niet Blind er achteraan.

Hele matige pot, conclusie is in elk geval dat veel jongens moe zijn of gewoon nog volwassener in hun spel moeten worden. Sneijder steekt met kop en schouders boven het hele stel uit, de Vrij speelde klinisch maar degelijk. Narsingh heeft zijn kans totaal niet gepakt.

12 juni 2015 om 22:44

De vrij speelt heerlijk. Hoe hij ruimte creëert als hij onder druk staat. Zeer volwassen. Grootste talent van Nederland. Enige van deze generatie die echt stappen zet om wereldtop te worden

12 juni 2015 om 22:47

De Vrij speelde prima ja, BMI had weer een aantal hele rare momenten. Lange hoge ballen schat hij vrijwel altijd verkeerd in waardoor de tegenstander aan de bal kan komen.

12 juni 2015 om 22:48

Zeker, dat gedeelte doet hij prima. Maar zodra hij in kan stappen gaat het zo voorzichtig en gaat het uiteindelijk toch weer terug..
Qua opbouw zou ik graag nog wat meer zien. Iets sneller, iets meer durf.

Stappen richting wereldtop vind ik beetje onzinnig met zo'n tegenstander..

12 juni 2015 om 22:48

De Vrij wordt zeker een wereldtopper. Speelt zeker binnen 2 jaar bij een topclub.
BMI en De Vrij begonnen 'evengoed' bij feyenoord, maar je merkt meteen wie zich stormachtig heeft ontwikkeld en welke juist steeds slechter wordt.

Alleen heeft hij wel iemand van zijn niveau naast zich nodig. Buiten Vlaar kom ik op geen één naam. Bruma en BMI verslechteren Stefan alleen maar.

12 juni 2015 om 23:15

Hij is niet de enige die constant naar een hoger niveau toe wil. Ik vind dat je Memphis daar ook toe mag rekenen. Die jongen heeft een mentaliteit dat je niet vaak tegenkomt bij talenten tegenwoordig.

12 juni 2015 om 23:33

Memphis is een groot talent maar veel te veel op eigen eer uit. Hij schoot alles zelf. Ging alleen voor eigen actie

12 juni 2015 om 23:38

Hij kreeg ook veel vrije schietkansen en als je dan een lekker schot hebt tja... Maar dan moet hij wel een keer in natuurlijk.

12 juni 2015 om 22:57

Altijd dat gezeur dat spelers moe zijn. Wat moet Messi wel niet zeggen. Die staat elke wedstrijd in de basis en speelt ieder toernooi tot minimaal de halve finale en is ook op het eind van het seizoen steeds beslissend.

12 juni 2015 om 23:02

Kijk wat die gasten betaalf krijgen. Moe zijn kan dan niet en mag niet.

12 juni 2015 om 23:25

Haha mooie logica man. Als je goed verdient mag je niet moe worden

13 juni 2015 om 00:43

Zelfs topsporters kunnen moe worden. Als je een heel seizoen lang in meerdere competities op hoog niveau actief bent, en de zomer ervoor ook nog een WK hebt gespeeld, dan kan het best zijn dat vermoeidheid een rol gaat spelen. Een lichaam kent nou eenmaal limieten, en hoeveel er betaald wordt heeft daar geen invloed op.

13 juni 2015 om 05:53

afcfokke, ik zie liever de Vrij spelen dan Bruma, die jongen heeft zich zeer goed ontwikkeld en laat hem dan mar klinisch spelen, ben in ieder geval zelf rustiger als hij speelt, nu nog vlaar erbij en veltman terug.

Wat een drama wedstrijd. De overwinning verbloemt het makke/tamme/inspiratieloze Nederlands elftal. En er is maar een schakel verantwoordelijk daarvoor en dat is meneer Hiddink en zijn staf. Er zit geen doordacht plan achter. Neem als voorbeeld de wissel van Willems met Janmaat. Van te voren wist Hiddink dat Willems de wedstrijd niet zou uitspelen en ze hebben geen LB klaar staan. Ondoordacht dus. Het is leuk om met Narsingh te beginnen, die is alleen rendabel in de omschakeling. Dan kan je iets aan hem hebben. Niet erg tactisch dus tegen de Letten ondanks zijn goal. Een Lens had er van mij betreft gelijk ingemogen. Waarom? Omdat hij op niveau speelt tegen Oostblok teams die dezelfde ingraaf tactieken kennen. Ik mis van Gaal om zijn doordachtheid.

Voldoende hebben gehaald,
- Motm: Sneijder
- Wijnaldum
- Willems
- van der Wiel
- de Vrij

12 juni 2015 om 22:40

Als de afwerking normaal was geweest was het 5-0 geworden. Klaar. Heeft niks met het opbouwen/de coach/gogme enz... te maken joh

12 juni 2015 om 22:43

Jij hebt echt een andere pot gezien he? Hoe kom je nou toch bij 5-0?

12 juni 2015 om 22:48

Bal op de laat en paal van Sneijder en nog genoeg andere mogelijkheden terwijl Letland echt geen kans heeft gehad.

12 juni 2015 om 22:51

Kijk maar eens terug. Echt heel veel kansen gehad. 3 a 4 keer op de paal/lat.

12 juni 2015 om 22:51

tsja, momentjes puur op individuele klasse. Dan kan het toch niet aan de afwerking liggen. Juist niet.

Met vleugels, en hoger tempo had je misschien 5 goals gemaakt. Nu heb je gewoon wat aardige momenten gehad en maak je 1 gelukkige goal en eentje uit de omschakeling. Niet bepaald een wereldpartij waarvan je kan zeggen 'het had 5-0 moeten zijn'.

Nouja, fijn dat jullie zo optimistisch zijn.

12 juni 2015 om 23:01

Sneijder alleen al 2 of 3 keer op de paal. En als zo'n fysiek sterk land zich terugtrekt kan je nooit mooi gaan combineren.

13 juni 2015 om 05:56

Had zelfs 0-9 kunnen zijn geworden als alles gelukt was, on target nederland 9 en letten 0 x.

12 juni 2015 om 22:41

Van der Wiel naar links pakte redelijk uit, dus daar kan je moeilijk kritiek op hebben. Het is echter een houtje-touwtjeoplossing waar ik ook totaal geen fan van ben, en waarvan je aan kan zien komen dat men dan vind dat je geen plan hebt.

Ook getuigd het niet van vertrouwen in welke linksback dan ook achter Willems.

12 juni 2015 om 22:45

Nee, dat is precies wat ik bedoel Afcfokke. Het pakt goed uit maar het had ook niet goed kunnen uitpakken. Al was dat in deze wedstrijd wel nihil geweest maar dat moet niet uitmaken. Onder van Gaal had ik echt het gevoel dat de tegenstanders tot op het bot waren geanalyseerd en dat hij daarop een tactiek verzon. Ik heb nu het gevoel dat het de onderbuik van Guus is die dit Nederlands elftal bij elkaar knutselt.

13 juni 2015 om 05:54

Ja want van Gaal zette Kuyt linksback dat was een goede oplossing. Rechtsback kon nog net maar linksback was Kuyt vooral opbouwend gewoon drama. Ik bedoel fantastische prestatie 3e op het wk maar dat had toch meer met Robben en minder met cattenacio van Gaal te maken

13 juni 2015 om 19:19

In mijn ogen was dat een goed doordacht plan, aangezien Chili met ver opkomende backs speelt. Kuyt is een werkpaard die nooit verzaakt en qua tactisch aspect paste dat goed in het strijdplan tegen Chili. Niet iets heel geks dus.
Wat Hiddink deed was in mijn ogen amateuristisch als coach zijnde. Je hebt geen 100% fitte Willems, dan heb je daarvoor een wissel klaar staan die op zijn positie speelt.

12 juni 2015 om 22:46

Sneijder man of the match? Speelde niet slecht, maar als je geen enkele vrije trap of corner goed kunt nemen, ben je in mijn ogen geen man of the match. Eerder Wijnaldum die meteen na zijn gevaarlijk is met een grote kans, vervolgens een goal maakt en later nog een paar grote kansen krijgt.

12 juni 2015 om 22:49

Of De Vrij die verdedigend geen enkele keer in de problemen kwam terwijl zijn collega Martins Indi veel moeite had. Ook vond ik De Vrij aanvallend sterk. Paar fraaie crosspasses en dribbelde sterk in.

12 juni 2015 om 22:49

Wijnaldum was zeker de MVP van de match, maar speelde te kort in mijn ogen om man of the match te worden. Maargoed ieder zijn visie Ik heb echt genoten van Sneijder ondanks zijn slechte corners en vrije trappen. Die mogen best eens door iemand anders genomen worden. Depay bijvoorbeeld. Al moet die wel werken aan zijn teamplay.

12 juni 2015 om 23:02

de Vrij kon goed opkomen omdat Blind goed overnam. BMI onzettend domme overtredingen waardoor Letland gevaarlijk kon worden met de luchtmacht.

12 juni 2015 om 23:03

Ik zou zeggen dat het juist des te knapper is, dat hij binnen zo'n kort tijdsbestek zo beslissend kan zijn, maar zoals je al aangeeft, ieder zijn visie daarop. Ik heb ook wel genoten van Sneijder die gewoon goed speelde, maar zoals je al aangeeft is het wellicht slim af en toe een ander te laten nemen. Laat bijv. een keer Depay een vrije trap vanaf links nemen, of bij een corner aan de rechterkant gewoon een linkspoot (willems of Van Persie bijv.)

@rbn_ De Vrij speelde inderdaad ook een prima wedstrijd, hij oogt erg zeker achterin. Hopen dat Vlaar er de volgende keer weer bij is en dan heb je met die twee denk ik een prima duo.

12 juni 2015 om 23:06

Peerk, anders wordt jij bondscoach en ik assistent :P Dan plaatsen we ons zo voor het EK.

OT: Ja, klopt je hebt wel een goed punt. Het is meer mijn smaak waarom ik voor Sneijder zou kiezen. Ik was gewoon aangenaam verrast over zijn niveau vandaag.

12 juni 2015 om 22:46

Klopt die wissel van willems en janmaat was de slechste wissel die ik in 25jaar heb gezien. Van der wiel linksback wtf guus

12 juni 2015 om 23:11

Willems was geblesseerd wat wil dan doen. Pakte nog goed uit ook.

12 juni 2015 om 22:51

Ook Blind speelde goed.

13 juni 2015 om 05:50

Ik ben ook geen fan van Hiddink op het moment maar van Gaal was ook echt niet zo geweldig. Van Gaal speelde gewoon super defensief en hoopte dat Robben het op de heupen had. Dat is ook precies het verschil tussen Hiddink en van Gaal: bij van Gaal Robben in de vorm van zijn leven, bij Hiddink is Robben geblesseerd. Zo zag je ook op het wk dat van Gaal tegen de kleine ploegen gewoon verkeerd begon en het dan moest repareren door Memphis in tr brengen. Het verschil is de gewoon dat je sterspeler er niet bij is

13 juni 2015 om 10:04

Daar moet absoluut Blind bij. En Depay vond ik ook voldoende. Weinig rendement maar wel veel gevaar (in tegenstelling tot Narsingh)

Psv'ers heaa .. makkelijke zege hopelijke haalt NL het EK.

Wat speelt Oranje saai zeg, ik mis de tijden toen het leuk was om Oranje te zien

12 juni 2015 om 22:41

Hoeveel kansen wil je hebben? De overwinning Moest eruit gesleept worden daarom vertraagde NL het spel toen het 2-0 stond.

12 juni 2015 om 23:08

Daarvoor was het ook saai.

12 juni 2015 om 22:43

Het wk was geweldig !!

12 juni 2015 om 22:44

Zover ik weet zijn oefenduels en kwalificaties al een jaar of 10 standaard saai bij Oranje. Enkele oplevingen uitgezonderd past dit juist uitstekend in het rijtje van zakelijke zeges die onder Van Gaal, Van Marwijk en Van Basten ook werden geleverd.

Mooi, redelijk gespeeld en in September komen de spelers als Strootman,robben en De Jong er weer bij. Wij gaan dat EK gewoon halen. En op dat EK zullen wij niet kansloos zijn voor de titel, maar een halve finale net als het WK zal eigenlijk de doelstelling moeten zijn

Ik heb iedereen een plus gegeven. Doel was winnen en dat is behaald. Hoe maakt niet uit. Sneijder heb ik het meest van genoten. Zijn frustratie omdat de vleugels nauwelijks aanspeelbaar waren, zijn prachtige doelpogingen (en faliekant mislukte vrije trappen) maar ook de rust die hij behoudt ondanks dat ze hem twee keer vol in zijn gezicht tikken. Sneijder is een echte vedette in de positieve zin van het woord.

12 juni 2015 om 22:43

De credits gaan sowieso naar Sneijder ja. Hij neemt het team op sleeptouw en laat zien dat je gif in een wedstrijd moet gooien. Je ziet toch dat hij de wedstrijd goed leest en een zeer creatieve speler is. Hopelijk bouwen ze om hem het elftal.

13 juni 2015 om 03:06

Ben wel benieuwd wat het negatieve zin van het woord "vedette" dan inhoudt...

13 juni 2015 om 10:06

Vedettegedrag: verwaand, arrogant, lui, te laat komen, denken dat je de man bent.

Wat ging het weer stroef, en er straalde ook weinig plezier van af. Maar kan ook aan het einde van het seizoen liggen. Iig belangrijke punten nu mooi vakantie vieren.

Ik word een beetje Blind moe.
Vertraagt constant het spel. Kan geen enkele ball doorpassen naar voren, moet steeds terug of breed.
Helemaal in die actie dat er ruimte lag en met de bal naar voren rende.

12 juni 2015 om 22:42

Ik heb Blind toch een heel aantal keer prachtig zien openen op Depay. Zeker in de eerste helft speelde hij gewoon prima. Alleen de tweede helft zat er totaal geen tempo in, maar dat gold voor heel wat meer spelers.

12 juni 2015 om 22:43

Tig goede crosspasses gezien van Blind.

12 juni 2015 om 22:52

Zulke passes zijn normale passes of wil je zeggen van niet? Dat is normaal! Voor de rest doet blind niks goeds

12 juni 2015 om 22:53

Ik geef toe, ik heb de eerste helft voor een deel gemist.
Maar ik mis wat durf denk ik bij die jongen.

12 juni 2015 om 23:06

Devo jij walgt van Blind door zijn staart dus serieus kunnen we je niet nemen.

Blind en Sneijder naast elkaar werkt prima. Pass op Wijnaldum kwam van Blind en was verder prima. De Vrij was uitstekend en is een fantastische verdediger. Depay geeft veel energie maar was op zoek naar eigen eer. Narsingh heeft in zulke wedstrijden niets te zoeken en heeft geen voorzet gegeven. Vd Wiel is toch de Rb op dit moment.

Redelijke wedstrijd met belangrijke 3 pnt

12 juni 2015 om 23:09

@Origami naar wie moet hij spelen dan als iedereen voor hem kort gedekt stilstaat. Hij speelde naar voren als het kon en heeft genoeg goede crosspasses gegeven. Voor de rest gewoon het spel goed verdeeld, soms had het inderdaad iets sneller gekund. Maar hij speelde gewoon goed hoor

12 juni 2015 om 23:38

Misschien verder naar voren gegaan. Lag nog genoeg ruimte voor hem.

Ik vind gewoon dat hij weinig ruimtes gebruikt. Ik krijg de indruk dat wanneer hij de bal krijgt het eerste dat door z'n hoofd gaat 'hoe kan ik me snel mogelijk afdoen van deze bal'.'.

12 juni 2015 om 23:42

Wat een onzin, Blind laat andere spelers goed renderen en staat positioneel zéér sterk. Hij zorgt voor rust in het spel en creëert ruimte.

12 juni 2015 om 23:52

Bij elke andere wedstrijd had ik je misschien gelijk gegeven.
Maar Nederland voerde de druk en het tempo op omdat ondanks dat overwinning zag je dat veel spelers voor een hoger doelsaldo gingen wat handig kan zijn in deze poule stand. Je zag ook duidelijk dat Letland moe werd. Dat moet je dan gewoon uitbuiten en vond niet echt dat Blind zich aanpaste aan die situatie.

Ik vind het geen slechte speler, maar ik krijg altijd de indruk dat hij heel onzeker is over z'n techniek.

13 juni 2015 om 06:02

Nou ik denk dat je eerder de vader naam moe wordt, daar wordt blind toch het meest over bekritiseert, hij is dan niet zo snel, maar heeft vandaag weer laten zien dat hij op het middenveld hoort te staan en niet op LB meer. Hij vertraagt niks, maar kijkt beter rond en de passes op depay was gewoon goed.

13 juni 2015 om 10:10

Tsja. Wil je het niet zien? Blind speelde gewoon een goede wedstrijd. Liet weinig door, zet met mooie lange ballen spelers vrij, lijdt geen balverlies, en levert in bij Sneijder die er iets mee moet doen. De tandem Blind Sneijder werkte goed. De twee spitsen en Narsingh, daar ging veel mis. Ik geloof dat de assist op Narsingh ook van Blind kwam. (Iemand gaf die bal met links)

Belangrijke zege voor Oranje in deze groep, verdiende overwinning en redelijk gespeeld.

Hopelijk krijgt Depay in de kleedkamer vandaag eens flink de waarheid te horen. Een geweldig voetballer, maar speelt veel te zelfzuchtig. Heeft wel 10x geschoten vandaag, waarvan er misschien 3 op doel waren. Ook drijft hij zijn acties te vaak door, waardoor hij enkele malen geen oog had voor Willems die uitstekend mee opkwam. Ik ergerde me er echt dood aan, het is kijken naar een speler die fysiek sterk is, technisch geweldig maar te weinig rendement uit zijn acties haalt door zijn egoïsme.

12 juni 2015 om 22:45

Is de leeftijd, komt goed.
Louis pikt dat niet en gaat dat Memphis duidelijk maken.
In september zal hij al gegroeid zijn in zijn rol.
Hopelijk Robben er dan bij want het worden twee pittige potten

12 juni 2015 om 23:05

Of het goed komt bepaald grotendeels zijn toekomst. Die jongen heeft zat potentie, zijn egoïsme opzij zetten is de volgende stap om een completere voetballer te worden. Ik hoop van harte dat Van Gaal het eruit krijgt, als dat lukt gaat het echte genieten pas beginnen. Nu geniet ik met vlagen van zijn balbehandeling en genialiteit, maar erger ik me 4x zo vaak omdat hij weer eens vanaf 25 meter uithaalt en de keeper weer eens richting de cornervlag loopt om de bal te gaan halen.

12 juni 2015 om 23:26

Dat ergeren heb ik als Psver ook. Maar ja hij is toch elke keer weer belangrijk en enorm gevaarlijk. Hopelijk ontwikkeld hij zich door zodat we aan de linkerkant de komende tien jaar een topper hebben in oranje. Vrees meer voor de rechterkant, als Robben wegvalt wordt het al snel erg matig op rechts

12 juni 2015 om 23:49

Momenteel wel, maar ik denk dat we met El Ghazi wel een goede potentiële rechtsbuiten in Oranje te zien krijgen. Die jongen heeft in zijn debuutjaar in het profvoetbal al geweldige rendement en bijzonder veel dreiging laten zien en behoort gelijk tot de betere spelers in de Eredivisie. Ik zie eerlijk gezegd wel een goede kans dat hij over twee jaar in de voetsporen van Depay treed.

Dat zou goed uitkomen, want Robben loopt inderdaad langzaam op zijn retour gezien de leeftijd.

13 juni 2015 om 00:09

Ik zou EL Ghazi in ee spits zetten als ik Ajax was. Rendement is erg hoog, denk dat hij daar wel uit de voeten kan. Zou ook goed zijn voor oranje aangezien de spits positie de komende jaren een probleem gaat worden. Luuk de jong heeft zijn top bereikt en dat is niet hoog genoeg voor de nr 1 spits van oranje

12 juni 2015 om 22:50

Was in de eerste helft wel de enige speler waar enig gevaar vanuit ging, is niet voor niks dat ze hem bleven zoeken.

12 juni 2015 om 23:00

Niet mee eens, vanuit Sneijder kwam ook een boel dreiging. Niet zoveel directe dreiging als vanuit Depay, maar dat lijkt me ook logisch gezien de posities.

Maar goed, juist daarom viel het me zo tegen dat hij zoveel voor zichzelf ging. Hij kon een kon de bal vasthouden, een man opzoeken, een man uitspelen ... maar te vaak maakte hij de keuze om te schieten. Werkelijk vanuit elke positie probeer hij het doel te vinden, ballen die er op dit niveau zelden ingaan. Hij moet echt ophouden met die onzin, anders kan je net zo goed een middelmatige linksbuiten neerzetten die wel oog heeft voor zijn teamgenoten. Op deze manier levert Depay namelijk per wedstrijd ongeveer het meeste balverlies op van het Nederlands elftal. Nergens voor nodig, en vreselijk irritant omdat hij voetballend juist zo goed is.

13 juni 2015 om 06:07

Sneijder had ook dreiging ja, maar depay is toch altijd de dreigengte geweest, al moet hij net wat minder egoïstisch zijn.

12 juni 2015 om 23:05

Ik denk dat het de situatie is. Hij is kwalitatief één van de betere spelers en hij wilde gewoon de goal forceren omdat veel aanvallen in niks resulteert.

12 juni 2015 om 23:15

Als hij de goal had willen forceren was dat het probleem niet geweest. Hij wilde de goal alleen zelf scoren, dat was het probleem!. Anders had hij meer oog gehad voor Willems of had hij eens geprobeerd vanaf de linkerkant een voorzet te geven, in plaats vanaf 5 meter van de zijlijn de bal erin te schieten.

Hij wilt teveel zelf doen, en dat moet hij juist laten. Eenvoudiger voetballen, andere spelers beter laten spelen : dat is het moeilijkste wat er bestaat. Dat is wat topspelers onderscheid van goede spelers, die weten wanneer ze een schaar moeten maken, een hakbal geven of een keer van afstand moeten schieten. Kijk alleen al naar de pogingen van Sneijder vandaag en die van Depay, dan zie je het verschil. Sneijder treft tweemaal bijna doel, terwijl Depay meer dan 2x zoveel pogingen nodig heeft en verder van een treffer verwijderd was als Sneijder.

12 juni 2015 om 23:28

Sneijder deed dat in zijn jongere jaren ook. Memphis is tien jaar jonger, komt goed

13 juni 2015 om 00:08

Hij is de eerste international ooit met tien schoten op goal zonder te scoren. Pijnlijke statistiek. Het mag inderdaad wel wat minder want het rendement valt vies tegen. Ook in de Eredivisie had hij 8 schoten per goal nodig (al heeft Ronaldo ongeveer een zelfde schot:goal ratio, maar die staat ook niet bepaald bekend om zijn efficiëntie)

13 juni 2015 om 00:24

Volgens mij ligt het wel iets beter bij Ronaldo (1 op 6 dacht ik) is wel dat 70 procent van de ballen die hij afvuurt ook op goal zijn. Depay kwam tot een 30 procent, waarvan 1 bal een eenvoudige vangbal was en de andere allemaal hopeloze flodders waren.

Bij PSV tegen SC Cambuur bij een 3-0 voorsprong kun je dat rustig permiteren, bij Real Madrid bij een 5-0 tussenstand tegen Grenada kun je rustig dat soort ongein uithalen. Maar bij een 0-0 voor een cruciale kwalificatie wedstrijd ? dat is natuurlijk ongehoord.

Zo zonde, als hij ook de helft van zijn egoïsme kwijt was hadden we het gelijk over een 200 procent betere voetballer gehad. Hij moet meer met het scoren als team bezig zijn en minder met zijn eigen wedstrijd.

13 juni 2015 om 01:22

Het was niet de bedoeling om Ronaldo onderuit te praten, meer om een referentiekader te bieden voor de cijfers van Depay. Een beetje egoïsme kan het type Depay wel sieren: kijk maar naar Arjen Robben. Het probleem is echter dat Depay kwalitatief nog niet ver genoeg is om zich zulk egoïsme te permitteren terwijl hij zich wel al heel ver waant. Met iets minder egoïsme zou hij de betere voetballer zijn, maar tegelijkertijd was hij vandaag de enige voetballer die een actie zocht en het doel zocht in plaats van het constante breien. Dat is wel een kwaliteit die in dit soort wedstrijden iets oplevert. Maar inderdaad, iets minder schieten mag wel

Wel geinig dat zoveel mensen Sneijder afschreven als: over the hill en hij speelt maar in een omkopercompetitie, die komt helemaal niet meer op zijn oude niveau en weet ik veel wat voor onzin.
Heel het EK al de best presterende Nederlander. En dat terwijl die binnenkort 31 wordt. Zegt wel veel over onze overige middenvelders.

We hebben met spoed een type Strootman nodig. Elke topland heeft er wel een lopen. De Belgen hebben Nainggolan of desnoods Feillaini, de Spanjaarden Busquets en de Duitsers de gebroeders Bender en Schweinteiger en kijk wie wij allemaal op het middenveld hebben rondlopen? Allemaal leuk en aardig dat de 2 Psv'ers scoren, maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds niet op dit niveau thuis horen. Vooral Narsingh niet. Guus bepaalt letterlijk zijn selectie samen met zijn vrienden uit Eindhoven.

12 juni 2015 om 22:46

Sneijder veruit de beste speler van Oranje (nou Robben er niet is)
Narsingh hoort idd niet op dit niveau maar Willems, Wijnaldum (en depay) zeker wel

12 juni 2015 om 22:51

Willems heeft zich buiten de Eredivisie helemaal niet bewezen. Die kunnen we niet ff op onze linksback positie laten kloten. Tuurlijk strooit hij met assist's in de Eredivisie, waar hij alle tijd en ruimte krijgt om zijn voorzetten te bepalen, maar dat wil ik wel is tegen een serieuze tegenstander zien. Het was tenslotte Letland, daar walst haast elke topland erover heen. Vorige seizoen schold iedereen hem nog uit voor z'n dramatische optredens. Wijnaldum is er omdat er niets beters rondloopt. Alleen Depay hoort er bij als Ex-PSV er.

12 juni 2015 om 23:17

Misschien omdat willems zich spectaculair ontwikkeld heeft. Hij is gewoon veruit de beste back die we hebben. Blind kan er ook wel spelen maar komt toch vooral snelheid tekort en is ook veel beter op het middenveld. Over Narsingh is iedereen het wel eens dat hij er niet in hoort te staan maar bewijst vandaag toch ook gewoon dat hij wel zijn waarde heeft in de counter. En hij staat er normaal gesproken toch niet in als Robben fit is. En Wijnaldum is ook gewoon een prima speler voor Oranje om er bij te hebben en zal er waarschijnlijk ook niet meer inkomen als Strootman ooit nog zijn oude niveau haalt.

Ik vind dat we ons meer zorgen moeten maken over van der Wiel en Martins Indi die ik altijd een erg onzekere indruk vind maken als er niet een extra mannetje achterin bij staat. Maar gelukkig hebben we daar een uitstekende de Vrij en hopelijk ook een fitte Vlaar staan

12 juni 2015 om 23:23

Willems is de beste Nederlandse linksback of ken jij een betere?
Wijnaldum is erg dynamisch op het middenveld, voegt zeker wat toe. Krijgt altijd kansen (al gaan er nog niet veel in). Strootman idd beter maar die is er nou niet.

Depay, Sneijder en Willems speelden prima aan de linkerkant. Zie het probleem niet of heb je de verkeerde bril nog op

12 juni 2015 om 23:28

Je spreekt jezelf nogal tegen. Je zegt dat Willems zich buiten de Eredivisie niet heeft bewezen. Aan het einde van je verhaal beweer ke dat Deoay er wel bij hoort omdat hij een ex psv'er is.... Sorry dat ik het zeg maar wat een onzin.

Depay heeft zich toch ook nergens bewezen behalve in de Eredivisie net als Willems? Depay en Willems horen bij de selectie omdat ze een goed seizoen hebben gespeeld.

12 juni 2015 om 23:41

Elke keer als Willems links back speelt doet hij het 3 keer zo goed als Blind.

13 juni 2015 om 15:58

Lache met jou, noem betere lb's voor het nl elftal.
Willems wordt een topper, maar dat hiddink niet pieters achter de hand heeft dat snapnik niet.

Vraag me echt af wie de kar gaan trekken als de routiniers er mee ophouden, want Sneijder runt de boel. Guus geef hem de aanvoerdersband a.u.b. want RVP vind ik alles behalve een aanvoerder.

12 juni 2015 om 23:13

Ben persoonlijk ook wel een fan van Strootman, maar die is meer geblesseerd dan dat hij speelt. Heeft nu al sinds maart 2014 geen interland meer gespeeld.

Waarom is Hiddink er nog? Deze spelers tonen helemaal geen fitte indruk daarnaast straalt knuffelbeer Hiddink helemaal geen leiderschap uit.. Alleen maar knuffelen en zeggen geef niks joh je hebt je best gedaan

-__- van persie gwoon uittrappen laat hem maar terug komen als ie weer topfit is heeft lvg ook gdaan bij sneijder en zo kan hiddink er nog meer uittrappen pfff

ik word niet warm of koud van oranje onder hiddink. ik denk dat er nog steeds een grote kans is dat we het ek niet gaan halen en halen we het wel dan zie ik niet in waarom wij daar uberhaupt een kans maken op de titel!

12 juni 2015 om 22:50

90% van de teams op het EK maakt geen enkele kans op de titel. Gewoon lekker kijken naar de echt goede teams.

12 juni 2015 om 22:52

Dus jij kijkt ook al jaren naar Ajax en Psv, aangezien Feyenoord toch geen kans maakt op de titel??

Nee, ongetwijfeld dat jij dat niet doet en daarbij zijn we 3e op het WK geworden en zouden alle spelers alleen maar beter moeten zijn geworden in de twee jaar tussen het WK en het EK en daar is helemaal niets van te zien!

12 juni 2015 om 22:59

Ik denk dat een van ons de ander verkeerd begrijpt. Ik proefde uit jouw reactie dat omdat wij geen kans maken op de titel dat ook betekent dat wij niets op het ek te zoeken hebben. Daar ben ik het niet mee eens. Maar als je dat niet bedoelde kun je mijn eerdere reactie negeren.

Was een redelijke wedstrijd van Nederland, gelukkig drie belangrijke punten gepakt! Hou mijn twijfels over Hiddink, de ploeg lijkt minder gemotiveerd en ook de wissels snap ik soms niet. Met van Gaal hadden we zeker weten tot nu toe meer punten gepakt, maar we moeten t jammer genoeg doen met Guus.

Dan gaan we toch gewoon voor de gezelligheid naar Frankrijk

Aardige man die Hiddink, maar met voetbal moet ie zich niet meer bemoeien... Het is niet om aan te zien, de man komt enorm onzeker over, straalt dat af over z'n ploeg. Heeft elke pot een andere tactiek, opstelling en weet soms van gekkigheid niet meer wat te doen of te zeggen... Snel naar dat EK, lekker 3e worden ofzo, en met een nieuwe generatie en een goeie bondscoach naar het Wk... (noem een Koeman)

13 juni 2015 om 03:05

Resultaat 0-2 in uitwedstrijd gewoon voldoende. In elk ander land gaat iedereen rustig slapen en wachten ze op de belangrijkste wedstrijdjes op de eindronde die er echt toe doen

13 juni 2015 om 12:04

Maar dat is niet verder kijken dan je neus lang is. Het spel, de spelopvatting en de manier waarop Hiddink zich heeft gemanifesteerd de laatste maanden geven aan dat hij toe is aan pensioen.

Sneijder overigens absoluut man van de wedstrijd, speelde erg sterk en nam het team op sleeptouw. Heeft een goede klik met Depay en Willems aan de linkerkant van het elftal, dat loopt erg goed. Jammer dat de rechterkant zonder Robben een vreselijk drama is. Narsingh scoort weliswaar vandaag, maar hij is te voorspelbaar en eigenlijk alleen gevaarlijk wanneer er veel ruimte in de rug van de verdedigers ligt. En zelfs dan nog presteert hij het amper om zijn man te passeren. Voor de rest vond ik Indi andermaal geen sterke indruk maken. Waar de rest van verdediging een prima indruk achterliet vond ik hem er negatief uitspringen. Maar goed, veel alternatieve hebben we daar ook momenteel niet.

Vakantie voor de spelers, en hopelijk pakken ze de draad tegen Ijsland thuis weer op, want we zijn er nog lang niet.

12 juni 2015 om 23:44

Als verdediger kun je niet perfecter spelen dan dat de Vrij deed. Hij was de beste man vandaag.

12 juni 2015 om 23:53

Vanuit een ander perspectief : het werd hem ook niet heel moeilijk gemaakt. Jasper Cillessen heeft vandaag ook perfect gekeept. Willems ook bijna vlekkeloos gespeeld, Van der Wiel ook goed gedaan.

Maar goed, we hebben over een wedstrijd tegen Letland waarbij sommige spelers bij VVV de bank nog moeten warm houden. Van verdedigers van Lazio, Psg, PSV en FC Porto verwacht je dat ze eenvoudig overeind zullen blijven. Dat deden er 3, alleen Indi viel uit de toon.

Waardeloze vertoning. Net als gisteren trouwens van de meiden. Narsingh die de bankzitter van VVV venlo nog niet eens voorbij komt. Defensie leek op sommige momenten te slapen.

Ik hoop zo dat Kongolo en Rekik zich ontwikkelen want Martins Indi blijft dramatisch. Het is eigenlijk lachwekkend om Martins Indi te zien spelen. Had het vandaag weer enorm lastig terwijl De Vrij verdedigend domineerde.

12 juni 2015 om 23:39

Nou hoop op Rekikiki vestigen lijkt me niet verstandig haha!

Normaal gesproken, en nog steeds wint Nederland gemakkelijk van zulke landen. Maar Hiddink heeft van een land met dominant voetbal een zooitje los zand gecreëerd. Echt ongelooflijk om te zien hoe Nederland voetbalt. Dat Nederland vandaag gewoon weer met 2-0 wint ligt aan de kwaliteit van de spelers, ook zonder een trainer met enig vorm van leiding, tactiek, spelsysteem etc. wordt er gewonnen.

Het is dat Hiddink vriendjes heeft zitten bij de Knvb, maar je vraagt je echt af hoe dit verder gaat. Als er sterkere tegenstanders komen gaat dit helemaal mis.

Ik vond het een stabiele overwinning, NL was duidelijk beter dan Letland en is nooit echt in de problemen gekomen. De spelers hebben wel vakantie verdiend na dit lange seizoen.

Zijn er naast Jack meer mensen die vinden dat er een penalty gegeven moest worden tegen Van der Wiel? Blijft er een beetje vervelend over doorgaan wat mij betreft.

Al dat gezeik op Hiddink. Voor het WK vonden velen het afschuwelijk dat we 532 gingen spelen. Laat staan als Hiddink dit systeem nu ook al tegen Letland zou moeten gebruiken. Dit zijn gewoon ook nare wedstrijden om te spelen. Tegenstander die lekker achterover hangt. Ook de blessures van Robben zitten gewoon niet mee. Als we gewoon over een fitte selectie beschikken hebben wij nog steeds een heel goed team. Mijn basis zou uit een 42121 opstelling bestaan met achtereenvolgens: Cillissen

12 juni 2015 om 23:03

VdWiel, Vlaar, Blind, Willems, de Jong, Strootman, Sneijder, Depay, Robben en Huntelaar.

13 juni 2015 om 06:04

Jij stelt de Vrij niet op? Vind ik persoonlijk de beste verdediger die we hebben

Wat dramatisch zeg! Maar uiteindelijk wel 3 belangrijke punten! Narsingh was echt slecht vandaag. Hiddink, stap toch gewoon op!

Guus toch gelijk met de PSV spelers. Speelden toch behoorlijk en uiteindelijk beslissend.
Jammer dat Wijnaldum zo laat kwam.

Had Lens liever zien invallen voor Huntelaar, had met zijn diepgang en snelheid nog voor meer gevaar kunnen zorgen.

Het was geen grootste wedstrijd, maar we zijn niet in de problemen gekomen.

12 juni 2015 om 23:43

Bruma en Rekik waren vandaag foutloos, dat mag ook gezegd worden, hebben de critici weer een toontje lager laten zingen

Nee zonder grappen, mooi voor Wijnaldum dat hij vandaag zo belangrijk is. Vond het erg jammer om de harde kritiek na de wedstrijd tegen de VS te lezen. Die jongen was afgelopen seizoen een van de beste spelers van de Eredivisie en is gewoon een goede optie op het middenveld. De concurrentie is natuurlijk wel moordend op die positie, maar zijn keuze was absoluut gerechtvaardigd en dat bewijst hij nu ook weer.

Narsingh vond ik afgezien van de goal gewoon weer dramatisch. Bij PSV vaak ook een van de mindere spelers op het veld. Maar ja, gooit wel de wedstrijd in het slot dus een onvoldoende kan je hem moeilijk geven. Hij schiet echter voor een basisplek in Oranje gewoon tekort, leuk om te laten invallen voor op de counter maar komt zeker tegen sterkere landen gewoon tekort. Kwam vandaag ook amper voorbij die lantaarnpaal bij de Letten achterin.

Depay heb ik hier al boven behandelt, was dreigend en voetballend een van de betere. Maar veel te zelfzuchtig waardoor ik eigenlijk hoopte dat hij na de 2-0 direct werd gewisseld voor Lens.

13 juni 2015 om 00:11

Guus toch gelijk? Narsingh speelde hemeltergend slecht totdat Letland vanwege de achterstand meer ruimte weg ging geven, Depay heeft een mijlpaal gevestigd door als eerste international ooit tien schoten te lossen zonder te scoren, Willems speelde absoluut geen bijzondere wedstrijd. Wijnaldum had moeten starten, maar juist die Psver laat Guus dan weer links liggen.

13 juni 2015 om 00:43

Waarschijnlijk omdat hij de laatste 4 wedstrijden als een natte krant speelde. Tegen Turkije lag hij in zijn swissense op het veld en vs was het niet veel beter..

Narsingh heeft gescoord,hebben de haters nog wat te zeggen?

12 juni 2015 om 23:18

Narsingh zat in de broekzak van de bankzitter van VVV Venlo. Narsingh die hoeft voorlopig niet op te dagen. Met afstand de slechtste speler van de 28 van vanavond man man man dat zo'n iemand 90 minuten voor Oranje mag spelen blijft mij verbazen.

Hahaha depay een 7,2 hou toch op mensen. Het super talent van NL, volgens mij mag ook niemand kritiek op die jongen hebben. Lens volgende wedstrijd erin narsing out! Willems veel meer gebruiken voor de voorzet.

niet zo zeuren, nederland heeft goed gespeeld. meer dan een dozijn aan kansen gecreëerd, zelf 0 kansen weggegeven. alleen had hij niet met van persie moet starten en nooit meer blind, BMI en narsingh oproepen. gewoon opzouten met die zooi.

robben komt erbij, clasie weer fit straks, misschien tijd om virgil van dijk op te roepen. strootman, nigel de jong (had ik nu 100 % geselecteerd nu), van ginkel, el ghazi, ziyech die kunnen er ook bijkomen.

hiddink moet nogmaals die 3 eerdergenoemde spelers ZSM Dumpen.

We moeten al in september tegen ijsland, niet?
Laat ik duidelijk zijn, zoals we nu spelen winnen we niet van de Sigthorsson en z'n vrienden. Robben alleen kan natuurlijk de wedstrijd compleet voor ons laten kantelen, maar tot de 0-1 leek het nog makkelijk fout te kunnen gaan. Ja, we hadden betere kansen, maar als Depay bijvoorbeeld zo blijft doorgaan dan krijgen we nog lange avonden voor onze kiezen. De jonge ex Psv'er heeft potentie, maar te vaak denkt hij dat het de 'memphis Depay show' is. Tegen Letland lukt dat nog wel, tegen ijsland? Die zijn echt wel beter hoor dan we denken, zeker voor ons Oranje.

Het zou me dus echt niet verbazen als we zelfs nog moeite gaan krijgen met Turkije. Onze verdediging lijkt te vaak op Nederlandse gatenkaas. De Vrij was vandaag in orde, maar Martins Indi en v.d Wiel? Sorry, maar we zijn na vanavond geen stap verder gekomen richting de top van Europa. Dit elftal kent veel problemen en dat is niet zo zeer alleen door Hiddink. Laten we alsjeblieft niet denken dat we op dit moment beter zijn dan ijsland en de Tsjechen.

Alleen omdat we van Letland gewonnen hebben. Dit is wel heel optimistisch meneer Hiddink.

3 punten en de rest snel vergeten Guus eruit, Blind mee. hebben we dat drama geval volgend jaar ook niet. Frank de Boer is ook wel klaar in a-dam. Zet hem aan het roer en het word nog wat. Kan hij even twee jaartjes rustig aan doen. En vervolgens barca gaan trainen.

Wat een vreemde cijfers. Blind en Depay vond ik het beste van het veld, Wijnaldum viel goed in. Sneijder was aardig, maar op een paar steekballen was alles breed, hoor. Die verdient niet hoger dan een 7.

Ik volg oranje sinds 2004 en al sinds ik supporter ben wint oranje dit soort wedstrijden vaak op deze wijze. Niet groots, maar genoeg kansen gecreëerd. En uiteindelijk win je met 0-2, prima. Niet te moeilijk over doen, punten meenemen en naar huis.

De punten zijn in de tas verder deze wedstrijd snel vergeten.

Guus en consorten hebben weer genoeg om over na te denken.
In deze formatie hoef je niet aan te treden tegen Ijsland. Dat is vragen om problemen. Volgens mij hebben we in de oefenwedstrijd tegen Spanje voor een groot deel de beoogde formatie gezien. In een 433 met de linie's kort op elkaar.

Dit verhaal wordt vervolgt in september met een ander oranje. Heb het gevoel dat de grote vier het lastig gaat krijgen om in de basis te blijven. Dat wordt stilaan ook tijd want ze komen in de herfst van hun carrière.





Cillissen
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Willems
Klaassen
Blind
Sneijder
Robben
?
Depay

Ben toch blij met guus zijn psvers

Met deze opstelling walst Nederland over iedereen heen in de groep.

Cilessen
vdW
Vrij
Vlaar
Willems
Klaasen
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
Huntelaar

Haha, die beoordelingscijfers die de spelers hierboven hebben gekregen: elke speler van Letland heeft het beter gedaan dan Van Persie. Hij was de slechtste man op het veld.

Aub Zeik niet zo 0-2 overwinning 3 punten dat telt

Ja, de Psv'ers waren belangrijk voor Oranje. Nu is het zo, soms is het andersom.
Wel dom van Guus om Gini op de bank te laten beginnen. Ik vind hem echt de beste Nederlandse speler sinds tijden.

13 juni 2015 om 05:46

Tijd om nar bed te gaan. Wijnaldum beste speler sinds tijden? Robben de thuiswedstrijd tegen Letland zien spelen.
Wijnaldum had geluk dat de tegenspeler van Van Persie niet wist wat hij moest doen na de wissel van Van Persie. Hij gaf Robin geen meter ruimte en was hij nergens bij de goal van Gini, volgens mij stond hij naast van Persie bij de reservebank.

De zwarte parels van Oranje hebben Nederland weer eens gered, even reacties teruglezen van afgelopen weekend over Wijnaldum.

De 3 punten zijn binnen,maar vraag niet hoe. Wat een belabberde wedstrijd zeg
Als nederland verder wil,moeten ze toch echt uit een ander vaatje gaan tappen. Met dit spel gaat het hem niet worden.

Van Persie op de bank en Sneijder als aanvoerder. Blind links back en uit laten vechten met Willems. Huntelaar in de spits met op links Depay en rechts Robben of anders een berghuis. Narsingh zit ik me het hele seizoen bij psv ook al aan te ergeren. Middenveld met Wijnaldum Sneijder en Clasie. Tenzij Strootman weer fit is. Verdediging: links: Blind/Willems centraal: de Vrij/Vlaar en rechts van der Wiel. Keeper: Cillissen. Hopen dat van der Vaart weer op niveau komt want die kunnen we er prima bij hebben mits hij in vorm is.

13 juni 2015 om 17:06

Ik weet niet wanneer Strootman weer speelt, maar hij is wel enorm blessuregevoelig. Ik zou Berghuidms trouwens in een vrije rol achter Huntelaar laten spelen, maar dat gaat dan ten koste van Sneijder of hij moet weer als controleur spelen, maar heb liever Sneijder op 10. Ik zou zo spelen:

Cillesen
V/D Wiel
De Vrij
Vlaar
Promes
Clasie
N. De jong
Memphis
Sneijder
Hunter
Dost
13 juni 2015 om 17:30

Slechtste opstelling die je kan maken. Heb je het nu over hoe we moeten spelen in Frankrijk of met de huidige selectie?

Want als je met deze opstelling tegen Spanje, Frankrijk of Duitsland speelt, verlies je met 4 of 5-0. Met 4 verdedigers lukt het al niet, dus laat staan met 3... Je weet dat Memphis en Promes helemaal niet gaan verdedigen, waardoor Vlaar en Van der Wiel in jouw opstelling de buitenspelers van de tegenstander moet opvangen, wat betekent dat De Vrij in zijn eentje tegen een topspits staat, wat zeker lastig wordt.

Ik zou in Frankrijk voor deze opstelling gaan:

Cillessen
Janmaat
de Vrij
Vlaar
Willems
Strootman
de Jong
Robben
Sneijder
Memphis
Hunter/rvp

Ik vond Nederland eindelijk weer eens goed spelen. Weinig kansen weggegeven, en zelf een hoop gecreërd. Moet wel bij gezegd worden dat we tegen Letland moesten. Ik vond Blind in balbezit slecht, op een paar goede crosspasses na. In de eerste helft heeft hij het spel alleen maar vertraagd. Hij heeft voor elke pass 3,4 of 5 balcontacten nodig. Pas rond de 35ste minuut, toen iemand (hiddink, Sneijder of Van Persie) zijn bek had open getrokken, ging het tempo omhoog. Het moet gewoon allemaal wat sneller gaan.
Verder vond ik het allemaal leuk en aardig wat Memphis deed, maar zijn rendement moet echt omhoog. Tegen de VS kreeg hij ook al zoveel kansen, en er moet gewoon wat in, daar gaat hij volgend seizoen in Engeland ook tegenaan lopen in het begin. De dreiging was er wel, maar als je als linksbuiten jezelf 4 of 5 keer jezelf vrij speelt, en je scoort niet 1 keer, doe je iets niet goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren