Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verbazing na transfer: 'Waarom heeft Ajax dit moeten accepteren?'

Laatste update:

Ajax heeft met Nemanja Gudelj zijn eerste aanwinst voor het aankomende seizoen binnen en de van AZ overgenomen middenvelder neemt zijn vader en jongere broertje mee naar Amsterdam. Het is de bedoeling dat Nebojsa scoutingswerkzaamheden gaat verrichten voor Ajax, terwijl Dragi een kans krijgt om zich te laten zien bij Jong Ajax. Pierre van Hooijdonk kijkt daar vreemd van op.

/

Volgens de oud-aanvaller is de transfer van Nemanja Gudelj goed te verklaren: "Maar zijn broertje Dragi was afgelopen seizoen bij NAC de reservelinksback van de A-junioren", schrijft Van Hooijdonk in zijn column in Voetbal International. "Ik kan me niet voorstellen dat ze hem gericht hebben gescout. Anders hadden ze toch wel de linksback genomen die in de basis van die ploeg speelt?"

Van Hooijdonk denkt ook dat Ajax niet onder de indruk zal zijn geweest van de spelers die via het scoutingsnetwerk van Nebojsa Gudelj naar NAC zijn gekomen. "Het verbaast me zeer dat de familie Gudelj bij Ajax ook meteen een vinger in de pap heeft", zegt Van Hooijdonk dan ook. "Ik vraag me af waarom Ajax dit heeft moeten accepteren."

Pierre van Hooijdonk heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 juni 2015 om 11:08

Gudelj was gewoon wisselspeler, dan voegt hij bij Ajax ook niets toe (wel beter dan Boilesen gok ik).

Van Hooijdonk heeft hier zeker een punt. Gudelj prima speler, maar zijn broertje en vader hebben weinig bewezen dat ze het niveau van Ajax in zich hebben.

4 juni 2015 om 11:12

Bij FM laat hij zijn talent pas zien vanaf seizoen 15/16, ik denk dat Ajax dat ook weet

Een vinger in de pap? Zoveelste uitspraak van Van Hooijdonk die echt kant noch wal raakt... Toch ongelofelijk dat iemand die toevallig goed tegen een bal kon trappen betaald wordt om zo ontiegelijk veel onzin op te schrijven...

4 juni 2015 om 10:14

Is gewoon een terechte vraag die hij stelt. Bij de transfer van Gudelj werden deze "vriendendiensten" (aannemen broertje en vader) geaccepteerd door Ajax. Voor een club als Ajax zijnde vind ik dat ook wel opmerkelijk, helemaal als het om een speler van het kaliber Gudelj gaat.

4 juni 2015 om 10:16

Heb het niet over de vraag. Heb het hierover:

'het verbaast me zeer dat de familie Gudelj bij Ajax ook meteen een vinger in de pap heeft'

Dat is namelijk pure onzin.

4 juni 2015 om 10:20

Gudelj heeft een vinger in de papa, door te eisen dat broer en vadereekunnen..

Gudelj is onderdeel van de familie, dus wat snap je hier nu niet aan?

4 juni 2015 om 10:21

Papa= pap en vaderee= vader mee

4 juni 2015 om 12:01

Het is helemaal geen onzin, maar juist keiharde realiteit. Gudelj zorgt ervoor dat zijn vader en broertje een functie krijgen binnen Ajax, terwijl hij nog niet eens officieel in dienst is bij Ajax. Daarnaast gaat vader lief zijn talenten naar voren schuiven om bij Ajax te gaan voetballen. Als dat geen vinger in de pap meer is, weet ik het ook niet meer. Zo raar is het dus niet dat hij hiervoor betaald krijgt. Net zoals dat het niet raar is dat jij niet betaald krijgt voor zinloze kreten aan het adres van Pierre.

4 juni 2015 om 12:05

Ik verschoot al, viezerik.....een vinger in je vader stoppen is niet normaal hoor! maar ja, zo heeft iedereen zijn fetish........

4 juni 2015 om 15:10

@smk: leuk hoor je verhaal. Maar zijn vader heeft helemaal geen functie binnen Ajax. Staat niet op de loonlijst. Senior helpt Ajax aan contacten in het Oostblok (met name Servie) en gaat aan de slag als freelance scout. Kortom Ajax is helemaal niet verplicht om daar iets mee te doen. Dat is overigens vanuit Ajax zelf aangeboden, omdat dit een markt is waar ze weinig grip op hebben.

4 juni 2015 om 18:18

@lazylen

kan je dat volgende keer ook aan v. Hooijdonk vertellen voordat ie weer met z'n dikke kop in de media wil verschijnen.....

4 juni 2015 om 23:40

@ Lazylen

Ja dat is inderdaad onzin. Alhoewel de vader dus wel een vingertje in de scoutingspap mag stoppen vanaf volgend seizoen.

Een beetje overdreven, maar het punt wat Pierre maakt staat als een huis.

4 juni 2015 om 10:14

Inderdaad... die vader gaat op oproepbasis scouten in servie en omstreken en dat broertje krijgt gewoon de kans... geen garantie op wat dan ook dus daar kan je je toch geen buil aan vallen...

4 juni 2015 om 10:15

Ik kan zijn tijden als commentator niet uit mijn geheugen wissen, wat was dat slecht. Maar echt bijna alles wat jij zegt is gebasseerd op vreemde onderbuikgevoelens.

"anders hadden ze toch wel de linksback genomen die in de basis van die ploeg speelt?"

Wat is dat nou weer voor onzin? Je scout toch op de kwaliteiten van iemand, niet de rol die ze hebben in de pikorde van een team? Als dit een maatstaf was zou je nooit meer reserve spelers van een team kunnen overkopen. Totale onzin dit.

4 juni 2015 om 10:16

Inderdaad, zo zie je maar op welke manier Pierre zou scouten.

4 juni 2015 om 11:51

Haha geloof me, de gudelj junior kan er echt niks van, jhup eigen ogen gezien en via een teamgenoot die tevens een vriend van mj is. En jou opmerking slaat ook nergens op haha.
Als de reserve speler de basis speler niet van zijn positie kan spelen, zegt dat toch al genoeg over de kwaliteiten? Daarnaast kan je altijd een reserve speler halen, als de bassisspeler onbereikbaar of onhaalbaar is? Overigens lijkt het me sterk dat een club als ajax bij nac een reserve speler gaat ophalen...

4 juni 2015 om 18:03

Als die Gudelj er zoals jij zegt helemaal niets van kan dan lijkt het me al een vriendendienst dat hij uberhaupt bij NAC speelde. Waar was de vraag toen hij naar NAC ging dan?

4 juni 2015 om 22:27

Haha dat is nog t mooie. Hij zou bij NAC ook weggaan als hij niet maar Ajax ging.

4 juni 2015 om 23:46

Op welke manier Pierre zou scouten?

Wat hij zegt is helemaal zo gek nog niet.. Tuurlijk hoef je niet perse een basis-speler te scouten, maar als het om de A-jeugd van NAC gaat, hehe...

Daarnaast heeft Overmars tot nu toe bijna alleen nog maar rotzooi naar Ajax gehaald - het niveau vd spelersploeg is onder zijn bewind ondanks de injectie van 40 miljoen over 3 jaar gespreid zwaar gedaald: iedereen weet het . Gezien marc's staat van dienst verbaast mij dit niets, haha.. Die maakt gewoon een sport van zoveel mogelijk ajax-onwaardig materiaal aan te trekken. Nu dus ook al bij de scouting.

Overigens past zo'n scout wel prima in Marc zijn plaatje.. Nog een nobody aantrekken die nog niets bewezen heeft, of potentie heeft getoont.

Nu maar hopen dat Gudelj zelf iig nog goed uitpakt. Anders wordt het wel errrug dramatisch daar in A'dam.. Ik ben bang voor play-offs volgend jaar.

4 juni 2015 om 12:04

Dit is toch volkomen logisch? Een topclub als Ajax die een reserve van van NAC A1 overneemt. Dat hij reserve is toont dus al aan dat er een betere speler rondloopt. Als het andersom was geweest, had het geen gekke transfer geweest. NAC zal de basisspelers van Ajax nooit kunnen krijgen, maar de reserves zijn misschien wel van toegevoegde waarde. Misschien moet je de volgende keer wat meer nadenken, want nu ben jij degene die onzin uitkraamt.

Natuurlijk zal Ajax niet onder de indruk zijn van de spelers uit de Balkan die Gudelj heeft gehaald bij Nac, maar hoe goed kan je dat als graadmeter zien? Hij heeft zowat nul euro om uit te geven. Verwachten ze dat hij dan de grootste talenten kan halen? Er loopt veel talent rond op de Balkan en Ajax heeft wel het geld om uit te geven. Het is altijd beter om zo iemand er wel bij te hebben dan niet.

4 juni 2015 om 10:35

Het zijn allemaal talenten van Lemic die hij aandraagt. Heeft niks met scouten te maken. De man is geen scout, maar een van de stromannen van Lemic. Dat gaat je hoe dan ook veel geld kosten als je dat serieus neemt. Ik denk dat Ajax deze jongen over heeft gehaald om naar Ajax te komen door zijn familie een baan te geven en hopelijk niet omdat ze deze twee serieus nemen.

4 juni 2015 om 10:58

Was Lemic niet de man die PSV al die goede spelers bezorgde? (Farfan, Alex, Gomes)

4 juni 2015 om 11:27

Farfan niet, maar die andere 2 wel. Gomes kon er niet veel van, maar had wel talent, waarmee Hiele succesvol aan de slag kon. Alex werd gehuurd van Chelsea. Verder kwam Mateja Kezman voor zo'n 16 miljoen euro destijds via Lemic binnen. Andere pareltjes van Lemic waren oa Edno, Lapic, Stojanovic, Ferreyra, Carrizo, Robert en Tardelli. Alles bij elkaar is er op de spelers die via Lemic naar PSV zijn gekomen zo'n 30-40 miljoen verlies gemaakt. Kan nog ietsje meer zijn, maar zeker niet minder aangezien Lemic ook zo'n 5 a 10 % op moest strijken van iedere transfer (inkomend en uitkomend). Overigens heeft Lemic Ajax ook oa Sulejmani en Bruno Silva opgeleverd. Voor 2 topclubs in Nederland een successtory geweest deze Lemic.

4 juni 2015 om 23:56

haha schitterend die namen die je noemt bij psv, de helft ken ik niet eens..die edno effe opgezocht en heeft trouwens wel vaak gescoord tijdens zijn loopbaan..not..

6 juni 2015 om 11:23

Was ook even om Sta plaats te laten zien wat een geweldige actie het is om een Lemic stroman binnen je organisatie te halen.

Weet Pierre dan precies alle ins en outs van hoe de transfer tot stand is gekomen? Lijkt me dat niemand die niks met Ajax te maken heeft er alles van weet. Bovendien gaat vader Gudelj losse scoutingsopdrachten doen voor Ajax en komt hij niet op de loonlijst. Pierre moet dus niet praten aangezien hij niet over de volle 100% informatie beschikt.

4 juni 2015 om 10:23

Pierre heeft daarentegen wel contacten in het NAC netwerk, hij zal het dus niet uit zijn duim hebben gezogen.

4 juni 2015 om 23:31

Pierre stelt alleen maar vragen en geeft alleen maar aan het vreemd te vinden dat een wisselspeler van NAC wordt overgenomen door Ajax. Is dat niet zo dan? Door het zo te stellen zet mij vraagtekens en dat mag toch?

Van Hooijdonk heeft na het aanprijzen van Kazim per definitie ongelijk.

4 juni 2015 om 11:56

Noem mij 1 iemand in het voetbal die altijd gelijk heeft en we praten verder. behalve van Gaal dan

Van Hooijdonk heeft wel een punt, maar aangezien dat broertje niet zo duur zal zijn zal Ajax wel ingestemd hebben.

Dat Ajax zijn broertje heeft gecontracteerd is waarschijnlijk om Nemanja Gudelj een beetje te paaien. Maar zijn vader kan denk ik van grote waarde zijn voor het scoutingssysteem, hij heeft zich toch al bewezen in de voetbalwereld.

4 juni 2015 om 10:28

Waar heeft hij zich bewezen? al die top spelers die hij gehaald heeft bij Nac?
Ze liggen er allemaal weer uit omdat ze er niks van bakten. Alleen Matic is wel een aardige speler verder was het echt grote bocht wat de beste man binnen heeft gehaald.
De namen die hij gehaald heeft:
Boateng: speelt nu in de italie op het 2de niveau
Damveski( of zo iets): komt op jup niveau nog te kort
Matic: degelijke middenvelder
Ssewakambo: mwa met ligeon had NAC een veel betere rechtsback.

Nou niet bepaald overtuigend allemaal

4 juni 2015 om 12:56

Met het budget van NAC zijn dit prima spelers. Verwacht je dat hij de allerbeste talenten van de Balkan naar NAC kan halen? Ajax staat er op de Balkan goed op voor jonge spelers en met een goed connectiepunt kan Ajax hier heel veel baat van hebben.

4 juni 2015 om 10:36

Zelfde gebeurde toen Lodeiro naar Ajax kwam voor Suarez... kleine extra kostenpost voor Ajax inzake Gudelj en je krijgt er een directe versterking voor terug. En als Gudelj junior zich goed ontwikkelt.. dan heb je een bonusje. Mooi toch?

Probleem hierbij is alleen dat wanneer Gudelj het niet haalt Overmars hierop wordt afgerekend... hoewel het zo een slechte deal nog niet is.

4 juni 2015 om 11:32

Overmars krijgt de schuld terwijl het een team van mensen binnen Ajax die in overleg de spelers halen. En daar hoort Frank de boer ook bij. Jammer dat mensen dan alleen maar de naam overmars steeds roepen omdat hij degene is die het uiteindelijk allemaal moet regelen daarna.

4 juni 2015 om 13:06

Z'n broertje krijgt toch alleen een contract voor een seizoen en zijn vader werkt op oproepbasis als scout.

4 juni 2015 om 23:55

Frank de boer heeft laatst nog aangegeven niet deel uit te maken van het Technisch hart maar zich puur op de ploeg te focussen. Tuurlijk is er overleg tussen coach en TD, maar de TD komt met de alternatieven en is eindverantwoordelijke voor het technisch beleid. Als mensen vinden dat dat beleid niet deugd. Dan is Marc de eerste die moet opstappen..

Daarnaast is het technisch beleid van Overmars - ik doel nu vooral op de aankopen (het enige waar een TD veel invloed op heeft) - om van te huilen.. Also f Ajax een TD van Go Ahead heeft geleend. Om maar een clubje te noemen ;-)

Ach, het is weer eens Pierre die het zo goed weet. Zit hij in het dagelijkse bestuur van Ajax of iets dergelijks. Als voetballer best wel goed maar voor de rest stelt het niets voor.

Van Hooijdonk heeft hier gewoon gelijk. Nemanja Gudelj zat in een prima onderhandelingspositie en heeft dat even goed uitgebuit.

4 juni 2015 om 11:21

Ja heel goed uitgebuit zeg. De vader staat niet op de loonlijst en er komt een jeugdcontractje voor zijn broertje. Poeh wat een ophef.

4 juni 2015 om 11:52

Hou toch op man er is niemand die deze man serieus neemt was hij het niet trouwens die die geweldige Kazim heeft aangeprezen bij Feyenoord niet serieus nemen want anders blijf je topics krijgen van hem.

Is Krullendisco op vakantie geweest? Zijn uitspraken komen prima op tijd, weken na de bekendmaking van de transfer... Nee, de aanstelling van La Pierre als columnist was geen meesterzet van VI.

Mij verbaast het ook, maar dat heb ik wel vaker bij transfers van Ajax. Dit is een grote club die zelf de regie zou moeten hebben in transfers, maar je zag het toen ook bij El Hamdaoui, moest Ajax zijn sportwinkel in Rotterdam ineens schadeloos gaan stellen omdat Mounir bij de concurrent ging voetballen. Als ik zie hoe moeilijk er nu wordt gedaan bij Dijks, en in het verleden vaker spelers op een paar ton niet zijn aangetrokken, dan vind ik deze kwestie met de familie Gudelj des te vreemder.

4 juni 2015 om 10:40

Het is een kleine investering voor een directe versterking... Die Gudelj junior: kost vrijwel niets en als hij het goed doet heb je een bonusje. Als vader 1 iemand scout die doorbreekt heb je het er al uit... Lukt dat niet, dan is er nog geen man overboord, want hij staat niet op de loonlijst.
Toen met Elham en met Lodeiro-Suarez: vreemd idd, maar zoals je ziet bij Suarez was het een goede zet...
Ik merk dat Ajax de laatste tijd erg bezig is met het opbouwen van een goed imago voor spelers: ben jij goed voor ons, zijn wij goed voor jou: als in weinig tot geen transfersom vragen voor goede spelers etc. Ik vind dat wel goed, zeker nu ze het geld niet echt nodig hebben. Dit kun je denk ik in eenzelfde lijn zien...
edit: Wat betreft Willem II, inzake Dijks, dat gaat om een andere club, niet een persoon (zoals bij El Ham, Suarez en Gudelj), en met andere clubs moet je nu eenmaal harder zijn, omdat ze anders telkens een beetje meer gaan vragen en Ajax niet weer 16,25 miljoen voor Micky wil betalen.

4 juni 2015 om 11:11

Ja misschien heb je gelijk, maar ik heb bij Ajax altijd wel het beeld van een club die niet schroomt om een laagvlieger een arbitragezaak aan de broek te doen als ze niet snel op de rug gaan liggen bij een transfer. Ajax was bereid om die prutser die nu linksback staat een miljoen per jaar te bieden, dan zou ik nu bij die Dijks niet ineens zuinig gaan doen.

Wat een nare man is die Pierre geworden. Hoop dat ze hem echt een keer uitbeeld zetten. Overal natrappen en zelfs als de oud trainer van NAC een mooie functie krijgt bij Ajax is het niet goed. Word echt eens tijd dat ze deze man een lesje fatsoen geven, want dat is ver te zoeken.

Zover ik weet heeft zijn vader een 0 uren contract. Gewoon op oproepbasis. Toch niks ergs aan?
Dat broertje kost ook niks dus die geef je gewoon de kans en als je hier Gudelj zelf blij mee maakt, prima toch? Van Hooijdonk is zich weer overal mee aan het bemoeien en alleen maar negatief.
Na zijn opmerkingen van gisteren over Maaskant en vervolgens de reactie van Maaskant gelezen te hebben ben ik die man wel een beetje zat. degradatie van NAC schijnt m helemaal niet te deren en liep lachend door het stadion volgens Maaskant. Dan ben je best een trieste "zogenaamde" NAC aanhanger...

4 juni 2015 om 10:59

Stel jezelf eens voor. Dat jij een talent bent uit de ajax jeugd en een speler heeft een contract, maakt minuten terwijl er betere spelers achter hem staan dan zou je toch helemaal gek worden als teamgenoot die geen contract heeft en waarvan iedereen kan zien dat hij meer talent heeft. Dan gaan spelers natuurlijk ook denken wat een flut beleid dat iemand zo maar voordelen krijgt omdat zijn broer in het 1e speelt. Wat je trouwens ook niet moet vergeten is dat de spelers van jong Ajax wel degelijk willen winnen en dat dit niet zo maar een team is dat voor de lol een balletje wil trappen.

4 juni 2015 om 11:30

Hij krijgt toch niet zo maar een basisplaats? Hij mag erbij komen en voor hem zal de taak zijn zich te bewijzen. Zo niet heeft die pech. Die spelers van Ajax zullen denken. Bewijs jij eerst maar eens wat je kan. Als die goed genoeg is zal die spelen, zo niet dan staat hij gewoon wissel. Heel simpel. Vind het niet zo'n probleem als de afspraken maar duidelijk zijn.

De ene voetballer krijgt een auto en bij de ander laten ze zijn broertje meeballen bij het 2e. Als je daarmee een goede voetballer binnen haalt dan is dat gewoon onderdeel van het bedrag wat je betaald. Lekker boeiend. Net alsof dat nergens anders gebeurd. Opvallend dat meneer van Hooijdonk alleen maar in het nieuws komt door te zeiken. Die gast moeten ze van de buis verbannen met zijn domme commentaar en negatieve houding. Hij heeft het iq van een visstick en loopt alleen maar populistisch te doen. Bah..

Beste Pierre,

We begrijpen dat het afscheid nemen van de voetbal wereld lastig is, en dat je daarom enorm blij bent met de kansen die je krijgt om je mening te verkondigen in de media. Echter zou je je zelf eens moeten afvragen of je wel op de hoogte bent van alle zaken die er spelen binnen (in dit geval) de transfer van de familie Gudelj.

Ajax wilde heel graag de oudste zoon, toevallig of niet kan ook de jongere zoon aardig tegen een bal aan schieten en kan hij transfer vrij naar Jong Ajax komen, Jong Ajax dat veel al door blessures,schorsingen en andere ongemakken vaak een kleine selectie heeft. Als derde en wat heerlijk is dat als voetbalfamilie is er nog de vader van de broers. Deze man heeft als hoofdtrainer bij NAC het helemaal niet onaardig gedaan gezien de middelen die hij omhanden had. De beste man heeft een netwerk als scout op een locatie waar voor Ajax nog interessante spelers zich kunnen bevinden. Als voormalig trainer snap vader hoe Ajax wilt spelen en welke spelers daar voor nodig zijn. Het is dus best handig als je na zoon 1 en zoon 2 ook vader kan binden aan je club.

Ik kan me voorstellen dat je nu misschien denk: He maar ik wilde ook wel dat mijn broers/zussen en vader en moeder bij Nac,feijenoord of een andere club waar ik heb gevoetbald aan het werk kon. Helaas is het je niet gelukt om dat te realiseren.

Dan tot slot, beste Pierre, Ajax is een beursgenoteerd bedrijf. Die kan heus niet zo maar een complete familie aannemen alleen om dat zoon 1 goed kan voetballen. Mocht je dit echter wel denken, tja dan weet ik niet zo goed wat ik daar van moet vinden.

En dan echt tot slot, Pierre, misschien een lekker potje golf spelen ipv overal een zure mening over hebben? Het lucht mij altijd op als ik die bal in het putje put. En ik heb begrepen dat jij ook wel van een balletje slaan houdt. Hou het daar lekker bij.

Groetjes!

4 juni 2015 om 10:52

Hij heet hier wel degelijk gelijk.

1. Gudelj is natuurlijk een goede speler maar zo talentvol is hij nou ook weer niet ik vind het slecht als mensen op basis van familie bij een club worden aangetrokken maar ik vind het nog slechter als het een familielid is van een speler als Gudelj als het nou om een talent van het kaliber Eriksen ging zou ik het nog enigszins kunnen begrijpen dat je een familielid haalt om de speler te overtuigen deze club te kiezen.

2. De vader van Gudelj heeft alleen maar flut voetballers gehaald die er echt helemaal niks van bakken bij Nac. Op basis van wat weet jij dat hij zo'n goed netwerk heeft? Daarnaast heeft ajax al een goede scout daar want Muric en Meleg waren helemaal geweldig volgens velen ajacieden.

3. Het broertje van Gudelj was blijkbaar niet eens een uitblinker binnen NAC en zelfs een reserve! Hoe denk jij dat zijn teamgenoten van Ajax daarover denken? Die begrijpen daar natuurlijk helemaal niks van en worden er gek van dat er een matige speler bij zit omdat zijn broer toevallig in het 1e speelt. Je ziet het bij bijna alle sport clubs in Nederland terug dat spelers het belachelijk vinden dat door een familielid je in het hoogste elftal zit. Dit zal dus niet goed voor de teamsfeer werken. Daarnaast is het voor jeugdspelers heel belangrijk een contract te tekenen denk je nou echt dat talenten niet zeer boos worden als zo'n flut speler als hem wel een contract krijgt en hun nog maar even moeten wachten op een contract!

4 juni 2015 om 11:51

Hoi Memphis,

Ik begrijp heel goed wat je zegt, en met sommige dingen ben ik het zelfs wel een beetje met je eens want mijn sarcastische stukje was misschien wel wat overdreven positief.

Maar als je kijkt naar zoon 1 is dat zeker een talent (net als Erikssen trouwens) want de beste jongen speelt aankomend seizoen voor Ajax, en heeft het hiervoor meer dan goed gedaan bij zowel NAC als AZ, ook is hij international dus hij heeft iig talent.

Vader heeft bij NAC gewerkt, zoals bij ongeveer iedereen bekent heeft NAC ongeveer 0,00 euro om spelers te halen, en ze te betalen. Als ik dat dan weg zet naar de spelers die hij heeft gehaald voor (en dit is echt met heel veel respect) een club die in het buitenland niemand wat zegt, is dat toch niet heel onaardig gedaan, ik zou zeggen probeer maar eens 2 betere spelers te halen! Ik snap wel dat het niet de toppers waren waar ze in Breda op hadden gehoopt maar eerlijk: zouden betere spelers naar NAC komen? Ik twijfel. Ook gaat hij aan de slag op 0 uren basis, dus welk risico loopt Ajax?

Dan hebben we broertje. Ik verwacht dat broertje niet een enorm salaris heeft, jij wel? Ik geloof overigens niet zo in de term: door een familie lid speel ik in het 1e elftal van een betaald voetbal organisatie. Ik heb in het verleden gesproken met meerdere mensen uit de (top)sport die onder hun vader / moeder (vaak vader trouwens) moesten trainen en spelen. Al die spelers zeggen bijna het zelfde, ik moest 2x harder me best doen om me te bewijzen en ik werd op trainingen vaak harder aangepakt door de trainer/vader.

Ook had je het over spelers die er niks van begrijpen waarom hij wel en ik niet en vriendje x wel en vriendje z geen contract krijgen, is het je wel eens opgevallen hoe goed voetballers hun eigen prestatie relativeren? Ik kan me voorstellen dat je als talent niet blij wordt als je geen contract aangeboden krijgt, echter zit komt dat natuurlijk niet omdat er een broertje wordt aangenomen.

Groetjes,

4 juni 2015 om 11:59

Jij denkt dat vriendjespolitiek (familiepolitiek) geen grote rol speelt in het voetbal? Redelijk naief van je. Alles wat jij ziet, ja zeker in de top, draait om eigen netwerk. Kijk eens naar de broertjes jol.
Zo ook met het paaien van de gudelj's. Dat broertje kan er werkelijk niks van en zijn pa evenmin. Het is gewoon een extra motivatie voor Gudelj om voor ajax te kiezen, niks mis mee. Maar dat pierre hier belachelijk wordt gemaakt omdat hij terecht vragen stelt over de omstandigheden van de transfer is lachwekkend.

4 juni 2015 om 15:38

Hoi Psvgek,

Er is een enorm verschil tussen vriendjes politiek en door je familie in een eerste elftal (dat haalt ie waarschijnlijk niet als ik jullie allemaal mag geloven) van een prof organisatie worden gepraat omdat je het broertje bent van.. Anders zou het broertje van Wesley ook nog wel bij Ajax voetballen en zo heb ik nog wel een aantal voorbeelden van broertjes die het allemaal precies niet hebben gered, ondanks dat ze toch het broertje van waren..
Dus noem me naief maar nee familie politiek daar geloof ik niet zo in als het gaat om het eerste elftal. Wellicht dat er in de jeugd nog wel eens iemand niet afvalt van wegen zijn familie naam maar in het eerste toch echt niet hoor.

Ik snap heus wel dat je " vrienden" nodig hebt, maar is dat niet in het hele leven zo? Of geldt dit alleen voor de voetbalwereld?

Het voorbeeld wat je aan haalt over de familie Jol klopt niet helemaal, Martin werd aangesteld als trainer, met daarbij de mogelijkheid om zijn eigen staf samen te stellen, dat hij hiervoor zijn broer Cock inhuurt daar kan Ajax niks aan doen, de afsrpaak was al gemaakt dat Martin zijn staf mocht samen stellen.

Mag ik vragen waarom jij het terecht vind dat Pierre vragen gaat stellen bij de transfer van een speler van AZ en NAC naar Ajax, dit terwijl hij bij geen van de drie clubs een functie heeft? Waarom vind jij het dan zo terecht?

4 juni 2015 om 23:38

Ik heb het sterke vermoeden dat Blatter via van Praag een funktie heeft bij Ajax nu en daarom zijn baantje bij de Fifa heeft opgegeven. Deze Blatter heeft dit geregeld, let maar op. Eens komt het naar buiten.

Ik weet het niet Pierre, maar ik zal je een voorbeeldje noemen, weet jij hoeveel wedstrijden Maxwell gespeeld had voor hij naar Ajax kwam? Hij was 3e linksback, werd gescout en de rest hoef ik niet te vertellen.

4 juni 2015 om 15:56

Maxwell werd wel gescout op zijn kwaliteiten. Ik heb laatst 1 van onze scout gevraagd naar Dragi, zijn antwoord was letterlijk: 'die kan er niks van.' Toen vroeg ik, 'dus Savastano is beter?' Hij antwoorde: 'wel 2 of 3 klasses.'..

Als je daarmee Gudelj over de streep kan trekken, ipv een hoge bonusconstructie of extra salaris of tekengelden, dan kan deze oplossing toch gewoon een goedkopere zijn? Doe niet zo moeilijk Piere

Hmm Dragi is dit seizoen idd niet 1 van de sterkste bij de A jeugd van Nac. Ik heb veel wedstrijden gezien. Maar ik kan me ook herinneren dat Nemanja ook nooit 1 van de sterkste in de A was vroeger. De spelers die Gudelj bij Nac bracht waren niet veel. Maar daar is het salaris en transferplafond ook vele malen lager. Ik sta er nog niet zo negatief tegenover als de rest.

nou ik heb ook met Blind op school gezeten en die man kon echt niet voetballen.deed nooit iets geweldigs viel nooit op.ja alleen door zijn naam
laat staan hoe die bij Ajax terecht gekomen is )pappa)en nog bij Man united van gaal.
als je bij mij ouwe school zou vragen of Blind ooit profvoetballer zou worden.
dan zou iedereen nee gezegd hebben.
maar aan de andere kant is ontwikkeling en hard werken ook een talent en dat heeft blind wel.

dus misschien maakt broertje Gudelj ook wel een goede ontwikkeling door.

Was Pierre niet degene die Kazim een geweldige spits vond?

Ik heb een oprechte vraag,
neemt iemand in Nederland Pierre nog serieus?
Hij heeft echt niet meer verstand dan voetbal dan wie dan ook in Nederland, hij voegt nooit iets nuttig toe in Studio Voetbal (al is dat bijna onmogelijk), hij trapt alleen maar open deuren in en heeft geen enkele kennis.

Alles wat v hooydonk roept niet serieus nemen aub.
Man kraamt hele jaar door onzin uit.
Heeft helaas geen visie.

Zelf jaren in het wereldje rondgelopen en hij begrijpt nog steeds niet hoe het werkt..

Draai het eens om Pierre, wat zijn de voordelen voor ajax?

1. Je laat je toekomstige aanwinst, die ongetwijfeld meerdere ijzers in het vuur had, zien dat je hem echt graag wilt hebben en daar wat voor over hebt.
2. Je creëert loyaliteit bij diezelfde aanwinst
3. Jong Ajax kon hoe dan ook nog wel een linksback gebruiken
4. Als Ajax in de Balkan iets wilt klaarspelen bij een club of speler, kun je vader Gudelj als stroman inzetten.
5. Geld is in deze kwestie dus niet de enige manier om een speler te overtuigen

Omgekeerd zijn er ook voordelen, mocht Draghi binnen 1 á 2 jaar alsnog afvallen kan hij bij betere clubs terecht als op het moment dat hij in dezelfde situatie als bij NAC zou verkeren.

Als Pierre zich had ingelezen in deze zaak zoals een echte voetballiefhebber doet, zou hij weten dat het Ajax zelf was die met het voorstel gekomen is. Daar hebben de Gudelj's zelf nooit over gesproken alsof het een eis of verzoek was, Ajax wilde dit zelf. Dan is het natuurlijk een beetje raar om je af te vragen waarom Ajax dat heeft moeten 'accepteren'.

Maar goed, gelukkig weten echte voetballiefhebbers ook dat ze Pierre moeten laten lullen.
Komt geen zinnig woord uit.

Lijkt me ook dat die vader bij NAC uit een andere vijver mocht vissen dan bij Ajax. En als je in de transfervrije markt zoekt is de kans op mislukken natuurlijk ook groot.
En die jongere broer kan je altijd testen toch als het geen meerwaarde is heb je het getest.

Kom op zeg, de beste kapiteinen staan weer aan wal. Ajax heeft dit niet zomaar gedaan denk ik, daar zal heus wel een redenen voor zijn, en wanneer zijn broertje net zo wordt als nemanja dan is dat toch ook goed.

4 juni 2015 om 23:57

Nouja, de beste kapiteinen zitten in ieder geval ook niet in de arena ;-)

Stuurboord Marc, Stuurbord !!!

5 juni 2015 om 19:12

dit is nu wat ik bedoel met de beste kapitein staan aan wal

Onzinnig en ingeinformeerd van Van Hooijdonk. Ajax wil stappen maken qua scouting richting de balkan en zien pa Gudelje daar een rol in draaien. Niet meer, niet minder.

Wat een kwal is die van Hooijdonk toch zeg.

Ik kan me nog een keer herinneren dat we met school als uitje een dag naar de Kuip gingen. Daar kwamen we onverhoopt van Hooidonk tegen, hij speelde daar destijds nog.

Zoals dat op meer scholen het geval was waren er enkele Ajax supporters die ludiek Ajax begonnen te scanderen en Psvérs PSV etc. (geen scheldwoorden of racistische spreekwoorden, puur het woord Ajax, PSV etc en later nog kort het liedje herders bij nachte de Ajax variant). Vervolgens was meneer zo gepikeerd dat hij weigerde de Feyenoorders van de school die van deze vervelende pannekoek een handtekning te geven. Omdat het zo verschrikkelijk was dat er Ajax/psv naar hem werd geroepen dat hij te ernstig van zijn stuk was gebracht.

Zo dat moest ik ff kwijt.

Dubbele post per ongeluk, kan verwijderd worden.

Onsportief gedrag naar Robert Maaskant toe en uitspraken die kant nog wal raken bewijst maar wéér eens dat deze oudvoetballer na zijn schitterende carriere totaal ongeschikt is voor een functie bij een club in het betaaldvoetbal !!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren