Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roda JC met hangen en wurgen naar finale van play-offs

Laatste update:

Roda JC is maandag doorgedrongen tot de finale van de play-offs. De Kerkraadse club, die vorig seizoen rechtstreeks degradeerde uit de Eredivisie, hield in de tweede ontmoeting stand tegen FC Emmen. Na de 0-1 zege van afgelopen vrijdag eindigde de return nu in een 2-2 remise. Raymond Gyasi open de score, waarna Boy Deul de bezoekers terug in de wedstrijd bracht. Datzelfde deed Roland Bergkamp na een treffer van Mitchell Paulissen, maar FC Emmen kreeg de Limburgers niet klein met een derde goal. Roda JC zal het dus op 28 en 31 mei opnemen tegen NAC of VVV-Venlo.

/

Vrijdag werd Marc Höcher al na een kwartier matchwinner, met een rake vrije schop. Dit keer scoorde Roda JC nog sneller en was het de beurt aan Gyasi. Hij schoof de bal diagonaal met links binnen, nadat Paulissen twee man van FC Emmen bezig hield en precies op het goede moment de pass gaf. Roda JC kon zich geen betere start wensen, maar twintig minuten na de 1-0 deed FC Emmen iets terug. De lastig te bespelen Boy Deul zette Gyasi weg en haalde vernietigend uit: zijn schot vloog schitterend binnen in de verre hoek.

FC Emmen had nog één doelpunt nodig, om de stand over twee duels bezien naar zich toe te trekken en zocht naarstig naar die treffer. Roda JC had het lastig en keeper Benjamin van Leer schoot zijn team te hulp met een prima redding, op een vrije trap van Deul. Op slag van rust sloeg Roda JC vervolgens toe en werd het 2-1: Anco Jansen speelde zich vrij en vond de compleet vrijstaande Paulissen, die het beheerst afmaakte. Op een psychologisch belangrijk moment deelde hij zo een tik uit aan het team van scheidend trainer Joop Gall.

/

Toch liet FC Emmen zich niet van de wijs brengen. In de tweede helt bleef het aandringen en zoeken naar die goal, die het nodig had. Tom Van Hyfte kreeg de kans de ontmoeting te beslissen, maar kreeg de bal van dichtbij niet onder controle. Het spel werd ruwer en er vielen wat gele kaarten en de spanning steeg. Luis Pedro trof namens FC Emmen de paal en liet een zucht van verlichting door het Parkstad Limburg Stadion gaan. Vlak daarna was het raak via Roland Bergkamp: na een één-twee met Said Bakkati in een counter schoot de aanvaller raak.

Vanaf dat moment had FC Emmen nog één goal nodig, om op basis van uitdoelpunten door te gaan naar de finale van de play-offs. De thuisclub reageerde door Henk Dijkhuizen erbij te zetten, ten faveure van Van Hyfte. Daarna week Höcher nog voor Bart Biemans en deed Roda JC er alles aan, het achterin dicht te houden. Dat lukte: FC Emmen kwam er bijna niet meer langs en het ene doelpunt dat de club nodig had, viel niet. Cendrino Misidjan kreeg in de derde minuut van de extra tijd nog een grote kans, maar kopte naast. Zodoende bereikt Roda de finale van de play-offs en gaat het strijden tegen VVV of NAC.

Zie jij Roda JC terugkeren in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoppa tegen nac kan alles gebeuren!

25 mei 2015 om 16:29

Tegen Nac? Volgens mij is er nog ruimte voor een stunt van VVV

25 mei 2015 om 16:31

Hoop dat ze de opgelopen schade goed gaan maken. Gestolen zege van NAC afgelopen donderdag

25 mei 2015 om 16:43

Correctie vrijdag

25 mei 2015 om 16:44

Gestolen is een hoopje paardenpoep.
Uiteindelijk kijkt men alleen naar de doelpunten die zijn gemaakt.
Helaas deed nac dat meer dan de venlose voetbal vereniging.

25 mei 2015 om 17:11

gebeurt bij roda ook niet .

25 mei 2015 om 17:21

Ik hoop op VVV. Leuke wedstrijd aangezien ik zaterdag een bruiloft heb reis ik liever iets korter met een kater

25 mei 2015 om 16:32

Emmen had met 9 man kunnen eindigen. Roda speelde zeer zeker niet goed, gaat zeer lastig worden tegen Nac. Als VVV zou stunten schat ik de kansen wat hoger in

25 mei 2015 om 16:35

Inderdaad DaEmm, ik als neutrale toeschouwer heb alleen Emmen zien voetballen

25 mei 2015 om 17:17

Ach, neem je verlies als een vent en ga niet lopen janken. Dat Roda verdedigend speelde hebben jullie aan jullie zelf te danken, want jullie hebben in de eerste wedstrijd nagelaten om iets te doen. Je mag ook wel eens naar je eigen ploeg kijken en concluderen dat het een wonder mag heten dat Emmen nog met 11 spelers op het veld stond in de tweede helft, want jullie maakten er soms een schoppartij van in de tweede helft.

Beetje jammer dit.

25 mei 2015 om 17:29

' Dat Roda verdedigend speelde hebben jullie aan jullie zelf te danken'

Roda speelde in Emmen het grootste gedeelte van de tijd ook niet bepaald aanvallend ofzo. Dat Roda erg verdedigend speelde is ook gewoon een keuze. Is tot op bepaalde hoogte te verantwoorden, zeker als je verdediging bestaat uit Monteyne, Ramos, Swinkels en Van Peppen en zeker als je zoals vrijdag uitspeelt en per se een resultaat moet halen, maar als je te ver achteruit gaat lopen en je stopt met voetballen maak je je tegenstander alleen maar sterker, en dat is wat vandaag gebeurde.

Maar een verbeterde uitvoering van deze tactiek is wel de manier om door te komen. Met de nadruk op verbeterde, want het is de voetbalgoden verzoeken om te ver achteruit te lopen en te kappen met voetballen. Dat weet jij (hopelijk) en dat weet ik.

25 mei 2015 om 17:47

Sorry, maar ik vind dit 'anti-voetbal' gedoe echt praat van een slecht verliezer. Als je 0-1 hebt gewonnen en weet dat een uitdoelpunt in de return dodelijk kan zijn, natuurlijk ga je het dan achterin dichthouden. Ik denk dat iedere ploeg in de play-offs die logica wel beheerst, ook Emmen.

Het achteruitlopen was zeker een keuze en dat kan gevaarlijk zijn, maar ik vond dat in de eerste helft wel redelijk goed gaan. Het is dat dat afstandsschot van Deul binnendwarrelde, maar voor de rest heeft Emmen amper een kans gehad in de eerste helft. In de tweede helft speelde Emmen erg hard. Roda liet zich daar heel even in meeslepen waardoor de organisatie achterin 5 minuten weg was en toen maakte Emmen de 2-2.

Tot slot speelde Roda in Emmen ook niet echt aanvallend, maar als je als thuisploeg in die hele wedstrijd niet één schot op doel kan leveren, dan doe je zelf ook iets verkeerd. Dan moet je in de spiegel kijken in plaats van naar anderen wijzen.

25 mei 2015 om 18:25

Ik zeg ook niet dat ik de keuze niet begrijp. Zeker wel, maar de term anti voetbal is wel op zijn plaats lijkt mij, wanneer je je met zo veel spelers terug trekt op eigen helft.

Ook dan is het niet zo vreemd dat Emmen tot weinig schoten op doel kwam, want je speelt tegen een opgetrokken muur. En ik snap het besluit om zo te voetballen heus wel, maar met een begroting als dat van Roda, moet je toch meer kunnen doen. Vandaar ook de vergelijking met Mourinho, die met kapitaalkrachtige clubs als Real en Chelsea ook onaantrekkelijk voetbal speelt. Resultaat brengt het echter wel.

25 mei 2015 om 17:24

Effectiviteit hoort ook bij het voetbal. Nog altijd beter dan die hopeloze amateurclub van jullie. Om te beginnen bij het uitverdedigen.

Helaas Emmen, heerlijke wedstrijd met heerlijk voetbal. Absoluut geen hoog niveau maar strijd en passie was er genoeg!

Nu alle hoop op Nac dat die nog 3 keer winnen en de Roda uit de eredivisie houdt.

Het zal een kraker worden als NAC vanavond geen gekke dingen doet.

Dus een Graafschap - Volendam
en NAC - Roda.

Succes! Wie weet zien we dit jaar weer 3 promoverende clubs

Kan me niet voorstellen dat dit Roda het nac moeilijk gaat maken.

25 mei 2015 om 16:38

Denk het niet en hoop het ook niet

25 mei 2015 om 17:20

Als VVV het kan, kan Roda het ook.

25 mei 2015 om 17:49

Ik had er eerst ook een hard hoofd in, maar NAC was vrijdag echt dramatisch tegen Vvv. Dan maakt Roda zeker een kans.

25 mei 2015 om 18:08

geloof me maar dat nac een behoorlijke kluif aan roda gaat krijgen .

25 mei 2015 om 19:48

Gaat goed komen voor NAC

25 mei 2015 om 20:52

dat zeiden jullie ook over eindhoven , hoe dat is afgelopen hebben we gezien .

Ik baal ervan dat Emmen niet door is. Op basis van wat deze 2 ploegen in de reguliere competitie lieten zien had Emmen het meer verdiend om naar de finale te gaan maar jammer genoeg was Roda iets sterker. Toen de play offs begonnen hoopte ik dat Emmen ging promoveren en de Eagles zich gingen handhaven maar dat gaat helaas niet gebeuren. Nu hoop ik dat VVV en Volendam gaan promoveren.

Hier gaat Roda het niet mee redden in de eredivisie..
Maar één uitblinker en dat was Swinkels wat een vechter!

25 mei 2015 om 16:35

Swinkels is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk dat bakkati zo kon doorrennen en afleggen op de 2-2.

Leek nergens op, die boer liep overal te kleunen en te provoceren maar deed echt niet veel goed..

25 mei 2015 om 18:02

Liep overal te kleunen en te provoceren? Weet je zeker dat je dezelfde Swinkels hebt gezien vanmiddag? Speelde gewoon, op de 2-2 na, een zeer degelijke wedstrijd. Toen hij door een speler van Emmen vrij stevig werd neergehaald stond hij zonder morren op en liep weg. Voor de rest een leider die altijd voorop in de strijd gaat, dat zien we hier graag. Hij werd niet voor niets na de wedstrijd door de supporters naar voren geroepen.

25 mei 2015 om 18:57

Laat Esbjerg maar,wij denken het zelfde over Swinkels.dit zijn de type's die Roda hard nodig heeft!

25 mei 2015 om 16:46

Denk je dat Emmen het beter zou doen?

25 mei 2015 om 18:55

Onder Joop Gall had ik Emmen inderdaad hoger ingeschat dan Roda in de Eredivisie.
Maar goed als-als koop je niks voor Roda is door en Gall moet weg bij Emmen.

25 mei 2015 om 20:54

vertel eens , hoe hoog zou de begroting zijn van emmen in de ere-divsie ? 1,5 / 2 miljoen ? volgens mij haalden jullie dat niet eens .

25 mei 2015 om 21:36

2.3 miljoen dit jaar des te knapper dat zo zover zijn gekomen.
Eredivisie zou meer tv geld op leveren en meer sponsoren.
Duidelijk dikkertjedap?

25 mei 2015 om 22:18

roda's begroting zal in geval van promoveren ongeveer 3,5 miljoen hoger zijn dan dat die nu is . tenminste dat heb ik gehoord op fox laatst . dus mocht roda promoveren denk ik tussen de 8 en 10 miljoen . jij zegt dat je emmen hoger had ingeschat met joop gall dan roda in de ere divisie . zo'n verschil in begroting kun je in principe niet overbruggen . mocht roda promoveren zal roda veel hogere bedragen kunnen betalen , dus vraag ik me af hoe je emmen hoger kunt inschatten dan roda .

26 mei 2015 om 08:14

Dus jij denkt dat de begroting van Emmen niet hoger geworden zal zijn als ze gepromoveerd waren?
Het lijkt me toch meer dan logisch dat Emmen over veel meer kapitaal zou beschikken als de 2.3 miljoen die ze nu hadden te besteden als ze gepromoveerd waren.
Tv gelden meer sponsoren enz...
Vandaar dat ik Emmen dan ook hoger zou inschatten als Roda.

25 mei 2015 om 21:44

daar hoeven ze het in de ere-divisie ook niet mee te redden . er zijn 15 contracten opgezegd en er zal heus wel wat bijkomen aan kwaliteit .

25 mei 2015 om 22:13

Daarom zeg ik het dus ook dat ze het met dit materiaal niet gaan redden.

Pffff wat een spannend einde nog. Roda speelde vooral in de 2e helft niet best! Hopen dat VVV NAC pakt, hebben we denk ik meer kans tegen!

Waarom schrijft iedereen vvv al af in de reacties?

25 mei 2015 om 16:33

Omdat NAC veel meer kwaliteit heeft misschien...

25 mei 2015 om 17:56

waarom hebben ze tot nu toe daar niks mee gedaan en hadden ze eigenlijk moeten verliezen van vvv , zeker als je die rode kaart pakt in de 20ste minuut die niet gegeven wordt .

25 mei 2015 om 20:06

Ach vandaag werd toch duidelijk dat NAC meer kwaliteit heeft. Roda heeft niet eens gevoetbald vandaag, tegen nota bene Emmen gewoon geen normaal voetbal op de mat leggen en ook nog eens in eigen huis gelijk spelen.

25 mei 2015 om 20:57

maar wel uit gewonnen . misschien dat jij het geen normaal voetbal vond maar jij bent natuurlijk niet maatgevend . Dat nac meer kwaliteit had dan vvv vind ik ook onzin . pas toen vvv open ging maken kon nac voetballen . tot die tijd hadden ze het knap lastig . In de eerste wedstrijd is vvv gewoon een goed resultaat gestolen . ik had het wel eens willen zien 70 minuten lang tegen 10 man .

25 mei 2015 om 21:56

Ja maar kom op. Het heeft geen zin om te zeggen als, als, als. Aan als heb je niks. Dat Roda geen normaal voetbal meer speelt komt omdat ze geen kwaliteit hebben. Natuurlijk spelen die gasten het liefst aanvallend voetbal maar dat kan niet, ze hebben gewoon niet genoeg goede spelers.

25 mei 2015 om 22:54

als je , zoals voor de winterstop , demouge fit hebt kan roda een heel ander spelletje spelen . na de winterstop heeft demouge bijna niet meer gespeeld . De afgelopen 3 wedstrijden speelden we zelfs zonder 2 basis spitsen . Als bij jullie 2 van die top spelers eruit zouden liggen , dat zijn ook spitsen , dan zouden jullie dat ook meteen merken . Roda heeft momenteel eigenlijk alleen janssen voor in de spits en die moet het helemaal zelf opknappen . als daar een demouge bijstaat als aanspeel en aflegpunt , kun je ook eens een bal naar voren jassen , demouge houdt die bal wel vast totdat er aansluiting is . Daarom snap ik nog altijd niet dat hij zo bespot wordt hier bij de zogenaamde kenners . Als er iemand is die nooit verzaakt en een elftal op sleeptouw kan nemen dan is het demouge wel . ik hoop dat hij volgend jaar nog bij ons speelt .

Geen terechte uitslag naar mijn mening. Emmen had de overwinning verdiend. Joop heeft het daar fantastisch gedaan, hopelijk krijgt hij een mooie club.

25 mei 2015 om 16:31

Ik vond Joop juist erg irritant doen. Klopt wel dat hij het uitstekend gedaan heeft met Emmen!

25 mei 2015 om 16:31

je staat daar waar je verdient te staan . Emmen heeft het roda behoorlijk moeilij3k gemaakt maar roda heeft bij emmen gewonnen , waar emmen geen 1 doelpoging tussen de palen had . verdiend door .

25 mei 2015 om 16:34

Is wel érg kort door de bocht he... Buiten een schitterende vrije trap heeft Roda dáár ook niet veel klaargespeeld. Het kon beide kanten op.

25 mei 2015 om 16:36

boeit niet . uitredenen werden ook vorig jaar niet geaccepteerd toen roda tig punten zijn gestolen door arbitrale dwalingen . wij moesten toen niet zeuren , nu emmen ook niet . over 2 wedstrijden verdiend door , zeker omdat we weer 3 basisspelers misten .

25 mei 2015 om 16:38

Haha hou toch op gek!

25 mei 2015 om 16:49

Boeit niet? Is toch de fundamentele reden waarom je zegt dat het verdiend is? Wordt het weerlegd, boeit het opeens niet?

Je rekende toendertijd voor het gemak alle wedstrijden waarin Roda zogezegd onterecht rood kreeg als gelijk of gewonnen.. overigens staat dat volledig los van deze play-offs.

Emmen was vandaag gewoon veel beter en als Roda er met 1-3 was afgegaan had je nog niks te klagen gehad. Dat gebeurt niet, Roda is door, mogelijk slimmer gespeeld en proficiat.

Dat mensen het onterecht vinden in het licht van vandaag moet je dan niet gek vinden.

25 mei 2015 om 16:53

Diekertjedap gefeliciteerd met je club maar het was Emmen wat goed voetbal liet zien.

25 mei 2015 om 17:03

Tja alleen jij kan zeggen dat her verdiend was. Vrijdag was vrij gelijkopgaand met een Roda dat iets meer creëerde, maar vandaag heeft Emmen echt sterk gespeeld en was vandaag echt een stuk sterker dan Roda, dat amper tot niet aan voetballen toekwam en volledig terug ging/moest naar de eigen zestien. Uiteindelijk zijn ze vooral de gelukkigste gebleven, want aantoonbaar sterker was Roda niet.

En de uitspraak dat je het verdiend als je door bent is voor simpele zielen. Das meestal een synoniem voor dat het misschien niet volkomen terecht was maar dat je het niet toe wil geven.

Maar heb persoonlijk wel echt een geweldige, amusante wedstrijd gezien. Geen moment saai.

25 mei 2015 om 17:08

nogmaals , boeit niet . emmen heeft in de thuiswedstrijd tegen roda 0 schoten op doel gehad en heeft driekwart van de tijd dat ze de bal hadden op hun eigen helft rond getikt . Roda hoeft het spel niet altijd te maken , ik zou niet weten waarom . dit gaat om promotie en het maakt niet uit hoe dat gebeurt . er is geen schoonheidsprijs in de vorm van promotie . Tevens is het zo dat roda 3 basis spelers eruit had liggen , mag ook wel eens vermeld worden .

Emmen had het eigenlijk meer verdiend maar we gaan waarschijnlijk op voor een leuke wedstrijd Roda NAC

25 mei 2015 om 16:47

Pff. Het gaat uiteindelijk om de doelpunten die je scoort. Roda deed dat meer. Dikverdiend dus.
In deze fase gaat het helemaal niet om het voetbal, maar om het resultaat.
Maar ik denk dat de gunfactor vanmiddag in het voordeel van Emmen was.

Roda gaat echt voor resultaatvoetbal. Het heeft in de competitie ook tig keer mee gezeten en voor de wedstrijden tegen NAC hoeft er maar twee keer een counter in te zitten en dan is het gedaan.

Ik denk alleen dat het hele oninteressante wedstrijden wordt voor de voetballiefhebber. Hopelijk proberen ze er toch een spektakel van te maken.

25 mei 2015 om 16:32

NAC en Roda spelen een beetje hetzelfde.

25 mei 2015 om 16:32

met een beetje geluk zijn dan 3 basisspelers inzetbaar die roda nu miste .

25 mei 2015 om 16:42

Welke spelers dat dan?

Roda heeft het hele jaar door teleurgesteld. Ze zijn beide gericht op Eredivisie voetbal en zullen dus geen fouten willen maken. Echter beide zijn dramatisch in verdedigen, wat nog wel eens leuk kan uitpakken.

25 mei 2015 om 16:50

wat een onzin . tot aan de winterstop stond roda maar een paar punten achter op nec . demouge , verbist en schreurs .

25 mei 2015 om 16:58

Dat klopt inderdaad. Echter je vergeet wel te zeggen dat ze een aantal wedstrijden toen heel goed zijn weggekomen, waar NEC meestal zonder problemen wist te winnen.

Ik gun beide het beste toe, maar aan de hand van afgelopen jaar had ik bijvoorbeeld Eindhoven het meer gegund, maar dat doet er niet toe in deze situatie

25 mei 2015 om 17:03

maar volgens de meesten hier stond het van te voren ook al vast dat eindhoven en nac zouden winnen . Eindhoven ligt nu al er uit en nac had eigenlijk moeten verliezen als die scheids gewoon rood had gegeven aan die idioot . Het boeit me niet hoe roda het doet , we zijn de laatste 2 jaar in de ere-divisie ook fatsoenlijk genaaid , dan mag het nu ook wel eens even mee gaan zitten . Nec heeft bewust risico's gelopen met verschillende top-spelers , dat geeft de ploeg ook toe . roda niet . Mij stoort het alleen verschrikke
lijk als ik dat gezever hoor van die commentator alsof roda op om2kiepen staat . Als het een beetje meezit speelt roda zelfs quit dit jaar , al promoveren ze niet .

Kijk, uit deze wedstrijd bleek maar weer hoe leuk play-offs kunnen zijn.

25 mei 2015 om 17:30

Of hoe onterecht de verhouding competitie/play off is.

25 mei 2015 om 18:10

dat moet je eens uitleggen .

Het maakt me niet uit dat Roda vooral heeft verdedigd. Op dit moment heiligt het doel de middelen. Je kunt nu wel leuk willen voetballen, maar alleen het resultaat telt.

Hoop dat VVV stunt tegen Nac, dan krijgen we een Limburgse play-off

25 mei 2015 om 16:41

Hoop t toch niet zeg. Met alle respect, maar ik heb de Limburgse clubs toch niet gemist dit seizoen. Misschien VVV een beetje, maar Roda mag wat mij betreft wel Jupiler blijven.
Maar ze staan gewoon in de finale en misschien VVV ook, dus misschien krijg je gelijk!

25 mei 2015 om 16:48

Ik wel en ik vind dat Roda wel iets meer heeft dat een FC Dordrecht, Excelsior en Go Ahead.

25 mei 2015 om 16:51

Dan gaat mijn voorkeur nog meer uit naar een club als Sparta of de Graafschap, maar we gaan het zien. In ieder geval succes in de finale.

25 mei 2015 om 17:14

ja , weet je wat ? er moeten nog wat meer ploegen in de ere-divisie komen met een begroting van 2 miljoen , daar schiet het nederlandse voetbal iets mee op .

25 mei 2015 om 18:45

Nou aan Roda hebben we ook weinig aan wat ik dit seizoen van ze heb gezien. Zit weinig voetballend vermogen in de ploeg meestal werd de lange bal gespeeld naar Syllia dacht ik of Demouge. Twee keer Roda de wedstrijd tegen Roda bezocht en twee keer konden ze ons (nec) niet in de problemen brengen. Dan heb ik liever een club als De Graafschap of Sparta dan Roda.
Dat is mijn mening

25 mei 2015 om 18:51

dat is omdat roda geen stok achter de deur had en alle grootverdieners er uit moest gooien . jullie moeten nu 3/4 elftal vervangen , kijken waar jullie in de winterstop staan want jullie hebben niet veel meer geld dan roda . als we bij jullie die 3 grootverdieners weghalen blijft er van nec ook niet meer veel over , zelfs in de jupiler niet . dat roda de lange bal speelt vind ik prima , tenminste wat spektakel , in ieder geval beter dan 3 kwart van de ere-divisie en jupiler ploegen laten zien met hun gebrei . de graafschap en sparta voegen helemaal niks toe en stonden daar waar ze hoorden te staan .

25 mei 2015 om 19:35

' jullie moeten nu 3/4 elftal vervangen'

Je lult weer eens uit je nek. NEC hoeft niet 3/4 van het elftal vervangen, realiteit komt eerder bij de helft van de selectie(is iets anders dan het elftal).

' kijken waar jullie in de winterstop staan '

Tja, of je nou als Roda-supporter echt in de positie bent om zulke dingen over anderen te gaan beweren....... NEC heeft i.i.g. een betere basis dan Roda, zelfs als laatstgenoemde promoveren. En dat heeft voor een groot deel te maken met het technisch beleid, want dat hangt niet alleen van geld af.

' want jullie hebben niet veel meer geld dan roda'

Weer slecht geïnformeerd. NEC heeft de steun van de investeerders, die in bepaalde gevallen de portemonnee kunnen trekken en volgens de Gelderlander dat ook zullen doen. Dat heeft Roda niet. Daarnaast heeft NEC (veel) meer kapitaal op het veld staan. Dat heeft Roda amper.

' als we bij jullie die 3 grootverdieners weghalen blijft er van nec ook niet meer veel over'

Tja, weer zo'n 'wtf-opmerking'. Dat geldt voor iedere ploeg. Je 'vergeet' wel doodleuk te vermelden dat NEC ook makkelijk 2 miljoen meer te besteden had dan Roda, dus kon de club zich ook meer permitteren. Daarbij heeft NEC nagenoeg alle grootverdieners verkocht(!) en was het niet aantrekkelijk gezien de aanbiedingen(als die er al waren) om spelers als o.a. Alireza te laten gaan.

Maar dat je constant naar andere moet wijzen zegt eigenlijk wel alles. Je praat maar wat, iets met een hak en een tak.

25 mei 2015 om 21:07

jullie hebben bewust een risico genomen . dat is volop in de media geweest . ik snap niet dat je dat niet kunt of durft toe te geven . ik heb je al eerder gezegd dat er bij roda niemand met een dikke beurs staat als het fout gaat en dat is bij jullie wel zo . daarom konden jullie ook langer wachten met het verkopen van grootverdieners zodat jullie daar nog een transfersom voor kregen . roda kon dat niet , als ze niet weg waren geweest was roda omgekiept . lijkt me toch ff een verschil . Het is bij jullie nog altijd financiël niet gezond , ook dat is te lezen in de media . Ook jullie hebben de huur gewoon niet betaald . jullie hebben voor dat geld dure spelers gehad , roda had dat geld gewoon niet , dus heb je hier al een van jullie risico's . Jullie moeten een compleet nieuw elftal bouwen en ik hoor nu al verschillende supporters zeggen dat het linker rijtje mogelijk moet zijn . de 3 top spelers zullen in ieder geval vertrekken en die zullen echt niet de miljoenen opbrengen die sommige supporters hier roepen . zorg maar eerst eens dat jullie er in blijven dan hebben jullie al genoeg te doen , jullie zijn niet voor niks gedegradeerd net zoals roda , in ieder geval niet omdat het zo goed ging bij jullie .

Is dat die Misidjan die bij Ludogorets speelde ?

25 mei 2015 om 16:38

Nee, die bij sparta speelde

25 mei 2015 om 16:42

Nee, dit was Cendrino Misidjan. Zijn neef Virgil Misidjan speelt bij Ludogorets. On: Ik vond Roda JC niet goed spelen. Ik denk niet dat ze promoveren, NAC lijkt me een maatje te groot voor ze. Ik zie Roda alleen promoveren als VVV-Venlo dalijk NAC uitschakelt, maar ik denk niet dat dat gebeurd.

Als NAC in de finale komt, daar ga ik van uit. Dan hoop ik dat NAC wint van Roda JC.

Wat een spannende wedstrijd. Voetbal was zeker niet hoogstaand, maar spanning was er meer dan genoeg. We zijn nog maar 2 wedstrijden verwijderd van evt. promotie, en ook al spelen we niet goed, in playoff-voetbal kan alles gebeuren, zoals die 0-1 in Milan in een grijs verleden.

Kan iemand min vertellen of joop gal al een nieuwe club heeft in de wandelgangen of zijn er geruchten voor een nieuwe club. Zie hem vaker in de jupiler league en wil graag weten of hij nog een nieuwe club krijgt ??

Natuurlijk speelt Roda anti-voetbal. Het hele seizoen spelen ze al heel matig voetbal en aanvallend combinatievoetbal gaat ook niet lukken met deze selectie. Maar zeker in de playoffs is er maar één ding dat telt en dat is het resultaat, dus je kunt Roda geen ongelijk geven. Ben benieuwd naar Roda-NAC. NAC heeft dit seizoen ook heel verdedigend gespeeld, maar ze zullen tegen Roda als eredivisieclub toch het initiatief moeten nemen en dat ligt Roda wel. Ik verwacht niet dat VVV het NAC in Breda nog lastig kan maken na de thuisnederlaag.

25 mei 2015 om 18:07

Helemaal mee eens. In de competitie heeft Roda vaak genoeg geprobeerd zelf het spel te maken waarna ze heel vaak eruit gecounterd werden. Logisch dus dat er op resultaat gevoetbalt werd, zeker als je je bedenkt dat we al een voorsprong hadden van de eerste wedstrijd.

Roda moet vooral niet gaan voetballen tegen Nac, want dan worden ze met een speler als Tighadouini weer eruit gecounterd. Resultaat, dat moet er gehaald worden.

Erg jammer van Emmen.Vond ze de enige ploeg die aanspraak kon maken op de overwinning. Dit Roda viel me zwaar tegen...en met meer geluk dan wijsheid zijn ze door...soms kan voetbal erg onrechtvaardig zijn..

25 mei 2015 om 16:53

waarom pak je in jouw statement niet de eerste wedstrijd er ook bij ? als je als thuis spelende ploeg 0 schoten op doel hebt , dan doe je wat verkeerd .

25 mei 2015 om 19:16

Kerel wat loop jij toch de hele tijd vervelend te provoceren, een echte vent is trots op zijn ploeg en laat de rest lekker lullen. De enige ploeg die zowel thuis als uit voetbalde was Emmen. 0 schoten in de thuiswedstrijd zegt niks, Roda speelde in Emmen constant met 9 man achter de bal, knap hoor als grote ploeg. Moet je trots op zijn! Vooral trots zijn, over twee wedstrijden spreek ik je weer!

25 mei 2015 om 21:18

ik loop niet te provoceren . Er zijn wedstrijden zat geweest dit jaar die roda door counters heeft verloren . wedstrijden waarin ze 60 of 70 procent balbezit hadden . weet je nog wat er toen gezegd werd ? goed gespeeld door de winnende partij . Nu draait roda het verhaaltje om . we missen 3 basisspelers , waaronder de vaste 2 spitsen , ik heb er geen woord over gehoord . je staat daar waar je hoort te staan is een vaste uitspraak hier op voetbalzone als het over roda gaat . nou , in dat geval , emmen , jullie staan daar waar jullie horen te staan , er uit . niks provocerends .

Er waren 2 wedstrijden, wij hebben over die 2 wedstrijden met 3-2 gewonnen, punt uit! Op naar NAC of Vvv!

Overdreven reacties hierboven. Roda liet Emmen komen, logisch natuurlijk. Emmen scoort twee keer, waaronder een hele mooie goal, maar verder heeft het ook niet veel klaargespeeld. Meer balbezit, maar met balbezit alleen krijg je geen kansen en kansen had Emmen niet echt. Roda gewoon verdiend door, op naar de finale. Tegen VVV zou ik Roda meer kans geven, maar tegen NAC kan Roda wel haar eigen spelletje spelen want NAC zal waarschijnlijk het spel maken dan.

En dan zijn er ook nog mensen die menen dat Emmen meer te bieden heeft dan Roda. Dat denk ik toch niet.

25 mei 2015 om 18:59

Lijkt mij inderdaad dat mensen teveel met hun emoties zitten.....
Roda JC heeft meer te bieden dan mijn club.....

Neemt niet weg dat ik er van droom om eens met Emmen de eredivisie in te mogen....

Zelfs de reserve spelers van Roda zijn bij Emmen basis klantjes....
(rutjes, Dijkhuizen enz...)

25 mei 2015 om 19:09

Absoluut, daar heb ik ook niets op te zeggen. Ze hebben gestreden en kregen ook een applaus van ons na de wedstrijd.

25 mei 2015 om 21:23

ze hebben het roda behoorlijk lastig gemaakt , zelfs meer dan dat . is natuurlijk ook een verschil in druk . Tot nu toe was het het beste seizoen van emmen in de geschiedenis . Ook jullie zullen het wel een keer redden tot in de ere-divisie , als ploegen zoals excelsior , dord of gohead dat kunnen , zou ik niet weten waarom dat emmen niet zou kunnen lukken . maar het was spannend .......... dit heeft me 5 jaar van mijn leven gekost .

Tsja Roda was niet goed, maar sommige hier doen alsof Emmen voetbal liet zien alla barca. Maar van goed voetbal bij Emmen was absoluut geen sprake.

Heel eerlijk, geen enkele ploeg in de nacompetitie verdient het meer of minder dan een ander. NAC en GAE hebben een waardeloos seizoen gehad en spelen terecht nacompetitie en GAE is dan ook terecht gedegradeerd. Roda was over twee wedstrijden beter dan Emmen en zijn dus verdienen ze de finale plaats. Geschiedenis, grote van de club etc. heeft er niks mee te maken of je eredivisiewaardig bent en het is ook wel een verschil of je als Emmen niks te verliezen hebt en als Roda zijnde eigenlijk alles. Zeker nadat de competitie al in een vroeg stadium verloren was en de spitsen niet blijken te kunnen scoren.

25 mei 2015 om 17:53

daarom is het ook een voordeel dat onze 2 spitsen waarschijnlijk kunnen spelen in de wedstrijden tegen nac .

Jullie geluk heeft tegen Heerenveen ook eindelijk eens opgehouden, gelukkig maar :-)

Zonde, we hadden meer verdiend. Jammer dat het anti voetbal van Roda niet werd afgestraft.
Verder was het een top seizoen waarin we veel genoten hebben. Ik denk dat we trots op deze ploeg mogen zijn. En Roda zien we volgend seizoen wel weer terug.

25 mei 2015 om 18:20

anti-voetbal straf je af door zelf goed te spelen en dat deden jullie vandaag ook niet. Respect voor FC Emmen, want ze hebben wel gevochten, maar goed was het allerminst.

Mooie finale Roda - Nac. Dat kan echt alle kanten op. Overigens verdient Limburg eredivisievoetbal. Hopelijk komt ook MVV terug. Dat vind ik persoonlijk de mooiste Limburgse club.

Roda JC van harte gefeliciteerd!

Thuis in Emmen vond ik Emmen echt veel te weinig geven, weinig strijd en beetje afwachten wat Roda JC deed....in mijn ogen blijft de vrije trap makkelijk gegeven (0-1 Emmen)

Vandaag zag je Emmen die lekker erop ging...
Helaas heeft Cas Peters weinig tot niks laten zien....
En dan die goal voor rust (2-1) .......siekman nergens te bekennen en ik dacht Boy Deul die zoiets had van.... "ik ga niet verder terug zakken ....nooit niet..."
Hierin zie je toch wel wat klasse verschil....

Maar goed, leg de selecties tegen elkaar af en je kunt concluderen dat Emmen en Joop Gall boven zichzelf uit zijn gestegen....

Nu ben ik heel benieuwd welke spelers nog blijven en wat Marcel Keizer voor kwaliteiten heeft

Mooie reactie jeron. Jullie zijn enorm gegroeid. Wellicht spelen jullie volgend jaar om de titel. Komend seizoen is er geen echte favoriet. Waarom niet Emmen? spelen fris van de lever.

25 mei 2015 om 20:33

Ben bang dat wij volgend jaar weer van vooraf aan kunnen beginnen....
Jongens als Peters en Pedro vertrekken transfervrij.

Daarbij verwacht ik dat Bergkamp, en Vossebelt ook vertrekken...
Nadeel blijft altijd dat Emmen qua geld niet op kan tegen andere clubs...

Hopelijk kan Keizer jongens van Cambuur meenemen zoals Michel Hemmen

25 mei 2015 om 21:27

je zult een beetje geluk moeten hebben met de spelers wat er bijkomen . het nadeel is altijd dat je maar 1 speler hoeft te hebben die niet zo goed in de groep ligt . En natuurlijk is het doorslaggevend of de trainer die er komt klikt met de spelers groep .

26 mei 2015 om 00:19

Al bekend waar pedro heen gaat? Is hij toe aan een stap hogerop denk je?

26 mei 2015 om 01:18

Die gaat naar PEC Zwolle hoogst waarschijnlijk

Tot volgend seizoen Roda.

26 mei 2015 om 08:37

Dat denk ik ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren