Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Besiktas lijkt af te haken in titelstrijd; 18e competitiegoal Ba

Laatste update:

Besiktas heeft voor de tweede keer op rij punten verspeeld en lijkt het kampioenschap nu wel te kunnen vergeten. De Zwarte Adelaars kwamen donderdagavond niet verder dan 1-1 bij Akhisar en blijven daardoor met 66 punten op de derde plaats in de Süper Lig staan. Fenerbahçe heeft er 67 en Galatasaray voert de ranglijst met zeventig punten aan.

Besiktas keek bij rust tegen een minimale achterstand aan, maar begon nog niet eens zo slecht. De eerste kans was echter wel voor de thuisploeg: Ramon Motta verslikte zich in een voorzet en daardoor moest doelman Günay Güvenc eraan te pas komen om een goal van Güray Vural te voorkomen. Na een kwartier kwam Akhisar wel op voorsprong: Mehmet Akyüz kopte bij de eerste paal knap raak nadat Bilal Kisa de bal met zijn linker in de zestien had geslingerd. Besiktas was op achtervolgen aangewezen, maar mocht van geluk spreken dat het op slag van rust niet 2-0 stond. Akyüz was op weg naar Günay, maar treuzelde en daardoor kon Besiktas ingrijpen.

Trainer Slaven Bilic greep in en bracht Mustafa Pektemek in de ploeg; Olcay Sahan ging daardoor rechtsback spelen in Manisa. De Turks international werd na dertig seconden stevig aangepakt door Lomano LuaLua, maar de aanvaller van Akhisar ontsapte aan zijn tweede gele kaart. Na 54 minuten trok Demba Ba de stand weer in evenwicht: hij kopte raak uit een hoekschop. Dat was overigens pas de eerste poging binnen het doelkader van Besiktas. Günay hield Besiktas daarna met knappe reddingen op de been en aan de andere kant werd een goal van Cenk Tosun afgekeurd. Besiktas speelde zondag ook al met 1-1 gelijk, tegen Gaziantepspor.

Denk jij dat Besiktas in de top twee eindigt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was al te verwachten dit. Nog 3 finales te gaan en hopelijk zal Galatasaray zijn 4e ster krijgen

Wedstrijd niet gezien. Maar eerlijk gezegd ben ik wel blij dat Bjk puntverlies lijdt.

Kijk Fener verdient het op basis van de laatste wedstrijden gewoon simpelweg niet om kampioen te worden, en al helemaal niet met Kartal.

Gala verloor in het begin veel punten en wint 2 wedstrijden in de laatste minuten. Waardoor zij nu nog aan kop staan.

Besiktas was te verwachten. Ik had het ze gegund hoor maar je ziet gewoon dat zij in dit soort wedstrijden toch punten laten liggen.

De wedstrijd: Galatasaray - Besiktas gaat ons vertellen wie kampioen wordt.
Wint Fener in Basaksehir waar ik ons echt hele goede kans geef, puur omdat ze dan niet gaan lopen onderschatten dat de tegenstander toch slecht is. En wint Besiktas van Gala dan wordt Fener de kampioen.

Maar ik verwacht in die wedstrijd een 1-1 waardoor Gala het uitgaat afmaken in Rize en kampioen worden met 1 punt verschil. Helaass...

14 mei 2015 om 20:52

Voorspellen is niet echt jouw sterkste kant volgens mij. Wacht maar gewoon af en in de laatste speelronde zal alles duidelijk worden.

14 mei 2015 om 20:58

Haha het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt. Laat ik het zo zeggen. Ik ben een optimist. Misschien dat dat een hoop verklaart?

14 mei 2015 om 21:01

Wehehe ik ga stuk om jouw eerste zin.

14 mei 2015 om 23:37

Hahahahah

14 mei 2015 om 21:30

Dat je nog serieus denkt dat Kartal enige invloed heeft op de tactiek en opstelling van Fener. Die zaken worden door iemand anders afgehandeld...

15 mei 2015 om 07:34

Idd sad but true.... Het wordt tijd dat die dictator oprot. Ik hoop echter op een heel klein wonder nog... Maar als GS hem pakt, meer dan verdient.

Ik neem dit lig niet meer sirieus de scheidsen zien bij besiktas elke centimeter van buitenspel maar bij fenerbahce ziet hij een halfe meter niet wat een schandelige lig is dit.

14 mei 2015 om 20:52

Buitenspel is buitenspel. Dus waarom je je ergert, is mij een raadsel. Besiktas heeft het zelf laten afweten en dit doen ze altijd. Goed beginnen, om vervolgens in de laatste weken hun kans op het kampioenschap te verspelen.

14 mei 2015 om 20:52

Neem je dit schandelige lig niet meer sirieus ja?

Zelfde liedje als vorige week. Geen kwaliteit om de kansen af te maken. Daarnaast zijn veel spelers aan vervanging toe. Ten eerste de hele verdediging. Ten tweede moet je Olcay per direct niet meer opstellen, dat kan gewoon niet meer. Gokhan Töre is al weken (misschien wel maanden) zichzelf niet meer. Ik denk dat Bilic nu wel wordt ontslagen dat kan niet meer anders. Ik weet niet meteen of ik het daar mee eens zal zijn, maar het bestuur zal hem sowieso ontslaan nu.

Het ergste is dat je spelers als Olcay, Ersan, Motta, Kurtulus en Pektemek niet kan wegsturen, omdat je geen geld heb voor betere vervangers. Dus we zitten volgend jaar waarschijnlijk weer opgescheept met deze nietsnutten.

Al laatste wil ik GS feliciteren met het kampioenschap. Van de top drie hebben jullie aangetoond die beker het liefst te willen.

14 mei 2015 om 20:54

Ze zijn nog niet kampioen hoor. Fenerbahce heeft 2 keer laten zien dat alles mogelijk is als je de titel voor het grijpen hebt. Als de spelers met dezelfde instelling gaan lopen, dan kunnen ze net zo goed niet naar Turk Telekom Arena gaan. Er is niks beslist.

14 mei 2015 om 21:03

Er zijn nog maar drie speelrondes te spelen. GS speelt daarin twee keer thuis plus ze hebben als enige de luxe dat ze een keer gelijk mogen spelen. Tel daarbij op dat alleen de GS spelers de wil tonen om kampioen te worden, geloof me dan kun je al een hoop conclusies trekken. Na deze speelronde is er helaas al een hoop beslist.

De instelling van de BJK en FB spelers zijn nog dramatischer dan die van mij. Getuige de wedstrijden van vandaag en gisteren.

15 mei 2015 om 12:08

Ik support Besiktas tot de laatste minuut (en zelfs daarna) maar het is jammer dat we nu 2 x achter elkaar punten hebben verloren.

Ondanks dat het een tussen jaar (ivm bouw stadion) vind ik dat ze het goed hebben gedaan.

Over Bilic heb ik mijn twijfels soms, doet soms vreemde wissels. Toch hoop ik dat hij er volgend jaar gewoon bij is. We hebben continuïteit nodig en een aantal kwalitatief veel betere spelers dan die we nu hebben.

Olcay haalt helaas zijn niveau van de afgelopen jaren niet meer, beter als we Frei daar neerzetten.
Ersan vind ik nog wel gewoon goed, maar zou beter zijn als we Atinc vaker een kans zouden geven.
Als we BJK vergelijken met GS en Fener hebben we wel echt slechtere backs (helaas).
Motta is een leuke speler, maar vind hem niet veel beter als Ismail Koybasi (die moet snel zijn vorm terug vinden).
Serdar doet het goed tegen kleinere tegenstanders maar met hem worden we helaas ook geen kampioen. Voor beide hebben we ook een goede aankopen nodig.
Pektemek is een leuke voetballer maar zou persoonlijk Cenk neer zetten. Vind hem veel sterker, is twee benig.

Veel respect trouwens voor Günay Güvenc, had niet verwacht dat hij zo goed zou keepen. 95 % van de doelpunten die hij tegen heeft gekregen waren bijna onmogelijk om te pakken. Ik wil bijna zeggen dat we door hem geen nieuwe aankoop nodig hebben in het nieuwe seizoen.

Opare, Ugur Boral en eventueel Motta (ivm buitenland regeling) mogen wat mij betreft weg. Gokhan Tore als we voor hem veel geld kunnen vangen zodat we het weer kunnen investeren in goede backs.

Ik ben niet verrast door dit puntenverlies, aangezien deheer Bilic steeds bezig is met Galatasaray, ipv zijn eerstvolgende opponent. Telkens is het: we gaan winnen in Telekom, maar als onze concurrenten doorgaan met punten morsen, dan zal zelfs zo een nederlaag geen effect hebben op ons.

Besiktas mist ervaring, en Fenerbahce mist stootkracht.

14 mei 2015 om 20:56

Fenerbahce mist stootkracht en ook wilskracht. Hoe we vorig jaar kampioen zijn geworden, zo stevenen jullie op de titel af. Puur door wil. Maar in Turkije lijkt niks zeker. Ik denk dat alles op de laatste speeldag duidelijk zal worden.

14 mei 2015 om 21:04

Vorig jaar zijn jullie kampioen geworden door Galatasaray. Doordat wij telkens gelijkspeelden. Om de 2 weken liep Fener steeds 2 punten uit. Dit jaar spelen we slecht, maar winnen we wel. Dat is het enige verschil.

14 mei 2015 om 21:13

Maar nu kunnen wij dan ook hetzelfde zeggen, jullie worden (als jullie het worden) kampioen omdat fener het dan liet afweten.

14 mei 2015 om 21:15

Oneens. Fenerbahce werd kampioen door week in week uit te rennen en te pompen als gekke guerilla strijders. Dat zien we dit seizoen niet terug. Wij werden kampioen los van jullie falen. Het zou dus op hetzelfde uitkomen als ik zeg dat jullie kampioen gaan worden door onze falen. Maar dit seizoen zijn alle clubs slecht. Op basis van het spel verdient niemand de titel. Op basis van wilskracht verdienen jullie hem het meest.

14 mei 2015 om 21:28

Eerlijk is eerlijk, Fener heeft vorig seizoen gestreden. Echter zou het een heel ander verhaal zijn als wij onze uitwedstrijden hadden gewonnen in plaats van gelijkgespeeld. Maar ja, dan krijg je weer het verhaal met "als". Fener had die motivatie vorig jaar, dit jaar heeft Galatasaray die. We houden de laatste 4 wedstrijden steeds de 0 en steeds scoren Turkse spelers: Hakan Balta, Burak Yilmaz (2x), Selcuk Inan en Yasin Oztekin. Dit is een positief signaal, Turkse spelers beginnen hun team op de sleeptouw te nemen in een moeilijke, stresvolle periode.

Volgend jaar verdwijnt die omstreden buitenlandersregel en Besiktas krijgt zijn stadion. Met een paar aankopen kunnen zij die titel wel pakken eerlijk gezegd, of wanneer Fener en Galatasaray stunten op de transfermarkt, kan het wel een seizoen worden die spannender is dan nu. We shall see...

14 mei 2015 om 21:38

Zolang Fenerbahce geen Champions League haalt en Aziz geen grote sponsordeal strikt, zeg maar doei tegen nieuwe Fener transfers.

Dit waren en zijn de jongens van Hamza, dit zag je echt aan alles. Hoe ze streden voor de coach die hun naar de Stsl leidde, een gezicht gaf en sommige zelfs international maakte.

Dit is hoe een kleine club hoort te voetballen tegen een grote club. Geen angst, geen anti-voetbal. Ze speelden (vooral eerste helft) geweldig positiespel. Ze tikten Besiktas bij vlagen weg. Dit werd mede mogelijk gemaakt door Besiktas. Zeer slordig en verre van accuraat. Als je een Motta, Olcay, Serdar ziet bewegen, dan ga je jezelf toch afvragen hoe zij het shirt van Besiktas kunnen dragen. Tactiek van Besiktas is: Alle ballen naar Töre, die lokt twee á drie verdedigers van de tegenpartij, er komt een Sosa of Tolgay vrij en die doen er dan vervolgens niets mee.

Dit is dus waarom Besiktas maar 13 titels en zoveel minder prijzen heeft dan een Galatasaray. Een echte topclub, met een finale in het vooruitzicht, die wint gewoon dit soort duels. Hoe kan je nou twee keer gelijk spelen, terwijl je gewoon alles in eigen handen had ? Hoe kan je zo slap aan een duel beginnen ?

Het zal allemaal wel, de vierde ster komt eraan !

14 mei 2015 om 20:59

Broeder, we moeten niet te snel blij worden. Als Fener komend weekend punten verliest, mogen we pas aan het kampioenschap denken.

14 mei 2015 om 21:05

Buyuk fanatik

We vergroten onze kansen, dus ik ben blij. Als we twee van de drie wedstrijden winnen, zijn we al zeker van Vcl. Pakken we 7 van de 9pt, dan zijn wij kampioen.

14 mei 2015 om 21:01

Bij iedere tegenstander van gs loop jij te zeiken dat ze premies hebben gekregen maar nu is het wel goed he? De jongens van Hamza die gs de wedstrijd gratis weggeven en spelen alsof ze aan het trainen zijn en dat zij tegen Fener en Bjk wel alles geven om jullie te helpen. Je moet je eigen echt schamen man met je reacties die alleen maar jezelf tegen spreken.

14 mei 2015 om 21:06

Wat te denken van Trabzon die letterlijk tot strijdt tegen ons en tegen Besiktas geen enkel gevaar kan stichten?

14 mei 2015 om 21:14

Fb_hell

Volgens mij heb jij thuis zo een prikbord met alles wat ik heb gezegd. Misschien moet je jouw obsessie kracht geven door nog een prikbord te nemen, met daarin de interpretaties van mijn reacties. Want jij begrijpt er niet echt veel van hè ?

Ik heb altijd gezegd dat clubs moeten strijden. Maar strijd met mooi, of in ieder geval de poging tot mooi voetbal. Ga niet vanaf minuut één tijd rekken, ingraven en ballen weg trappen. Dit heb ik ook gezegd toen Antep tegen Besiktas afschuwelijk voetbal liet zien. Akhisar daarentegen voetbalde aanvallend en om te winnen.

Wat ben jij voor zielig figuur man ? Je reageert nooit normaal op mij, maar elke keer met obsessieve haat. Zoek iemand anders om je ei kwijt te raken, ik vind jouw voetbal inhoudelijke kennis saai en oninteressant.

14 mei 2015 om 21:21

Omdat jij zelf ook nooit normaal reageert. Of ga je nou beweren dat akhisar ook tegen jullie mooi aanvallend voetbal speelde?

14 mei 2015 om 21:31

Akhisar probeerde tegen ons ook te voetballen, maar wij kwamen snel op 0-2. Dan wordt het voor Akhisar, de nummer 14 van de competitie, een heel andere wedstrijd. Wat deed Besiktas vandaag om het Akhisar moeilijk te maken ? Ze speelden slordig en schoten de eerste helft niet één keer op goal. Wij pakken 0pt tegen Trabzon, Besiktas 6. Wij winnen twee keer de laatste minuten tegen Antep, maar jullie winnen 0-5.

Wat loop jij trouwens te zeuren ? Dit kom jouw club toch ook uit ? Of neemt de angst dat wij de vierde ster gaan plakken toe ?

14 mei 2015 om 23:10

Dat was de verdiensten van uitsluitend Besiktas, net zoals vandaag Akhisar en niet de 'boys' van Hamza.

14 mei 2015 om 21:07

Gencler en Besiktas verslaan en dan zijn we er!

En dan hopen op een mooie toespraak van the living legend Sabri ik kijk er nu al naar uit.. Dit mag niet meer mis gaan..

Sampiyon Galatasaray !

14 mei 2015 om 21:08

Hmmm gangster. Deze reactie geeft mij vraagtekens. Akhisar kwam haast conditie tekort tegen Galatasaray. Tegen Besiktas strijden ze voor hun coach. Maar als een Kocaman met Konyaspor het jullie benauwd maakt, begin je over premies. Beetje opmerkelijk broeder.

14 mei 2015 om 21:18

Ja en de Antep die van Besiktas en bijna van ons punten af snoept, verliest 0-5 tegen jullie. Gaan we zo beginnen gardas

Mijn punt is toch dat teams zich gaan ingraven, anti-voetbal spelen, tijd rekken in plaats van proberen goed positiespel te spelen ? Dit zag je toch ook met Erciyes ? Ze speelden leuk en aanvallend. Volgens mij begreep jij mij niet helemaal maar goed.

14 mei 2015 om 21:29

Ik begrijp je wel. Maar als jij Konyaspor, en dus Kocaman, met premie vergelijkt terwijl je het optreden van Akhisar als strijden voor hun oude coach beschrijft, voelt Forzafener zich verantwoordelijk om op te komen voor Aykut Kocaman. En dat begrijp je toch wel hoop ik. Broer, in Turkije moet je niet opkijken van een Gaziantepspor die strijden als leeuwen tegen jullie en vervolgens thuis 1-2 van Rizespor verliest. En als je Erciyes leuk vind spelen, dan ben je veels te lief voor Fener. Want wij hebben punten verloren door onkunde, niet omdat super saiyan Vleminckxxxs en co zo goed waren ofzo..

14 mei 2015 om 22:38

vooral je analyze hoe een kleine club hoort te spelen ben ik het volledig mee eens!

ik kijk er naar uit die laatste paar wedstrijden!

14 mei 2015 om 23:08

Met je 2e alinea ben ik het compleet met je eens. Als je sommige ziet voetballen bij Besiktas dan heb je bij vlagen echt het gevoel van, ze hebben totaal geen kennis over positiespel. Man man man wat een drama. 1 vd slechtste wedstryden die ik heb gezien van ons.
Oja, Die Bilal Kisa ,man wat een linkspoot. Mooi om te zien dat zon voetballer van 33 geloof ik, het middenveld van BJK kapotmaakt. Dan merk je pas dat je een type Veli mist en dat hij wel degelijk een belangrijke schakel is in dit elftal.

Niks is nog zeker. Nog 3 finales te gaan voor Galatasaray en insallah winnen we die 3 finales.

Sorry dat ik het zeg maar Akhisar is echt een onsportief team. Tegen Fener en Bjk doen ze allemaal hun best en tegen Gs in eigen huis spelen ze alsof het een vriendschappelijke wedstrijd is. Natuurlijk allemaal de oude leerlingen van Hamzaoglu. Gs krijg het ook een beetje in de schoot geworden zo. Deze week hebben ze weliswaar Gencler die lastig zou kunnen worden zonder Muslera maar Ilhan Cavcav is die hard gs supporter dus die zullen ze ook wel cadeau krijgen. Gs is zo goed als zeker kampioen. Onze enige kans is nog dat wij alles winnen en Bjk moet dan van Gs winnen wat heel lastig lijkt. Hopelijk weten we in ieder geval wel 2e te worden om champions league te halen.

14 mei 2015 om 21:01

Ergens begrijp ik je wel, maar als je eigen club het niet afmaakt in hun eigen wedstrijden, hebben we geen recht van klagen over de wedstrijden bij onze concurrenten. Dit Akhisar heeft 6 punten gepakt tegen ons. Maar is dat Akhisars fout?

14 mei 2015 om 21:14

Je hebt gelijk maar deze zelfde akhisar heb je waarschijnlijk ook zien spelen tegen gs daarom vind ik het onsportief. En broer geloof mij het is niet alleen akhisar. Door die klote aziz spelen wij tegen 17 gemotiveerde teams.

14 mei 2015 om 21:02

Ja, iedereen is voor Galatasaray. We worden elk weekend gegund door de tegenstanders en hebben ook de scheidsrechters mee. Ze willen Galatasaray kampioen maken. Het zal allemaal wel, jou complot theorieen slaan nergens op. Zeg gelijk dat Galatasaray bij de illuminatie hoort.

14 mei 2015 om 21:10

Hetzelfde zou gebeuren als Fenerbahce eerste zou staan. Dit klimaat wordt als normaal beschouwd in Turkije. Het is heel makkelijk om een complot theorie te bedenken bij je rivaal, maar kijken naar je eigen team? Ho maar...

14 mei 2015 om 21:17

Wat jij allemaal beweert heb ik niet gezegd. Maar ik neem aan jij zelf ook wel ziet dat we in een competitie zitten met teams die expres tegen de een team alles geven om een andere team te helpen en andersom ook. De hele competitie is zo een complot laat staan een team alleen.

Het lijkt wel Turkije dag bij de redactie van vz. Heb vandaag al 5 topics met een Turkse vlaggetje gezien. Over de wedstrijd, weet niet hoe, maar iets zei me al dat Besiktas zou morsen. We zijn in een fase van de competitie waarin het mentale sterker moet zijn dan het fysieke. Besiktas en Fenerbahce hebben een injectie super positieve moraliteit nodig.

14 mei 2015 om 21:10

Fenerbahce zou op een andere plek zijn als Diego zijn vorm veel eerder had gevonden.

14 mei 2015 om 21:11

Of als Volkan een voorbeeld nam aan Muslera.

14 mei 2015 om 21:19

Dit heeft niks met diego te maken. Ismail kartal moest hem gewoon veel eerder basis laten spelen. Ook als hij onder de verwachtingen zat. Een speler als Diego hoort altijd basis bij dit spelers materiaal wat we hebben. Spelers als fucking selcuk werden boven diego gekozen om hun premie te kunnen claimen. Fucking schandalig gewoon.

14 mei 2015 om 21:30

Haha, ja, maar niet alleen Volkan, ook jullie centrale duo die ongelofelijk blundert.

Die Lualua speelt nog best op een hoog niveau joh. Dacht dat het na zijn eerste seizoen in Griekenland wel een beetje was afgelopen maar zie nu dat hij vorig seizoen gewoon nog 1 op 3 liep in Turkije.

14 mei 2015 om 21:12

Hij is de persoonlijke plaaggeest van Fenerbahce. Gewoon eng hoeveel massa deze man heeft.

Toch wel mooi dat in't begin van het seizoen wij door iedereen uitgelachen werden met G4l4t4s4r4y, een Beyaz TV die gespecialiseerd was in't persifleren van Gala en alle critici die Fener en Bjk als kampioenen beoordeelde

Nu zie ik hier de Fener en Bjk leden ons al feliciteren met het kampioenschap hehe, doet me denken aan deze quote

'you learn more from losing than winning. You learn how to keep going.'

-Morgan Wootten

14 mei 2015 om 21:19

Volgens mij ben jij, als ik me niet vergis, nog maar 15 of 16 jaar. Je komt nu al met zulke quotes. Death note doet vreemde dingen met je broeder. Maar gelukkig kan ik me enorm vermaken aan jouw reacties. 'Ne diyoooo bu?' - Kemal Sunal, sut kardesler..

14 mei 2015 om 21:35

Bedankt broeder

en ja ik ben nog jong maar;

'bekarlik sultanliktir'
-Marlos, 2015

14 mei 2015 om 21:24

Ik heb ook een quote:

"ich bin Gilette Abdi, s*kerim amk" haha.

Ik vond je Will Ferell quote leuker, maar keep going ! Is weer eens wat anders. Eh Bruma-lover.

14 mei 2015 om 21:31

Gangstarr

Zo heeft iedereen zijn functie op Vz

Jij bent hier de 'kuru fasulye' specialist, Forza staat dan weer bekend als de Turkse Gentleman en ik ben die rare gozer met z'n quote's hehe

14 mei 2015 om 21:36

Ooit hadden we ook nog een kiz ismet onder de naam van applegreen ofzo. Het is een gezellige site hier en iedereen heeft een status zoals je aangeeft. Ik vermaak me prima hier.

14 mei 2015 om 22:41

lekker bezig jongens, allemaal ook even een groepsknuffel en dan met z'n allen 4e ster vieren... maakt het uit, broederschap overwint

Een ploeg die geen stadion heeft, die veel minder geld heeft dan de andere twee toch nog chapeau maar wel jammer dat we hier weer punten laten liggen. De fans verdienen meer.

14 mei 2015 om 21:34

Moeten we nou medelijden hebben met Besiktas omdat ze het minste geld hebben? Daar heeft hun oud voorzitter toch echt zelf voor gezorgd. Want als Besiktas wel de middelen had, dan zagen we wel twee of drie Demba Ba of Sosa type aankopen. Bezuinigen uit nood noemen ze dat. Het zit in de genen van Turkse clubs om geld uit te geven als gekken als ze dat kunnen.

Zeker lekker dat besiktas heeft verloren, maar er is bijna nog niks beslist. We staan er wel goed voor. Dat zeker. Alleen ben ik dit weekend bang voor genclerbirligi. Ze hebben goede spelers en hun trainer is mesut bakkal. Die man doet het altijd goed tegen grote clubs. Zijn tijd bij karabükspor herinner ik nog heel goed. Hij had dat jaar van gala, fener en bjk gewonnen. Wordt zeker een pittige wedstrijd, maar als we die winnen dan verhogen we de druk op onze tegenstanders wel enorm.

Wederom laten we zien dat we de druk niet aan kunnen. Zo goed als we de tweede helft tegen Antep waren, zo slecht was de eerste helft. Eerste schot kwam volgens mij in de verlenging van de eerste helft.

In de slotminuten hadden we weer genoeg kansen, maar onze Turkse spitsen die allebei 1,7 miljoen verdienen, lieten het afweten. Kan me niet schelen hoe die bal komt, Pektemek moet die bal gewoon in het doel rammen. Als je zoveel verdient, moet je het verschil maken. Anders kunnen ze mij net zo goed in de spits zetten.

Ik weet dat sommigen weer gaan zeggen dat we niet moeten zeuren over de scheids, maar vandaag had die weer een paar hele cruciale beslissingen. Güray en Lualua hadden allebei rood moeten krijgen voor hun charges, de spelers van Akhisar speelden ongelofelijk hard, het leken wel kooivechters.

Ik heb het niet eens over het spel, er is geen enkele reden om zo keihard de duels in te gaan. Maar als de officials het niet bestraffen, gaan ze gewoon door. De schuld ligt bij de officials, niet bij de spelers. Ik kan het begrijpen dat de spelers van Akhisar liever hebben dat hun oude trainer succesvol is en kampioen wordt. Zo werkt het nou eenmaal. Als puntenverlies van GS voordelig is voor FB, dan gaat Aykut er alles aan doen om daarvoor te zorgen. Als puntenverlies van BJK voordelig is voor GS, dan gaat Okan daar voor zorgen. Als BJK een kans heeft om kampioen te worden, dan heeft Riza als enige doel om punten af te snoepen van GS en FB. We hoeven er niet om heen te draaien.

En ik weet dat je als grote ploeg je kansen moet afmaken, maar er zullen wedstrijden voorkomen dat je gewoon niet in de wedstrijd zit en dat je een portie geluk nodig hebt. Dat wij onze kansen niet afmaken betekent niet dat de scheidsrechters een rode kaart of een strafschop over het hoofd moeten zien. Een rode kaart is een rode kaart, een strafschop is een strafschop.

15 mei 2015 om 01:55

Om te beginnen, jammer man.

Ik heb de eerste helft alleen gezien omdat ik drna na een verjaardag moest dus vrij had gevraagd.

Ik wist niet wat ik zag.. Het leek echt helemaal nergens op , alsof ze voor niks speelde.. Ik denk toch als je won van Akhisar dat je gewoon een goede kans had op de titel.. Je vertelde mij schelden hoort bij de Turkse cultuur etc , er werd niet eens gescholden, zo rustig was het met mensen die met ongeloof zaten te kijken..

De tweede helft heb ik niet gezien , maar uit je reactie maak ik op dat het wel beter was dan de eerste helft..

Denk momenteel dat het hoogst haalbare toch de 2e plaats is voor Besiktas want, de meest optimistische Besiktas fan ziet het kampioenschap denk ik ook niet meer als haalbare doelstelling voor de resterende 3 wedstrijden. Maar weetje zeg nooit , nooit... No shit . Dadelijk wint Besiktas bij Gala en speelt fener gelijk of verliezen ze van mersin. En Gala laat tegen Rize of genclerbirligi nog punten liggen etc. Kans is wel heeeel klein , maar bestaat dus nog wel.

Besiktas is trouwens een prima ploeg in de EL , en dit moet je zeker niet als een belediging opvatten. Want dit jaar wel zeker een gevaarlijke outsider , wel ongelooflijk knullig hoe ze het tegen club Brugge weg geven. (( keeper ???? ))

Wat denk je dat na 34 speelrondes de eindstand zal zijn, en dan bedoel ik gewoon de top 3 ?

15 mei 2015 om 15:54

Mja, de meest optimistische fan gelooft nog steeds in het kampioenschap. Als GS punten laat liggen tegen Genclerbirligi, wat heel goed kan, kunnen we bij een winst in de derby nog steeds boven hun eindigen.

Zolang er nog een theoretische kans bestaat, moeten we er in blijven geloven. Thomas Müller bleef er in geloven, ook al moesten ze nog iets van 15 keer scoren. De druk werd te veel voor de spelers. Nu is er geen druk meer, bijna niemand verwacht nog dat Besiktas kampioen gaat worden. Alle druk ligt nu bij GS en in mindere mate FB, misschien is dat wel een voordeel voor ons.

Nee dat vind ik geen belediging. We kunnen een outsider zijn in de EL of een laagvlieger in de CL. De route van Sevilla is ook heel goed mogelijk voor ons, ieder jaar minimaal de kwartfinale van de EL halen, een stabiele Europese club worden. Je kan dit seizoen de finale spelen, maar als je volgend seizoen er in de groepsfase uit vliegt, heb je er niet veel aan gehad. Ik heb er geen probleem mee als we de aankomende 3 seizoenen EL spelen, als er maar continuïteit is. Als het nieuwe stadion straks klaar is, is er financieel ook meer mogelijk.

Ik denk dat het GS-BJK-FB gaat worden. Fener heeft nog twee zware uitduels tegen Mersin en Basaksehir.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren