Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als Ajax nu bij PAOK aanklopt voor Maduro, verwacht ik snel een akkoord'

Laatste update:

Frank de Boer heeft beloofd dat hij nog minstens een jaar bij Ajax zal blijven en wil in de zomer minstens twee ervaren versterkingen halen voor zijn jonge selectie. Hedwiges Maduro zou een optie kunnen zijn: de defensieve middenvelder van PAOK Saloniki is inmiddels dertig jaar oud en maakt er geen geheim van dat hij graag terug wil keren bij de club waar hij doorbrak als profvoetballer.

/

De vraag is wel of Maduro iets toe zou voegen aan Ajax. "Ik ben er sterk van overtuigd dat PAOK Saloniki Maduro wil verkopen", zegt journaliste Vicky Tsotsou, die PAOK dagelijks volgt voor het Griekse medium Agelioforos tegen Ajax Showtime. "Hij is gekocht toen Huub Stevens hoofdtrainer was, maar heeft zijn draai nooit kunnen vinden hier in Griekenland."

"Als Ajax nu bij PAOK aanklopt voor Maduro, verwacht ik snel een akkoord", zegt Tsotsou dan ook. "Voetballend denk ik dat Maduro Ajax niet veel meer verbetert, maar hij heeft veel ervaring en zou de jonge spelers bij de club daarmee wel kunnen helpen." Maduro vertrok in januari 2008 bij Ajax, om voor Valencia te gaan spelen. Vervolgens stond hij nog onder contract bij Sevilla en PAOK.

Zie jij Hedwiges Maduro als een potentiële aanwinst voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 maart 2015 om 10:23

Waarom? Omdat hij vroeger bij Ajax gespeeld heeft? Dit is toch niet het niveau dat Ajax moet nastreven en waarmee we kunnen overwinteren in de cl.

4 maart 2015 om 10:41

Dat was poulsen ook niet.

4 maart 2015 om 10:48

Ik zie Maduro als een prima vervanger voor Zimling. Ik neem aan dat hij vertrekt aan het einde van het seizoen.

4 maart 2015 om 10:49

Poulsen had wel wat meer bagage dan Maduro. Poulsen was trouwens wel belangrijk voor Ajax maar ook niet de speler waarmee we konden overwinteren. Als je dat niveau nastreeft moet je ook de spelers ervoor halen.

4 maart 2015 om 10:56

Poulsen vergelijken met Maduro? Poulsen heeft ervaring bij allerlei grote clubs daar waar Maduro nergens heeft overtuigd.

4 maart 2015 om 11:08

@jkajax

Allemaal leuk en aardig dat hij bij aantal grote clubs speelde maar kwa kwaliteit bracht Poulsen helemaal niks mee, voetballend vond ik hem zelfs matig en voor snelheid, techniek en opbouwen moest je echt niet bij Poulsen zijn. Zijn ervaring en gedrevenheid was natuurlijk wel belangrijk, wanneer hij het veld in kwam bracht hij toch een soort strijdlust met zich mee. Snap voor de rest niet waarom veel Ajacieden doen alsof Poulsen de man was bij Ajax destijds, hij was meestal gewoon bankzitter en uit nood hadden we zelfs Blind op de CVM geposteerd wat heel goed uitpakte. Poulsen of Maduro? Allebei voegen kwa kwaliteiten niks toe, sommige worden waarschijnlijk boos omdat ik Guardado weer bijhaalt, maar die heeft bijvoorbeeld kwaliteit, ervaring, inzicht, techniek & strijdlust wat veel meer toevoegt. Ik wil ook niet zeggen dat Ajax perse een speler moet halen met al die kenmerken maar tenminste wel een potentiële basispeler. Persoonlijk zou ik Serero en Bazoer in de basis verkiezen boven Poulsen en Maduro.

4 maart 2015 om 11:12

CV Pouslen: o.a. 4 jaar Schalke 04, 2 jaar Sevilla, 2 jaar Juventus, 1 jaar Liverpool.
CV Maduro: 3 jaar Ajax, 3 jaar Valencia, 2 jaar Sevilla, 1 jaar Poak

Met alle respect, maar Poulsen heeft toch langer en op een hoger niveau geacteerd. Daarnaast bracht Poulsen iets wat Maduro niet gaat doen: de houding van een arrogante klootzak. Poulsen was een rat in het veld voor de tegenstander, eentje die niet te beroerd was om er een keer op te klappen. Maduro was toch altijd de passer op het middenveld, daar hebben we bij Ajax al voldoende spelers van. Nee, Maduro is niet de oplossing voor dit Ajax, dan nog liever een 36-jarige Poulsen terughalen.

4 maart 2015 om 11:17

de vergelijking gaat inderdaad niet op: Maduro kan voetballen, een strakke pass geven, heeft techniek, is geen slager

ma.w. 100 keer liever deze echte ajacied

Dat hij nergens écht slaagde heeft heel andere dan voetbaltechnische redenen: gedoe met failissementen, geld, geschifte trainers, etc.

meteen halen

4 maart 2015 om 12:17

Als je enig verstand van voetbal hebt en Maduro hebt zien spelen bij Paok en Sevilla dan weet je dat Maduro gewoon niet de aankoop is die Ajax moet doen.

Over the hill en geen leider in het veld. Ajax moet juist voor kwaliteit gaan voor de CVM plek en een speler die de poppetjes op de juist plek kan neerzetten.
In plaats van voor de goedkope optie te gaan die amper wat toevoegd, Ajax moet gewoon Wernbloom halen of Mbia/nordtveit. Beide spelers zijn van niveau, fysiek sterk, techniek prima en box-to-box. Dan moet je maar 3-5 miljoen neerleggen maar heb je wel een speler die Ajax duidelijk verder kan helpen.

Maduro... laat me niet lachen.

4 maart 2015 om 13:46

Hij heeft t prima gedaan bij valencia en sevilla en kan met zijn ervaring dan ook gewoon belangrijk zijn

4 maart 2015 om 17:06

Poulsen heeft internationaal toch echt op een ander niveau z'n waarde bewezen dan Maduro, voordat ie naar Ajax kwam

4 maart 2015 om 10:24

Ik zeg niet doen!

4 maart 2015 om 10:32

Inderdaad, volgens mij heeft Ajax meer aan een half bejaarde Poulsen dan aan een Maduro die al even op z'n retour is.

4 maart 2015 om 10:25

Vooral omdat hij ook veel als CV heeft gespeeld. Dus ervaring en op meerdere posities inzetbaar. Heb wel twijfel over zijn voetballende kwaliteiten.

4 maart 2015 om 10:42

Nee joh. Haha, dit is totaal niet een speler die Ajax nodig heeft, of iets toe zou voegen aan Ajax. In zijn tijd dat hij bij Ajax speelde vond ik het al niet een speler die erbovenuit stak. Sterker nog, op het moment dat hij vertrok was het niet eens een basisspeler. Heeft daarna ook nergens kunnen overtuigen, dus lijkt me niet dat we zo'n middelmaat terug moeten halen. Qua ervaring zou die niet eens zoveel toevoegen, het is nou niet dat hij bij Europese topteams in de basis heeft gespeeld. De jonge jongens van Ajax hebben de afgelopen jaren bijv. al meer Cl duels meegemaakt.

Ik zou niet weten waarom Maduro een aanwinst zou zijn voor Ajax. Als je het niet redt bij Paok en al een tijdje over the hill bent (die ook niet bijster hoog was) zie ik je niet als potentiële drager van het elftal. Enige reden zou zijn leeftijd zijn maar geef dan alsjeblieft wat meer uit een koop iemand met wat meer kwaliteit dan met alle respect Maduro.

4 maart 2015 om 10:41

Precies, als je een ervaren speler haalt kan het beter iemand zijn die echt het niveau omhoog tilt, zoals een Guardado bij PSV doet, dan iemand die je puur haalt om als ervaren man het team te ondersteunen. Maduro zou niet een gigantisch slechte optie zijn om ervaring toe te voegen, maar ik hoop en verwacht wel dat Ajax iets beters kan vinden zodat die aankoop ook meer kan brengen dan alleen ervaring..

Ik vond Maduro 2 jaar geleden interessant maar nu helemaal niet meer. Die trein is gepasseerd en dat geldt ook voor Vdvaart en Heitinga. Je hoort steeds dezelfde namen.

Volgend jaar zit de huidige jeugd in hun tweede jaar (kishna, Ghazi, Andersen, Milik, ...) dus daar moet je je op focussen en niet deze type spelers er bij halen.

4 maart 2015 om 10:26

Ja wie zou je dan willen horen? Ibra en Wesley? Wie gaan er nou naar Ajax komen behalve uitgerangeerde spelers?

4 maart 2015 om 10:32

@ Barth

Je moet een gelukje hebben. Zoals Ajax dat had met Poulsen en PSV dat had met Guardado. De markt is heel klein en daarom zijn er weinig goede namen te noemen. Puur omdat er heel weinig zijn. Iedereen kan wel schreeuwen om namen maar dat is meer hoop dan realisme. En mensen schreeuwen ook een hoop namen zonder na te denken.

Emanuelson, Heitinga, Maduro zijn vrijwel overal geflopt en die hoef ik dus absoluut niet te zien. Is echt niet het niveau dat je na wilt streven voor mijn gevoel. Terwijl Sneijder, De Jong en Huntelaar gewoon weg niet haalbaar zijn.

4 maart 2015 om 10:42

Precies, die pareltjes op de transfermarkt zijn op 1 hand te tellen. Maar ze zijn er altijd! VZ kwam laatst met een lijstje van spelers die interessant konden zijn met spelers als Toulalan en Edgar Baretto die na dit seizoen transfer vrij zijn. Of spelers die op een dood spoor zijn beland bij hun club (zoals Guardado bij Valencia) zie ik ook vele malen liever komen dan spelers als Maduro en Urby omdat zij bij Ajax hebben gespeeld.

4 maart 2015 om 11:01

@ Afcavosje

Ach, ik vind Guardado het perfecte voorbeeld van hoeveel geluk je moet hebben en hoe klein die markt is. PSV bood bijna 8 miljoen op Defour. En toen dat niet door ging kwamen ze eigenlijk per ongeluk bij Guardado uit. En dat is nu één van de, zoniet de beste speler van Psv. ALs je dat van te voren aan een technisch directeur verteld bescheurt hij zichzelf van het lachen.

Ik ben een fervent voorstandern van om Poulsen proberen terug te halen. Weliswaar misschien niet als speler maar als aanjager in de kleedkamer. Misschien zelfs als assistent trainer. En het liefste zou ik zien dat ze proberen Daniel Agger proberen te strikken. Alhoewel ik vrees dat dit een onmogelijke opgave is.

4 maart 2015 om 11:16

@D-Bergkamp

Mee eens, ik zou Poulsen gewoon een aparte functie proberen te geven maar alsnog heb je een leider nodig op het veld, er zijn echter wel genoeg spelers te vinden met de kwaliteiten van Guardado of tenminste daar in de buurt, Guardado kkwam toevallig wel heel goed uit voor Psv, maar ik ben ook zeker van overtuigd dat Ajax ook best zo,n speler zo kunnen vinden als ze goed scouten, als je Sinkgraven durft te halen voor 7 miljoen moet je ook je hand in vuur durven te steken om ergens voor 7 miljoen een type speler Guardado te halen, Psv had al wel vaker zulke spelers zoals Salcido, Simons etc. dus zulke spelers zijn echter wel te vinden hoewel Guardado wel iets meer toevoegt dan deze twee.

4 maart 2015 om 12:45

Het zijn inderdaad de type spelers die 27 zijn en een verleden hebben bij (sub)topclubs, maar momenteel al jaren niet echt meer worden gewaardeerd op het hoogste niveau. Daarnaast is het ook handig als het contract van diegene bijna afloopt en er weinig interesse van bij andere (sub)topclubs. Dan kan een Nederlandse topclub pas interessant worden. Je krijgt hier in Nederland respect en je kan nog een aardig loon krijgen, maar niet meer dan dat. Het buitenland is gewoon veel interessanter (betere ambiance, grotere stadions, hoger loon, uitdagendere wedstrijden).

Zitten er bij Inter/ac Milan/leverkussen/schalke/tottenham etc. geen spelers op de bank die eigenlijk al een jaar niet meer spelen en in de bovenstaande categorie horen?

4 maart 2015 om 13:34

@ Ernesto22

Natuurlijk zitten er spelers op de bank bij zulke clubs. Het grote probleem is dat de salarissen van die spelers alsnog gewoon 3 miljoen of meer bedragen. En dat is het punt waar het mis gaat. Ajax wilt gerust hun salarishuis sporadisch doorbreken. Maar je kan niet 1 iemand in de selectie 3 miljoen geven en de rest maar max 1 miljoen. Dan krijg je gewoon gemopper.

Vergelijk het maar eens met je eigen werk. Als je iemand hebt die dezelfde functie heeft maar 10 jaar ervaring meer. En die verdient 3 a 4 keer zoveel. Dan gaat er frictie ontstaan.

4 maart 2015 om 10:41

Het is niet net alsof jongens als Kishna, El Ghazi en Andersen volgend jaar ineens de sterren van de hemel gaan spelen omdat ze er een seizoen op hebben zitten. Er zijn voorbeelden te over van jongens die het goed doen in hun eerste jaar en het tweede jaar een terugval hebben. Dat is verder niet erg maar dan is het wel lekker om er iemand achter te hebben die het niveau wat omhoog krikt.

Het voordeel van Maduro is dat hij bij toch wel vrij aardige clubs heeft gespeeld en dat hij dus vrij veel ervaring mee neemt. Bovendien is hij pas 30 en kan hij dus nog wel wat jaartjes mee en kan hij op diverse posities uit de voeten (cv, controleur). Ook heeft hij natuurlijk veel meer kwaliteit in de benen dan iemand als Mike van der Hoorn die na anderhalf jaar wennen het niveau van Ajax nog steeds niet helemaal aan kan.

Als je hem nagenoeg gratis op kan halen, waarom niet?

4 maart 2015 om 10:49

Je noemt anders alleen maar aanvallers op. Ik zou ze overigens allemaal halen als het mogelijk was. Emanuelson, Maduro, de Jong, van der Vaart, Heitinga. Dat ze het elders niet zo goed hebben gedaan boeit me niet. Bij Ajax deden ze het wel goed.

4 maart 2015 om 11:14

En ze zijn allemaal waarschijnlijk beter dan de jongens die er nu lopen. Emanuelson tegen Boilesen, Maduro tegen Van der Hoorn/viergever, De Jong tegen elke middenvelder uit de Eredivisie, Van der Vaart tegen elke middenvelder uit de Eredivisie en Heitinga tegen Van der Hoorn/viergever.

Ik zou ze overigens niet allemaal halen maar een paar van hen, waarom niet?

Misschien ook nog Stekelenburg als Cillessen vertrekt?

4 maart 2015 om 12:49

Als Emanuelson inderdaad als linksback wilt spelen, kan je inderdaad niet zeggen dat hij geen waarde kan hebben bij dit Ajax.

4 maart 2015 om 17:18

Heitinga kan wel is de missing link zijn. Heitinga is absoluut niet beter dan veltman maar heeft wel dat gif wat poulsen had. Daarbij zal hij genoegen nemen met de ooier rol. Zeer waardevolle speler. Je heb meer nodig dan een basisself

Hij was een geboren leider en was ook al snel aanvoerder bij Ajax en het Nederlands jeugdelftal dat Europees Kampioen werd. Daarnaast heeft hij ook een stuk of 20 interlands gespeeld.
Hij lijkt me instaat om de rol van Poulsen over te nemen.

4 maart 2015 om 10:34

@ Bestspitsbabel

En is overal waar hij is geweest nadien vrijwel alleen maar wissel speler geweest. Dan kan je net zo goed Zimling behouden. Of sterker nog, misschien kan je Cristian Poulsen nog wel terug halen! Laatstgenoemde zou ik zowiezo terug willen zien alleen dan betrekken bij de trainers staf. 100% motivatie, spreekt 4 talen vloeiend, voorbeeldprof, leider, bekend met de club. Dat zou ik graag willen zien.

'voetballend denk ik dat Maduro Ajax niet veel meer verbetert, maar hij heeft veel ervaring en zou de jonge spelers bij de club daarmee wel kunnen helpen.'

Die fout zouden ze na een Zimling, Wielaert en weet ik welke andere poging om ervaring te halen, toch niet weer maken bij Ajax?

Poulsen voegde voetballend ook niet veel toe, maar had wel de ervaring. Moet daar wel bij zeggen dat die een aardig rijtje leuke clubs achter zijn naam had. Maduro heeft de laatste jaren niet echt geweldig gespeeld, dus blijft toch een beetje de vraag wat hij kan toevoegen en wat het kost natuurlijk

Tsja Ajax heeft behoefte aan ervaring. Slechter als Zimling kan hij toch niet zijn....

4 maart 2015 om 10:26

Beter dan Zimling mag niet de norm zijn.

4 maart 2015 om 10:28

Daar ben ik het mee eens haha. Dan kan je iedereen wel aantrekken

Niet gelijk een echte versterking, zou je denken. Ondanks mijn symphatie voor deze jongen.
Maar misschien een optie voor centraal in de verdediging? Hij is dan wel niet de snelste, maar misschien kan hij dat goedmaken door zijn ervaring?

Snap ik maar of je als Ajax zijnde op Maduro zit te wachten is me nog maar de vraag.
Zou vast heel gezellig zijn als je hem zo ziet staan bij 410, maar op het veld hoop ik hem toch niet meer terug te zien, in ieder geval niet bij Ajax

Voetballend gezien is hij over the hill en dan zou je hem alleen voor de kleedkamer moeten halen. Eerst maar eens kijken welke opties er nog meer zijn voor volgend seizoen.

4 maart 2015 om 10:35

@ Ajaxlwd

Dan kan je net zo goed proberen Cristian Poulsen weer terug te halen voor een jaar en daarna in de trainersstaf betrekken.

4 maart 2015 om 12:02

Ja ben ik met je eens, moet eerst maar naar andere opties gekeken worden Ben wel benieuwd welke namen er allemaal op het lijstje van Ajax staan. Hoor nu steeds alleen maar namen van voormalig Ajaxspelers.

Ik zie niet helemaal hoe Maduro dit Ajax verbeterd. In de tijd van Ajax (na die tijd heb ik hem niet intensief meer gevolgd) kwam deze jongen handelingssnelheid tekort en had hij een te grote draaicirkel om snel open te kunnen draaien. Verder had hij niet de juiste techniek en blonk hij nou niet uit in strijd. Of hij moet zich in de jaren na Ajax zo intens verbeterd hebben. Dat betwijfel ik echter. Ik zie dan niet helemaal hoe hij iets toevoegt als je Serero op die positie hebt die op al die punten beter lijkt. Dit kaliber voegt niks toe.

Een van der Vaart heeft een surplus aan ervaring, techniek en inzicht wat nog toe zou kunnen voegen. Verder vond ik van der Vaart een leiderstype. De vraag is of hij nog zin heeft om in Nederland te voetballen en of hij zoveel financieel wil inleveren..

Niet doen. Gaat Bazoer in de weglopen, zou echt de stomste stap van De Boer zijn. Het middenveld is prima, zelfs een Van der Vaart zal niks meer toevoegen. Liever een speler voor in de achterhoede.

4 maart 2015 om 10:34

Middenveld en aanval is prima. Ik zou een nieuwe linksback halen en een vervanger voor Moisander dan ben je wel klaar als er niemand vertrekt. Als het achterin wat stabieler is dan zie je ook dat de aanvallers het wat makkelijker krijgen.

Ajax moet Maduro niet halen, speelt op een te laag niveau geen echte versterking voor het huidige Ajax. Lijkt me beter om dat in de jeugd te investeren dan iemand van het niveau Maduro halen. Vroeger groot talent..

Ajax heeft met name behoefte aan ervaring en kwaliteit links achterin. Een goede linker centrale verdediger die de boel leidt en de lijnen uitzet. Als Maduro op die positie kan spelen (kan me herinneren dat hij bij Valencia/Sevilla daar speelde) dan graag terughalen. Heeft capiciteiten/ ervaring van een aanvoerder/leider achterin.

Ik las een tijdje geleden op twitteraccount van een Ajax- watcher/journalist dat spelers als Heitinga en Maduro(en er werd nog eentje genoemd die ik niet meer weet) niet als zodanig interessant werden bevonden om te halen.
Ik zelf zie ook liever iemand anders komen, we wachten af.

Maduro en Babel, dé voorbeelden van spelers die hun carrière grotendeels te danken hebben aan een mediahype. Heb ze allebei altijd zeer matig gevonden. Maduro werd geroemd vanwege het temporiseren, wat uiteindelijk bleek te komen omdat hij bijzonder traag is, qua rennen, maar ook qua balbehandeling. Babel had zogenaamd zo'n geweldig schot, een schot dat echter totaal niet te controleren was en dat vanuit de meest onmogelijk posities werd gelost. Als je 120 keer schiet vanaf 30 meter, en er gaan er 4 in kan je toch een alleraardigst youtubefilmpje maken als je ze achter elkaar plakt en allemaal 5x herhaald. Eenmaal in het buitenland bleek al vrij snel dat ze niet meekonden. Hetzelfde heb ik trouwens een beetje bij Emanuelson, die wordt volgens mij ook enorm overschat. Ajax moet hier niet meer aan beginnen als ze vooruit willen.

4 maart 2015 om 10:43

Waarom wordt Emanuelson dan overschat?

4 maart 2015 om 10:45

Haha inderdaad, door wie wordt Emanuelson overschat?

4 maart 2015 om 11:01

Ja op dit moment misschien niet meer, bij een degradatiekandidaat in Italië zit hij aardig op zijn plek. Maar dat hij gezien zijn kwaliteiten nog zo vaak Oranje heeft gehaald en bij AC milan onder contract heeft gestaan is op zichzelf een godswonder.

4 maart 2015 om 12:02

Hoezo is Emanuelson overschat bij Ajax heeft hij het gewoon goedgedaan dat het bij AC Milaan niet lukte is een ander verhaal maar hij zou zo bij Ajax passen hoor , alles is beter dan die Zimling want ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat die gescout is die heeft nog niet eens het niveau voor de eredivisie , maar er komt echt wel iemand bij met ervaring hoor anders had de Boer echt weggegaan die heeft gewoon zijn eisen op tafel gelegd en zijn allang bezig met de selectie van volgend jaar .

4 maart 2015 om 12:43

Maar waar zou Emanuelson dan spelen bij Ajax? Als verdedigende middenvelder? Of gaat hij aan de linkerkant spelen, misschien als vervanger van Boilesen die het natuurlijk erbarmelijk doet?

Ik vond dat Emanuelson het aardig deed bij Ajax, maar wel aanzienlijk minder dan spelers als Heitinga, Sneijder, vd Vaart etc. Als linksback had hij zijn beperkingen, hij had een goede periode als linksbuiten, maar dat was het ook niet helemaal. All-round, daarom zeer bruikbaar, maar op elke positie net niet helemaal geschikt. Ik ben benieuwd wat hij verdient, want dat gaat Ajax niet redden voor een miljoen per jaar, en ik vind dat Emanuelson dát niet waard zou zijn.

4 maart 2015 om 13:22

Als linksback zou hij het vele malen beter doen dan die Boilessen want waarom die steeds mag blijven staan is mij echt een godswonder is ook nog onze tweede aanvoerder wat ook al onbegrijpelijk is , dit is voor mij iemand die weg mag want in de eredivisie lopen er veel betere rond naar mijn mening , met andere woorden als je Emanuelson terug zou halen heb je de komende jaren een goede linksback .

Ik weet niet zo goed wat ik van hem moet vinden. Naar mijn mening te vroeg vertrokken naar het buitenland waardoor er nooit helemaal uit is gekomen wat erin zat. Het kan zomaar goed uitpakken maar het is denk ik wel een gok om hem te halen.

4 maart 2015 om 10:38

@ Jerome010

Fysiek is hij in ieder geval 3 stappen verder dan elke spits in de eredivisie. Dat is een kracht die hij goed zou kunnen gebruiken net zoals Pelle en Kazim dat heel goed gebruiken. Maar Maduro wil ik echt niet meer bij Ajax zien. Vrijwel overal geflopt.

persoonlijk ben ik een voorstander van het terug halen van Poulsen voor een jaar en daarna een carriere als assistent trainer te geven. Die man is een held in de kleedkamer en een vaderfiguur voor Andersen, Boilesen etc. 100% gemotiveerd, een echte leider, voorbeeldprof, spreekt 4 talen en kan ook als trainer een goede worden door zijn inzet.

4 maart 2015 om 15:10

eeeh, kweenie hoor.. Maar Poulsen woont toch weer in Denemarken?! zie hem niet meer terug komen hoor..

Voetballend niet in staat om ajax beter te maken maar zijn ervaring cliché), is altijd handig, daarbij is dit wel een

Feyenoord haalt Guidetti en Kuyt, PSV haalt Affelay en Ajax haalt.... Maduro. Pwep Pwep Pwep Pweeeeeep (trompetje der deceptie). Ajax moet een hoger niveau nastreven. Ze moeten gewoon een paar spelers verkopen (duarte, Siggi, etc) en dat geld stoppen in een topverdediger (voor Ajax begrippen dan)

4 maart 2015 om 10:44

Die spelers kunnen inderdaad verkocht worden, maar dat geld is niet nodig om een topverdediger voor Nederlandse begrippen te halen, dat hebben ze toch wel. Vraag is of ze het willen.

4 maart 2015 om 10:48

PSV haalt Afellay, Ajax haalt Maduro? Waar zijn de persberichten, zodat ik ook terecht boos kan zijn?

4 maart 2015 om 18:56

Zelfs ik als psv supporter zou teleurgesteld zijn als Ajax maduro terughaalde. Is meer het niveau Twente az dan top drie eredivisie. Overigens moet ik nog zien dat afellay, als hij al naar psv komt, zover gaat toevoegen. Het is niet dat hij nou zo lekker heeft gedraaid dit seizoen in Griekenland.

Maduro kon in zijn tijd bij ajax redelijk goed meedraaien. En het niveau van dat ajax was 10 stappen hoger als het Ajax van nu. Ook al werden ze toen geen kampioen misschien maar de concurrentie was toen ook sterker. Zijn huidige niveau ken ik niet, maar versterking dat zullen scouts goed kunnen bepalen

Dit is wel een lastige, heeft afgelopen twee seizoenen wel erg weinig gespeeld en als je zelfs bij Paok niet in de basis staat, moet je je echt afvragen of je er wel iets aan hebt. Tuurlijk, kent het 'ajax' spel, heeft bij Valencia en Sevilla gespeeld, maar was nooit echt seizoenen lang een onomstreden basiskracht bij die clubs. Plus als hij gehaald wordt dan waarschijnlijk voor de defensie (of Serero en nog een middenvelder moeten weggaan) Maar eigenlijk haal je dus de ervaring van bankzitten binnen, of je daar nou zoveel aan hebt?

Minimale salaris, bereid zijn het gros van de wedstrijden in Jong Ajax te willen spelen om daar de jeugd beter te maken en wanneer nodig bij het eerste aansluiten...verder geen verbeelding hebben dat je ook maar een rol kunt spelen bij de eerste 11

Topverdediger: Alvarez Balanta!?
Volgend jaar Bazoer op 6 (denk dat de Boer het nu nog te veel risico vindt) en dan heb je genoeg opties met Klaassen, Serrero, Sinkgraven, Schone en Andersen. Zelfs Fischer hebben ze nog. Madoruo lijkt mij een goede optie als back up voor Bazoer, maar zonder champions league lijkt Riedewald mij ook een goede back-up op eredivisie niveau.
Vooral eerst Boilesen vervangen!

4 maart 2015 om 11:16

Grappig, altijd als mensen Alvarez Balanta noemen weet je zeker dat ze FM spelen. Of je moet echt de Argentijnse competitie volgen Allemaal leuk en aardig maar Zuid-Amerikanen gedijen over het algemeen niet erg goed in Nederland als ze rechtstreeks uit een Zuid-Amerikaanse competitie komen. Zie zo'n jongen eerder naar Portugal / Spanje vertrekken. Mits hij echt zo goed is als in FM, en dat betwijfel ik!

4 maart 2015 om 11:40

idd, ik moest gewoon aan hem denken toen ik las dat Ajax een linker centrale topper nodig had. Zijn naam komt overigens in het geruchtencircuit ook regelmatig voorbij ivm topclubs. Maar het loon van zo'n jongen moet te doen zijn, en een incidentele transfersom voor een toekomstig topper van 8 a 9 miljoen moet ook voor Ajax geen probleem zijn. Het mag van mij ook een sterke Brazilaan zijn...
Viergever voldoet opzich wel op die positie, maar het is wel veel van hetzelfde type als Veltman, daarbij lijkt me dat Ajax iedere positie dubbel bezet moet hebben.

Ik zie in Maduro niet het leiderstype dat Ajax nodig heeft. Is eigenlijk ook te vroeg naar het buitenland gegaan. Zal financieel wel binnen zijn, ook belangrijk, maar sportief gezien niet top.

Steven Pienaar! Een beetje vergeten ajaxcied maar op hoog Nico gebald

Wat is de voetballerij toch grillig.....

Ineens is Guardado het 'magic word'. Oké voor de Eredivisie zeker een hele goede speler. Maar in de Bundesliga mislukt en bij Valencia dus weggestuurd. Afgelopen zondag kon hij tegen Ajax excelleren. Maar zag je wat voor vrij ruimte hij kreeg ? Omdat Ajax terugliep en geen aanvallende middenvelder had lopen, kon Guardado de ballen opvragen en versturen met zeeën aan ruimte om zich heen. Ik zou hem weleens willen zien als hij een echte aanvallende middenvelder tegenover zich krijgt, dan zal hij moeten duelleren.

Bij Ajax is Poulsen ineens de missing link. Andere jaren verguisd om zijn beperkte voetbalkwaliteiten, maar geadoreerd door zijn passie en inzet.

Bij Ajax is ervaring het modewoord, maar de beste veldspelers zijn momenteel Klaassen en Bazoer. Niet de meeste ervaren spelers dus. Maduro is een leuke aanvulling op het middenveld en die kun je er zeker bij hebben. Maar ten koste van wie ? Klaassen ? Schöne ? Bazoer ? Serero ? Aankoop Sinkgraven van 7 miljoen ?

4 maart 2015 om 16:18

@ Nufc_u2

Je hebt wel deels gelijk vind ik, het wordt wel overdreven, maar je moet ook niet vergeten dat het hier natuurlijk ook om de eredivisie gaat. D.w.z.: als een speler voor de eredivisie een hele goede speler is, dan mag je hem inderdaad prijzen want dat is de competitie waarin we spelen. |Je kunt het wel gaan vergelijken met europese (sub)top teams of zeggen 'voor europees voetbal is het niet genoeg', maar spelers die al ouder zijn en het niveau hebben van europese (sub)top zijn niet te halen voor Nederlandse clubs, en talenten met dat niveau gaan op jonge leeftijd weg.

Alsjeblieft niet zeg..... Waarom zou je in godsnaam Maduro willen halen? Omdat het een oud-Ajacied is? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit overtuigd was van Maduro (is persoonlijke mening, ik weet ook niet waarom, het is gewoon een gevoel) en hoop echt dat dit in de wandelgangen thuishoort.

Als Ajax supporter hoop ik echt iemand van een iets hoger niveau te zien komen. Ajax heeft 100+ miljoen op de bank staan, een technische staf waar de meeste clubs alleen maar van kunnen dromen en speelt ieder seizoen mee voor de titel en de CL.
Dan moet je toch betere spelers kunnen halen als Maduro???

4 maart 2015 om 15:24

@ peter112,

Kweenie of je het weet hoor, maar Ajax heeft een salaris plafond..
Burnley FC krijgt jaarlijks al meer dan die 100 miljoen die Ajax op de bank heeft..

met dat in het achterhoofd, welke speler met de kwaliteiten die jij verlangt, wilt er dan naar Ajax komen?!? Wees toch eens realistisch (zoals het technisch hart)..

Als Maduro naar Ajax wilt komen en hij is te betalen.., meteen halen..

Als Ajax nu bij NAC aanklopt voor ten Rouwelaar, verwacht ik snel een akkoord.

Natuurlijk verwacht je dan een snel akkoord. Middelmatige speler die niks te zoeken heeft bij Ajax.

Vergeleken met zimling zou maduro een verbetering zijn. Maar geen drastische verbetering.

Maduro heeft wel ervaring, maar niet de kwaliteiten om iets toe te voegen aan de selectie. Op de bank of op de trainingen met al die jonge voetballers om hem heen, kan hij wellicht iets betekenen, maar niet op het veld tijdens een wedstrijd.


Anders halen jullie Piet Keizer weer terug. Die heeft nog meer ervaring.

Goede nummer 6 voor ajax

Een speler als Maduro zou echt perfect zijn voor een club als Ajax.
In ogenschouw nemend dat de aantrekkingskracht van de clubs uit de Barclays Premier League, met hun absurde bestedingsruimtes, alsmaar groter zal worden, is een speler als Maduro met zijn ervaring een welkome aanwinst.
Een beetje speler met de nodige ervaring, klasse en finesse die Ajax zou kunnen gebruiken zal onbetaalbaar zijn voor clubs uit Nederland.
Misschien kun je ze een jaartje huren van een club, maar het beste blijft toch zelf opleiden en van de pieken in hun prestaties genieten.. Als deze pieken dan ook nog eens, in team verband, op elkaar afgestemd zijn, wie weet overwinterd Ajax dan een keertje in de Champions-League, of verslaan ze een echt hoger geklasseerde club in het Champions-League/Uefa Cup toernooi. Zoals toen dat prachtige jaar met Barca en Man City..
Meer dan dat zit er niet in joh..
En dat is toch eigenlijk al genoeg....

Halen ! dat is sws beter dan wat er nu staat

Wat is er toch met maduro gebeurt tijdens zijn carriere. Maakte een stormachtige ontwikkeling door en zijn hele loopbaan is 1 grote roetsjbaan geworden.

Ik kan me herinneren dat toen Maduro weg ging bij Ajax het helemaal niet zo erg was.
Was geen speciale speler ofzo.
Nu terug naar Ajax om de jonkies op sleeptouw te nemen omdat hij al wat langer meedraait?
Onzin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren