Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ex-Feyenoorder belt met Gervinho: 'Hij moest weten hoe het zit'

Laatste update:

Gervinho ontkent dat hij heeft gezegd dat Feyenoord gestraft moet worden door de UEFA. De aanvaller van AS Roma kreeg afgelopen donderdag een opblaasbare banaan naar zich toegeworpen en direct werd er gedacht aan een racistische daad. Daar was volgens Feyenoord geen sprake van, maar de UEFA heeft de Rotterdamse club in staat van beschuldiging gesteld.

/

Gervinho werd afgelopen maandag geciteerd door beIN Sports en zou gezegd hebben dat hij hoopt dat Feyenoord een straf zal krijgen. De Ivoriaan ontkent echter dat hij met dit medium heeft gesproken, zo vertelde hij aan landgenoot Sekou Cissé, die in het verleden onder contract stond bij Feyenoord en met Gervinho heeft gesproken. "Ik vond dat Gervinho moest weten hoe het zit en dus heb ik hem gebeld", zegt Cissé tegen Voetbal International.

"Ik ken die plastic bananen nog van mijn eigen tijd bij Feyenoord en weet dat die niks te maken hebben met racisme", vervolgt de aanvaller van Racing Genk. "Daarvan heb ik ook nooit iets gemerkt in De Kuip. Gervinho zei dat hij niks wist van die uitspraken in de pers. Hij heeft helemaal niet gereageerd op wat er is gebeurd. Nu is het voor hem ook goed. Ik hoop dat ze bij de UEFA ook begrijpen dat ze deze situatie verkeerd hebben beoordeeld."

Denk je dat de UEFA Feyenoord zal straffen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelukkig dat die banaan bij hem komt, maar die fans zijn hoop ik slim genoeg om te beseffen dat dit geassocieerd kan worden met racisme. Ik hoop dat die persoon die dit gooide wordt gestraft.

3 maart 2015 om 22:42

Ik begrijp zelf het nut ook niet van die bananen, en ik weet ook dat er een mogelijkheid kan zijn dat voetballers die niet eerder in de Kuip gespeeld hebben hier vreemde gedachtes bij kan krijgen..
Maar wat ik niet begrijp is, waarom moet er iemand gestraft worden, terwijl je zelf ook zeg dat dit met racisme geasocieerd kan worden, ipv racisme is, je kunt ook gewoon een waarschuwing geven, en dan is het aan Feyenoord wat ze ermee doen.

Als we al straffen gaan geven voor iets wat totaal niet zo bedoeld is kunnen we net zo goed gaan stoppen met de blanke lak, blanke vla, zwarte scholen en zwartrijden enz enz..want dat kan geasocieerd worden met racisme..

3 maart 2015 om 22:54

Nu weet ik niet hoe het bij Feyenoord is, maar bij de meeste clubs mag je helemaal niets naar het veld gooien. Ook geen spullen die niets met racisme te maken hebben. Dus dan is het mogelijk om de gooier te straffen.

3 maart 2015 om 23:09

@wandering

Voor het gooien van voorwerpen zal ongetwijfeld een straf volgen. Ik heb nog nergens iemand zien roepen of schrijven dat dit onterecht zou zijn. We spreken echter bij dit geval over racisme, iets wat wel even wat erger is volgens mij.

Of je dan wat mag gooien of niet lijkt me geen relevante discussie. Je mag toch ook niet te hard rijden? Hoeveel mensen doen dat wel nooit? Het standpunt van Feyenoord (is altijd) duidelijk, mensen die zich misdragen worden gestraft. Dit werd na Rome nog eens extra benadrukt dat sommigen zich dan toch misdragen is overmacht. Psv had er afgelopen weekend ook last van en zo zijn er wel meer voorbeelden hoor. De één krijgt alleen wat meer aandacht dan de andere.

3 maart 2015 om 22:49

@michellaudrup

De bewuste banaan kwam niet eens bij hem in de buurt, Totti maakte hem er attent op (die zag hem ook niet gelijk) daarna werd het pas een probleem. Als je zo gaat rondkijken dan is er altijd wel een probleem te vinden voor iemand.

Daarbij probeer maar eens buiten een opblaasbanaan gericht te gooien, dat gaat je niet lukken. Die hele hetze over racisme slaat gewoon nergens op, ik hoop dan ook dat deze actie van Cissé een positieve invloed heeft op alles rondom deze zaak.

Verder moet ik wel zeggen dat persoonlijk gezien ik zo'n actie niet bij een internationale wedstrijd had gedaan. Maar zover ik weet is naïviteit nog niet strafbaar en gaat het voornamelijk in wat voor context iets gebeurd. Als een banaan nu al het symbool voor racisme word, volgens mij is dan het einde zoek.......

Netjes. Hopelijk geen onnodige straf voor feyenoord. Is niet goed voor Nederland

3 maart 2015 om 23:21

Hoezo voor Nederland? Een mogelijke straf heeft voor Feyenoord heeft geen gevolgen voor andere Nederlandse clubs.

3 maart 2015 om 23:40

Feyenoord is een Nederlandse club. Iets met imago schade.

3 maart 2015 om 23:57

Ja, en?
Die Chelsea fans in die metro worden ook niet voor Engelsen gezien, maar Chelseahooligans.
Enige die er imagoschade door kreeg is Chelsea.
Ditzelfde geldt ook voor het gedrag van de Feyenoordhooligans. Hun club moet door hun gedrag op de blaren zitten en hebben zijzelf hebben nu een reputatie.
Feyenoord krijgt dus imagoschade, niet de Eredivisie of Nederland.

Snap dus niet waarom babymongo zegt dat een eventuele straf voor Feyenoord slecht is voor Nederland. Een straf voor Feyenoord heeft geen gevolgen voor andere Nederlandse clubs of Nederland zelf.

4 maart 2015 om 19:25

geen directe gevolgen...maar feyenoord komt nog steeds uit nederland, dus t zijn nog steeds die nederlanders die racistisch doen.

Zo generaliseren wij ook over andere landen.

Kan iemand mij uitleggen wat ze precies met die actie willen bereiken of duidelijk willen maken? Want dat punt snap ik niet echt. Ik weet dat het niet racistisch is, maar het daadwerkelijke doel ontgaat mij wel.

3 maart 2015 om 23:07

Het heet niet voor niets een sfeeractie natuurlijk. Wat men daar ook van moge vinden.

4 maart 2015 om 13:08

Ja, dat begrijp ik. Maar zit er nog een bepaalde gedachte of iets achter vraag ik me af?

Heel netjes van hem en leuk van Cisse dat hij hem gebeld heeft. Je ziet hier maar weer hoe ziek de media kan zijn. Nu klaar ermee en zondag weer gewoon bananen de lucht in.

4 maart 2015 om 01:06

Inderdaad. Net als met die Fontein trouwens. Ik wacht nog steeds op de foto die de voor en na situatie laat zien met de echte schade. Het enige wat je vind is fotos met troep in de fontein. Maar de echte schade heb ik nooit gezien, behalve een vrouwtje in het NOS journaal die een plek aanwees waar niets te zien was.. En er werd in de media net gedaan of heel Rome gesloopt was.

Laat ik duidelijk zijn. Er zijn echt wel mensen die zich misdragen hebben, en ook verdiend Feyenoord een straf na afgelopen donderdag. Maar hoe het racisme- en fonteinverhaal is neergezet door de media is ook werkelijk schaamteloos sensatiezoeken..

4 maart 2015 om 10:47

ben het helemaal met je eens, het feit dat men zo praat over iets wat zo is opgeblazen en zeker niet 2 kanten van een verhaal wil vertellen irriteert mij. Als ik al die filmpjes ziet dan zie ik een heleboel jongens schreeuwen naar de politie en met armen zwaaien, maar ik zie nergens 100, 200, 300 of zelfs 500 man met spullen gooien, hooguit een stuk 30. Wat ik wel zie is een heleboel politie staan in meppen op mensen die op de grond liggen, in een hoek staan, vast zitten in de steeg, daar is een heleboel gebeurd en door het vluchtte van het politie geweld is er over auto's heengelopen en zijn scooters omgevallen en dat mensen opeens begonnen terug te vechten kan ik me heel goed voorstellen, je zit als ratten in de val en krijgt klap op klap, dan komt er een moment dat je wat terug doet.

Nu komt er weer een verhaal van die advocaat die het wel zal weten, alleen is er 1 fout die iedereen steeds maar weer opnieuw maakt. De banaan is niet gegooid naar hem en kwam al zeker niet bij hem terecht, maar goed, de Uefa zal dit waarschijnlijk wel gebruiken om ze te straffen voor wat er in Rome is gebeurd. Ik ben benieuwd want er zijn veel erger dingen gebeurd bij andere wedstrijden en vreemd genoeg hoor je daar niet veel van?!

Ik ga ook nergens meer op reageren, als ik lees in het AD hoe het gaat om moslim kinderen te leren over de Holocaust denk ik bij me eigen ga daar over discusieren, ga daar Kamervragen over stellen in plaats van te zeuren over een onschuldige banaan waar niemand in de kuip een racistische bedoeling mee had

4 maart 2015 om 18:57

Grappig dat je schrijft dat het wordt opgeblazen en het hier ook gaat over een opblaasbanaan!

Ik ben het overigens wel met je eens! Dat over de Holacaust las ik vanochtend ook in de krant. Dat is inderdaad een onderwerp dat meer aandacht verdient dan een fontijn in Rome, of een banaan in de kuip. Zo zijn er natuurlijk veel meer problemen in de wereld die maar weinig media-aandacht krijgen. De media willen gewoon makkelijk scoren.

Zijn beste actie voor Feyenoord ooit! Zo maakt Feyenoord nog een deel van zijn transfersom goed.. Klasse Sekou!

4 maart 2015 om 01:13

Haha idd. Hij zat in ieder geval niet te krap in zijn telefoonbundel.

Sorry hoor maar hoe moet Gervinho in godsnaam weten dat ze met bananen heen en weer gooien bij Feyenoord tribunes? Ook voor mij en een hoop andere hier is het nieuw. Denk dat Uefa alsnog keihard gaat straffen. Tenzij Feyenoord naar de Cas gaat met bewijs.

3 maart 2015 om 23:23

@emre42

Daarom is de context bij zo'n actie altijd erg belangrijk.

- Banaan lag al op de grond ergens in een hoek.
- Banaan werd ontdekt door Totti.
- Gervinho was tijdens dit gebeuren in de 16.
- Gervinho kwam pas later in de buurt ten tijde van een ingooi.

Ik vraag mezelf nu eerder af waarom Totti juist naar Gervinho is gegaan.

Verder moet ik wel zeggen dat deze actie ten tijde van een internationale wedstrijd gewoon dom is. Zeker na al dat geouwehoer in Rome kan je verwachten dat op elke slak zout gelegd gaat worden. Zo'n sfeer actie is dan alles behalve handig en is ideaal om uit verband te trekken zoals nu gedaan is. Maar goed, om nu mensen te gaan straffen omdat ze naïef zijn...

3 maart 2015 om 23:36

Simpelweg omdat in Italië dit soort dingen wel een racistische connotatie hebben in vrijwel alle gevallen.

Het is gewoon erg jammer, als de Uefa ook maar een beetje onderzoek doet, dan pleiten ze Feyenoord gewoon vrij in deze. Veel belangrijker lijkt mij dat die onverlaten die aanstekers en andere zooi aan het gooien waren bestraft worden.

4 maart 2015 om 00:16

@giallorosso89

Snap ik maar dan is het volgens mij altijd vrij duidelijk gericht tegen een persoon of personen. Daar was nu absoluut geen sprake van. Reken daarbij dat Gervinho niet de enige donkere speler op het veld was (feyenoord heeft er bijvoorbeeld ook een aantal).

Ik hoop dan dus ook dat je gelijk hebt, net zoals met die aanstekers overigens. Dat wordt vermoedelijk een boete voor Feyenoord, die er dan goed aan zou doen om die te gaan verhalen op daders. Die genoegdoening plus een stadionverbod moet een wijze les zijn hoop ik dan toch..

Kijk mooi dat een speler als Cisse het opneemt voor Feyenoord. Hij kan t links laten liggen maar vindt het blijkbaar belangrijk om hier wel duidelijkheid te willen scheppen. Juist door uitspraken van deze spelers zou je toch zeggen dat de Uefa niet veel kans maakt met hun beschuldiging van racisme.

4 maart 2015 om 01:19

Het is een mooie actie, maar ik verwacht toch een straf. De baas van de Fifa heeft er zelfs over getwitterd. Bij de Uefa zullen ze politiek gezien er wel niet meer onderuit komen om niks te doen. En tijdens de hele wedstrijd werd wel duidelijk dat Feyenoord het moest ontgelden. Met de rode kaart van Mulder als hoogtepunt. Maar hoe dan ook een respectvolle actie van Cisse, niemand vroeg het hem maar hij heeft het wel gedaan.

Ach ja leuk hoor maar vind iemand zowieso triest als het eerste waar iemand aan denkt is dat iets rasisctisch is of kan zijn.

Maargoed het word steeds populairder om de racisme kaart te trekken, lekker makkelijk.

Feyenoord zal sowieso gestraft worden. Misschien laten ze die banaan nog vallen, maar volgens mij hoort het gooien van aanstekers en muntjes naar spelers en scheidsrechters niet bij de sfeeracties.

Ook daar is de wedstrijd voor stilgelegd.

Cisse is al weer een tijdje weg, maar hij is misschien nu pas van waarde.wel netjes dat hij dit doet.

Wat is de reden dat er met bananen wordt gegooid dan eigenlijk? Ik hoor hier wel vaker dat het inderdaad niet racistisch van aard was maar dat dit altijd gedaan wordt?

De vraag die ik heb: Waarom wordt er altijd met opblaasbare bananen gegooid? Hoe is dit ontstaan met welke gedachte?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren